abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_37341805
Het is weer lente en in de foldertjes van o.a. de HEMA, Praxis, Karwei, Gamma zie ik aanbiedingen voor fietsen. Meestal merk Ranger ofzo. De prijs varieert van 169 euro voor een 6 versnelling tot 299 euro voor 21 versnellingen shimano met alles erop en eraan.

Aangezien m'n fiets laatst gestolen is vraag ik me af of de fietsen die in die krantjes worden aangeboden okay zijn en lekker fietsen of dat het toch te slechte kwaliteit is waar je spijt van krijgt.

Thanks.
  donderdag 27 april 2006 @ 13:06:42 #2
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_37342056
Die ranger fietsen zijn van niet al te hoge kwaliteit. Voor een dergelijk bedrag kun je imho veel beter een tweedehands Gazelle of Batavus kopen, daar zul je veel langer plezier van hebben. Mijn ervaringen met Ranger zijn in elk geval dat bagagedragers zeer slecht gemonteerd zijn, remmen en versnellingen van lage kwaliteit zijn en dat de afwerking ook een stuk beter kan.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  donderdag 27 april 2006 @ 13:09:19 #3
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_37342132
meestal heb je meer plezier van zo'n onverwoestbare opoefiets.

Als je die met de spuitbus even een opvallend kleurtje geeft, wordt 'ie ook niet gejat (en je vindt hem lekker snel terug bij de fietsenstalling).
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_37342539
bij normaal gebruik zijn ze wel te doen! maar als je er veel gebruik van maakt en veel stoepjes, kuilen, en weet ik veel wat tegen komt ligt ie binnen de kortste keren uit elkaar. inderdaad zijn het dingen als de bagagedragers, remmen, evrsnellingen die het snel af laten weten.
  donderdag 27 april 2006 @ 13:42:09 #5
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_37343221
Ik heb sindskort een Kronan, 349 euro voor 4 versnellingen. Echt geniale fietsen zijn dat!
pi_37343476
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:42 schreef Yozzz het volgende:
Ik heb sindskort een Kronan, 349 euro voor 4 versnellingen. Echt geniale fietsen zijn dat!
houden die versnellingen het een beetje? En hoe zit het met roest?

Ik heb zlef een normale kronan... geweldige fiets, maar hij roest me letterlijk onder m'n gat vandaan...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 27 april 2006 @ 13:50:59 #7
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_37343511
---> PTA
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 27 april 2006 @ 14:44:55 #8
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_37345122
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:49 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

houden die versnellingen het een beetje? En hoe zit het met roest?

Ik heb zlef een normale kronan... geweldige fiets, maar hij roest me letterlijk onder m'n gat vandaan...
Na bijna 2 weken nog geen roest te bekennen!
De versnellingen doen het prima. Het is wel een beetje een vreemd model (Duits geloof ik), hij heeft namelijk één handrem (voor) en een terugtraprem.
Volgens mij worden Kronan´s niet meer verkocht in Nederland omdat de importeur failliet is gegaan, Kronan.nl is ook uit de lucht. Ik heb die van mij in Apeldoorn gekocht, daar had nog een winkel een restpartij staan.
pi_37345247
Mijn ervaring met goedkope fietsen:

Alle kabels knappen constant (remkabels, versnellingskabels)
verlichting sterft telkens
Alles valt na een paar jaar uit elkaar.

Maar als je er voorzichtig mee omgaat kun je er wel even mee rijden

(dat was een Baronie fiets trouwens )

Heb nu al ruim 10 jaar een batavusfiets, nog helemaal NIKS aan stuk gegaan. Hmm hoewel heb pas de remblokjes moeten vervangen, maar er is dan ook nogal veel op gereden (oa in Frankrijk)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_37346517
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:44 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Na bijna 2 weken nog geen roest te bekennen!
De versnellingen doen het prima. Het is wel een beetje een vreemd model (Duits geloof ik), hij heeft namelijk één handrem (voor) en een terugtraprem.
Volgens mij worden Kronan´s niet meer verkocht in Nederland omdat de importeur failliet is gegaan, Kronan.nl is ook uit de lucht. Ik heb die van mij in Apeldoorn gekocht, daar had nog een winkel een restpartij staan.
De mijne is al een paar jaar oud...

Wat dat betreft is het een wonder dat 'ie nog rijdt... ik gebruik hem om post mee rond te brengen (alleen op zaterdag en in de vakantie, hoor) en een normale fiets hield het bij lange na nog geen jaar uit.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_37347732
Hmm, boven de driehonderd heb ik eigenlijk niet zo'n zin in. Ik zie vaak 'betaalbare' merk fietsen, maar die hebben dan 3 versnellingen en dat vind ik lekker nutteloos. De 1 is mega licht en gebruik je niet tenzij je de stijlste brug in NL opfietst, 2 is okay en 3 is net wat te zwaar om relaxed te rijden/opstarten.

De opties zijn dan inderdaad goede tweedehands zien te vinden, of ik kan ook nog langs het politie depot maar ging er eigenlijk vanuit dat ze daar alleen simpele ouwe fietsen hebben staan...hoeft niet natuurlijk.
Was net bij de Hema en die nu in de folder van ze staat ziet er best leuk uit, maar ik heb er niet veel vertsand van en leuk uitzien op het eerste gezicht zegt niet echt iets over hoe hij het volhoudt bij gebruik. Ik ben overigens wel een mooi weer fietser ...in de winter en met veel regen ben ik niet zo snel op de fiets te vinden.
pi_37349755
Weet iemand waar ik opa/oma-fietsen kan vinden mét (3 ofzo) versnellingen. Ik heb er nu 1 die zonder grappen van voor de oorlog is, maar versnellingen zouden toch wel erg fijn zijn...
pi_37351482
Versnellingen gaan alleen maar kapot.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_37352310
Zonder versnellingen=kut met tegenwind en je kan niet ff doortrappen als je haast hebt want het is een hele lichte versnelling...
pi_37353615
Een hele lichte versnelling, maar toch kut met tegenwind?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 27 april 2006 @ 19:08:16 #16
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37353716
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:42 schreef Yozzz het volgende:
Ik heb sindskort een Kronan, 349 euro voor 4 versnellingen. Echt geniale fietsen zijn dat!
Zijn die zó ontzettend goedkoop tegenwoordig
Vampire Romance O+
  donderdag 27 april 2006 @ 19:37:50 #17
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_37354798
quote:
Op donderdag 27 april 2006 19:08 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Zijn die zó ontzettend goedkoop tegenwoordig
Restpartijtje omdat de importeur in Nederland failliet is. Bij de Profil in een stad 25 km boven Arnhem (subtiel geen reclame gemaakt :p). Normaal gesproken waren het al niet al te dure fietsen.
pi_37355065
quote:
Op donderdag 27 april 2006 17:02 schreef Sloper het volgende:
Weet iemand waar ik opa/oma-fietsen kan vinden mét (3 ofzo) versnellingen. Ik heb er nu 1 die zonder grappen van voor de oorlog is, maar versnellingen zouden toch wel erg fijn zijn...
Ik zag toevallig zoiets bij bikes4students.nl
  donderdag 27 april 2006 @ 20:06:02 #19
134697 Bergie88
Plan Do Check Act
pi_37355811
k werk zelf in een bouwmarkt

Let bij het kopen op hoeveel stof er op de fiets zit en of de banden nog een beetje te doen zijn. Als hij lang bij een bouwmarkt heeft gestaan zijn de banden meestal verteert maar ze halen altijd weer wat rommol uit het magazijn.

Verder als je een fiets koopt moet je hem zowieso onderhouden en er af en toe naar omkijken(schoonmaken). Verder is een batavus opoe omoe fiets of gazelle. Veel beter te pruimen en gaat altijd langer mee want er kan niks aan kapot. Een fiets met alleen remkabels dus is het ideaalst.
pi_37359191
hema fiets
heb er een 2 jaar geleden gekocht, aluminuim frame en spatborden, antilekbanden enz....
Ding staat vrijwel altijd buiten en misbruik hem toch best wel als ik hem gebruik maar je raad het al helemaal niets mis mee
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_37360989
Ik heb vorig jaar een fiets bij een bouwmarkt gekocht (ben ff kwijt of het Praxis of Gamma was), zag er allemaal netjes uit, 6 versnellingen, shinamo remmen, voor 200 euro. Ik had hem echter opgehaald en er waren meteen problemen, versnelling werkte niet lekker en de remmen liepen aan. Na er beter naar gekeken te hebben bleek het achterwiel gewoon schuin gemonteerd te zijn. Ik heb hem toen teruggebracht maar reparatie ging 4 tot 6 weken duren, dus heb ik mijn geld teruggevraagd (dit ging allemaal zonder problemen) en nu heb ik een Gazelle gehaald. Kost een stuk meer (deze was 500 euro) maar ik denk dat het het geld toch wel waard is.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_37365176
quote:
Op donderdag 27 april 2006 21:48 schreef ThaFreak het volgende:
hema fiets
heb er een 2 jaar geleden gekocht, aluminuim frame en spatborden, antilekbanden enz....
Ding staat vrijwel altijd buiten en misbruik hem toch best wel als ik hem gebruik maar je raad het al helemaal niets mis mee
Wat voor model was het, lijkt hij misschien op deze die er nu in de aanbieding is:



299 minus 15% korting (met stickertje) is nog te doen als hij niet zo is als het bouwmarkt verhaal hierboven
  vrijdag 28 april 2006 @ 10:46:49 #23
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_37370176
Werk zelf bij een formido bouwmarkt die ook fietsen verkoop. Leuke dingen voor dat geld, maar aan mij zijn ze niet besteed. Werd ook een beetje voor gek verklaart toen ik daar met m'n 2e handse B-One mountainbike aan kwam zetten die (2e hands) 2x zo duur was dan daar een nieuwe Maargoed, ik heb nog nooit problemen gehad met m'n B1 en dat is van die bud-zooi niet te zetten
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  vrijdag 28 april 2006 @ 11:56:59 #24
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_37372081
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 10:46 schreef Go0s het volgende:
Werk zelf bij een formido bouwmarkt die ook fietsen verkoop. Leuke dingen voor dat geld, maar aan mij zijn ze niet besteed. Werd ook een beetje voor gek verklaart toen ik daar met m'n 2e handse B-One mountainbike aan kwam zetten die (2e hands) 2x zo duur was dan daar een nieuwe Maargoed, ik heb nog nooit problemen gehad met m'n B1 en dat is van die bud-zooi niet te zetten
B1 zijn dan ook geniale fietsen
Ik heb zelf een B1 Sydney
pi_37376351
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 01:06 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Wat voor model was het, lijkt hij misschien op deze die er nu in de aanbieding is:

[afbeelding]

299 minus 15% korting (met stickertje) is nog te doen als hij niet zo is als het bouwmarkt verhaal hierboven
kwa frame lijkt die er wel op, heb alleen een standaard heren model met 7 versnellingen, koplamp en dergelijke zijn wel allemaal hetzelfde voor zover ik kan zien op plaatje
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_37376418
Ik heb een Ranger mountainbike van de Praxis. Qua techniek (versnellingen, remmen e.d.) zijn ze best in orde. Alleen het chroom op het stuur en de velgen was na een jaar wel veranderd in roest daar merk je de prijs dus wel aan. Maar voor het geld (¤179) geen gekke fiets.. heb er nog steeds plezier van
  vrijdag 28 april 2006 @ 14:34:52 #27
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_37376840
zolang dat je ermee moet trappen zijn ze allemaal k*t, of ze nu goedkoop of duur zijn...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  vrijdag 28 april 2006 @ 14:37:55 #28
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_37376931
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 14:34 schreef Herr.Flick het volgende:
zolang dat je ermee moet trappen zijn ze allemaal k*t, of ze nu goedkoop of duur zijn...
En als je niet meer hoeft te trappen is het geen fiets meer.

Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_37377493
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 14:34 schreef Herr.Flick het volgende:
zolang dat je ermee moet trappen zijn ze allemaal k*t, of ze nu goedkoop of duur zijn...
Eensch!
  vrijdag 28 april 2006 @ 23:36:45 #30
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_37392574
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 14:37 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

En als je niet meer hoeft te trappen is het geen fiets meer.



motorFIETS
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  vrijdag 28 april 2006 @ 23:40:56 #31
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37392652
quote:
Op donderdag 27 april 2006 17:02 schreef Sloper het volgende:
Weet iemand waar ik opa/oma-fietsen kan vinden mét (3 ofzo) versnellingen. Ik heb er nu 1 die zonder grappen van voor de oorlog is, maar versnellingen zouden toch wel erg fijn zijn...
Pics
Vampire Romance O+
  vrijdag 28 april 2006 @ 23:45:30 #32
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_37392743
De fietsen van de Hema zijn volgens mij wel goed,ze gaan in ieder geval als warme broodjes over de toonbank....Het oogt ook allemaal wel stevig en goed.

Ik zou wel opschieten als ik jou was,folder is bijna afgelopen
  zaterdag 29 april 2006 @ 11:45:54 #33
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_37398595
Alle waar naar z'n geld (oid).

Heb in Barcelona gewoond en 3x een fiets van 129 euro (21 versnellingen EN voorvorkvering - erg handig voor stoep op en af) PLUS een jaar garantie .

Fiets 1: naar een paar honderd meter had ik trapper 1 naar de sodemieter getrapt (erg vervelend want de winkel zat een km of 4 van mijn huis af (uphill) en de winkel was uiteraard achter ons op slot gedaan (dus 2x 4km fietsen met een manko fiets). Oja, in die 2x4 km overleed de andere uiteraard ook. Toen 8 weken probleemloos mee gefiets hoewel de remblokken wel wat minder werden . Zal er allicht mee te maken hebben gehad dat ik het wel uitdagend vond om van topspeed (en da's dus op asfalt van de heuvel af) vol te remmen/blokkeren te remmen voor elk rode stoplicht - en dat waren er toch een stuk of 8 per dag). Net toen ik nieuwe remblokken wilde gaan kopen werd ie echter gejat. Zelfde fiets weergekocht, weer trappers stuk - binnen een week gejat. Weer zelfde fiets gekocht (zaten gelukkig verbeterde trappers op ). Redelijk probleemloos mee gefietst totdat het ging regenen en de banden totaal GEEN grip boden op natte stoepen. Vol mee op m'n smoel gegaan. Paar dagen later (wellicht tgv de val) brak ineens de trapas door midden. Onder garantie vervangen maar duurde ONTZETTEND lang. Toen verpatst.

Met andere woorden: leuke tijdelijke oplossing maar niet voor de longterm (oja, ik heb die laatste fiets nog wel verpatst voor 70 euro en de andere 2 volledig vergoed gekregen van de verzekering ).
Life is too short don't stress every day
pi_37408253
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 23:45 schreef Suzziieee het volgende:
De fietsen van de Hema zijn volgens mij wel goed,ze gaan in ieder geval als warme broodjes over de toonbank....Het oogt ook allemaal wel stevig en goed.

Ik zou wel opschieten als ik jou was,folder is bijna afgelopen
Hehe, klopt. Ik heb er vandaag toch maar een gekocht, dus zoals in het plaatje wat ik boven liet zien. Ik had de laatste! Voor 255 euro is het denk ik een goede deal.

De onderdelen zijn allemaal merkspullen. Banden bijv vredestein, slot axa sl7, versnellingen 21 shimano (hoewel die van shit tot heel goed leveren heb ik gelezen), etc etc.
Heb in ieder geval 2 jaat garantie op de onderdelen. Verder zal ik dus wel merken hoe lang hij het goed blijft doen. Testritje daarnet was lekker fietsen. Is ook voor het eerst dat ik zo'n 'luxe' fiets heb dus ik ben niet veel gewend.

Bedankt iedereen die input heeft geleverd in de thread.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')