abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 mei 2006 @ 13:58:54 #1
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_37453327




Ook Togo is een debutant uit Afrika. Het land dankt de kwalificatie voor het WK grotendeels aan twee personen. De eerste is de Nigeriaanse bondscoach Stephen Keshi. Hij leidde Togo verrassend langs Senegal in de kwalificatiepoule. De ander staat op het veld en heet Emmanuel Sheyi Adebayor. De boomlange spits werd in de winterstop door Arsenal overgenomen van het Franse AS Monaco. Hij was topscorer van de WK-kwalificatiereeks in de Afrikaanse zone en is de grote vedette van Togo. De in Nigeria geboren speler doet qua spel denken aan Nwankwo Kanu, niet geheel toevallig zijn grote voorbeeld. Ook Adebayor is lang en kan passeren met een haast slungelig aandoende techniek. Hij speelt ook, net als Kanu in de nationale ploeg graag deed, met rugnummer 4. De grillige spits leidde echter ook de ondergang van de eerder bejubelde Keshi in. Die ruziede met zijn ster op het tegenvallend verlopen toernooi om de Afrika Cup en kreeg ontslag. De Duitser Otto Pfister heeft nu de leiding over de nationale ploeg en moet vat zien te krijgen op Adebayor. De rest van de ploeg bestaat namelijk uit voornamelijk onbekende spelers. De bekendste is nog Adekamni Olufade, die ook actief is in Frankrijk. Togo lijkt geen potten te kunnen breken.

WK-historie
Geen

Programma:
13-06 om 15.00 uur Zuid-Korea – Togo in Frankfurt
19-06 om 15.00 uur Togo – Zwitserland in Dortmund
23-06 om 21.00 uur Togo – Frankrijk in Köln

[ Bericht 29% gewijzigd door Bomenverzameling op 13-06-2006 14:25:57 ]
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_37453608
Die gaan het zeker niet redden. Zowel zuid korea als Frankrijk zullen ervan winnen. Frankrijk zal niet nog een keer de fout maken om van de mindere te verliezen op het WK. Zwitserland zullen ze denk ik ook niet te pakken kunnen krijgen. Een vierde plek
pi_37463512

De enige vedette in het team!
  maandag 1 mei 2006 @ 19:45:23 #4
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37463643
A.M.A.B
  maandag 1 mei 2006 @ 19:47:14 #5
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37463700
Zie ze ook niet ver komen, wel een leuk team verder, leuk dat ze er bij zijn.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_37463763
quote:
Op maandag 1 mei 2006 19:47 schreef BVO het volgende:
Zie ze ook niet ver komen, wel een leuk team verder, leuk dat ze er bij zijn.
Leuk als opvulling inderdaad!
  maandag 1 mei 2006 @ 19:53:38 #7
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_37463907
Het is wel vaak zo, dat dit soort landen wel eens voor een verrassing kan zorgen.
Zie Senegal vorig WK, kijk naar Kameroen in 1990.

Niet dat ik denk dat ze de achtste finales gaan halen, maar je weet nooit....
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_37464165
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_37464179
Ik zie Togo nog wel tweede worden in de poule
Die berggeiten kunnen ze zeker pakken en ik denk dat Zuid-Korea enorm gaat tegenvallen
  maandag 1 mei 2006 @ 20:13:39 #10
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_37464614
Ze hebben wel een véél makkelijkere groep dan die andere Afrikaanse landen.
Zuid-Korea is niet veel meer, kwamen 1 keer ver met veel geluk, afgekeurde goals, penalty's, en goeie coach. Verder is het een matig team dat weinig te zoeken heeft op een WK, minder dan Togo, die spelen namelijk allemaal in Frankrijk, bij stabiele clubs.
Zwitserland kwalificeert zich altijd, maar daar blijft het ook bij.
Frankrijk is ook niet meer wat het was, de meeste goeie spelers zijn te oud, of zijn al gestopt.

Ivoorkust zit bij Nederland, Argentinië en Servië
Ghana bij Tsjechië, Italië en VS.
Angola heeft Iran, Portugal en Mexico, is ook niet een goeie groep, maar Angola doet alleen mee doordat Nigeria laks was in de kwalificaties.
Tunesië zou het ook heel misschien kunnen halen als Spanje of Oekraïne hun dag niet heeft.

Ik denk niet dat Togo het beste Afrikaanse land is dat meedoet, maar ze maken wel de meeste kans op de 2e ronde.
pi_37465916
quote:
Op maandag 1 mei 2006 19:53 schreef Bos81 het volgende:
Het is wel vaak zo, dat dit soort landen wel eens voor een verrassing kan zorgen.
Zie Senegal vorig WK, kijk naar Kameroen in 1990.

Niet dat ik denk dat ze de achtste finales gaan halen, maar je weet nooit....
Senegal was toen sowieso al een veel sterker team dan Togo nu is. Kun je denk ik niet goed vergelijken. Als er een afrikaans land is dat gaat verrassen dan is dat denk ik helaas Ivoorkust, hopelijk ze dat alleen niet ten koste van oranje.
pi_37470199
me is 100% Togo..

mooi voor die lui dat ze WK hebben gehaald nu nog door naar de halve finale:)
pi_37472568
Die reclame van MTV is wel supervet!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 19:59:53 #14
30560 2Mini
Official Logo
pi_37493162
quote:
Op maandag 1 mei 2006 20:00 schreef i2Them2 het volgende:
i2Them2 ist so Togo
2Mini ist auch so togo!
Camera 1... 1!
  zaterdag 6 mei 2006 @ 18:36:49 #15
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37608344
quote:
Op maandag 1 mei 2006 19:53 schreef Bos81 het volgende:
Het is wel vaak zo, dat dit soort landen wel eens voor een verrassing kan zorgen.
Zie Senegal vorig WK, kijk naar Kameroen in 1990.

Niet dat ik denk dat ze de achtste finales gaan halen, maar je weet nooit....
Senegal en Kameroen hadden wel betere elftallen (bovendien werd Senegal in 2002 enorm geholpen door de arbitrage in de achtste finale tegen Zweden) en Togo gaat het waarschijnlijk niet redden. Als er al Afrikaanse landen voor een verrassing gaan zorgen dan zijn dat Ghana en Ivoorkust.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:00:14 #16
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37875674
WK-debutant Togo hoopt tegen beter weten in
LOME Dinsdag 16 Mei 2006 09:39 uur
Bondscoach Otto Pfister (foto) van Togo heeft zijn selectie voor het WK in Duitsland geopenbaard. De debutant kent in Emmanuel Adebayor van Arsenal haar enige sterspeler. Pfister ziet het West-Afrikaanse land dan ook als underdog. “Maar, de voorbereiding is gericht op het openingsduel tegen Zuid-Korea. Stel dat we die wedstrijd winnend afsluiten, dan is elke vervolgwedstrijd een finale voor ons”, wist Pfister te melden bij aankomst in Duitsland. Togo is namelijk als eerste WK-deelnemer maandag al gearriveerd in Duitsland.

Togo komt tijdens het WK uit in groep G samen met Zwitserland, Zuid-Korea en Frankrijk.

Selectie Togo:

Doel: Kossi Agassa (Metz/Frankrijk), Nimini Tchagnirou (Djoliba), Kodjovi Dodji Obilale (Etoile Filante)
Verdediging: Yaovi Dosseh Abalo (Apoel/Cyprus), Dare Nibombe (Mons/België), Ludovic Assemoassa ((Clermont/Frankrijk), Karim Guede (Hamburger SV/Duitsland), Toure Assimiou (Bayer Leverkusen/Duitsland), Richmond Forson (J.A. Poire/Frankrijk), Kuami Agboh (Beveren/België), Eric Akoto (Admira Walker/Oostenrijk), Afo Erassa (Clermont/Frankrijk)
Middenveld: Kaka Aziawonou (Young Boys/Zwitserland), Cherif Toure Mamam (Metz/Frankrijk), Thomas Dossevi (Valencien/Frankrijk), Alexis Romao (CS Louhans Cuiseaux/Frankrijk), Adekambi Olufade (Al Siliyah/Qatar), Yao Junior Senaya (YF Juventus/Zwitserland), Emmanuel Adebayor (Arsenal/Engeland)
Aanval: Robert Malm (Brest/Frankrijk), Abdel-Kader Cougbadja (Guingamp/Frankrijk), Massamesso Tchangai (Benevento/Italië), Moustapha Salifou (Brest/Frankrijk)
pi_37921068
Massamesso Tchangai spits? Opmerkelijk. die was bij De Graafschap gewoon stopper. Maar ja, Adebayor en Olufade staan hier bij het middenveld.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 17 mei 2006 @ 18:35:44 #18
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_37924131
Ik ken geen een van die spelers, maar de lijst van clubs waarvoor ze spelen / waar ze hun geld verdienen valt me best mee. Zitten aardige clubs tussen.
pi_37961936
Adebayor ken je toch wel? En Tchangai?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 18 mei 2006 @ 22:16:51 #20
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_37968143
Alleen van de eerste kende ik het bestaan.
pi_37998839
Tchangai is Superboer geweest!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 19 mei 2006 @ 20:09:20 #22
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_37999053
Ze zullen een verassing worden denk ik
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  maandag 22 mei 2006 @ 23:01:54 #23
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_38105120
Spelers Togo mogen niet met Koreaanse pers praten
WANGEN Maandag 22 Mei 2006 12:50 uur

De spelers van Togo lopen het risico uit de selectie te worden verwijderd als ze de Koreaanse pers te woord staan. Dat heeft middenvelder Junior Senaya verklaard tegenover de krant Ilgan Sports. Zuid-Korea zit in dezelfde groep als de Afrikaanse WK-debutant. Senaya deed zijn uitspraak toen hij het hotel verliet op weg naar het trainingveld.

“De hoofdcoach (Otto Pfister, red.) zet ons buiten de selectie als we antwoord geven op jullie vragen. Ik wil spelen en de coach zei dat er geen uitzonderingen waren”, aldus Senaya. “We mogen zelfs niet met de Japanse en Chinese pers praten, want naar alle waarschijnlijkheid zijn het Koreanen die zich als Japanse of Koreaanse media voordoen.”

Togo ontmoet Zuid-Korea op 13 juni in haar openingswedstrijd in groep G. Frankrijk en Zwitserland completeren de groep.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 23:24:49 #24
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_38251813
Dit wordt de verrassing van het toernooi!
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  zaterdag 27 mei 2006 @ 00:10:37 #25
149919 Waris
Dikke Man
pi_38254213
quote:
Op maandag 1 mei 2006 20:13 schreef Ixnay het volgende:
(...snip...)Togo, die spelen namelijk allemaal in Frankrijk, bij stabiele clubs.(...snip...)
Dacht het niet...

Edited to add: Trouwens ook jammer dat Sherif Touré-Coubadja niet meegaat, valse hoop voor zo'n jongen.... Speel je in de Duitse Oberliga en dan ineens naar het WK, was het hoogtepunt van zijn leven geweest.
Argentinië + Brazilië + Trinidad & Tobago + Seedorf pwnen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')