abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 3 mei 2006 @ 14:10:50 #1
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_37510638
Een vriend van me belde me daarnet in alle paniek op.
Ik kon z'n vraag niet beantwoorden, maar misschien jullie wel.


Hij heeft gisterenavond bij de meubelzaak waar ze fietsen weggeven bij een bank een aankoop gedaan. Hij ging met z'n vriendin kijken voor nieuwe bank, maar laat zich uiteindelijk mede door het enthousiasme van z'n vriendin ook de rest van z'n inrichting aanpraten. Niet dat hij die niet nodig had, maar toch.
Alles bij elkaar hebben ze een koop gesloten voor 4700 euro en heeft hij er 500 via pin aanbetaald.
Nu hebben ze twijfels... zucht.. en dat is waar de vraag komt. Hij wil voor een verdere discussie weten of hij er nog zonder (al te hoge) kosten vanaf kon.

Mij stond iets bij dat dat binnen 3 dagen ging, maar ik kan het zo snel niet vinden. Jullie wel?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_37510831
Ik meen dat je binnen een week van een koop kunt afzien..
  woensdag 3 mei 2006 @ 14:21:15 #3
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_37511019
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:16 schreef Double_B het volgende:
Ik meen dat je binnen een week van een koop kunt afzien..
Da's bij koop op afstand, toch?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 3 mei 2006 @ 14:22:03 #4
62217 TommyZ
Zelfkennis siert den Mensch
pi_37511045
Voor zover ik weet niet. Aanbetaling is toch echt een koopovereenkomst. Alleen bij bv. online koop kan je zonder reden de koop ontbinden binnen een x-aantal dagen.
I do not regret the things I've done but those I did not do
pi_37511158
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:21 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Da's bij koop op afstand, toch?
Hmm, dat zou idd goed kunnen kloppen..
pi_37511160
Je kan toch ook alles terug brengen binnen 8 dagen zonder verplichtingen? Niet dat je het dan eerst moet kopen ofzo maar dat kan ook dus moet de koop ook ongedaan gemaakt kunnen worden lijkt mij...
pi_37511214
Nee.

Kan niet. Geen wettelijke regeling, niets....
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_37511252
Koop is koop, we hebben hier immers te maken met consumentenkoop en niet met koop op afstand, waarbij men wel binnen 7 dagen van de koop af mag zien.
Natuurlijk kun je altijd annuleren, maar het bedrijf mag dan uiteraard annuleringskosten in rekening brengen, die soms wel 30% kunnen bedragen van het gehele aankoopbedrag.
  woensdag 3 mei 2006 @ 14:29:34 #9
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_37511298
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:28 schreef cinnamongirl het volgende:
Koop is koop, we hebben hier immers te maken met consumentenkoop en niet met koop op afstand, waarbij men wel binnen 7 dagen van de koop af mag zien.
Natuurlijk kun je altijd annuleren, maar het bedrijf mag dan uiteraard annuleringskosten in rekening brengen, die soms wel 30% kunnen bedragen van het gehele aankoopbedrag.
Volgens mij is dit waar...
pi_37511501
De percentage annuleringskosten staat trouwens altijd in de Algemene Voorwaarden van het betreffende bedrijf.
Maar ik raad hem aan gewoon een gesprek aan te gaan, wie weet willen ze wel over het hart strijken en de aankoop kostenloos annuleren.
  woensdag 3 mei 2006 @ 14:38:31 #11
63375 Tarrel666
Ja ik weet wat een tarrel is..
pi_37511583
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:35 schreef cinnamongirl het volgende:
Maar ik raad hem aan gewoon een gesprek aan te gaan, wie weet willen ze wel over het hart strijken en de aankoop kostenloos annuleren.
Waarom zouden ze dat doen.

volgens mij is dit een typisch geval van pech gehad
Please stand in a straight line, I've got only one bullet left...
pi_37511675
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:38 schreef Tarrel666 het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat doen.

volgens mij is dit een typisch geval van pech gehad
Och ik heb het ook weleens meegemaakt.
Ik had tapijt besteld, aanbetaald maar had achteraf spijt.
Ik vond het toch te duur
Toen ben ik erheen gegaan en hem dat uitgelegd.
Gelukkig was het tapijt nog niet besteld, en dus hadden ze nog niet veel kosten gemaakt.
Daarom besloot men mij niks in rekening te brengen en mijn aanbetaling terug te geven.
  woensdag 3 mei 2006 @ 14:59:23 #13
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_37512282
Mag ik een gok doen? Seats ands Sofa's?

Cinnamongirl heeft gelijk, voor zover ik het kan herinner. En heeft bij het verhaal in het topic hier boven een heel schappelijke winkelier getroffen!
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_37512435
Nee, kan niet.

Ik heb het ook bij Seats & Sofa's gehad...
Ik heb het een jaar of 3 weten te rekken, uiteindelijk toch moeten betalen...

Ik had de volgende morgen direct om 09:00 opgebeld. Ben nog langs geweest om met de manager te praten. Heeft allemaal niets mogen baten...

Ik moest gewoon de bank kopen, of het bedrag betalen om het "af te kopen". Ik weet niet meer precies hoeveel dat was, maar was toch vlug 30% ofzo van de totale aankoop som.

Ik heb dus na een jaar of 3 rekken toch die 30% (ofzo) moeten betalen!
  woensdag 3 mei 2006 @ 15:55:05 #15
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_37513825
Nare verkooppraktijken bij S&S trouwens. Ik ben er ook even langs geweest in het kader van nieuwe banken nodig. Welgeteld 1 leuke bank gezien, even met een verkoper gepraat over de prijs. Ik was niet van plan hem direct te kopen omdat we nog wat andere winkels wilden af gaan. Begint die kerel zo van: ja, voor welke prijs zou je hem nu direct meenemen? Ik: ik wil hem nu niet meenemen. Kerel: blabla bla, eenmalige aanbieding blabla <doet weer paar honderd van de prijs af> moet overleggen met hoofd inkoop, misschien meer korting. Ik: loop weg. Kerel ging zowat aan mijn broekspijpen hangen.

Nare praktijken. Ik denk dat ze zwaar op provisiebasis werken.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 3 mei 2006 @ 15:55:05 #16
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_37513826
dubbelpost om een of andere reden

[ Bericht 92% gewijzigd door _Flash_ op 03-05-2006 16:14:47 ]
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 3 mei 2006 @ 15:59:30 #17
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_37513958
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:55 schreef _Flash_ het volgende:
Nare verkooppraktijken bij S&S trouwens. Ik ben er ook even langs geweest in het kader van nieuwe banken nodig. Welgeteld 1 leuke bank gezien, even met een verkoper gepraat over de prijs. Ik was niet van plan hem direct te kopen omdat we nog wat andere winkels wilden af gaan. Begint die kerel zo van: ja, voor welke prijs zou je hem nu direct meenemen? Ik: ik wil hem nu niet meenemen. Kerel: blabla bla, eenmalige aanbieding blabla <doet weer paar honderd van de prijs af> moet overleggen met hoofd inkoop, misschien meer korting. Ik: loop weg. Kerel ging zowat aan mijn broekspijpen hangen.

Nare praktijken. Ik denk dat ze zwaar op provisiebasis werken.
Mede hierdoor is S&S ook een nare winkel... heel onpersoonlijk, bah!
  woensdag 3 mei 2006 @ 16:07:38 #18
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_37514174
hij had het overigens niet bij S&S gedaan, maar bij Populiers...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_37518535
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:07 schreef avotar het volgende:
hij had het overigens niet bij S&S gedaan, maar bij Populiers...
Deze twee winkels hebben de zelfde eigenaar.
  woensdag 3 mei 2006 @ 19:37:15 #20
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_37519509
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:07 schreef avotar het volgende:
hij had het overigens niet bij S&S gedaan, maar bij Populiers...
Zou m'n tweede gok zijn. Zelfde schreeuwende advertenties, zelfde verkoopmethodes. Inderdaad op provisiebasis en heel irritante opdringerige verkopers.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".&gt;&gt;&gt;ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_37519688
Winkels die iets gratis? weggeven, daar ga ik al nooit naar binnen. Ze zullen alles wel goed hebben afgedekt in hun kleine lettertjes.

Dus de kleine lettertjes goed doorlezen kan je redding zijn, en anders de rijdende rechter.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_37521600
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:10 schreef avotar het volgende:
Een vriend van me belde me daarnet in alle paniek op.
Ik kon z'n vraag niet beantwoorden, maar misschien jullie wel.


Hij heeft gisterenavond bij de meubelzaak waar ze fietsen weggeven bij een bank een aankoop gedaan. Hij ging met z'n vriendin kijken voor nieuwe bank, maar laat zich uiteindelijk mede door het enthousiasme van z'n vriendin ook de rest van z'n inrichting aanpraten. Niet dat hij die niet nodig had, maar toch.
Alles bij elkaar hebben ze een koop gesloten voor 4700 euro en heeft hij er 500 via pin aanbetaald.
Nu hebben ze twijfels... zucht.. en dat is waar de vraag komt. Hij wil voor een verdere discussie weten of hij er nog zonder (al te hoge) kosten vanaf kon.

Mij stond iets bij dat dat binnen 3 dagen ging, maar ik kan het zo snel niet vinden. Jullie wel?
4700 Euro voor meubels?!? Dat is wel wat meer dan een impulskoopje.
  woensdag 3 mei 2006 @ 20:37:30 #23
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_37521825
Je zit er aan vast. Die 7 dagen gelden alleen bij koop op afstand, zoals al is gezegd. Die 3 dagen gelden bij het kopen van een huis. Koop je gewoon iets normaals in een winkel, dan ben je bij het sluiten van de koopovereenkomst direct gebonden. Je kunt dan alleen nog opzeggen als het contract daar speciale ruimte toe biedt.

(er van uitgaande dat er geen sprake is van gebreken aan het product of van wilsgebreken, dan kan ontbonden / vernietigd worden. Dat lijkt in de OP niet het geval)
  woensdag 3 mei 2006 @ 21:56:58 #24
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_37525337
Annuleren moet bijna altijd wel lukken, kost wel wat
pi_37525680
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:43 schreef longinus het volgende:
en anders de rijdende rechter.
Hoezo? Als je niet in je recht staat kun je die ook niet halen!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')