Zoveel bejaarden waren er niet bij de werkplaats van Arriva hoorquote:Op woensdag 26 april 2006 20:12 schreef busvrouwtje het volgende:
speciale instap voor ouderen mensen, vandaar dat ie scheef staat
Is de bus net in arriva kleuren gespoten, is er al weer een probleem met de voorbumper. Gaat lekker daar.quote:Op woensdag 26 april 2006 20:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Zoveel bejaarden waren er niet bij de werkplaats van Arriva hoor
Deze stond er ook
[afbeelding]
Merk en type: VDL Berkhof Ambassador 200
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: werkplaats Arriva
Datum: 26-04-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: busnummer 6172
Whehe!! idd!quote:Op woensdag 26 april 2006 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is de bus net in arriva kleuren gespoten, is er al weer een probleem met de voorbumper. Gaat lekker daar.
Probleem van die lichtgewicht Berkhofs (11 ton tegen 14,5 ton voor bv. een Citaro) is dat je bij zo'n beetje elke aanrijding je bus half in puin rijdt.quote:Op woensdag 26 april 2006 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is de bus net in arriva kleuren gespoten, is er al weer een probleem met de voorbumper. Gaat lekker daar.
maar zou de kosten besparing op de brandstof tegen die kosten opwegen?quote:Op woensdag 26 april 2006 21:00 schreef MREn het volgende:
[..]
Probleem van die lichtgewicht Berkhofs (11 ton tegen 14,5 ton voor bv. een Citaro) is dat je bij zo'n beetje elke aanrijding je bus half in puin rijdt.
Morgen zullen we in ieder geval weten hoe goed ze zelf branden, want de fabriek in Heerenveen staat momenteel in de brand.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maar zou de kosten besparing op de brandstof tegen die kosten opwegen?
oh?quote:Op woensdag 26 april 2006 22:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Morgen zullen we in ieder geval weten hoe goed ze zelf branden, want de fabriek in Heerenveen staat momenteel in de brand.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 21:27:05 26-04-06 G BRAN A PRIO 1 OMS ALARM BERKHOF CARROSSERIE WETTERWILLE 12 HEERENVEEN ( HEER ) INZET AS2HEERE (NADER BERICHT: MIDDEL-BRAND) A 0303340BRW HEERENVEEN ( COMMANDANT ) A 0303341BRW HEERENVEEN ( BEVELVOERDERS ) A 0303342BRW HEERENVEEN ( BLUSGROEP 1 ) A 0303345BRW HEERENVEEN ( CHAUFFEURS BLUSGROEP 1 ) 21:19:37 26-04-06 G BRAN A PRIO 1 OMS ALARM BERKHOF CARROSSERIE WETTERWILLE 12 HEERENVEEN ( HEER ) INZET TS1HEERE ALHEEREN A 0303341BRW HEERENVEEN ( BEVELVOERDERS ) A 0303344BRW HEERENVEEN ( BLUSGROEP 3 ) A 0303347BRW HEERENVEEN ( CHAUFFEURS BLUSGROEP 3 ) A 0303361BRW HEERENVEEN ( OVD ) |
brand in de stalling op sneek was ook een tegevaller voor arriva(toen nog noordned)quote:Op woensdag 26 april 2006 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat weer goed met berkhof
De bekendmaking van de concessie in Friesland is uitgesteld tot 9 mei. Verder is het afwachten wat het wordt in Limburg.
Ja, er gebeuren nml. gezien het aantal kilomters vrij weinig ongelukken. Niet in de laatste plaats wegens de hoge zitpositie waarmee je in het verkeer beter kunt anticiperen dan de auto voor je die gewoon tegen de achterklep van de voorganger zit te kijken. Voordeel daarvan is dat je als bus best een meter achter je voorganger kan gaan hangen, zal er vast leuk uit zien in zijn achteruitkijkspiegel.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maar zou de kosten besparing op de brandstof tegen die kosten opwegen?
dat dacht ik ook, lopen die Ambassadors eigenlijks wel op Diesel? want je ruikt ze helemaal nietquote:Op woensdag 26 april 2006 23:32 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja, er gebeuren nml. gezien het aantal kilomters vrij weinig ongelukken. Niet in de laatste plaats wegens de hoge zitpositie waarmee je in het verkeer beter kunt anticiperen dan de auto voor je die gewoon tegen de achterklep van de voorganger zit te kijken. Voordeel daarvan is dat je als bus best een meter achter je voorganger kan gaan hangen, zal er vast leuk uit zien in zijn achteruitkijkspiegel.
Och, bijna elke nieuwe concessieverlening is tegenwoordig kassa voor Berkhof, niet in de laatste plaats wegens de eis van nieuw materieel en een gunning die pas enkele maanden voor ingangs datum concessie plaats vindt.quote:Op woensdag 26 april 2006 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat weer goed met berkhof
De bekendmaking van de concessie in Friesland is uitgesteld tot 9 mei. Verder is het afwachten wat het wordt in Limburg.
ja hoor, rijden gewoon op diesel.quote:Op woensdag 26 april 2006 23:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat dacht ik ook, lopen die Ambassadors eigenlijks wel op Diesel? want je ruikt ze helemaal niet
hm dan zijn ze vast ontiegelijk goed afgesteld? normaal ruik je wel dat er een dieselblok ergens in ligtquote:
Valt wel mee bij alle moderne bussen, nieuwe Citaro's ruik je ook niet.quote:Op woensdag 26 april 2006 23:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hm dan zijn ze vast ontiegelijk goed afgesteld? normaal ruik je wel dat er een dieselblok ergens in ligt
Er ligt ook maar een klein blok in. Bij een amba is het een cummins motor. Zo ongeveer dezelfde motor als ook in wrights zitten. De wright loopt 1:11 naar het schijnt. De Amba 1:9. Dit komt door het gewichtsverschil tussen de bussen. Er is nu ook een EURO5 motor verkrijgbaar voor de amba.quote:Op woensdag 26 april 2006 23:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hm dan zijn ze vast ontiegelijk goed afgesteld? normaal ruik je wel dat er een dieselblok ergens in ligt
Berkhof Ambassadortjes?quote:Op woensdag 26 april 2006 23:59 schreef Willy84 het volgende:
In Waterland rijden nu allemaal die Scania's rond uit Friesland. Wat hebben ze er in Friesland voor terug gekregen?
Volgens mijn gegevens zijn de enige twee Friese Scania's weer terug uit Waterland....quote:Op woensdag 26 april 2006 23:59 schreef Willy84 het volgende:
In Waterland rijden nu allemaal die Scania's rond uit Friesland. Wat hebben ze er in Friesland voor terug gekregen?
Wrights etc die serie laagvloers is gewoon kut!,quote:Op woensdag 26 april 2006 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er ligt ook maar een klein blok in. Bij een amba is het een cummins motor. Zo ongeveer dezelfde motor als ook in wrights zitten. De wright loopt 1:11 naar het schijnt. De Amba 1:9. Dit komt door het gewichtsverschil tussen de bussen. Er is nu ook een EURO5 motor verkrijgbaar voor de amba.
Commandersquote:Op woensdag 26 april 2006 23:59 schreef Willy84 het volgende:
In Waterland rijden nu allemaal die Scania's rond uit Friesland. Wat hebben ze er in Friesland voor terug gekregen?
Oude bussen (en dan heb ik het nog maar over een jaartje of 10 geleden) reden 1:3.quote:Op donderdag 27 april 2006 00:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Wrights etc die serie laagvloers is gewoon kut!,
en 1 op 9 is voor zo`n bak toch niet raar?
die oude Dafjes?quote:Op donderdag 27 april 2006 00:11 schreef MREn het volgende:
[..]
Oude bussen (en dan heb ik het nog maar over een jaartje of 10 geleden) reden 1:3.
Die waren er al. Om over de Dennisbussen maar te zwijgen. Het enige wat ze in Friesland krijgen door het geschuif met bussen is Alliances die nog in de garage stonden, na het verlies van de NOOD concessie aan connexxion. Het is ook het laatste jaar dat die Alliances rijden, omdat er enkele aanbestedingen zijn die voor Arriva belangrijk zijn.quote:
Drachten is Fryslân hoor Een heeft tsaanplaats drachten, de andere ridj in de stadsdienst van Leeuwarden, meestal als scholierenbus op lijn 5quote:Op donderdag 27 april 2006 00:09 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is niet geheel correct. De Scania's die in Waterland rijden, zijn puur voor waterland aangeschaft. Er reed idd een Scania uit Friesland in de regio, maar deze is retour naar Friesland. Voordat de Scania's voor waterland aangeschaft werden, zijn er 2 proefbussen gekomen die wel in de smaak vielen bij de chauffeurs. Een ervan rijdt in Groningen de ander nu dus weer in Friesland. Er rijden in waterland nog 2 groene amba's. Deze zijn wel afkomstig uit friesland.
Mijn foto wat doe je?quote:Op donderdag 27 april 2006 00:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die oude Dafjes?
[afbeelding]
zulk spul
Eén scania rijdt vanuit de stalling Leek/Groningen, meestal op de groningse lijnen 61/82. De ander wel vanuit Drachten. Deze rijdt in de ochtend naar Leeuwarden en dan de gehele dag op de stadsdienst om vervolgens aan het eind van de middag naar Drachten terug te keren.quote:Op donderdag 27 april 2006 00:15 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Drachten is Fryslân hoor Een heeft tsaanplaats drachten, de andere ridj in de stadsdienst van Leeuwarden, meestal als scholierenbus op lijn 5
Volgende keer even lief vragen en/of mn naam en/of bronvermelding er bij zettenquote:
zolang ze binnen dit topic blijven is dr toch geen probleem?quote:Op donderdag 27 april 2006 00:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Volgende keer even lief vragen en/of mn naam en/of bronvermelding er bij zetten
maar ik voel me gevleid
niet hier op de kabelkrant iigquote:Op donderdag 27 april 2006 16:26 schreef Willy84 het volgende:
Is er nog wat bekend geworden over de brand bij BERKHOF
leek mij ook :pquote:Op donderdag 27 april 2006 22:20 schreef Alexxxxx het volgende:
niks over gelezen in de Leeuwarder Courant, en op een hulpverleningsforum wisten ze er ook niks over te melden, zal dus nooit veel aan de hand geweest zijn.
Waarschijnlijk niet. Wel vreemd dan dat er een tweede melding kwam, 8 minuten na de eerste.quote:Op donderdag 27 april 2006 22:20 schreef Alexxxxx het volgende:
niks over gelezen in de Leeuwarder Courant, en op een hulpverleningsforum wisten ze er ook niks over te melden, zal dus nooit veel aan de hand geweest zijn.
Nee, die verschijnen niet op het P2000 systeem als het goed is.quote:Op vrijdag 28 april 2006 00:38 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan misschien wel eens een oefening geweest zijn dan.
jawel, echter dan wordt er wel degelijk de vermelding gemaakt dat het om een oefening gaat,quote:Op vrijdag 28 april 2006 01:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee, die verschijnen niet op het P2000 systeem als het goed is.
Ja, dat was weer lekker inderdaad vandaag, heb je afgestempeld, kom je in de bus, zie je ineens dat er een euro actie is nou ja, met 3 strippen is het prijsverschil niet zo heel grootquote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
De busliefhebbers in de buurt van Leeuwarden hebben deze week geluk. Arriva zet vanwege het succes van de euro actie langere bussen in op sommige trajecten. Zo zijn er enkele streekgeledes vanuit Groningen al gesignaleerd en ook enkele extra touring gelede bussen.
Omdat je anders over jaren een archief hebt met alleen maar speciale ritten en dus totaal geen goed beeld hebt van hoe de dagelijkse situatie was.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:49 schreef Catch22- het volgende:
Ik zag laatst 3 gasten met dikke dSLR's op het station in Emmen lopen. Er rijden daar gewoon heel normale bussen. Wat is de lol van het fotograferen van normale bussen?
Ik ben ook wel eens in Emmen geweest om foto's te maken. Heb ik nog een mooie charter op de foto gezet, die dus wel bijzonder is. En vanuit Emmen rijden ook bussen naar Duitsland, dat zie je ook niet overal. Maar ik had destijds nog geen dSLRquote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:49 schreef Catch22- het volgende:
Ik zag laatst 3 gasten met dikke dSLR's op het station in Emmen lopen. Er rijden daar gewoon heel normale bussen. Wat is de lol van het fotograferen van normale bussen?
Het kwam op mij over alsof ze Alto's en Panda's op de foto aan het zetten waren
idd, die rijden hier ook langs rijcomfort is wel hoog, :pquote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:33 schreef RealZeus het volgende:
Het is een beetje een vage foto (gemaakt tijdens het rijden) ,maar dit is een MAN Lion's Regio van Connexxion. Deze bussen rijden als Q-liner lijn 315 tussen Groningen en Lelystad. Ik weet niet precies wat voor motor er in ligt,wel dat ze uitgerust zijn met een automatische 12-versnellingsbak van ZF en ze beschikken tevens over een rolstoellift.(maar dat laatste is volgens mijn pa,die er ook mee rijdt:"een gekloot van niks"
[afbeelding]
De meeste Arriva Q liners mogen idd maar 80,maar Arriva is deze bussen aan het ombouwen zodat ze een goedkeuring krijgen voor 100 km/h.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
idd, die rijden hier ook langs rijcomfort is wel hoog, :p
vandaag nog een inhaalrace gehad op de snelweg, Qliner 310 (arriva) VS Qliter 315 (Connexxion)
de laatste mogen legaal 100 rijden, de Qliners van Arrive mogen volgens mij nog alijd maar 80? hoewel deze prima tot de 120 door trok?
aha, k weet wel dat die oude mercedes bussen (geen Qliners) ook de 120 wel konden halen,quote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:31 schreef RealZeus het volgende:
[..]
De meeste Arriva Q liners mogen idd maar 80,maar Arriva is deze bussen aan het ombouwen zodat ze een goedkeuring krijgen voor 100 km/h.
Het leek altijd ook wel lullig,er tuft een Arriva-bus over de A7 en die wordt vreselijk te kakken gezet door die Connexxion-bus.
Connexxion hmm die gaan hier toch niet rijden?quote:Op zondag 18 juni 2006 20:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Zo, sollicitatie naar buschauffeur bij Connexxion zonet verstuurd.
Er loopt nog een rechtzaak idd Maar 95% kans dat Connexxion hier komt te rijden.quote:Op zondag 18 juni 2006 21:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Connexxion hmm die gaan hier toch niet rijden?
Gezellig! dan wordt t nog eens Alexxxxx in de bus tegen komen +quote:Op zondag 18 juni 2006 22:04 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Er loopt nog een rechtzaak idd Maar 95% kans dat Connexxion hier komt te rijden.
Laten we het hopen Kan ik gelukkig nog wel het ouderwetse stempelen meemaken Want de consessie (en dus de baan) begint in November 2006, en het stempele word in 2008 afgeschaftquote:Op zondag 18 juni 2006 22:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Gezellig! dan wordt t nog eens Alexxxxx in de bus tegen komen +
Mocht je op standplaats Joure komen dan kun je de groeten doen aan mijn pa.(en dan kom je ook op de Q-liner)quote:Op zondag 18 juni 2006 20:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Zo, sollicitatie naar buschauffeur bij Connexxion zonet verstuurd.
welke lijnen gaat het dan zo al om?quote:Op zondag 18 juni 2006 22:52 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Laten we het hopen Kan ik gelukkig nog wel het ouderwetse stempelen meemaken Want de consessie (en dus de baan) begint in November 2006, en het stempele word in 2008 afgeschaft
Daar woon ikquote:Op maandag 19 juni 2006 01:20 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Mocht je op standplaats Joure komen dan kun je de groeten doen aan mijn pa.(en dan kom je ook op de Q-liner)
Noord en Zuidwest Fryslân. Ik weet niet of de Stadsbus van Ljouwert ook er bij inbegrepen isquote:
* Ou-Tannu pakt shotgun en schiet noordned bord van fotoquote:Op maandag 19 juni 2006 14:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Noord en Zuidwest Fryslân. Ik weet niet of de Stadsbus van Ljouwert ook er bij inbegrepen is
En als ik al uitgekozen word, hoop ik op standplaats Mooie Paal natuurlijk
[afbeelding]
die mag nog tot november blijven hangen hoor.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
* Ou-Tannu pakt shotgun en schiet noordned bord van foto
maar t staat nietquote:Op maandag 19 juni 2006 15:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
die mag nog tot november blijven hangen hoor.
Dank u.quote:Op donderdag 2 november 2006 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
Speciaal voor guitarist.nl een schopje
sneek?quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
In het treinentopic wordt geklaagd over de bussen van het GVB. Ik kan vertellen dat er momenteel een aantal in Sneek staan om opgelapt te worden.
Volgens iemand op openbaarvervoerinboskoop is de td ruimte van de stalling daar tijdelijk gehuurd door berkhof om de bussen na te kijken.quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
sneek?
zit daar een bussen renovatie / bouwer bedrijf dan?
* Ou-Tannu zag wel weer wat BBA bussen (nieuw) vertrekken uit heerenveen
Dat zou kunnenquote:Op dinsdag 7 november 2006 15:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens iemand op openbaarvervoerinboskoop is de td ruimte van de stalling daar tijdelijk gehuurd door berkhof om de bussen na te kijken.
Schiet Mooie Paal maar lek, ik kom er voorlopig niet meer.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
Alexxxxx! tis nu november! maar eh?
Geen monopoliegezeik?quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:31 schreef MREn het volgende:
GVU is gekocht door Cxx
Niet alleen voor Cxx: ook in Brabant en Limboland moeten nieuwe bussen komen, en the usual suspects zijn dan al snel Berkhof, Mercedes en Volvo (ook in deze volgorde).quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Dat zou kunnen
weet wel dat ze bij Berkhof heerenveen redelijk veel werk hebben door nieuw bouw van bussen voor Connexxion
Denk het niet, bij concessieverlening buiten de vier grote steden is het toch louter ABC wat de klok slaat.quote:
zou het ook leuk vinden als er wat Scania bijkomt. Mooie karretjes en goede techniek (Scania is ook 1 van mijn oude werkgevers)quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:34 schreef MREn het volgende:
[..]
Niet alleen voor Cxx: ook in Brabant en Limboland moeten nieuwe bussen komen, en the usual suspects zijn dan al snel Berkhof, Mercedes en Volvo (ook in deze volgorde).
Ik zal het wel even elders vragen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:24 schreef Willy84 het volgende:
Zijn er nog meer foto's van de bussen van het GVB in Sneek. Wat er aan mankeert enzo. Zal wel veel plaat werk zijn enzo. Want aandrijflijn is DAF voor de korte en Volvo voor de langere.
Ik zal er aan denken alexquote:Op dinsdag 7 november 2006 19:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Geen mailadressen op het forum zetten, peterselieman
Oh, die Scanias van Arriva zijn trouwens hun grote miskoop, staan vaker stil met storing dan dat ze rijden heb ik begrepen
De geledes vallen schijnen nogal tegen te vallen (wat ik er van gehoord heb) tot aan de stopknoppen aan toequote:Op dinsdag 7 november 2006 19:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Oh, die Scanias van Arriva zijn trouwens hun grote miskoop, staan vaker stil met storing dan dat ze rijden heb ik begrepen
zijn er maar 9quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zal er aan denken alex
De Scania's die vaak stilstaan, behoren als ik het goed heb tot de serie 8081-8090. Deze serie is door arriva geleasd tot december, daarna gaan ze terug naar Scania.
mag je niet bus rijen?quote:Op dinsdag 7 november 2006 17:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Schiet Mooie Paal maar lek, ik kom er voorlopig niet meer.
misschien alleen met een strippenkaartquote:
ja de OV chipknip laat lang op zich wachtenquote:Op dinsdag 7 november 2006 22:28 schreef MREn het volgende:
[..]
misschien alleen met een strippenkaart
FRAM (R.I.P. voor de nabestaanden )quote:Op woensdag 8 november 2006 19:13 schreef Peterselieman het volgende:
Wie bouwt er dan ook een busstation in de middle of nowhere
De GVU is vandaag trouwens aan Connexion verkocht, voor slechts 29 miljoenquote:Op woensdag 8 november 2006 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ziet er mooi uit, zo'n oude GVU bus
Dat werd gisteren al in dit topic gemeldquote:Op woensdag 8 november 2006 22:11 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
De GVU is vandaag trouwens aan Connexion verkocht, voor slechts 29 miljoen
Ik ook niet, de prijs is alleen achterlijk laag, alleen het materieel is al meer waard namelijk.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:09 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat werd gisteren al in dit topic gemeld
* MREn heeft weinig problemen met Cxx.
Die dubbelgelede bussen kosten naar mijn idee een ton of 8 en daar hebben ze er al minimaal 25 van.quote:Op donderdag 9 november 2006 00:11 schreef Peterselieman het volgende:
Denk het bijna wel, aangezien GVU een modern wagenpark heeft.
Dat betekend dus ook dat we de kans hebben dat er straks weer veel te korte kut-bussen komen te rijden, de gemeente mag bij de aanbesteding namelijk niet aangeven met welk materieel gereden moet worden.quote:Op donderdag 9 november 2006 00:19 schreef Peterselieman het volgende:
Door de korte looptijd van de concessie wordt het materieel sneller afgeschreven dan nodig is, omdat het materieel niet meer bij een volgende concessie ingezet mag worden. Dat heeft enorme gevolgen voor de waardebepalingen van de bedrijven. De waarde van een bedrijf dat maar 1 concessie heeft, daalt daardoor nogal.
is die al ergens te bekijken dan? of is dat insiders only?quote:Op woensdag 8 november 2006 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
* Peterselieman hopelijk vanaf 11 december ook niet, al is de tijdelijke dienstregeling van Fryslân niet hoopgevend
ff kijken danquote:Op donderdag 9 november 2006 12:11 schreef Peterselieman het volgende:
Op de site van connexxion.nl diensregeling aanklikken, dan haltetijdentabel, dan regio zwolle !! en daartussen vind je de Friese lijnen.
Nou,de keren dat ik in Utrecht ben zie ik ook nog genoeg van die oude Den Oudsten-Daf MB230 's rondrijden.(zo'n bus als in de laatste fotopost,maar dan heel.)quote:Op donderdag 9 november 2006 00:11 schreef Peterselieman het volgende:
Denk het bijna wel, aangezien GVU een modern wagenpark heeft.
Ik weet het, maar er rijden er ook veel bussen die nog maar enkele jaren oud zijnquote:Op donderdag 9 november 2006 17:54 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou,de keren dat ik in Utrecht ben zie ik ook nog genoeg van die oude Den Oudsten-Daf MB230 's rondrijden.(zo'n bus als in de laatste fotopost,maar dan heel.)
Ga klagen. Iets wat ik gister al gedaan heb.quote:Op donderdag 9 november 2006 18:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
WTF een kut diensregeling imo krijgen we strax :/
1 lijn wordt verdubbelt in frequentie en 1 verdwijntquote:Op donderdag 9 november 2006 18:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ga klagen. Iets wat ik gister al gedaan heb.
Arriva krast hier toch met een maand op :-Pquote:Op maandag 13 november 2006 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
Bij Arriva krijgen alle bussen een vogel en daarna nog eens TFT. Eerst moet die vogel goed werken en dat was eerst zeker niet het geval. Ze hadden een systeem gekocht wat maar op max 250 bussen toegepast kon worden. Daarom hebben ze in allerijl een v2 ontworpen en die schijnt een stuk beter te werken.
Die tijdelijke dienst regeling zal wel enorm wennen worden...quote:Op maandag 13 november 2006 16:31 schreef Peterselieman het volgende:
Of het nu met xx echt veel beter wordt? Ik heb zeker over de tijdelijke dienstregeling mn twijfels.
ik zou het zo niet weten.quote:Op maandag 13 november 2006 16:32 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Gaat Connexxion komende woensdag nou staken, of niet?
Ja!quote:Op maandag 13 november 2006 16:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
toen ging ik idd nog niet met de bus nee!
en toen reden er nog van die aftandse DAFjes:?
3 jaar geleden nog voor mij Reed Taxi van der Horn de extra bus uit mijn toenmalige woonplaats Met afgeschreven OV bussenquote:Op maandag 13 november 2006 16:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
die zaten wel lekker....
dat weet ik uit de tijd dat ze die als EXTRA BUS lieten rijden
die heb je ook in bepaalde nieuwere bussen nog,quote:Op maandag 13 november 2006 17:00 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker die bussen met handmatige schakeling waren leuk
Hier in het Noorden de twee Iveco lesbussen ja.quote:Op maandag 13 november 2006 17:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die heb je ook in bepaalde nieuwere bussen nog,
chaffeur dan als een bezetene ant schakelen bij de haltes
Het zijn niet alleen lesbussen. Ze rijden ook nog dienstenquote:Op maandag 13 november 2006 17:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hier in het Noorden de twee Iveco lesbussen ja.
idd! die reden vaak op lwd - jourequote:Op maandag 13 november 2006 17:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hier in het Noorden de twee Iveco lesbussen ja.
tov hoeveel laagvloers?quote:Op maandag 13 november 2006 17:12 schreef Peterselieman het volgende:
Als ik 30 minuten op het station van Leeuwarden sta, dan rijden me zeker 15 tot 20 hoge vloersbussen voorbij.
Goeiendag zegquote:Op maandag 13 november 2006 17:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Ow, er waren hier toch fans van EHH.Arriva, de noordleijke OV-busfotograaf? Hij is NU hier druk zn foto's aan het posten
maar die Denniskrotten en wrightkrotten behoren officieel in zuid oost thuis, er reden altijd genoeg met Arriva Zuid Oost fryslan bestikkeringquote:Op maandag 13 november 2006 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
Verschilt per keer natuurlijk. Laatst was er een ambauurtje in Leeuwarden. Ttoen heb ik meer dan 12 amba's geteld, enkele denniskrotten en een wright. Normaal zit er vrij weinig lage vloersmaterieel op ex NN lijnen om 16.00 op vrijdag. Op de lijnen voor zuid-oost Fryslân heeft lagevloers de overhand. Behalve de qliner natuurlijk al is daar ook wel eens een dennis op te vinden. Voor de ex NN lijnen zou ik zeggen 1 lagevloers tov 2 à 3 hogevloers
Juist, die ja.quote:Op maandag 13 november 2006 21:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
met die geweldige omroepjes van 'De volgende halte is %halte%" ?
ansigh wel handig, maar een TFT scherm met de komende haltes lijkt me rustiger? en handiger zeker in een volle busquote:Op maandag 13 november 2006 22:24 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Juist, die ja.
"De volgende halte is Stationsplein. U kunt hier overstappen op lijn 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16, 17, 18, 19 en 20. U kunt hier uitstappen voor het winkelcentrum, Museum de Paviljoens, het politiebureau, het ziekenhuis of de lokale keurslager."
rofl! leek mij ook xD!quote:Op maandag 13 november 2006 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
Als ze al die lijnen telkens omroepen, dan ben je de halte al voorbij als de omroepjufvrouw uitgesproken is
ja, schitterend. Jelcz bussen met Karosa carrosseriequote:Op maandag 13 november 2006 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
even wat ouwe busjes voor Alex
[afbeelding]
is dat mooi dan?
In Lelystad hebben we precies dezelfde.quote:Op maandag 13 november 2006 21:17 schreef j0rrit het volgende:
Bij ons in Almere rijden deze hokken:
[afbeelding]
[afbeelding]
En daarvoor hadden we de onderstaande bus, voordat ze uit elkaar begonnen te vallen.
[afbeelding]
Autosanquote:Op maandag 13 november 2006 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat zijn die rechtse 2 eigenlijk? Ook Jelcz?
Zo, daar zitten wel een paar serieuze crashes in zegquote:Op dinsdag 14 november 2006 00:09 schreef Peterselieman het volgende:
Speciaal filmpje voor de busliefhebbers:
http://youtube.com/watch?v=vhbPZMHbTqw&mode=related&search=
In Enschede hebben ze maarliefst een jaar rondgereden, en toen vervangen door Ambassadors (en hogere frequentie), kans dat ze naar Lelystad ofzo zijn verhuisd. De vorige gelede bussen uit Enschede zijn naar Zwolle verhuisd toen de Citaro's kwamen. Heerlijk dat elke paar jaar nieuwe bussen hierquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:39 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
In Lelystad hebben we precies dezelfde.
! LOL!quote:Op woensdag 15 november 2006 21:52 schreef apestaartje het volgende:
(Ook al geplaatst bij klaagbaak in een 'kleine ergernisjes-topic', maar hier past het ook wel)
Zijn er Brabantse busreizigers (reizend met de BBA) die het fenomeen 'de rammelbus' herkennen?
Hij is al zo'n 15 jaar in de roulatie. De enige BBA-bus waar ik echt een hekel aan heb. En helaas kom ik net DIT exemplaar veels te vaak tegen. Helaas kan ik niet autorijden.
Zodra je hem binnenstapt, is het net alsof je met je voeten vastgeketend zit aan een drilboor. Als je in het midden van de bus zit word je kotsmisselijk (zo'n zeeziek-gevoel), op een van de hogere zitjes gaat het nog nét maar dan moet er toevallig nog eentje vrij zijn. Dat is niet altijd zo. En een herrie dat deze bus maakt, niet te geloven.
Je ziet, als de bus stilstaat, ook echt alles op en neer trillen.
Je zou er maar de chauffeur van zijn, zeg!
Waar rijden die? Dit moet ik meemakenquote:Op woensdag 15 november 2006 21:52 schreef apestaartje het volgende:
(Ook al geplaatst bij klaagbaak in een 'kleine ergernisjes-topic', maar hier past het ook wel)
Zijn er Brabantse busreizigers (reizend met de BBA) die het fenomeen 'de rammelbus' herkennen?
Hij is al zo'n 15 jaar in de roulatie. De enige BBA-bus waar ik echt een hekel aan heb. En helaas kom ik net DIT exemplaar veels te vaak tegen. Helaas kan ik niet autorijden.
Zodra je hem binnenstapt, is het net alsof je met je voeten vastgeketend zit aan een drilboor. Als je in het midden van de bus zit word je kotsmisselijk (zo'n zeeziek-gevoel), op een van de hogere zitjes gaat het nog nét maar dan moet er toevallig nog eentje vrij zijn. Dat is niet altijd zo. En een herrie dat deze bus maakt, niet te geloven.
Je ziet, als de bus stilstaat, ook echt alles op en neer trillen.
Je zou er maar de chauffeur van zijn, zeg!
Eindhoven, Den Bosch, die regio.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:57 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Waar rijden die? Dit moet ik meemaken
afgelopen week nog 1quote:Op donderdag 16 november 2006 00:31 schreef Peterselieman het volgende:
Toen reden er nog NN groene bussen. Inmiddels worden de laatsten ook in Arrivakleuren gespoten. Heb de afgelopen tijd geen NN groene bussen meer gezien.
de meeste van die tijdelijke bussen zijn NZH geel wit, tenminste de bussen die momenteel in Bolsward staan.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:33 schreef MREn het volgende:
Binnenkort komen er wel weer andere groene bussen voor in de plaats
Wow,rijden ze daar echt nog rond met een MB230?quote:Op woensdag 15 november 2006 22:00 schreef apestaartje het volgende:
[..]
Eindhoven, Den Bosch, die regio.
Het is trouwens niet het standaard streekbus-type uit de seventies en eighties (mocht je dat lekker nostalgisch vinden), maar een type dat er nét na kwam. Nog wel met een analoog nummer/plaatsnaam-bord. Die zijn hier voor de rest zo goed als verdwenen.
en waar zijn de fotos?quote:Op donderdag 16 november 2006 16:42 schreef sander89 het volgende:
Heb vanochtend ook weer iets mee gemaakt maar moest snel naar school dus ben alleen effe langs gelopen.
Vanochtend was er een GVU bus aan de grond gelopen want had een klap(lekke)band gekregen ging om lijn 12 was een dubbel geleden bus. Bij het eerste geleden deel had die een lekkeband dus die stond erg in de weg op de bus baan vanaf cs waardoor er maar 1 baan vrij was maar gelukkig heeft gvu eigen verkeersregelaars voor dat soort situaties. Er stond een gvu vrachwagen met allemaal gereedschap en die waren druk aan het werk om de bus weer omhoog te krijgen met een grote opblaaszak.
Na dat had ik effe te melden
Ze hebben er zelfs nog CSA II bussen, net zoals nog in Nijmegenquote:Op donderdag 16 november 2006 14:53 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wow,rijden ze daar echt nog rond met een MB230?
Mja, ik wil na mn pensieon ook wel naar Cuba idd.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
mooi 2de leven
Zeg, beeldig ons Fryske cultuurhistorisch erfgoed een sneit zo!quote:Op maandag 20 november 2006 10:38 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt net een iets te heet gewassen bus
GFIquote:Op maandag 20 november 2006 18:45 schreef Peterselieman het volgende:
Ben zelf van Friese komaf
Ik vind 10 meter busjes wat aan de kleine kant. Voor mij begint het pas op 12 meter, maar liever nog wat meer meters
Maar Smit is iets om trots op te zijn. Ze zijn toch in Joure weer op kleine schaal begonnen?
connexxion gaat overigens veel met dit soort dingen rijden in friesland:quote:
mogen die harder dan 80?quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:45 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
connexxion gaat overigens veel met dit soort dingen rijden in friesland:
[afbeelding]
wat een monster
ja de TFT met de volgende haltes zijn vaak stukquote:Op maandag 20 november 2006 19:02 schreef Peterselieman het volgende:
Die bussen hebben wat technische probleempjes. Ze worden nu een voor een nagekeken. Daarom heeft xx 2 amba's van berkhof te leen.
Ik vraag me eerder af hoe ze rotondes zullen verterenquote:Op dinsdag 21 november 2006 23:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
mogen die harder dan 80?
Wat het je aan die hupsafladder. Er is toch bijna niemand die er naar kijkt. En een stem die elke halte afroept is ook maar irritant lijkt me.quote:Op dinsdag 21 november 2006 23:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
ja de TFT met de volgende haltes zijn vaak stuk
aah minirotondesquote:Op dinsdag 21 november 2006 23:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af hoe ze rotondes zullen verteren
[..]
Wat het je aan die hupsafladder. Er is toch bijna niemand die er naar kijkt. En een stem die elke halte afroept is ook maar irritant lijkt me.
als ze op de snelweg 100/120 mogen vind ik het al goed toch maar 1 minirotonde in mijn dagelijkse routequote:Op woensdag 22 november 2006 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
Om mn ouderlijk huis te bereiken moet ik een route nemen, waar 9 minirotondes in zitten. Met die nieuwe bak van xx kun je denk ik niet met een te hoge snelheid die rotondes nemen. Met een auto heb ik 6 van deze rotondes met 50 km/h genomen, daarom vraag ik het me af namelijk, vanwege het hogere zwaartepunt van de busjes.
Je hebt volgende week ook nog. De Iveco berkhof 1287 moet je zeker ook even meenemen, als je m ziet. Deze bus heeft zn witte Veonnjas ingeruild voor de arrivajas. Dit staat de bus naar mijn mening minder goed.quote:Op maandag 27 november 2006 20:57 schreef Alexxxxx het volgende:
oh fuck ja, dat is al bijna he?
Hopelijk mooi weer dit weekend, dan ga ik nog even neaar Leeuwarden, mn laatste kans Arriva, Noordned FRAM, DVM, Gado VEONN etc bussen er op te zetten....
Er rijdt nog een Groene Berkhof rond, zag ik van de week tot mn groet verbazing en blijdschap. En de Iveco in Arrivakleuren kom ik regelmatig tegen, die zat op de ritten van/naar Mooie Paal en Dokkum ingeplanned vorige week, en dat zijn precies de lijnen die ik (op mn fietsje) tegen kom van en naar mn werk, de 72, 54 en 60.quote:Op maandag 27 november 2006 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je hebt volgende week ook nog. De Iveco berkhof 1287 moet je zeker ook even meenemen, als je m ziet. Deze bus heeft zn witte Veonnjas ingeruild voor de arrivajas. Dit staat de bus naar mijn mening minder goed.
En een bezoek aan de stalling van Leeuwarden kan ook geen kwaad. Misschien zie je de 4848 staan, een witte alliance of wat anders moois. De NN kleuren zul je niet meer op bussen aantreffen helaas.
De 4748 ja. Deze bus is bijna zn hele leven groen geweest. Deze bus maakte namelijk vroeger reclame voor het businesscenter van KPN. Maar de technische staat van die bus laat te wensen over. Heb er al eens een klacht over ingediend bij Arriva, iets wat ik niet gauw doe.quote:Op maandag 27 november 2006 21:06 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Er rijdt nog een Groene Berkhof rond, zag ik van de week tot mn groet verbazing en blijdschap. En de Iveco in Arrivakleuren kom ik regelmatig tegen, die zat op de ritten van/naar Mooie Paal en Dokkum ingeplanned vorige week, en dat zijn precies de lijnen die ik (op mn fietsje) tegen kom van en naar mn werk, de 72, 54 en 60.
hoop dat XX in de spits ritten strax ook wat gelede bussen in gaat zettenquote:Op maandag 27 november 2006 21:07 schreef Alexxxxx het volgende:
En die Engelse bussen, Dennis en Wright, zijn kutbussen, maar ik ben toch blij dat we ze een paar jaar hebben gehad. Over nog eens een paar jaar zijn er alleen de foto's nog, en zullen we zeggen 'goh, toen en toen hadden we best wel aparte bussen hier in de regio!"
Ik heb de nieuwe XX bordjes bij de bushaltes al bekeken, hier veranderd nog niks Wel leuk dat de pijltjes zo hier en daar verkeerd staan De buschauffeurs vergeten ons dorp nu al heel vaak, maar nu worden ze zelfs (door een fout pijltje) helemaal om het dorp heen geleidquote:Op maandag 27 november 2006 21:34 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zie net op de site van xx een nieuwe dienstregeling voor Fryslân staan. Bekijk deze dus goed.
hier hangt t ook vol met pijltjes..quote:Op maandag 27 november 2006 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb de nieuwe XX bordjes bij de bushaltes al bekeken, hier veranderd nog niks Wel leuk dat de pijltjes zo hier en daar verkeerd staan De buschauffeurs vergeten ons dorp nu al heel vaak, maar nu worden ze zelfs (door een fout pijltje) helemaal om het dorp heen geleid
Klopt, maar er koemn ook 100 nieuwe bij Ik heb de sollicitatieforumlieren hier ook nog liggen Helaas te lata met mn B rijbewisj halen om nog in aamerkig te komenquote:Op maandag 27 november 2006 21:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hier hangt t ook vol met pijltjes..
als of de chaffeurs die nu in arriva dienst zijn niet mee verhuizen naar xx?
lijkt me toch dat een deel wel mee verhuist?
Schiet dat al wat op Alex?quote:Op maandag 27 november 2006 21:44 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Klopt, maar er koemn ook 100 nieuwe bij Ik heb de sollicitatieforumlieren hier ook nog liggen Helaas te lata met mn B rijbewisj halen om nog in aamerkig te komen
15 december afrijden. En zo rond die tijd krijg ik ook te horne of ik bij mn huidge baas contractverlenging krijg. En in het geval ik WEL het rijbewijs haal en NIET een contractverlenging krijg, ga ik denk ik buschauffeursopleiding volgenquote:
ik ben een van die 100 nieuwe chauffeurs, helaas kan het grootste gedeelte van de nieuwe chauffeurs pas in april beginnen.quote:Op maandag 27 november 2006 21:44 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Klopt, maar er koemn ook 100 nieuwe bij
laat je ons weten welke lijnen je vaak rijd strax int noorden?quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:45 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik ben een van die 100 nieuwe chauffeurs, helaas kan het grootste gedeelte van de nieuwe chauffeurs pas in april beginnen.
gelukkig kan ik in de komende maanden aan de slag voor connexxion schiphol. met een beetje geluk kan ik komende maandag beginnen.
Dan heeft die bus en het DAV gebied gereden, want daar heeft dat in de bussen gehangen. Bijna alle bussen van Arriva brengen een bezoek aan Veendam om te worden voorzien van Albatros. Voor het DAV gebied komt er nog een lijnfilm aan de zijkant en een tft scherm in de bus bij.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
Pling!
zag vanmorgen in de bus dat ze tijdelijk met oud materiaal rijden ivm inbouw van dynamische reisinformatie
Gezellig weer door de dorpjes raggen met je mercedes bus
ohja weer 2! gelen gezien
4604 en de 4610
ik vind die oude dingen toch beter dan die laagvloers troepquote:Op vrijdag 1 december 2006 14:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan heeft die bus en het DAV gebied gereden, want daar heeft dat in de bussen gehangen. Bijna alle bussen van Arriva brengen een bezoek aan Veendam om te worden voorzien van Albatros. Voor het DAV gebied komt er nog een lijnfilm aan de zijkant en een tft scherm in de bus bij.
In Fryslân krijgen we de oude meuk tot 10 december. (erna ook deels )
Vertel ik aan het begin van de week nog over iveco berkhof 1287 in arrivakleuren in Leeuwarden, is ie deze week verkast naar Groningen. Arriva is lekker aan het schuiven met bussen.
hier hebben ze de logo's overplakt met gele tapequote:Op zaterdag 2 december 2006 23:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Foto van 30 november 2006, gemaakt vlak buiten Britsum. Op het haltebord zelf staat nog Noordned vermeld, maar het bodje met de tijden is al van Connexxion, opgehangen door gepensioneerde bsuchauffeurs. Op de Lantaarnpaal bij de bushalte hangen de richtingpijltjes voor de nieuwe Connexxion chauffeurs.
Ik weet het, veel Drents spul hie rook nu.... Maar ik heb een baan, en werk van donker tot donkerquote:Op zaterdag 2 december 2006 23:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
Alexxx je moet nu es rond touren met de bus.. veel oud materiaal opt moment op de weg
neem een vrije dag o/quote:Op zaterdag 2 december 2006 23:15 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik weet het, veel Drents spul hie rook nu.... Maar ik heb een baan, en werk van donker tot donker
ja, doe ik al voor mn autorijexamen. En dat was al problematisch. Ik ben oproepkracht, om piekmomenten op te vangen. En december is DE piekmaand bij mn werkgeverquote:
TNT post ofzo?quote:Op zaterdag 2 december 2006 23:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ja, doe ik al voor mn autorijexamen. En dat was al problematisch. Ik ben oproepkracht, om piekmomenten op te vangen. En december is DE piekmaand bij mn werkgever
Nee, een toastfabriek. En om het ontopic te houden, ik ga er niet met de bus naar toe.quote:
Klopt! en als het even kan nog midden in het gangpad tussen de voor en achterdeur met die handelquote:Op zondag 3 december 2006 19:12 schreef Willy84 het volgende:
Valt het jullie ook op dat het steeds drukker word in de bus. Ook gaan er steeds meer kinderwagen, karretjes en grote stukken bagage mee. 3 kinderwagens in 1 bus is wel erg veel. En die kinderwagens worden ook steeds groter. Soms irriteer ik me er weleens aan.
3 stuks maar? Ik heb eens gelezen dat er in Groningen in een gelede bus 7 kinderwagens stonden. Een moeder wilde nummer 8 er ook bij zetten, maar de chauffeuse vond dat toch niet zo'n goed idee.quote:Op zondag 3 december 2006 19:12 schreef Willy84 het volgende:
Valt het jullie ook op dat het steeds drukker word in de bus. Ook gaan er steeds meer kinderwagen, karretjes en grote stukken bagage mee. 3 kinderwagens in 1 bus is wel erg veel. En die kinderwagens worden ook steeds groter. Soms irriteer ik me er weleens aan.
De bussen gaan naar Noord-Brabant en enkele exemplaren naar de Drechtsteden, Alblasserwaard, Vijfheerenland (DAV gebied).quote:Op zaterdag 2 december 2006 23:10 schreef Alexxxxx het volgende:
En vandaag dus ook weer even naar Leeuwarden geweest, waarschijnlijk mn laatste kans om nog wat Arriva spul op de foto te krijgen.... Waar gaan deze bussen naar toe? Stuivertje wisselen met de bussen uit Limburg die hier komen?
Kennen ze al die routes uit hun hoofd?quote:Op maandag 4 december 2006 13:38 schreef Peterselieman het volgende:
Er is een bepaalde vastgestelde route en daar dient de chauffeur zich aan te houden, werkzaamheden daargelaten.
Het gaat onder het motto: "Oefening baart kunst"
Als je ergens vaak komt, dan weet je de omliggende straten te benoemen, etc.
En nou ben ik dom achterlijk en niet gehinderd door enige wegenkennis, heb zojuist mijn busrijbewijs gehaald, en ga fijn lijndienstboeren. En dan?quote:Op maandag 4 december 2006 14:00 schreef Peterselieman het volgende:
Alle routes die door een bepaalde stalling gereden worden, worden eens per zoveel tijd gereden. Dan blijft de wegbekendheid groot. Die routes kennen ze dus uit hun hoofd. Eerlijk gezegd is dat een koud kunstje. Een chauffeur heeft een bepaalde standplaats en van daaruit rijdt hij zijn routes. hij kent dus alle routes die vanuit die plaats gereden worden + routes die vanuit omliggende stallingen gereden worden. Ze zijn dus niet inzetbaar op routes die buiten dit gebied liggen, tenzij ze nieuwe wegbekendheid opdoen, omdat er iets verandert.
Dan hebbie een probleemquote:Op maandag 4 december 2006 16:04 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En nou ben ik dom achterlijk en niet gehinderd door enige wegenkennis, heb zojuist mijn busrijbewijs gehaald, en ga fijn lijndienstboeren. En dan?
nu wel jaquote:Op maandag 4 december 2006 16:20 schreef Peterselieman het volgende:
Bij xx kun je gewoon de bordjes volgen
ik moet ook nog ff kijken hoe en wat..quote:Op maandag 4 december 2006 17:13 schreef Peterselieman het volgende:
Vanaf volgende week moet ik hopen dat mn bus niet te laat is, anders zit ik te koukleumen in Leeuwarden voor 20 minuten, iets wat ik zowieso op de terugreis al moet.
que?quote:Op maandag 4 december 2006 17:19 schreef Peterselieman het volgende:
Eindelijk staat er een definitieve dienstregeling. Heeft even geduurd.
Ik zag dat de qliner uit Alkmaar weer naar Leeuwarden gaat rijden via Bolsward. Ik heb eens een negatieve overstap van 3 minuten gemaakt in Leeuwarden toen ik uit Den Helder kwam. Dat heb je met een taxi. Die kan wat langer wachten en nog op tijd zijn
Als het goed is ga je eerst een paar keer op lijnverkenning,d.w.z. dat je dus met een andere chauffeur mee gaat.quote:Op maandag 4 december 2006 16:04 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En nou ben ik dom achterlijk en niet gehinderd door enige wegenkennis, heb zojuist mijn busrijbewijs gehaald, en ga fijn lijndienstboeren. En dan?
ohquote:Op maandag 4 december 2006 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt. De lijn is gesplitst. 351 rijdt van Bolsward naar Heerenveen. 310 rijdt van Heerenveen naar Drachten. Verder gaan er voorlopig niet echt meer bussen rijden, maar wel op andere tijden
Edit: Het is de definitieve tijdelijke dienstregeling
je bent ze hier vergetenquote:Op dinsdag 5 december 2006 17:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Zo, alle XX-richtingpijltjes zijn ondertussen een kwart slag gedraaid zag ik. Puzzeltochten ftw.
Ik heb daar helemaal geen tijd voorquote:
dan heb je ook niet ALLE bordjes op gedraait trutquote:Op dinsdag 5 december 2006 18:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb daar helemaal geen tijd voor
Ik BEDOEL dat ik geen tijd heb om aan bordjes te sjorren, grapjasquote:Op dinsdag 5 december 2006 18:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan heb je ook niet ALLE bordjes op gedraait trut
quote:Op dinsdag 5 december 2006 18:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik BEDOEL dat ik geen tijd heb om aan bordjes te sjorren, grapjas
ik dacht dat het kunstof was?quote:Op woensdag 6 december 2006 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
Dat heb je als je ban die kartonnen pijltjes overal aan gaat bevestigen
o? ook op 41/98/99/199 richting heerenveen?quote:Op woensdag 6 december 2006 18:59 schreef Gnittoo het volgende:
gisteren en vandaag de ov-module gedaan, zaterdag en zondag mag ik helpen bij het verdelen van de oude xx bussen over de verschillende friese stallingen en dan vanaf maandag lekker beginnen met lijnverkenning.
vetag?quote:Op woensdag 6 december 2006 19:02 schreef Peterselieman het volgende:
Het kortste lijntje van xx kun je per fiets binnen het uur nog wel doen, als je een beetje doorrijdt Met de bus kost het 48 minuten om weer op het station in Leeuwarden te zijn. Mits VETAG meewerkt
Aaah! ik wil ook een VETAG!quote:Op woensdag 6 december 2006 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
VETAG is Vehicle Tagging. Elke bus/ambulance heeft een kastje om de stoplichten mee te regelen om zo tijd te winnen.
Het korste lijntje is Leeuwarden - Roekmenia (Warten) vv.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |