abonnement Unibet Coolblue
pi_37365034
N.a.v. deze post van gimme shelter, gaan golfer, euc, gm zelf en ik op 14 juli naar de Librije in Zwolle... wij hebben er zin in, en willen onszelf dmv dit topic eventjes lekker opwarmen
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 13:43 schreef gimme.shelter het volgende:
Laat ik nou net die pinda hebben overgeslagen!!!
We kwamen om kwart voor acht aan bij De Librije met onze zoon en een dispuursgenoot van hem (die als lunchkok in Amsterdam een bijbaantje heeft en altijd kookt voor het dispuutshuis; vandaar dat het mij leuk leek om hem uit te nodigen); we werden door twee man buiten ontvangen ("daar ben u weer!"). Jas aangenomen en naar beneden de keuken in. Het interieur is erg modern geworden, veel zwart wit. Wel mooi; maar echt anders dan de vorige keer. Toen we de keuken binnenkwamen kregen we een hand van Jonnie Boer en hij heette ons welkom. Er werd direct gevraagd of we tijdens het wachten op de andere gasten (twee collega's van me, vrouw van collega, mijn beste vriendin en haar zus en zwager) een glas champagne wilden. Om acht uur was iedereen van ons gezelschap binnen en begonnen we aan het aperitief (7x witte wijn (vina santa ines), 1x kir en 1 campari). Voor iedereen lag er een broodje klaar met een kommetje olijfolie en boter. Bij iedere gang kregen we een ander broodje geserveerd.
Mijn eerste amus was een eitje met koffie en nootmuskaat. Errug lekker en prachtig geserveerd op een wat Japans aandoend grijs vierkant bordje. (ik schrijf maar gewoon op wat ik me nog herinner).
Omdat ik iedereen had uitgenodig ben ik maar met mijn rug naar de keuken gaan zitten, zoadt de anderen een beter uitzicht op de keuken hadden. Dat vond ik met name voor Youri (de kokende vriend van mijn zoon) leuk.
De asbakken kwamen op verzoek van Youri meteen op tafel! Daarna kwam Jonnie Boer aan onze tafel staan om te vragen of iemand iets echt niet lustte en hoevel gangen hij voor ons mocht maken. Hij zei ook dat we gewoon mochten rondlopen in de keuken en hem allles mochten vragen. Toch doe je dat niet zo gemakkelijk; ik had toch wat schroom (ligt helemaal aan mij) want die mensen zijn heel hard aan het werk, die wil je niet graag voor de voeten lopen. Na enig overleg kwamen we uit op 5 gangen. Therese vroeg of we de wijnkaart wilden bekijken (ja graag!) maar we hebben gekozen voor het wijnarrangement. Dat kostte voor tien man 650 euro; en er werd doorgeschonken, niet normaal meer! Ik zie nu op de nota dat we ook 10 flessen plat water hebben gebruikt. De Librije heeft eigen water.
Tweede amuse was de inderdaad befaamde lolly van eendenlever. Die hadden we vorige keer ook gehad en was weer heerlijk, alhoewel het een enigszins raar gezicht blijft...volwassenen aan de lolly. Moest weer denken aan Johan Cruijff toen hij met gestopt was met roken.
De lekkerste amuse vond ik toch het halve eitje met artisjok, boleten en krokante boerenkaas (dat lag er als een korstje bovenop).
Als laatste kreeg ik de rode kool met de sjalottencompote.
Daarna gingen we aan het menu. Alles was gewoon zooo lekker!! Na de tweede gang ( de zeebaars) zijn we een rondje door de keuken gaan lopen. De keuken is niet erg groot er was een man of zes aan het werk. Het viel me op dat er heel stil gewerkt werd, geen hard gepraat, al helemaal geen geschreeuw, niets van dat alles. Jonnie Boer vertelde dat hij daar een bloedhekel aan heeft.
Het lekkerste gerecht van de avond vond ik de kabaljauwrug met slakjes, aardpeer en truffel. Toen de borden bij Jonnie doorkwamen stond mijn man naast hem en met een simpel afkeurend handgebaar van Boer werd 1 bord verwijderd en vervangen door een ander. Gewoon een wegwerpgebaar, zonder woorden of ophef.
Tegn half elf ,elf uur was de keueknbrigade klaar en kwamen er flesjes bier te voorschijn voor de mannen. Ze hebben daarna echt heel lang schoongemaakt!!
Tegen een uur waren we klaar met de desserts en de digestieven. We hebben meteen weer gereserveerd voor tien man in de keuken, 14 juli!!
Wij zijn toen naar ons hotel gestrompeld (was gelukkig dichtbij zeg). Mijn zoon en zijn studievriend zijn nog langer gebleven. Ze hebben een rondleiding gekregen door het restaurant, want daar is het interieur ook vervangen; ze hebben nog meer gedronken en Youri heeft nog wat lectuur mee naar huis gekregen.
Oh ja, we werden bediend door een hele aardige jongen van een Hotelschool (weet niet meer welke). Hij deed het heel goed, had af en toe wat moeite om de gesprekken te onderbreken om alle gangen aan te kondigen, maar dat lag puur aan ons.
Al met al een hele ervaring; vorige keer aten we in het resaturant en dat is toch anders. Het is in het restaurant al informeel, maar in de keuken is het helemaal los! Er zaten ook maar twee mannen in jasje/dasje maar die gingen snel uit (toen mijn man dat in Brussel bij Villa Lorraine deed werd hij direct terechtgewezen). Enige nadeel van in de keuken eten is dat het er wat warm is maar alla!!
Ik kan het echt iedereen aanraden voor 194 euro p.p. heb je een prachtige avond!!
Voorlopig hoef ik even niet meer uit eten; kan alleen maar tegenvallen hierna!

Kortom het was top!!
De conversatie die in een ander topic erop volgde (ook leuk om erbij te pakken) :
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:44 schreef Bluezz het volgende:
Wauw, wat een ervaring g.s.
*zet librije in de keuken eten op lijstje van wensen erbij*
Klinkt echt top!
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:42 schreef SHE het volgende:
Wat een heerlijke recensie ! Precies zoals ik de Librije ken.

Ik denk met weemoed terug aan de tijd dat ik in Zwollywood woonde, toen was de stap er naartoe veel makkelijker.
Nu ik in R'dam ben ik sneller geneigd naar antwerpen te karren dan naar Zwolle . Stom eigenlijk.


Leuk dat je het naar je zin hebt gehad...en hopelijk voor de twijfelaars een boost om toch te gaan.
Ok, het is niet goedkoop, maar kwaliteit kost een paar centen..Wat ik zo bijzonder vind aan de Librije is de enorme ongedwongen sfeer, de eerlijke keuken en de lekker platte kaart. Los van het stelselmatig gebruik van seizoensprodukten...
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:42 schreef golfer het volgende:


Bluezz en ik houden ons aanbevolen, als je het ook leuk lijkt.
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:57 schreef gimme.shelter het volgende:
Lijkt me heel leuk!! Van harte welkom, we hebben gewoon maar meteen gereserveerd voor tien man; komt wel vol!!
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:34 schreef golfer het volgende:


We hebben de datum alvast in de agenda genoteerd.
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:55 schreef gimme.shelter het volgende:
We zien jullie 14 juli tussen half acht en acht in de keuken bij Jonnie en Therese!
En daarvoor mailen we nog wel. Leuk!!
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:44 schreef Bluezz het volgende:


Pfoe, het is wel kort dag maar ok
Het lijkt me echt een belevenis!

quote:
Op maandag 31 oktober 2005 08:37 schreef Euc- het volgende:
Kun je daar 16 juli geen 11 mensen van maken?

Nogal verkeerd gelezen, ik zou 14 juli ook érg graag meewillen
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 12:26 schreef Euc- het volgende:


Ja wie weet, Bluezz en Golfer, ik, Chielus? Misschien krijgen we karper ook nog wel mee
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:31 schreef gimme.shelter het volgende:


Met dit kleine clubje kunnen we gewoon de 14e juli. Als er echt meer mensen meewilen moeten we ergens in het najaar gaan!
En nou sparen!


[ Bericht 16% gewijzigd door Blues op 28-04-2006 01:09:01 ]
  † In Memoriam † vrijdag 28 april 2006 @ 01:00:12 #2
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_37365071
194 euro per persoon is voor mij teveel van het goede
Volgens mij ben je nog goedkoper uit als je iemand zelf regeld en het samen kookt of zo
of op een andere manier verzorgd..
pi_37365092
honger.
  vrijdag 28 april 2006 @ 01:05:46 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37365167
Ik heb er al zin in en hoop dat gimme.shelter binnenkort even voor de details contact met ons opneemt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_37366193
Alleen al door het verhaaltje te lezen krijg ik honger
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
  vrijdag 28 april 2006 @ 02:18:35 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37366214
Oh, en we zitten dus aan die lange tafel in de keuken bij de koks en niet in het restaurant-gedeelte.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 28 april 2006 @ 06:51:22 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37367329
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 02:18 schreef golfer het volgende:
Oh, en we zitten dus aan die lange tafel in de keuken bij de koks en niet in het restaurant-gedeelte.
Dat klinkt goed
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 28 april 2006 @ 06:55:10 #8
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_37367338
Ik ben er jaren geleden een paar keer geweest, makkelijk omdat 't ook in de buurt was, zeer goed hoor maar EUR194 pp?

Toen betaalde je voor een aantal gangen nog gewoon EUR60 of zoiets.

Maar goed, 't is wel lekker eten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_37367919
Dat is te hopen zeg, er zit een deeltje vak. geld van me in
En we maken er meteen een gezellig weekendje Zwolle van.
  vrijdag 28 april 2006 @ 09:32:03 #10
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_37368595
klinkt goed! En Zwolle is ook nog best gezellig.
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
  Moderator vrijdag 28 april 2006 @ 12:59:46 #11
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37373729
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 08:46 schreef Bluezz het volgende:
Dat is te hopen zeg, er zit een deeltje vak. geld van me in
En we maken er meteen een gezellig weekendje Zwolle van.
Blijven slapen is wel zo handig ja, sjonge wat kwamen we daar teut vandaan zeg de laatste keer.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_37373897
Ben best een beetje jalours.........
pi_37375394
Okay, het is niet dat ik de voorpret wil bederven ofzo, maar wij hebben een mindere ervaring met de Librije .

De Librije is waar het diner na ons huwelijk heeft plaatsgevonden. Een paar weken daarvoor waren we er om e.e.a. door te spreken, en dat was allemaal prima. Wij hadden aangegeven dat we een menu van 4 gangen wilden. (Het ging om een klein gezelschap van 6 mensen (wij + getuigen van beide kanten)). Zij hebben ons toen aangeraden voor het eten wat te drinken bij hun aan de overkant.

Wij contact opgenomen met die zaak en besproken dat we daar terecht konden. Geen probleem. Op de dag zelf, kwamen wij rond 17:00 uur aan bij de zaak, bleek hij dicht te zijn. Nou, lekker, maargoed daar kan de Librije verder niets aan doen. Wij zijn toen maar meteen naar de Librije gegaan.

Allereerst vind ik dat ze ons best hadden kunnen feliciteren met ons huwelijk. Ze boden ons wel ' als pleister op de wonde' een glas champagne aan omdat die andere zaak dicht was. Dat vond ik heel correct, ware het niet dat die vervolgens wel gewoon op de rekening stonden. Doe dan niet alsof je het weggeeft.

Ze vroegen ons wat we voor het avondeten wilden hebben. Een vier gangen diner dus, waarop werd gereageerd: "dat het voor bruiloften toch wel erg gebruikelijk was om een vijf gangen diner te nemen". (ze wisten dus wel dat we net waren getrouwd). Waarop ik zei dat wij een viergangen diner hadden besteld, waarop een beetje laagdunkend werd gereageerd dat dat toch wel heel uitzonderlijk was. Ten overstaan van onze gasten vond ik dit eigenlijk best wel genant, temeer omdat dit al was besproken.

René maakte nog een grapje dat hij wel van vissticks hield, wat Jonnie duidelijk niet echt kon waarderen.

We hadden aangegeven, dat een van de gasten niet van orgaanvlees hield en een persoon niet van kaas. De amuse was prompt met orgaanvlees, en de gang erop was met kaas. Als wij in De Roggebot komen, wordt daar altijd rekening mee gehouden, en da's maar 1 ster.

Het eten was absoluut erg lekker, en wij zaten in de keuken, wat ik ontzettend leuk vond. Maar van een sterrenrestaurant (wij eten er wel vaker), verwacht ik toch een bepaalde mate van tact. Een sterrenrestaurant is niet alleen het eten, maar ook de ambiance en atmosfeer.

Toen uiteindelijk de rekening kwam, stond er ook nog extra op voor wijn. Wij hadden een wijnarrangement en volgens hun zeggen hebben wij meer genomen dan in het arrangement zat. Er was een stel dat wat meer had gedronken, maar ook mensen die minder op hadden. Ook bleek toen dat de champagne gewoon op de rekening stond. Maar helaas, voor rede vatbaar waren ze niet. De dag erop hebben we nog een keer gebeld, en toen nog steeds niet.

Datgeen wat ik beschrijf gaat puur om hoe het personeel met ons omging, eigenlijk alles om het eten heen. Het eten zelf was voortreffelijk, maar dit viel toch wel tegen. Ondanks dat het nu misschien een klaagrede lijkt, hebben we wel een onwijs bijzondere avond gehad, hoor .
pi_37378045
Oeps, dat is idd niet netjes zeg
Dit soort dingen komen natuurlijk voor, heb ze zelf ook wel eens meegemaakt.
Het hoort in ieder geval wel in dit topic thuis natuurlijk

Gelukkig was het eten op zich ok.
pi_37378249
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 15:15 schreef Bluezz het volgende:
Oeps, dat is idd niet netjes zeg
Dit soort dingen komen natuurlijk voor, heb ze zelf ook wel eens meegemaakt.
Het hoort in ieder geval wel in dit topic thuis natuurlijk

Gelukkig was het eten op zich ok.
Ja, zulke dingen komen zeker voor, maar dat verwacht je gewoon niet in de Librije.
  Moderator vrijdag 28 april 2006 @ 15:32:21 #16
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37378544
Niet bepaald sjiek, dat er überhaupt geprobeerd wordt om te onderhandelen over het aantal gangen, zeker niet als de wensen van tevoren al zijn doorgegeven.
Als er letterlijk bij gezegd werd dat de champagne als "een pleister op de wonde" geschonken werd, dan is het zwaar niet in de haak om die vervolgens wel op de rekening te zetten.

Nu is mijn ervaring sowieso bij de 'betere' restaurants dat er gewoekerd wordt met die "aperitiefjes" en het vele dure water dat ze maar in up-tempo blijven bijschenken. Ook bij de Librije, al kan het nog veel schaamtelozer.
Ik houd niet van dergelijke truckjes.

De twee keer dat ik in de Librije heb gegeten, was de ontvangst en bediening verder overigens voortreffelijk. En het eten ook.

p.s. dat er niet gelachen wordt om zo'n flauwe en belegen vissticks-grap, daar kan ik 100% inkomen. Ze krijgen daar natuurlijk wekelijks wel wat "naamgenoten van de chef" over de vloer die leuk willen doen door een hamburger o.i.d. te bestellen
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_37382325
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 15:15 schreef Bluezz het volgende:
Oeps, dat is idd niet netjes zeg
Dit soort dingen komen natuurlijk voor, heb ze zelf ook wel eens meegemaakt.
Het hoort in ieder geval wel in dit topic thuis natuurlijk

Gelukkig was het eten op zich ok.
Ik denk ook dat het een uitzondering was hoor . Ben wel benieuwd naar de recensie.
Misschien was het wel gewoon een zeer uitgebreide tvp
pi_37382567
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 15:32 schreef Gert het volgende:
Niet bepaald sjiek, dat er überhaupt geprobeerd wordt om te onderhandelen over het aantal gangen, zeker niet als de wensen van tevoren al zijn doorgegeven.
Als er letterlijk bij gezegd werd dat de champagne als "een pleister op de wonde" geschonken werd, dan is het zwaar niet in de haak om die vervolgens wel op de rekening te zetten.
Dat werd er letterlijk bij gezegd. Dat was mijn punt ook. Het gebeurt wel vaker dat er een cocktail als aperitief wordt aangeboden die dan achteraf vrij kostbaar zijn . Maar hiervan was ik overtuigd dat dat dan gratis zou zijn.
quote:
Nu is mijn ervaring sowieso bij de 'betere' restaurants dat er gewoekerd wordt met die "aperitiefjes" en het vele dure water dat ze maar in up-tempo blijven bijschenken. Ook bij de Librije, al kan het nog veel schaamtelozer.
Ik houd niet van dergelijke truckjes.
Ben er persoonlijk ook niet zo van gediend. Haalt de ontspannenheid een klein beetje weg.
quote:
p.s. dat er niet gelachen wordt om zo'n flauwe en belegen vissticks-grap, daar kan ik 100% inkomen. Ze krijgen daar natuurlijk wekelijks wel wat "naamgenoten van de chef" over de vloer die leuk willen doen door een hamburger o.i.d. te bestellen
Oh, ik begrijp ook wel dat zulke grapjes op een gegeven moment niet meer leuk zijn. Voor mij is de lol er ook redelijk af als mensen mij "Aretha Franklin" noemen.
Maar ik uit dat niet, en dat deed hij wel. Bovendien run ik geen sterrenrestaurant.
  zondag 30 april 2006 @ 21:18:04 #19
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37436702
De Librije staat hier nog op de lijst!

Terug Vreet Post
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37436921
Aankomende week gooi ik er even een mail uit richting gimme.shelter
Mss zijn er nog plaatsjes vrij Dude!
  † In Memoriam † zondag 30 april 2006 @ 23:19:51 #21
43556 miss_dynastie
pi_37441127
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:50 schreef arithaterhorst het volgende:
Toen uiteindelijk de rekening kwam, stond er ook nog extra op voor wijn. Wij hadden een wijnarrangement en volgens hun zeggen hebben wij meer genomen dan in het arrangement zat. Er was een stel dat wat meer had gedronken, maar ook mensen die minder op hadden. Ook bleek toen dat de champagne gewoon op de rekening stond. Maar helaas, voor rede vatbaar waren ze niet. De dag erop hebben we nog een keer gebeld, en toen nog steeds niet.
Jee, das wel heel erg

Lees hier toch even mee, van mij hoeft het absoluut niet, maar mister_d vindt dit soort dingen wel leuk
  zondag 30 april 2006 @ 23:23:47 #22
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37441252
quote:
Op zondag 30 april 2006 21:24 schreef Bluezz het volgende:
Aankomende week gooi ik er even een mail uit richting gimme.shelter
Mss zijn er nog plaatsjes vrij Dude!
O áls dat zo is hou ik me aanbevolen!!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37470218
Mail verstuurd

(ik voelde de hete adem van Euc in mijn nek)
  maandag 1 mei 2006 @ 22:56:12 #24
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37471353
quote:
Op maandag 1 mei 2006 22:34 schreef Bluezz het volgende:
Mail verstuurd

(ik voelde de hete adem van Euc in mijn nek)
Dadelijk heb ik al mijn afspraken voor niks gecancelled
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_37475396
Ik had dit eig in gedachten om een keertje echt lekker uit eten te gaan met mn vriendin, maar de verhalen zoals in de oppo van bijna ¤200 p.p. vind ik wel erg gortig. zelfs voor een restaurant met zo'n grote reputatie.
Scheren is voor schapen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')