abonnement Unibet Coolblue
pi_37089330
Lekker ouwehoeren
pi_37089354
fipo:
quote:
Op woensdag 19 april 2006 09:56 schreef RM-rf het volgende:
Arme Merkel, ze staat met een zeer onflatteuze foto in the Sun, halfnaakt bij het omkleden op een strand, met haar bikinibroek naar onderen...
de Sun titelde daarbij "Big in the Bumdestag" en een lollig stukje dat de kanzlerin de economie net omhoog getrokken heeft, en nu ook haar eigen broek omhoog haalt ...., en ze wordt als 'Iron lady' betiteld.

En nu moeten de engelsen de duitser uitleggen dat dat stukje eigenlijk als compliment gezien moet worden, en juist tekenend is voor de bewondering die het economische herstel van Duitsland de laatste paar maanden in engeland oplevert

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,3-2140688,00.html
en het Sun artikel, alswel de kont-foto:
http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2006170580,00.html
Tja, Engelsen en hun eindeloze seksuele frustraties. Duitsland is wat dat betreft zoveel vrijer. En überhaupt is Engeland een doordesemd van frustratie, en laat je niets wijsmaken over de werkgelegenheid in Engeland, die is slechter dan in Duitsland. Kwestie van creatief met statistieken om een ander beeld naar buiten te brengen.
quote:
Tja, cultuurverschillen blijven een heel issue, maar als het lukt Duitsers engelse humor duidelijk te maken, moet het ook mogelijk zijn om moslims deense cartoons ooit uitgelegd te krijgen
Ach, de Engelsen vinden dat Duitsers geen humor hebben, de Duitsers vinden dat Polen geen humor hebben, en de Polen vinden dat Russen geen humor hebben. En ik weet uit ervaring dat Russen over een uitstekend gevoel voor humor beschikken, is ook een noodzaak om te overleven in Rusland. Mischien dat Engelsen en Russen dat gemeenschappelijk hebben
pi_37089406
kut, wil een mod effe + 1 doen in de topictitel
pi_37089427
done en tvp
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_37089432
sure.

Goed bezig DoG
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_37089465
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 19 april 2006 @ 10:51:22 #7
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37089478
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:48 schreef Godslasteraar het volgende:
kut, wil een mod effe + 1 doen in de topictitel
Done.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_37089497
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:51 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Done.
hihi
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_37089510
niet allemaal tegelijk
pi_37089542
Zo dalijk maar weer afzaken naar Port Zélande. Hopelijk is het rustig en hoef ik me niet uit de naad te werken.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  woensdag 19 april 2006 @ 10:57:28 #11
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37089625
quote:
Grote belangstelling Europa-site verrast Nicolaï

Uitgegeven: 18 april 2006 07:10
Laatst gewijzigd: 18 april 2006 09:35
RIJSWIJK - Bijna honderduizend belangstellenden hebben via een enquête op www.nederlandineuropa.nl hun mening gegeven over de Europese Unie. Staatssecretaris Nicolaï van Europese Zaken noemt de deelname dinsdag in de Volkskrant "overweldigend". "Dit overtreft onze stoutste verwachtingen", aldus Nicolaï.

In de periode dat de site in de lucht was, vanaf de opening vijf weken geleden tot maandagavond, bezochten 124.000 mensen de pagina's. Ruim 94.000 personen vulden de vragenlijsten in.


Nicolaï had naar eigen zeggen op enkele tienduizenden reacties gerekend. "Vooraf bestond behoorlijk wat scepsis, de burger zou na het referendum over de Europese Grondwet even genoeg hebben van Europa. Het tegendeel blijkt het geval", aldus de staatssecretaris.

Miljoen

Tweede Kamerlid Harry van Bommel (SP) reageert minder enthousiast. "Als je doel is om de burger werkelijk bij Europa te betrekken, had minstens een miljoen mensen moeten reageren."

De speciale website is voortgekomen uit de afwijzing van de Europese grondwet. Zestig procent van de Nederlanders stemde in juni tegen die grondwet. De Nederlandse regering besloot de uitkomst van het raadgevend referendum over te nemen en trok het wetsvoorstel voor de grondwet terug.

Binnenkort presenteert het kabinet de resultaten van de enquête.
Ben benieuwd hoe hij dit dan wel kan uitleggen...
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_37089664
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:57 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe hij dit dan wel kan uitleggen...
100.000 voor een internetenquete is lang niet slecht .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 19 april 2006 @ 11:04:33 #13
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37089788
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

100.000 voor een internetenquete is lang niet slecht .
Zijn dat niet zo'n beetje alle Nederlandse voor stemmers van vorig jaar?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_37089839
My bum is on the mod, bum is on the mod.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_37089883
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:04 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Zijn dat niet zo'n beetje alle Nederlandse voor stemmers van vorig jaar?
heb hem ingevuld inderdaad.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37090029
Zie je wel dat we gestoord zijn
quote:
Cateringmedewerker richt bloedbad aan in VS

Uitgegeven: 19 april 2006 09:47
Laatst gewijzigd: 19 april 2006 10:16
WASHINGTON/ST.LOUIS - Een schietpartij in de Amerikaanse stad St. Louis heeft dinsdag vier mensen het leven gekost. Een medewerker van een cateringbedrijf schoot eerst zijn ex-vriendin dood in haar appartement, ging naar zijn werk, schoot de baas en zijn dochter dood en sloeg vervolgens de hand aan zichzelf, meldden Amerikaanse media.

De politie tast volgens de St. Louis Post-Dispatch nog in het duister over de motieven van Herbert Chalmers. Een medewerker van het cateringbedrijf raakte gewond.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_37090107
quote:
CDA wil af van gemeentelijke 'kabelheffing'

Gemeenten laten nutsbedrijven ten onrechte belasting betalen over de kabels die ze in de grond hebben liggen. CDA-Tweede-Kamerlid Knops wil dat gemeenten ophouden met deze kabelheffing. De nutsbedrijven berekenen de belasting op hun kabels en leidingen door aan hun klanten. De christendemocraat zegt dat tientallen gemeenten bijelkaar zo'n 40 miljoen euro incasseren door de kabelheffing, terwijl daar niets tegenover staat.
De Tweede Kamer heeft minister Remkes al gevraagd een einde te maken aan deze regeling, die overigens niet illegaal is, maar Remkes heeft er nog niets aan gedaan.
http://www.wereldomroep.nl/news/domestic/#4820246

natuurlijk staat daar wat tegenover, een vergoeding voor de overlast door het openbreken van straten om bij de kabels te kunnen bijvoorbeeld
pi_37090789
quote:
Hyundai doet openbaar boete

Autofabrikant Hyundai is in een openbare verklaring aan de Zuid-Koreaanse bevolking diep door het stof gegaan. Het grootste automobielconcern van Zuid-Korea biedt zijn excuses aan voor het omvangrijke corruptieschandaal dat eind vorige maand aan het licht kwam.
Toen werden twee leidinggevenden van een Hyundai-vestiging aangehouden wegens het betalen van smeergeld. Justitie in Korea is daarnaast begonnen met een strafrechtelijk onderzoek naar concernpresident Mong-Koo en diens zoon.
In de verklaring zegt de onderneming zijn voorbeeldfunctie te hebben beschaamd en de onrust te betreuren die het schandaal teweeg heeft gebracht. Bovendien zal Hyundai ongeveer een miljard dollar overmaken naar goede doelen.
http://www.wereldomroep.nl/news/international/#4820176

kijk zo doe je dat, Nederland, al hebben we onze frauduleuze bouwbedrijven wel wat kluiven afgenomen met het afblazen vd Zuiderzeelijn, een 2e Schiphol, etc.
pi_37091291
Zo, op het uur van de noen gaat dit account door de versniperaar.

Het was erg leuk om te posten hier, maar ik krijg het steeds drukker en ik maak me er te vaak van af met korte antwoordjes, zeker bij vraagstukken die eigenlijk meer aandacht behoeven en dat steekt me toch wel. Ik had verwacht dat ik na mijn tentamenperiode wel wat ruimer in mijn tijd zou zitten, maar ik heb het alleen maar drukker gekregen (allemaal erg leuk, daar niet van, maar ook erg veel) en ik zit ook niet op Heintje Davids roll on-roll off taferelen te wachten, dus dit account MOET STERVEN!!!



Ik heb erg van u genoten, en als mijn tijdsschema het ooit toelaat dan keer ik zeker weder, maar dan onder een andere naam.

Afsluitend nog wat wijze woorden uit de Statenvertaling:
quote:
1 Corinthiërs 3-18 Niemand bedriege zichzelven. Zo iemand onder u dunkt, dat hij wijs is in deze wereld, die worde dwaas, opdat hij wijs moge worden.
Ik wens jullie alle goeds!
pi_37091327
Succes en tot ziens!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37091397
. Jammer. Succes met je drukke bezigheden dan maar...

[ Bericht 5% gewijzigd door RichardQuest op 19-04-2006 12:15:19 ]
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 19 april 2006 @ 12:36:27 #22
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37092255



We zien je wel weer. Succes.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_37092397
quote:
Op woensdag 19 april 2006 12:01 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

Ik wens jullie alle goeds!
Ik wens jou ook al het succes in het streven naar wereldheerschappij
  woensdag 19 april 2006 @ 12:53:45 #24
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_37092653
Tot ziens LN
  woensdag 19 april 2006 @ 13:02:58 #25
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37092822
Tot kijk LN.
  woensdag 19 april 2006 @ 13:03:12 #26
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37092829
quote:
Vriendjespolitiek springlevend

DEN HAAG - Politieke benoemingen van topambtenaren, komen die nog voor? Meer dan ooit, stelt de Maastrichtse onderzoeker dr. N. Baakman in de Staatscourant van woensdag.

De Kamer kon het, najaar 2005, in het debat over de Zorgautoriteit in oprichting (ZAio) natuurlijk niet bewijzen. Maar de oppositie was er vast van overtuigd dat de benoeming van oud-minister De Grave door minister Hoogervorst tot voorzitter van de ZAio een zaak van vriendjespolitiek was. Het was al te toevallig dat beiden al jaren lid zijn van dezelfde partij, te weten de VVD, vonden de linkse fracties.

Wie er ook vast van overtuigd is dat het hier om een politieke benoeming ging, is de partijloze sollicitante M. Kamsma. Waar De Grave nooit blijkt heeft gegeven van grote kennis van de zorgsector, had Kamsma de gevraagde ervaring wel. Toch werd zij gepasseerd.

Kamsma nam hier geen genoegen mee en diende een klacht in bij de Nationale Ombudsman. Die gaf haar gelijk en stelde dat de minister de schijn van partijdigheid had gewekt. Waarop Hoogervorst de ombudsman „wereldvreemd” noemde en volhield dat ervaring in de zorg of de besturing ervan een belangrijke rol had gespeeld.

Kwestie afgedaan? Niet voor dr. N. Baakman, die woensdag in de Staatscourant naar buiten treedt met de resultaten van een onderzoek naar politieke benoemingen. Wie dacht dat dit verschijnsel langzaam uitsterft, heeft het mis, stelt de onderzoeker. De bemoeienis van regerende politieke partijen met benoemingen van topambtenaren is sinds de jaren zestig van de vorige eeuw alleen maar toegenomen.

In de jaren negentig tijdens het derde kabinet Lubbers bleken maar liefst negen van de dertien secretarissen-generaal op de ministeries lid van het CDA. Daarna kwamen er twee paarse kabinetten, waarbij aan het eind van de rit zo ongeveer alle CDA’ers waren vervangen door PvdA’ers. „En het eerste wat Balkenende gedaan schijnt te hebben toen hij aantrad, was een lijst opvragen van de politieke kleur van centrale bestuursambtenaren.”

Volgens Baakman zijn politieke benoemingen diep in de samenleving doorgedrongen. Behalve burgemeesters en commissarissen van de Koningin zijn ook de meeste leden van de Sociaal- Economische Raad, de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid, de Algemene Rekenkamer, de Raad van State en allerlei andere adviesorganen en zelfstandige bestuursorganen lid van een politieke partij.

Erg? Ja, zegt de wetenschapper, want dat is in strijd met artikel 3 van de Grondwet. Daarin staat dat alle Nederlanders op gelijke voet in de openbare dienst benoembaar zijn, zij het dat de Algemene wet gelijke behandeling voor bepaalde bestuurlijke functies een uitzondering maakt. Wat Baakman betreft, is het simpel: politieke benoemingen zijn prima, maar laten we voor dergelijke functies dan wel meteen openbare verkiezingen organiseren.

De Raad voor het openbaar bestuur (Rob) deelt zijn kritiek. Deze werkt momenteel aan een advies om de transparantie van benoemingen te vergroten.
  woensdag 19 april 2006 @ 14:24:26 #27
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37094850
quote:
Op woensdag 19 april 2006 12:01 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Zo, op het uur van de noen gaat dit account door de versniperaar.

Doe wat je niet laten kunt. Dag.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 19 april 2006 @ 14:29:59 #28
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37095028
Ik heb wel erg veel deeltjes gemist sinds gisteravond
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 19 april 2006 @ 14:31:49 #29
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_37095105
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:29 schreef George-Butters het volgende:
Ik heb wel erg veel deeltjes gemist sinds gisteravond
We waren snel man .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37095126
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:31 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Voorvader Palestijnen ondekt
Is het idee hier achter een grap?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 19 april 2006 @ 14:32:48 #32
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_37095133
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:29 schreef George-Butters het volgende:
Ik heb wel erg veel deeltjes gemist sinds gisteravond
Nee, je bent 4 jaar in coma geweest. Het is nu 2010.
  woensdag 19 april 2006 @ 14:34:21 #33
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37095178
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1127644

Mochten mensen hier nog tips hebben. Ik hoor ze graag!
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 19 april 2006 @ 14:34:54 #34
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_37095194
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is het idee hier achter een grap?
quote:
[Gorilla] smeet een steen
  woensdag 19 april 2006 @ 14:35:50 #35
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37095217
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Nee, je bent 4 jaar in coma geweest. Het is nu 2010.
Was het maar zo, dan zou ik tenminste goed uitgerust zijn.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37095241
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]


[..]
Oh leuk.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 19 april 2006 @ 14:38:17 #37
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37095281
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:31 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Voorvader Palestijnen ondekt
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 19 april 2006 @ 14:45:16 #38
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37095484
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:34 schreef George-Butters het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1127644

Mochten mensen hier nog tips hebben. Ik hoor ze graag!
De C toets ingedrukt houden om de Mac op te starten van een cd .
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_37095653
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:34 schreef George-Butters het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1127644

Mochten mensen hier nog tips hebben. Ik hoor ze graag!
Ze doen daar zowaar niet eens boos .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37096419
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze doen daar zowaar niet eens boos .
Misschien nu bij licht offtopic wel. =X
pi_37096941
quote:
Dutch Scientific Council Praises Islam

The Scientific Council for Government Policy (WRR) in the Netherlands, advising the government with the reports it prepares, acknowledges that Islam is "in perfect dynamism" with democracy and human rights.

The council, covering relations between Islam and democracy in its latest report titled "Dynamism in Islamic activism," stresses the frequently used statement that in principle Islam conflicts with democracy along with the cliché "clash of civilizations" leads to blocked dialogue among cultures.

A new opening is needed, the Council diagnosed, giving the following advice to EU countries: "Instead of exporting democracy to Muslim countries, democratic attempts harmonious with their own traditions and cultures must be supported."

The council’s report mainly focuses on Islamic thought, political movements and laws.

Islamic movements in Europe were also analyzed, "Contrary to the common belief, Islam has no problem accepting democracy and human rights."

WRR emphasizes the existence of perfect diversity and dynamism among Islam, democracy, and human rights.

The WWR notes that the Muslim world includes bodies attempting to reconcile concepts such as democracy, secularism and constitutions with Islamic principles.

The Political Islamist movements observed in Muslim countries in recent years show diversity and bear dynamism. These movements are not homogeneous, and they do not all defend radicalism and violence.

The study reveals a lack of direct communication with Muslim nations, and describing Islam together with the words "clash of civilizations" and terrorism are the biggest obstacles facing dialogue. The report stresses new policies on a global scale must be put into practice in order to decrease the tension between Islam and the West.

The WRR report, which advises the idea of exporting democracy must be given up, underlines European countries should support democracy attempts in Muslim countries in harmony with their own customs and cultures.
Even doorgaan op het oude nieuws van de "incompetente" WRR
pi_37096945
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh leuk.
K'mop joh .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_37097732
quote:
Vrijdag 24-uurs-staking bij Nedcar



Uitgegeven: 19 april 2006 14:46
Laatst gewijzigd: 19 april 2006 15:04

BORN - Werknemers van NedCar gaan staken. Tijdens een bijeenkomst van de vakbonden FNV Bondgenoten en CNV Bedrijvenbond woensdagmiddag stemde een grote meerderheid van het aanwezige personeel voor acties. De bedoeling is dat vrijdag het werk in de Limburgse autofabriek 24 uur wordt stilgelegd.

Tijdens de stemming onder de 3000 medewerkers kwam het bijna tot een vechtpartij met iemand die tegen staken pleitte. Daarbij werd er geduwd en getrokken en vielen er hevige scheldwoorden. Kaderleden van de FNV vormden een cordon rondom de bedreigde man en hielden enkele vechtjassen vast om erger te voorkomen.


De man was boos omdat bestuurder Chris van Bokkum van FNV-Bondgenoten de aanwezigen op de parkeerplaats voor NedCar wel had gevraagd wie voor staken was, maar niet wie tegen. Om erger te voorkomen stelde Van Bokkum die vraag alsnog. Slechts enkele tientallen werknemers stemden daarop tegen.

Nieuw werk

De werknemers eisen handhaving van de volledige werkgelegenheid tot eind dit jaar. In de tussentijd moet een taskforce gaan proberen nieuw werk binnen te halen ter vervanging van de Smart die uit de productie gaat.

NedCar en Mitsubishi weigeren op deze eis in te gaan. NedCar wil in september al beginnen met de aanvraag voor collectief ontslag van duizend medewerkers, zei Van Bokkum. "Onacceptabel" noemde hij dit.

Stakingsacties

Als de 24-uurs-staking vrijdag de directie niet op andere gedachten brengt, volgen er meer stakingsacties. Daarover wordt volgende week beslist.

Woensdagochtend probeerde directeur Goovaerts van NedCar in toespraken het personeel acties te ontraden. Bestuurder A. Bot van CNV-Bedrijvenbond noemde dit "chantage".

Vakbond de Unie doet niet aan de acties mee. De Unie was dan ook niet aanwezig op de manifestatie woensdagmiddag voor NedCar.
pi_37097880
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:36 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

K'mop joh .
Sorry vond hem niet echt grappig helaas .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37097933
De WRR is in ieder geval naïef.
quote:
"Contrary to the common belief, Islam has no problem accepting democracy and human rights."
quote:
"Contrary to the common belief, Stalin had no problem accepting democracy and human rights."
Dat klinkt net zo ongeloofwaardig .
quote:
Hamas acht bomaanslag gewettigd

JERUZALEM - De Palestijnse Hamas-regering heeft de zelfmoordaanslag in Tel Aviv, waarbij maandag negen Israëli’s zijn omgekomen, een daad van zelfverdediging genoemd. Het was de eerste terreuraanslag op Israëlisch grondgebied, gepleegd door de Islamitische Jihad, sinds de formatie van het Hamas-kabinet.

Israël heeft de islamistische Hamas voor de terreurdaad verantwoordelijk gesteld en interim-premier Ehud Olmert beraadde zich gisteravond nog op vergeldingsacties. De defensietop heeft gisteravond besloten hardere maatregelen te treffen. Ze wil onder meer strengere maatregelen opleggen om de bewegingsvrijheid van Palestijnen op de Westoever te beperken. Ook zouden er plannen voor meer gerichte liquidaties zijn. Olmert moet een aantal maatregelen nog goedkeuren. Maandagavond bestookten de strijdkrachten al een doel in Gaza waar raketten gemaakt zouden worden.

De zwaarste Palestijnse zelfmoordaanslag sinds augustus 2004 is ‘een vanzelfsprekend gevolg van de voortdurende Israëlische misdaden tegen ons volk’, zei vooraanstaand Hamas-woordvoerder Sami Abu Zuhri. ‘Onze burgers hebben het recht zich met alle middelen te verdedigen.’ Noch premier Ismail Haniye, noch een van zijn ministers heeft persoonlijk gereageerd. President Mahmoud Abbas heeft, zoals hij gewoon is, de aanslag wel veroordeeld.

Vlak voor de beëdiging van het onlangs gekozen Israëlische parlement, maandagmiddag, zei Olmert: ‘We weten hoe we op de juiste manier kunnen reageren en we gaan door met alle middelen die ons ter beschikking staan om volgende incidenten te voorkomen.’

Aanslagpleger Samer Hammad, een student uit een dorp nabij Jenin op de Westelijke Jordaanoever, droeg de aanslag in zijn afscheidsvideo op ‘aan de duizenden Palestijnen in Israëlische gevangenissen’ – het was in de Palestijnse gebieden maandag nationale gevangenendag.

Met zo’n 4,5 kilo explosieven benaderde Hammad een falafelzaak in Tel Aviv. De bewaker aan de deur die Hammad vroeg zijn tas te openen overleefde de explosie niet; er vielen zestig gewonden. De Islamitische Jihad heeft de aanslag kunnen uitvoeren ondanks de alom verscherpte veiligheidsmaatregelen vanwege het joodse pesachfeest.

De terreurdaad komt op een precair moment voor Hamas, dat uit alle macht probeert fondsen bijeen te schrapen om de achterstallige ambtenarensalarissen van maart te kunnen uitbetalen. Door het uitspreken van begrip voor de aanslag brengt de Palestijnse regering zich zo mogelijk in een nog groter internationaal isolement.

De Iraanse regering heeft zondag 50 miljoen dollar toegezegd. Het is voor het eerst dat Teheran een concreet hulpbedrag voor de Palestijnen heeft genoemd. De Golfstaat Qatar heeft maandag bekendgemaakt ook 50 miljoen dollar beschikbaar te stellen.

De kleine Islamitische Jihad heeft, sinds begin 2005 een staakt-het-vuren is ingegaan, zes zelfmoordaanslagen gepleegd. De terreurgroep onderhoudt nauwe banden met Iran.
http://www.volkskrant.nl/(...)bomaanslag_gewettigd

De democratische hervormingen van een Hamas zijn duidelijk zichtbaar.
Ja de islamitische broeders komen erg goed op voor de Palestijnen .
pi_37098416
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:02 schreef du_ke het volgende:

Sorry vond hem niet echt grappig helaas .
Ach...als je graag een bepaalde groep wilt vernederen en verachten dan doe je dat in de vorm van een grap. Wie dan iets opmerkt zit in de rol van humorloos en té serieus.
Zo werkt stiekeme discriminatie toch ?
pi_37098427
quote:
Op woensdag 19 april 2006 12:01 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Zo, op het uur van de noen gaat dit account door de versniperaar.

Het was erg leuk om te posten hier, maar ik krijg het steeds drukker en ik maak me er te vaak van af met korte antwoordjes, zeker bij vraagstukken die eigenlijk meer aandacht behoeven en dat steekt me toch wel. Ik had verwacht dat ik na mijn tentamenperiode wel wat ruimer in mijn tijd zou zitten, maar ik heb het alleen maar drukker gekregen (allemaal erg leuk, daar niet van, maar ook erg veel) en ik zit ook niet op Heintje Davids roll on-roll off taferelen te wachten, dus dit account MOET STERVEN!!!

[afbeelding]

Ik heb erg van u genoten, en als mijn tijdsschema het ooit toelaat dan keer ik zeker weder, maar dan onder een andere naam.

Afsluitend nog wat wijze woorden uit de Statenvertaling:
[..]

Ik wens jullie alle goeds!
Jammer maar verstandig maar hou deze account gewoon aan joh, en als je dan eens zin/tijd hebt zien we je wel verschijnen (of als je zo razend bent om iets dat je je niet kunt inhouden.
Mazzeeeel!
pi_37098453
Als de Palestijnen vinden dat zelfmoordaanslagen geoorloofd zijn, dan is dat democratie. Punt.

De echte vraag is; kunnen wij de WRR wegstemmen? Zo niet, is Nederland dan een democratie?
pi_37098490
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ach...als je graag een bepaalde groep wilt vernederen en verachten dan doe je dat in de vorm van een grap. Wie dan iets opmerkt zit in de rol van humorloos en té serieus.
Zo werkt stiekeme discriminatie toch ?
Wolfke is over het algemeen niet stiekem .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')