abonnement Unibet Coolblue
pi_49893871
quote:
Op maandag 21 mei 2007 14:21 schreef lurf_doctor het volgende:
Ja dat klopt, d'r zal nog wel iets van over zijn, maar of het nog bezoekwaardig is?

Verder nog niet genoemd en wel aardig: Carlsberg brouwerij
Ben 1 keer in Christiania geweest, dat was ongeveer 1 maand geleden en ik vond het er maar een suffe boel. Beetje maffe huisjes neerzetten en dan als vergane hippy door het leven... Joepie

Anyways: Danhostel in Kbh is veruit de beste plek om te slapen. Midden in de stad, overal dichtbij, niet al te duur. Als je echt goed wil slapen moet je naar het Admiral Hotel gaan. Iets buiten de stad maar erg mooi. Verder is Amager met de metro goed te doen (ongeveer 10 min) maar let wel dat het OV in Kopenhagen schreeuwend duur is.

Den slimme Nederlander koopt meteen bij aankomst op het vliegveld een 3 zone - 10 gele strippenkaart (de zgn. Klippekort). Een enkeltje kost namelijk 28,50kr en met zo'n klippekort toch maar 16,00kr. De blauwe strippenkaart is voor 2 zones en vanaf het vliegveld naar de stad is 3 zones.

Malmø en Lund zijn zeker weten de trip waard. Mocht je echt wat tijd over hebben en van aparte natuur willen genieten dan kan je altijd naar Nykøbing Falster (dat ligt een heel stuk zuidelijk van Kopenhagen), waar je een flink stuk hebt dat op de biesbosch lijkt. De treinrit er naar toe is ook de moeite waard. Natuurlijk kan ook een dagje naar Helsingør niet ontbreken... Mocht je in de buurt zijn op het moment dat het Roskilde festival plaats vindt, is het natuurlijk nooit een slecht idee om dat te bezoeken, hoewel de prijzen voor een 1dagskaartje wel wat aan de hoge kant zijn. Odense is 1,5 uur met de trein en ook een leuke stad (HC Andersen etc).
Danmark: more usefull every day!
pi_49905381
Ja hallo, ik heb maar vijf dagen hoor!
pi_49918530
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:35 schreef k_man het volgende:
Ja hallo, ik heb maar vijf dagen hoor!
Ohw ja... als je van moderne kunst houdt dan moet je naar museum Lousiana gaan. Dat ligt in Humlebaek. Ligt vlak bij het treinstation en heeft vaak leuke exposities van moderne kunst.

Anders zeg wat je leuk lijkt, ik woon inmiddels al wel enige tijd in Kopenhagen...
Danmark: more usefull every day!
pi_49918574
Architectuur, design, moderne kunst.
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:42:33 #55
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_49921233
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 21:57 schreef releaze het volgende:
In christiania ben ik nog nooit geweest eik, maar de rest van Kopenhagen vond ik geweldig. Hangt een relaxte sfeer, niet zo verschrikkelijk spastisch druk als andere hoofdsteden waar ik geweest ben. Ik wil er heel graag nog wel een keer of 10 naartoe Het liefst vanavond nog

Maar goed, ik hou ook echt van Denemarken
Ik ken het!! Ben net 1 dag terug en ik wil echt meteen weer heen!!! Vind het echt een geweldige stad!
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
pi_49923196
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:31 schreef k_man het volgende:
Architectuur, design, moderne kunst.
Dan zijn musea als Lousiana echt wat voor je. Daarnaast wordt er op dit moment ook veel gebouwd. M.n. in de regios Ørestad en in mindere mate Christianshavn/Sluseholmen is er voldoende moderne architectuur te vinden. Er zal vast ook wel een Danish Design Museum zijn... daar kan je de donder op zeggen of anders een Georg Hensen Museum.
Danmark: more usefull every day!
pi_49938671
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 12:38 schreef Keksi het volgende:
Er zal vast ook wel een Danish Design Museum zijn...
En dat woont dan in Kopenhagen.

pi_49944615
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:47 schreef k_man het volgende:

[..]

En dat woont dan in Kopenhagen.

Och vent... als ik ergens toch geen f*ck aan vindt dan is het Danish Design wel ...
Danmark: more usefull every day!
pi_49980831
quote:
Op maandag 21 mei 2007 10:15 schreef k_man het volgende:
Ach, in die zin zal het dan wel vergelijkbaar zijn met Tacheles in Berlijn.
Nee niet echt. Tacheles heeft nog een echte programmering met optredens, DJ's etc. Christiania heeft een Kerstmarkt voor het grote publiek, maar meer ook niet. 's avonds hing er altijd wel een beetje vreemd sfeertje en daarom waren er alleen overdag wat toeristen te vinden (die er eigenlijk niets te zoeken hadden).
pi_50139084
Heb net ons hostel geboekt, we zijn toch maar voor het Danhostel gegaan, dat zag er echt supergoed uit! En toevallig kom ik er net achter dat we daar zijn als de laatste dag van het Copenhagen Jazz festival bezig is ! Is er dan nog een place to be, of is het gewoon in de hele stad leuk?
pi_50599710
Nou, ik het uiteindelijk dan toch maar een keuze uit de hotels gemaakt. Eigenlijk te laat, want volgens mij was het goedkoper geweest als ik eerder had geboekt. Het is nu Hotel Fox geworden.
pi_51377471
Komend weekend ga ik ook eens een bezoekje brengen aan Kopenhagen. Ik ben eens benieuwd.
Stop rockin' the boat.
pi_51384412
quote:
Op maandag 18 juni 2007 23:58 schreef k_man het volgende:
Nou, ik het uiteindelijk dan toch maar een keuze uit de hotels gemaakt. Eigenlijk te laat, want volgens mij was het goedkoper geweest als ik eerder had geboekt. Het is nu Hotel Fox geworden.
En hoe was dat hotel in het echt
pi_51387542
Dat week ik nog niet. Ik ga volgende week.
pi_51730806
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 05:52 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

En hoe was dat hotel in het echt
See for yourself...

Dit zijn de kamers waarin geslapen heb (ja, ik ben elke dag naar een andere kamer verhuisd);







pi_51730850
- no comment -

ga je de andere 57 ook nog proberen?
pi_51731598
Ehm, niet binnenkort.
pi_51735096
Enorme jachten in de haven trouwens. Deze (54 m.) maakte wel indruk:

[plaatje van Parsifal III werkt niet]

En deze (51 m.) lag erachter:

[plaatje van Double Haven werkte ook niet]

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2007 09:01:49 (kloteplaatjes...) ]
pi_51739525
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:54 schreef k_man het volgende:
Enorme jachten in de haven trouwens. Deze (54 m.) maakte wel indruk:

[afbeelding]

En deze lag erachter:

[afbeelding]
Van het rode kruis?
pi_51870589
Goed, wat heb ik dan gedaan?

Op woensdag halverwege de middag aangekomen. Vanaf het vliegveld de trein genomen en naar het hotel gegaan. Dat was dus Hotel Fox. Zie de foto's hierboven.

De rest van de middag een beetje de omgeving van het hotel verkend. Het Raadhuisplein en omgeving. Even het Danish Design Centre binnen gewipt (grais op woensdagavond). Gegeten bij Wagamama: een tegenvallende salade, maar lekkere cheesecake met witte chocolade en gember.

Vrijwel de hele donderdag besteed aan het Louisiana Museum of Modern Art. Prachtig gelegen aan de kust in het plaatsje Humlebæk (drie kwartier met de trein). Mooie collectie, een beeldenpark met uitzicht op Zweden en een lekkere lunch.

Op de terugweg uitgestapt in Klampenborg voor het Bellavista project aan de kust. Een wooncomplex, restaurant en theater, ontworpen door Arne Jacobsen. Uiteraard gegeten in restaurant Jacobsen. Uitstekend eten in een mooie omgeving: Jacobsen pand, Jacobsen meubels, Jacobsen bestek.

Vrijdag een dagje op en neer naar Malmö. Eerst de oude binnenstad bekeken, inclusief het Form Design Centre. Matige lunch bij 'Grappa' aan het pleintje Lilla Torg.

Vervolgens naar de Turning Torso wolkenkrabber van Santiago Callatrava en het wijkje eromheen. Met uitzicht op de Oresundbrug. Op de terugweg naar het centrum nog even langs het kasteel, maar dat valt tegen. 's Avonds gedineerd aan Lila Torg, ditmaal Japans en een stuk beter dan de lunch.

Op de terugweg van station naar hotel nog even de lobby binnen gelopen van het Radisson SAS Royal Hotel. Ontworpen door Arne Jacobsen, niet alleen het gebouw, maar eigenlijk ook alles erin. De lobby is in ieder geval fraai.

Inmiddels is het zaterdag en heb ik van Kopenhagen zelf nog maar weinig gezien. Dus een fiets gehuurd en de stad door! Eerst naar Slotsholmen voor de Zwarte Diamand en het Joods Museum (Daniel Libeskind).

Via de Nationale Bank (Arne Jacobsen) door naar Christianshavn. Eerst de Zwarte Diamand bekijken vanaf de overkant van het water. Het Dansk Arkitektur Center blijkt - in tegenstelling tot wat mijn reisgids zegt - niet gratis en de tentoonstelling spreekt me niet erg aan, dus dat slaan we over. Lunch is niet onaardig bij 'Kanalen'. Vervolgens eerst de nieuwe opera bekeken en vervolgens een uitgebreide fietstocht door en rondom Christiania.

Doorgefietst naar Nyhavn. Vandaar via de Marmor Kirke, de russisch-orthodoxe kerk, Amalienborg en Kastelet uiteindelijk toch maar uitgekomen bij de zeemeermin (die niet op mijn lijstje te bekijken dingen stond). Diner bij Koriander. Behoorlijk pittig, maar wel goed en een erg strak interieur. Dessert valt wat tegen. Via Rosenborg en wat andere omwegen terug naar het hotel gefietst.

Dan rest alleen nog de ochtend van de zondag. Op zondag is de Ny Carlsberg Glyptoteket gratis. Vooral de nieuwe 'Franse vleugel' (vooral impressionisten) is fraai. Op het Raadhuisplein nog een hotdog als lunch en dan zit het er op.

Niet eens toegekomen aan:
- Arken Museum of Modern Art
- Ordrupgaard (ook een museum voor beeldende kunst, deels ontworpen door Zaha Hadid)
- Grundtvigs Kirke
- de metro
- Shoppen in alle design winkels

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2007 23:03:57 ]
pi_51870952
Kopenhagen per fiets is trouwens ideaal.
  donderdag 26 juli 2007 @ 23:14:45 #72
122997 zquing
Drama Junk
pi_51871339
toffe kamers, vooral 1 en 4
"Those unforgettable days, for them I live"
  donderdag 26 juli 2007 @ 23:17:42 #73
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_51871433
Wat is de goedkoopste manier om er te komen?
deze ruimte is te huur
  donderdag 26 juli 2007 @ 23:25:21 #74
122997 zquing
Drama Junk
pi_51871688
met het vliegtuig ben je er voor ongeveer tussen de 100-150eu, trein is 170-230eu en met de bus is het ongeveer 110
"Those unforgettable days, for them I live"
  donderdag 26 juli 2007 @ 23:29:32 #75
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_51871838
Kopenhagen is eigenlijk niet zo'n heel boeiende stad, vind ik.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_51881359
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 23:17 schreef Boeman het volgende:
Wat is de goedkoopste manier om er te komen?
www.sterlingticket.com vanaf 58 euro incl tax vanaf Schiphol
pi_51881729
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 23:03 schreef k_man het volgende:
Kopenhagen per fiets is trouwens ideaal.
Had je zo'n gratis binnenstadsfiets (met harde banden) of een echte fiets ?

En heb je nog foto's van het wijkje rondom Turning Torso ?
pi_51881745
Is die 58 euro voor een retour?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2007 11:41:55 ]
pi_51881833
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:40 schreef DutchTrain het volgende:
Had je zo'n gratis binnenstadsfiets (met harde banden) of een echte fiets?
Fiets gehuurd. Een echte dus. Die binnenstadsfietsen zie je toch relatief weinig. En ik wilde niet het risico lopen dat ik bijv. vanaf de Opera verder zou moeten lopen, omdat iemand er met m'n fiets vandoor was.
quote:
En heb je nog foto's van het wijkje rondom Turning Torso?
Nee.
pi_51881856
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:41 schreef k_man het volgende:
Voor een retour?


29 euro enkele reis is de aanbiedingsprijs incl tax. Nu is 40 euro de laagste prijs.

Met de trein vanuit Duitsland is het overigens 29 euro met de nachttrein tijdens de aanbiedingsperioden, anders vanaf 39 euro.
pi_51881865
Mooie stad (doet me aan Amsterdam denken) maar wel erg duur hoor (voor studenten) !
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_51881902
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:45 schreef DutchTrain het volgende:
29 euro enkele reis is de aanbiedingsprijs incl tax.
Ik kan dat op de site niet vinden. Bij Skyscanner evenmin. Welke data zou dat zijn? En hoe beroerd zijn de vluchttijden dan?
pi_51881947
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:46 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik kan dat op de site niet vinden. Bij Skyscanner evenmin. Welke data zou dat zijn? En hoe beroerd zijn de vluchttijden dan?
=> http://www.sterling.dk/low_cost_calendar

naar Kopenhagen perfecte vliegtijden, vrijdag 's ochtends heen, zondag 's avonds terug.

Aanbieding was vorige week, maar is ongeveer 1x per 2 maanden. Geef je op voor de nieuwsbrief en je weet het ruim op tijd. Voor hetzelfde geld kun je ook naar Oslo of Stockholm
  dinsdag 31 juli 2007 @ 14:04:32 #84
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_51988368
Ik wil deze week eigenlijk nog naar Kopenhagen, maar de goedkoopste manier om er te komen is inmiddels een interrailticket geworden. Dus heeft iemand nog suggesties?
deze ruimte is te huur
  dinsdag 31 juli 2007 @ 19:12:26 #85
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_51996697
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:04 schreef Boeman het volgende:
Ik wil deze week eigenlijk nog naar Kopenhagen, maar de goedkoopste manier om er te komen is inmiddels een interrailticket geworden. Dus heeft iemand nog suggesties?
Heb toch nog wat gevonden met Eurolines. Lekker bussen dus, maar ach .
Ga van donderdag a.s. tot de donderdag er op, dus van 2 tot 9 augustus.
deze ruimte is te huur
  Moderator dinsdag 31 juli 2007 @ 22:38:37 #86
45833 crew  Fogel
pi_52003202
Ik las zojuist hier dat er een nieuw "life style hotel" is, genaamd Hotel Twentyseven. In het artikel worden onder andere genoemd: een ijsbar, unisex toiletten med niet alleen condoomautomaat, maar ook een dildoautomaat...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:33:43 #87
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_52255983
Toffe stad, alleen misschien als stad an sich inderdaad wat overrated. Al is er al met al, inclusief de nabije omgeving zeker wel genoeg te doen. De Metro is vet :8.
deze ruimte is te huur
  woensdag 21 januari 2009 @ 10:49:52 #88
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_65275129
Eind april gaan mijn vriendin en ik voor 5 dagen naar Kopenhagen. Zijn er inmiddels nog andere tips bijgekomen voor deze (volgens mij toch wel) erg mooie stad?
  woensdag 21 januari 2009 @ 10:53:35 #89
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_65275293
quote:
Op zondag 22 juli 2007 21:44 schreef k_man het volgende:

[..]

See for yourself...

Dit zijn de kamers waarin geslapen heb (ja, ik ben elke dag naar een andere kamer verhuisd);

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vette shizzle
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 22 januari 2009 @ 07:46:38 #90
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_65306384
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:53 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Vette shizzle
Wij slapen ook in Hotel Fox
  maandag 5 april 2010 @ 12:55:50 #91
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_79964225
Even kickje, nog mensen die een goede uitgaanstips hebben?
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_79974197
Ik vond cocktailbar RBY erg leuk (www.rby.dk) 2 Victor & Rolf types achter de bar, inrichting met allemaal oude sofa's en op de toiletten een tv met Eddie Murphy shows. Fijne tent om even een cocktail (a 15 euro) te drinken.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 5 april 2010 @ 22:12:42 #93
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_79983802
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:55 schreef WarPuppy het volgende:
Even kickje, nog mensen die een goede uitgaanstips hebben?
Ga eens naar Christiana
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  dinsdag 6 april 2010 @ 16:46:00 #94
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_80009438
Is het een beetje betaalbaar daar of?
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_80030235
Wij gaan bijna ieder jaar in december een week naar Denemarken/Kopenhagen.
Vakantiehuis boeken we via Novasol. Zeer betaalbaar buiten het seizoen!
Kopenhagen en vooral pretpark Tivoli rond de kerstdagen
pi_80034298
Ruby (of RBY) is inderdaad leuk! Anders misschien The Lot, allebei zijn wel een beetje cocktail bars, niet keihard clubben ofzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80035336
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 16:46 schreef WarPuppy het volgende:
Is het een beetje betaalbaar daar of?
Een beetje, net wat je zegt. Voor 4 biertjes in Nyhavn ben je toch wel meer dan 30 E kwijt (hoewel ze daar natuurlijk nog gewoon met kreunen betalen) en dat is alweer de koers van een paar jaar geleden. Kortom goedgevulde pinpas meenemen.
Lurf is the message and the message is Lurf
  woensdag 7 april 2010 @ 11:53:46 #98
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_80037754
quote:
Op woensdag 7 april 2010 10:53 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Een beetje, net wat je zegt. Voor 4 biertjes in Nyhavn ben je toch wel meer dan 30 E kwijt (hoewel ze daar natuurlijk nog gewoon met kreunen betalen) en dat is alweer de koers van een paar jaar geleden. Kortom goedgevulde pinpas meenemen.
Je bent goedkoper uit met sterke drank dan met bier
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_85116476
volgende week ga ik ook !!

Nog tips voor musea, cultuur en shoppen ??
pi_85133290
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:36 schreef BuupWerk het volgende:
volgende week ga ik ook !!

Nog tips voor musea, cultuur en shoppen ??
Een opsomming van wat me zoal te binnen schiet:

Musea:
• Kunst kun je bezichtigen in o.a. het Statens Museum for Kunst, de Glyptotek, Thorvaldsens Museum en Københavns Museum, allen in de binnenstad.
• Voor cultuur en historie kun je o.a. terecht in Nationalmuseet, het openluchtmuseum en het verzetsmuseum.
• Een stukje buiten de stad vind je Frederiksborg Slot (waarin zich het nationaal-historisch museum bevindt), Louisiana (Deense kunst) en de Ark (moderne kunst).

Cultuur:
• Een rondvaart is de beste en makkelijkste manier om de belangrijkste bezienswaardigheden in een uurtje te zien. Er zijn meerdere plekken in de stad waar je kunt opstappen, maar Nyhavn is waarschijnlijk het makkelijkst.
• Je kunt de Rundetårn in het centrum of Vor Frelser Kirke in Christianshavn beklimmen om een uitzicht over de hele stad te krijgen.
• Zoals eerder vermeld, de vrijstaat Christiania is ook een bezoekje waard. Beperk je echter niet alleen tot het centrum van Christiania (waar alle kraampjes, barretjes en de de zgn. 'pusher street' zijn); het is nu juist buiten het centrum waar je kunt zien hoe de mensen in Christiana wonen in hun zelfgebouwde huizen.
• Rosenborg Slot, Amalienborg Slot (het huidige verblijf van de koninklijke familie) en Christiansborg Slot (voormalige woning van de koninklijke familie, tegenwoordig zetelt hier het parlement en hooggerechtshof) bevinden zich allemaal in de binnenstad.
• Helsingør (Denemarken) en Helsingborg (Zweden) zijn beide gezellige sfeervolle stadjes en vormen samen een leuk dagtripje. Vanuit Kopenhagen gaat een trein naar Helsingør, en van daaruit brengt de veerboot je in ca. 20 minuten naar Helsingborg.

Shoppen:
• Strøget, de langste wandelwinkelstraat van Europa, in het centrum van Kopenhagen. Hier vind je ook Illum en Magasin, twee grote warenhuizen.
• Fisketorvet, een winkelcentrum in de binnenstad.
• Field's, het grootste winkelcentrum van Denemarken, aan de rand van de stad.
• Waves, een nieuw winkelcentrum in Greve, 20 km ten zuidwesten van Kopenhagen.

Extra tips:
• Charlie's Bar en Lord Nelson, twee gezellige biercafe's in het centrum
• The Dubliner is een Ierse pub in Strøget. Hier komen veel toeristen, maar ze hebben elke dag live muziek, die vaak helemaal niet slecht is.
• Nørrebro Bryghus, een plaatselijke brouwerij met restaurant
• Sticks 'n Sushi :9
• Noma, het beste restaurant ter wereld
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')