abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 27 april 2006 @ 07:40:09 #151
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_37334850
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
Er is toch nog een plaats die niet aan het spoor ligt met een profclub. Namelijk volendam.
En RKC Waalwijk!
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 27 april 2006 @ 11:45:54 #152
104871 remlof
Europees federalist
pi_37339659
Dit treinstel staat al een paar maanden geparkeerd op het rangeerterrein van Arnhem CS. Het lijkt me een gewone hondekop, maar wel met aparte beschildering... Weet iemand hier meer over?
klik voor 1280x1024 versies



  donderdag 27 april 2006 @ 12:46:18 #153
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_37341448
Is geen hondekop (mat '54), maar (als we de oneerbiedige naam mogen gebruiken) een 'apekop'.
Gewoon een stoptrein (Mat '64 / plan V) die voor de verandering (hij is doro de NS reeds ter zijde gesteld) in zijn originele afleverings kleuren is geschilderd. Als ik me niet vergis is hij van NVBS momenteel, maar daar wil ik even vanaf zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door 456 op 27-04-2006 12:53:14 ]
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_37341509
volgens mij heeft die ook wel eens bij amersfoort gestaan? en volgens mij is het wel een Mat 54 ?
  donderdag 27 april 2006 @ 12:52:12 #155
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_37341613
quote:
Op woensdag 26 april 2006 21:05 schreef MREn het volgende:

[..]

ACTS mag ook gewoon een loc voor een paar reizigerswagons hangen hoor, zoals hier in Amsterdam.
[afbeelding]

En Bentheim.
[afbeelding]
Jup;
ACTS en Railion zijn de enige railvervoerders die (besloten!) reizigersvervoer mogen doen. Dus chartertreinen.
Railion met een Bergland Expres bv:
http://www.klokshop.nl/ma(...)26_Ddrz_26022006.jpg
(wegens copyright plaats ik een link ipv een foto)
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  donderdag 27 april 2006 @ 12:54:54 #156
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_37341691
quote:
Op donderdag 27 april 2006 12:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
<knip>
en volgens mij is het wel een Mat 54 ?
NEEN!
Mat 54:
http://www.mat54.nl/

Mat 64:
http://www.mat64.nl/

Let hierbij goed op de kop.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_37342051
Is waarschijnlijk de 419, een Plan V die door een stichting in originele (groene) staat is teruggebracht

[ Bericht 0% gewijzigd door cootje_1983 op 27-04-2006 20:05:34 ]
pi_37342117
quote:
Op donderdag 27 april 2006 12:54 schreef 456 het volgende:

[..]

NEEN!
Mat 54:
http://www.mat54.nl/

Mat 64:
http://www.mat64.nl/

Let hierbij goed op de kop.
k zie nu pas met mn duffe kop dat die 2 bakken heeft,
bij amersfoort stond een 4 bakkig stel, dan is dat waarsch wel de 54
pi_37342136
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:06 schreef cootje_1983 het volgende:
Is waarschijnlijk de 766, een Plan V die door een stichting in originele (groene) staat is teruggebracht
de 766 is een 4 bakkig stel uit de 54 series,

de 419 bedoel je denk ik?
pi_37342171
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:09 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

de 766 is een 4 bakkig stel uit de 54 series,

de 419 bedoel je denk ik?
je hebt gelijk, mijn post is aangepast
pi_37342336
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:10 schreef cootje_1983 het volgende:

[..]

je hebt gelijk, mijn post is aangepast
719?

419!
  donderdag 27 april 2006 @ 13:41:22 #162
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_37343197
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:08 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

k zie nu pas met mn duffe kop dat die 2 bakken heeft,
bij amersfoort stond een 4 bakkig stel, dan is dat waarsch wel de 54
Jup!
Maar pas op, zowel mat 54 en mat64 hebben 2- en 4 bakken.
Maar de groene mat54 is idd 4 bakken.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_37343418
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:41 schreef 456 het volgende:

[..]

Jup!
Maar pas op, zowel mat 54 en mat64 hebben 2- en 4 bakken.
Maar de groene mat54 is idd 4 bakken.
er is volgens mij ook geen groene Plan T dus?
  donderdag 27 april 2006 @ 14:05:39 #164
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_37343929
Plan T = 4 wagenstel Mat 64
Plan V = 2 wagenstel Mat 64

Er is GEEN groene plan T, maar een groene plan V mat 64.
(dus 2 wagenstel zoals op de fotos van remlof is te zien.)

de groene Mat 54 is een 4 wagenstel.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  donderdag 27 april 2006 @ 14:38:25 #165
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37344911
quote:
Op donderdag 27 april 2006 12:46 schreef 456 het volgende:
Als ik me niet vergis is hij van NVBS momenteel, maar daar wil ik even vanaf zijn.
Volgens mij is het ding nog gewoon van NSR en heeft de NVBS het ding alleen ter promotie groen mogen verven.
Was destijds nog een behoorlijke jacht op dat ding elke kaar dat ie reed (wegleerritten voor machinisten).
Het is inderdaad de 419, en dat is net zo plan V als die honderden andere die nog elke dag in het geel rond rijden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 27 april 2006 @ 14:42:02 #166
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37345030
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

Klinkt interessant die seinwezen-lezing!
Kwam 'em net toevallig tegen: 8 mei in Den Haag
http://www.nvbs.com/Afdelingen/DenHaag.htm
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 27 april 2006 @ 15:16:04 #167
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_37346041
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:38 schreef MREn het volgende:

[..]

Volgens mij is het ding nog gewoon van NSR en heeft de NVBS het ding alleen ter promotie groen mogen verven.
Was destijds nog een behoorlijke jacht op dat ding elke kaar dat ie reed (wegleerritten voor machinisten).
Het is inderdaad de 419, en dat is net zo plan V als die honderden andere die nog elke dag in het geel rond rijden.
Wat ik op www.mat64.nl lees heeft NSR het stel overgedragen aan de stichting mat64.

En ik proef enige frustratie in je laatste regel

Zo heb ik jaren zitten dubben (ten tijde van het regelmatig rijden op de ijssellijn (Ht-Tbw) of ik www.antimat64.nl zou gaan lanceren
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  donderdag 27 april 2006 @ 15:21:46 #168
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37346217
quote:
Op donderdag 27 april 2006 15:16 schreef 456 het volgende:

[..]

Wat ik op www.mat64.nl lees heeft NSR het stel overgedragen aan de stichting mat64.
Dat zou ook zomaar kunnen, iig nooit eigendom van de NVBS geweest.
quote:
En ik proef enige frustratie in je laatste regel

Zo heb ik jaren zitten dubben (ten tijde van het regelmatig rijden op de ijssellijn (Ht-Tbw) of ik www.antimat64.nl zou gaan lanceren
Och, ik had destijds (2000) een vriendin in Bd terwijl ik zelf in Es woon, dus qua mat'64 ergernissen hoef je me niet veel meer te vertellen Sterker nog: in het belang van mijn rug maakte ik de reis Dv/Zp-Bd nooit in een keer, maar altijd met 30 minuten pauze in Nm of Ht, liefst Nm omdat het in Ht soms onmogelijk was nog de trein in te komen als er maar vier bakken reden bijvoorbeeld.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 27 april 2006 @ 15:53:26 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37347273
tssk huilies

een matje 64 kan nogeens een +10 dichtrijden tussen Rm en Ut

dat zie ik ICR(m) nog niet doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 april 2006 @ 16:28:10 #170
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_37348501
quote:
Op donderdag 27 april 2006 15:21 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat zou ook zomaar kunnen, iig nooit eigendom van de NVBS geweest.
[..]

Och, ik had destijds (2000) een vriendin in Bd terwijl ik zelf in Es woon, dus qua mat'64 ergernissen hoef je me niet veel meer te vertellen Sterker nog: in het belang van mijn rug maakte ik de reis Dv/Zp-Bd nooit in een keer, maar altijd met 30 minuten pauze in Nm of Ht, liefst Nm omdat het in Ht soms onmogelijk was nog de trein in te komen als er maar vier bakken reden bijvoorbeeld.
In Ht had je in die tijd nog wel gratizzz van me kunnen krijgen op perron 1

Och, de ontberingen op de schrootlijn zijn niet op 1 hand te tellen. Overigens snap ik niet dat na al die jaren (ongeacht het tijdstip) die lijn niet is geupgrade. ALTIJD zit de vIRM tjokvol...
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  donderdag 27 april 2006 @ 16:59:43 #171
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37349656
quote:
Op donderdag 27 april 2006 16:28 schreef 456 het volgende:

[..]

In Ht had je in die tijd nog wel gratizzz van me kunnen krijgen op perron 1

Och, de ontberingen op de schrootlijn zijn niet op 1 hand te tellen. Overigens snap ik niet dat na al die jaren (ongeacht het tijdstip) die lijn niet is geupgrade. ALTIJD zit de vIRM tjokvol...
Inderdaad, het is er gewoon altijd druk, en ook op bijna elk deeltraject. Ik vind het al een vooruitgang dat er nu vooral IRM-VI'en rijden en in de spits 2*IV.

Maar gelukkig heeft NS er iets op gevonden: het knippen van de lijn en een kwartier overstaptijd geven op Ah of Nm. Dan weet je tenminste zeker dat iedereen van/naar een bestemming ten noorden van Ah via Ut gaat reizen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37349699
Wie gaat er op koninginnedag naar de treinen kijken? Ik zou graag gaan kijken op het Centraal maar vind het belangrijker om te gaan feesten. Ik las dat de intercity van Amf allemaal naar Centraal zouden rijden en niks naar Schiphol. Ben benieuwd hoeveel bakken dat dan worden. Want het word druk dat is zeke r. Hoop dat het weer ook mee zit natuurlijk
pi_37350185
ik niet
pi_37350825
quote:
Op donderdag 27 april 2006 17:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik niet
biertje
pi_37350883
omfg, maakt mn pc net een renderfout, was de Oranje IRM blauw, ( zie boven ) en dat zag er Best GEIL uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')