quote:Aangeboden: motor 2liter turbo
Omschrijving:
te koop motorblok voor eeb Renault 21 Turbo blok is kaal. Km stand 110000km
Dit is de standaard configuratie van de motor.quote:Renault 21 Turbo
max. vermogen 129 kW (175 pk)
5200tpm
max. koppel 270 Nm
3000tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
topsnelheid 227 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,4 s
bron: http://www.volvo480register.nl/nl/turbo-tuningnl.htmquote:max. vermogen 88 kW (120 pk)
5500tpm
max. koppel 175 Nm
3300tpm
topsnelheid 200 km/h
acceleratie 0-100 km/h 9,0 s
als je goed gaat zoeken op google weet je dat ze de 480 motor naar de 240 PK hebbe gekregenquote:Op maandag 1 mei 2006 14:19 schreef Inorbit het volgende:
5.5 seconden in de honderd meet een voorwielaangedreven Volvo, jah hahahah tuurlijk
zeker geen 5.5 seconden. een 425 pk 6.1 liter hemi chrysler 300c srt8 doet 5.5 seconden van 0 - 100quote:Op maandag 1 mei 2006 14:21 schreef Asmooh het volgende:
[..]
als je goed gaat zoeken op google weet je dat ze de 480 motor naar de 240 PK hebbe gekregen
ga maar eens uitrekenen hoeveel van 0 - 100 dat is
grappig dat een Porsche 911 Turbo Targa bouwjaar 1987 - 1989 met 301 pk dat ook kan met 3.2 liter?quote:Op maandag 1 mei 2006 14:23 schreef Inorbit het volgende:
[..]
zeker geen 5.5 seconden. een 425 pk 6.1 liter hemi chrysler 300c srt8 doet 5.5 seconden van 0 - 100
en beide auto's die jij opnoemt zijn gelijk in gewicht? Chrysler 300c is toch zown grote bak? die is ff wat zwaarder dan een volvo 480 lijkt mijquote:Op maandag 1 mei 2006 14:23 schreef Inorbit het volgende:
[..]
zeker geen 5.5 seconden. een 425 pk 6.1 liter hemi chrysler 300c srt8 doet 5.5 seconden van 0 - 100
met 140 pk in 7.5 seconden naar de honderd is al nonsense
dat komt omdat die afchrysler dieplood weegt. maar je veronderstellingen slaan echt nergens op. met 200pk op de voorwieltjes van zo'n volvo'tje heb je wielspin voor het levenquote:Op maandag 1 mei 2006 14:26 schreef Asmooh het volgende:
[..]
grappig dat een Porsche 911 Turbo Targa bouwjaar 1987 - 1989 met 301 pk dat ook kan met 3.2 liter?
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=4066&cache=no
kun je nagaan zo boeiend zijn die nieuwe autotjes niet eens
Moet je er dikkere sloffen met zachter rubber onder klatsen.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:28 schreef Inorbit het volgende:
[..]
dat komt omdat die afchrysler dieplood weegt. maar je veronderstellingen slaan echt nergens op. met 200pk op de voorwieltjes van zo'n volvo'tje heb je wielspin voor het leven
dat kan. maar het verhelpt niet allesquote:Op maandag 1 mei 2006 14:30 schreef Deetch het volgende:
[..]
Moet je er dikkere sloffen met zachter rubber onder klatsen.
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=10789&cache=noquote:Op maandag 1 mei 2006 14:31 schreef Asmooh het volgende:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=40680&cache=no
kan niet snel 123 vinden.. die volvo 480 weegt nog geen eens 1000 kilo
Klinkt optimistisch. 200PK, 5-6 sec. naar 100 en een top van 250-260?quote:Op maandag 1 mei 2006 14:15 schreef Asmooh het volgende:
Dus zodra je deze gaat veranderen naar de 200PK zou ik misschien kunnen komen op: optrekken 0 - 100 in 5.5/6 seconden
Topsnelheid: 250/260Km/h
sinds waneer had ik het over een ES ?quote:Op maandag 1 mei 2006 14:35 schreef Inorbit het volgende:
[..]
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=10789&cache=no
iets meer volgens autoweek
ik denk alleen dat je met 200pk (als dit kan uit zo'n gaar renault blok) nog in je handjes mag klappen als je onder de 8 seconden komt
aan jou reactie heb ik watquote:Op maandag 1 mei 2006 14:38 schreef Catch22- het volgende:
dat blokkie uit de OP is alleen al niet geschikt omdat hij 110.000km heeft gelopen. of je hem er in krijgt is een 2e, zou je aan volvo experts moeten vragen
datweet ik niet.. ik keek beetje naar algemeen..quote:Op maandag 1 mei 2006 14:37 schreef BertV het volgende:
[..]
Klinkt optimistisch. 200PK, 5-6 sec. naar 100 en een top van 250-260?
Zoiets kan toch alleen met een lichte Donkervoort achtige contructie?
weet ik veel, het is toch eentje met een turbo. die andere turbo's zijn vrijwel identiekquote:
k, want de luchtweerstand neemt niet linear toe met de snelheid. 200 > 260 kost een enorme bak vermogen extra.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:40 schreef Asmooh het volgende:
[..]
datweet ik niet.. ik keek beetje naar algemeen..
120pk met 200km/h
vandaar
daarnaast denk ik dat je versnellingsbak niet zo ver loopt. of je moet heel veel toeren meer gaan kunnen makenquote:Op maandag 1 mei 2006 14:41 schreef BertV het volgende:
[..]
k, want de luchtweerstand neemt niet linear toe met de snelheid. 200 > 260 kost een enorme bak vermogen extra.
Dit is ECHT appels met peren vergelijken..quote:Op maandag 1 mei 2006 14:23 schreef Inorbit het volgende:
[..]
zeker geen 5.5 seconden. een 425 pk 6.1 liter hemi chrysler 300c srt8 doet 5.5 seconden van 0 - 100
met 140 pk in 7.5 seconden naar de honderd is al nonsense
Nee oke, maar omdat ik ook een nieuw turbo blokje kan krijgen met 33.000 kilometer (1.7 orgineel volvo 480)quote:Op maandag 1 mei 2006 14:45 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Dit is ECHT appels met peren vergelijken..
Hoe kan je een tank van bijna 1900kg nou vergelijken met een autotje van.. nou.. pak em beet 1000kg..
Ik acht het echt niet onmogelijk wanneer het allemaal past. Maar de R21 motor heeft er ook al aardig wat kilometers opzitten, wat niet ten goede komt aan het vermogen..
dit was puur omdat deze in mijn hoofd schoot als een auto die 5.5 seconden deed over 0 - 100 volgens de autovisie. en om te laten zien hoeveel power die er voor nodig heeftquote:Op maandag 1 mei 2006 14:45 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Dit is ECHT appels met peren vergelijken..
Hoe kan je een tank van bijna 1900kg nou vergelijken met een autotje van.. nou.. pak em beet 1000kg..
Ik acht het echt niet onmogelijk wanneer het allemaal past. Maar de R21 motor heeft er ook al aardig wat kilometers opzitten, wat niet ten goede komt aan het vermogen..
logisch met een auto van 1000 kilo zwaarderquote:Op maandag 1 mei 2006 14:47 schreef Inorbit het volgende:
[..]
dit was puur omdat deze in mijn hoofd schoot als een auto die 5.5 seconden deed over 0 - 100 volgens de autovisie. en om te laten zien hoeveel power die er voor nodig heeft
komt bij dat de 300c ook nog achterwielaandrijving heeft en tractioncontrol.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:49 schreef Asmooh het volgende:
[..]
logisch met een auto van 1000 kilo zwaarder
volvo 480
1000 kilo
120pk
0 - 100 , 9 s
volvo 480 (jou versie)
2000 kilo
240 pk
0 - 100 , 9 sec
omdat hij 2x zo zwaar is ?:)
jaaahaaa, maar het ging ff om het ideequote:Op maandag 1 mei 2006 14:52 schreef Inorbit het volgende:
[..]
komt bij dat de 300c ook nog achterwielaandrijving heeft en tractioncontrol
Je zou ook kunnen kijken hoe je die 480 nog lichter kan krijgen.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:53 schreef Asmooh het volgende:
[..]
jaaahaaa, maar het ging ff om het idee
Omdat jij zei van het is niet mogelijk
en ik vergelijk ff met de renault met 176pk, 100 kilo zwaarder en 7,6sec
en ik weet dat die 480 na 1e mod (140pk) ook 7.5s doet. (vond ik nog iets te langzaam)
whaha klopt jahquote:Op maandag 1 mei 2006 14:57 schreef BertV het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen kijken hoe je die 480 nog lichter kan krijgen.
Stoelen eruit, lichtere velgen.
Mgoed, ik geloof dat dat typisch een motorrijder manier van denken is.
wat was mijn eerste idee inderdaad.quote:Op maandag 1 mei 2006 15:10 schreef Catch22- het volgende:
kan je niet gewoon een turboblok nemen en een grotere turbo nemen of chippen? Of spelen met een grotere intercooler en andere geintjes? Turbomotoren zijn leuk om mee te spelen volgens mij
Hoe testen "jullie vierwielers" al die vermogens? Is dat puur boekjes werk of gaan jullie op een dynobank staan? Dynojetbanken voor motorfietsen worden goed gebruikt.quote:Op maandag 1 mei 2006 15:13 schreef Asmooh het volgende:
[..]
wat was mijn eerste idee inderdaad.
33000T blok nemen (huidige is 217k)
compleet schoon maken
grotere lucht kleppen
spagetti spuitstuk
luchtfilter
injectie beter afstellen
chipmod ed
maar ik vraag me meer af hoeveel winst ik dr uit kan krijgen
sowieso dat ik op de 180/190PK kwam.. want dat zeiden wat volvo rijders
maar verder konden ze geen informatie geven over 0 - 100 en topsnelheid
Zodra mijn auto klaar is ga ik hem op de testbank zettenquote:Op maandag 1 mei 2006 15:24 schreef BertV het volgende:
[..]
Hoe testen "jullie vierwielers" al die vermogens? Is dat puur boekjes werk of gaan jullie op een dynobank staan? Dynojetbanken voor motorfietsen worden goed gebruikt.
Ik denk dat het "schrikken" is hoe weinig pk's er uiteindelijk op het asfalt komen. Een opgave van 180 in een boekje kan 140 in het echt zijn.
Dat is een blok van een volvo V40 zoals ik kan zien?quote:Op maandag 1 mei 2006 15:54 schreef Broodjepoep het volgende:
de turbo motor van de volvo is totaal anders dan de 2.0 turbo motor in de 21.
de motor van volvo is afgeleid van de 1.7i deze ligt in de breedte terwijl de 21 in de lengte ligt.
Dit is al een uitdaging om het er netjes (rdw waardig in te krijgen).
je kunt beter eens kijken of je er niet een volvo T4 blok in kan lepelen deze ligt ook in de breedte en heeft standaard al 200pk.
bedenk wel als je dit er ooit in zou krijgen je ook de rest computer brandstof pomp ect moet vervangen.
beter kun je er gewoon een andere chip spruitstuk luchtfilter en uitlaat onderzetten en het zo houden.
je kan vast de druk ook wel opvoeren als je een dikkere koppaking gebruikt.
Btw.. past deze ook?quote:480 heeft "maar" een 1700 turbo blok. Deze hebben nooit in de renaults gezeten. De "basis" van de 1700 komt uit de renault 19. De rest komt van een samenraapsel van Porsche stukken. Een 2L turbo heeft echter nooit bestaan, maar daar heb je ook geen behoefte aan. Ik zit momenteel op 165pk en de stap naar de 180 is niet echt groot meer. Een maat van me rijdt zelfs met meer dan 230 pk op dat blokje ...
Hm, wat ik weet van een 400 serie en ook de ervaring is dat er juist weinig problemen zijn na het veranderen van de software. zelf heb ik een volvo 440 zonder enige problemen, en ik ken genoeg mensen die zonder enige problemen met hun 480 rond rijden.quote:Op maandag 1 mei 2006 17:43 schreef saddam_Pinten_man het volgende:
Hoi,
Ik vind het erg leuk om te lezen dat er iemand met een 480 project bezig is. Veel mensen die ik ken delen mijn adoratie voor dit model niet, door bijvoorbeeld te zeggen dat ie butt-lelijk is (wat ik dan natuurlijk verweer met het feit dat je je moet bedenken dat het model 20 jaar geleden is ontworpen)
Wat ik verder wil weten is eigenlijk wat je drijfveer is om met een 480 aan de haal te gaan. Dit model stond destijds bekend als revolutionair, vooral op het gebied van electronica. Dit zie je terug in de vele kinderziektes. Het ding rijdend houden is volgens mij al een hoop gedoe, en levert flink wat dealer bezoeken op. Helemaal als je er mee gaat tunen.
topic is oud, mag geen topics van een jaar geleden uppen.quote:Op maandag 28 mei 2007 15:31 schreef Greetz het volgende:
En doet ie het al?
Ik rijd zelf 480 turbo en als je de kinderziektes kent kom je helemaal nooit bij de dealer. Voornamelijk de eerste modeljaren hadden last van brakke elektronica '86-'89.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |