abonnement Unibet Coolblue
pi_37533046
Aangezien die japanners erg verschillen van onze cultuur. Maar toch zoveel leuks brengen.
Een topic speciaal voor dit aparte land.

Ik was enigzins verkocht toen ik lost in translation zag



De sfeer, het chaotische, de karaoke, het bizarre.

Ook de anime spreekt mij zeer aan: Het grote Anime/Manga Topic ...

Verder blijven de japanners mij verbazen met totale nutteloze uitvindingen, harakishi girls (die Gwen Stefani meisjes) en hoge zelfmoord cijfers.

Al met al een erg interessant land, wat nog veel meer behulst dan enkel mijn beperkte perspectief.

Het land


Eten



Deel hier je enthousiasme over japan en deel je bevindingen.
Of vertel wat over de oorlog en wat die klootzakken in china precies hebben gedaan

[ Bericht 3% gewijzigd door outcast_within op 04-05-2006 01:45:44 ]
  donderdag 4 mei 2006 @ 01:48:30 #2
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37533190
Ik wil wel een keertje er naar toe gaan, maar spreken ze daar eigenlijk wel een beetje Engels??
Of Frans??
  Donald Duck held donderdag 4 mei 2006 @ 02:00:44 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_37533365
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 01:48 schreef MrSASO het volgende:
Ik wil wel een keertje er naar toe gaan, maar spreken ze daar eigenlijk wel een beetje Engels??
Of Frans??
ze spreken daar engrish
http://www.engrish.com/
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_37533393
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 01:40 schreef InsertCredit het volgende:
Je las gewoon net die posts van Selang dat de japanse meiden te gemakkelijk in bed te krijgen zijn
Of zijn fantasie is om Scarlet Johanssen te neuken.
Hoop ik wel voor hem dat hij al een jaar of 50 is anders moet hij in lijn van de fantasie nog even wachten.

Nu ik er over nadenk, ze zijn nooit met elkaar naar bed gegaan.
  donderdag 4 mei 2006 @ 02:22:23 #5
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_37533622
Een vriend van me heeft tijdens zijn trip door Azië ook een week Tokyo bezocht. Hij vond het ongelofelijk druk (logisch, kijkend naar het aantal inwoners) en vond dat de mensen nogal grauw uit hun ogen keken. Het leven staat daar vooral in het teken van werk, werken en overwerken. Verder was het eten nogal ranzig en alles was duur. Maar dat wat je allemaal kon zien was wel ongelooflijk cool, geweldig, indrukwekkend, etc en ik moest er toch ook één keer in mijn leven geweest zijn.

Ik heb eens ergens gelezen dat het percentage immigranten in Japan 1% is en dat zijn dan voornamelijk Koreanen. Ik vraag me af hoe dit komt. Wordt het westerlingen moeilijk gemaakt zich te vestigen in Japan? Of is het gewoon moeilijk, vanwege de taal en cultuurverschillen.

Hoe dan ook, ik ben wel van plan er eens naar toe te gaan, als ik genoeg geld heb. Ik hoop ook ooit nog eens een beetje de taal te leren, want die fascineert me enorm, net als het land en de mensen zelf. Ik ga die film maar eens bekijken, bedankt voor de tip
  donderdag 4 mei 2006 @ 07:56:31 #6
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_37534669
Ik denk dat ik veel geleerd heb van Japan door series van daar te kijken.
Tips:
Densha Otoko
Nobuta wo Produce
Hana Yori Dango
Gokusen
Great Teacher Onizuka

In dit soort dingen zie je duidelijk de sociale verhoudingen en wat Japanners zoal belangrijk vinden in hun leven enzo. Ik dacht altijd dat Japanse kinderen keihard geprest worden om naar school te gaan en enkel dat etc, maar als ik naar die series kijk (NwP en HYD gaat over high school kids), zie je dat op veel vlakken het precies zo aan toe gaat als hier. Bleek ineens dat ik Japanse humor best leuk vind! Chinese humor vind ik echt té flauw, maar de Japanse is soms net zo sarcastisch als de onze.

Ik hoop er ook eens heen te gaan. Ze maken leuke films, lekker eten, interessante muziek en best coole kleding. Daarentegen echte freaky dingen ook.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 10:10:10 #7
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_37536682
Als liefhebber van Japan moet ik mij natuurlijk even melden in dit topic.

De fascinatie voor dit land begon ruim 15 jaar geleden toen ik de film Sanjuro van Akiro Kurosawa zag. Inmiddels heb ik wel wat meer films van hem gezien. Maar ook van andere Japanse regisseurs zoals Ozu en Kitano.

Na deze eerste film moest ik voor m'n mondeling geschiedenis een onderwerp kiezen en dat werd de rol van keizer Hirohito in WOII. Een mooi fictief boek over de walgelijke dingen die in die periode hebben plaatsgevonden, is trouwens de roman Tokyo van Mo Hayder.

Uiteindelijk het VWO afgerond en toen was het tijd om te studeren. De fascinatie voor Japan had nu echt groteske vormen aangenomen en als studie koos ik Japankunde aan de Erasmus. Helaas de studie niet afgerond omdat ik het lezen en schrijven van die taal niet onder de knie kreeg. Converseren lukte nog wel. De studie Japankunde is een combinatie van taal, cultuur, economie en management.

Een goed boek over de Japanse cultuur is De spiegel van de Zonnegodin van Ian Buruma.

Vreemd genoeg ben ik nog nooit in Japan geweest, maar dat wil ik volgend jaar rechtzetten door een rondreis te maken door het land en alleen te verblijven in de traditionele ryokan (Japanse herbergen) die helaas meer en meer verdwijnen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_37541318
tvp!

als alles doorgaat kan ik bij een (hollandse) vriendin in tokyo oud en nieuw vieren! zal daar dan voor 10 dagen blijven
pi_37543127
Heej tvp

Tja... dit land brengt gave dingen voort ... animé, traditionele krijgskunsten to name a few.
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_37553067
Aah Japan, daar hebben de (meeste) mensen nog respect voor elkaar!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_37559323
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 19:29 schreef Roi het volgende:
Aah Japan, daar hebben de (meeste) mensen nog respect voor elkaar!
Je weet dat Japanners een ontzettend racistisch volk zijn. Een Korean wordt in Japan al gedriscrimineerd terwijl wij nauwelijks het verschil zien.

Ik moet altijd lachen om die mensen die een paar Japanse films en animes zien en dan denken dat ze weten hoe Japan in elkaar zit. Of van die figuren die denken dat ze als "grote blanke man" elk Aziatisch meisje het bed in kunnen krijgen.
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:37:29 #12
73888 DIA
die ja .....
pi_37559746
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 01:39 schreef outcast_within het volgende:
Aangezien die japanners erg verschillen van onze cultuur. Maar toch zoveel leuks brengen.
Een topic speciaal voor dit aparte land.

Ik was enigzins verkocht toen ik lost in translation zag

[[url=http://i78.photobucket.com/albums/j92/outcast_within/LostinTranslationthumb.jpg]afbeelding][/url]

De sfeer, het chaotische, de karaoke, het bizarre.
die film speelt zich grotendeels af binnen de muren van een hotel
pi_37559843
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:37 schreef DIA het volgende:

[..]

die film speelt zich grotendeels af binnen de muren van een hotel
Oja nou laat dit topic maar zitten dan.

Karaoke party kamer
Arcade hal
Vage cafees
Winkel straten. etc. etc.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 00:14:26 #14
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_37563335
De Japanse cultuur kan mij ook wel boeien. Het blijft wel jammer dat ze qua bepaalde zaken nog zo conservatief zijn.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_37583993
Het lijkt mij fantastisch om eens naar Japan op vakantie te gaan. Ik ben dan ook zeker van plan om dat eens te gaan doen (wanneer ik rijk ben ofzo )
  zaterdag 6 mei 2006 @ 00:35:22 #16
107692 Martuh
Jepperdepep
pi_37593091
Ik moet gewoon een keer naar dat land.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''
(Fabio Capello)
pi_37593408
Hele rare jongens daar. Volledig getikt.
pi_37593620
hebben we het nu over romeinen???

Trouwens al die generalisaties, dat slaat natuurlijk nergens op. Dat doe je maar in onz

s.c. edit: ... rare jongens he...

[ Bericht 37% gewijzigd door outcast_within op 06-05-2006 01:14:32 ]
pi_37593633
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 01:03 schreef outcast_within het volgende:
hebben we het nu over romeinen???
Nee, over Japanners, zie topictitel.
pi_37593795
Bij Japan denk ik altijd aan de kamikaze piloten.
Deze mannen waren doordrenkt met patriottisme en plichtsbesef tegenover keizer, land en familie
en daarnaast zwaar geindoctrineerd.
Dat een mens zo beinvloedbaar kan zijn dat hij zelfs en masse zijn leven opgeeft. Bizar.

Hoe zit het eigenlijk tegenwoordig met de keizer??
Volgens mij heeft deze slechts een ceremoniele functie maar word dat door
de modale japanner ook zo gezien?? iemand?

  zondag 7 mei 2006 @ 17:30:41 #21
123970 Stabdogg
chill out
pi_37632810
het lijkt me een fantastisch land, alleen heb ik wel al van meerdere mensen vernomen dat daar vrijwel niemand engels kan...
Verbaal communiceren zit er dus niet in. Gelukkig heb ik een grote piem0l
  zondag 7 mei 2006 @ 17:35:16 #22
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37632938
Maar heeft niemand een antwoord op mijn vraag of ze Engels spreken??
pi_37635288
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:35 schreef MrSASO het volgende:
Maar heeft niemand een antwoord op mijn vraag of ze Engels spreken??
over het algemeen lijkt me het van niet.
pi_37635904
Engels spreken valt tegen ja. Buiten de grote steden is dat op een erg laag niveau.

Het schijnt ook zo te zijn dat men het wel enigszins kan, maar niet durft. Bang om af te gaan.

Het heeft bij mij echter geen praktische problemen gegeven toen ik daar was. Alles wat je wilt doen, kun je doen. Alleen een informeel gesprekje met iemand voeren kan erg lastig zijn.
pi_37712920
Volgens mij verafgoden de meeste japanners de keizer nog, ze staan iiig veel verder van het volk af als onze familie van Oranje. Ze zijn wel erg populair.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')