abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_37362346
Ik zit erover na te denken om bij de Marechaussee te gaan, maar heeft iemand enig idee hoe zwaar die fysieke keuring is? Ik ga sowieso wel een beetje sporten, maar toch vraag ik me af of het wel een beetje haalbaar is allemaal.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_37362526
Ze testen of je een uur lang stram in de houding kunt staan

Maar goed, ik denk dat je eerder naar de legerkeuring moet kijken dan naar de politiekeuring.
pi_37363201
Ik werk er zelf, kom er morgen wel even op terug.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_37363781
Ik wil ook, maar mijn ogen zijn te slecht !
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_37363810
Zal Melanie leuk vinden.
Berend botje ging uit varen, in de kofferbak van een mercedes benz zonder luchtfles.
pi_37364060
Het is een militaire keuring ja. Wel pittig. Ik geloof dat je voor elke baan bij de KMar ook een AMO krijgt (Algemene Militaire Opleiding) van 3 a 4 maanden.
Hondenpis en kattenstront
Vind men beide op de grond
Vogelschijt dat is berucht
Want dat komt vallend uit de lucht
  vrijdag 28 april 2006 @ 00:23:49 #7
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_37364319
ik heb voor de marine een keuring gehad

was leuk om te doen,,en alles was goed zelfs mentaal ok ,,,,tot ik naar het militair hospitaal moest voor herkeuring

5% te weinig longinhoud.... en bedankt he
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_37364482
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 00:03 schreef poepeneesje het volgende:
Ik wil ook, maar mijn ogen zijn te slecht !
laseren als je echt zo graag wil
  vrijdag 28 april 2006 @ 00:36:13 #9
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_37364614
De fysieke lat ligt wat hoger dan de kering voor de politie. Het is inderdaad zo dat je een AMO moet kunnen volbrengen maar na de opleiding zal het zwaartepunt op grensbewaking en politiediensten liggen. Als je wilt kunnen kiezen uit een breed inzetspectrum vanuit de basis van het beroep dan zit je bij de Kmar goed. Het varieert van lekkers als BBE, pantserpeloton en Mobiele Eenheid tot het controleren van paspoorten bij de boot in Hoek van Holland.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_37369855
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 00:30 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

laseren als je echt zo graag wil
Zoveel geld heb ik nog niet als 19-jarige . Maar als ik het geld had, dan zou ik het zeker hebben gedaan.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_37370013
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 00:36 schreef Captain_Chaos het volgende:
De fysieke lat ligt wat hoger dan de kering voor de politie. Het is inderdaad zo dat je een AMO moet kunnen volbrengen maar na de opleiding zal het zwaartepunt op grensbewaking en politiediensten liggen. Als je wilt kunnen kiezen uit een breed inzetspectrum vanuit de basis van het beroep dan zit je bij de Kmar goed. Het varieert van lekkers als BBE, pantserpeloton en Mobiele Eenheid tot het controleren van paspoorten bij de boot in Hoek van Holland.
BSB (Brigade Speciale Beveiligingsopdrachten), dat is de militaire variant van het AT, valt onder de KMAR maar voert ook taken uit voor justitie, de BBE is een onderdeel van de mariniers. En vergeet niet de beveiliging van waardetransporten van de Nederlandse Bank, ceremoniele taken en de militaire politietaak.

Wat voor vooropleiding heeft de TS, dat is ook wel relevant, ga je voor een onderofficiers- of officiersfunctie? Aan de officiersfunctie is in naar mijn weten ten minste een cluster 2 keuring verbonden, wat redelijk eenvoudig haalbaar is als je regelmatig sport, voor de BSB (waarvoor je sowieso eerst relevante ervaring moet opdoen binnen de KMAR of een gevechtsfunctie bij bv de mariniers of kct voordat je uberhaupt kunt overwegen om ervoor te solliciteren) waarbij het uiterste van je fysieke gesteldheid wordt gevraagd is cluster 4 bednodigd.

[ Bericht 7% gewijzigd door MaartenGrendel op 28-04-2006 10:49:34 ]
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_37431592
Vooropleiding is niet denderend goed, dus ik ga gewoon kijken of ik marechaussee algemeen kan worden, dat is volgens mij nu ook nog de enige functie waar sollicitaties mogelijk zijn.

Het plan is om gewoon wat gevarieerd werk te gaan doen, dus daarom leek de KMar me echt heel leuk. Je zit natuurlijk de eerste anderhalf of twee jaar op een wachtpost, maar daarna heb je erg veel mogelijkheden, leuk werk en een studie die voor je betaald wordt .. Wat me ook erg leuk lijkt is Hoog Risico Beveiliging bij Schiphol.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_37442158
Wat is de reden dat je de Kmar boven de politie prefereert..?
Ik snap dat nooit zo goed.

Zoveel schokkende dingen zul je bij de Kmar niet meemaken.
pi_37456688
quote:
Op zondag 30 april 2006 23:52 schreef kevin85 het volgende:
Zoveel schokkende dingen zul je bij de Kmar niet meemaken.
Wat precies zo fijn is aan de KMar.
We'll keep on whispering our mantras.
  maandag 1 mei 2006 @ 16:05:01 #15
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37457245
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 10:40 schreef MaartenGrendel het volgende:

Aan de officiersfunctie is in naar mijn weten ten minste een cluster 2 keuring verbonden, wat redelijk eenvoudig haalbaar is als je regelmatig sport, voor de BSB (waarvoor je sowieso eerst relevante ervaring moet opdoen binnen de KMAR of een gevechtsfunctie bij bv de mariniers of kct voordat je uberhaupt kunt overwegen om ervoor te solliciteren) waarbij het uiterste van je fysieke gesteldheid wordt gevraagd is cluster 4 bednodigd.
Wat houden die clusters in? Is er ergens een overzicht te vinden?
pi_37458725
Ik ken een aantal mensen die de opleiding hebben gevolgd en nu moeilijk aan de bak kunnen komen.
  maandag 1 mei 2006 @ 18:33:05 #17
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_37461332
Weliswaar geen marechausse, maar heeft de douane ook keuringen? Zoja, wat voor een keuringen?
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_37473741
quote:
Op maandag 1 mei 2006 16:05 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat houden die clusters in? Is er ergens een overzicht te vinden?
De exacte kracht-en conditieparameters die bij de fysieke keuringen horen zijn niet echt openbaar, maar het belangrijkste om te weten is dat je zelfs voor cluster 4 geen topconditie hoeft te hebben.
Belangrijkste voorwaarden zijn trainbaarheid en het niet hebben van fysieke gebreken.
quote:
Op maandag 1 mei 2006 15:46 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Wat precies zo fijn is aan de KMar.
Wees ervan bewust dat de KMAR ook meegaat met alle uitzendingen van de Nederlandse strijdkrachten.

[ Bericht 44% gewijzigd door MaartenGrendel op 01-05-2006 23:53:40 ]
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_37475554
Bij de marechaussee krijg je een IAMO (initiele algemene militaire opleiding)
quote:
Omdat de Koninklijke Marechaussee een militaire organisatie is, die overal ter wereld ingezet kan worden, spreekt het voor zich dat elke militair in eerste aanleg wordt opgeleid voor de militaire taken.
Deze Initiële Algemene Militaire Opleiding (IAMO) wordt verzorgd op één van de opleidingslocaties te Apeldoorn, Vught (onderofficiersopleidingen) of Eefde (marechaussee-beveiligersopleidingen).
De IAMO voor officieren vindt plaats aan de KMA te Breda.

Deze opleiding waarin de militair de "aspects of survivalbility" krijgt aangeleerd duurt 3 maanden. Gedurende deze periode gaat de man of vrouw gekleed in het camouflagepak en ondergaat in een streng regime zijn of haar opleiding waarin de nadruk op aanpassen aan de nieuwe werkomgeving voorop staat.
Samenwerken met collega's en kader, zelfstandig werken, creativiteit, flexibiliteit, verantwoordelijkheidsbewust worden, actief maar vooral milieubewust. Dat zijn kreten waarmee de leerling leert omgaan. Hij of zij krijgt opdrachten, al of niet met uitzicht op een bepaald doel en wordt beoordeeld op inzet en samenwerking. Iets waarin de marechaussee in de toekomst in moeilijke tot onmogelijke situaties moet kunnen beslissen in doortastent optreden. Denk maar aan een situatie in een uitgaansgebied waarbij de marechaussee het hoofd moet kunnen bieden aan een uitgaansrel waarbij de politieambtenaren veelal in de minderheid zijn en geacht worden de rust terug te brengen zonder dat er onnodig geweld wordt toegepast en de veroorzaker overgebracht moet worden naar een marechaussee brigade of politiebureau. Dát begint dus al in de IAMO.

Vakken als EHBO, kaartlezen en de schietopleiding kunnen we nog wel plaatsen voor ons toekomstige werk. Maar ook NBC lessen, mijnen en springmiddelen, materieelherkenning en militair recht, overleven te velde en veel sport vormen nu de basis voor een toekomstige functie, ook als deze toevallig op onze nationale luchthaven Schiphol is.
Bron: http://www.geocities.com/roland_vanden/IAMO.html

Kijk ook eens op http://marechaussee.defensieforum.nl voor meer informatie
Liever rijk, lui en vergenoegd dan een sloeber die daag'lijks zwoegt
  dinsdag 2 mei 2006 @ 01:20:38 #20
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_37476237
quote:
Op maandag 1 mei 2006 23:48 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

De exacte kracht-en conditieparameters die bij de fysieke keuringen horen zijn niet echt openbaar, maar het belangrijkste om te weten is dat je zelfs voor cluster 4 geen topconditie hoeft te hebben.
Belangrijkste voorwaarden zijn trainbaarheid en het niet hebben van fysieke gebreken.
[..]

Wees ervan bewust dat de KMAR ook meegaat met alle uitzendingen van de Nederlandse strijdkrachten.
Ik denk dat het vermogen een opsporingsambtenaar en militair in één te zijn de grote selectieeis is van de Kmar. Het zal er dus niet om gaan of je net zo ver en hard kan lopen als een pantserinfanterist maar of je het vermogen bezit de fysieke bagage van een militair te dragen en tegelijkertijd de psychologische eisen van een politieman kan evenaren. Dat is best een uitdaging.

Veel Marechaussees kiezen overigens voor de Kmar vanwege de hoge insteek in het geweldsspectrum en de wereldwijde inzet. Waarschijnlijk gaan ze inderdaad niet zo veel narigheid zien als de gemiddelde diender in een verrot stuk stad maar ze gaan op een heel ander vlak veel dieper zoals uitzendingen, grenscontrole en herplaatsingen. Vergeet immers niet dat een diender vaak gebonden is aan een district waarin zich een grote hoeveelheid incidenten afspeelt en er daarbij een redelijk regelmatig leven op na kan houden.

Overigens is het wel zo zo dat veel Kmar personeel zich gaat storen aan de onberekenbare aard van hun plaatsing of toekomst binnen de Kmar. Dat leidt er vaak toe dat Kmar personeel liever een baan binnen de politie binnen sleept.
Jawohl Herr Kaloin!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')