abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_48207854
quote:
Op woensdag 11 april 2007 01:06 schreef static het volgende:
Ja, daar krijg je problemen mee.

Voordat ik naar Egypte ging kwam ik erachter dat mijn nieuwe breedbeeld laptop niet meer in mijn vorige laptoptas zou passen, toen ik een nieuwe kocht waarschuwde men dat dat binnenkort ook verboden is.
Klopt, er zouden voor handbagage nog scherpere eisen komen, zodat je alleen nog maar echt een minimum mee kan nemen. Aangezien in bussiness-class er andere voorwaarden gelden bij de traditionele maatschappijen (jas, pak, paraplu, laptop mag allemaal extra mee) en bij low cost maatschappijen ze juist om kosten te besparen je zo veel mogelijk handbagage mee willen laten nemen, zal dit nog wel even gaan duren.
Ik kan me zelfs voorstellen dat je voor deze regel het hele interieur van een vligtuig zou moeten veranderen; stoelen hoger, geen overhead lockers en een groter bagageruim...
pi_48210020
Ik heb nog een boete voor een snelheidsovertreding open staan in de staat Nevada. Kan ik nu zonder probleem naar NewYork vliegen, dus naar een andere staat, zonder dat ik alsnog die boete dien te betalen?
-weg, zie banmeldtopic-
pi_48210499
quote:
Op woensdag 11 april 2007 10:36 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Vorige week hetzelfde probleem gehad met vliegtarieven. Die site bleef crashen na of bij het opzoeken van vluchtdetails. Toen maar bij de luchtvaartmaatschappij zelf geboekt.
Dat crash probleem ligt aan mijn eigen pc merk ik net want printen doet ie uberhaubt niet meer . Denk je dat het voor de rest gewoon goed is als ik wel mijn reisinformatie online kan aanvragen?
pi_48214456
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:01 schreef Fiama het volgende:
Dat crash probleem ligt aan mijn eigen pc merk ik net want printen doet ie uberhaubt niet meer . Denk je dat het voor de rest gewoon goed is als ik wel mijn reisinformatie online kan aanvragen?
Als je een reserveringsnummer hebt en het geldis afgeschreven dan heb je geboekt
pi_48361547
quote:
Op maandag 9 april 2007 21:59 schreef DutchTrain het volgende:
Belangrijke informatie voor iedereen die de VS verlaat:

http://www.dhs.gov/xnews/releases/press_release_0598.shtm

Op steeds meer vliegvelden komen er EXIT-stations, waar je dus ook mout 'uitchecken' uit de VS.
Ehm... Dit is een persbericht van 4 januari 2005 (!). De EXIT stations werden bovendien als proef aangekondigd. Onder andere Newark en San Francisco worden als proef luchthavens genoemd. Ik ben van beiden naar nederland vertrokken vorig jaar en heb niets van deze EXIT stations gemerkt. Gewoon m'n I-94 (ik heb een studenten visum) ingeleverd bij het boarden.

Ik kan zo snel niets vinden over dit EXIT programma, maar ik geloof niet dat er haast wordt gemaakt met de invoering. Vanuit de VS gezien, vind ik het ook logischer om te investeren in kontrole van binnenkomende bezoekers.
pi_48361720
quote:
Op zondag 15 april 2007 21:40 schreef jaco het volgende:
Ik kan zo snel niets vinden over dit EXIT programma, maar ik geloof niet dat er haast wordt gemaakt met de invoering. Vanuit de VS gezien, vind ik het ook logischer om te investeren in kontrole van binnenkomende bezoekers.
Zoals je hierboven kunt lezen, werd ik doorverwezen naar dit bericht vanuit een persbericht van de luchthaven van Seattle. Daar werken ze er volgens hun eigen bericht wel mee en zou het snel uitgebreid worden.

Het bericht uit 2005 gaf alleen wat duidelijker aan waar het om ging
pi_48370895
quote:
Op zondag 15 april 2007 21:40 schreef jaco het volgende:

[..]

Ehm... Dit is een persbericht van 4 januari 2005 (!). De EXIT stations werden bovendien als proef aangekondigd. Onder andere Newark en San Francisco worden als proef luchthavens genoemd. Ik ben van beiden naar nederland vertrokken vorig jaar en heb niets van deze EXIT stations gemerkt. Gewoon m'n I-94 (ik heb een studenten visum) ingeleverd bij het boarden.

Ik kan zo snel niets vinden over dit EXIT programma, maar ik geloof niet dat er haast wordt gemaakt met de invoering. Vanuit de VS gezien, vind ik het ook logischer om te investeren in kontrole van binnenkomende bezoekers.
Ik ben in 2005 vanuit Atlanta vertrokken richting Nederland en ik moest inderdaad bij een automaat mijn vingerafdruk laten scannen en mijn paspoort, waarna ik "uitgelogd" was uit de VS. Kreeg een mooi kaartje met een soort van barcode als bewijs en dat was het...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_48371745
Weet iemand trouwens iets meer over die codes bij je tickets ? En dan bedoel ik bijvoorbeeld Economy H, of Economy X. Heeft het iets te maken met prijsklasses etc. ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_48373224
# B = Economy/Coach Discounted
# E = Shuttle Service (No reservation allowed), or Economy/Coach Discounted
# G = Conditional Reservation
# H = Economy/Coach Discounted
# K = Economy/Coach Discounted
# L = Economy/Coach Discounted
# M = Economy/Coach Discounted
# N = Economy/Coach Discounted
# Q = Economy/Coach Discounted
# R = Economy/Coach Heavily discounted
# S = Economy/Coach
# T = Economy/Coach Discounted, or Premium
# U = Shuttle Service (No res. needed/Seat guaranteed)
# V = Economy/Coach Discounted
# W = Economy/Coach Discounted
# Y = Economy/Coach

waarbij Y wel de standaard is
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 16 april 2007 @ 15:26:26 #285
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48382908
quote:
Op zondag 15 april 2007 21:44 schreef DutchTrain het volgende:
Zoals je hierboven kunt lezen, werd ik doorverwezen naar dit bericht vanuit een persbericht van de luchthaven van Seattle. Daar werken ze er volgens hun eigen bericht wel mee en zou het snel uitgebreid worden.

Het bericht uit 2005 gaf alleen wat duidelijker aan waar het om ging
In Chicago hadden ze niets in ieder geval.... mijn moeder kwam gewoon thuis met de groene I-94 kaart nog in haar paspoort geniet. Die moest ze dus terugsturen naar de VS.... (dat moet je overigens wel doen, zeker nu DHS nog een zooitje is en het verstrijken van een I-94 wel wordt gelogged, terwijl de EXIT stations nog lang niet overal aanwezig zijn)

Heerlijk, zo'n reorganisatie die al jaren duurt en nog jaren kan duren.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_48383228
quote:
Op maandag 16 april 2007 15:26 schreef maartena het volgende:

[..]

Heerlijk, zo'n reorganisatie die al jaren duurt en nog jaren kan duren.
Vooral ook omdat dit hele exit-gedoe geïnspireerd is door "veiligheid" en het tegenwerken van terroristen..

Blijkbaar is het toch niet zo urgent als men er jaren over doet
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 16 april 2007 @ 19:01:18 #287
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48389270
quote:
Op maandag 16 april 2007 15:37 schreef The_stranger het volgende:
Vooral ook omdat dit hele exit-gedoe geïnspireerd is door "veiligheid" en het tegenwerken van terroristen..

Blijkbaar is het toch niet zo urgent als men er jaren over doet
Tja, het is niet zo dat de reorganisatie specifiek alleen te maken heeft met veiligheid, etc.... de hele US Customs etc, is verhuisd van het ministerie van buitenlandse zaken naar het department of homeland security. En aangezien de VS geen klein land is kan dat even duren inderdaad....

Slechts een klein deel daarvan is US Customs, en omdat het ene departement door bureaucratie vaak niet weet wat het andere departement doet, is het registratief gezien een zooitje.

Maar goed, je moet dus altijd je groene strookje weer inleveren, en als je dat niet doet dus even opsturen. Gelukkig heb ik geen last van dat soort onzin....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_48397328
Ik heb ook nog een leuke met de I-94... toen ik een jaar geleden via Washington naar Buenos Aires vloog, moest ik door de douane (hoewel ik door het transit-poortje ben gegaan). Daar hebben ze me dat groene I-94 papiertje gegeven, maar toen ik mijn aansluitende vlucht naar Buenos Aires nam, ben ik niet weer door de douane gekomen om dat papiertje weer af te geven

En ik heb hem niet meer... over een week zal ik erachter komen wat de gevolgen zijn
  dinsdag 17 april 2007 @ 01:30:57 #289
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_48404114
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:11 schreef Knakker het volgende:
Ik heb ook nog een leuke met de I-94... toen ik een jaar geleden via Washington naar Buenos Aires vloog, moest ik door de douane (hoewel ik door het transit-poortje ben gegaan). Daar hebben ze me dat groene I-94 papiertje gegeven, maar toen ik mijn aansluitende vlucht naar Buenos Aires nam, ben ik niet weer door de douane gekomen om dat papiertje weer af te geven

En ik heb hem niet meer... over een week zal ik erachter komen wat de gevolgen zijn
Ik heb hem ook niet af kunnen/hoeven geven toen ik na een dagje VS weer terug naar Canada ging. Gelukkig hoorde ik op de een of andere manier dat het heel belangrijk was en heb ik info opgezocht. Uiteindelijk ´t papiertje opgestuurd naar de VS met begeleidende brief en bewijs dat ik het land had verlaten. En 4 maanden later ofzo mag je dan weer een brief sturen met het verzoek om een ontvangstbevestiging. Amerikanen...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_48442077
Ok, ik was wat snel met het afkraken van het EXIT programma. Het lijkt er op dat het draait op die luchthavens die in 2005 al werden genoemd, maar dat het met de uitbreiding sindsdien niet enorm wil vlotten.

Wat betreft de I-94 kaartjes: heel netjes dat je die instuurt naar dat adres als ze niet worden ingenomen. Maar lig er niet wakker van als je dat niet hebt gedaan!

Bij mij werd het ook een keer vergeten en ik heb die niet ingestuurd. Ik ben sindsdien vele malen zonder problemen teruggekeerd naar de VS. Ik geloof -eerlijk gezegd- niet dat ze al die tientallen miljoenen ingeleverde kaartjes registreren. Bedenk dat ze allemaal handgeschreven zijn door verschillende mensen. Dat valt niet automatisch te scannen met OCR..

Je zou je vorige I-94 mee kunnen nemen als er om gevraagd wordt bij immigration. Dit lijkt me geen misdaad waarvoor je de toegang wordt geweigerd. Het is bovendien jouw schuld niet dat het vergeten wordt.
  woensdag 18 april 2007 @ 02:43:37 #291
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48445923
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 23:28 schreef jaco het volgende:
Wat betreft de I-94 kaartjes: heel netjes dat je die instuurt naar dat adres als ze niet worden ingenomen. Maar lig er niet wakker van als je dat niet hebt gedaan!

Bij mij werd het ook een keer vergeten en ik heb die niet ingestuurd. Ik ben sindsdien vele malen zonder problemen teruggekeerd naar de VS. Ik geloof -eerlijk gezegd- niet dat ze al die tientallen miljoenen ingeleverde kaartjes registreren. Bedenk dat ze allemaal handgeschreven zijn door verschillende mensen. Dat valt niet automatisch te scannen met OCR..
Dat doen ze ook niet. Ze registreren alleen het paspoort nummer en de datum dat je aankwam en vertrok. Dat wordt door een stel goedkope datatypisten met tienduizenden per dag gewoon in een computer geklopt. De kaartjes zelf verdwijnen in het ronde archief.

Voor een toerist die netjes aankomt, en netjes vertrekt, en misschien 1 of 2 keer per jaar naar de VS gaat komt hiermee ook niet in de problemen. Pas als je wat "verdachte" bewegingen maakt door bijv. 90 dagen te blijven, en twee weken later opeens weer aan de grens staat voor nogmaals 90 dagen, dan zouden ze vragen kunnen gaan stellen. Verder kan het gevolgen hebben als je nog ooit van plan bent een permanent visum aan te vragen.

Het is wel zo dat ze dat registreren pas eigenlijk echt sinds 2006 ofzo doen en dat mijn eigenlijk sinds eind vorig jaar echt de mogelijkheid hebben om bij US Customs in een "live" database to kijken of je nog een open visum hebt. Maar aangezien ze zelf een enorm zooitje maken van de registraties kun je het nog makkelijk gooien op "heb ik vorige keer gewoon ingeleverd, jullie hebben em kwijt gemaakt!"

Ik weet wel dat het aantal weigeringen steeds hoger lijkt op te lopen, dus er broeit wel wat.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 18 april 2007 @ 19:47:04 #292
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_48475031
Hoe/waar kan ik zien met welk type toestel ik vrijdagochtend terugvlieg van Cairo naar Amsterdam (KL0554)?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 18 april 2007 @ 20:47:31 #293
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_48477679
quote:
Op woensdag 18 april 2007 19:47 schreef static het volgende:
Hoe/waar kan ik zien met welk type toestel ik vrijdagochtend terugvlieg van Cairo naar Amsterdam (KL0554)?
gevonden op airliners.net :
http://www.airliners.net/open.file/0401316/M/

Vroeger (alleszins) was dit dus een 767. Ik zoek even verder over het heden..

edit: nu vliegen ze blijkbaar met M11 of 777. Vorige oktober was het op een vrijdag met een 777. Maar heel zeker ben ik niet.

[ Bericht 11% gewijzigd door Masanga op 18-04-2007 20:56:08 ]
When all things seem to end, the future still remains..
  woensdag 18 april 2007 @ 21:10:04 #294
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_48478752
Gevonden, ben op de website van Skyteam terecht gekomen via de KLM:
quote:
Op dit moment kunnen wij op de KLM website helaas nog niet duidelijk het verwachte vliegtuigtypes voor uw vlucht weergeven.

Op de website van het Skyteam kunt wel onder voorbehoud een overzicht vinden van de gebruikte vliegtuig type voor een vlucht. De vliegtuigen worden alleen met het type nummer aangegeven en zonder aanduiding van de fabrieksnaam zoals Boeing, Airbus of andere namen.
Het is dus een 777: http://www.skyteam.com/NL/travelPlanner/flightSchedules/index.jsp
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_48484151
quote:
Met ingang van 16 april 2007 is de Gate Delivery Service op Schiphol afgeschaft. Tot deze datum werden de tax free-aankopen van passagiers die reisden naar de Verenigde Staten of met een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij na betaling apart gezet en werd aan de gate afgeleverd. Deze veiligheidsmaatregel was op last van de Amerikaanse autoriteiten. Onlangs zijn deze accoord gegaan met de speciale See Buy Fly-tas waar de aankopen nu mee worden verzegeld. Hiermee is de Gate Delivery Service vervallen.
  woensdag 18 april 2007 @ 23:17:09 #296
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48485266
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:10 schreef static het volgende:
Gevonden, ben op de website van Skyteam terecht gekomen via de KLM:
[..]

Het is dus een 777: http://www.skyteam.com/NL/travelPlanner/flightSchedules/index.jsp
Comfortabele vertrektijd
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 18 april 2007 @ 23:25:27 #297
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_48485588
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:17 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Comfortabele vertrektijd
Prima hoor, nachtvluchten (naar dezelfde tijdzone). uurtje of vijf de oogjes dicht en dan in redelijke staat aankomen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 18 april 2007 @ 23:34:16 #298
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48485952
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:25 schreef static het volgende:

[..]

Prima hoor, nachtvluchten (naar dezelfde tijdzone). uurtje of vijf de oogjes dicht en dan in redelijke staat aankomen.
Ja oké, Afrika ligt over het algemeen in (bijna) dezelfde tijdszone, maar toch om 3u vertrekken is niet echt je-van-het. (hoewel je wel kan pitten voor die 4,5u)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 18 april 2007 @ 23:48:46 #299
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_48486482
Inderdaad, toen ik vanaf Lagos terugkwam was het ook een nachtvlucht. Buiten dat heb ik niet veel slaap nodig en laat ik me voor vertrek vertroetelen in de business lounge op Cairo Airport, geen probleem.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_48583750
Hallo,

Mijn vriend en ik vertrekken 1 mei met Ryanair vanaf Eindhoven naar Pisa (Florence) en keren 15 mei weer terug naar Nederland.

Nu hebben wij een paar maanden geleden via ryanair.com de vliegtickets geboekt en nu vraag ik me iets af. We kregen nadat we geboekt hadden een bevestigingsmail met daarin het boekingsnummer en de vluchtgegevens. Op de website staat het volgende: "Passagiers die ruim tevoren hun vlucht boeken, dienen tussen 24 en 72 uur voor vertrek de tijden van de heen- en terugreis nogmaals te laten bevestigen."
Is dit nog nodig, aangezien er op de e-mail staat Status: Bevestigd en we ook al betaald hebben met creditcard?
Of moet je alleen herbevestigen als je de vlucht alleen gereserveerd hebt en nog niet betaald?

Dan nog een volgende vraag over de bagage. Mijn vriend en ik hebben ervoor gekozen om allebei 1 bagage-artikel mee te nemen en we nemen allebei een backpack mee en nu vroeg ik me af of een backpack niet te groot is qua afmeting. Op de site staat het volgende:"Om redenen van gezondheid en veiligheid accepteert Ryanair geen artikelen met een afzonderlijk gewicht van meer dan 32 kilo en met gecombineerde afmetingen die groter zijn dan 81 cm hoog, 119 cm breed en 119 cm diep."

Kan een backpack dan wel, iemand die hier ervaring mee heeft?
En over het gewicht, op de site staat dat je maximaal 15 kilo per bagage-artikel mag meenemen en alles wat daarboven komt tot de 32 kilo, dat je daarvoor moet betalen. Klopt dat?
En zou ik een flight-bag moeten kopen voor over de backpack zodat loszittende hengsels en riempjes bedekt zijn en niet vast kunnen komen te zitten op de bagageband?

Verder zou ik graag nog tips en do's en don't willen horen van mensen die ervaring hebben met het reizen met Ryanair. Doen ze heel moeilijk?

Sorry voor dit paniekerige mailtje, maar ik wil niet voor verrassingen komen te staan :-)
Bedankt alvast!


Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')