abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 2 september 2007 @ 01:35:44 #251
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_52882215
* FrankyMcG vetrekt 15 september met zijn meissie voor 23e dagen naar Maleisië

Ben echt super benieuwd als ik alle reacties en ervaringen zo lees hier. Ben sowieso nog nooit in Azië geweest, maar heb er veel zin in. We hebben er ditmaal voor gekozen om met een georganiseerd (Shoestring) gezelschap te gaan, gelukkig is het een jonge groep. Ben benieuwd hoe het bevalt, met name ook het reizen in groepsverband, wellicht bij een volgende reis op eigen gelegenheid.

We beginnen in KL en dan gaan we Maleisië rond, met eindbestemming Singapore.

Dag 1 - Vliegtuig
Dag 2-4 - Aankomst Kuala Lumpur
Dag 5-6 - Kuala Lumpur - Melaka
Dag 7-8 - Melaka - Kuala Kembeling - Taman Negara
Dag 9-10 - Taman Negara - Cameron Highlands
Dag 11-12 - Cameron Highlands - Ipoh - Penang
Dag 13-14 - Penang - Kota Bahru
Dag 15-17 - Kota Bahru - Kuala Besut - Pulau Perhentian
Dag 18-19 - Pulau Perhentian - Kuantan-Beserah
Dag 20-21 - Kuantan-Beserah - Singapore
Dag 22-23 - Singapore - vliegtuig

Wat is qua baggage in zo'n geval de makkelijkste manier van reizen?
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_52886207
quote:
Op zondag 2 september 2007 01:35 schreef FrankyMcG het volgende:
* FrankyMcG vetrekt 15 september met zijn meissie voor 23e dagen naar Maleisië

Ben echt super benieuwd als ik alle reacties en ervaringen zo lees hier. Ben sowieso nog nooit in Azië geweest, maar heb er veel zin in. We hebben er ditmaal voor gekozen om met een georganiseerd (Shoestring) gezelschap te gaan, gelukkig is het een jonge groep. Ben benieuwd hoe het bevalt, met name ook het reizen in groepsverband, wellicht bij een volgende reis op eigen gelegenheid.

We beginnen in KL en dan gaan we Maleisië rond, met eindbestemming Singapore.

Dag 1 - Vliegtuig
Dag 2-4 - Aankomst Kuala Lumpur
Dag 5-6 - Kuala Lumpur - Melaka
Dag 7-8 - Melaka - Kuala Kembeling - Taman Negara
Dag 9-10 - Taman Negara - Cameron Highlands
Dag 11-12 - Cameron Highlands - Ipoh - Penang
Dag 13-14 - Penang - Kota Bahru
Dag 15-17 - Kota Bahru - Kuala Besut - Pulau Perhentian
Dag 18-19 - Pulau Perhentian - Kuantan-Beserah
Dag 20-21 - Kuantan-Beserah - Singapore
Dag 22-23 - Singapore - vliegtuig

Wat is qua baggage in zo'n geval de makkelijkste manier van reizen?
Lijkt een beetje op mijn rondreis ... vind het wel knap dat ze zoveel in 3 weken kunnen proppen... wij hebben Taman Negara geschrapt omdat het qua timing niet pastte...

Qua bagage is een backpack het handigste...om nou constant met een koffer te zeulen...
pi_52892380
quote:
Op zondag 2 september 2007 01:35 schreef FrankyMcG het volgende:
* FrankyMcG vetrekt 15 september met zijn meissie voor 23e dagen naar Maleisië

Ben echt super benieuwd als ik alle reacties en ervaringen zo lees hier. Ben sowieso nog nooit in Azië geweest, maar heb er veel zin in. We hebben er ditmaal voor gekozen om met een georganiseerd (Shoestring) gezelschap te gaan, gelukkig is het een jonge groep. Ben benieuwd hoe het bevalt, met name ook het reizen in groepsverband, wellicht bij een volgende reis op eigen gelegenheid.

We beginnen in KL en dan gaan we Maleisië rond, met eindbestemming Singapore.

Dag 1 - Vliegtuig
Dag 2-4 - Aankomst Kuala Lumpur
Dag 5-6 - Kuala Lumpur - Melaka
Dag 7-8 - Melaka - Kuala Kembeling - Taman Negara
Dag 9-10 - Taman Negara - Cameron Highlands
Dag 11-12 - Cameron Highlands - Ipoh - Penang
Dag 13-14 - Penang - Kota Bahru
Dag 15-17 - Kota Bahru - Kuala Besut - Pulau Perhentian
Dag 18-19 - Pulau Perhentian - Kuantan-Beserah
Dag 20-21 - Kuantan-Beserah - Singapore
Dag 22-23 - Singapore - vliegtuig

Wat is qua baggage in zo'n geval de makkelijkste manier van reizen?
Ik zie dat je ook naar Perhentian gaat. Zeer mooie eilanden en geweldig om te snorkelen/duiken.

Paar van mijn foto's:









En een fotootje vanuit de KL-tower.

2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_52894470
dit is tevens tvp'tje, want ik ga begin maart 12 dagen naar Kuching. Daar verblijf ik tussen 2 rondreizen om 'de tijd wat vol te maken', maar ik heb nu al in de gaten dat 12 dagen veel te weinig is om wat van Maleisië te zien.

Ik wil zoiezo gaan duiken/snorkelen en Mnt Kinabalu staat ook wel redelijk hoog op mijn lijstje. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de bevindingen van Masanga over het bergbeklimmen, en wat daar allemaal bij komt kijken

Daarnaast ben ik 1 dag in Kuala Lumpur, van 11.30 tot 03.00. Is het de moeite waard om een city-tour te doen, of kan ik beter op eigen gelegenheid een beetje de stad verkennen

Krijg er steeds meer zin in, maar ik moet nog zo lang wachten
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_52895275
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:06 schreef Veersesmurf het volgende:
Daarnaast ben ik 1 dag in Kuala Lumpur, van 11.30 tot 03.00. Is het de moeite waard om een city-tour te doen, of kan ik beter op eigen gelegenheid een beetje de stad verkennen
Er rijden in KL hop on hop off bussen rond. Die rijdt dan langs alle "attracties" (behalve de batu-caves). Je krijgt er dan ook een koptelefoontje bij met uitleg enzo. Stop 1 is bij de Petronas towers, heb je die ook gelijk gehad. Ik heb het een dagje gedaan. Het is lekker makkelijk maar ook héél erg traag. Ik heb meer staan wachten op de volgende bus dan dat ik dingen gedaan heb. Niet erg aan te raden in die tropische hitte.

Ik zou het op eigen houtje doen. Je kan in principe bijna alles in het centrum wel lopend doen, maar aangezien je er een dag bent en dus weinig tijd hebt zou ik lekker de taxi pakken. Kost bijna niks en je hoeft ook niet te zoeken. Hou er wel rekening mee dat het tijdens de spits vaak helemaal vast staat.

Ik zou sowieso de Batu-caves, Bukit Bintang, de KL tower en Chinatown bezoeken. Ook moet je uiteraard even in het winkelcentrum onder de Petronas towers geweest zijn. s' Avonds kan je altijd lekker eten in Heritage Row en daarna wat drinken in een tent aan Jalan P Ramlee (ook weer vlakbij de Petronas towers).
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  maandag 17 september 2007 @ 15:01:01 #256
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_53244533
Zit ik hier nu op de Cameron Highlands, tussen zoveel natuurpracht en waar het rustig is/leek, tot ik net een hele groep Nederlanders "daar in dat kleine cafe in de haven" hoorde karaoke-en. Na een reis waarin ik gezuiverd leek van vooroordelen( vb veel Britten ontmoet die zich schamen voor hun zuipende/vechtende landgenoten op reis en zich gans anders gedragen) sta ik weer met beide voeten op de grond

Voorts is Maleisie een prachtig land, met Kuala Lumpur als minste en de regio rond Kota Kinabalu als mooiste. Vrijdag terug
When all things seem to end, the future still remains..
  zondag 23 september 2007 @ 13:10:35 #257
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_53403097
Na Singapore trok ik via de bus over de grens naar Johor Bahru, waar ik onmiddellijk het vliegtuig nam naar Kota Kinabalu. Daar bezocht ik de mooie eilandjes van het Tunku Abdul Rahman Park, het plaatselijke museum (je krijgt er een leuk overzicht van de plaatselijke fauna en flora, maar de andere delen vond ik nogal waardeloos ivm de musea in Europa), en deed ik wat inkoopjes voor de beklimming van Mount Kinabalu (dat relaas typ ik wel eens neer in een topic die daarover gaat). Ook de marktjes aan de zee (zeker s avonds) vond ik prachtig.

Erna was er de keuze: we moesten naar Brunei en over land ik quasi onmogelijk en werd ons ten stelligste afgeraden. Dan maar via boot of vliegtuig. Aangezien ik niet voor boten ben (understatement) koos ik maar voor het vliegtuig.

Er bestaat geen aparte topic over Brunei, dus typ ik het hier maar neer. Brunei komt enorm Westers over. Niet zo verwonderlijk als je de verhalen van de Sultan kent, die bovendien voor gratis onderwijs en gezondheidszorg enzo zorgt.(nu hooorde ik wel van een local dat de gemiddelde inwoner van het land amper iets verdiend: reizen enzo behoort gewoon financieel niet tot hun mogelijkheden). Ik was 1 dag ter plaatse, en begon s morgens met een museum die de pracht en praal van de Sultan weergeeft. Het leken soms decorstukken uit een Asterixfilm, die wagens waarmee hij zich laat voortduwen door de straten van Bandar Seri Begawan. Maar mooi was het zeker. Erna nog even de Moskeeën gaan bekijken en de dorpjes op het water, maar dan wachtte de vlieger alweer richting KL.

Die stad vond ik ronduit ranzig. ( ok, je hebt de wijk rond de Petronas towers, die zeker (by night) veel netter en ook mooi zijn, maar de rest..) De chaos overal in de stad, dat verkeer , de bussen waar iemand op een vreselijk aggresieve wijze mensen op de bus lokt,...We hebben maar wijselijk besloten de 2 dagen in KL in te korten tot 1 dag. Desalniettemin heb ik wel genoten van de Batu Caves.
Die avond werd onze camera(met 100 minuten beeldmateriaal al ) gestolen op de hotelkamer. We hebben dat aangegeven, maar veel kan je niet maken natuurlijk..
Goed, dan zocht ik maar e natuur op van de Cameron Highlands met de theeplantages en de leuke wandelingen rond Tanah Rata. Hoewel het daar kouder zou moeten zijn, was het prachtig en warm weer en was ik de eerste avond dan ook al compleet verbrand..
Tenslotte ben ik dan maar afgezakt met de bus naar Melaka, wat een nette, rustige stad is met een leuk centrum om doorheen te wandelen op het gemak.

Ik ben duidelijk niet gemaakt voor het schrijven van verslagen. Maar Maleisie-Singapore-Brunei vond ik zeker de moeite. Aanraders zijn volgens mij de natuur in Borneo, het eten op de marktjes in het algemeen, als het financieel geen probleem is (qua vervoer dan) de pracht en praal van Brunei, wederoml de natuur in de Cameron Highlands en Melaka lijkt me een ideale opwarmer/afsluiter van de reis.
Zwaar overrated vond ik KL , en ook de overal spuwende Indiers en Chinezen vond ik maar niks. Jammer dat ik maandag terug naar school moet...Ik had het niet erg gevonden een eind langer te blijven
When all things seem to end, the future still remains..
pi_53407815
quote:
Op zondag 23 september 2007 13:10 schreef Masanga het volgende:

en deed ik wat inkoopjes voor de beklimming van Mount Kinabalu (dat relaas typ ik wel eens neer in een topic die daarover gaat).
Waarom niet in dit topic?
Ik wil die berg ook graag beklimmen, dus ben benieuwd naar je relaas

Voor de rest goed verslag heur
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  zondag 23 september 2007 @ 16:56:30 #259
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_53409704
Verslag van de beklimming van Bluesparkle, daar staat veel algemene info van de klim. Mijn verslag kan je erna lezen.

eerst ook wat al dan niet nuttige randinfo:
Elk jaar in augustus vind een halve marathon (21km) plaats (beneden->top->beneden). De toppers doen dat in 2u45min (mannen) tot 3u05 (vrouwen+veteranen). Dit is zot. Echt!
Onze gids vertelde ook dat zijn laatste beklimming 2 dagen eerder was, en dat hij met 1 gast (volgens mij wel ervaren) heen en terug de klim naar de top deed tussen 9u en 19u.

Het begin van de beklimming dateert een maand voor afreis naar Maleisië. We dachten dat de slaapplaatsen op Laban Rata wel voldoende ruim zouden zijn om tijdens de reis (en met het weerbericht in het achterhoofd) te beslissen wanneer we wat zouden doen. Maar via andere reizigers horen we dat ze maanden op voorhand boekten, en dat dat volgens hen nodig was.
Op http://www.mount-kinabalu-borneo.com/ vind je de nodige info, en waar je kan boeken voor overnachtingen. We mogen klimmen op 11 en 12 september, boeken was geen enkel probleem.
*opmerking: in verschillende hostels kan je ter plaatse enkele dagen voor de klim nog boeken, tenzij in het hoogseizoen denk ik dus dat het geen slechte optie is dat daar ter plaatse te doen, al betaal je wel iets meer dan wanneer je het zelf regelt.*

Zelf ben ik niet zo'n ervaren klimmer. Wandelen deed ik al in de jeugdbeweging (meerdaagse tochten door de Ardennen) en enkele keren in de Alpen (maar dan erg beperkte klimmen, lager dan 3000m). Ik wist niet goed welk schoeisel en welke kledij nodig waren. Mijn reisgezellin had bergbottines mee, een regendichte jas en wandelstokken die ze van haar ouders kreeg, daar ze frequent last heeft van haar knieën, al vond ze dat ook maar stom en betwijfelde ze of ze die daadwerkelijk mee zou nemen op de toch. Beiden zijn jonge twintigers, in principe dus lekker fit .

In Singapore ontmoetten we de eerste mensen die de beklimming enkele weken eerder deden. Ze vertelden ons dat het erg zwaar geweest was, maar dat het PRACHTIG was, en dat ze klommen bij volle maan. Dat geluk zouden wij niet hebben, jammer. Voorts adviseerden ze ons om het op het gemak te doen, en heel veel chocolade en andere voedingswaren mee te nemen die snel voor energie zorgden.

De dag voor de klim begon het wat te kriebelen. Hoewel iedereen zei dat bergbottines enkel zwaar zijn en absoluut onnodig zouden zijn, twijfelde ik of het wel verstandig was de tocht te maken op Le coq sportif sneakers, zeker als ik aan mijn enkels dacht (sja, als voetbalamateur heb ik al menig maal in het gips gezeten wegens enkelblessures), en of mijn kwaytje met scheuren wel zouden volstaan tegen regen en wind. Uiteindelijk heb ik dan maar "zwaar" geinvesteerd in een regen-en winddichte jas en bbergbottines. Indien je dit ook ter plaatse zou kopen: er zijn verschillende shopping malls in Kota Kinabalu, ga naar die waar de locals gaan, en op het vierde verdiep kan je Jack Wolfskin-jassen kopen voor 60¤, ik kocht de eerste de beste jas op het eerste verdiep (100¤). Daar Aziaten kleiner zijn, moet je ook weten dat de goedkopere bottines niet verkrijgbaar zijn in onze normale herenmaten, vanaf maat 42 moet je al geluk hebben. In de westerse winkels vind je wel bottines (richtprijs ook 100¤). Voorts kochten we chocolade in, opwarmnoedels (boven kan je eten kopen (33RM/maaltijd, zie verder) maar we dachten dat als extra noedels mogelijks wel ok zouden zijn) en een fles water. Niet veel misschien, maar overal langs de weg kan je bijvullen.

We besloten niet te vroeg te vertrekken. Om 12 of 13 uur boven arriveren, waar je amper nog iets kan doen, leek me ook maar niks. Zo stonden we rond 11u beneden. Eerst moesten we nog de gids enzo betalen. Stomme ik, dacht ik dat dat mogelijk zou zijn met Visa. Niet dus, een serieuze misrekening van mezelf. We hadden genoeg geld bij, maar we zouden boven niet rijkelijk kunnen dineren in ieder geval als we de dag erop terug in Kota Kinabalu wilden raken. Gelukkig hadden we nog de noedels.

Onze gids werd Raplin, een 32jarige Maleisier die de berg al 500+ keer beklom en die naar ik schat 1m55 groot is. Ongelofelijk welk schoeisel die gidsen dragen. Een soort rubberen klompen precies van het merk Adidas droegen de meesten, sommigen deden het op gummielaarzen (fluogele ) en anderen op flipflops bijgod. Met mijn bergbottines leek ik trouwens wel erg belachelijk tussen de andere touristen die daar op all stars stonden of witte stoffen schoenen. Maar boven alles, we konden vertrekken.

We besloten het rustig aan te doen. Af en toe wist Raplin ons iets te vertellen over een plantje/bloem/struik of een dier die we tegenkwamen. Raplin was definetely vetcool! Vanaf ik hem trouwens vroeg of hij van muziek hield, zong hij non stop bij het naar boven en naar beneden gaan (Westlife enzo ) Onder de baan passeerden we puffende medeklimmers, en passeerden porters ons (even kleine mannen/vrouwen) die gasflessen, voedsel en zelfs deuren naar boven sleurden op een waanzinnig tempo!

Na een tweetal kilometer begon het te regenen. Dat zag er volgens Raplin niet goed uit, we moesten er rekening mee houden dat het de ganse dag zou regenen. Zelf had hij 2 geweldige doorzichtige plastieken kways mee die tot aan zijn knieën kwamen. Wij deden onze (duurdere) jassen aan. Vele touristen mispakten zich aan de regen en waren onvoorbereid. Met toenemende hoogte werd het steeds frisser, en verkleumde klimmers waren dan ook steeds talrijker te vinden. Vanaf de 3000m kwam je steeds minder bomen tegen, en verdorie, wat waaide het, en wat maakte die wind het koud. Stilaan hielden mijn bottines en mijn jas het ook niet meer uit in zoveel regen. Dat maakte de klim echt veel lastiger! Je moest niet alleen die onophoudelijke rij trappen (van steenbrok naar steenbrok) op waarvan een trede dikwijls tot op kniehoogte kwam, maar je moest ook vechten tegen de koude. Van 2km in een half uur zakte ons tempo tot uiteindelijk een halve kilometer per uur. Verkleumd kamen we aan de Laban Rata Resthouse rond 16u30, en na ons arriveerden er nog een hele hoop. Het was 9° boven op 3300m, de wind gierde langs de bergflanken en door de regen had je totaal geen vergezichten. Jammer, maar wel stoer om daar te zijn anderzijds. Na wat opwarmen (om energie te besparen gaat de verwarming maar aan na 20u jammergenoeg) moesten we nog 200m klimmen om aan onze slaaphut te komen. We sliepen met 4 in een kamer, samen met een Fins koppel op huwelijksreis. Zij waren vroeg vertrokken en hadden de regen vermeden. Rond 8u ging het licht uit en probeerden we te slapen. Dat lukt ebij mij langs geen kanten. Enerzijds was het te vroeg, anderzijds stormde het buiten te veel.

Rond 2u stonden de meesten op om iets te eten en te vertrekken. Het was donker buiten,maar het stormde nog vreselijk.
Wij bleven nog even liggen: onze kleren hadden in de onverwarmde hut amper de kans gekregen te drogen (gelukkig hadden we wel vers materiaal mee, maar met zo een weer was je direct weer doorweekt, en dan arriveer je aan de top een half uur voor zonsopgang, krijg je koud, zie je door het weer niks van de eigenlijke zonsopgang,...). Ook Raplin raadde het ons af de tocht aan te vatten.
Snel werd duidelijk waarom. Als het klaarder werd bleek dat de vele regen langs de granieten rotswanden zich verzamelde tot halve rivieren/watervallen van 20/30m breed. Je moest erlangs passeren, tot op kniehoogte in het water. Velen kwamen dan ook snel terug en ik hoorde slechts 4 mensen die probeerden die de top haalden (kunnen/zullen er wel meer geweest zijn, maar van de groep die we spraken waren er slechts 4).
Verdorie, dat was een dikke streep door onze rekening. Zouden we toch proberen, met grote kans dat het mislukte, of beter niet? Na overleg met Raplin, en daar mijn reisgezellin zich niet te best voelde, besloten we, met spijt in het hart, het toch maar niet te wagen (hoewel iedereen ons zei dat we veruit de beste keuze maakten).
De tocht naar beneden duurde 4uur, maar vond ik veel lastiger. Wederom was ik vrij snel doorweekt, en hebben mijn voeten (die in nog natte schoenen moesten) van de ganse dag niet warm gekregen. Op den duur werd het voor mijn knieën erg lastig om steeds die grote sprongen naar beneden te "verwerken" en had ik het gevoel dat ik mezelf amper nog kon tegenhouden. Jeetje, wat was dat afzien. Gelukkig voor haar had mijn reisgezellin wel haar stokken mee, want die zag ook meer dan een beetje af.
We waren bij de eersten beneden, maar volgens de porters (die natuurlijk razendsnel daalden) zagen de meeste dalers er werkelijk vreselijk uit door de regen en koude boven (en zichzelf opwarmen lukte amper met die doorweekte kleren). Moe maar tevreden (jawel hoor, ondanks de top niet gehaald te hebben) gingen we zo snel mogelijk naar kota kinabalu om daar lekker lang onder een warme douche te staan.

Besluit: De beste periode om de beklimming te doen is maart-april-mei volgens de guides. Daarbuiten heb je al heel wat meer kans op regen en storm. Slechtse maanden zijn september-oktober .
Mijn kledingadvies: als je bergschoeisel hebt, doe ze mee. In regenweer was ik zoooo blij ze te hebben, en ze hebben mijn voeten ivm anderen veel langer droog gehouden. Als het niet regent zijn stevige sportschoenen zeker voldoende. Flipflops zoals de guides zou ik afraden Wind-en regendichte kledij is zeker ook welkom. Als je dit niet hebt, is het niet onverstandig goedkope alternatieven zoals de locals gebruiken te klopen, ipv duur materiaal. Raplins plastieken zeil/kway hield het perfect waterdicht!
En breng genoeg cash mee Ze hebben er geen apparaatjes om met visa te betalen.

Naar mijn gevoel nadien was de regen gewoon veruit het zwaarste. De beklimming is niet van de poes voor onervaren klimmers als ik, maar zeker haalbaar. Doe het op het gemak (ook om hoogte te winnen) en geniet van de vergezichten/de natuur om je heen. Dit betekent dat als het weer het toelaat het volgens mij geen zin heeft om tegen de middag al in het Resthouse te arriveren. Voorts bereikte iedereen die ik, zelfs al na een kilometer, zag puffen, de Resthouse, dus het is zeker perfect haalbaar!

Veel succes

[ Bericht 0% gewijzigd door Masanga op 23-09-2007 17:36:43 (ik bedenk me net wat extra info) ]
When all things seem to end, the future still remains..
pi_53412808
Whow, supergaaf verslag! Ook al heb je de top niet gehaald, het moet wel een ervaring zijn geweest.

Ik ga begin maart, dus heb wel kans op redelijk goed weer. Heb zelf ook geen ervaring met bergbeklimmen, maar met de vulkanen in Midden Amerika had ik weinig last (vergeleken met de anderen)
Ik ben dan 22 en hovenier van beroep dus dat gaat wel goedkomen denk ik qua conditie.
Een jas tegen de harde wind kan geen kwaad denk ik en ookal loop ik liever op m'n poema's, waarschijnlijk trek ik wel een paar bergschoenen aan.

Bedankt voor je verslag, hier heb ik wel iets aan
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_53427114
tvp

Morgen ff vlucht boeken naar vietnam op de terugweg fftjes uitstappen in KL. Landen rond 14u. Dan hebben we 1 avond. De volgende dag heel de dag en weer een dag later vliegen we om 23:55u terug, dus bij elkaar een kleine twee dagen.

Wat moet ik gezien hebben?
pi_53439754
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:16 schreef WooZ het volgende:
tvp

Morgen ff vlucht boeken naar vietnam op de terugweg fftjes uitstappen in KL. Landen rond 14u. Dan hebben we 1 avond. De volgende dag heel de dag en weer een dag later vliegen we om 23:55u terug, dus bij elkaar een kleine twee dagen.

Wat moet ik gezien hebben?
Bij mooi weer:

* KL Tower... (hoger uitzicht als Petronas Towers, en je kan er net zo lang blijven als je wilt).
* Als je wilt shoppen: Jalan Bukit Bintang => Straat met shopping Centres...
pi_53441112
quote:
Op maandag 24 september 2007 19:16 schreef LennyKravitz het volgende:

[..]

Bij mooi weer:

* KL Tower... (hoger uitzicht als Petronas Towers, en je kan er net zo lang blijven als je wilt).
* Als je wilt shoppen: Jalan Bukit Bintang => Straat met shopping Centres...
Kan je er goed(koop) shoppen?
pi_53508776
quote:
Op maandag 11 juni 2007 14:20 schreef Libris het volgende:

[..]

Wat ik een paar jaar geleden gedaan heb is een paar dagen naar Borneo (Sabah) met Borneo Eco Tours. Deze trip heb ik gemaakt. Niet echt goedkoop, maar ik denk dat het mijn mooiste trip in Azie tot nu toe is geweest. En het is een goede mogelijkheid om in een paar dagen veel van de fantastische natuur van Borneo te zien.
DIT ziet er uitstekend uit! Thanks. Misscien plakken we er nog wel een week tegenaan, want het lijkt ons toch wel een erg mooi land! Zal tzt laten weten wat we gaan doen / gedaan hebben.. komt uiteraard in het verslag
pi_53647634
Heb ff geboekt, 2 nachten in het Swiss Garden incl. vervoer van en naar het vliegveld

pi_53647972
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 19:03 schreef WooZ het volgende:
Heb ff geboekt, 2 nachten in het Swiss Garden incl. vervoer van en naar het vliegveld

Ben benieuwd hoe het Swiss Inn bevalt; is verreweg het goedkoopst en staat overal wel goed aangeschreven zo te zien. Alleen de locatie lijkt me niet zo geweldig.
pi_53648414
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 19:13 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Alleen de locatie lijkt me niet zo geweldig.


In het Golden Triangle, dat kan toch niet beter?

pi_53649101
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 19:28 schreef WooZ het volgende:


In het Golden Triangle, dat kan toch niet beter?

[afbeelding]
Ik begreep uit een reisverslag dat het midden in Chinatown lag, waar je pas na een uur lopen uit zou zijn...

Misschien dat ze de verkeerde kant op gelopen zijn
pi_53649300
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 19:51 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ik begreep uit een reisverslag dat het midden in Chinatown lag, waar je pas na een uur lopen uit zou zijn...

Misschien dat ze de verkeerde kant op gelopen zijn


Misschien hield ze haar tomtom ondersteboven
pi_53712798
Het ligt idd midden in Chinatown. Ben er in juli nog geweest. Uur lopen lijkt me nog weinig. Beter neem je de taxi, of nog beter de metro/monorail. Chinatown is ook heel mooi hoor.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 08:52:32 #271
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_53712835
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 08:49 schreef Turquoise het volgende:
Het ligt idd midden in Chinatown. Ben er in juli nog geweest. Uur lopen lijkt me nog weinig. Beter neem je de taxi, of nog beter de metro/monorail. Chinatown is ook heel mooi hoor.
Lopen moet je sowieso niet overdag doen in KL, daarvoor is het iets te warm.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_53721396
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 08:49 schreef Turquoise het volgende:
Het ligt idd midden in Chinatown. Ben er in juli nog geweest. Uur lopen lijkt me nog weinig. Beter neem je de taxi, of nog beter de metro/monorail. Chinatown is ook heel mooi hoor.
Hmmmm en het sol melia, is dat dan beter qua ligging?

En waarom staat dan op bovenstaand kaartje dat het swiss garden in het golden triangle ligt

We nemen zowieso een taxi vanaf het vliegveld, maar het gaat me meer om de ligging als uitvalsbasis voor die 2 dagen die we hebben. Als alles een pokke end lopen is kan ik beter een ander hotel fixen, niet?
pi_53721493
Het Corus hotel is even duur en ligt misschien op een betere locatie?

pi_53749172
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:52 schreef WooZ het volgende:

[..]

Hmmmm en het sol melia, is dat dan beter qua ligging?

En waarom staat dan op bovenstaand kaartje dat het swiss garden in het golden triangle ligt

We nemen zowieso een taxi vanaf het vliegveld, maar het gaat me meer om de ligging als uitvalsbasis voor die 2 dagen die we hebben. Als alles een pokke end lopen is kan ik beter een ander hotel fixen, niet?


Wat wil je die 2 dagen allemaal gaan doen?
Hier een kaartje van het metro/monorailnet. Chinatown ligt precies tussen Pasar Seni en Plaza Rakyat (in het midden). Volg de rode lijn naar boven en je komt bij KLCC (Twin Towers). Is dacht ik iets van 10 minuten.
  zondag 7 oktober 2007 @ 14:13:09 #275
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_53763353
Vanmorgen teruggekomen uit Maleisië (en Singapore), ben nu braque maar ga zeker nog een reisverslagje plaatsen later.

Wat een super land!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')