abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 26 april 2006 @ 09:33:38 #1
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_37303736
Vanenburg nieuwe trainer Helmond Sport!

26-04-2006
Zojuist is het definitief geworden; Gerald Vanenburg volgt volgend seizoen Ruud Brood op als hoofdtrainer van Helmond Sport.
De 42-jarige Utrechter heeft voor één seizoen getekend. Mario Verlijsdonk (assistent) en Anton Scheutjens (keeperstrainer) maken ook weer deel uit van de tchnische staf.

Vanenburg was eerder trainer (en speler) bij 1860 Munchen in Duitsland en jeugdtrainer bij PSV.

Als speler was 'Vaantje' actief voor USV Elinkwijk, Ajax, PSV, Júbilo Iwata en Yamaha Football Club (Japan), FC Utrecht en AS Cannes (Frankrijk).

Vanenburg speelde 42 interlands en werd in 1988 met het Nederlands elftal Europees Kampioen.
pi_37303786
Vaantje was ook actief voor PSV hoor.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  woensdag 26 april 2006 @ 09:36:53 #3
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_37303800
is gekopierd van de officiele site van Helmond....

mail ze maar

nee, ik zal het aanpassen...
pi_37303809
Onbegrijpelijk. Kan veel beter krijgen. Zeker met het oog op de openstaande en nog vrijkomende vacatures bij Vitesse, NAC, Willem II, PSV en Ajax in de vorm van trainers ofwel assistentrainersrollen die nog ingevuld moeten worden.
  woensdag 26 april 2006 @ 09:42:32 #5
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_37303888
Nou ja, Helmond doet het de laatste jaren erg goed hoor...

steeds nacompetitie waarvan de laatste 2 jaar steeds net niet gehaald (tegen zwolle en sparta in de laatste wedstrijd van de nacompetitie net niet gehaald)

en er komt een nieuw stadion !

dus ze zijn echt wel groeiende !
  woensdag 26 april 2006 @ 10:15:04 #6
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_37304569
Oke, ze zijn nog steeds in de race voor promotie naar de ED
Misschien dat de komst van Vanenburg een extra impuls geeft in de lopende play offs
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_37304863
Toch zegt het genoeg dat ie maar voor 1 jaar tekent, kennelijk wil ie zo snel mogelijk naar een andere (eredivisie) club. Als je echt een toekomstvisie wil uitstippelen met HS dan had ie wel voor 3 jaar getekend.
pi_37307228
als NAC de boot ingaat tegen TOP dan gaat Helmond promoveren.. Vaantje heeft het goed bekeken.
pi_37312484
Leuke move!

En ik vind het wel verstandig van Gerald. Lekker beginnen bij een stabiele eerste divisie club en dan proberen daar wat neer te zetten. Hij kiest duidelijk voor de weg der geleidelijkheid. Dat hij voor één jaar tekent zegt me weinig. Je weet niet hoe duur de man is en hij wil wellicht kijken of het hoofdtrainer zijn hem toch voldoende aanspreekt. Voorkomt situaties als met Van 't Schip bij Twente. Als het wederzijds bevalt, heeft hij in januari zo zijn contract opengebroken natuurlijk.

Ben wel benieuwd wat het effect is op eventuele aankopen. Toch een aardige naam om onder te gaan spelen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_37312859
Goede keus inderdaad, al denk ik dat hij op z'n hoogst een redelijke eredivisieclub zal gaan leiden. Ik denk niet dat in hem een grote trainer schuilt.
That's all folks!
pi_37313153
Hetzelfde gebrek aan leiderschap dat hem als speler ook opbrak, denk je Vaduz?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_37313247
Vanenburg
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_37315025
quote:
Op woensdag 26 april 2006 15:25 schreef methodmich het volgende:
Hetzelfde gebrek aan leiderschap dat hem als speler ook opbrak, denk je Vaduz?
Yes, zo iemand nemen ze op een gegeven moment een loopje mee vrees ik. Een strateeg zie ik er ook niet in.
That's all folks!
pi_37315229
quote:
Op woensdag 26 april 2006 10:29 schreef LuukBes het volgende:
Toch zegt het genoeg dat ie maar voor 1 jaar tekent, kennelijk wil ie zo snel mogelijk naar een andere (eredivisie) club.
Denk ik niet hoor. Hij had ook kunnen tekenen bij NEC (geloof ik?) en psv stond volgens mij ook wel open voor hem.
  woensdag 26 april 2006 @ 16:50:24 #15
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_37315749
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:25 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Yes, zo iemand nemen ze op een gegeven moment een loopje mee vrees ik. Een strateeg zie ik er ook niet in.
Iemand met zo'n stem neem je bij voorbaat eigenlijk al niet serieus.
pi_37316392
Ik denk dat ie redelijk wat kan verwezenlijken me Helmond Sport, daarbij gun ik 't hem ook van harte. Helmond heeft afgelopen seizoenen bewezen 'n club met potentie te zijn

Gerald, succes!
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_37317508
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:32 schreef Nashje het volgende:

[..]

Denk ik niet hoor. Hij had ook kunnen tekenen bij NEC (geloof ik?) en psv stond volgens mij ook wel open voor hem.
Niet NEC, maar Excelsior. Die wimpelde ie af omdat toen nog PSV (assistent), Vitesse en Willem II speelde. Nu die hun keuze hebben gemaakt kan ie niet meer bij Excelsior terecht, die gaan voor Lokhof. Dus neemt ie genoegen met HS, maar hij had wel veel liever een eredivisionist willen trainen. Duurde echter te lang, en hij was bang buiten de boot te vallen, dus gaat ie voor HS.

En ik denk dat ie een hele grote kan gaan worden op Coerver-gebied. Zijn PSV-talentjes, Moniz en Coerver zelf lopen met hem weg. Daarom vind ik het ook zo dom dat ie HS gaat trainen, want die visie kan het beste met de betere spelers en talenten renderen. Dat gaat allemaal wat minder snel bij HS met beperkt spelersmateriaal.

Hij zal wellicht nooit een top-hoofdtrainer worden, maar Vanenburg zie ik nog wel een rol ala Ten Cate bij Barca, PSV of Ajax krijgen. Op basis van gelijkwaardigheid dus een 1e team trainen samen met een ander zwaargewicht ernaast.
  Trouwste user 2022 woensdag 26 april 2006 @ 18:56:11 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_37319258
Helmond Sport. Vaantje wat doe je ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_37321323
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:50 schreef twi het volgende:

[..]

Iemand met zo'n stem neem je bij voorbaat eigenlijk al niet serieus.
Hele stadions hebben naar Gerald gepiept. Misschien kan hij een Bert van Lingen-achtige assistent voor de besprekingen halen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zaterdag 29 april 2006 @ 15:29:05 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_37403902
Gerald Vanenburg moet altijd maar knokken tegen de controverse

Zaterdag 29 april 2006 - Acht landstitels, vijf KNVB-bekers, de Europa Cup I en de Europese titel met Oranje won hij als speler. Toch moet Gerald Vanenburg altijd knokken tegen vooroordelen.


Helmond - Slechts één voetballer boekte in het Nederlandse betaalde voetbal nóg meer successen dan Gerald Vanenburg. De naam: Johan Cruijff (negen titels, zes bekers). De legendarische nummer 14 speelt een essentiële rol in de carrière van Vanenburg. In negatieve zin, welteverstaan. Vaak is Cruijff de voortrekker in de verhitte discussies over ’Vaantje’. Als Ajax-trainer ruziet hij met zijn middenvelder over diens ideale positie, waarna de murw gebeukte balvirtuoos bij PSV tekent en daar zijn grootste successen boekt. Later trekt Cruijff openlijk de leiderscapactiteiten van zijn ex-pupil in twijfel.
Op zijn beurt werpt Vanenburg zich op als één van de weinige voetballers die Cruijff herhaaldelijk en op pittige wijze van repliek durft te dienen. „Ik vind het gelul wat hij zegt“ , fulmineert hij in 1986. Drie jaar later bestaat de controverse nog altijd. „Dat gezeur van hem moet een keer ophouden“ , stelt Vanenburg dan.
Aanvankelijk lijkt Cruijff de ideale voetbalvader voor het spelertje, dat door Ajax bij de amateurs van het Utrechtse Elinkwijk wordt weggeplukt. Net als zijn leermeester is Vanenburg een begaafd technicus en debuteert hij als tiener in de Amsterdamse hoofdmacht. ’Geraldinho’ groeit uit tot een fenomeen en figureert in een videofilm.
Maar dan begint het ’gezeur’.
De critici verwijten Vanenburg een gebrek aan uitstraling en durf. Ook mist hij volgens hen het vermogen om te knokken. Met spelers als Rijkaard en Vanenburg win je de oorlog nooit, verzucht toenmalig Ajax-trainer Aad de Mos in 1984. In dienst van PSV slaat Vaantje keihard terug. Zijn acties blijven een lust voor het oog, maar Vanenburg doseert zijn trucjes en ontwikkelt zich (met steun van het ijzeren duo Gerets/Van Aerle) op de rechterflank tot een echte teamspeler. De metamorfose is definitief op het EK van 1988 waar zijn spel perfect in balans is.

Contract

Daarna steekt toch de controverse weer de kop op. Een jaar later kan Vanenburg een uitstekend contract tekenen bij AS Roma, maar PSV heeft net Ronald Koeman aan Barcelona verkocht en wil de middenvelder per se behouden. Hij krijgt een achtjarige verbintenis met pensioengarantie en wordt volgens voorzitter Ruts de nieuwe ’Vaandeldrager’ van PSV.
De constructie wordt geen succes. De vedettenploeg valt na allerlei conflicten uiteen en Vanenburg verliest steeds meer status. Hij blijft tot medio 1993 bij PSV, maar beleeft in de laatste seizoenen weinig spelvreugde.
Vanenburg vertrekt naar Japan en belandt via FC Utrecht en Cannes bij 1860 München. Daar groeit hij - als libero! - opnieuw uit tot een fenomeen. Hij wordt zelfs tot tweemaal toe als coach van de Beierse club aangesteld. Uiteindelijk keert hij als jeugdtrainer terug bij PSV.
Komend seizoen verkast hij dus naar Helmond Sport, waar hij de altijd hooggespannen verwachtingen rond zijn persoon moet waarmaken. Maar dat is één van de meest gelauwerde spelers uit de Nederlandse voetbalhistorie ongetwijfeld toevertrouwd.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_55122933
Wat is een misselijkmakend interview in de VI deze week zeg . Begrijp me niet verkeerd, ik mag het wel als mensen schoppen tegen de schenen van gevestigde namen als Cruyff en Hiddink, maar hoe goed hij zichzelf vindt, ongelooflijk . De arrogantie druipt er vanaf en het ongeloof dat hij, de man met zoveel kwaliteiten als voetballer, niet aan de bak komt als trainer. Alsof je dan meteen een goede trainer bent. En Cruyff heeft natuurlijk gewoon gelijk; met zo'n stemmetje kan je nooit een serieus genomen manager worden .

Wat een verademing trouwens die interviews van Genee in de VI .
pi_55129687
Dat had ie als voetballer wel al natuurlijk. Ooit ook een interview in VI toen hij in Japan speelde. Zei hij ook: "Ik zou FC Twente wel gewoon kampioen maken. Van wie moet je verliezen op de topclubs na?"

En nu zegt hij ook dat hij als hij een club uit de Juup zou kopen, zo zou promoveren en subtopper worden. Nou, koop Omniworld of Telstar eens dan.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_55129733
Misschien wordt Vaantje wel de opvolger van Bill Tukker.
pi_55129810
Nee, wij nemen geen gokje met een onervaren trainer. Bovendien is de nieuwe trainer al voor 90 % rond.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_55413087
quote:
Vanenburg coach FC Eindhoven

EINDHOVEN (ANP) - Oud-international Gerald Vanenburg gaat als trainer-coach aan de slag bij FC Eindhoven. De 43-jarige oefenmeester heeft overeenstemming bereikt over een een contract tot aan het einde van het seizoen. Hij wordt donderdagmiddag bij de eerstedivisieclub gepresenteerd.

Vanenburg maakt het seizoen af met assistent-trainer Ernest Faber. De laatste was als interim-trainer actief na het ontslag van hoofdcoach Louis Coolen in oktober. Faber beschikt nog niet over de vereiste papieren om in het betaalde voetbal zelfstandig te mogen werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')