abonnement Unibet Coolblue
  Donald Duck held donderdag 27 april 2006 @ 19:48:59 #1
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_37355196
Google Earth



Google Earth is een programma waarmee je de aarde van bovenaf kunt bekijken. Allerlei typische sightseeing-beelden komen voorbij:van bijvoorbeeld de Eiffeltoren tot de beruchte letters bij Hollywood. Het programma is door Google ontwikkeld en is via deze link te downloaden.

Vorige delen

Eervolle vermelding voor een poging in DIG
Google Earth - Explore, Search and Discover

1) Google Earth
2) Google Earth deel 2
3) Google Earth #3
4) Google Earth - #4 -
5) ...

Korte FAQ

Waar vind ik ...?

Er zijn al tig mooie locaties gevonden en deze zijn verzameld in de enige echte FOK! Google Earth Wiki
Voeg daar dus ook locaties eventueel met plaatje toe en kijk daar AUB voordat je hier post dat je iets gevonden hebt

Draait dat programma wel een beetje op mijn PC?

Dat ligt er natuurlijk maar net aan. Maar met een PC met een Pentium III processor, 256MB geheugen, 3D-videokaart, kabelinternet en Windows XP moet het wel lukken.

Huh! Als ik inzoom op mijn woonplaats is alles vaag! Hoe kan dat?

Dat kan goed kloppen. Het overgrote gedeelte van de satellietbeelden die Google gebruikt zijn nog niet op 'stoeptegel'-niveau. Van Nederland zijn alleen een gedeelte van Amsterdam, een gedeelte van Rijnmond, het gebied tussen Den Haag en Zandvoort, een stukje Zuidoost-Brabant en stukjes Limburg te zien op kleine schaal.
Het is de bedoeling dat in de loop van de tijd er meer gedetailleerde satellietbeelden beschikbaar worden.

Iemand zegt dat er op de coördinaten ''34°08'02.71"N, 118°19'18.27"W'' iets gaafs te vinden is. Hoe krijg ik dat te zien?

- Klik op '''Tools > Search'''
- Klik vervolgens op het tabblad '''Fly to'''
- Copy-paste daar dan de coördinaten uit het Fok-topic
- Nog even op search klikken je wordt er direct naar toe gevlogen.

OK, maar hoe krijg ik nou die coördinaten uit dat programma dan ?

- Druk CTRL + N .. een knipperende placemark verschijnt in het midden van je scherm
- Verschuif deze eventueel naar de preciese plek
- Druk op Advanced
- Druk op het tabblad location
- Kopieer eventueel eerst de longtitude achter de latitude gescheiden met een komma __°__'__.__"N , __°__'__.__"W (N/Z | O/W )
- kopieer de locatie en verspreid je vondst

Dat zoeken werkt voor geen meter ... HELP ?

Standaard zoekt GE in Amerika, of ongeveer in de buurt waar je bent. maar dit gaat niet perfect.
Maar zoek je nou naar een plaats binnen nederland dan kan je het beste zoeken op '''naam, netherlands'''
op die manier kom je zelfs in één keer in Zuna* (ruim 300 inwoners) terecht

Maar hoe kom ik nou op een andere wijze aan een gps positie ?

Probeer het eens met Maporama

Zijn er nog meer leuke dingen te doen dan

Indien men iets gevonden heeft kan men niet enkel de locaties kopieeren, je kan een placemark namelijk ook opslaan en deze op een andere computer laden

dit werkt ook andersom , er zijn via keyhole (keyhole is overgenomen door google) allerlei leuke dingen te downloaden veel staan al standaard in GE via de keyhole community layer maar behalve plekjes is het ook mogelijk om plaatjes , al dan niet dynamisch, 'bovenop' GE te laden .. denk hierbij aan de actuele radarbeelden of een high resolutie plaatje van iets wat (nog) niet zo scherp is (bijv het bekende hotel in dubay, of area51)

ook aardig , GPX en LOC bestanden zijn in te lezen, deze worden vaak gebruikt binnen GPS communities denk bijvoorbeeld aan gpstrack.nl waarvan alle routes binnen Google Earth te laden zijn let op deze bestanden via het open menu , niet via explorer openen.

Maar dat is alles , sateliet beelden van bovenaf bekijken ?

Nope, je kan ook gebruik maken van Tilt Down, dit is de rechterschuifbalk en bijhorend plus en minus knopje
waardoor je schuin kan kijken en alle bergen in relief ziet (nee niet de holterberg)

Nou eindelijk alles ?

Nope, ook standaard van veel grote steden (denk Amerika) zijn er vele grote gebouwen opgenomen en deze zijn via dezelfde Tilt zeer duidelijk te zien , zet hiervoor het buildings vinkje aan.

In de professionele (maar helaas betaalde) versie van GE is het mogelijk om zelf gebouwen te maken, dus mogelijk is er nog een rijke nederlander met veel tijd en energie die al neerlands pracht digitaal namaakt.

Ik verveel me ?

Misschien is het Fok! Random Google Earth Plek Spel iets voor jou !
Zoom helemaal uit , klik de aarde aan, sleep krachtig opzij (.. naar boven of diagonaal ) en laat los.
als het goed is zal je aarde nu een tijd ronddraaien, wacht x seconden totdat je een groene veeg langs ziet komen en klik om de aarde te stoppen.
zoom nu in en kijk of er er redelijk hoog resolutie beeld in de buurt is , of zoom gewoon zo ver mogelijk in en kijk in een kleine omtrek wat er voor mooie, grappige, leuke, indrukwekkende, .... ,... dingen te ontdekken zijn.

Hier kun je mooie vondsten kwijt.

Zijn dit live beelden ?

Nee, sterker nog sommige foto's zijn zelfs bijna 3 jaar oud, maar anderen zijn vrij recent.

Wat een prutsprogramma, ik wil gewoon scherpe foto's van nederland ?

Dit zijn sateliet beelden en hopelijk hoeven we niet te lang te wachten op heldere beelden
desalniettemin de collega's

luchtfoto's via
terradesk

sateliet via
nasa world wind (of via sourceforge)
microsoft virtual earth

Wat een prutsprogramma, ik zie alleen een witte aardbol ?

Probeer eens via preferences de weergave in te stellen op Direct3d in plaats van DirectX

en waar heb je die OP verstopt ?
hier

Ik heb geen zin om te klikken op die link naar het verzamelplekje voordat ik drie mooie voorbeelden gezien heb !

Goed idee dat maakt de OP ook wat mooier
1)

2

3
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_37355699
Verder in deeltje 5.



Wat is dit?
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_37355868
quote:
Op donderdag 27 april 2006 20:03 schreef Kogando het volgende:
Verder in deeltje 5.

[afbeelding]

Wat is dit?
Zo'n graanveld gemaakt door aliens!!
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_37356292
tvp
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_37356879
Stoer dit
pi_37357162
Assen is ook al goed te zien.
pi_37357319
Al iemand deze geprobeerd?

21°25'18.30"N,39°49'36.5257"O
  donderdag 27 april 2006 @ 21:04:20 #9
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_37357741
en centraal en bijgewerkt in het overzichtstopic
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_37358252
quote:
Op donderdag 27 april 2006 20:51 schreef DemonRage het volgende:
Al iemand deze geprobeerd?

21°25'18.30"N,39°49'36.5257"O
Ha lol, die mega tempel in Mekka!
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  donderdag 27 april 2006 @ 21:25:06 #11
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_37358395
Cool
GE is echt zo'n programma dat je bij vlagen gebruikt, en op dit moment heb ik weer zo'n vlaag

Iemand nog suggesties voor toffe plekken?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 27 april 2006 @ 21:34:47 #12
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_37358750
tvp
Jawel, je keek.
  donderdag 27 april 2006 @ 22:34:04 #13
88233 Steve
Still the best.
pi_37360872
Jammer dat er van alles gecensureerd is. Die plaatsen zijn toch de dingen die je op wil zoeken. Overigens wel enigszins begrijpelijk.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  Donald Duck held donderdag 27 april 2006 @ 22:36:47 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_37360969
maar het blijft raar wat gecensureerd is. koninklijke nederlandse gebouwen en het ministerie van defensie zijn bijvoorbeeld verwijderd, maar het pentagon staat er haarscherp op.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 27 april 2006 @ 23:03:19 #15
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_37362016
quote:
Op donderdag 27 april 2006 22:36 schreef __Saviour__ het volgende:
maar het blijft raar wat gecensureerd is. koninklijke nederlandse gebouwen en het ministerie van defensie zijn bijvoorbeeld verwijderd, maar het pentagon staat er haarscherp op.
Ja dats toch niet ons probleem als ze daar een aanslag plegen hehe
Jawel, je keek.
pi_37363451
Amsterdam e.o staan er mooi op!
  vrijdag 28 april 2006 @ 04:49:34 #17
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_37367183
quote:
Op donderdag 27 april 2006 23:51 schreef renz0r het volgende:
Amsterdam e.o staan er mooi op!
Het grappige is wel dat De Dam er al vanaf het begin goed op staat
Asjemenou
pi_37368463
3°52'28.53"N, 11°31'10.44"E

Ze mogen wel eens wat aan die bewolking doen. Miljoenensteden onder de wolken zijn ook niet echt interessant.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_37371674
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 09:23 schreef highway101 het volgende:
3°52'28.53"N, 11°31'10.44"E

Ze mogen wel eens wat aan die bewolking doen. Miljoenensteden onder de wolken zijn ook niet echt interessant.
Dat gedeelte van Afrika zit al de hele tijd onder de wolken net als stukken van Indonesie
pi_37376322
Waarom de TT

Is Aera 51 eruit gehaald ofzo?
  Donald Duck held vrijdag 28 april 2006 @ 14:23:25 #21
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_37376424
vanwege dit:
http://www.parool.nl/media/2006/APR/042706-google.html

foto uit het vorige topic:
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_37376560
Hmm
  vrijdag 28 april 2006 @ 15:01:09 #23
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37377632
tvp
pi_37383320
Dat censuur is JUIST onlogisch. Dan valt het juist op. Zie je tussen gebouwen opeens een vaag plaatje. Dan weet je meteen dat het een belangrijk object is. Als het er normaal op staat valt het juist minder op....
  vrijdag 28 april 2006 @ 18:02:11 #25
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_37383464
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 17:56 schreef renz0r het volgende:
Dat censuur is JUIST onlogisch. Dan valt het juist op. Zie je tussen gebouwen opeens een vaag plaatje. Dan weet je meteen dat het een belangrijk object is. Als het er normaal op staat valt het juist minder op....
dit meen je toch niet. Jij denkt dat Osama B en vrienden een beetje op google earth zitten en dan opeens denken: Ey daar ga ik een aanslag op plegen want het is vaag daar.

Het zijn gewoon bekende gebouwen hoor, iedereen weet wat op die plekken zit waar ze het hebben gedaan.
Jawel, je keek.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')