abonnement Unibet Coolblue
pi_37077893
Ola,

Tijdens evenementen zie je altijd fotografen lopen op plekken waar ik ook graag eens zou willen schieten. Daar moet je dan 99 van de 100 keer een perskaart voor hebben maar....hoe kom je aan zo'n kaart??

Kan je die gewoon aanvragen bij de organisator?
Moet je dan ook aangesloten zijn bij een free-lance organisatie..als die er al zijn hoor, dat weet ik niet?

Alvast bedankt voor de info,
DéJà
pi_37078229
ik ken het, ik en een kennis hebben zelf wel eens kaarten gemaakt en 8 vd 10 keer kwamen we binnen, gewoon een mooi logo erop en proberen maar
pi_37078329
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:13 schreef nienkepien het volgende:
ik ken het, ik en een kennis hebben zelf wel eens kaarten gemaakt en 8 vd 10 keer kwamen we binnen, gewoon een mooi logo erop en proberen maar
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_37078387
Dat wil ik ook wel weten! Pinkpop komt er weer aan en ik wil ook wel eens met een echte camera op het terrein toegelaten worden!
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:16:57 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37078432
Namens omroep Fok!
Niet meer actief op Fok!
pi_37078447
Tvp
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:17:13 #7
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_37078450
Perskaarten kun je zelf maken. Een (foto)-journalist is geen beschermde titel. Iedereen kan zichzelf uitgeven voor journalist. Of je ook een accreditatie krijgt is een andere zaak natuurlijk, daarvoor moet je bij de organisatie zelf zijn. Die zullen je alleen toelaten als je een bepaald medium vertegenwoordigt waarin publiciteit voor hun ook handig is.
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:18:52 #8
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_37078536
Volgens mij moet je meerdere opdrachtgevers hebben. Dit wordt dan gecontroleerd. Ik heb wel eens telefoontjes gehad om de desbetreffende persoon voor het nieuws werkt...of aangevraagd wordt.

Of je gaat voor RTL werken

[ Bericht 24% gewijzigd door Robertje op 18-04-2006 22:39:11 ]
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:25:20 #9
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_37078830
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:26:29 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_37078881
werken voor elsevier
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:30:44 #11
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_37079087
Dat is wel heel makkelijk
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
pi_37079909
De enige officiële: http://www.villamedia.nl/n/perskaarten.shtm (uitgegeven door de NVJ).
Daarnaast dien je jezelf te accrediteren bij de organisatie van een evenement en als je niet voor een medium werkt kan je die fotopas wel op je buik schrijven.
Verder sluit ik me aan bij 'Zelva'.
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:49:49 #13
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_37080023
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:47 schreef jmac het volgende:
De enige officiële: http://www.villamedia.nl/n/perskaarten.shtm (uitgegeven door de NVJ).
Daarnaast dien je jezelf te accrediteren bij de organisatie van een evenement en als je niet voor een medium werkt kan je die fotopas wel op je buik schrijven.
Verder sluit ik me aan bij 'Zelva'.
Ik neem aan dat Jomanda geen geldig medium is?


En hoe komen freelancers dan aan een kaart?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_37080064
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:49 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Ik neem aan dat Jomanda geen geldig medium is?


En hoe komen freelancers dan aan een kaart?


Freelance fotografen zijn normaliter ingeschreven bij de NVF. Daarnaast is een perskaart niet noodzakelijk om je werk uit te voeren, maar soms wel handig. Maar perskaarten worden voor je geregeld als voor een werkgever werkt dus daar hoef je je niet druk om te maken.


NVF-leden
Zelfstandige en freelance fotografen met als hoofdberoep fotojournalist worden als NVF-lid ingeschreven. (je moet bewijzen dat je hoofdberoep fotojournalist is dmv. opdrachtgevers)
Recht op: juridische bijstand, perskaart, deelname aan de defotojournalist.nl, P/F, De Journalist
Contributie: ¤ 294,= per jaar
pi_37080238
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:47 schreef jmac het volgende:
De enige officiële: http://www.villamedia.nl/n/perskaarten.shtm (uitgegeven door de NVJ).
Daarnaast dien je jezelf te accrediteren bij de organisatie van een evenement en als je niet voor een medium werkt kan je die fotopas wel op je buik schrijven.
Verder sluit ik me aan bij 'Zelva'.
Dus jij zegt eigenlijk als je geen NVJ kaart hebt.....gewoon zelf maken en hopen op accreditatie?

pi_37080302
Verder kun je altijd de brutale manier proberen. Met gewoon doorlopen ben ik al op veel plaatsen geweest, met of zonder pasje.
pi_37080350
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:54 schreef d__e__j__a__v__u het volgende:

[..]

Dus jij zegt eigenlijk als je geen NVJ kaart hebt.....gewoon zelf maken en hopen op accreditatie?
Ik zeg niet zelfmaken. Irriteer me dood aan mensen die zoiets doen en opeens staan op plekken waar ze niet thuishoren, en daardoor mensen in de weg lopen die hun brood moeten verdienen.
Ik zeg: zorg dat je voor een medium komt te werken waar ze foto's nodig hebben van de evenementen die jij wil bezoeken en 't komt vanzelf goed. Als je goed genoeg bent moet dat geen probleem zijn natuurlijk .

Maar je kan het eens proberen Merk je vanzelf wel of je binnenkomt. Zoals EchnaDarr zegt kan dat best wel eens lukken (maar ga dan niet voor Pinkpop etc. maar voor de kleine lokale festivals oid).
pi_37081236
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:50 schreef jmac het volgende:

[..]



Freelance fotografen zijn normaliter ingeschreven bij de NVF. Daarnaast is een perskaart niet noodzakelijk om je werk uit te voeren, maar soms wel handig. Maar perskaarten worden voor je geregeld als voor een werkgever werkt dus daar hoef je je niet druk om te maken.


NVF-leden
Zelfstandige en freelance fotografen met als hoofdberoep fotojournalist worden als NVF-lid ingeschreven. (je moet bewijzen dat je hoofdberoep fotojournalist is dmv. opdrachtgevers)
Recht op: juridische bijstand, perskaart, deelname aan de defotojournalist.nl, P/F, De Journalist
Contributie: ¤ 294,= per jaar
Dat stuk heb ik ook gelezen, alleen als je kan aantonen dat je hoofdberoep fotojournalist is kom je aan zo'n kaart. Als je alleen ingeschreven staat als free lancer, maar niet met hoofdberoep fotojournalist, heb je geen recht op een kaart. Ook niet als stutenten-lid trouwens.

Die 300 euro zou ik nog overwegen, maar het aantonen van je hoofdberoep wordt een lastige...

  maandag 23 juni 2008 @ 11:58:04 #19
219432 rubendebeste
Wat moet ie:P?
pi_59622666
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 23:16 schreef d__e__j__a__v__u het volgende:

[..]

Dat stuk heb ik ook gelezen, alleen als je kan aantonen dat je hoofdberoep fotojournalist is kom je aan zo'n kaart. Als je alleen ingeschreven staat als free lancer, maar niet met hoofdberoep fotojournalist, heb je geen recht op een kaart. Ook niet als stutenten-lid trouwens.

Die 300 euro zou ik nog overwegen, maar het aantonen van je hoofdberoep wordt een lastige...

Informeer jezelf een beetje. Met zo'n officiele fotoperskaart kan je 'bijna' niets. Als je freelancer bent en fotografeert kan je elke organisatie benaderen voor een accreditatie. Daar heb je geen officiele kaart voor nodig. De enige keer dat je eens om zo'n kaart gevraagd wordt is tijdens rellen/calamiteiten e.d.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 16:05:35 #21
189483 Raymoendo
* first choice *
pi_59754916
ik ben sportfotograaf en kom op plekken waar de meeste mensen niet mogen komen maar by my is het altijd zo dat je je aanmeld by de organisatie en uitlegt voor wat je bent en voor wie je foto's maakt

by my is het ook zo dat ze mij vragen by sport evenementen en dan hoef ik geen moeite te doen voor een perskaart (kheb ook vaak genoeg op het veld gestaan van de arena om foto's te maken als ze speelden )
het is gewoon een blad zoeken of een site waar voor je wil werken en zo kan je misschien binnenrollen in de wereld en hoef je geen moeite meer te doen voor een pers kaart maar word het je gewoon toegestuurd
je kan natuurlijk ook proberen om een perskaart te vervalsen

veel suc6 in iedergeval
pi_59756454
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:07 schreef d__e__j__a__v__u het volgende:
Tijdens evenementen zie je altijd fotografen lopen op plekken waar ik ook graag eens zou willen schieten. Daar moet je dan 99 van de 100 keer een perskaart voor hebben maar....hoe kom je aan zo'n kaart??
Ergens voor gaan werken. Hobbyfotograafjes met kitlenzen die in de weg lopen .
  zaterdag 28 juni 2008 @ 17:34:21 #23
107792 Hexley
the Platypus
pi_59756469
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:13 schreef nienkepien het volgende:
ik ken het, ik en een kennis hebben zelf wel eens kaarten gemaakt en 8 vd 10 keer kwamen we binnen, gewoon een mooi logo erop en proberen maar
Zo gek klinkt het eigenlijk niet, met een BNAFV kaart ben ik ook wel eens achter de hekken terecht gekomen.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 18:01:08 #24
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59756970
Liepen hier laatst met de brand ook een paar mensen mee rond, soort van grijskaart om de nek waar in koeienletters PERS 2008 op stond.
pi_59757258
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 18:01 schreef Erasmo het volgende:
Liepen hier laatst met de brand ook een paar mensen mee rond, soort van grijskaart om de nek waar in koeienletters PERS 2008 op stond.
Is dat niet de politieperskaart?
  vrijdag 4 juli 2008 @ 23:10:52 #26
220559 Stef021980
Willen is Winnen!
pi_59900483
Ik ben eens doorgelaten bij een politie afzetting op de boulevard bij het strand puur omdat ik een autobordje "Incidenten fotograaf" heb onder mijn voorruit. Bordjes kan je via internet bestellen... (Het zou ook kunnen omdat ik een sticker onder mijn vooruit heb van de KNRM.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het wellicht bij een concert of festival wat moeilijker wordt, al hoewel je bij bijvoorbeeld het jaarlijkse straatfestival in Woerden wil gaan fotograferen je alle ruimte en vrijheid krijg zolang je maar niet met een compact camera in je handen loopt. Gewoon proberen kan dus geen kwaad, maar als je geen toegang krijg, moet je niet gaan zeuren bij de organisatie.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 02:24:13 #27
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59903681
bij grote (mojo) festivals moet je je bij mojo melden. En er dan voor zorgen dat je voor een medium fotografeert wat meer dan 100.000 oplages/ unieke bezoekers heeft .... dan kom je er wel in (of via een bepaalde band, al moeten die daar ook bergen voor betalen)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf zaterdag 5 juli 2008 @ 02:47:28 #28
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_59903839
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 18:14 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Is dat niet de politieperskaart?
Bijna goed, het is niet de perskaart zelf maar de zogenaamde rellenkaart. Die kaart moet je als fotograaf herkenbaar maken, zodat je niet zo snel klappen krijgt bij rellen/ problemen met voetbalsupporters, enz.

De perskaart zelf is ter grootte van een creditcard
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')