abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 28 april 2006 @ 00:58:23 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37365041
The Capital of the World:



Midtown Manhattan in 1 dag



Lower Manhattan in 1 dag



Uptown & Central Park in 1 dag



Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag



(thnx to wytze voor deze guide)




Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV mét HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

Korting

New York City Pass
Voor 50 dollar per dag
of 120 dollar per week mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld! Klik hier om de pas aan te vragen.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

    Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

  • Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

    Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

    Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

    Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium

    Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

    Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

    Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

    Vervoer

    Subway
    Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

    1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
    7-day fun pass: 21 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

    Taxi
    En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
    Initial fare.............$2.50
    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
    Each 1 minute idle.......$0.20
    Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
    Additional riders........FREE

    Luchthavens in New York

    Manieren om er te komen:
    JFK
    Newark
    La Guardia

    de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

    Vliegtickets van en naar New York

    www.skybreakers.nl
    www.ebookers.nl
    www.dreizen.nl
    www.cheaptickets.nl
    www.americanairlines.com
    www.klm.nl
    www.expedia.nl
    www.vliegwinkel.nl
    www.continental.com
    www.delta.com
    www.unitedairlines.nl
    vliegtickets.pagina.nl

    Foto's New York van FOK users!

    Jaguarized
    Sweek
    Keijs
    matthijst
    mr.Marcus
    Cidex
    The.PhantoM
    renz0r
    WooZ
    (Wytze)
    mechatronics
    Razer
    jakkeluchtgitaar
    Domie
    Dennisskyscrapers 1
    Dennisskyscrapers 2
    Dennisskyscrapers 3
    Dennisskyscrapers 4
    Dr_Evil
    Dr_Evil 2
    Dr_Evil 3
    miss_sly
    MrUber

    Filmpjes van New York Fok users

    matthijst

    Reviews van hotels in New York

    www.tripadvisor.com

    Meeting in New York

    New York (mini)meet

    Vorige NYC topic

    New York City Part I
    New York City Part II
    New York City Part III
    New York City Part IV
    New York City Part V
    New York City Part VI
    New York City Part VII
    New York City Part VIII
    New York City Part IX
    New York City Part IIV
    New York City Part XVI
    New York City Part XIX
    New York City Part XX
    New York City Part XXI
    New York City Part XXII
    New York City Part XXIII
    New York City Part XXIV
    New York City Part XXV
    New York City Part XXVI
    New York City Deel XXVII

    Download de nieuwe OP hier
  • En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      Moderator vrijdag 28 april 2006 @ 00:59:56 #2
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_37365064
    Ik sloot de vorige en zei dus ik heb niks gepland verblijf in de city met mn vriendin voor 10 dagen we zien wel wat we gaan doen. Zowiezo een concert en topoftherock en verder zien we wel.

    En mocht ik iets weer willen zien ik ben hier nog 3 maand
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_37365912
    Een nieuw deeltje. Ik ben benieuwd naar verse ervaringen en verhalen!
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_37367355
    Vanavond koffer pakken
    I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
    So I stole a bike and asked for forgiveness.
    pi_37367611
    Downtown?
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 00:37 schreef Douwe het volgende:

    [..]

    9 is te kort, in de 11 dagen die ik er was heb ik zelfs nog niet alles gezien
    En, vergeet Coney Island niet!
    9 dagen vind ik niet te kort. ik was er 10 dagen en heb alles gezien wat ik wou zien.
    pi_37367638
    quote:
    Nieuwbouw begint op 'Ground Zero' in New York

    Uitgegeven: 27 april 2006 21:42
    Laatst gewijzigd: 27 april 2006 22:24

    NEW YORK - Bouwvakkers zijn donderdag in New York begonnen met de bouw van de Freedom Tower, op de plaats waar tot 11 september 2001 de twee torens van het Wereldhandelscentrum stonden.

    Voor de camera's tenminste, eigenlijk begonnen de werkzaamheden al enkele weken geleden, terwijl de eigenaar van de bouwgrond nog in discussie was met de projectontwikkelaar over het bouwplan.


    De bouwplannen voor de zogenoemde Ground Zero, waar terroristen ruim vier jaar geleden met gekaapte vliegtuigen de Twin Towers vernietigden en bijna 3000 onschuldigen met zich mee de dood insleurden, hebben veel vertraging opgelopen. Donderdag kon dan eindelijk officieel de eerste spade de grond in, onder toeziend oog van projectontwikkelaar Larry Silverstein, burgemeester Michael Bloomberg en gouverneur George Pataki.

    Hoog

    De Freedom Tower wordt net zo hoog als de torens van het Wereldhandelscentrum waren. Een hoge mast moet ervoor zorgen dat het bouwwerk uiteindelijk 540 meter hoog wordt, of 1776 voet. Dat getal verwijst naar het jaar waarin de Verenigde Staten zich onafhankelijk verklaarden van Groot-Brittannië. Daarmee wordt de toren het hoogste bouwwerk van Noord-Amerika.

    Naast de Freedom Tower verrijzen nog vier hoge kantoorpanden. Ook komt er een monument voor de slachtoffers van de aanslagen, dat door middel van private giften wordt gefinancierd en in 2009 af moet zijn. De Freedom Tower moet volgens de planning in 2010 zijn voltooid.
    over 4 jaar weer een nieuwe skyline
      vrijdag 28 april 2006 @ 11:40:43 #8
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_37371653
    Ik ben dus net 3 dagen terug uit NYC, en heb een toptijd daar gehad. Hadden een hotel op 107th street, erg leuke buurt omdat Columbia University er 3 straten vanaf zit. (veel studenten=veel bars)
    Hotel was niet om over naar huis te schrijven, maar het bed was wel heel goed. Lekker door de city wezen banjeren, ben bijna alle dingen wel gedaan.

    Van de zomer ga ik misschien weer naar NYC aangezien mijn vriendin bij het hoofdkantoor van de UN een zomerstage gaat doen van juni tot augustus. Moet alleen nog ff kijken of ik het financieel kan redden, want na 2 intercontinentale trips in 2,5 maand hakt het er toch aardig in...
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_37372396
    ooo ik ben zo jaloers op jullie allemaal! ik was er nu exact 6 maanden terug.. best town ever
      Moderator vrijdag 28 april 2006 @ 15:55:27 #10
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_37379327
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 11:40 schreef Public_NME het volgende:
    Ik ben dus net 3 dagen terug uit NYC, en heb een toptijd daar gehad. Hadden een hotel op 107th street, erg leuke buurt omdat Columbia University er 3 straten vanaf zit. (veel studenten=veel bars)
    Hotel was niet om over naar huis te schrijven, maar het bed was wel heel goed. Lekker door de city wezen banjeren, ben bijna alle dingen wel gedaan.

    Van de zomer ga ik misschien weer naar NYC aangezien mijn vriendin bij het hoofdkantoor van de UN een zomerstage gaat doen van juni tot augustus. Moet alleen nog ff kijken of ik het financieel kan redden, want na 2 intercontinentale trips in 2,5 maand hakt het er toch aardig in...
    haha nu ga ik hetzelfde doen als alle mensen hier als ik zeg dat mijn hotel op 103rd street zit ..

    107th and what ?
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_37381265
    Ik vind de Freedomtower er wel tof uitzien!

    Nog 2 maanden, 1 week en 2 dagen, dan kan ik zelf de bouwvorderingen gaan bekijken
    pi_37381494
    Morgen nog maar eens de laatste paar topics wat intensiever doorlezen.
    Goede voorbereiding voor overmorgen.
    Zondag om 08.00 uur worden we thuis opgehaald en naar Schiphol gebracht en dan vliegen
    I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
    So I stole a bike and asked for forgiveness.
      vrijdag 28 april 2006 @ 17:10:21 #14
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_37381856
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 15:55 schreef Bosbeetle het volgende:

    [..]

    haha nu ga ik hetzelfde doen als alle mensen hier als ik zeg dat mijn hotel op 103rd street zit ..

    107th and what ?
    Sorry, West 107th street (Upper west dus). Twintig meter van broadway en 3 blocks van de subway. Op zondag is er trouwens een markt op broadway tussen 103rd-107th met allerlei eetstalletjes. (gyros, kebab, corn on the cob, hamburgers etc!
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      vrijdag 28 april 2006 @ 20:28:46 #15
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_37387520
    Iemand hier ervaring met de helicoptertours boven Manhattan? Lijkt me supertof, is it worth my money?
    pi_37389307
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 20:28 schreef twentemeisje het volgende:
    Iemand hier ervaring met de helicoptertours boven Manhattan? Lijkt me supertof, is it worth my money?
    Ik weet niet of je uberhaubt wel eens in een heli hebt gezeten? Dan is het sowieso supergaaf . Ik ben er met vrienden geweest een maandje geleden en wij hebben de rondvlucht over het vrijheidsbeeld en langs het financial district gedaan. Was echt super! (en kort ).
    .
      zaterdag 29 april 2006 @ 12:58:49 #17
    21984 Kresj
    Ik ben sowieso de beste...
    pi_37400251
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 20:28 schreef twentemeisje het volgende:
    Iemand hier ervaring met de helicoptertours boven Manhattan? Lijkt me supertof, is it worth my money?
    Ik ben donderdag met de heli over New York geweest. Liberty Helicopters aan het eind van 33rd street. Was zeer zeker de moeite waard. Alleen jammer dat je zo opgepropt wordt in dat ding. Wel duur, maar ik hoefde niet zelf te betalen.
      zaterdag 29 april 2006 @ 13:00:35 #18
    21984 Kresj
    Ik ben sowieso de beste...
    pi_37400302
    Overigens is het ontwerp van de Freedomtower zoals hij eerder in dit topic te zien is niet meer van toepassing. Dit gaat hem worden geloof ik: Dat stond vandeweek althans bij Ground Zero en was op TV.



    [ Bericht 12% gewijzigd door Kresj op 29-04-2006 22:54:16 ]
    pi_37420310
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 08:07 schreef Dizzee het volgende:
    Downtown?
    [..]

    9 dagen vind ik niet te kort. ik was er 10 dagen en heb alles gezien wat ik wou zien.
    Ik kan pas echt oordelen als ik terug ben maar ik denk dat 9 dagen wel genoeg zijn (ga denk ik zelfs 1 dag naar het strand op Long Island (Jones beach, ervaringen?), maar goed ik ben wel een student, en een aangezien de reis me genoeg gaat kosten vind ik het wel prima zo, anders ga ik nog failliet daar
    " tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
      zondag 30 april 2006 @ 05:49:54 #20
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37420319
    Ik had na 9 dagen lang niet alles gezien.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_37420724
    quote:
    Op zondag 30 april 2006 05:44 schreef febster het volgende:

    [..]

    Ik kan pas echt oordelen als ik terug ben maar ik denk dat 9 dagen wel genoeg zijn (ga denk ik zelfs 1 dag naar het strand op Long Island (Jones beach, ervaringen?), maar goed ik ben wel een student, en een aangezien de reis me genoeg gaat kosten vind ik het wel prima zo, anders ga ik nog failliet daar
    Zelf geen ervaring mee. Komt volgende keer wel.

    Qua geld heb ik het redelijk gedaan. Sommige dingen als eten, kleding waren goedkoper dat ik vooraf begroot had.
    pi_37421092
    ik meld ook maar weer eens hier.

    Veel plezier JD, oh ja je bent al vertrokken
    Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
    pi_37421442
    Ik ben er maar 6 nachten
    pi_37422613
    Ik maar 3
    Maar wie weet ga ik nog wel eens terug
      zondag 30 april 2006 @ 12:21:49 #25
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_37423008
    Die helitrip staat dus vanaf nu officieel op het programma .

    Nog 3 weken en dan is het zover... gaat snel nu! Ik had het al eens eerder gevraagd maar weinig reactie, iemand in de Bronx Zoo geweest?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')