abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 mei 2006 @ 14:15:44 #1
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37453813
Beste Fokkers,

Binnenkort ga ik een Volvo 480 Turbo kopen om deze compleet om te bouwen.
Nu heeft deze een 1.7 Turbo motor met 120PK en een topsnelheid van 200km/h en optrekken van 0 - 100 in 9 seconden.

Na de eerste mod heeft hij 140PK en optrekken van 0 - 100 in 7.5 seconden, topsnelheid zou wel rond de 210/220 liggen dan.
na nog een paar veranderingen kun je de motor zo naar 200PK "tweaken" waar je misschien kan optrekken van 0 - 100 in 7 seconden of misschien 6.5 maar sneller wil het niet.
Misschien dat de topsnelheid op 240 gaat komen, maar dat is dan ook alles.

Nu is de motor van de 480 door porsch of hoe je ook schrijft onder handen genomen.
Daarna is hij in de volvo 480 gemaakt.

Nu weet ik dat oudere volvo's een renault motor hebben, ik zit mezelf alleen af te vragen: welke motor is dat geweest?


Want ik kwam namelijk het volgende tegen op een site:
quote:
Aangeboden: motor 2liter turbo
Omschrijving:
te koop motorblok voor eeb Renault 21 Turbo blok is kaal. Km stand 110000km
quote:
Renault 21 Turbo
max. vermogen 129 kW (175 pk)
5200tpm
max. koppel 270 Nm
3000tpm
brandstofsysteem multipoint injectie

topsnelheid 227 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,4 s
Dit is de standaard configuratie van de motor.
Dus zodra je deze gaat veranderen naar de 200PK zou ik misschien kunnen komen op: optrekken 0 - 100 in 5.5/6 seconden
Topsnelheid: 250/260Km/h

Nu is mijn vraag:

Kan je die Renault 21 motor er werkelijk inbouwen? of is het een andere renault motor die volvo hier gebruikte?

En wat is beter, de renault 21 motor gebruiken als deze er in zou passen.
Of mijn huidige (die kwa mods veel hoger ligt) zo erg laten verbouwen dat ik alsnog de 5 - 5.5/6 seconden ga halen.
En topsnelheid van 240/260km/h


Misschien dat iemand het weet.

volvo 480 standaard
quote:
max. vermogen 88 kW (120 pk)
5500tpm
max. koppel 175 Nm
3300tpm

topsnelheid 200 km/h
acceleratie 0-100 km/h 9,0 s
bron: http://www.volvo480register.nl/nl/turbo-tuningnl.htm
pi_37453918
5.5 seconden in de honderd met een voorwielaangedreven Volvo, jah hahahah tuurlijk
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  maandag 1 mei 2006 @ 14:21:36 #3
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37453964
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:19 schreef Inorbit het volgende:
5.5 seconden in de honderd meet een voorwielaangedreven Volvo, jah hahahah tuurlijk
als je goed gaat zoeken op google weet je dat ze de 480 motor naar de 240 PK hebbe gekregen
ga maar eens uitrekenen hoeveel van 0 - 100 dat is

ten tweede, volgens mij was dat de vraag niet eens
pi_37454003
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:21 schreef Asmooh het volgende:

[..]

als je goed gaat zoeken op google weet je dat ze de 480 motor naar de 240 PK hebbe gekregen
ga maar eens uitrekenen hoeveel van 0 - 100 dat is
zeker geen 5.5 seconden. een 425 pk 6.1 liter hemi chrysler 300c srt8 doet 5.5 seconden van 0 - 100

met 140 pk in 7.5 seconden naar de honderd is al nonsense
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  maandag 1 mei 2006 @ 14:26:51 #5
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37454124
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:23 schreef Inorbit het volgende:

[..]

zeker geen 5.5 seconden. een 425 pk 6.1 liter hemi chrysler 300c srt8 doet 5.5 seconden van 0 - 100
grappig dat een Porsche 911 Turbo Targa bouwjaar 1987 - 1989 met 301 pk dat ook kan met 3.2 liter?
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=4066&cache=no

kun je nagaan zo boeiend zijn die nieuwe autotjes niet eens
pi_37454167
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:23 schreef Inorbit het volgende:

[..]

zeker geen 5.5 seconden. een 425 pk 6.1 liter hemi chrysler 300c srt8 doet 5.5 seconden van 0 - 100

met 140 pk in 7.5 seconden naar de honderd is al nonsense
en beide auto's die jij opnoemt zijn gelijk in gewicht? Chrysler 300c is toch zown grote bak? die is ff wat zwaarder dan een volvo 480 lijkt mij
pi_37454180
Hmmz, gewicht is ook wel van belang bij optrekken. Ik kan me voorstellen dat een volvo 480 zwaarder is dan een renault 21 en dus ook langzamer optrekt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_37454193
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:26 schreef Asmooh het volgende:

[..]

grappig dat een Porsche 911 Turbo Targa bouwjaar 1987 - 1989 met 301 pk dat ook kan met 3.2 liter?
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=4066&cache=no

kun je nagaan zo boeiend zijn die nieuwe autotjes niet eens
dat komt omdat die afchrysler dieplood weegt. maar je veronderstellingen slaan echt nergens op. met 200pk op de voorwieltjes van zo'n volvo'tje heb je wielspin voor het leven
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_37454236
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:28 schreef Inorbit het volgende:

[..]

dat komt omdat die afchrysler dieplood weegt. maar je veronderstellingen slaan echt nergens op. met 200pk op de voorwieltjes van zo'n volvo'tje heb je wielspin voor het leven
Moet je er dikkere sloffen met zachter rubber onder klatsen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 1 mei 2006 @ 14:31:02 #10
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37454262
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=40680&cache=no

kan niet snel 123 vinden.. die volvo 480 weegt nog geen eens 1000 kilo
pi_37454320
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:30 schreef Deetch het volgende:

[..]

Moet je er dikkere sloffen met zachter rubber onder klatsen.
dat kan. maar het verhelpt niet alles
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_37454379
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:31 schreef Asmooh het volgende:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=40680&cache=no

kan niet snel 123 vinden.. die volvo 480 weegt nog geen eens 1000 kilo
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=10789&cache=no
iets meer volgens autoweek

ik denk alleen dat je met 200pk (als dit kan uit zo'n gaar renault blok) nog in je handjes mag klappen als je onder de 8 seconden komt
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  maandag 1 mei 2006 @ 14:37:23 #13
37248 BertV
Handgemaakt
pi_37454462
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:15 schreef Asmooh het volgende:
Dus zodra je deze gaat veranderen naar de 200PK zou ik misschien kunnen komen op: optrekken 0 - 100 in 5.5/6 seconden
Topsnelheid: 250/260Km/h
Klinkt optimistisch. 200PK, 5-6 sec. naar 100 en een top van 250-260?
Zoiets kan toch alleen met een lichte Donkervoort achtige contructie?
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  maandag 1 mei 2006 @ 14:38:00 #14
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_37454481
dat blokkie uit de OP is alleen al niet geschikt omdat hij 110.000km heeft gelopen. of je hem er in krijgt is een 2e, zou je aan volvo experts moeten vragen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 1 mei 2006 @ 14:38:35 #15
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37454499
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:35 schreef Inorbit het volgende:

[..]

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=10789&cache=no
iets meer volgens autoweek

ik denk alleen dat je met 200pk (als dit kan uit zo'n gaar renault blok) nog in je handjes mag klappen als je onder de 8 seconden komt
sinds waneer had ik het over een ES ?


anyway...
massa leeg 1019 kg


miereneuk
  maandag 1 mei 2006 @ 14:39:21 #16
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37454526
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:38 schreef Catch22- het volgende:
dat blokkie uit de OP is alleen al niet geschikt omdat hij 110.000km heeft gelopen. of je hem er in krijgt is een 2e, zou je aan volvo experts moeten vragen
aan jou reactie heb ik wat
Dankje
  maandag 1 mei 2006 @ 14:40:01 #17
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37454546
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:37 schreef BertV het volgende:

[..]

Klinkt optimistisch. 200PK, 5-6 sec. naar 100 en een top van 250-260?
Zoiets kan toch alleen met een lichte Donkervoort achtige contructie?
datweet ik niet.. ik keek beetje naar algemeen..
120pk met 200km/h

vandaar
pi_37454560
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:38 schreef Asmooh het volgende:

[..]

sinds waneer had ik het over een ES ?
weet ik veel, het is toch eentje met een turbo. die andere turbo's zijn vrijwel identiek
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  maandag 1 mei 2006 @ 14:41:55 #19
37248 BertV
Handgemaakt
pi_37454607
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:40 schreef Asmooh het volgende:

[..]

datweet ik niet.. ik keek beetje naar algemeen..
120pk met 200km/h

vandaar
k, want de luchtweerstand neemt niet linear toe met de snelheid. 200 > 260 kost een enorme bak vermogen extra.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_37454686
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:41 schreef BertV het volgende:

[..]

k, want de luchtweerstand neemt niet linear toe met de snelheid. 200 > 260 kost een enorme bak vermogen extra.
daarnaast denk ik dat je versnellingsbak niet zo ver loopt. of je moet heel veel toeren meer gaan kunnen maken
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_37454732
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:23 schreef Inorbit het volgende:

[..]

zeker geen 5.5 seconden. een 425 pk 6.1 liter hemi chrysler 300c srt8 doet 5.5 seconden van 0 - 100

met 140 pk in 7.5 seconden naar de honderd is al nonsense
Dit is ECHT appels met peren vergelijken..
Hoe kan je een tank van bijna 1900kg nou vergelijken met een autotje van.. nou.. pak em beet 1000kg..
Ik acht het echt niet onmogelijk wanneer het allemaal past. Maar de R21 motor heeft er ook al aardig wat kilometers opzitten, wat niet ten goede komt aan het vermogen..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  maandag 1 mei 2006 @ 14:45:56 #22
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37454744
ff over de renault afzeikers
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=4694&cache=no
Renault 21:

massa leeg 1175 kg
aandrijving voor
ilinderinhoud 1995 cm3
boring x slag 88,0 x 82,0 mm
compressieverh. 8,0:1
max. vermogen 129 kW (175 pk)
topsnelheid 227 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,4 s


Any questions waarom ik zeg dat ik met 1000 kilo onder die 7,4s kan komen met geluk ?
  maandag 1 mei 2006 @ 14:47:28 #23
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37454787
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:45 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Dit is ECHT appels met peren vergelijken..
Hoe kan je een tank van bijna 1900kg nou vergelijken met een autotje van.. nou.. pak em beet 1000kg..
Ik acht het echt niet onmogelijk wanneer het allemaal past. Maar de R21 motor heeft er ook al aardig wat kilometers opzitten, wat niet ten goede komt aan het vermogen..
Nee oke, maar omdat ik ook een nieuw turbo blokje kan krijgen met 33.000 kilometer (1.7 orgineel volvo 480)
Vandaar dat ik meer zat af te vragen wat dan beter is (los van die kilometers)
pi_37454807
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:45 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Dit is ECHT appels met peren vergelijken..
Hoe kan je een tank van bijna 1900kg nou vergelijken met een autotje van.. nou.. pak em beet 1000kg..
Ik acht het echt niet onmogelijk wanneer het allemaal past. Maar de R21 motor heeft er ook al aardig wat kilometers opzitten, wat niet ten goede komt aan het vermogen..
dit was puur omdat deze in mijn hoofd schoot als een auto die 5.5 seconden deed over 0 - 100 volgens de autovisie. en om te laten zien hoeveel power die er voor nodig heeft
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  maandag 1 mei 2006 @ 14:49:59 #25
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37454889
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:47 schreef Inorbit het volgende:

[..]

dit was puur omdat deze in mijn hoofd schoot als een auto die 5.5 seconden deed over 0 - 100 volgens de autovisie. en om te laten zien hoeveel power die er voor nodig heeft
logisch met een auto van 1000 kilo zwaarder

volvo 480
1000 kilo
120pk
0 - 100 , 9 s

volvo 480 (jou versie)
2000 kilo
240 pk
0 - 100 , 9 sec

omdat hij 2x zo zwaar is ?:)
pi_37454951
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:49 schreef Asmooh het volgende:

[..]

logisch met een auto van 1000 kilo zwaarder

volvo 480
1000 kilo
120pk
0 - 100 , 9 s

volvo 480 (jou versie)
2000 kilo
240 pk
0 - 100 , 9 sec

omdat hij 2x zo zwaar is ?:)
komt bij dat de 300c ook nog achterwielaandrijving heeft en tractioncontrol.

je neemt veelste weinig dingen mee in je berekening. dat je met 1pk 3 km/u kan betekend niet dat je met 10pk 30 kan en met 100pk 300.
helemaal in de acceleratie
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  maandag 1 mei 2006 @ 14:53:38 #27
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37455005
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:52 schreef Inorbit het volgende:

[..]

komt bij dat de 300c ook nog achterwielaandrijving heeft en tractioncontrol
jaaahaaa, maar het ging ff om het idee
Omdat jij zei van het is niet mogelijk

en ik vergelijk ff met de renault met 176pk, 100 kilo zwaarder en 7,6sec
en ik weet dat die 480 na 1e mod (140pk) ook 7.5s doet. (vond ik nog iets te langzaam)
  maandag 1 mei 2006 @ 14:57:23 #28
37248 BertV
Handgemaakt
pi_37455110
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:53 schreef Asmooh het volgende:

[..]

jaaahaaa, maar het ging ff om het idee
Omdat jij zei van het is niet mogelijk

en ik vergelijk ff met de renault met 176pk, 100 kilo zwaarder en 7,6sec
en ik weet dat die 480 na 1e mod (140pk) ook 7.5s doet. (vond ik nog iets te langzaam)
Je zou ook kunnen kijken hoe je die 480 nog lichter kan krijgen.
Stoelen eruit, lichtere velgen.

Mgoed, ik geloof dat dat typisch een motorrijder manier van denken is.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  maandag 1 mei 2006 @ 14:59:51 #29
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37455185
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:57 schreef BertV het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen kijken hoe je die 480 nog lichter kan krijgen.
Stoelen eruit, lichtere velgen.

Mgoed, ik geloof dat dat typisch een motorrijder manier van denken is.
whaha klopt jah
ken dr mee die dat zeggen.. en dat was ik ook zeker van plan..
en lichtere velgen enz enz
ik weet wat je bedoeld.. maar hoe lichter is leuk, maar dan moet hij ook sneller worden kwa motor
  maandag 1 mei 2006 @ 15:10:46 #30
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_37455486
kan je niet gewoon een turboblok nemen en een grotere turbo nemen of chippen? Of spelen met een grotere intercooler en andere geintjes? Turbomotoren zijn leuk om mee te spelen volgens mij
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 1 mei 2006 @ 15:13:35 #31
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37455566
quote:
Op maandag 1 mei 2006 15:10 schreef Catch22- het volgende:
kan je niet gewoon een turboblok nemen en een grotere turbo nemen of chippen? Of spelen met een grotere intercooler en andere geintjes? Turbomotoren zijn leuk om mee te spelen volgens mij
wat was mijn eerste idee inderdaad.

33000T blok nemen (huidige is 217k)
compleet schoon maken
grotere lucht kleppen
spagetti spuitstuk
luchtfilter
injectie beter afstellen
chipmod ed

maar ik vraag me meer af hoeveel winst ik dr uit kan krijgen

sowieso dat ik op de 180/190PK kwam.. want dat zeiden wat volvo rijders
maar verder konden ze geen informatie geven over 0 - 100 en topsnelheid
  maandag 1 mei 2006 @ 15:24:41 #32
37248 BertV
Handgemaakt
pi_37455921
quote:
Op maandag 1 mei 2006 15:13 schreef Asmooh het volgende:

[..]

wat was mijn eerste idee inderdaad.

33000T blok nemen (huidige is 217k)
compleet schoon maken
grotere lucht kleppen
spagetti spuitstuk
luchtfilter
injectie beter afstellen
chipmod ed

maar ik vraag me meer af hoeveel winst ik dr uit kan krijgen

sowieso dat ik op de 180/190PK kwam.. want dat zeiden wat volvo rijders
maar verder konden ze geen informatie geven over 0 - 100 en topsnelheid
Hoe testen "jullie vierwielers" al die vermogens? Is dat puur boekjes werk of gaan jullie op een dynobank staan? Dynojetbanken voor motorfietsen worden goed gebruikt.

Ik denk dat het "schrikken" is hoe weinig pk's er uiteindelijk op het asfalt komen. Een opgave van 180 in een boekje kan 140 in het echt zijn.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_37456945
de turbo motor van de volvo is totaal anders dan de 2.0 turbo motor in de 21.
de motor van volvo is afgeleid van de 1.7i deze ligt in de breedte terwijl de 21 in de lengte ligt.
Dit is al een uitdaging om het er netjes (rdw waardig in te krijgen).
je kunt beter eens kijken of je er niet een volvo T4 blok in kan lepelen deze ligt ook in de breedte en heeft standaard al 200pk.
bedenk wel als je dit er ooit in zou krijgen je ook de rest computer brandstof pomp ect moet vervangen.
beter kun je er gewoon een andere chip spruitstuk luchtfilter en uitlaat onderzetten en het zo houden.
je kan vast de druk ook wel opvoeren als je een dikkere koppaking gebruikt.
  maandag 1 mei 2006 @ 16:23:37 #34
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37457898
quote:
Op maandag 1 mei 2006 15:24 schreef BertV het volgende:

[..]

Hoe testen "jullie vierwielers" al die vermogens? Is dat puur boekjes werk of gaan jullie op een dynobank staan? Dynojetbanken voor motorfietsen worden goed gebruikt.

Ik denk dat het "schrikken" is hoe weinig pk's er uiteindelijk op het asfalt komen. Een opgave van 180 in een boekje kan 140 in het echt zijn.
Zodra mijn auto klaar is ga ik hem op de testbank zetten
  maandag 1 mei 2006 @ 16:26:06 #35
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37457977
quote:
Op maandag 1 mei 2006 15:54 schreef Broodjepoep het volgende:
de turbo motor van de volvo is totaal anders dan de 2.0 turbo motor in de 21.
de motor van volvo is afgeleid van de 1.7i deze ligt in de breedte terwijl de 21 in de lengte ligt.
Dit is al een uitdaging om het er netjes (rdw waardig in te krijgen).
je kunt beter eens kijken of je er niet een volvo T4 blok in kan lepelen deze ligt ook in de breedte en heeft standaard al 200pk.
bedenk wel als je dit er ooit in zou krijgen je ook de rest computer brandstof pomp ect moet vervangen.
beter kun je er gewoon een andere chip spruitstuk luchtfilter en uitlaat onderzetten en het zo houden.
je kan vast de druk ook wel opvoeren als je een dikkere koppaking gebruikt.
Dat is een blok van een volvo V40 zoals ik kan zien?

Wat zou je dan allemaal moeten veranderen totaal gezien?
En zou dat de moeite waard zijn vergeleken met een 1.7 turbo blok en die opvoeren?


quote van iemand
quote:
480 heeft "maar" een 1700 turbo blok. Deze hebben nooit in de renaults gezeten. De "basis" van de 1700 komt uit de renault 19. De rest komt van een samenraapsel van Porsche stukken. Een 2L turbo heeft echter nooit bestaan, maar daar heb je ook geen behoefte aan. Ik zit momenteel op 165pk en de stap naar de 180 is niet echt groot meer. Een maat van me rijdt zelfs met meer dan 230 pk op dat blokje ...
Btw.. past deze ook?

Volvo V40 T4 Sports-Line

[ Bericht 11% gewijzigd door Asmooh op 01-05-2006 16:53:32 ]
pi_37460110
Hoi,

Ik vind het erg leuk om te lezen dat er iemand met een 480 project bezig is. Veel mensen die ik ken delen mijn adoratie voor dit model niet, door bijvoorbeeld te zeggen dat ie butt-lelijk is (wat ik dan natuurlijk verweer met het feit dat je je moet bedenken dat het model 20 jaar geleden is ontworpen)

Wat ik verder wil weten is eigenlijk wat je drijfveer is om met een 480 aan de haal te gaan. Dit model stond destijds bekend als revolutionair, vooral op het gebied van electronica. Dit zie je terug in de vele kinderziektes. Het ding rijdend houden is volgens mij al een hoop gedoe, en levert flink wat dealer bezoeken op. Helemaal als je er mee gaat tunen.
  maandag 1 mei 2006 @ 17:54:19 #37
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_37460385
quote:
Op maandag 1 mei 2006 17:43 schreef saddam_Pinten_man het volgende:
Hoi,

Ik vind het erg leuk om te lezen dat er iemand met een 480 project bezig is. Veel mensen die ik ken delen mijn adoratie voor dit model niet, door bijvoorbeeld te zeggen dat ie butt-lelijk is (wat ik dan natuurlijk verweer met het feit dat je je moet bedenken dat het model 20 jaar geleden is ontworpen)

Wat ik verder wil weten is eigenlijk wat je drijfveer is om met een 480 aan de haal te gaan. Dit model stond destijds bekend als revolutionair, vooral op het gebied van electronica. Dit zie je terug in de vele kinderziektes. Het ding rijdend houden is volgens mij al een hoop gedoe, en levert flink wat dealer bezoeken op. Helemaal als je er mee gaat tunen.
Hm, wat ik weet van een 400 serie en ook de ervaring is dat er juist weinig problemen zijn na het veranderen van de software. zelf heb ik een volvo 440 zonder enige problemen, en ik ken genoeg mensen die zonder enige problemen met hun 480 rond rijden.

Zelf vind ik de 480 een zeer goed en mooi model
vooral de onderstaande

pi_37460797
Ze beweren iig met een kleine 200/220 pk in engeland rond te rijden.
Anyway, bekijk dit anders eens http://volvo480.dragons.org.uk/forum/viewtopic.php?t=4393&highlight=chiptuning+tobi480
gezellig...
  maandag 28 mei 2007 @ 15:31:14 #39
2529 Greetz
User 2529 and still BeTa
pi_49853852
En doet ie het al?

Ik rijd zelf 480 turbo en als je de kinderziektes kent kom je helemaal nooit bij de dealer. Voornamelijk de eerste modeljaren hadden last van brakke elektronica '86-'89.
de Groetjes!
  maandag 28 mei 2007 @ 15:39:39 #40
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49854146
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:31 schreef Greetz het volgende:
En doet ie het al?

Ik rijd zelf 480 turbo en als je de kinderziektes kent kom je helemaal nooit bij de dealer. Voornamelijk de eerste modeljaren hadden last van brakke elektronica '86-'89.
topic is oud, mag geen topics van een jaar geleden uppen.

plus ik heb geen volvo meer.

try carstyling.net oid
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')