abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 juni 2006 @ 10:15:50 #201
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38875878
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 10:09 schreef Strolie75 het volgende:
[afbeelding]

Erg boeiend.
Is dat het boek van zijn lijfarts?

Ik deel trouwens de algemene mening over Everything is Illuminated van Foer. Heb het na een blz of 100 opzij gelegd voor later. Denk dat ik de verfilming maar een keer ga kijken en het boek gesloten houd.

Diary van Chuck Palahniuk is me prima bevallen en lees nu als tussendoortje With no one as witness van Elizabeth George.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_38880319
De geestverwantschap - D. Mitchell. Knap geschreven, met soms prachtige passages. Soms heb ik alleen het gevoel dat de auteur teveel laat doorschemeren dat hij voor het schrijven grondige research gedaan heeft, maar ach dat is eigenlijk het enige minpuntje; voor de rest is het tot nu toe een geweldig boek
ik hou van hobby's
pi_38951999
Ik ben oude boekenweekgeschenken aan het herlezen. De erfenis van Connie Palmen net uit. Nu beginnen aan Gala van Ronald Giphard.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 20:43:09 #204
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_38952957
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:50 schreef lnino het volgende:
De geestverwantschap - D. Mitchell. Knap geschreven, met soms prachtige passages. Soms heb ik alleen het gevoel dat de auteur teveel laat doorschemeren dat hij voor het schrijven grondige research gedaan heeft, maar ach dat is eigenlijk het enige minpuntje; voor de rest is het tot nu toe een geweldig boek
Dat is toch Ghostwritten, in het Engels?
Vond ik een mooi, intrigerend boek.

Ik ben weer eens bezig in een verhaal van F.B. Hotz .
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 22:30:53 #205
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_38956736
Ik vond De Geestverwantschap ook erg mooi (al weet ik niet heel erg veel meer van het einde ervan )

Vanavond begin ik in Publieke Werken van Thomas Rosenboom. Zou hem zelf nooit gekocht hebben denk ik (heb zijn boekenweekgeschenk van 2004 gelezen en daar begon zijn schrijfstijl me een beetje te irriteren), maar dit boek heb ik gewonnen en een gegeven paard mag je nooit in de bek kijken, dus ik ga het proberen
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_38956819
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 22:30 schreef Offy het volgende:

Vanavond begin ik in Publieke Werken van Thomas Rosenboom. Zou hem zelf nooit gekocht hebben denk ik (heb zijn boekenweekgeschenk van 2004 gelezen en daar begon zijn schrijfstijl me een beetje te irriteren), maar dit boek heb ik gewonnen en een gegeven paard mag je nooit in de bek kijken, dus ik ga het proberen
Ik vond het een heel tof boek, veel beter dan dat boekenweekgeschenk. Wel had ik er aardig wat leessessies voor nodig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 22:36:44 #207
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_38956956
Het is inderdaad best een flinke pil, maar ik zit iedere dag een paar uur in de trein, dus dat moet goedkomen (ligt er ook wel aan hoe makkelijk het doorleest natuurlijk)

Achterflap staat me in ieder geval al meer aan dan het boekenweekgeschenk
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_38957007
Ik vond het dus niet zo makkelijk doorlezen, vooral het begin ging moeizaam. Maar het boek is echt de moeite waard om uit te lezen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 22:54:44 #209
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_38957640
Hm. Ik kan Schaduw van de Wind maar niet wegleggen. Gaaf, subtiel en langzaamontvouwend verhaal, met opmerkelijke karakters. Just how I like them. Maar het ziet er naar uit dat ik hem vanwege verplichtingen moet gaan afwisselen met Een Delicate Dans van Qiu Xiaolong...
pi_38964598
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 22:30 schreef Offy het volgende:


Vanavond begin ik in Publieke Werken van Thomas Rosenboom. Zou hem zelf nooit gekocht hebben denk ik (heb zijn boekenweekgeschenk van 2004 gelezen en daar begon zijn schrijfstijl me een beetje te irriteren), maar dit boek heb ik gewonnen en een gegeven paard mag je nooit in de bek kijken, dus ik ga het proberen
Mocht je vastlopen: doorlezen, dan komt het helemaal goed. Ik moest dit boek lezen voor mijn studie, en in het begin vond ik het vreselijk, heb ik zelfs overwogen om het hele vak te laten vallen. Maar opeens komt alles in een stroomversnelling, en dan blijkt het echt een mooi verhaal te zijn.

Ik ben momenteel bezig met Middlesex van Jeffrey Eugenides. Ik ben nog maar net begonnen, het is nu nog zo'n uitgesponnen familie-epos - en daar ben ik dol op!
  zondag 18 juni 2006 @ 12:10:54 #211
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_38966588
quote:
Op zondag 18 juni 2006 10:15 schreef _Arual_ het volgende:
Mocht je vastlopen: doorlezen, dan komt het helemaal goed. Ik moest dit boek lezen voor mijn studie, en in het begin vond ik het vreselijk, heb ik zelfs overwogen om het hele vak te laten vallen. Maar opeens komt alles in een stroomversnelling, en dan blijkt het echt een mooi verhaal te zijn.
Dat gevoel had ik nog veel sterker bij zijn magnum opus, Gewassen Vlees; in het begin (dat wil zeggen, ahem, minstens de eerste 150 bladzijden) dringt het boek zich volmaakt onleesbaar aan je op, worstel je je echt door de hoofdstukken heen, maar dan ontvouwt zich heel mooi het verhaal, om in de laatste 150 bladzijden op briljante wijze te ontsporen, dat gaat je verbeelding haast te boven.

En zulke scabreuze passages, dat ik er alleen dat woord voor kan verzinnen. Waar een klein menneke groots in kan zijn..

Zou het boek eigenlijk eens moeten herlezen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_38978055
Vandaag The Good Life gelezen van McInerney. Wat kan die man schrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_38978447
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 22:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vond het een heel tof boek, veel beter dan dat boekenweekgeschenk. Wel had ik er aardig wat leessessies voor nodig.
Publieke werken is inderdaad een heel mooi boek, en als je het uit hebt zie je sommige stukjes Amsterdam met heel andere ogen.
pi_38978584
quote:
Op zondag 18 juni 2006 19:21 schreef LeentjeRoos het volgende:

Publieke werken is inderdaad een heel mooi boek, en als je het uit hebt zie je sommige stukjes Amsterdam met heel andere ogen.
Ja, fantastisch is dat.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_38978773
quote:
Op zondag 18 juni 2006 19:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, fantastisch is dat.

[afbeelding]
Dat bedoel ik ja, ik moet elke keer kijken als ik er met de tram langs kom en dan is het écht zo!
pi_38978855
We moeten natuurlijk niet in details treden, want het is toch een spoiler.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_38981505
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 20:08 schreef LeentjeRoos het volgende:
Nu beginnen aan Gala van Ronald Giphard.
Dit is de reden geweest waarom ik ben gaan lezen.
Billie Holiday is Lady Day!
  zondag 18 juni 2006 @ 21:00:53 #218
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_38981626
quote:
Op zondag 14 mei 2006 13:15 schreef marcb1974 het volgende:
George R. Martin - Het Lied Van IJs En Vuur (eerste boek - Het Spel Der Tronen)
George R. Martin - Het lied van IJs en Vuur (tweede boek - De strijd der Koningen)
stupidity has become as common as common sense was before
pi_39009251
Vandaag ga ik beginnen in De tweede man van Doeschka Meijsing! Aangeraden door dezelfde collega waar ik Publieke werken van had geleend, dus ik begin vol verwachting.
pi_39009385
Het vierde boek in de serie van elf boeken van Upton Sinclair . Erg oude boeken maar goed om te lezen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 19 juni 2006 @ 18:52:32 #221
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_39009495
Sun Tsu - The Art Of War
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator maandag 19 juni 2006 @ 18:55:30 #222
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_39009584
Nogsteeds dostjevski - de gebroeders karamazow (dat boek schiet niet op)

en tussendoor

fokke en sukke - het afzien van 2005
too much coffee man - how to be happy
too much coffee man - parade of tirades
too much coffee man - guide for the perplexed
X-men deel 1 t/m 116 (daar ben ik gebleven )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_39019638
Michel Boerebach - Nooit meer Zaterdag

Zo'n aangrijpend, enorm verdrietig boek. Het eerste waarbij ik moest huilen, het raakt me echt. Meer die het gelezen hebben?
  donderdag 22 juni 2006 @ 00:11:08 #224
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_39097933
éindelijk de donkere toren 7 uit (zeg dankie)

Geen idee wat ik nu ga lezen... ik denk Dean Koontz- Bij het licht van de maan
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 22 juni 2006 @ 09:51:43 #225
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_39103026
Ik ben de laatste tijd nogal depressief en heb daarom niet zo'n zin in zware boeken, ik heb wel heel veel gelezen de afgelopen weken:
David Gutterson: Snow falling on Cedars
Eric Garcia: Cassandra French's finishing school for boys
Jonathan Coe - The Rotters Club (kwam er op pagina 1 achter dat ik die al gelezen heb, maar dat heeft me toch niet weerhouden het nog eens te doen)

Inmiddels gaat het weer wat beter en ben nu bezig met:
Jonathan Lethem - The Fortress of solitude
A spoonful of sugar...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')