abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 mei 2006 @ 02:50:23 #1
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_37620738
Referentieartikeltje: http://www.slate.com/id/2079113/

In een notendop:

Dit middel doet de effecten van slaaptekort teniet, ook al heb je 5 uur geslapen, als je dit middel neemt voel je je en presteer je alsof je een volledige nachtrust hebt gemaakt. Zonder enige (korte termijn, lange termijn is nog niks over bekend) bijwerkingen..


Ik maak af en toe nogal eens korte nachten en lange dagen als IT'er, wat de prestaties nogal beinvloed. Om een doosje van dit spul te hebben in zulke gevallen lijkt me echt ideaal..

Nu vroeg ik me af of mensen dit ooit al eens voorgeschreven of gebruikt gekregen hebben.., zo ja was 't moeilijk om voorgeschreven te krijgen ?
pi_37621856
Als je echt denkt dat een drug (hier medicijnen) je slaan kunnen vervangen zit je echt verkeerd. De wetenschap weet zelfs nog niet eens wat slaap precies is en doet aan je lichaam.
Ik denk dat je beter iets aan je leefpatroon kan doen (zeg eens NEE tegen je baas als je echt op bent) dan pillen gaan nemen om jouw leefpatroon te repareren.

Gelukkig zijn dit soort zaken niet makkelijk te verkrijgen en alleen bedoeld voor Epileptie patienten.
quote:
So is modafinil a drug for future superpeople? Maybe. There are good reasons for doubt, though. The drug is approved only for treating narcolepsy, and doctors are not going to prescribe it like aspirin anytime soon
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  zondag 7 mei 2006 @ 09:54:44 #3
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_37622061
quote:
Op zondag 7 mei 2006 09:26 schreef dahei het volgende:
Gelukkig zijn dit soort zaken niet makkelijk te verkrijgen en alleen bedoeld voor Epileptie patienten.
Sterker nog, alleen voor mensen die lijden aan narcolepsie die onvoldoende reageren op methylfenidaat. Bovendien mogen alleen neurologen met een speciale slaap-waakstoornissen deskundigheid dit medicijn voorschrijven. Dit geldt dan voor Modafinil. Provigil is niet in nederland geregistreerd voor zover ik het kan zien.
  zondag 7 mei 2006 @ 12:38:23 #4
36822 Mexoryl
TDSA + DTS
pi_37625102
Het staat in Nederland wel geregistreerd on de naam Modiodal. De TS heeft weinig kans van slagen om hier voor een recept voor te krijgen. Illegaal online bestellen geef ik meer kans. Het is niet al te goedkoop zie ik.
  zondag 7 mei 2006 @ 12:52:36 #5
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_37625472
Toch jammer dat 't moeilijk te krijgen is.., wie maakt er nu niet eens een hele korte nacht met alle moeheidsgevolgen van dien..

Dus je wakker en fit voelen zonder de bijeffecten die o.a. caffeine hebben..
quote:
Modafinil is an mind and mood enhancing stimulant that is not addictive, has no side effects and does not affect sleep

Modafinil is an eugeroic drug, (which simply means ‘good arousal’). This unique class of drug contains only two at present, Adrafinil and Modafinil.

Modafinil is a memory-improving and mood-brightening psychostimulant. It enhances wakefulness and vigilance, but its pharmacological profile is notably different from the amphetamines, methylphenidate (Ritalin) or cocaine.

The basis of its uniqueness lies in its ability to stimulate only when stimulation is required. As a result the ‘highs and lows’ associated with other stimulants such as amphetamine are absent. Modafinil does not bring about the anxiety, agitation and insomnia associated with these more familiar stimulants. Normal sleep patterns are not affected, nor is Modafinil addictive or accompanied by the number of side effects present with currently prescribed stimulants.

Modafinil induces wakefulness in part by its action in the anterior hypothalamus. It appears to only stimulate alpha-1 brain receptors that are responsible for the uptake of nor-adrenaline. Its dopamine-releasing action is weak and dose-dependent, making the chances of a euphoric response, dose-escalation or becoming tolerant to the drug very unlikely.

Modafinil is proving clinically useful in the treatment of narcolepsy, a neurological disorder marked by uncontrollable attacks of daytime sleepiness. Experimentally, Modafinil is also used in the treatment of Alzheimer's disease, depression, attention-deficit disorder, myotonic dystrophy, multiple sclerosis-induced fatigue, post-anaesthesia grogginess, cognitive impairment in schizophrenia, spasticity associated with cerebral palsy, age-related memory decline, idiopathic hypersomnia, jet-lag and everyday cat-napping.
pi_37626071
Ook ik maak wel eens korte nachten. Maar daar ben je zelf bij... Ik haal in het weekend mijn slaap in, maar volgens mij zat jij vannacht om 02:30 nog te posten. Mag ik je een advies geven? Probeer je vermoeidheid eerst op te lossen met normaal te gaan slapen in plaats van naar pillen te grijpen.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  zondag 7 mei 2006 @ 14:17:09 #7
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37627387
quote:
Op zondag 7 mei 2006 09:26 schreef dahei het volgende:
Gelukkig zijn dit soort zaken niet makkelijk te verkrijgen en alleen bedoeld voor Epileptie patienten.
[..]


je bedoelt narcolepsy!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zondag 7 mei 2006 @ 23:12:27 #8
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_37644666
quote:
Op zondag 7 mei 2006 13:18 schreef dahei het volgende:
Ook ik maak wel eens korte nachten. Maar daar ben je zelf bij... Ik haal in het weekend mijn slaap in, maar volgens mij zat jij vannacht om 02:30 nog te posten. Mag ik je een advies geven? Probeer je vermoeidheid eerst op te lossen met normaal te gaan slapen in plaats van naar pillen te grijpen.
*zucht*

Ten eerste, ik heb 't over af en toe en niet over een chronische vermoeidheid die ik niet weg krijg, zoals je ZELF zegt, 'Ook ik maak wel eens korte nachten', ja en DAAR gaat 't me nu net om.., om zo af en toe de dag erna je niet zo brak te voelen..

Ten tweede, ik vroeg of iemand er meer over wist, ik vroeg niet om een preek

Het hele idee er achter is, JUIST omdat 't alleen maar voordelen blijkt te hebben en geen drugsachtige nadelen, dat 't middel me in die situaties juist zo handig lijkt om eens te kunnen nemen..

Een lange nacht en een brakke dag heeft iedereen wel eens, maar als je nou de brakke dag erna gewoon eens lekker kunt overslaan en de slaap de nacht erna inhaalt ?
pi_48381533
* rameijer sinds vanochtend een doosje Modiodal heeft

Ik wil het over een maand gaan gebruiken om een zeer lange autorit te maken zonder achter het stuur in slaap te vallen.

Voor die tijd zal ik het een keer proberen om te kijken wat voor effect het heeft.
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_48391868
Ik hoop dat je het wel via een legale (nederlandse) weg hebt gekregen, anders heb je geen idee wat er in dat pilletje zit.

Lees ook even de bijwerkingen voordat je eraan begint:
quote:
• Aanvallen van nervositeit en opwinding, neiging tot agressiviteit, slapeloosheid en anorexie.
Deze bijwerkingen verdwijnen meestal vanzelf, ook bij het voortzetten van de behandeling met dezelfde of een lagere dosering. Slechts zelden hoeft de behandeling hiervoor te worden onderbroken
• Gastro-intestinale (maagdarm) stoornissen
Misselijkheid en maagklachten komen zelden voor. Deze klachten verminderen gewoonlijk als de tabletten tijdens de maaltijd worden ingenomen
• Hoofdpijn en jeukende huiduitslag zijn gemeld
• Buccofaciale dyskinesie (bewegingsstoornis van de aangezichtsspieren)
Zeer zelden gemeld tijdens gebruik van Modiodal
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_48407608
Ik heb het legaal gekregen (recept van neuroloog, vergoed door verzekering), alleen niet in Nederland

Ik heb een hoop gelezen erover; vandaar dat ik het eerst eens thuis of op kantoor wil proberen om te kijken hoe ik erop reageer. Maar het schijnt een soort wonderstimulant te zijn die niet de bijwerkingen heeft die de "traditionele" stimulanten hebben
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_48459732
Ik heb dit middel ook legaal via mijn neuro gekregen. Maar niks voor mij. Na 2 uur 's middags innemen betekende pas echt slapeloze nachten. Geldt ook voor Symmetrel though.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it!
pi_48464494
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:45 schreef EvilDucky het volgende:
Ik heb dit middel ook legaal via mijn neuro gekregen. Maar niks voor mij. Na 2 uur 's middags innemen betekende pas echt slapeloze nachten. Geldt ook voor Symmetrel though.
Hoe voelde het effect verder aan? Iets subtieler dan caffeine, speed, coke e.d. mag ik hopen?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_48475822
quote:
Op zondag 7 mei 2006 23:12 schreef Wunk het volgende:

[..]

*zucht*

Ten eerste, ik heb 't over af en toe en niet over een chronische vermoeidheid die ik niet weg krijg, zoals je ZELF zegt, 'Ook ik maak wel eens korte nachten', ja en DAAR gaat 't me nu net om.., om zo af en toe de dag erna je niet zo brak te voelen..

Ten tweede, ik vroeg of iemand er meer over wist, ik vroeg niet om een preek

Het hele idee er achter is, JUIST omdat 't alleen maar voordelen blijkt te hebben en geen drugsachtige nadelen, dat 't middel me in die situaties juist zo handig lijkt om eens te kunnen nemen..

Een lange nacht en een brakke dag heeft iedereen wel eens, maar als je nou de brakke dag erna gewoon eens lekker kunt overslaan en de slaap de nacht erna inhaalt ?
Nee, niet iedereen heeft weleens een lange nacht. Als ik moet werken zorg ik dat ik op tijd naar bed ga, net als 99% van de andere mensen. Als je denkt dat je ongestraft zo met je lichaam kunt omgaan en dat denkt te kunnen compenseren met pilletjes, dan kom je jezelf nog weleens tegen. Men weet nog niet zo veel over slaap, maar ik kan je wel vertellen dat alles wat ingrijpt in je slaap, diep ingrijpt in hoe je lichaam werkt.
Sanity is (not) statistical
  donderdag 19 april 2007 @ 23:58:52 #15
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_48524073
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:06 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Nee, niet iedereen heeft weleens een lange nacht.
Bijna iedereen dan

Maar zoals ik al zei.., aan een (goedbedoelde?) preek heb ik geen behoefte, ik werk in de ICT en dat is nou eenmaal een beroep waarin je soms een nacht moet doortrekken (en daar ga ik verder geen discussie over voeren) en dat kun je dan of zo brak als een kanarie doen of je er minder brak bij voelen..

Uiteindelijk moet je de slaap toch wel inhalen, waar 't mij om gaat is dat ALS er eens een lange nacht bij zit (breekpunt ligt altijd zo rond half 5 's ochtends ) je dat ook zonder nadelige gevolgen van slaapeffect kunt doen.

Het feit blijft gewoon dat dit een goedgekeurd medicijn is wat o.a. aan narcoleptische patienten word voorgeschreven om de (voor hun vervelende) effecten van slaap tegen te gaan.., is een stuk beter dan je vol gieten met drankjes als red bull en sloten koffie.., nee dat is lekker gezond voor je bloeddruk..

[ Bericht 26% gewijzigd door Wunk op 20-04-2007 00:06:17 ]
pi_48584017
Ja, een goedgekeurd medicijn, inderdaad, zoals je zelf al zegt voor mensen met een bepaalde medische klacht. Antidepressiva en hartmedicatie werken ook prima voo rmensen met klachten waar die medicijnen voor worden voorgeschreven, maar als je ze voor de lol slikt gaat het ook niet goed. Medicijnen zijn gemaakt voor mensen met een serieus probleem, niet voor mensen die hun werk boven hun lichaam verkiezen. Grote hoeveelheden cafeine zijn ook niet gezond, maar sowieso snap ik niet waarom je dat zou doen. Echt wakker word je daar ook niet van. En of dit medicijn beter is dan grote hoeveelheden koffie valt dus nog te bezien. Het is jouw lichaam, maar kom niet klagen als ze er over tien jaar achterkomen dat het toch schadelijk was. Heb je enig idee wat slaap of slaaptekort doet voor je lichaam, en wat er in je lichaam gebeurt als je die medicijnen slikt? Slaap hangt samen met vanalles en nog wat waar je niet mee moet gaan aankloten.
Sanity is (not) statistical
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:46:07 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48584144
Before taking modafinil,

tell your doctor and pharmacist if you are allergic to modafinil or any other medications.
tell your doctor and pharmacist what prescription and nonprescription medications, vitamins, nutritional supplements, and herbal products you are taking. Be sure to mention any of the following: anticoagulants ('blood thinners') such as warfarin (Coumadin); certain antidepressants such as clomipramine (Anafranil) and desipramine (Norpramin); certain antifungals such as itraconazole (Sporanox) and ketoconazole (Nizoral); cyclosporine (Neoral, Sandimmune); cyclophosphamide (Cytoxan, Neosar); diazepam (Valium); certain medications for seizures such as carbamazepine (Tegretol), phenobarbital (Luminal, Solfoton), and phenytoin (Dilantin); monoamine oxidase (MAO) inhibitors, including isocarboxazid (Marplan), phenelzine (Nardil), selegiline (Eldepryl), and tranylcypromine (Parnate); primidone (Mysoline);propranolol (Inderal); certain proton pump inhibitors such as lansoprazole (Prevacid), omeprazole (Prilosec), and pantoprazole (Protonix); selective serotonin reuptake inhibitors (SSRIs) such as as citalopram (Celexa), escitalopram (Lexapro), fluoxetine (Prozac, Sarafem), fluvoxamine (Luvox), paroxetine (Paxil), and sertraline (Zoloft); rifampin (Rifadin, Rimactane); and triazolam (Halcion). Many other medications may also interact with modafinil, so be sure to tell your doctor about all the medications you are taking, even those that do not appear on this list. Your doctor may need to change the doses of your medications or monitor you carefully for side effects.
tell your doctor if you drink large amounts of alcohol, use or have ever used street drugs, or have overused prescription medications, especially stimulants. Also tell your doctor if you have ever had chest pain, an irregular heartbeat, or other heart problems after taking a stimulant, and if you have or have ever had high blood pressure, a heart attack, angina (chest pain), mental illness, or heart, liver, or kidney disease.
you should know that modafinil may decrease the effectiveness of hormonal contraceptives (birth control pills, patches, rings, implants, injections, and intrauterine devices). Use another form of birth control while taking modafinil and for 1 month after you stop taking it. Talk to your doctor about types of birth control that will work for you while you are taking modafinil.
tell your doctor if you are pregnant, plan to become pregnant, or are breast-feeding. If you become pregnant while taking modafinil, call your doctor.
if you are having surgery, including dental surgery, tell the doctor or dentist that you are taking modafinil.
you should know that modafinil may affect judgment or thinking and may not completely relieve the sleepiness caused by your disorder. Do not drive a car or operate machinery until you know how this medication affects you. If you avoided driving and other dangerous activities because of your sleep disorder, do not start performing these activities again without talking to your doctor even if you feel more alert.
be aware that you should avoid drinking alcohol while taking modafinil.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:47:48 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48584188
bullshit over geen bijwerkingen dus
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:51:53 #19
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_48584296
quote:
Op zondag 7 mei 2006 13:18 schreef dahei het volgende:
Ook ik maak wel eens korte nachten. Maar daar ben je zelf bij... Ik haal in het weekend mijn slaap in, maar volgens mij zat jij vannacht om 02:30 nog te posten. Mag ik je een advies geven? Probeer je vermoeidheid eerst op te lossen met normaal te gaan slapen in plaats van naar pillen te grijpen.
Volgens mij kan je slaap niet inhalen, maar goed.

Ook ik ben IT'er en ja, ook ik slaap wel eens korter. Door stress of werkzaamheden. Zoals van de week 2 dagen 6 uur geslapen. Maar ja, ben 26 dus moet wel wat kunnen hebben.

Wat ik altijd doe is dan een tijdje rustiger aan doen, dat is het enige wat helpt. Zo heb ik dagen met 6 uur slaap en dagen met 10 uur slaap. Wissel het een beetje af.

Maar op een of andere manier presteer ik beter met 7 uur slaap dan 8 uur

En over medicijnen, allemaal gelul! Je holt je lichaam uit, en het kan nooit goed voor je zijn. Gewoon om jezelf denken en paal en perk aan dingen stellen.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:52:57 #20
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_48584318
quote:
Op maandag 16 april 2007 14:37 schreef rameijer het volgende:
* rameijer sinds vanochtend een doosje Modiodal heeft

Ik wil het over een maand gaan gebruiken om een zeer lange autorit te maken zonder achter het stuur in slaap te vallen.
Echt verstandig!

Jij verzorgt ook de afhandeling en betaling van evt. ongelukken?
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  zondag 22 april 2007 @ 12:24:41 #21
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_48593576
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:51 schreef thaduck het volgende:

[..]

Volgens mij kan je slaap niet inhalen, maar goed.
Jawel hoor, alleen slaap kun je niet (deels) overslaan, je bouwt uiteindelijk een slaaptekort op wat je weer moet inhalen..
pi_48593640
Ja, om je weer helder te voelen werkt het wel zo. Maar voor het ritme van je lichaam geldt dat niet. Te weinig slaap heeft ook invloed op je hormonen, je concentratievermogen, je stofwisseling, etc. En dat kun je de week erna echt niet inhalen.
Sanity is (not) statistical
pi_48618340
Ik heb zelf een Cronisch Vermoeidheids Syndroom, en heb die pillen geprobeerd. Ze doen precies wat ze horen te doen, je blijft er wakker van, als in niet kunnen slapen. Helderheid was ver te zoeken.

Bijwerken waren bij mij oa: Misselijkeheid,Duizeligheid,Nerveus e.d

Als je geen ziekte hebt, ga dan ook geen medicijnen gebruiken. Het te weinig slapen ligt echt aan jezelf.
pi_48628747
quote:
Op woensdag 18 april 2007 15:38 schreef rameijer het volgende:

[..]

Hoe voelde het effect verder aan? Iets subtieler dan caffeine, speed, coke e.d. mag ik hopen?
Ik snap de noodzaak het te vergelijken niet.
Ik kreeg het voorgeschreven als medicijn, niet als stimulerend middel.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it!
pi_51340555
hoi ik heb narcolepsie en gebruik provigil

bij mij werken de pilletjes wel m.a.w als ik ze neem lijd ik een leven als een normale mens.

Toen ik er juist mee begon had ik een te hoge dosis met gevolg dat ik zeer agressief werd tegen iedereen die ik tegen kwam.Niet alleen vreemde maar ook mijn vrouwke , familie , en baas het is alle geluk nog bij verbale agressie gebleven maar weet niet wat er gebeurt zou zijn moesten we(ik en de dokter) de dosis niet hebben aangepast.En zou dit niet willen weten ook.

Ik weet niet wat deze pilletjes doen bij mensen zonder narcolepsie , ik kan alleen aanraden van niet te beginnen zonder dokter.Als ik al van een te hoge dosis agressief werd wat zo er dan met jullie gebeuren?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')