abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:22:21 #1
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_37061536
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:25:39 #2
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_37061664
TVP
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_37062613
Nog even mijn laatste foto's


Vandaag hebben mijn nijnies de bank ontdekt.




En innig tevreden met hun nieuwe plateautje met zacht IKEA-kleedje
  woensdag 19 april 2006 @ 10:07:29 #4
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_37088345
LIFF!
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  woensdag 19 april 2006 @ 14:18:28 #5
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_37094711
Als ik ergens een grafhekel aan heb zijn het wel van die paashazen
Die beesten zitten hun hele leven in een hokje gras te vreten en niks te doen.

Dat vind ik dan eigenlijk ookwel weer zielig
Van mij mogen ze in principe uitsterven
pi_37094740
Mijn mooie nieuwe vlaams nog naamloze dame

Mijn mooie ex coltruitje

Cadeautje van mijn andere twee mormels!
pi_37113616
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:18 schreef RedFever007 het volgende:
Als ik ergens een grafhekel aan heb zijn het wel van die paashazen
Die beesten zitten hun hele leven in een hokje gras te vreten en niks te doen.
Jij hebt duidelijk nog nooit een konijn meegemaakt. Die rennen en springen een stuk harder dan de gemiddelde volgevreten internet-nerd (not that I'm pointing any fingers... )
Tenminste, als ze ruimte hebben om los te lopen. Een konijn dat die ruimte niet krijgt moet niet uitsterven, de eigenaar des te meer.
pi_37128879
mijn konijn loopt idd sneller trap dan dat ik kan
  vrijdag 21 april 2006 @ 15:31:19 #9
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_37162440
quote:
Op donderdag 20 april 2006 15:20 schreef hiena het volgende:
mijn konijn loopt idd sneller trap dan dat ik kan
Hmmm, traplopen... we wonen nu nog gelijkvloers, einde v/h jaar is ons nieuwe huis klaar. Met trap. Ben benieuwd of ons konijn de trap op/af komt...
Porch Monkey 4 Life!
pi_37186999
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 15:31 schreef oCe het volgende:

[..]

Hmmm, traplopen... we wonen nu nog gelijkvloers, einde v/h jaar is ons nieuwe huis klaar. Met trap. Ben benieuwd of ons konijn de trap op/af komt...
gladde trappen wil vaak niet lukken, dus kijk daar wel mee uit, volgens mij kan je konijntje daar best hard op vallen, en blijf er de eerste keer even achter staan, voor als ze achterover kuukelen
mijn vorige konijntje was zo zelfstandig dat hij een keer zelf vanaf mijn kamer 2 trappen af is gelopen, door de achterdeur naar buiten, en zo zn hok in is gegaan
pi_37254985
Mijn zusje heeft gister een konijn gevonden. deze liep los rond op straat.
Mijn zusje helemaal verliefd enzo

vandaag toch maar even in het dorp briefjes opgehangen mocht iemand hem missen.

maar het is wel een schatje en ontzettend tam.

even een paar fototjes.



pi_37257525
Wat een lieffie!!!
Ga je hem/haar houden?
pi_37260593
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:08 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Mijn zusje heeft gister een konijn gevonden. deze liep los rond op straat.
Mijn zusje helemaal verliefd enzo

vandaag toch maar even in het dorp briefjes opgehangen mocht iemand hem missen.

maar het is wel een schatje en ontzettend tam.

even een paar fototjes.

[afbeelding]

[afbeelding]
effe bij dichtbijzijnste asiel melden. Daar ga je meestal informeren als je bijv. je konijn mist.
pi_37267308
jah dat ook maar even doen.
morgen (vandaag) ook even aanmelden bij Amivedi.


pi_37272686
Wat een schatje!! Maar zit ie nu al bij jullie eigen konijn op die tweede foto?
pi_37272787
Oeh, morgen moet ik met Oscar (mijn hangoortje) naar de dierenarts prikjes halen. Het is het liefste konijn van de hele wereld, dol op aaien en likken, maar ik heb hem nog nooit opgepakt Dat wordt nog gezellig. Ik denk dat ik hem in een handdoekje wikkel als hij op mijn schoot springt. En dan het kattenvervoersboxje in.

En mooi knijn, Kabbie Kabbie, maar misschien is een heel verdrietig iemand wel op zoek naar dat mooie dier. Hier in de buurt lopen regelmatig konijnen los, maar die ontsnappen steeds uit de kinderboerderij (daar lopen ze tussen de ezel, de geiten, de eenden etc buiten).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37273869
Isa, succes!!
Heb mijn schatjes vorige week laten inenten.. het oppakken ging prima, maar bij de dierenarts had ik gemengde resultaten. Het mannetje was gevloerd, die heeft normaal altijd een hoop bravoure maar zodra er ook maar iets gebeurt (bijvoorbeeld het vrouwtje dat op hem klimt) ligt ie plat
Het vrouwtje begon echter gigantisch te worstelen en knorren toen de dierenarts haar pakte. Maar ja, het is wel zielig maar toch echt voor hun eigen bestwil. Gewoon even goed vastgegrepen, prikjes voelden ze allebei niets van en bij thuiskomst waren ze het al bijna weer vergeten.
Lekker blaadje andijvie omdat ze zo dapper waren geweest en klaar.

Maar goed, hoop dat bij jou ook alles goed gaat. Hele leuke naam heeft je nijn!
pi_37276271
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 10:44 schreef Melusine het volgende:
Wat een schatje!! Maar zit ie nu al bij jullie eigen konijn op die tweede foto?
ja hebben ze even kennis laten maken en voor op de foto. ze vinden elkaar wel lief, scheelde niet veel of we hadden kleine konijntjes over een tijdje maar daar hadden we niet echt zin in dus hebben ze maar uit elkaar gezet
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 10:48 schreef Isabeau het volgende:

En mooi knijn, Kabbie Kabbie, maar misschien is een heel verdrietig iemand wel op zoek naar dat mooie dier. Hier in de buurt lopen regelmatig konijnen los, maar die ontsnappen steeds uit de kinderboerderij (daar lopen ze tussen de ezel, de geiten, de eenden etc buiten).
We proberen dan ook de eigenaar te vinden ( er is hier geen kinderboederij ofzo)
pi_37288814
het konijntje is weer thuis. waren verschillende keren gebelt. en uit eindelijk is de rechtmatige eigenaar opgedoken. en niet onbelangerijk hij zal het vast goed hebben daar.
pi_37289024
Wat zullen ze blij zijn dat hun knijntje terug is
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37300261
Na thuiskomst mijn nijnie nergens meer te vinden. (ze lopen alle 3 los in huis) Gelukkig herinnerde ik me nog de trappen loop post. En ja hoor. die suffert was naar boven gestiefeld, maar durfde de 2 trappen niet meer af
pi_37303595
Hier even wat oude foto's van Kil Bil.
En z'n nieuwe huisgenoot.
Ik wilde vandaag foto's maken van ze samen in het hok/ren. Maar het mooie weer werkt niet mee

Maar goed, ik zie het wel even hier alvast de oude foto's.





En brechtje:



pi_37308700
Vooral die laatste foto is lief zeg! Wat een klein frutseltje is ze...
Zit je ene konijn nou buiten en de andere binnen?
Hier een foto van ons totaal relaxte konijn en zijn licht neurotische vriendinnetje.
Ze is niet echt neurotisch hoor, alleen iets minder makkelijk op haar gemak dan vriendje

pi_37308989
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:03 schreef Melusine het volgende:
Vooral die laatste foto is lief zeg! Wat een klein frutseltje is ze...
Zit je ene konijn nou buiten en de andere binnen?
Hier een foto van ons totaal relaxte konijn en zijn licht neurotische vriendinnetje.
Ze is niet echt neurotisch hoor, alleen iets minder makkelijk op haar gemak dan vriendje

[afbeelding]
Ze wonen nu sinds een paar weken samen
En dat gaat sinds het begin meteen goed. Ze zijn niet meer van elkaar te scheiden. Zo lief gewoon
Ik ben momenteel druk in huis, als ik het klaar heb zal ik misschien foto's maken, anders wordt dit morgen ofzo
pi_37309102
Aww, dat is inderdaad een genot om naar te kijken. Fijn dat ze elkaar 'gevonden hebben'.
pi_37314692
Inderdaad een groot genot.
Maar foto's maken gaat vandaag niet meer lukken Ben net thuis, en de kapster komt zo:)
Dus nog even geduld
pi_37314783
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:03 schreef Melusine het volgende:
Vooral die laatste foto is lief zeg! Wat een klein frutseltje is ze...
Zit je ene konijn nou buiten en de andere binnen?
Hier een foto van ons totaal relaxte konijn en zijn licht neurotische vriendinnetje.
Ze is niet echt neurotisch hoor, alleen iets minder makkelijk op haar gemak dan vriendje

[afbeelding]
Wat leuk zo'n plateau! Hoe kom je/ik daaraan?
pi_37315892
Heaven7, dat heb ik online besteld. Het is van Ferplast geloof ik, en het trapje kun je er los bijkopen.
Ik wil er eigenlijk nog eentje bijkopen, vind ze zelf ook heel leuk en de konijnen zijn er heel blij mee. Vaak zitten ze erop, maar soms ook eronder, lekker beschut.
Ik vond het wel belangrijk om ook hun kooi zelf zo goed mogelijk te maken, ookal gaan ze vaak naar buiten. We hebben het allergrootste formaat, 150x84x65. Dat was alleen wel erg groot zonder beschutting, vandaar dat we er huisjes enzo in hebben gedaan.

Ik heb even gezocht, en de site gevonden waar het plateau te bestellen is.
http://www.petfun.nl/shop(...).php?products_id=285
pi_37315936
Zou zoiets ook in ren voor buiten kunnen?
Of anders denk ik toch echt dat ik er zelf één moet gaan maken.
Ben al een poosje op zoek, voor de ren die vast zit aan het hok (via een opening aan de zijkant van het hok) omdat ik zelf dus 2 linker handen heb kwa zulke dingen
pi_37316013
Ik weet het niet, maar als die ren horizontale spijlen heeft zou het moeten lukken. Je kunt het er altijd op wagen, die plateautjes kosten maar 4 euro nogwat.
pi_37316177
Nou d'r zit dus gewoon gaas in. Vierkant dus.
Ik kijk wel even, anders kijk ik volgend weekend heel lief mijn vriendje aan. Die blik moet toch niet te weerstaan zijn om zoiets van hout ofzo voor mijn konijnen in elkaar te willen zetten.
Plastic lijkt me ook niet zo geschikt omdat één konijn nogal kraag overal aan knaagt (knaagdier neemt hij wel heel serieus)
pi_37316511
Bedankt Melusine!
pi_37321573
je kan altijd gewoon een oud kistje van de wijn ofzo omkeren en er een soort terrasje aan maken, dat hebben wij hier ook en werkt heel goed. voor in de ren heb ik ook 2 bakstenen op hun kant gelegd en daar 2 bakstenen plat bovenop gelegd, vinden ze ook leuk om op te zitten!
pi_37334959
Oscar ging dus gisteren mee naar de dierenarts. Geheel vrijwillig (lees: er lag een stukje banaan) huppelde hij zelf het kattenvervoerbakje in. Mooi In de auto was hij heel nieuwsgierig en ook bij de dierenarts was hij één en al nieuwsgierigheid en lekker zichzelf. Maar toen pakte de assistente hem op! En ik had al gezegd dat ze hem niet moest oppakken Dat resulteerde dus in een hevig protesterende, trappende Oscar in paniek. Van lief, nieuwsgierig dier veranderde hij in een monster dat weg wilde. De assistente besloot hem daarop maar hard op de tafel te drukken zodat de dierenarts de spuitjes kon toedienen. Ik vond het allemaal maar overdreven ruw gaan. Hup, Oscar weer snel in zijn vervoersbakje en we gingen weer naar huis. Daar het deurtje open gezet en Oscar sprintte in een hoekje van de kamer en moest niets van mij hebben Aaien...het hielp niets. Hij lag echt helemaal te trillen, het arme dier.

Maar goed, ik ben op de grond blijven liggen en na een minuut of 10 kwam hij me toch kusjes geven Eind goed al goed en Oscar is beschermd tegen myxomatose en VHS
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37339262
Wat een leuke foto's hier
  donderdag 27 april 2006 @ 13:41:24 #36
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_37343199
quote:
Op donderdag 27 april 2006 07:59 schreef Isabeau het volgende:
Maar goed, ik ben op de grond blijven liggen en na een minuut of 10 kwam hij me toch kusjes geven Eind goed al goed en Oscar is beschermd tegen myxomatose en VHS
Haha ja, klinkt bekend. Altijd toch weer mooi om ze dan langzaam naar je toe te zien komen om even aandacht te halen en kusjes uit te delen.

Vorige keer dat Bunny haar prikje tegen VHS en myxomatose kreeg gebeurde het zelfs in het kattenvervoerbakje. Klepje los, hand van de dierenarts erin. Bunny wou even snuffelen naar die vreemde hand maar kreeg in plaats daarvan direct een spuit in d'r lijf. Ineens zo'n 'walm', ah... die heeft van schrik van zich afgeplast. Maar goed dat ze in het hooi in het bakje zat. Meteen boos/bang, thuis mandje los, wat lekkers gepakt. Even later, alle ellende weer vergeten
Porch Monkey 4 Life!
pi_37348091
Ik ben laatst op de konijnen ent dag geweest! Je weet niet wat je daar ziet, van 'Hoera leuke meneer leuke meneer' konijnen tot 'GA WEG IK BEN EEN BLOEDDORSTIG SABELTAND KONIJN EN IK EET JE OP' nijntjes... Erg grappig
pi_37349389
Ik wil zo graag ook een huisdier en dan natuurlijk een leuk konijntje die dan los kan lopen in mijn studentenkamer. Maar ja dat wil de huisbaas niet hebben. Dus dan houdt het helaas op

Ik blijf wel kwijlen bij de foto's hier
pi_37349926
Waar woon je
Ik heb nog wel wat op te passen voor je in de zomer
(nee hoor, ik ga niet op vakantie vanwege de beesten)
  vrijdag 28 april 2006 @ 11:02:44 #40
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_37370594
Wat een lieve, leuke, schattige foto's allemaal :D Ik zal ook eens een foto plaatsen van mijn schatje
Nu ik het toch over Jootje heb; Jootje (hij heet eigenlijk Joli maar noem hem altijd Jootje omdat ie zo klein is) is bijna 7 jaar en is de laatste tijd behoorlijk afgevallen, van 1100 gram naar 900 gram. Voor zo'n klein ukkie is dat best wel veel. Ik voer hem vanalles, van zijn standaard voer tot worteltjes tot broodkruimels, maar meneer wil maar niet aankomen. Heeft iemand hier een idee waar dit van kan komen, of heeft iemand misschien nog tips om hem te laten aankomen? Of zal ik toch maar even een bezoekje aan de dierenarts brengen?
pi_37371465
Hij eet z'n voer dus wel op?
Ik heb gelezen dat konijntjes op leeftijd minder biks/groen willen hebben en meer hooi. Dan zouden ze wel eens kunnen afvallen. Maar 7 jaar is niet hoogbejaard, wel wat ouder.
Hou je de ontlasting goed in de gaten? Geen diarree enzo, en hij eet z'n blindedarmkeutels nog?
Ik denk dat het bij twijfel altijd goed is om de dierenarts raad te plegen - gewoon een telefoontje kost niets en kan je wel geruststellen.

Ben benieuwd naar de foto trouwens!

Oh ja, brood is op zich juist niet goed voor konijnen vanwege het feit dat het dikmaakt maar in dit geval kan het misschien geen kwaad. Ons konijntje bij mijn moeder is ook al tien, at minder biks en krijgt daarom nu veel vaker 'snoep': zo'n knabbelstaaf. Is misschien minder gezond maar dan eet hij tenminste en op z'n oude dag vinden wij dat ie wel een beetje mag genieten.
pi_37406389
Mijn zus heeft zo'n konijn:

Een Nederlandse Hangoordwerg.

Mijn zus woont echter ergens anders dus passen ik/mijn ouders op hem. Maar de laatste tijd heeft hij diarree, er plakt dan poep aan z'n kont die hij met schoppen probeert kwijt te raken in de tuin. Elke dag loopt hij minstens 1 uur los in de tuin. Hij krijgt gewoon konijnenvoer, groenvoer (geen sla), water en hooi. Mijn zus zei dat hij voortaan meer hooi moet en minder korrelvoer. Klopt dit?
Children of the night. What music they make.
pi_37407971
ja, het is id beter om (voorlopig) meer hooi dan korrels te geven.
pi_37423115
Inderdaad. Je moet uitgaan van ongeveer 25g hardvoer per kilo van het gewicht van het konijn.
Ook is het belangrijk dat je alleen biks geeft en geen gemengd konijnenvoer - dat is veel te vet en rijk. Biks is van die groene/bruine korrels. Als het konijn mengvoer krijgt, doe er dan telkens een beetje meer biks doorheen om het konijn langzaam te laten wennen. (ik heb dit verhaal ook in het andere topic gezet, dan lees je er hopelijk iig 1!)

Met plakpoep bij een buitenkonijn moet je vreselijk oppassen: straks wordt het warmer en dan kunnen van die vieze dikke klotevliegen eitjes gaan leggen bij z'n kont. De maden die eruit komen vreten zich een weg door je konijn en het beest zal, als je er niet tijdig bij bent, een gruwelijke dood sterven. Geen lulverhaal, maar een bekende konijnenziekte. Ik zou dus goed oppassen of de diarree op tijd ophoudt.
Een konijn moet overigens onbeperkt hooi kunnen eten, dat is het belangrijkste deel van zijn voedsel. Succes!
pi_37423298
Zeker geen lulverhaal, mijn nijn is daar 3 jaar geleden aan doodgegaan Ik vond en vind het nog steeds zo erg en geef mezelf echt de schuld van het hele gebeuren Onwetendheid.
pi_37423368
Bedankt voor jullie reacties

Komt die plakpoep dan door het gemengd voer?
Children of the night. What music they make.
pi_37423862
Dat zou heel goed kunnen ja, DeHovenier. Het lijkt me heel verstandig om langzaam over te gaan op alleen biks, en dan maar een heel klein beetje he! Dat lijkt zielig, maar je verwent je konijntje veel meer met gezonde voeding waardoor ze gezond oud worden dan met te veel lekkers.
Oh en hardvoer is gewoon niet zo belangrijk in de voeding - hooi is veel belangrijker omdat konijnen heel veel ruwe vezels moeten eten. Als het konijntje te veel gemengd voer krijgt, kan het ook zijn dat het daarom niet genoeg hooi meer eet - en dat veroorzaakt diarree.

Heaven7, wat naar zeg. Ik kan me goed voorstellen dat je je schuldig voelt, bij ons was het eerste konijntje heel misschien ook nog te redden geweest (onverwacht last van gas 's nachts). Het enige wat ik denk is dat ik toen te jong en dom was om echt goed voor een beest te zorgen en me te realiseren wat ze allemaal kunnen krijgen. Je verwacht zoiets ook niet...
pi_37423953
Om een wat vrolijkere noot aan te slaan, hier twee foto's van mijn nijnies op verkenningstocht.
Ze zijn niet heel duidelijk want er was nogal weinig licht, maar zoooo lief!



pi_37424219


Hoelang heb je ze al?
Children of the night. What music they make.
pi_37425032
Deze komen net uit de opvang, we hebben ze sinds iets minder dan twee maanden.
Bij mijn moeder woont nog mijn andere konijntje (is niet alleen van mij) en die is in februari 10 geworden!
pi_37425566
Echt poepies allemaal!!!

ik wil ook weer graag een konijn en dan een rode nieuw zeelander, de mooie oranje kleur bevalt me wel!
hmm als ik zo door me konijnenencyclopedie blader zijn ze allemaal wel leuk! ik heb voorheen lotharinger en pappilon gehad. hangoor lijk me ook leuk.. ik verlang weer naar een konijnenvriend!!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_37426673
Ik heb ook zo'n konijnenencyclopedie, staan inderdaad echt geweldige beesten in!
Maar uiteindelijk ben ik heel blij dat we gewoon naar de Bunnybin zijn gegaan en twee konijntjes daar vandaan hebben gehaald - zitten ook prachtige beestjes, en voelt toch beter om ongewilde konijntjes een nieuw thuis te geven
pi_37432140
mijn ene konijntje komt uit het plaatstelijke asiel en mijn andere konijntje komt uit de plaatselijke konijnenopvang! en ze zijn me toch een partij gelukkig samen

heeft iemand misschien een idee hoe ik het probleem van de konijnenwc te lijf kan gaan? wij hebben een grote bak, waar ze hun behoeftes in kunnen doen, en eerst vulde ik die altijd met zaagsel, maarja, het blijkt de lievelingsverstopplek van 1 van de konijnen te zijn, en al het vieze zaagsel gaat uit de bak. nu heb ik er vanmiddag na het verschonen kranten in gelegd omdat ik had gelezen dat dat goed zou werken, maar nu kwam ik net weer even bij ze kijken, en ze hebben die kranten helemaal kapot gescheurd, beetje jammer
ik dacht zelf misschien kranten met een dun laagje zaagsel, maar ik weet het niet..
pi_37435278


♫ | DVD's | MSN Space | ♫
pi_37439375
Ik heb weleens gehoord over kattebak korrels.. zelf nog nooit gebruikt met mijn konijnen, ik gebruikte kranten met zaagsel. Ik wil echt een konijn, dat bunny bin wat is dat precies??
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_37439523
wat een lieviess snorrewitz!!!!! bunny bin pff wel naast de deur hoor!

Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_37440862
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:32 schreef Dandilion het volgende:
Ik heb weleens gehoord over kattebak korrels.. zelf nog nooit gebruikt met mijn konijnen, ik gebruikte kranten met zaagsel. Ik wil echt een konijn, dat bunny bin wat is dat precies??
Als je belsuit om kattenbak korrels te gaan gebruiken. Neem dan niet die korrels van klei. Als je konijntje die binnen krijgt, komt het zijn darmpjes niet door en gaat het daar een bal vormen. En gaat hij dood.

Je kan bij de dieren winkel kattenbak korrels van geperst hout kopen. Die vallen uit elkaar als ze nat worden. Perfect spul! En je ruikt ook geen amoniak lucht van de urine
pi_37451042
mrsj, wat een schatje!!
Dandillion, er zijn veel mensen die enorme afstanden afleggen voor een Bunnybinkonijn
Wij zelf hoefden nog niet eens 3 kwartier te rijden, maar er komen zelfs mensen uit België en Grongingen naartoe!
Er zijn echter nog veel meer konijnenopvangen; sommigen werken ook samen met Bunnybin. Ik heb hier een lijstje voor je: http://www.konijnen.nl/diversen/opvangadressen.htm , misschien zit er eentje in de buurt bij voor je.

Wat je je wel heel goed moet realiseren, is dat het eigenlijk veel beter is om TWEE konijnen te nemen. Nijntjes zijn enorm sociale dieren en zijn veel gelukkiger met z'n tweeën. Als ik dat tien jaar geleden had geweten hadden we toen nooit ons konijntje alleen laten zitten. Die is nu heel erg aanhankelijk en dat is wel schattig, maar ook zielig. Als de mensen geen tijd voor hem hebben, kwijnt ie wel een beetje weg. Bovendien kunnen mensen of andere diersoorten (hond, cavia etc) een konijn nooit bieden wat een ander konijn wél kan: een hele diepe band. Het is echt prachtig om een gelukkig konijnenkoppel te zien troetelen met elkaar.
Ik weet in ieder geval van Bunnybin (en volgens mij denken andere opvangen er ook zo over) dat ze wel eisen stellen aan de nieuwe eigenaars, en daarbij wordt ook gelet op de bereidwilligheid om een konijntje een vriendje te geven. Zelfs nijnen op leeftijd kunnen nog gekoppeld worden.
Misschien iets om in overweging te nemen.
pi_37460337
quote:
Op zondag 30 april 2006 23:11 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Als je belsuit om kattenbak korrels te gaan gebruiken. Neem dan niet die korrels van klei. Als je konijntje die binnen krijgt, komt het zijn darmpjes niet door en gaat het daar een bal vormen. En gaat hij dood.

Je kan bij de dieren winkel kattenbak korrels van geperst hout kopen. Die vallen uit elkaar als ze nat worden. Perfect spul! En je ruikt ook geen amoniak lucht van de urine
Ik heb twee konijnen en daarvoor gebruik ik die korrels inderdaad. Een laag korrels op de plek waar ze plassen, met daaroverheen stro (ik gebruik sowieso stro als bodem voor hun bakken). Werkt prima, twee keer per week verschonen en je ruikt niks.
Jesus saves but death prevails.
pi_37477979
quote:
Op maandag 1 mei 2006 12:43 schreef Melusine het volgende:
mrsj, wat een schatje!!
Dandillion, er zijn veel mensen die enorme afstanden afleggen voor een Bunnybinkonijn
Wij zelf hoefden nog niet eens 3 kwartier te rijden, maar er komen zelfs mensen uit België en Grongingen naartoe!
Er zijn echter nog veel meer konijnenopvangen; sommigen werken ook samen met Bunnybin. Ik heb hier een lijstje voor je: http://www.konijnen.nl/diversen/opvangadressen.htm , misschien zit er eentje in de buurt bij voor je.

Wat je je wel heel goed moet realiseren, is dat het eigenlijk veel beter is om TWEE konijnen te nemen. Nijntjes zijn enorm sociale dieren en zijn veel gelukkiger met z'n tweeën. Als ik dat tien jaar geleden had geweten hadden we toen nooit ons konijntje alleen laten zitten. Die is nu heel erg aanhankelijk en dat is wel schattig, maar ook zielig. Als de mensen geen tijd voor hem hebben, kwijnt ie wel een beetje weg. Bovendien kunnen mensen of andere diersoorten (hond, cavia etc) een konijn nooit bieden wat een ander konijn wél kan: een hele diepe band. Het is echt prachtig om een gelukkig konijnenkoppel te zien troetelen met elkaar.
Ik weet in ieder geval van Bunnybin (en volgens mij denken andere opvangen er ook zo over) dat ze wel eisen stellen aan de nieuwe eigenaars, en daarbij wordt ook gelet op de bereidwilligheid om een konijntje een vriendje te geven. Zelfs nijnen op leeftijd kunnen nog gekoppeld worden.
Misschien iets om in overweging te nemen.
Ja he

Ik heb het hele topic even doorgelezen maar wat een prachtige konijntjes zeg!
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
pi_37479038
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:55 schreef Melusine het volgende:


Heaven7, wat naar zeg. Ik kan me goed voorstellen dat je je schuldig voelt, bij ons was het eerste konijntje heel misschien ook nog te redden geweest (onverwacht last van gas 's nachts). Het enige wat ik denk is dat ik toen te jong en dom was om echt goed voor een beest te zorgen en me te realiseren wat ze allemaal kunnen krijgen. Je verwacht zoiets ook niet...
Sjonge, typ ik een heel verhaal, krijg bij het invoeren een error en weg is alles

Je blijft toch altijd denken, 'als ik nou dit had gedaan, dan misschien'... maar helaas heeft dat geen enkele zin.
Wij zochten er ook niks achter, dachten dat het ouderom was omdat ze haar hele leven hetzelfde voer had gehad en nooit problemen gehad. Ik maakte ook regelmatig haar kontje helemaal schoon als het weer zat vastgeplakt en ze leek het verder prima te doen. We hebben nooit de link gelegd met misschien teveel eten (te dik zijn, niet meer de eigen keutels kunnen eten) oid.
Maar nu doe ik het anders, hou ze en hun eten nauwlettend in de gaten.

Ik vind het overigens geweldig van je dat je naar de opvang bent gegaan voor deze pluisjes De volgende keer doe ik dat ook zeker!




[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2006 09:39:18 ]
pi_37570789
Snel een paar foto's van de konijnen in het hoge gras (vanavond wordt het gemaaid)











pi_37570864
Het hok gaat dadelijk een grote schoonmaak ondergaan.
Vanwege het warme weer wil ik dus een hoop vliegen etc voorkomen.
Ik ga dus ten eerste wat voor het gaas in het hok hangen (zodat er geen vliegen naar binnen kunnen en eventueel eitjes leggen)

De rest maak ik helemaal schoon met een sopje. Dit ga ik nu dus minmaal 2x per week doen. En zorgen dat om de dag de keutel uit ren gehaald worden (deze ga ik dus niet afplakken ze moeten nog wel daglicht kunnen zien) En verder lopen ze als ik thuis ben, lekker hele dagen los in de tuin.

vWat een leven hebben die schatjes ook...
pi_37570930
Lekker mals vlees (voor in de oven... beetje thijm en rozemarijn erbij) en smullen maar!
pi_37571029
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:32 schreef Developersrus het volgende:
Lekker mals vlees (voor in de oven... beetje thijm en rozemarijn erbij) en smullen maar!
Inderdaad erg lekker.
Ik denk dat we ook wel lekkere erwtensoep van jouw 'poten' kunnen maken.

Beetje domme reactie in z'n topic, das aandacht vragen ziele pootje.
pi_37576967
ik was net in mijn toekomstige huisje.. op balkon is echt wel ruimte voor een konijnen hok.
:-)
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_37577709
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 14:47 schreef Dandilion het volgende:
ik was net in mijn toekomstige huisje.. op balkon is echt wel ruimte voor een konijnen hok.
:-)
Maak het balkon dan ook zo dat het konijn tegen die tijd ook rond kan lopen

Wat voor een konijn wil je hebben?
pi_37584741
Het gaat de laatste dagen niet zo goed met ons konijn helaas . Hij schokt de laaste paar weken (alsof hij moet niezen) vrij veel.

Vandaag zat hij alleen maar in zijn hok te schokken en raar te slikken. Lijkt wel of last van de warmte heeft. Moest opeens veel drinken.
Sam: Whenever there is any doubt, there is no doubt. That's the first thing they teach you.
Vincent:Who taught you?
Sam: I don't remember. That's the second thing they teach you.
pi_37585734
AversusZ, ik zou als ik jou was even naar de dierenarts bellen of desnoods langsgaan.
Bij zieke konijnen kan het heel snel afgelopen zijn. Zit het konijn buiten? Alleen of met meer? Moet hij alleen schokken of echt niezen? Hoe voelt zijn buik?
pi_37588950
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 20:38 schreef Melusine het volgende:
AversusZ, ik zou als ik jou was even naar de dierenarts bellen of desnoods langsgaan.
Bij zieke konijnen kan het heel snel afgelopen zijn. Zit het konijn buiten? Alleen of met meer? Moet hij alleen schokken of echt niezen? Hoe voelt zijn buik?
Hij zit alleen buiten en is 5 jaar oud. Het lijkt een beetje op uitdroging. Hij drinkt namelijk veel meer dan anders. Zelfs al een paar keer een extra kommetje met water neergezet waar veel uit gedronken wordt. Zijn buik voel licht warm aan.
Sam: Whenever there is any doubt, there is no doubt. That's the first thing they teach you.
Vincent:Who taught you?
Sam: I don't remember. That's the second thing they teach you.
pi_37591212
Ik bedoelde meer of je iets van opstoppingen voelde ofzo.
Staat je konijn te veel in de zon? Heeft ie een koel plekje om te zitten? Konijnen zijn heel erg gevoelig voor oververhitting, dus daar moet je met warm weer echt voor oppassen.
Dit vond ik:
quote:
In extreem warme zomers is vrijwel elke plek te warm voor een konijn, ook wanneer de zon niet op het hok schijnt. Als de buitentemperatuur hoger wordt dan 24C, kan een konijn al last van de warmte krijgen. Stijgt de temperatuur boven de 27C, dan kan het slechter gaan eten, of zelfs stoppen met eten. Tijdens een hittegolf moet je naar een oplossing zoeken om het konijn zo koel mogelijk houden. Dit kan van levensbelang zijn! Woont het konijn in een hok zonder uitloop (wat niet aan te bevelen is), leg dan plastic flessen die voor driekwart gevuld zijn met water in de vriezer. Zodra de flessen bevroren zijn, kun je ze in het hok leggen. Op die manier zorgen de flessen voor koelte. Ook een koelelement uit een koelbox kan voor dit doel gebruikt worden. Heeft het konijn een ren waar het vrij in kan gaan, dan zal het dier uit zichzelf vaak onder het hok gaan liggen. Je kunt op die plaats stoeptegels neerleggen en die met de tuinslang regelmatig nat maken. Dit blijven allemaal echter noodoplossingen: vaak is het de beste oplossing om tijdens een hittegolf het dier naar binnen te halen en het een zo koel mogelijke plek in huis te geven. Binnenshuis mag een konijn genieten van de koelte van een ventilator, zo lang het dier maar niet op de tocht ligt.

Drinkwater moet vanzelfsprekend altijd ruim voorradig zijn. Op warme zomerdagen hebben konijnen nog meer behoefte aan vocht dan anders.
Als het konijn al oververhit is zul je dat meteen kunnen zien en er ook wat aan moeten doen.
quote:
Tijdens de warme zomermaanden kunnen konijnen door de warmte “bevangen” raken. Zeker als ze geen beschutting tegen de zon en geen vers water hebben kunnen ze oververhit geraken. Een oververhit konijn kwijlt, heeft een versnelde ademhaling, een blauwe tong en is suf. Dit is een spoedgeval. Koel uw konijn meteen af in koel water en neem contact op met de dierenarts.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Je konijn is wel ingeënt neem ik aan?
pi_37603637
Je had allang bij de dierenarts moeten zijn.
Afwachten kan fataal zijn bij een konijn.
pi_37603783
Ons konijn schokt/trilt ook een beetje, met z'n achterwerk. Soms laat hij wat achter dan, een druppeltje plas of een keutel.
Children of the night. What music they make.
pi_37606362
Bedankt voor de tips Melusine! Vanmorgen leek het wel alsof er niks aan de hand was. Weer enthousiast en speels zoals normaal. Maar zullen het zekerl in de gaten houden met de aankomende warmte.
Sam: Whenever there is any doubt, there is no doubt. That's the first thing they teach you.
Vincent:Who taught you?
Sam: I don't remember. That's the second thing they teach you.
pi_37607655
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 15:08 schreef ymme het volgende:

[..]

Maak het balkon dan ook zo dat het konijn tegen die tijd ook rond kan lopen

Wat voor een konijn wil je hebben?
een rode nieuwzeelander lijkt me wel wat, alle konijnen vind ik leuk behalve pooltjes.
ja ik moet het afschermen met gaas, de onderzijde en binnenshuis.. alles konijn proof maken...
ik zie het tegen de ijd dat me huisje af en ingericht is of ik dan echt nog een konijn wil.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_37654154
Dag allemaal,
Ik lees dat er hier veel konijnenkennis is, misschien kunnen jullie me helpen, ik heb voor het eerst een konijn en heb er veel over gelezen maar niet het antwoord op mijn vraag:
hoeveel mag een konijn eten? ik heb een jong konijn van 7.5 weken, het is een rode nieuwzeelander met een beetje vlaamse reus erin. Het is al best een groot konijntje (was de grootste van het nest) en eet aan één stuk door. Hoeveel brokjes mag ik geven?

alvast bedankt konijnenvrienden
pi_37655726
Je kunt een konijn haast niets ergers aandoen dan het te veel eten te geven. Dat is volgens mij een belangrijke reden waarom de meeste konijnen te vroeg sterven: ze krijgen verkeerd en te veel eten.
Dit wordt het meest geadviseerd:
  • Geef je konijn groenvoer, maar met mate! Bij elke nieuwe soort groen moet je het langzaam opbouwen, dus eerst een klein stukje, de volgende dag wat meer, etc.
  • Geef liever van veel verschillende soorten groen een beetje dan van één soort een boel
  • Een konijn moet onbeperkt hooi krijgen (ruwe vezels zijn het belangrijkst voor zijn spijsvertering)
  • Geef weinig biks. Gebruik nooit het gemengde konijnenvoer uit de dierenwinkel, daar zit veel te veel lekkers in - te veel suiker en vet dus.

    De hoeveelheden die je kunt aanhouden:
  • Hooi onbeperkt
  • Groenvoer met mate (voor jouw grote konijn wel een flinke handvol of twee per dag hoor, als hij eenmaal gewend is)
  • Biks 25 gram per kilo lichaamsgewicht van het konijn. (dus 50 g voor een nijn van 2 kg)

    Er is wel een uitzondering hierop die voor jou van belang is: als een konijn nog heel erg in de groei is (met negen maanden zijn ze uitgegroeid) dan mogen ze wat meer eten. Niet overdreven veel meer, en niet veel snoep, maar hij mag dus rustig wat meer schransen.

    Hoop dat je hier wat aan hebt, veel succes en plezier met je konijn!
  • pi_37656079
    Trouwens heb ik nog een algemeen verhaaltje voor wie dit misschien niet wist. Ik probeer niet betweterig of betuttelend te doen, maar misschien kan ik iemand behoeden voor een fout die ik zelf ooit heb gemaakt.

    Voor degenen die het nog niet wisten: Een konijn in z'n eentje is minder gelukkig! Konijnen hebben eigenlijk echt een vriendje nodig. Het zijn geen solitaire beesten, en als ze alleen zitten missen ze gewoon wat.
    Ik begrijp heel goed dat dat misschien niet eens bij mensen opkomt, want 10 jaar geleden hebben wij (m'n moeder, zus en ik) dezelfde fout gemaakt. Wisten wij veel, zo ongeïnformeerd als wat haalden we een schattig grijs konijntje uit de dierenwinkel. Niet alleen had de winkel het mis over zijn ras (waardoor we nog steeds hij tegen haar zeggen ), maar ook hebben ze ons niet verteld hoe prachtig het is om twee konijnen samen te zien zijn.
    Ook de twee fokkers in onze omgeving hebben het nooit genoemd.
    Inmiddels weet ik wel beter: toen ik het huis uit was en zelf een konijn wilde, kon ik me door het Internet beter laten voorlichten, en heb ik nu twee schattige konijnen uit de opvang rondlopen. Ze zijn verschrikkelijk gek op elkaar, het is echt een twee-eenheid. Nu zie ik pas wat mijn arme oude konijntje heeft gemist.
    Begrijp me niet verkeerd, hij heeft een goed leven gehad. Hij is goed verzorgd en vertroeteld. Dat hij inmiddels tien is en pas nu ouderdomsgebreken vertoont zegt wel genoeg.
    Maar hij heeft altijd heel sterk aan de mens gehangen. Omdat hij de diepe natuurlijke band met zijn eigen soort mist, heeft hij vreselijk veel aandacht nodig en kwijnt hij weg als je eens een dagje wat minder tijd voor aaien hebt. Als ik toen had geweten wat ik nu wist, had ik het hem toch niet aangedaan, ondanks het feit dat ik echt wel weet dat hij niet ongelukkig is - hij weet gewoon niet beter.

    Sorry voor dit erg lange verhaal, en voel je alsjeblieft niet beledigd als je maar 1 konijntje hebt: ik weet dus zelf uit ervaring dat ook die echt heel gelukkig kunnen zijn (een depressief konijn wordt geen tien jaar oud ). Maar als je eenmaal het ultieme geluk hebt gezien van twee konijntjes samen, dan weet je wat je te doen staat.
    Overigens is er in dezen een verschil tussen binnen- en buitenkonijnen: Binnenkonijnen kunnen best genoeg aandacht krijgen (al schiet het er soms bij in) maar buitenkonijnen moeten écht niet alleen zitten: doodzielig!!
    Op websites als www.konijnen.nl en www.bunnybin.nl kun je informatie krijgen over het koppelen van konijnen, en op die laatste site kun je zelfs een vriendje voor je nijn vinden.

    Ik hoop dat ik misschien één iemand hiermee een inzicht kan geven, en anders nogmaals sorry voor de lange post +)

    Tot slot ter illustratie:
    Mijn lieve ouwelullenkonijntje Basje

    en
    het jonge konijnengeluk van Punky en Inky
    pi_37656197
    Ik denk zeker dat ik hier wat aan heb, bedankt ! Ik wil een gezond konijn en geen vetzak! Nu is het net een stofzuiger, als hij buiten zijn hok loopt moet ik uitkijken dat hij niet elk takje en blaadje wat erin valt, opeet.. hij krijgt nog brokjes (de slechte..) die ik van de vorige 'eigenaars' heb meegekregen maar ik heb er de 'saaie' biks doorheen gemengd en dat lijkt goed te gaan. En inderdaad, weinig groenvoer nog, een paar blaadjes per dag. hij kreeg van de vorige eigenaren al onbeperkt gras en paardebloembladeren enzo en hij leek wat aan de diarree te zijn maar gelukkig is dat nu niet meer zo. Ik zal Kobus eens op de keukenweegschaal proberen te zetten, even kijken in welke richting ik moet denken. Ik denk dat hij wat meer nodig heeft, het is een flink konijn voor zijn leeftijd volgens mij (maar erg rustig en zachtaardig, nu al vrij tam als je hem maar een beetje konijn laat zijn!)

    nogmaals THX!
    pi_37656274
    Dat is inderdaad heel goed zeg, het oude voer met nieuw mengen. Je bent dus al goed op de hoogte! Te veel gras kan volgens mij inderdaad tot diarree leiden in deze tijd van het jaar: het eerste gras dat opkomt is nl. vrij eiwitrijk. Op de konijnen.nl site staat volgens mij ook ergens een lijst van alle soorten groenvoer die veilig zijn, en alle soorten die gevaarlijk/giftig zijn.
    Trouwens, hoe groter het konijn, hoe zachtaardiger het karakter over het algemeen schijnt te zijn!
    pi_37656773
    ik ken dat lijstje ja tamme konijnen eten volgens mij alles wat er ook maar een beetje groen uitziet.. ik las net ook jouw verhaal over allenige konijntjes en sja, ik doe het misschien niet helemaal goed nu.. ik had al gedacht er over een tijdje nog een konijntje bij te adopteren, ik vind nu alleen de verantwoordelijkheid voor één konijn al heel wat eigenlijk. Ik zou hem het liefst binnen houden maar ben voor veel harige dieren allergisch, vandaar dus een konijn buiten maar ik zou het erg leuk vinden als ik kobus zo tam krijg dat hij s avonds ook binnen rondhuppelt. heb jij ervaring met zowel buiten als binnen houden? ze krijgen het wel snel warm binnen..
    pi_37657071
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 14:21 schreef Noella het volgende:
    ik ken dat lijstje ja tamme konijnen eten volgens mij alles wat er ook maar een beetje groen uitziet.. ik las net ook jouw verhaal over allenige konijntjes en sja, ik doe het misschien niet helemaal goed nu.. ik had al gedacht er over een tijdje nog een konijntje bij te adopteren, ik vind nu alleen de verantwoordelijkheid voor één konijn al heel wat eigenlijk. Ik zou hem het liefst binnen houden maar ben voor veel harige dieren allergisch, vandaar dus een konijn buiten maar ik zou het erg leuk vinden als ik kobus zo tam krijg dat hij s avonds ook binnen rondhuppelt. heb jij ervaring met zowel buiten als binnen houden? ze krijgen het wel snel warm binnen..
    Het punt is juist dat het zorgen voor één konijn een veel grotere verantwoordelijkheid is dan voor twee. Als je maar 1 konijn hebt, dan moet jij de rol van 'levenspartner' vervullen: JIJ bent het sociale leven van het konijn . Ik vind dat zelf een zware verantwoordelijkheid. Toen ik het huis uit ging was mijn konijn Basje veel te vaak alleen. Ik voelde me verschrikkelijk schuldig. Ging vaak bij mijn moeder langs om hem een uurtje te kunnen knuffelen. Op dit moment is hij er niet super aan toe en woont hij (eindelijk!) tijdelijk bij mij. Je ziet hem gewoon opleven (mijn moeder is heel vaak weg).
    Elk dagje dat je moet werken, naar school moet, een dagje naar het strand, een vakantie... elke keer is je konijn eenzaam.
    Als je nijn een vriendje heeft is de goede verzorging je enige verantwoordelijkheid, je hoeft niet ook nog eens voor surrogaatpartner te spelen. Dat vind ik persoonlijk wel prettig. Maar goed, ik wil niet pushen ofzo... Zou het gewoon zielig vinden als er konijnen alleen zitten omdat de baasjes niet begrijpen hoe belangrijk een vriendje voor ze is, en hoe leuk het is om twee konijnen te hebben.

    Wat betreft het binnen/buiten verhaal, daar heb ik niet zoveel ervaring mee. Al mijn konijnen tot nu toe wonen binnen. In de zomer kunnen ze misschien wel naar buiten. Ik heb er niet zo'n last van dat konijnen het warm hebben binnen, ik stook ook niet al te hoog. Buiten in de zomer moet je ook oppassen met zon trouwens, dus dat probleem heb je binnen én buiten.
    In de zomer lijkt het me dat je prima kunt proberen om je konijn ook binnen te laten verkennen, maar in de winter mag je een konijn NOOIT naar binnen halen, dat wist je waarschijnlijk al.
    pi_37658371
    Dank voor het meedenken, ik denk dat je gelijk hebt. Dan zou de herfst een mooie gelegenheid zijn om nog een konijn te adopteren

    Dat wordt dan waarschijnlijk weer een wat groter konijn, ik heb er inderdaad speciaal voor gekozen vanwege het karakter. Jouw konijnen zien er ook erg tam en lief uit, wat voor konijnen zijn het?
    pi_37658778
    Dat zou lief van je zijn. Kobus is een mannetje? Dan gaat een eventuele koppeling waarschijnlijk makkelijker, omdat mannetjes verwelkomend zijn naar vrouwtjes toe.

    Mijn konijntjes zijn inderdaad heel lief maar het klopt wel dat ze volgens mij temperamentvoller zijn dan grote rassen. Mijne zijn namelijk allemaal klein.
    Basje was in zijn jonge jaren echt een monsterrabbit from hell - hij was heel agressief en knorde en gromde! Pas toen hij een keer goed ziek werd (gas) en ik zijn leven redde door hem warm te houden en zijn buik te masseren tot we bij de dierenarts waren, werd hij liever. (dacht waarschijnlijk, goh, die moet ik te vriend houden ). Nu op zijn oude dag is hij heel mild, en so wie so is hij natuurlijk erg aan 'zijn' mensen gehecht.
    Mijn andere konijntjes, Punky en Inky, zijn niet heel erg tam in de zin van knuffelen, maar wel vertrouwd met ons. Punky (de Japanner-kleurige) is een ongelooflijk ondeugend etterbakje, dat altijd in plekjes kruipt waar hij niet mag komen, maar hij is wel heeel lief. Inky (de zwarte, een mislukte Hollander) is een beetje schuw - zij is zwanger op straat gedumpt en ik weet niet wat ze allemaal voor narigheid heeft meegemaakt. Maar ze laten zich in ieder geval goed aaien nu, en klimmen vaak op de bank enzo (daar staan eerder in deze reeks wel voorbeelden van).

    Een Vlaamse reus lijkt me ook geweldig hoor, ze lijken me echte lieverds. Maar ik heb er niet echt de ruimte voor, vandaar kleine rassen.
    pi_37659582
    schitterend, jouw konijnenverhalen! Een konijn moet inderdaad echt vertrouwen in je krijgen (ze nemen wraak heb ik gelezen..). En geen enkel konijn wil opgepakt en geknuffeld worden, aaien of tegen je aanhangen is denk ik eerder het geval, als iemand een knuffelbeertje zoekt komt een hond of kat eerder in aanmerking. Kobus is een man inderdaad, een zachtaardig exemplaar tot nu toe en speciaal genomen omdat ze beter te 'combineren' zijn met andere konijnen.

    Ik zal morgen eens een foto laten zien, de fotos moeten nog op de pc gezet worden!
    pi_37659980
    Oeh, foto's, leuk!

    Ja, je hebt helemaal gelijk. Met konijnen moet je niet sollen.
    Met Basje heb ik inderdaad echt zijn vertrouwen gewonnen. Volgens de dierenarts heb ik letterlijk zijn leven gered die eerste keer.
    Mijn moeder zei dat het leek alsof ik zijn engelbewaarder ben ofzo, want het is dus weer gebeurd.
    Afgelopen dinsdag was ik heel toevallig in het dorp waar m'n moeder woont (ik ging daar naar de kapper ) en toen ik daarna even bij Basje langsging, zag ik meteen dat het mis was: vacht dof, ogen dof, hij voelde koud. Ik schrok me dood. Na een uurtje wrijven, praten en een lekker klassiek muziekje was hij al wat beter (ik kon pas 's avonds naar de DA, klotefiguren die spoedgevallen bij konijnen niet serieus nemen ). Nu heb ik hem bij me thuis, omdat hij heel veel verzorging nodig heeft. Mijn eigen, super bekwame dierenarts heeft hem inmiddels ook behandeld, en nu krijgt hij elke dag pijnstillers en twee soorten laxeermiddel. Vaak ook nog dwangvoer. Het lijkt zielig, maar aangezien hij verder nog heel alert is vind ik het nog geen tijd om hem te laten gaan. Een konijn dat echt lijdt, geeft het leven gewoon op. Basje wast zichzelf nog, ligt languit op z'n buik, drinkt goed... hij is nog steeds naar omstandigheden blij.
    Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen, hij vertrouwt me zo erg, dat ik gewoon zonder problemen drie spuitjes met medicijnen en 10 ml dwangvoer naar binnen krijg zonder gesputter. Ik denk echt dat hij voelt dat ik het beste met hem voor heb... en inmiddels is hij al heel wat opgeknapt!
    pi_37660157
    echt precies een verhaal wat het karakter van het konijn benadrukt.. Echt fijn, dat het konijn zo'n vertrouwen in je heeft!! Ik hoop dat kobus en ik zonder zo'n enge gebeurtenis vriendjes worden..

    Ik ga offline nu ik hoop dat je morgen weer online bent dan kan je de foto zien!

    konijnengroet!
    pi_37660525
    Is goed, geef Kobus een aai van me
    Trouwens waar dat konijnen zulke verschillende karakters kunnen hebben. Vind ik zo leuk om te zien.
    pi_37734039
    melusine! ik probeer steeds een foto te laten zien maar k ben niet zo goed met dat soort dingen, k zou niet weten hoe..
    pi_37734807
    Nou, ik heb 2 knuffelkontjes hoor Vooral die kleine, die gaat er echt voor zitten als je gaat aaien, oogjes op half 7 en genieten maar. En owee als je stopt he! Dan wordt er zacht aan mn vinger gekabbeld en er tegenaan geduwd.
    Die grote speelt de baas over de kleine, maar het zijn beiden 2 echte knuffies
    pi_37740307
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 13:12 schreef Noella het volgende:
    melusine! ik probeer steeds een foto te laten zien maar k ben niet zo goed met dat soort dingen, k zou niet weten hoe..
    Heb je de foto al op je computer?
    Dan kun je het volgende doen:

    Ga naar de website www.tinypic.com
    Blader op je harde schijf tot je de goede foto hebt gevonden, en upload hem op tinypic.
    Ze geven je dan de kant-en-klare code die je hier in je bericht kunt gebruiken, namelijk
    1[img]www.delocatievanjeplaatje.com[/img]

    Je moet dus de precieze internetlocatie van je plaatje tussen die [img][/img] code zetten, en als het goed is doet Tinypic dat al voor je en hoef je het alleen nog maar te kopieren en in je berichtje te plakken.

    Heaven7: LIEF! Klinkt echt heel schattig.

    Update over ouwe lul Basje: hij krijgt geen laxeermiddelen meer, maar wel meer dwangvoer. Klein dapper doorzettertje - hij ziet er echt bejaard uit, maar ligt nog steeds tevreden languit voor zich uit te dromen.
    pi_37740579
    Ik vind het zo'n scheetje Melusine
    pi_37740637
    Wat een goede zorg voor Basje..

    Dat zal hij zeker waarderen
    pi_37741035
    Doet ie ook. Maar het klinkt heel stom misschien, maar ik hou ook gewoon zo veel van hem! Ik wil hem gewoon de beste oude dag geven die maar kan. En ik zal hem heus wel moeten laten gaan als hij echt niet meer kan, maar bij konijnen is dat wel te zien. Als die niet meer kunnen, dan gaan ze ook wel. En Basje is echt nog niet zover volgens mij. Misschien is hij wel van plan om 11 te worden, of nog ouder!
    Het enige waar ik me zorgen over maak, is een bobbeltje op zijn buik. De dierenarts zei dat het een opgezette melkklier is (Basje is nl stiekem een voedster) en daar ben ik wel ongerust over. Want zou zoiets niet duiden op problemen met de voortplantingsorganen.
    Ik denk er maar liever niet aan.

    Opa Basje zegt Hallo tegen alle Fok!kers


    (ga later wel even wat nieuwe foto's resizen en plaatsen)
    pi_37741220


    dank je! gelukt! hier istie dan!
    pi_37741313


    [ Bericht 100% gewijzigd door Noella op 12-05-2006 09:27:38 ]
    pi_37741379
    oe het duurde zo lang dat ik dacht dat het niet gelukt was maar nu twee keer..
    pi_37741380
    Oooooohhhhhhh!!! Wat een geweldige foto!! Wat een leuk en lief konijn zeg!
    Ik ben geloof ik verliefd.... *draait zich om naar eigen nijnebeesten - ja, ik vind jullie echt nog steeds het mooist en liefst hoor... maar Kobus... zucht

    Edit: Noella, je kunt als je wil je post nog editten om de tweede foto te verwijderen, dat doe je met dat knopje rechtsboven je bericht.
    pi_37741424
    Ik ben ook verliefd op kobus, hij is echt geweldig! heel tam, hij rent achter balletjes aan en wil steeds geaaid worden...lief..
    pi_37741616
    Wat een ongelooflijk mooi konijn Noella!!!!!! En dat groene fliebertje

    En Basje is een soort ragebol maar wat een scheetje
    pi_37741800
    Heaven, Basje had altijd een fantastisch mooie vacht: heel glad en glanzend en zacht als zijde! Serieus, geen van mijn beide jonge nijntjes kunnen er aan tippen.
    Maar hij is nu ten eerste in de rui, en ten tweede is met de ouderdom zijn vacht ook minder mooi geworden. Ach, hij geeft volgens mij toch niet echt om uiterlijk

    Hier nog wat foto's van hem, toen het weer even wat beter ging (het schommelt echt).
    Lekker relaxen op het kleed, vlakbij het vrouwtje (is hier recht achter waar ik zit te internetten )



    pi_37742013
    Het was absoluut niet beledigend bedoeld hoor! Ik vind het juist een onwijs lekker ding zoals ie overal lekker ligt Bovendien is ie al oud dus dan ziet ie er gewoon nog hartstikke goed uit!
    pi_37742084
    Geweldige foto's
    pi_37742205
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 17:49 schreef heaven7 het volgende:
    Het was absoluut niet beledigend bedoeld hoor! Ik vind het juist een onwijs lekker ding zoals ie overal lekker ligt Bovendien is ie al oud dus dan ziet ie er gewoon nog hartstikke goed uit!
    No worries, zo had ik het niet opgevat. Maar als zijn engelbewaarder moet ik natuurlijk wel even uitleggen dat ie écht het mooiste konijn op de planeet is.... ik wil geen boze Basje riskeren... hij kan heel hard grommen enzo
    pi_37742311
    *Smelt*

    Ik zal dadelijk eens wat meer foto's van mijn lummels posten!
    pi_37752432
    jaa laat allemaal fotos zien!
      vrijdag 12 mei 2006 @ 09:42:20 #107
    48067 neo2000
    Asking the important questions
    pi_37753433
    leuk topic dit..! Zal dadelijk even m'n telefoon leeghalen, daar staan denk ik nog wat foto's in van onze nieuwe aanwinst, bibi.
    Common sense is my super power. What's yours?
    Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
      vrijdag 12 mei 2006 @ 10:49:08 #108
    48067 neo2000
    Asking the important questions
    pi_37755076
    Goed, onze bibi dus. Nu ongeveer zo'n 11 weken oud Hier foto's van toen ze 9 weken was.


    Suffen..


    Nog verder aan het indutten op de schoot van m'n vriendin..


    En hier weer enigzins wakker..

    Woon net samen, wilden allebei graag een huisdier. Vroeger altijd een konijn gehad dus weet er wel iets van af.
    Helaas wat problemen om het beestje een beetje tam te krijgen. Tegen beter weten in het diertje bij een dierenwinkel gehaald. Blijkt dus pasteurella (= niesziekte) te hebben. 2 keer een antibiotica kuurtje gehad. 2 weken zit het beestje nu aan de antibiotica. Moet via een injectie toegediend worden, de eerste kuur was elke dag een injectie, de 2e kuur om de 2 dagen en injectie. Elke dag ook meerdere malen het neusje schoonmaken.
    Resultaat: het beestje is nu een beetje wild. Als ze d'r hokje uit mag, wordt ze wild als je ze vast wilt pakken. Het beestje associeert "uit het kooitje mogen" met "een injectie krijgen" of "neusje schoonmaken" schijnbaar. Beide vind ze nou niet echt bepaald leuk.
    Nu zit de 2e antibiotica kuur erop (zonder resultaat ook helaas, beestje blijft niezen) en ze is nog steeds "wild". Ik zit helemaal onder de krassen en halen tot in m'n gezicht zelfs van het oppakken. (is bij m'n vriendin ook zo.. Pak je het beestje op om mee naar de ren te lopen, springt ze opeens in je nek en bekrast je hele gezicht)
    Ach, dat laatste boeit niet zoveel, is alleen wel jammer dat zo'n beestje al ziek is als het net uit de dierenwinkel komt, en direct al die stress van injecties e.d. mee moet maken. Klote dierenzaak.
    Common sense is my super power. What's yours?
    Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
    pi_37756538
    Wat sneu allemaal... sja, als het konijn je niet vertrouwt (ook al heb je er het beste mee voor) dan kan je het wel vergeten geloof ik.. ik heb mijn konijn ook niet uit de dierenwinkel. mijn zusje heeft er pas een cavia gehaald en die blijkt nu schurft te hebben, ook erg zielig..

    Het is wel een heel mooi konijn trouwens.. wat voor merk is het??
      vrijdag 12 mei 2006 @ 12:00:32 #110
    48067 neo2000
    Asking the important questions
    pi_37756949
    quote:
    Op vrijdag 12 mei 2006 11:43 schreef Noella het volgende:
    Het is wel een heel mooi konijn trouwens.. wat voor merk is het??
    Geen idee eigenlijk.. Ach, bij de dierenzaak zeiden ze ook dat het een dwergje was. Ondertussen weten we wel beter.. Beest groeit als kool en is ondertussen al bijna groter dan mijn volwassen dwergje vroeger ooit was.. Schoonzusje zei destijds dat het een leeuwekop konijntje was. Nog nooit van gehoord eigenlijk. Heb wel konijnenboeken liggen, maar daarin gaat "men" over het algemeen niet verder dan Angora's en dwergjes..

    Misschien een vuilnisbakkie..?
    Common sense is my super power. What's yours?
    Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
    pi_37757344
    Wel een onwijs schatje hoor neo2000

    Ik ga dadelijk het hok van mijn 2 schatten schoonmaken, zal meteen weer even foto's posten.
    Ik ben gewoon verliefd op mijn huisdieren
    pi_37757832
    leeuwekop is wel toepasselijk.. trouwens, als de hele niesaffaire achter de rug is kan je best het vertrouwen van het konijn terugwinnen geloof ik. hem niet zelf uit de kooi halen maar hem naar buiten laten komen als hij wil, niet oppakken (vindt volgens mij geen enkel konijn fijn) etc. als ik mijn konijn uit zijn kooi heb gepakt merk ik echt dat hij banger wordt dus ik probeer het te vermijden.
      vrijdag 12 mei 2006 @ 12:51:40 #113
    48067 neo2000
    Asking the important questions
    pi_37758278
    Dank voor de reakties! (en complimentjes.. )

    Dat konijnen niet graag opgepakt worden weet ik wel.. M'n vorige konijn vond het ook niet erg fijn.. maar die begon vervolgens niet zo wild te spartelen als dat Bibi nu doet.
    We zijn bezig te proberen het konijn zindelijk te krijgen (althans, zodat ze op de bak gaat) maar dit werkt niet echt. Zit een hooiruif in d'r kooi, daar doet ze altijd d'r behoeftes. Niet op de zindelijkheidsbak.. Daar gaat ze in liggen slapen, alsof het een veredeld bed is.. Dus, iemand tips over hoe dat beestje zindelijk te krijgen..? Dan kan ik ook eindelijk een loopplankje maken zodat ze zelfstandig haar hok uit kan.. Misschien toch maar die ruif eruit halen?

    [ Bericht 1% gewijzigd door neo2000 op 12-05-2006 13:01:15 ]
    Common sense is my super power. What's yours?
    Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
    pi_37759001
    ja misschien wel de ruif eruit. Het konijn kiest de plek voor de plee uit en daar blijft ie denk ik bij. Ik denk dat als je de ruif eruit haalt en de zindelijkheidsbak op die plaats neerzet dat je dan, als het konijn de bak gewend is, de bak kan proberen te verplaatsen naar de plek waar jij wil dat de plee is.
    pi_37759262
    Neo2000, wat een schatje zeg!! Prachtig konijntje, ik vind vosjes sowieso altijd erg mooi.
    Ik heb ook weer konijntjes genomen toen ik ging samenwonen, heerlijk he?

    Alleen jammer dat ze zo ziek was. Om eerlijk te zijn zou ik ook NOOIT meer een konijn uit de dierenwinkel halen. Ik heb het echt al ZO ontiegelijk vaak gehoord: "Ze zeiden dat het een dwergje was", "Ze zeiden dat het twee vrouwtjes waren".
    Wat denk je wat het belangrijkste doel van de dierenwinkel is? Geld verdienen. Die gaan echt niets zeggen wat er voor kan zorgen dat jij je konijn ergens anders haalt.
    Mocht je ooit nog een konijn willen (een vriendje voor je lieve Bibi misschien?), zou ik je aanraden het bij een opvang te halen. Daar zitten zo veel lieve arme schatjes die een goed leven verdienen! En denk maar niet dat daar alleen lelijke oude beesten zitten ofzo (die verdienen natuurlijk ook liefde, maar ik kan me voorstellen dat zo'n jong mooi konijntje je vertedert). Ik heb er schattige babykonijntjes gezien, die heel erg op de jouwe lijken. Onze eigen konijnen zijn ook heel mooi vind ik
    En het goede van de opvang is dat ze heel eerlijk zijn over het konijn: heeft het bepaalde gezondheidsproblemen, hoe groot wordt het, is het karakter geschikt? Sterker nog, dit willen ze graag bespreken omdat ze zelf ook zeker willen weten dat het goed gaat.

    Oh, wat betreft het zindelijk maken: dat is ze al hoor! Zindelijk bij een konijn is wat anders dan bij een mens : het is al heel fijn als ze het steeds op dezelfde plek doen Dus inderdaad zou je de hooiruif kunnen verplaatsen.
    pi_37760284
    Foto sessie:

    Billy & Brechtje




    Samen eten


    Lekker stel he
    pi_37760743
    wat lief!! die bruin met witte is grappig! een groot koppie met klein rond lijfje!! geweldig!!!!
    pi_37761142
    Wat schattig!
    Mijne hebben ieder een eigen etensbakje, maar die zie ik soms ook bij elkaar afsnoepen.
    Geweldig is dat.

    Heb trouwens vanochtend een ellende gehad met die kleine etterbakken van me!
    Had net 's ochtends Basje dwangvoer gegeven voor mijn vriend naar zijn werk ging. Ik zette het grote hok van Punky en Inky aan de bovenkant open omdat ik ze eten ging geven, maar zei nog even bij de gang mijn vriend gedag. Kom ik de kamer binnen, is Punky gewoon met een reuzensprong ontsnapt en met goede moed op weg naar de kooi van Basje!
    Als Punk&Ink buiten spelen, zet ik Basje altijd op tafel want ik wil niet dat hij schrikt of last heeft van die twee anderen... nou ja, daar was het nu te laat voor. Ik kon nog net zijn bovenklep dichtdoen anders had Punky er nog bij gezeten, die man-slet.

    Nou ja, ik dacht dat ik hem wel met eten kon lokken, dus ik rammelen met die brokjes... komt hij aangehold, dus ik de voorklep van het hok opendoen, ontsnapt Inky ook!!
    Het was echt een chaos, die twee kleine donderstenen uitgebreid snuffelen bij Basje en overal keutels laten vallen van opwinding (doen ze normaal nooit!) en Basje gans ontstemd over die twee vlegels bij zijn hok!
    Uiteindelijk Punky gelokt met voer, die zat lekker in het hok te eten dus ik dacht dat ik Inky wel kon gaan vangen. Bovenklep nog open, anders kon ik haar niet in het hok krijgen. Maar goed, als het vrouwtje in nood is moet Ridder Punky natuurlijk 'to the rescue': wéér allebei los!
    Uiteindelijk heb ik ze zo goed en kwaad als het ging hun hok in gekregen, maar het was me het ochtendje wel
    pi_37766071
    Klein meisje:

    Oink oink!

    2 donderstraaltjes

    Lekker samen liggen:

    Nesteldrang!

    Knuffelen met mama

    Toen ze nog klein waren en de grote enge hond even kwam snuffelen

    Hallo, wij zijn nog heel klein en heel erg lief
    pi_37766095
    Haha, ik zie het helemaal voor me Melusine
    pi_37777744
    Ooooooooooooh Heaven wat zijn ze LIEF!!! Ik smelt helemaal hier. Die donkergrijze lijkt exact op Basje toen hij (/zij) nog een jonge bom was. Precies met van die minioortjes. Superschattig!
    En die oink oink foto...
    pi_37780656
    Ja wat een liefies he, ik ben echt onwijs gek op ze En ze is net een varkentje op die oinkfoto vind je niet?

    Heb je ook foto's van Basje toen hij/zij klein was?
    pi_37863401
    ik ben echt overstag ik wil er echt heel graag een of twee.. die oranje kobus heeft t em gedaan bij me!! zo een wil ik ook! en die harige leeuwenkop van neo awww liefff

    wij hadden vroegen een witte vlaamse reus (ik was peuter dus ken hem alleen van verhalen)
    onze kobus gleed over het parket in huis.. na een spur en sjoesssss zo over de vloer.
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
    pi_37870259
    Wat een dotten van konijntjes, heaven7!!
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_37873190
    Dankje Isabeau
    pi_37875069
    quote:
    Op dinsdag 16 mei 2006 10:05 schreef Isabeau het volgende:
    Wat een dotten van konijntjes, heaven7!!
    En de mijne niet


    pi_37877559
    En de mijne, mijn kleine nijnen?

    Heaven, ik heb hier geen babyfoto's van Bas helaas, maar wel het nieuws dat hij het nog steeds heel aardig doet en gisteren zelfs met veel gesmek zelf het tuutje van de voerspuit pakte en heeft zitten schranzen voor tien

    Verder nieuws over Inky: ze is gisteren gecastreerd (alleen de eierstokken, de baarmoeder was nog gezond) en is nu een zielig hoopje nijn. Gisteren en vanochtend gedwangvoerd want ze at niet maar nu heeft ze al een aantal plakjes wortel, een blaadje basilicum en een beetje hooi op.
    Punky was trouwens totaal van de rel toen Inky bij de DA was - hij zat verdwaasd en ongelukkig en stil in z'n hoekje, zooo zielig! Nu realiseer ik me pas hoe zielig het is als een konijn zijn vriendje voor altijd moet missen
    Ze zitten nog een aantal dagen apart tot Inky een beetje genezen is, maar ze zitten wel vlak naast elkaar, en kunnen elkaar zien en ruiken.
    pi_37877650
    Jouw nijnen zijn geweldig Melusine, de foto's maar zeker ook de verhalen Fijn dat het goed gaat met het spul
    pi_37877839
    Was een grapje hoor.. maar ze zijn natuurlijk inderdaad geniaal

    Wat ik nog wilde weten - hoe heten jouw mormels eigenlijk?
    pi_37877998
    Dat wil je niet weten

    Huppel die grote en bolletje die kleine, omdat het ook echt een bolletje is
    pi_37878225
    Alle nijntjes in dit topic zijn lief

    Maar dit is natuurlijk een superfoto van twee dotjes


    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_37878447
    Ooh, dat zijn toch lieve namen! Niks mis mee hoor.
    Ons eerste konijn heette Nijntje
    pi_37878478
    Isa, ik geef je gelijk hoor! Van die foto zou het glazuur van je tanden springen, zo zoet!
    pi_37878661
    Ja dat is idd ook de allermooiste die ik heb Die moet ik een keer levensgroot laten ontwikkelen en inlijsten ofzo
    pi_37878687
    quote:
    Op dinsdag 16 mei 2006 14:25 schreef Melusine het volgende:
    Ooh, dat zijn toch lieve namen! Niks mis mee hoor.
    Ons eerste konijn heette Nijntje
    Haha Ja die van ons Snoopy En Snuffie volgde We hadden ook een Humpie, dat vond ik dan wel weer een erg leuke naam
    pi_37880275
    mijn eerste konijntje heette stampertje
    toen we ons huidige meneertje uit het asiel ophaalden heette die ook stampertje maar die hebben we Bataille genoemd
    en het meisje wat we nu hebben heet Miffy
    pi_37884645
    Ok mijn eerste konijn heette witje (ja je raad het al, het was een wit konijn)
    Toen kwam later flappy.
    Toen bunny (RIP) toen b2 (bunny2 RIP) (bijde ziekte onder de leden vanuit dierenwinkel groenrijk te zevenaar).
    Toen kwamen Ed & Fred (zelfde verhaal RIP)

    En dan nu Billy en Brechtje En deze heb ik beide laten onderzoeken net voor het warme weer (ik loop geen risico's meer met die beestjes) en kerngezond
    pi_37885829
    Leuk allemaal om te horen!
    Bij ons was het eerste konijn dus Nijntje - die kreeg na twee jaar opeens gas 's avonds en wij waren dom en ongeïnformeerd en luisterden dus naar de dierenarts die zei dat we de volgende dag maar even langs moesten komen. Te laat dus, want Nijntje is diezelfde nacht overleden.

    Daarna kwam al meteen Basje, en daar hebben we nooit een risico mee genomen: als hij er ziek uitzag, hup naar de dierenarts. Hij presteerde het ook altijd om 's avonds of in het weekend ziek te worden, die lummel, dus elke keer het dure tarief, maar dat hadden we er wel voor over. Nou, Bas is dus nu al tien en woont (tijdelijk?) weer bij mij (ik woon sinds een jaar of 5-6 op mezelf)

    Toen ik met mijn vriend ging samenwonen hebben we Punky en Inky bij Bunnybin opgehaald, en ik hoop dat ze nog heeeeeeel lang bij ons blijven
    pi_37946129
    Ik heb sinds kort een dwergkonijntje en ik laat hem altijd lekker los op de bank, de vloer is te glad.. maar hij rent echt als een bezetene heen en weer over die bank hij is hopelijk toch gewoon aan het spelen??
    pi_37952768
    Hmm, ligt eraan hoe snel. Een konijn dat hele snelle sprongen maakt en rent is meestal inderdaad aan het spelen, maar soms is hij geschrokken of boos of verveeld. Het zou kunnen zijn dat jouw konijn zich verveelt, ik weet niet hoe vaak hij eruit mag, hoe groot zijn hok is, en of je hem speelgoed geeft? Konijnen vervelen zich vrij snel, ze houden van dingen onderzoeken en ermee spelen, dus geef hem bijvoorbeeld een balletje, wat oude kartonnen dozen, etc.

    Trouwens, onze twee konijnen laten zich niet tegenhouden door een gladde vloer hoor. We hebben laminaat liggen, en als de konijnen eruit zijn dan leggen we altijd een paar kleden neer. Maar ze vinden het minstens even leuk om alle plekjes buiten het kleed te verkennen. Veel konijnen houden er ook erg van om op een koel, glad plekje te liggen, dus hier liggen ze soms tegen de plinten aan, met hun buik op de koude vloer
    Als je konijntje de gladheid van de vloer eng vindt, zou ik een oud kleed of oude grand foulard neerleggen, maar anders kun je hem denk ik wel op de vloer laten hoor.
    pi_37955924
    Hij rent van de ene kant van de bank naar de ander, onderweg springt hij een paar keer of hij rent en dan plots snel omdraaien en weer terugrennen, even stoppen en weer terug..
    en hij vindt het leuk om tussen de kussens heen en weer te klauteren.. Ik heb hem een lege wc rol gegeven en die gooit hij af en toe door de rondte, ook een klein leeg bakje in zijn kooi moet er vaak aan geloven.. Hij is nog niet zo groot.. zo'n 12 weekjes..
    pi_37957759
    Dat klinkt als spelen hoor
    Alleen met etensbakjes enzo smijten wijst vaak op verveling... de beste remedie daartegen is een vriendje. Konijnen hebben heel erg veel aandacht nodig omdat het groepsdieren zijn. Als je die aandacht zelf niet kunt bieden, is het beter om er nog eentje bij te nemen, zie ook mijn eerdere post hierover in dit topic.
    Als je je konijn geen vriendje wil geven, moet je er voor zorgen dat je hem heel veel aandacht geeft, vaak knuffelt en aait, vaak eruit laat en genoeg speeltjes geeft, zoals een bouwwerk van oude dozen enzo om te verkennen.
      donderdag 18 mei 2006 @ 18:25:25 #143
    113667 Keiichi
    Konnichiwa!
    pi_37958762




    Nog een paar fotootjes van mijn konijntjes

    Onze kat is trouwens bang voor ze
      donderdag 18 mei 2006 @ 18:27:00 #144
    113667 Keiichi
    Konnichiwa!
    pi_37958808
    quote:
    Op donderdag 18 mei 2006 17:48 schreef Melusine het volgende:
    omdat het groepsdieren zijn.
    Bij de boerenbond beweren ze trouwens dat het solitaire dieren zijn
    pi_37960664
    quote:
    [b]Op donderdag 18 mei 2006 18:27

    Bij de boerenbond beweren ze trouwens dat het solitaire dieren zijn
    Echt waar? Wat een enorme eikels zeg, konijnen zijn allesbehalve solitair!
    Trouwens superleuke foto's van de jouwe!
    pi_37962239
    Maar bij winkels beweren ze wel meer stomme dingen betreffende konijnen.

    Ik mocht in de dierenwinkel een konijntje uitzoeken van mijn vriend, was een lief cadeautje. Maar daar vroeg ik me ineens af of zo'n diertje niet eenzaam zou zijn in z'n uppie en de dierenwinkel medewerkster zei dat dat geen enkel probleem was. Maar als ik er bang voor was kon ik de cavia die bij hem in het hok zat er wel bij nemen. Dat heb ik dus gedaan. Ze kunnen prima met elkaar overweg, dat is het probleem niet, maar later kwam ik er dus achter dat cavia + konijn niet echt een ideale combinatie is. We willen binnenkort verhuizen naar een benedenwoning met tuin en dan komt er dus mooi wel een vriendinnetje voor Oscar (en een vriendje voor Babette )
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_37962252
    Oh ja, de mijne was ook een dwerg hangoor Weinig dwerg aan hoor.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      donderdag 18 mei 2006 @ 20:18:09 #148
    113667 Keiichi
    Konnichiwa!
    pi_37962616
    quote:
    Op donderdag 18 mei 2006 19:30 schreef Melusine het volgende:

    [..]

    Trouwens superleuke foto's van de jouwe!
    Binnenkort zal ik wat meer foto's maken. Overdags en niet tegen het schemeren aan

    Mijn konijnen zijn pas geleden naar m'n ouders verhuist, omdat de verhuurder er overlast van zou hebben Na 1x te zijn ontsnapt Ze hebben een paar weken in hun hokje opgesloten gezeten en beetje mensenschuw geworden. Nu ze de tuin van m'n ouders hebben gaat het al stukken beter
    pi_37963367
    Isa, super hoor, dat je ze allebei een vriendje van hun eigen soort geeft. Echt geweldig, er zijn zat mensen die zoiets geen ruk kan schelen.
    En inderdaad, het kan in theorie wel goed gaan hoor, een konijn en een cavia, maar ze zijn totaal verschillend, kunnen niet communiceren, eten verschillende dingen, hebben andere behoeften, etc.

    Trouwens wat betreft dwergen - échte dwergkonijnen zijn vrij zeldzaam. Je hebt Pooltjes en kleurdwergen, die je bij een fokker kunt halen, maar het verhaal van "de dierenwinkel zei..." heb ik echt al ontelbare keren gehoord. Die klootzakken (sorry hoor) van dierenwinkels verkopen maar al te vaak veel te jonge konijntjes en maken mensen dan wijs dat het "dwergjes" zijn. Belachelijk.

    Keiichi, ben benieuwd naar de foto's! Die wildkleurige is leuk!
    pi_37963731
    ik heb het 1x gevraagd bij de dierenwinkel hier in hilversum, en die konijntjes waren 6 weken oud, echt zo zielig! het zijn nog van die kleine bollies en het liefst zou je ze allemaal meenemen om goed voor ze te zorgen, maarja
    en dan nog de grootte van het hok waar ze altijd in zitten :/
    pi_37970303
    jeeej mijn nijntjuhs op het forum
    thanks keiichi (L)
    Draakjuh (L) Keiichi
    16-06-2012 (L) Michelle
      donderdag 18 mei 2006 @ 22:57:39 #152
    113667 Keiichi
    Konnichiwa!
    pi_37970668
    quote:
    Op donderdag 18 mei 2006 22:51 schreef Draakjuh het volgende:
    jeeej mijn nijntjuhs op het forum
    thanks keiichi (L)
    Alsjeblief lieverd

    Laten we binnenkort ook het Kattenfototopic volspammen met onze poes
    pi_37987233
    Wij hadden er in het begin na een paar maanden noodgedwongen twee, achteraf gezien hartstikke goed. Ons was ook niet verteld dat je er beter 2 kan nemen, dus wij Snoopy gehaald en na een maand of 2? stond de kooi 's morgens open (buiten) en was ze weg Wij gezocht en gezocht, advertenties opgehangen maar niks! Dus wij een nieuwe gehaald. Humpie Na een halve week ofzo kwam er een vrouw aan de deur met Snoopy! Dus toen hadden we er twee Het was absoluut geen optie om er ééntje weer weg te doen. En ze waren zo geweldig leuk samen, echt ongelooflijk!
    Halverwege dat jaar kwam er nog een zwervercavia bij en ze leefden echt goed met z'n 3 in een megagrote ren in de tuin.
    Tot Snoopy doodging En Humpie plots alleen was, dat vonden we zo zielig dat we er een ukkie bijgehaald hebben, Snuffie.
    Ook die leefden in harmonie tot Snuf ook doodging. Humpie was toch 6 denk ik.
    Toen mocht ik geen nieuwe meer van mijn ouders Omdat ze de tuin helemaal gingen veranderen en er geen plaats meer zou zijn voor de nijnen.
    Humpie is met 7.5 jaar gestorven in haar uppie

    Nu dus een hele duidelijke keuze voor 2 donders gemaakt, als je eenmaal hebt gezien wat ze aan elkaar hebben kun je het toch niet over je hart verkrijgen het ooit anders te gaan doen!

    Wat een lulverhaal he

    [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2006 13:36:10 ]
    pi_37987760
    Geweldig verhaal Heaven, wat een gelukkig toeval zeg.
    Hier is het allemaal wat minder... Basje...
    Ik heb de dierenarts gebeld voor advies en uitgebreid met mijn moeder overlegd, omdat ik bang ben dat het binnenkort toch te zwaar voor hem wordt allemaal. Kijk dat hij bijna alleen nog dwangvoer krijgt vind ik geen probleem, want hij eet het graag en ziet er steeds tevreden uit. Maar ik begin in te zien dat er een moment dichtbij komt dat hij zich gewoon niet meer fijn voelt. Hij kan bijna niet meer lopen of wassen, en ... ach, hij is gewoon op.
    Het staat me zo vreselijk tegen om een spuitje te geven terwijl hij op zich zo alert is en vaak nog erg tevreden.... het moment is heel moeilijk te bepalen: wanneer is de grens nou bereikt?
    Maar ik ben bang dat als het zo doorgaat, ik hem toch moet laten gaan binnenkort. Ik ben blij dat ik die beslissing kan nemen omdat ik alleen maar het beste voor hem wil en niet egoïstisch wil zijn, maar als het eenmaal zo ver is weet ik niet wat ik ermee aanmoet...
    Klotezooi.
    Tja hij is altijd heel gelukkig geweest en ergens voelt het heel fijn dat hij tot het laatste moment op me kan vertrouwen, dat ik doe wat het beste voor hem is, maar fuck wat zal het moeilijk worden...
    Ik zie het een tijdje aan, en hoop dat ik op het goede moment weet wat ik moet doen.
    pi_37988105
    Oh shit Dat zal idd verdomd moeilijk worden, maar je moet idd in je achterhoofd houden dat je het doet voor Basje mocht het zover komen.
    Maar we duimen hier natuurlijk gewoon allemaal hard dat Basje wel 25 wordt
    pi_38018152
    M'n lieve ouwe mannetje is echt helemaal op... het gaat waarschijnlijk maandag gebeuren...

    Hij ligt nu op zijn zij, helemaal moegestreden volgens mij. Net even keihard gehuild, maar ik ga z'n leven niet rekken voor mijn eigen gevoelens. Heb een lekker muziekje voor hem opgezet (is ie dol op) en probeer maar om zijn laatste dagen zo goed mogelijk te maken. Arm beestje, het is echt mooi geweest.
    pi_38020308
    Wat verdrietig
    Sterkte
    pi_38020486
    Dank je wel Bluezz...
    Fotootje van hem, nog lekker plat op het kleed.

    Daarnet kon hij nauwelijks overeind komen, poor thing. We hebben afgesproken dat als er niets wonderbaarlijks gebeurt, we maandag met hem naar de DA gaan om hem in te laten slapen. Hij is zo onwijs stoer en dapper, probeert nog steeds te eten, drinken, wassen etc. Maar hij is echt op.
    pi_38021376
    Och gut Ik hoopte al zo dat het niet zo'n bericht zou zijn toen ik zag dat je had gepost! Onwijs klote joh, maar ik vind het erg goed van je dat je zijn belang op de eerste plaats zet
    Heel veel sterkte met je lieve ragebolletje

    [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2006 17:32:56 ]
    pi_38046041
    ik heb nog een vraagje.
    ik krijg donderdag over een week het konijn van mn vriend te logeren, en ik wilde kijken of ik dat konijntje bij mijn 2 konijntjes kan laten even, iig dat ze wat contact heeft met andere nijnen.
    maar nu ik er zo over na dacht, bedacht ik me ineens dat het konijn van mn vriend wel inte-ent is, en mijn konijnen niet. kan ik ze dan gewoon bij elkaar zetten of is er dan een risico dat het inge-ente konijn ziektes overbrengt waar zij wel tegen kan, en mijn 2 konijnen niet?
    (en nou geen discussies over dat ik mijn konijnen wel in moet laten enten, die discussie heb ik al zo vaak gevoerd)
    pi_38046559
    Ik zou haar er sowieso niet bij laten. Een koppeling is niet zomaar iets, en ik zou het zielig vinden als dat konijntje van je vriend (als het al in een keer goed gaat met bij elkaar zetten) daarna (na de logeerpartij) weer alleen is. Ik weet trouwens niet met zekerheid te zeggen of het ingeënte konijn ziektes kan overbrengen, in theorie natuurlijk wel. Ik zou om al die factoren bij elkaar er dus voor kiezen ze niet bij elkaar te doen.

    Als je het konijn van je vriend graag contact met andere nijnen geeft, kun je beter je vriend zo ver krijgen dat hij een vriendje koopt voor zijn beest.

    Ik heb zelf trouwens ook een vraag, non-konijngerelateerd. Weet iemand of er een site is waar je (Quicktime) filmpjes gratis kan uploaden? Zeg maar net zoiets als Tinypic en Imageshack, maar dan voor filmpjes... Heb een paar lieve gemaakt van Basje.

    Heaven, heel erg bedankt voor je steun. Ik ga het heel moeilijk krijgen vrees ik. Gister echt zo gejankt... Maar ik denk echt dat het beter voor hem is. Ik denk ook steeds, het is een prooidier - op het moment dat hij zelf niet meer kan bewegen gaat dat zo tegen zijn instinct in: hij moet kunnen vluchten als hij dat wil...
    Heb ik ook nog eens een klote deadline boven mijn hoofd hangen die ik absoluut niet ga halen...

    Om op een iets vrolijker noot te eindigen: Inky geneest goed na haar castratie, en vandaag mocht ze weer bij Punky in het grote huis komen wonen
    We hebben ze heel even in de badkuip "herkoppeld" om problemen te voorkomen, maar inmiddels liggen ze al weer samen heerlijk platgeslagen op hun plateautje
    Toen ze net in het hok zat, liep Inky echt zo woest mopperend rond, overal gravend enzo... echt zo van "Potverdorie, je bent maar een week van huis, maar die kerel maakt er meteen een puinzooi van. Getverderrie, kijk nou toch, mijn kleedje ligt helemaal verkeerd en de poephoek is helemaal niet goed doorgewoeld..."
    pi_38046788
    een konijntje erbij kopen is voor hen (vriend + zus + moeder) geen optie, ik heb het al vaker voorgesteld, maargoed
    ik heb wel vaker konijnen gekoppeld die in eerste instantie niet goed samengingen, maar daarna zo lief samen waren, en dat is zo'n leuk gezicht! ^^
    daarnaast hebben wij zeg maar zo'n hok met 2 verdiepingen en een deurtje, en daar zelf een ren aan gemaakt, dus het ene konijntje kan in de ren, terwijl de twee van mij in het hok zitten.
    en omdat het konijntje van mn vriend gewend is om veel los te lopen en dat bij ons waarschijnlijk veel minder kan (we hebben het oude buitenhok nog, en daar gaat ze in, en als dat echt niet gaat komt ze naar binnen)
    verder heeft het konijntje niet de mogelijkheid om met andere konijnen in aanraking te komen, behalve bij mij zegmaar, dus anders zouden we niet weten of het konijntje graag bij andere konijntjes is (misschien kan ik ze wel overhalen )

    filmpjes kan je oploaden bij www.photobucket.com :-)
    pi_38047411
    Ja, maar hoe lang duurt die logeerpartij dan?
    Kijk, als ze het leuk vinden samen dan kun je het dat beestje écht niet aandoen om later weer alleen te moeten zitten. Dus dan moet je al 100% zeker weten dat je je vriend+zus+moeder kunt overtuigen (tip: site van Bunnybin enzo laten zien). Ik snap dat je het konijntje even wat gezelschap gunt wat hij anders niet kan krijgen, maar konijnen hechten zich verschrikkelijk aan elkaar (zijn er helemaal naar van als hun vriendje overlijdt, etc.) dus je kan hem dan niet daarna weer alleen laten zitten. Ons mannetjesbeest was finaal van slag toen z'n vrouwtje 1 dagje weg was voor castratie - echt, totaal apatisch en verloren. Dus ik raad het echt af.
    Weet je wat schijnt te werken bij nijntjes die alleen zitten? Buiten natuurlijk enorm veel aandacht en aaitjes van mensen, kun je een knuffel in het hok doen. Dus bijvoorbeeld een knuffelkonijn of een andere fijne vorm knuffel. Haal dan wel even alle gevaarlijke zaken als oogjes, nylon snorharen, kaartjes e.d. eraf. Sommige konijnen schijnen dan heerlijk tegen die knuffel aan te gaan liggen.
    pi_38047831
    Dank je voor de link trouwens... even iets uittesten.
    Basje lust graag dwangvoer.
    pi_38047832
    die duurt maar een paar dagen :-)
    ik werk zelf op het asiel en heb mn ene konijn daar ook vandaan en mn andere konijn uit een konijnenopvang in hilversum en ik heb 1x een dagje in een andere konijnenopvang in hilversum gewerkt. en idd ik weet dat konijnen er behoorlijk naar van kunnen zijn, wij hadden eerst een vrouwtje, en die overleed bij de dierenarts, en toen hebben we haar mee naar huis genomen en het mannetje erbij gezet (hij ging het vrouwtje berijden ), maar toch, dat vind ik wel een soort van afscheid idd.
    het vrouwtje wat we nu hebben is nogal bang enzo en zij hecht ook helemaal aan het mannetje, soms kruipt ze echt zo onder hem, terwijl hij groter is!
    en ik heb mn vriend ook aangeraden om een knuffel in het hok te leggen, zowieso voor als ze naar hier komt, dan heeft ze tenminste wat van thuis, maar hij zei dat ze geen knuffels hadden die daar geschikt voor waren -_-'
    pi_38047878
    quote:
    Op zondag 21 mei 2006 15:59 schreef Melusine het volgende:
    Dank je voor de link trouwens... even iets uittesten.
    Basje lust graag dwangvoer.
    ik kan het filmpje niet zien :-(
    wat voor dwangvoer gebruik jij by the way? wij hadden van die groene smurrie van harrison's ofzo voor toen mijn konijntje de hele tijd kaakabcessen had
    pi_38047884
    Tja, koop er een ofzo. (ja sorry hoor, maar een beetje moet je toch wel voor je beest over hebben?!)
    Zielig van dat eerste konijn trouwens, maar ik heb ook altijd gelezen dat hoe jij het hebt gedaan de beste manier is.
    Bij ons is het vrouwtje ook wat banger - het mannetje moet eerst alles uitproberen voordat zij durft.
    pi_38047983
    quote:
    Op zondag 21 mei 2006 16:01 schreef hiena het volgende:

    [..]

    ik kan het filmpje niet zien :-(
    wat voor dwangvoer gebruik jij by the way? wij hadden van die groene smurrie van harrison's ofzo voor toen mijn konijntje de hele tijd kaakabcessen had
    He, wat vreemd, hier lukt het wel. Ik ga nog even kijken.
    Edit: werkt dit wel?


    Wij gebruiken Science Select ofzo (ruikt naar klaver) en Critical Care van Oxbow (ruikt een beetje zoet). Dat laatste gebruiken we het meest, vindt ie heel lekker. Hebben we ook voor Inky gebruikt toen die na de castratie niet wilde eten.
    pi_38048207
    quote:
    Op zondag 21 mei 2006 16:05 schreef Melusine het volgende:

    [..]

    He, wat vreemd, hier lukt het wel. Ik ga nog even kijken.
    Edit: werkt dit wel?
    [[url=http://i72.photobucket.com/albums/i191/sarahvolz/th_PICT0010.jpg]afbeelding][/URL]

    Wij gebruiken Science Select ofzo (ruikt naar klaver) en Critical Care van Oxbow (ruikt een beetje zoet). Dat laatste gebruiken we het meest, vindt ie heel lekker. Hebben we ook voor Inky gebruikt toen die na de castratie niet wilde eten.
    owgosh! zo deed mijn konijntje ook, zo lief!
    mijne kon je gewoon op je schoot zetten en die begon al meteen aan het spuitje te likken ook als het al op was. maar van een lepel wilde meneer niet eten hoor, dat was te min
    heeeeeeeel veel sterkte morgen!
    pi_38048266
    Hier ook - niet van een schoteltje, moest gevoerd worden, maar dan wel heel gretig naar dat spuitje happen.
    Dank je wel... ik geniet nog maar even van hem en schiet honderd filmpjes... kan wel janken ondertussen
    pi_38048318
    quote:
    Op zondag 21 mei 2006 16:01 schreef Melusine het volgende:
    Tja, koop er een ofzo. (ja sorry hoor, maar een beetje moet je toch wel voor je beest over hebben?!)
    Zielig van dat eerste konijn trouwens, maar ik heb ook altijd gelezen dat hoe jij het hebt gedaan de beste manier is.
    Bij ons is het vrouwtje ook wat banger - het mannetje moet eerst alles uitproberen voordat zij durft.
    ben ik met je eens hoor, ze kunnen best een knuffel kopen, maar ja, ik denk dat zij iets anders met hun konijn om gaan dan jij en ik..
    mja ik vond dat het konijntje het recht had om afscheid te nemen, het was toch zijn vrouwtje. maar ik weet niet waardoor het kwam, mischien dat hij zo ziek was (gebroken poot/kaakabcessen) en dat ze daardoor gescheiden moesten zitten, dat er niet zo veel aan hem te zien was qua verdriet zegmaar.
    gekke vrouwtjes ook altijd ik merk trouwens wel dat zij bestwel sproeit, kan dat?
    ik heb al voorgesteld dat we dr laten helpen, maar dat vindt mn moeder op dit moment nog niet zo nodig..
    pi_38048421
    Ach Melusine, wat een knuffie Ik vind het zo jammer voor jullie allebei. Maar je hebt ook een hele lange tijd van hem/haar kunnen genieten, er zijn niet veel nijnen (helaas ) die 10 jaar oud worden! Dus je hebt het onwijs goed gedaan.

    En die 2 andere floepjes van je zijn ook heerlijk zo te lezen, kan het me helemaal voorstellen
    pi_38048444
    Overigens kost een knuffel bij de Wibra ofzo echt geen drol Belachelijk als je dat niet eens voor je konijn overhebt (Sorry hoor maar imo ben je het dier niet waard!)
    pi_38049107
    quote:
    Op zondag 21 mei 2006 16:21 schreef heaven7 het volgende:
    Overigens kost een knuffel bij de Wibra ofzo echt geen drol Belachelijk als je dat niet eens voor je konijn overhebt (Sorry hoor maar imo ben je het dier niet waard!)
    ja maar misschien moet je niet te snel conclusies trekken, zij hebben het nou eenmaal niet zo ruim als ze zouden willen.
    pi_38049338
    In dat geval zou ik met liefde een knuffel doneren hoor, dat is toch te overzien. Ik heb er misschien nog wel een liggen zelfs. Mail even als je dat wil (sarahvolz at gmail).
    Want ik vind idd ook wel dat als je geen 2e konijn wil nemen, je in ieder geval de andere dingen kunt proberen die hem gelukkig zouden kunnen maken.

    Heaven, je hebt gelijk over Bas: hij is zooo oud geworden! Ben ook supertrots op hem. Hij heeft al een hoop doorstaan (iets van 6-7x naar dierenarts voor darmproblemen, af en toe ontstoken oogje waar zalf in moest, etc) en het is echt een klein vechtertje. Heeft net weer zitten drinken en wassen, maar het kost hem zo veel moeite, hij valt steeds bijna om.
    Als ik het aan hem over zou laten weet ik niet hoe lang hij nog doorvecht terwijl het eigenlijk niet meer kan, dus vandaar de beslissing voor hem genomen. Zal later nog wel een filmpje plaatsen, nu even knuffelen.

    Hiena nog even over dat sproeien, ik heb daar geen ervaring mee met beide vrouwtjeskonijnen (Bas is stiekem een vrouwtje, we ontkennen het alleen ) maar inderdaad is het zo dat een castratie dat kan verhelpen. Een castratie moet eigenlijk voor het 1.5e levensjaar worden uitgevoerd en voorkomt ook baarmoederkanker en -ontstekingen.
    pi_38049514
    ja dan zou ze dus nu zo snel mogelijk moeten geholpen worden, ze is uit maart 2005, dus in september is ze 1.5
    en idd, ik ben zelfook een beetje huiverig ivm baarmoederkanker en ontstekingen enzo, ik wil niet weer een ziek konijn, helemaal niet als ik op kamers ga en ik daar geen dieren mag.
    eerst was het hok gewoon houtkleur, en het mannetje deed helemaal niks, toen kregen we het eerste vrouwtje, ook niks van witte sproei-aanslag, en nu kwam het tweede vrouwtje, en is het hele hok wit -_-' beetej jammer
    heel lief van je aangeboden, van die knuffel, maar ik ga ze niet dwingen. als zij vinden dat hun konijntje geen knuffel hoeft (loopt vaak los, wordt veel geknuffeld en springt naast je op de bank om geaaid te worden), dan is dat hun beslissing. + ik wil geen ruzie met mn schoonfamilie
    pi_38052805
    quote:
    Op zondag 21 mei 2006 16:44 schreef hiena het volgende:

    [..]

    ja maar misschien moet je niet te snel conclusies trekken, zij hebben het nou eenmaal niet zo ruim als ze zouden willen.
    Als je niet eens ¤2,- voor een knuffel voor je konijn kunt missen moet je al helemaal geen dieren nemen! Wat nou als ze onverwachts ziek worden??

    Sorry dat ik wat hard oordeel maar ik ben van mening dat je je dieren hetzelfde moet (kunnen) bieden als dat je je kinderen zou bieden. En dat is toch alleen het beste??

    [ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2006 18:31:39 ]
    pi_38053449
    ja, maar je hoeft niet zomaar mensen die je niet kent zo te beoordelen, dat is niet echt fijn ofzo (vooral niet omdat het mn vriend betreft).
    zij hebben misschien een andere mening, hebben een andere manier van leven, maar dat wil niet perse zeggen dat het slechter is voor het beest! en zijn zoveel manieren waarop je 'zorgen voor' kan benaderen en zij doen dat nou eenmaal anders dan jij.
    dus, jij mag dan zo erover denken, maar laat anderen in ieder geval in hun waarde.
    pi_38061096
    Het is gewoon een feit dat het niet goed kan zijn voor een dier wanneer je in de eerste instantie geen geld hebt voor een knuffel, laat staan geld voor de dierenarts als het grandioos ziek wordt!
    En dat is genoeg wat we erover hoeven te zeggen, we hoeven het ook niet eens te zijn

    Edit-ik rep met geen woord over de zorg die ze het dier geven, daar zal niks mis mee zijn op zich.

    [ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2006 21:31:51 ]
    pi_38065476
    lief baasje van Bas, veel sterkte met alles!!!
    ik heb van Pluis nog een laatste foto gemaakt voordat ze naar de d.a. ging om een spuitje te krijgen(toen had ik nog geen digicam of i.d) vind het fijn voor je dat je Bas terug kunt zien op film.
    veel nijnenknuffels!!!
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
    pi_38067486
    Dandilion, dank je wel...
    Ik ben idd heel erg blij met alle filmpjes en foto's maar ik heb het vanavond heel moeilijk, voelt als rouw. Ik heb nog nooit een huisdier moeten laten inslapen, het voelt zo vreselijk te weten wat er morgen gaat gebeuren. Godver, voel me echt zwaar klote. Ik heb zo'n band met hem gewoon...
    Sorry dat ik hier zo veel zit af te reageren hoor jongens, post maar wat leuke foto's van jullie beesten ofzo. Ik ga maar lekker nog even met hem knuffelen en niet te laat naar bed.
    pi_38068283
    Melusine; Hupple geeft jou en Basje een dikke kus En bolletje was -zoals gewoonlijk- te laat



    Heel veel sterkte morgen

    [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2006 23:26:24 ]
    pi_38070060
    pi_38073861
    heel veel sterkte vandaag!
    pi_38076154
    Sterkte vandaag
    Ook van brechtje en Billy
      maandag 22 mei 2006 @ 13:58:43 #186
    10785 Smots
    The Angriest Dog In The World
    pi_38082815
    Afgelopen zaterdagochtend is Aapje, één van de konijnen van mijn vriendin overleden. De avond ervoor was er niks met haar aan de hand, maar toen we afgelopen zaterdagochtend beneden kwamen bleek ze in de nacht van vrijdag op zaterdag ineens zo ziek te zijn geworden dat alle puf uit 'r kleine lijfje was verdwenen.
    We zijn nog snel naar de dienstdoende dierenarts gereden, maar die gaf ons weinig hoop. Hij heeft 'r onderzocht maar hij kon niets raars vinden. Wel kreeg ze een injectie om de darmwerking weer op gang te brengen en kregen we een pijnstiller en nog een ander medicijn. We hebben heel voorzichtig geprobeerd om haar het medicijn toe te dienen in de auto, maar dat heeft niet meer geholpen. Op weg terug naar huis in de auto heeft dappere Aapje het gevecht opgegeven en is ze in de armen van mijn vriendin weggezakt. Die avond hebben we haar samen een mooi plekje gegeven in een park vlakbij ons huis.
    Dag kleine Apekind, je zult gemist worden.
    The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
    pi_38083686
    Wat zielig voor Aapje... hoe oud is ze geworden? Sterkte, ook voor je vriendin!
    Met konijntjes gaat het zó snel als ze het aan hun darmen hebben. Ik ben er bij mijn konijntje elke keer op tijd bij geweest, maar bij het eerste konijntje wat we hadden is het ook 's nachts misgegaan.

    Wat Basje betreft; vandaag een afspraak gemaakt met de dierenarts, en ik sta er nu ook echt achter.. ik vond het eerst steeds zo moeilijk omdat Basje nog zo goed eet en drinkt en alert is, maar ik zie nu in dat hij echt gebroken is. Zijn lijfje wil niet meer, hij bevuilt zichzelf en kan het niet meer schoonmaken, hij kan nauwelijks overeind komen... het moet liever nu dan later gebeuren. Zal hem alleen zo vreselijk missen... hij is echt het stoerste konijn ter wereld.
    Nog even een fotootje van tijdens het voeren...
    pi_38085134
    Het is inderdaad beter zo.
    Ookal blijft het natuurlijk een onwijs moeiljke beslissing.
    Je bent goed voor basje. En dat weet hij waarschijnlijk zelf ook Hij heeft een mooi leven gehad Nogmaals sterkte
    pi_38085288
    Dankjewel Ymme
    en het klopt ook allemaal wat je zegt. Hij is een respectabele oude heer van meer dan 10 jaar oud (tien jaar en tussen de 3-4 maanden) en het is mooi geweest. Nou ja... ik ben wel erg aan de postdiarree nu, kap er nu maar eens mee. Zometeen komt de familie (zus en moeder) en gaan we hem nog even lekker knuffelen. Hij heeft net nog met mijn hulp het etensbakje bereikt en een flinke hand biks zitten wegknabbelen, de krachtpatser. Het is goed zo, hoe cliche dat ook klinkt.
    pi_38085416
    quote:
    Op maandag 22 mei 2006 15:08 schreef Melusine het volgende:
    Dankjewel Ymme
    en het klopt ook allemaal wat je zegt. Hij is een respectabele oude heer van meer dan 10 jaar oud (tien jaar en tussen de 3-4 maanden) en het is mooi geweest. Nou ja... ik ben wel erg aan de postdiarree nu, kap er nu maar eens mee. Zometeen komt de familie (zus en moeder) en gaan we hem nog even lekker knuffelen. Hij heeft net nog met mijn hulp het etensbakje bereikt en een flinke hand biks zitten wegknabbelen, de krachtpatser. Het is goed zo, hoe cliche dat ook klinkt.
    'het is goed zo' dat zeiden mijn vriend en ik toen we 10 jan J.L. onze hond hebben moeten laten inslapen.

    Maar het blift verdomme moeilijk
    Veel praten, veel knuffelen. Kortom goed afscheid nemen verlicht de pijn een beetje.
    Geef basje ook een knuffel en een van mij!!
      maandag 22 mei 2006 @ 18:01:02 #191
    10785 Smots
    The Angriest Dog In The World
    pi_38092203
    quote:
    Op maandag 22 mei 2006 14:24 schreef Melusine het volgende:
    Wat zielig voor Aapje... hoe oud is ze geworden? Sterkte, ook voor je vriendin!
    Met konijntjes gaat het zó snel als ze het aan hun darmen hebben. Ik ben er bij mijn konijntje elke keer op tijd bij geweest, maar bij het eerste konijntje wat we hadden is het ook 's nachts misgegaan.
    Zes jaar. Niet zo oud, maar mijn vriendin heeft er in ieder geval wèl voor gezorgd dat het altijd een heel blij en tevreden beestje was.
    The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
    pi_38128889
    RIP Basje
    14.02.1996 - 22.05.2006




    Hij heeft het geweldig gedaan, tot op het laatst alert en lief in de auto, en in de behandelkamer liet hij eindelijk los en ontspande helemaal, terwijl hij aan alle kanten geknuffeld werd. Ik heb zelf zijn oortje vastgehouden voor de tweede injectie, en toen was hij weg...
    Hoewel ik het voor hem echt het beste vind, en blij ben dat hij nu lekker kan slapen voor altijd, ben ik er gek genoeg echt helemaal finaal kapot van. Ik mis hem verschrikkelijk....
    Maar we hebben hem het beste gegeven wat nog mogelijk was en ik denk/hoop dat ik over een tijdje alleen maar blij word van de herinneringen.
    We hebben gisteravond nog een laatste keer afscheid genomen, en hem toen vlakbij het huis begraven met z'n koppetje naar het huis toe.
    pi_38129212
    Agossie... sterkte !

    Smots, wat was Aapje een mooi beestje
    pi_38130026
    heel veel sterkte melusine, ik leef met je mee..
    pi_38133266
    He bah vervelend.

    Heel veel sterkte
    pi_38141434
    Basje
    pi_38198130
    sterkte met alles! ik heb een brok in me keel!
    Denk terug aan mijn lieve Pluis en Max.
    ((Melusine))
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
      donderdag 25 mei 2006 @ 19:41:30 #198
    48067 neo2000
    Asking the important questions
    pi_38208398
    Basje.. Sterkte Melusine..!
    Common sense is my super power. What's yours?
    Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
      maandag 29 mei 2006 @ 00:44:27 #199
    146644 pertoef
    tjief tjaf
    pi_38321644
    Echt zielig voor Basje , veel sterkte! en geniet maar ten volle van je twee andere konijntjes!

    zoef pertoef samen met jinxy!









    zoef toen ik hem nog maar net had!
    klik hier

    in actie!
    en klik hier ook maar eens
    Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
    pi_38324178
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 00:44 schreef pertoef het volgende:
    Echt zielig voor Basje , veel sterkte! en geniet maar ten volle van je twee andere konijntjes!

    zoef pertoef samen met jinxy!

    [afbeelding]

    [afbeelding]

    [afbeelding]

    [afbeelding]

    zoef toen ik hem nog maar net had!
    klik hier

    in actie!
    en klik hier ook maar eens
    ahw wat een lieffie!
    dat konijntje lijkt op mijn konijn! iig, de kleuren. weet jij misschien hoe ze dat noemen?
    pi_38325554
    Zoef =


    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
      maandag 29 mei 2006 @ 11:53:31 #202
    146644 pertoef
    tjief tjaf
    pi_38328758
    hihi, ja zoef is inderdaad wel ..

    wel toen ik hem gekocht had, wisten ze mij te vertellen dat het een hangoorkonijntje was, hah sure, omdat zijn ene oortje toen naar beneden hing (dat kan je zien op dat eerste filmpje)..
    maar kheb het eens opgezocht en kdenk dat het een rex dalmatiner driekleur is!
    klik , hij lijkt er toch wel erg op..

    hiena, heb je foto's van je konijntje?
    Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
    pi_38333163
    Hey iedereen, hartstikke bedankt voor alle steun, echt lief van jullie.
    Het gaat nu wel beter, hoewel het heel raar is dat hij er niet meer is. Gister bij m'n moeder gegeten, en toen ik binnenkwam ging het allemaal wel goed (ik bedoel, de keer daarvoor kwam ik binnen met het doosje waar hij in lag in mijn armen, en zelfs toen wilde ik bijna "Hee Bas" zeggen naar de plek waar zijn kooi altijd stond )
    Alleen tijdens het eten had ik continu de neiging om om te kijken naar de plek van zijn kooi, zo raar. Nou ja hij ligt heel mooi en heel dicht bij huis, en hij heeft een mooi leven gehad en we hebben van hem genoten, ons lieve grijze mormel.

    Met onze twee jonkies gaat het fantastisch, we laten ze heel veel los lopen en vooral Punky wordt steeds tammer. Hij wordt trouwens over een week 1/2 jaar oud! Inky haar hechtingen van de castratie zijn eruit gehaald, en het is prachtig genezen.
    Ik heb heel veel leuke foto's en filmpjes gemaakt, zal binnenkort weer eens wat posten. Inky is momenteel verslaafd aan 'kleedje graven' - eerst gebruikte ze daarvoor de grand foulard op de stoel, maar nu ze een fleece kleedje heeft gaat dat helemaal aan gort. Ze is echt superfanatiek, heel lief. Punky is erg knuffelig en groeit nog steeds door, volgens mij wordt het een groterd.

    Wat een geweldige foto's zijn er weer gepost trouwens, echt zo lief!
    Pertoef, ik denk niet dat Zoef is wat jij zegt, rex dalmatiner driekleur. Rexbeharing is namelijk heel kort en dicht, en jouw konijntje ziet er juist enorm fluffy en wollig uit Qua kleur zou het wel kunnen kloppen, dat lijkt sprekend. Maar rexbeharing herken je meteen, die ziet er anders uit dan bij jouw nijn.
      maandag 29 mei 2006 @ 15:13:46 #204
    113667 Keiichi
    Konnichiwa!
    pi_38333463
    Vroeger toen ik thuis woonde nog hadden we ook 1 konijn. Beestje was ruim de 10 jaar gepasseerd. Laatste paar maanden was het duidelijk te zien dat ie aan het aftakelen was. Beestje lag aan het eind van z'n rit levensloos in z'n kooitje.

    Ik heb het daarna nog een paar jaar (!!) gehad dat ik de tuin in liep om knabbel te zoeken. (Hij zat gewoonlijk overal wel achter en onder ) Om vervolgens daarna er achter te komen dat ie er niet is.
    pi_38333667
    Ach gos.
    Mijn beestje heeft maar een maandje bij me gelogeerd voor zijn laatste levensdagen, en ik kijk elke dag meerdere keren achterom omdat ik denk dat hij er nog is. Gek he, dat zo'n beestje opeens weg is. Hij was bij ons echt een belangrijk deel van het gezin, helemaal toen mijn zus en ik nog thuis woonden.

    Punky heeft volgens mij door dat ik behoefte heb aan konijnenliefde Hij lijkt echt tammer dan normaal. Daarnet lag hij lekker te chillen op het tapijt, heb ik hem een hele tijd geaaid en geknuffeld, en hij vond het allemaal best. Zelfs Inky laat zich hier en daar een aaitje welgevallen, terwijl die normaal best schuw is! Ik moet er niet aan denken dat ik helemaal geen konijntje meer in huis had lopen zeg. Heb ook echt medelijden met mijn moeder. Die heeft de afgelopen paar jaar alleen met Basje gewoond, praatte ook met hem enzo. Nu komt ze 's avonds in een leeg huis.
    pi_38336825
    ik heb zo'n kaart (in het frans wel) met allemaal soorten konijnen erop, en idd lijkt het wel een beetje op een driekleureniets maar idd, die rexen hebben niet zo'n wollige vacht

    maardus, foto's van miffy (nee die naam hebben wij dr niet gegeven ):






    een van de eerste kennismakingen!

    en ze wordt steeds tammer en aanhangelijker, en ik ben trots op dr
      dinsdag 30 mei 2006 @ 21:53:36 #207
    146644 pertoef
    tjief tjaf
    pi_38388424
    oohh, tziet er mij zo nen lieven koddigaard uit!!
    zoef heeft daar inderdaad wel wat van mee..kzou ook zo graag nog een hangoor hebben.. en het zou gerust zo eentje als Miffy mogen zijn, zo lief..


    en lap, 't is weeral aan het regenen..


    vroeger hadden wij deze konijnen..
    Ik en Rambo, zo'n 16 jaar geleden ongeveer!


    en dit was mijnen Flip, zo nen lieven..amai amai..




    [ Bericht 2% gewijzigd door pertoef op 30-05-2006 22:59:03 ]
    Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
    pi_38395512
    Zo ziet een relaxt konijn eruit.


    En zo twee relaxte konijnen.


    pi_38398194
    Wat een mooitjes, en die 2 witte voetjes

    [ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2006 08:08:36 ]
    pi_38398640
    hahahahaha! ahw de rechter leunt echt zo tegen de linker! zo lief!
    pi_38497465


    P.I.M.P

    ff vraagjes:
    1. waar kan je veel foto's gratis uploaden met genoeg bandwith per dag
    2. waar staan alle fok! smileys?
    pi_38498176
    OH MY FUCKING GOD WAT EEN HEERLIJK NIJNTJE!!!!

    [ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2006 10:17:41 ]
    pi_38498186
    Antwoord op vraagje 2; als je op "reageer" klikt onderin de pagina staan ze allemaal eronder. Als je ze aanklikt hoef je zelfs de code niet te typen
    pi_38502083
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 08:29 schreef RacerDKB het volgende:
    [afbeelding]

    P.I.M.P

    ff vraagjes:
    1. waar kan je veel foto's gratis uploaden met genoeg bandwith per dag
    2. waar staan alle fok! smileys?
    ooohhh!!! wat lieeieief voskonijntjes
    pi_38503942
    Wat een schatje!!! Dat hoofd! Zo'n enorm hoofd met al dat pluis en dan een klein lijfje eraan

    Je kunt foto's uploaden bij bijv. Tinypic (www.tinypic.com) of photobucket (www.photobucket.com)
    pi_38533248
    Bij photobucket kun je trouwens ook filmpjes uploaden...



    Inky's nieuwe hobby: kleedjegraven. Ze is superfanatiek en kan minutenlang doorgaan. Punky komt af en toe voorbijsjezen.
    pi_38533637
    Oh wat een snoepies En dat graven doet mijn Bolletje precies zo
    pi_38533693
    Overigens maakt die alles ook echt kapot 1 knabbeltje en hop, weer een gat erbij.
    pi_38552483
    sinds donderdag heb ik een logeerkonijntje!





    is ze niet lief
    (hoewel wel een bitch met voernijd en je mag niet in dr hok komen, maargoed )
    pi_38558973
    Hallo...

    lieve konijnen allemaal hoor..
    Dit is die van ons...Rambo heet ze. Ze is erg brutaal, maar toch lief. Ze is echt de baas in huis. Alles gaat zoals zij dat wilt.

    toen was ze nog jong:


    En iets ouder..




    pi_38559910
    Die laatste!!! Wat een schatje zeg!
    Ze ziet eruit als een hoogbegaafd konijntje, met haar computer en woordenboek.
      maandag 5 juni 2006 @ 23:43:57 #222
    73833 Xenwolfie
    Kiekeboe!
    pi_38577971
    Mijn favo topic leeft weer .
    Ich bin der Führer.
    pi_38602726
    Owww nadat ik dat pluize vos konijntje heb gezien weet ik het zeker!!! ik ga mezelf trakteren op een konijnenvriendin (of vriend) hmmm ja ik weet het konijnen zitten liever met z'n 2en!

    Volgend weekend gaat me pa naar een Belgisch plaatsje waar ze dierenmarkt hebben... moet zeggen kan de verleiding dan denk ik niet zo goed weerstaan.. en geen mee te nemen naar huis.
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
    pi_38607338
    Ik ben een beetje een zeikerd in dit topic, ik weet het maar ik zou hem niet zomaar bij zo'n dierenmarkt halen. Je weet nooit wat je een huis haalt. Echt, probeer gewoon een opvang, er zitten zo veel verschrikkelijk lieve en zielige konijntjes die gewoon een goed leventje verdienen. En echt, de prachtigste beesten zitten er tussen, ook jonkies!
    Ik ben bevooroordeeld, maar denk er eens over.
      dinsdag 6 juni 2006 @ 23:05:52 #225
    52003 nielsgeode
    buckyball!
    pi_38610920
    Na Rambo kan onze Flappie ook niet wegblijven:


    blub blub
    pi_38611698
    ja ik weet het, honden in het asiel, ook heel zielig enzo.
    Ik ben er nog niet uit wat ik doe, wie weet neemt me pa er wel eentje voor me mee, moet ik dan zeggen hey pa rij maar terug ik wil ze niet.

    Ik zal eerst paar dingen moeten doen,

    -is mijn balkon wel geschikt, ( ik ga op de 1e verdieping wonen en heb buurkinderen,allemaal allochtonen nee geen sorry! over wat er nu komt: die weten vaak niet hoe ze moet dieren moeten omgaan en ben er van overtuigd dat ze troep naar me konijn gaan gooien! enzovoorts! ik zie al hoe bang en dom ze zijn t.o. onze hond)

    - watvoor hok laat ik bouwen (een handige harry ken ik wel)
    - of kies ik voor een binnen konijn, en mag ze los onder toezienoog van mij op balkon.
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
      woensdag 7 juni 2006 @ 10:50:48 #227
    48067 neo2000
    Asking the important questions
    pi_38619086
    Als deze reden je niet overtuigd om geen konijn bij de dierenzaak te halen, dan weet ik het ook niet meer..

    Vorige week maandag is onze Bibi bezweken aan haar Pasteurella infectie..

    De woensdag ervoor er mee naar de dierenarts toe geweest. Verteld dat ze wild wordt van de antibiotica injecties, en dat de 2e kuur niet veel geholpen heeft. Na langdurig overleg met m'n vriendin toch uiteindelijk maar besloten de 3e kuur te proberen. Niet omdat het genies voor ons vervelend is, maar omdat het beestje het zelf steeds vervelender ging vinden zo langdurig te niezen. En niet geschoten is altijd mis, toch? Voor hetzelfde geld slaat die kuur wel aan en is de kwaliteit van leven van het beestje er een stuk beter op geworden. Dus het er maar op gewaagd.
    Diezelfde avond dus de eerste injectie gegeven. 2 dagen erna nog 1, en dit zouden wij dan 2 weken vol moeten houden. Enfin, in het verleden ook gedaan met de andere kuren en dat ging ook gewoon goed, ondanks dat het resultaat uit bleef.

    Maandag overdag is m'n vriendin wat eerder naar huis gegaan en ze treft daar Bibi aan, hijgend, niet etend. Ermee naar de dierenarts gegaan, die adviseerde de kuur af te maken en dat het waarsch. allemaal wel goed zou komen. Dwangvoeding meegekregen voor het geval dat, omdat m'n vriendin ze s'middags ook niet meer had zien eten.
    Toen ik thuis kwam konijn op schoot genomen. Ze was helemaal loom, en het ergste ervan, heel d'r neusje en nu ook d'r mondje zat onder het snot.. Schoongemaakt en besloten maar even aan te kijken. Logischerwijs zou je verwachten dat het snot/abcesje in de neus kleiner wordt door de antibiotica en daardoor de rotzooi eruit gaat lopen. In d'r ren gezet en daar was ze opeens enigzins levendig, totdat ze ongeveer na een uurtje elke keer om viel.
    Hierna werd het steeds erger. In d'r hok gezet en hier rende ze letterlijk tegen het hok omhoog. Kon in het geheel geen adem meer halen, en had het stik benauwd. Toen geen minuut meer gewacht en in de transporter naar de DA. Daar aangekomen heeft de DA even meegekeken en uiteindelijk gezamelijk de knoop doorgehakt en besloten het beestje in te laten slapen, omdat het er echt niet beter op werd. Ze was echt aan het lijden, dus ja, wat moet je dan? Dierenarts was heel vriendelijk en ondanks dat de kliniek/praktijk al dicht was ons toch nog "geholpen". Bibi is heel rustig op mijn schoot in slaap gevallen.

    Tsjah, het is niet anders. Beestje was al ziek bij aanschaf, en zonder die kuren was ze waarsch. al veel eerder dood geweest. In de natuur had ze waarsch. nooit een echte kans gehad. We zijn nu een week verder en beginnen er rustig over na te denken misschien een ander konijntje te gaan halen. Het hok staat er nog om te desinfecteren met Dettol, maar ik weet niet of ik nog een nijn neem. Het was zeker een lief beestje, maar het verdriet dat je er toch van hebt als ze overlijden door iets war je geen f*ck tegen kan doen..

    Bibi, dank je voor je gezelschap de korte tijd dat je hier geweest bent. Rust zacht kleintje. Het ga je goed.


    In de bank aan het chillen

    Aan het relaxen.. In het nijnentoilet!
    Common sense is my super power. What's yours?
    Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
    pi_38620462

    Ach, wat vreselijk zielig voor Bibi en voor jullie! Wat een prachtig konijntje was ze zeg, arm beestje.

    Super met hoe veel moeite en liefde jullie hebben geprobeerd haar te helpen, en wat klote dat het niet is gelukt. Heel veel sterkte.
    Fijn wel dat de dierenarts er was op het eind, maar toch een vraagje aangezien ze wild werd van de antibiotica. Had je wel helemaal het gevoel dat de arts deskundig was? Veel antibioticumsoorten zijn namelijk niet geschikt voor konijnen. Verder niets gezegd als dit niet het geval was hoor.

    Ik snap ook de twijfel over het nemen van een nieuw konijntje... het is zwaar klote om een geliefd huisdier te verliezen. Aan de andere kant... alles en iedereen gaat dood, je kunt alles wat je hebt kwijtraken. Het zou doodzonde zijn je door angst te laten tegenhouden om te genieten van alles. Hoe kapot ik er ook van was dat mijn konijntje is overleden, ik ben heel blij met en dankbaar voor de lange tijd dat ik van hem kon genieten, en ook heel blij dat hij zo'n fijn leven heeft gehad. Bij een ander was hij misschien al tien keer dood geweest.

    Ik snap je angst ook voor dierenwinkelkonijntjes (en vind het ook zonde dat sommige mensen te egoïstisch zijn om in dezen een goede afweging te maken), maar (gaan we weer ) bij een opvang hoef je voor dit soort dingen veel minder bang te zijn. Een konijn kan altijd ziek worden, maar bij een opvang zullen ze altijd eerlijk zijn over de gezondheid van een konijn, en geven ze een ziek, zwak of ouder beest ook niet aan de eerste de beste mee: ze zoeken daarvoor juist iemand die dat soort zorg aankan en aanwil.

    Als je toch besluit weer een konijntje te nemen, dan heel veel plezier met uitzoeken, en ehm FOTO'S!
      woensdag 7 juni 2006 @ 12:30:40 #229
    48067 neo2000
    Asking the important questions
    pi_38621729
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 11:44 schreef Melusine het volgende:

    <snip>
    Fijn wel dat de dierenarts er was op het eind, maar toch een vraagje aangezien ze wild werd van de antibiotica. Had je wel helemaal het gevoel dat de arts deskundig was? Veel antibioticumsoorten zijn namelijk niet geschikt voor konijnen. Verder niets gezegd als dit niet het geval was hoor.
    Ja, dat wel. Beestje werd gewoon panisch als ze weer een spuit moest. Maar dat kon ik me ook wel voorstellen, 2 personen die haar vasthouden en dan om de dag hetzelfde ritueel van jongs af aan. Kan mezelf voorstellen dat het stressvol was voor het beestje.
    Bij de eerste 2 kuren heb ik op internet gezocht wat de antibiotica precies doet. Eerste keer Baytrill meegehad, dit wordt vaker gebruikt bij infecties en ontstekingen bij huisdieren. Ook bij konijnen. 2e keer een ander middel gehad, dit ook nog opgezocht op internet. De 3e keer niet meer gedaan, omdat het biede andere keren ook goed gegaan is. (wel weer ander middel)
    Ach, ik zoek het daar ook niet achter. In het begin hebben wij ook wel twijfels gehad, of we ze niet teveel hebben gegeven o.i.d.. We hebben ons gewoon aan de instructies van de DA gehouden en het leek zelfs even beter te gaan met d'r. Aan de andere kant, ook al is daar iets fout gegaan, haar ermee terughalen doe je ook niet. Is nu eenmaal zo gelopen.
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 11:44 schreef Melusine het volgende:
    <snip>
    Ik snap je angst ook voor dierenwinkelkonijntjes (en vind het ook zonde dat sommige mensen te egoïstisch zijn om in dezen een goede afweging te maken), maar (gaan we weer ) bij een opvang hoef je voor dit soort dingen veel minder bang te zijn. Een konijn kan altijd ziek worden, maar bij een opvang zullen ze altijd eerlijk zijn over de gezondheid van een konijn, en geven ze een ziek, zwak of ouder beest ook niet aan de eerste de beste mee: ze zoeken daarvoor juist iemand die dat soort zorg aankan en aanwil.

    Als je toch besluit weer een konijntje te nemen, dan heel veel plezier met uitzoeken, en ehm FOTO'S!
    M'n vriendin is het daar niet echt zo mee eens, maar ik wel. Als ze er eentje wil dan liever gisteren dan vandaag. Als we besluiten er eentje gaan halen wordt het er een bij de opvang vandaan, die ook al iets ouder is dan deze. Bibi was net krap aan 6 weekjes, zo'n beestje heeft nog geen weerstand.
    Heb Bibi tegen beter weten in bij de dierenzaak vandaan gehaald. Stom, stom. Maar ja, ook nu weer zo weinig tegen te doen. Leuk detail: M'n vriendin is nog langs geweest bij de dierenwinkel om er wat van te zeggen dat ons Nijntje ziek was.. Kreeg ze zo'n reaktie van: "Tsjah, dat kan gebeuren he..? Oh, is het ook besmettelijk? Dan zal ik de rest van de knaagdieren er maar eens tegen behandelen." Nou, dat kan dus niet gebeuren, als die mensen begaan waren met hun beesten en het niet alleen als handel beschouwden dan hadden ze eerder gemerkt dat alle beesten alles bij elkaar niesten daar. Aangezien Pasteurella zeer besmettelijk is, lijkt het mij moeilijk te missen. En er is geen echte behandeling tegen, dus ze hebben ofwel al die konijnen de nek omgedraaid of alsnog ziek verkocht. Wij waren er na 1 dag al achter dat er iets niet helemaal goed was met Bibi, omdat ze veel te veel niesten. Lijkt me niet dat je dat mist als er 6 konijnen en 4 cavias in 1 ren in je winkel staan.

    M'n schoonmoeder komt nog regelmatig in die dierenzaak (wij dus uit principe niet meer, beetje zieken beesten verkopen daar ) en heeft ze er ook nog eens op aangesproken. Wat ze nu zeiden: "Oh, jammer om te horen joh. Nou, als het beestje dood gaat, mogen ze wel gratis een NIEUWE uit komen zoeken.." Nee, ik zal godver nog een ziek konijn komen halen.. Klote lui.
    Maar als er ander nijntje komt, dan volgen er uiteraard foto's..
    Common sense is my super power. What's yours?
    Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
    pi_38622081
    De meeste dierenwinkelhouders zijn gewoon klootzakken. Dat verhaal van jou, echt om boos te worden. Zes weken is inderdaad ook te jong!! Wat een reactie ook op jullie, echt belachelijk.
    Ik ken het wel hoor, hier zit ook zo'n ongeïnteresseerde dierenwinkel, met konijnen die veel te klein behuisd en veel te jong zitten te stressen. Als je daar naar vraagt halen ze ook hun schouders op. Hoewel ze letterlijk naast de deur zitten, boycotten wij ze nu ook: verderop zit namelijk een heel erg diervriendelijke winkel (prijs voor gewonnen ed), daar gaan we nu gewoon heen. Mooi pech voor die andere, want we geven best wat uit elke keer.
    Ik heb me echt gerealiseerd dat dierenwinkels vaak geen fuck om beesten geven (een generalisatie natuurlijk, zie de diervriendelijke zaak die ik noemde, maar het gaat meestal op). Ze zien al die hamsters, katjes, cavia's en vissen die ze verkopen gewoon als handelswaar, dingen om geld mee te verdienen net zoals de witgoedverkoper een wasmachine ziet. Zo fout, maar weinig aan te doen helaas.

    Wat betreft die antibiotica, ik begreep hem verkeerd... dacht dat ze van het spul zelf wild werd. Maar dat ze van het spuitje wild werd begrijp ik natuurlijk.

    Nogmaals veel sterkte, ook voor je vriendin, en als je een lijst opvangen nodig hebt dan heb ik die wel, staat ook ergens in het topic. Ik zit me af en toe echt te verlekkeren aan al het schattigs wat ze weer op hun sites zetten, maar ja... meer dan twee kan ik echt niet kwijt.
      woensdag 7 juni 2006 @ 15:06:30 #231
    48067 neo2000
    Asking the important questions
    pi_38626335
    Heb topic al doorgespit (alle 2 de delen, duurt ff met al die foto's ) maar geen lijst kunnen vinden.. Wel wat losse adressen (bunnybin etc.) maar een lijssie is altijd handig..
    Common sense is my super power. What's yours?
    Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
    pi_38626491
    Sorry, heb ik je helemaal voor niets laten zoeken
    Spijt me hoor, dacht echt dat ik hem geplaatst had. Hier is de link die ik bedoelde:
    http://www.konijnen.nl/diversen/opvangadressen.htm
      woensdag 7 juni 2006 @ 18:56:02 #233
    48067 neo2000
    Asking the important questions
    pi_38633127
    Okay, dank je...!
    Common sense is my super power. What's yours?
    Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
      vrijdag 9 juni 2006 @ 00:28:37 #234
    146644 pertoef
    tjief tjaf
    pi_38678981
    oh das echt wel jammer,
    Bibi zag er mij echt zo uit!
    Hopelijk heb je meer geluk als je beslist om nog een konijntje te nemen..

    zoef ligt graag in't zonnetje






    en hier wat filmpjes:

    dit doet hij nu steeds, zo rond mijn hand gaan cirkelen..

    blij om buiten te zitten

    de doos aan't verslepen

    en nog eentje om het af te leren
    Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
      vrijdag 9 juni 2006 @ 09:29:22 #235
    48067 neo2000
    Asking the important questions
    pi_38683689
    Die oren van Zoef op de laatste foto..
    Common sense is my super power. What's yours?
    Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
    pi_38684065
    ik ben verliefd op Zoef!
    graaft Zoef zich niet uit? of zit het gaas ook onder de grond?
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
    pi_38684115
    In de kamer van Oscar staat een bureau waarop een pc staat. Oscar kan inmiddels op het bureau springen!! pc is verwijderd
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_38686628
    Afgelopen dinsdag is ons nijntje geopereerd, we hadden een bobbel ontdekt bij zijn schouderblad. nadat dit na een kuurtje niet weg was hebben we besloten hem te laten opereren ookal had ze er gen last van.

    achteraf bleek het een tumor te zijn.






    Ze is weer kip lekker
    pi_38686781
    Wat een raar gezicht, zo'n geschoren plekje Maar fijn dat ze weer helemaal de oude is
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      vrijdag 9 juni 2006 @ 11:49:14 #240
    48067 neo2000
    Asking the important questions
    pi_38687829
    Ah gossie.. Maar uhm.. that's that..? Ik bedoel,m bij mensen kan het toch zijn dat je ernstig ziek bent als ewr een tumor ontdekt wordt, gaan ze kijken of het goed of kwaadaardig is en zo.. Nu zullen zij bij een knijn neit zo ver gaan waarschijnlijk, maar hoe weet je nu of het beestje niet alsnog ziek is..?
    Common sense is my super power. What's yours?
    Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
    pi_38689750
    Ik kom ook maar weer eens spammem met Zoe & Zoran






    Hier word er heftig aan een stok geknaagd (mochten jullie je afvragen waarom dat knoijn in zo'n rare houding zit )
    pi_38690332
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 11:49 schreef neo2000 het volgende:
    Ah gossie.. Maar uhm.. that's that..? Ik bedoel,m bij mensen kan het toch zijn dat je ernstig ziek bent als ewr een tumor ontdekt wordt, gaan ze kijken of het goed of kwaadaardig is en zo.. Nu zullen zij bij een knijn neit zo ver gaan waarschijnlijk, maar hoe weet je nu of het beestje niet alsnog ziek is..?
    tijd zal het leren. ook was het niet vergevorderd was nog heel klein enzo. ook springt hij nog vrolijk in het rond. dus ja tijd zal het leren.
    pi_38690565
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 11:49 schreef neo2000 het volgende:
    Ah gossie.. Maar uhm.. that's that..? Ik bedoel,m bij mensen kan het toch zijn dat je ernstig ziek bent als ewr een tumor ontdekt wordt, gaan ze kijken of het goed of kwaadaardig is en zo.. Nu zullen zij bij een knijn neit zo ver gaan waarschijnlijk, maar hoe weet je nu of het beestje niet alsnog ziek is..?
    Medisch gezien is elke zwelling een tumor. Kan dus ook gewoon een vetbult zijn oid. Ik denk dat ze het weefsel wel beoordelen en laten onderzoeken als ze het niet zouden vertrouwen hoor.

    En morgaine, dat bruine konijn, wat een mooi dier!!
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_38690848
    Prachtig, dat rex-konijn, en die andere is ook echt een schatje!
    Die van Kabbie lijkt wel een koe lief hoor. Ben blij dat jullie die bobbel hebben laten weghalen.
    Een van onze konijnen is laatst gecastreerd, en zij had ook zo'n mooi geschoren plekje op haar buik, gek gezicht inderdaad!
    Ga binnenkort weer nieuwe foto's maken.

    Trouwens een vraagje voor iedereen met binnenkonijnen: proberen die van jullie ook steeds aan kabels te knagen en zo ja, wat doe je ertegen? Ik weet wel van oplossingen als een plantenspuit, trommelen op de vloer en lawaai maken, maar ik bedoel meer of iemand een handige manier van kabels wegwerken heeft. Of is dat meer iets voor het klusforum?
    pi_38690970
    wij hebben zowat overal kabelgootjes gelegd. Die kun je gewoon kopen bij iedere doe-het-zelf zaak. Daar kun je de kabels gewoon doorheen schuiven.
    pi_38691839
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 13:14 schreef Melusine het volgende:
    Prachtig, dat rex-konijn, en die andere is ook echt een schatje!
    Rex...dat woord zocht ik Bedankt!
    quote:
    Trouwens een vraagje voor iedereen met binnenkonijnen: proberen die van jullie ook steeds aan kabels te knagen en zo ja, wat doe je ertegen? Ik weet wel van oplossingen als een plantenspuit, trommelen op de vloer en lawaai maken, maar ik bedoel meer of iemand een handige manier van kabels wegwerken heeft. Of is dat meer iets voor het klusforum?
    Plantenspuit: Oscar gaat zich uitgebreid wassen terwijl je water over hem heen spuit.
    Lawaai: Oscar is volgens mij doof met die hanghoren van hem Als ik een oor optil en NEE roep dan springt hij heel erg geschrokken weg. Verder is hij echt nergens bang voor. Ik kan naast hem gaan springen en hij zal gewoon doorgaan met wat hij aan het doen is.

    In de kamer waar Oscar de hele dag rondhupst is geen kabel te vinden en als ik hem in huis laat rennen hou ik altijd heel erg een oogje in het zeil. Verder heb ik bepaalde delen van het huis 'afgezet'. Zo kan hij niet ahter de tv komen (daar staat een dambord en onder de verwarming een opgerold handdoekje ). Hij kan niet achter het bureau (houten plaat onder bureau) en niet naast de bank waar een stekkerdoos ligt (ook afgezet met een stuk hout en een handdoekje onder de verwarming). Dat was het wel, meer losse kabels lopen er niet echt.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      vrijdag 9 juni 2006 @ 13:48:13 #247
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_38692075
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 13:41 schreef Isabeau het volgende:
    In de kamer waar Oscar de hele dag rondhupst is geen kabel te vinden en als ik hem in huis laat rennen hou ik altijd heel erg een oogje in het zeil. Verder heb ik bepaalde delen van het huis 'afgezet'. Zo kan hij niet ahter de tv komen (daar staat een dambord en onder de verwarming een opgerold handdoekje ). Hij kan niet achter het bureau (houten plaat onder bureau) en niet naast de bank waar een stekkerdoos ligt (ook afgezet met een stuk hout en een handdoekje onder de verwarming). Dat was het wel, meer losse kabels lopen er niet echt.
    Zo doen wij het ook, vooral afschermen. Ook leuk om te zien als je het een keer vergeten bent terug te plaatsen: Kees gaat dan direct op onderzoek! Verder vindt hij eigenlijk alleen de boeken op de onderste boekenplank erg interessant om aan te knabbelen. Daar staan nu dus de boeken met de minste waarde

    Spelen jullie konijnen ook zo graag met gordijnen?
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
    pi_38695417
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 13:14 schreef Melusine het volgende:
    Trouwens een vraagje voor iedereen met binnenkonijnen: proberen die van jullie ook steeds aan kabels te knagen en zo ja, wat doe je ertegen? Ik weet wel van oplossingen als een plantenspuit, trommelen op de vloer en lawaai maken, maar ik bedoel meer of iemand een handige manier van kabels wegwerken heeft. Of is dat meer iets voor het klusforum?
    je hebt bij de bekende kluswinkels van die euhh grote kabels zegmaar, waar je al je kabels in wil leggen.
    het is zo'n slang zegmaar, en daar kan je met een apparaatje je kabels in trekken zegmaar en dan sluit die slang zich heel stevig, tis wel van plastic, maja
    pi_38695940
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 13:48 schreef Mark het volgende:

    Spelen jullie konijnen ook zo graag met gordijnen?
    Daar kan hij gelukkig niet bij

    Inmiddels heeft Oscar namelijk ook een terecht koosnaampje: Slopertje.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_38709484
    Hoorde van mijn oom wie konijnen fokker is dat konijnen dol zijn op hout van de knotwilg ofzo. Hij zegt datals je dat geeft gaan ze daar lekker op knagen en dan zo minder zin hebben om aan andere dingen te knagen.

    Heb zelf nog geen tijd gehad om hout te zoeken dus kom nog steeds "knaag beetjes" tegen
    pi_38713139
    Knotwilg, ik zal eens gaan zoeken, prima tip!
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_38740265
    klopt, wilgentakken of takken van fruitbomen, daar kunnen ze zich uren mee vermaken.
    pi_38740391
    Met of zonder blaadjes?
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_38742624
    met, de blaadjes eten ze hier als eerste op
      zondag 11 juni 2006 @ 11:15:36 #255
    48067 neo2000
    Asking the important questions
    pi_38744139
    Beetje rond zitten shoppen, maar geen echte konijnenopvang hier in de buurt.. (noord-West brabant)

    Hebben bij Bunnybin wel wat leukjes gezien, maar ja, da's ruim anderhalf uur rijden, en dan heb je nog geen garantie dat je er eentje mee krijgt. Zeker omdat wij er maar eentje nemen. (i.v.m. ruimte) Misaschien toch maar eens mailen naar die gasten. Iemand ervaring met Bunnybin, hoe daar de afhandeling is?

    Ach ja, we zien anders wel. Ga de komende tijd mezelf gewoon verdiepen in asiels/konijnenopvangen en dan zien we wel waar we mee thuis komen.
    Common sense is my super power. What's yours?
    Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
    pi_38764011
    Je móet zelfs eerst naar Bunnybin mailen, das veel beter dan plompverloren langsgaan.
    Ik heb Wilma gewoon een uitgebreid mailtje gestuurd met daarin mijn ervaring met konijnen, de reden dat we nu konijntjes wilden, hoe we ze gingen huisvesten, en ook de bevestiging dat we er twee namen en niet maar eentje. Hoe meer info hoe beter, want ze willen natuurlijk wel dat hun nijntjes een goed huis krijgen.
    Ik heb maar een punt, en dat is dat ik betwijfel of iemand die zo begaan is met konijnen als Wilma van Bunnybin er wel mee akkoord gaat dat je er maar eentje neemt. Een konijn hoort gewoon samen te zijn, daar wordt het gelukkig van. Weet niet hoeveel ruimte jullie hebben, maar ons appartement is echt niet gigantisch, en je kunt altijd de hoogte ingaan. Dat zie je heel veel: twee hokken op elkaar, een gat in de bodem van de bovenste, en een trappetje ertussen. Neemt niet veel ruimte en is toch genoeg voor twee konijnen.
    Als je het beestje echt alleen wil laten zitten, zou ik eerst per mail overleggen. Misschien dat er een konijn is dat niet zo goed gekoppeld kan worden ofzo, maar ik zou er niet op rekenen. De meeste deskundige opvangen zijn niet blij met alleen geplaatste konijnen.

    Mocht het lukken met de mail, dan kunnen ze ook een week lang konijntjes gereserveerd houden voor je, zodat je zeker weet dat je niet voor niets langskomt. Voor ons was het ook een eindje rijden, maar het was het meeer dan waard.


    Nog even over het wilgenhout: dat hebben ze natuurlijk allang. Het zijn twee verwende mormeltjes, onze konijnen. Maar net als bij katten werkt het vaak zo dat ze het speciaal aangeschafte speeltje negeren, en het spannende verboden object tot leukste ding in de wereld bombarderen.
    Punky en Inky hebben een stuk wilgenhout én een heel huisje van stammetjes, maar ze knagen het liefst aan antieke meubels en kabels.
    Toch maar eens de luiheid aan de kant zetten en de boel in kabelgoten gooien. Heb nu ook al als tijdelijke oplossing dekens en planken als afscherming, maar vooral Punky is gehaaid.
      zondag 11 juni 2006 @ 23:23:24 #257
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_38765484
    Eerlijk gezegd was ik behoorlijk van slag van die foto's in de Metro en Spits afgelopen dinsdag (?). Een reiger (!) die een konijntje opeet
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
    pi_38766896
    Er is ook een topic over in F&F... ik heb maar niet echt gekeken.
    konijntjes
      maandag 12 juni 2006 @ 14:25:52 #259
    48067 neo2000
    Asking the important questions
    pi_38778799
    Tsjah, om nu met dit weer met een konijn 1,5 tot 2 uur in de auto te gaan zitten..
    Gaan de nijnen ook niet echt leuk vinden denk ik. Was ook wel van plan eerst te mailen voor ik er langs reed. Al is het alleen maar om af te stemmen dat het gaat, een konjin. De ruimte die we hebben is helaas echt niet zo groot. Stond een rennetje binnen en een hok. Beestje mocht altijd los lopen als wij thuis kwamen.. Buiten op het balkon is ook niet echt een optie denk ik..
    Als ik een eengezinswoning met tuintje gehad had, was het makkelijker geweest.. Dan had ik gewoon een ren gebouwd voor in de achtertuin en hadden er 2 nijnen ingezeten..
    Common sense is my super power. What's yours?
    Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
      maandag 12 juni 2006 @ 14:32:25 #260
    113667 Keiichi
    Konnichiwa!
    pi_38778937
    quote:
    Op maandag 12 juni 2006 14:25 schreef neo2000 het volgende:
    Tsjah, om nu met dit weer met een konijn 1,5 tot 2 uur in de auto te gaan zitten..
    Gaan de nijnen ook niet echt leuk vinden denk ik. Was ook wel van plan eerst te mailen voor ik er langs reed. Al is het alleen maar om af te stemmen dat het gaat, een konjin. De ruimte die we hebben is helaas echt niet zo groot. Stond een rennetje binnen en een hok. Beestje mocht altijd los lopen als wij thuis kwamen.. Buiten op het balkon is ook niet echt een optie denk ik..
    Als ik een eengezinswoning met tuintje gehad had, was het makkelijker geweest.. Dan had ik gewoon een ren gebouwd voor in de achtertuin en hadden er 2 nijnen ingezeten..
    Ik zou er op gokken dat met dit weer de konijnen na zo'n tijd gewoonweg niet veilig aankomen.
    Tenzij je misschien goede airco in de auto hebt..
    pi_38780811
    Nee, met dit weer moet je natuurlijk sowieso een konijn niet in de auto nemen, tenzij je airco hebt. Ik dacht dat dat vanzelfsprekend was, dat je met hitte geen konijnen kunt vervoeren.

    Ik blijf er wel bij dat het ruimteargument niet echt opgaat... op de plek van het rennetje plus hok passen toch makkelijk twee op elkaar gestapelde hokken van 100X50 ofzo met een trappetje ertussen. Als je konijnen vrij lopen als je thuis bent, is dat genoeg ruimte.

    En geloof me, ik heb tien jaar lang een konijn in zijn eentje gehad en dat beestje heeft het heel mooi gehad. Maar als ik had gekund, had ik alles teruggedraaid en hem een vriendje gegeven.
    Het is gewoon zo'n natuurlijk, vertederend, prachtig gezicht, twee konijntjes die samen zijn. Ze hebben zo'n sterke band.
    pi_38790033
    Eens, als je 1 konijn kunt houden, kun je er ook 2 houden, zeker als ze ook los kunnen lopen.
    Ik vind het zo vreselijk zielig als mensen 1 nijn nemen, die beestjes worden echt niet gelukkig als ze alleen zitten, ookal krijgen ze aandacht en kunnen ze loslopen
    Als je eenmaal hebt meegemaakt hoe konijnen samen kunnen zijn weet ik zeker dat je het die beestjes nooit meer aandoet om alleen te laten zitten
    [



      maandag 12 juni 2006 @ 21:11:37 #263
    48067 neo2000
    Asking the important questions
    pi_38791263

    Ja, is misschien ook wel zo. Ach, heb het er met m'n vrienin ook al over gehad en we hadden toch een groter hok moeten kopen naarmate Beebs groter geworden was. Dat laatste zit er helaas niet meer in vrees 'k.
    Beestje mag zeker los lopen als we thuis zijn, da's ook de bedoeling. Ah well, we spelen nog steeds met het idee, nog niets definitief.
    Common sense is my super power. What's yours?
    Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
    pi_38792288
    Als je voor definitief gaat, neem er alsjeblieft toch 2!!
    pi_38796821
    * Melusine voegt haar smeekbede bij die van Heaven7

    Ach weet je, ik heb eigenlijk een hekel aan evangeliseren... Wil je ook niet op je kop zitten ofzo, Neo2000.
    Het is gewoon dat ik zelf de fout een keer uit onwetendheid heb gemaakt, en ik was zo verschrikkelijk ongelooflijk dol op m'n lieve konijntje.. ik voel me echt rot over elke dag dat hij alleen heeft gezeten. Ik had het hem zo gegund... En nu ik er twee heb haal ik m'n hart zó op aan dat geknuffel, gelik, gewas en tegen elkaar aan geschurk
    Ze zijn ook hartstikke tam evengoed, dus daar hoef je je niet druk om te maken.
    Hoe groot is dat hok van Bibi dan? Misschien kun je er een groter hok onder zetten, dan wordt het een soort penthouse
    Joh niemand kan je dwingen, ik wilde alleen echt heel duidelijk maken dat een konijntje alleen toch minder gelukkig wordt. Hoeveel aandacht je ook geeft, je moet toch werken/studeren etc en dan zit zo'n beestje alleen. Denk er alsjeblieft nog even over, lees de verhalen bij Bunnybin, haal je vriendin over, etc....

    Oh enne, deze foto's zijn helemaal niet ter chantage ofzo



    pi_38802149
    Ach wat een hummeltjes heb je toch Melusine
    pi_38806377
    Dank je, en jij anders ook!

    Oh ja, een laatste argument en dan hou ik op met zeuren, Neo.
    Als je er nou twee neemt, dan wordt het kiezen uit al die ultiem schattige wolzakjes ook weer wat makkelijker. Dan kun je gewoon de twee liefste nemen ipv daartussen moeten kiezen.
    pi_38833772
    ik heb een vraagje.
    vandaag was mijn vrouwtjeskonijntje, miffy, zich aan het wassen, en als ze op dr achterpootjes zit, en zich zo omdraait zegmaar om dr rug te wassen (dus met dr voorpootjes van de grond) piepte ze een beetje, maar ze ging wel gewoon door met wassen. zou ze nou iets hebben ofzo? ik heb de komende week niet veel tijd om richting dierenarts te gaan (en dat vind ik ook geen doen voor dr in dit weer, het is al zo'n neurootje), vandaar dat ik het hier ff vraag
    pi_38835582
    Hoe klonk het piepen? Hard en hoog, of meer een soort knorretje, of..?
    Op zich maken konijnen meestal alleen geluid als ze pijn of angst hebben. Ze kunnen knorren/grommen als ze boos of bang zijn, en hard knarsetanden of piepen als iets pijn doet, en gillen als ze in doodsnood zijn.

    Ik zou haar gewoon even goed in de gaten houden de komende dagen: eet ze als normaal, keutelt ze als normaal, hoe beweegt ze, etc.
    Hoe oud is Miffy? Ik neem aan dat ze niet gecastreerd is?
    Je hebt gelijk dat naar de dierenarts in dit weer ondoenlijk is, misschien wel gevaarlijker dan niet gaan in deze hitte. Mocht het probleem aanhouden, kun je ook gewoon even bellen naar je dierenarts, dat kost niets en dan kun je je probleem toch even voorleggen. overigens gaat deze laatste tip alleen op als je echt een konijnkundige dierenarts hebt. In alle andere gevallen kan ik namelijk toch al voorspellen wat ze gaan zeggen: "tja, weet niet mevrouwtje, ziet ze dr verder goed uit? Nou zie het nog maar even aan dan". Er zijn al heel wat nijntjes overleden door domme eikels van dierenartsen/assistenten. Ik ben zo blij dat ik nu eindelijk een hele goede heb

    Succes, geef Miff een knuffel.
    pi_38838309
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 00:40 schreef Melusine het volgende:
    Hoe klonk het piepen? Hard en hoog, of meer een soort knorretje, of..?
    Op zich maken konijnen meestal alleen geluid als ze pijn of angst hebben. Ze kunnen knorren/grommen als ze boos of bang zijn, en hard knarsetanden of piepen als iets pijn doet, en gillen als ze in doodsnood zijn.

    Ik zou haar gewoon even goed in de gaten houden de komende dagen: eet ze als normaal, keutelt ze als normaal, hoe beweegt ze, etc.
    Hoe oud is Miffy? Ik neem aan dat ze niet gecastreerd is?
    Je hebt gelijk dat naar de dierenarts in dit weer ondoenlijk is, misschien wel gevaarlijker dan niet gaan in deze hitte. Mocht het probleem aanhouden, kun je ook gewoon even bellen naar je dierenarts, dat kost niets en dan kun je je probleem toch even voorleggen. overigens gaat deze laatste tip alleen op als je echt een konijnkundige dierenarts hebt. In alle andere gevallen kan ik namelijk toch al voorspellen wat ze gaan zeggen: "tja, weet niet mevrouwtje, ziet ze dr verder goed uit? Nou zie het nog maar even aan dan". Er zijn al heel wat nijntjes overleden door domme eikels van dierenartsen/assistenten. Ik ben zo blij dat ik nu eindelijk een hele goede heb

    Succes, geef Miff een knuffel.
    he...dat is niet waar....ze knarsentanden ook als ze iets lekker vinden...die van mij tenminste wel als ze bij me ligt.
    pi_38838368
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 00:40 schreef Melusine het volgende:
    Hoe klonk het piepen? Hard en hoog, of meer een soort knorretje, of..?
    Op zich maken konijnen meestal alleen geluid als ze pijn of angst hebben. Ze kunnen knorren/grommen als ze boos of bang zijn, en hard knarsetanden of piepen als iets pijn doet, en gillen als ze in doodsnood zijn.

    Ik zou haar gewoon even goed in de gaten houden de komende dagen: eet ze als normaal, keutelt ze als normaal, hoe beweegt ze, etc.
    Hoe oud is Miffy? Ik neem aan dat ze niet gecastreerd is?
    Je hebt gelijk dat naar de dierenarts in dit weer ondoenlijk is, misschien wel gevaarlijker dan niet gaan in deze hitte. Mocht het probleem aanhouden, kun je ook gewoon even bellen naar je dierenarts, dat kost niets en dan kun je je probleem toch even voorleggen. overigens gaat deze laatste tip alleen op als je echt een konijnkundige dierenarts hebt. In alle andere gevallen kan ik namelijk toch al voorspellen wat ze gaan zeggen: "tja, weet niet mevrouwtje, ziet ze dr verder goed uit? Nou zie het nog maar even aan dan". Er zijn al heel wat nijntjes overleden door domme eikels van dierenartsen/assistenten. Ik ben zo blij dat ik nu eindelijk een hele goede heb

    Succes, geef Miff een knuffel.
    ja het is een beetje een kruising tussen een knor en een piep. misschien is het wel handig om te zeggen dat zij veel piept, omdat ze bestwel bang is. daarom maakte ik me er ook een beetje zorgen om, omdat konijntjes eigenlijk in de extreme gevallen geluid maken (maarja, zij dus ook als ze eet bijvoorbeeld ) het was verder niet een hard gepiep, maar ja, tis moeilijk uit te leggen.
    het probleem is dat ik het meeste bij de konijntjes ben, en ik vanaf vandaag tm vrijdag veel weg ben :S en ik zie mn broertje het niet doen ze was wel heel bewegelijk volgens mn vriend, die heeft gister een kwartier voor het hok gezeten (maar hij zei ook dat ze ineens zonder rede begon te stampen, of dat nou door hem kwam was niet duidelijk)
    mifs is van maart 2005, dus 1 en een kwart jaar en ze is niet gecastreerd (hoewel ik dat wel overweeg maar eigenlijk niet mag van mn ouders
    op mijn asiel werkt gelukkig een dierenarts die konijnenkundig is ben ik idd ook heeeeeeeeel blij mee!
    pi_38841318
    Nou dat konijnen alleen geluid maken in extreme gevallen klopt niet altijd hoor. Ik heb bijv. een heel 'vocaal' konijn
    Hij knort de hele dag er op los; als ie lekker ligt, als ie iets lekkers te eten krijgt, als ie lekker geaait word enz.
    Piepen heb ik echter pas een keer gehoord en dat was toen mn ram en voedster ruzie hadden en de ram wel erg hard te keer ging tegen mn meisje.
    pi_38844331
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 06:40 schreef cleany het volgende:

    he...dat is niet waar....ze knarsentanden ook als ze iets lekker vinden...die van mij tenminste wel als ze bij me ligt.
    Dat is wel waar. Ik zeg toch HARD knarsetanden. Trust me, ik weet hoe zacht knarsetanden (bruxing) klinkt, en dat is inderdaad een teken dat het beestje geniet, maar ik had het over hard knarsetanden, iets dat ik helaas ook heb moeten horen pas geleden, en dat klinkt toch echt wel anders, en is een teken van pijn.

    Verder is het NIET normaal dat konijnen veel grommen en knorren. En weer weet ik waar ik het over heb: ik heb zelf een konijn gehad dat in het begin tamelijk territoriaal en aggressief was. Ik zeg niet dat er per definitie iets met de gezondheid mis is van zo'n konijn, maar het is geen normaal gedrag. Het kan duiden op verveling, aggressie, pijn, angst, boosheid, zelfs snot, etc. Vaak is het gewoon zo onschuldig als verveling - dat zie je vaak bij konijnen die alleen zitten of niet vaak genoeg uit hun hok mogen om te spelen.
    pi_38844518
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 07:03 schreef hiena het volgende:

    [..]

    ja het is een beetje een kruising tussen een knor en een piep. misschien is het wel handig om te zeggen dat zij veel piept, omdat ze bestwel bang is. daarom maakte ik me er ook een beetje zorgen om, omdat konijntjes eigenlijk in de extreme gevallen geluid maken (maarja, zij dus ook als ze eet bijvoorbeeld ) het was verder niet een hard gepiep, maar ja, tis moeilijk uit te leggen.
    het probleem is dat ik het meeste bij de konijntjes ben, en ik vanaf vandaag tm vrijdag veel weg ben :S en ik zie mn broertje het niet doen ze was wel heel bewegelijk volgens mn vriend, die heeft gister een kwartier voor het hok gezeten (maar hij zei ook dat ze ineens zonder rede begon te stampen, of dat nou door hem kwam was niet duidelijk)
    mifs is van maart 2005, dus 1 en een kwart jaar en ze is niet gecastreerd (hoewel ik dat wel overweeg maar eigenlijk niet mag van mn ouders
    op mijn asiel werkt gelukkig een dierenarts die konijnenkundig is ben ik idd ook heeeeeeeeel blij mee!
    Wat naar dat ze zo bang is...
    Het geluid tussen een piep en knor dacht ik al, dat heb ik ook wel eens gehoord en klinkt mij toch als een teken van ongemak/angst in de oren.
    Konijnen die piepknorren ( ) tijdens het eten kunnen territoriaal of angstig zijn. Bij mijn konijn was het vnl. territoriaal gedrag: hij gromde ook als je het lege etensbakje pakte, en smeet ermee rond.
    Ik vroeg of ze gecastreerd was, omdat het zou kunnen dat ze pijn had van binnen bij haar geslachtsorganen. Maar daar is ze nog wel erg jong voor. Vertoont ze het gedrag wat ik beschreef bij het eten, of is ze echt alleen bang? Voedsters worden wel minder territoriaal als ze gecastreerd worden namelijk, maar ik weet niet of jouw nijn alleen maar bang is of ook aggressief?

    Tja als Miffy veel piept, dan is de vraag natuurlijk heel anders dan wanneer ze voor het eerst piepte tijdens dat wassen. Daarom dacht ik toen aan pijn of bedreigd voelen, en nu denk ik eerder dat het gewoon normaal gedrag voor haar is.
    Zijn er redenen dat ze zo angstig is? Zit ze alleen? Pak je haar wel eens op?
    Kun je merken dat ze piept als er iemand in de buurt komt of doet ze het ook als ze helemaal ongestoord zich alleen waant?
    pi_38846358
    Ik ben het eens met het feit, dat een konijn alleen nooit helemaal gelukkig kan zijn.
    Als je er voor kiest neem er 2, dit zal eigenljk wettelijk vast moet staan.
    Echt ik raad het persoonlijk iedereen aan
    pi_38846469
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 12:24 schreef Melusine het volgende:
    Verder is het NIET normaal dat konijnen veel grommen en knorren. En weer weet ik waar ik het over heb: ik heb zelf een konijn gehad dat in het begin tamelijk territoriaal en aggressief was. Ik zeg niet dat er per definitie iets met de gezondheid mis is van zo'n konijn, maar het is geen normaal gedrag. Het kan duiden op verveling, aggressie, pijn, angst, boosheid, zelfs snot, etc. Vaak is het gewoon zo onschuldig als verveling - dat zie je vaak bij konijnen die alleen zitten of niet vaak genoeg uit hun hok mogen om te spelen.
    Hm, dan heb ik even een vraagje. Mijn geweldige konijnen knorren ook. En na een week (of meer) vakantie helemaal. Je kan er dan nauwelijks bijkomen. Maar als je ze een tijdje aandacht geeft en ze weer vrij rond kunnen lopen op 't balkon (en in de grondbak kunnen graven) is het ergste over. Maar over gaat het m.n. bij 1 van de twee niet. Nu kan het verveling zijn, maar kan het ook gewoon 't karakter zijn? Cisco (die het meeste knort) knort b.v. ook als ze een boomwortel niet kapot krijgt.
    De dames komen uit hetzelfde nest en zien er ongeveer zo uit. Ze zitten nu naast elkaar, elk in een apart hok omdat ze elkaar anders helemaal aan gort bijten. Ze hebben toen ze klein waren vrolijk bij elkaar gezeten toen moeders er nog bij liep, maar na een week niet bij elkaar gezeten te hebben lijken ze onverenigbaar. Zou daar nog iets aan te doen zijn? Dat geeft ook veel meer mogelijkheden met rondlopen, omdat ze nu om de beurt het balkon op mogen en de ander zich dan ook best wel eens de tering gaat vervelen.

    Dat is wel een tip van mijn kant: heb je een balkon waar de konijnen moeten zitten, maak dan onder het hok een mogelijkheid waar de beestjes kunnen graven. Het geeft wel een behoorlijke troep, maar je konijnen zullen je dankbaar zijn. En het geeft je meteen de mogelijkheid om de beestjes een koele plek te geven met het weer van de afgelopen dag. (Door de grond nat te houden.)
    pi_38852072
    Ja, het kan volgens mij zeker het karakter zijn. Bij het konijntje dat ik al noemde was dat waarschijnlijk wel het geval. Dat was gewoon een beetje een aggressief beestje in het begin, daar heb ik echt het vertrouwen van moeten winnen. Het is een teken van niet helemaal tam zijn, en dat is op zich niet erg: je konijn hoeft niet echt tam te worden als hij een vriendje heeft voor de knuffelbehoefte.
    In die vakantie worden ze neem ik aan door een ander verzorgd? Dat kan al zorgen dat ze ontstemd raken. Kan diegene niet af en toe de konijnen een uurtje los laten? Het is wel logisch dat ze knorrig zijn als ze niet naar buiten mogen.
    Verder kan het knorren erg afnemen naarmate de konijnen je gaan vertrouwen, dat heb ik zelf ook gezien.
    pi_38852190
    Ik moet nu even weg, op het samenzitten kom ik zo nog terug.
    pi_38857836
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 12:31 schreef Melusine het volgende:

    [..]

    Wat naar dat ze zo bang is...
    Het geluid tussen een piep en knor dacht ik al, dat heb ik ook wel eens gehoord en klinkt mij toch als een teken van ongemak/angst in de oren.
    Konijnen die piepknorren ( ) tijdens het eten kunnen territoriaal of angstig zijn. Bij mijn konijn was het vnl. territoriaal gedrag: hij gromde ook als je het lege etensbakje pakte, en smeet ermee rond.
    Ik vroeg of ze gecastreerd was, omdat het zou kunnen dat ze pijn had van binnen bij haar geslachtsorganen. Maar daar is ze nog wel erg jong voor. Vertoont ze het gedrag wat ik beschreef bij het eten, of is ze echt alleen bang? Voedsters worden wel minder territoriaal als ze gecastreerd worden namelijk, maar ik weet niet of jouw nijn alleen maar bang is of ook aggressief?

    Tja als Miffy veel piept, dan is de vraag natuurlijk heel anders dan wanneer ze voor het eerst piepte tijdens dat wassen. Daarom dacht ik toen aan pijn of bedreigd voelen, en nu denk ik eerder dat het gewoon normaal gedrag voor haar is.
    Zijn er redenen dat ze zo angstig is? Zit ze alleen? Pak je haar wel eens op?
    Kun je merken dat ze piept als er iemand in de buurt komt of doet ze het ook als ze helemaal ongestoord zich alleen waant?
    nou ja, ze zit zich te wassen, dus ik denk dat ze zich wel een beetje op haar gemak voelt (al kan het natuurlijk ook ontwijkend gedrag zijn zegmaar (even de naam kwijt)). Miffy is erg bang, in het begin viel ze me gewoon aan, nu stampt ze alleen nog, en probeert weg te vluchten zegmaar (in een hokje ofzo), dit deed ze eerst ook.
    dat wat jou konijntje had, is waarschijnlijk voernijd of idd territoriaal gedrag, maar daar is verder niks mis mee, toch?
    Miffy is denk ik alleen bang, niet aggresief. ze is soms gewoon nieuwschierig, en ik kan heel lief met dr knuffelen (dan komt ze tegen me op staan enzo ) maar in dr hok is ze bang. ze valt me niet meer echt aan (ik denk omdat ze me begint te herkennen) gelukkig
    ik doe een gokje, maar ik denk dat het knorren en bang zijn het gevolg is van het in een konijnenopvang zitten. wij hebben haar begin januari uit een konijnenopvang in hilversum gehaald, ze was toen 3/4e jaar. ik denk dat dat bestwel invloed heeft gehad op hoe ze mensen ziet. want ze kreeg daar natuurlijk alleen maar eten, en niet uitgebreid aandacht.
    ze zit samen met haar vriendje Bataille (waar ze erg dominant op is, in het begin reed ze erg veel op bataille) en verder pak ik ze minstens 3x per dag op.
    het piepknorren tijdens het wassen deed ze toen ze zich alleen waande (mn vriendje zat er dus al een kwartier stil bij en toen ik een keer er heel stil bij zat).
    maar zoals ik al zei, het piepen en knorren als ik haar wil benaderen wordt steeds minder, ik kan haar nu af en toe gewoon aaien zonder dat ze meteen wegspurt/knort/piept* hiena weg wil hebben.
    pi_38859475
    Dan denk ik dat die piepknor bij het wassen losstaat van die angst. Wat dan overblijft is: onwaarschijnlijk: pijn (gewoon even in de gaten houden dus) of iets met de luchtwegen (snot, ook even in de gaten houden)
    waarschijnlijk: gewoonte

    Weet je trouwens zeker dat het geen nies was? Dat doen ze ook nog wel eens.

    Wat betreft die angst, ja, ik denk dat je gelijk hebt en dat het ermee te maken heeft dat ze misschien een naar verleden heeft. Uit een opvang zijn op zich zegt niet zoveel, ze krijgen vaak echt wel aandacht, en nestjes worden vaak bij vrijwilligers geplaatst om ze handtam te maken.
    Een van onze konijntjes (ook uit opvang dus) is zwanger op straat gedumpt, en die vertrouwt ons nog echt niet. Ze laat zich soms aaien en soms niet, schrikt soms van ons en soms niet. Het enige wat werkt is vertroetelen en niets tegen de zin van het beestje. Wat dat betreft is oppakken niet zo'n goed idee, vandaar dat ik het vroeg. Een konijn dat wordt opgepakt denkt instinctief "help, ik ben gevangen door een roofdier", en zal dus of vechten, of juist niets doen omdat het stil van angst is. Oppakken kan alleen bij enorm tamme konijnen die je echt helemaal vertrouwen, en zelfs dan moet je het alleen doen als het echt nodig is.
    pi_38859894
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 13:40 schreef en_door_slecht het volgende:
    Ze hebben toen ze klein waren vrolijk bij elkaar gezeten toen moeders er nog bij liep, maar na een week niet bij elkaar gezeten te hebben lijken ze onverenigbaar. Zou daar nog iets aan te doen zijn? Dat geeft ook veel meer mogelijkheden met rondlopen, omdat ze nu om de beurt het balkon op mogen en de ander zich dan ook best wel eens de tering gaat vervelen.
    Daar is volgens mij zeker wat aan te doen. Het probleem: konijntjes kunnen als babies heel goed bij elkaar. Twee zusjes zijn ook volwassen een goede combinatie, maar het punt is dat ze in hun "puberteit" kuren kunnen gaan vertonen, en soms vanuit het niets kunnen gaan ruziemaken.
    Je moet ze dus opnieuw koppelen. Aangezien voedsters heel territoriaal zijn, is dat iets lastiger, maar zeker haalbaar. Zet je konijntjes de komende tijd elke avond in elkaars hok. Dus niet samen, maar het ene konijn in de ander haar hok, en andersom. Zo wennen ze alvast goed aan elkaars geur. Heb je nog het grote hok waar ze samen in zaten? Zo ja, maak dat dan grondig schoon. Zo nee, dan moet je de twee oude hokken verbinden als de koppeling geslaagd is. Een ander hok dan waar ze nu in zitten is beter, omdat ze het dan nog niet als hun eigen territorium beschouwen.

    Als je de konijnen een week ofzo aan elkaars geur hebt laten wennen, kun je beginnen met de koppeling. Kies een neutrale ruimte waar ze nog nooit zijn geweest, bijvoorbeeld de gang of badkamer. Zorg voor iets vertrouwds als een huisje of speeltje, maar niet al te veel ruimte om elkaar te ontlopen. Laat de konijnen tegelijk in het nieuwe territorium. Tenzij ze met bloeden, gillen en krijsen gaan vechten, moet je ze zoveel mogelijk met rust laten. Plukken haar uittrekken en elkaar berijden moet je niet verstoren, dat zijn manieren om de rangorde te bepalen. Zorg wel voor een dik paar handschoenen om ze in geval van nood uit elkaar te trekken, een plantenspuit/bak water voor als het vechten uit de hand loopt. Je kunt ook hard krijsen (ze moeten echt schrikken) als ze te ruw doen. Als ze elkaar negeren is dat een goed teken. In het beste geval worden ze weer vriendjes. Als ze gaan rijden en plukken, hou de poging dan bij een kwartiertje ofzo. Eindig met iets lekkers, een stukje andijvie ofzo, en laat de nijnen dit lekker naast elkaar opeten.
    Herhaal het koppelen tot ze elkaar weer lief lijken te vinden. Dan kun je ze ook langer op je balkon samen laten, en als dat goed gaat samen laten wonen. Pas altijd op dat je ze tegelijk in een nieuwe plek zet, aangezien ze allebei vrouwtjes zijn, en anders de ander als indringer zullen zien.

    Succes!!
    pi_38859974
    als ik bijv achterover buig als ze bovenop het hok staan, dan loopt miffy vaak zat op mn borstkast, omdat ze er dan vanaf wil vet schattig, en dan springt ze ook vol op me.
    ik heb bataille wel eens horen niesen (toen dacht ik meteen dat hij snot had ) en dit klonk niet echt zo, ookal was het piepknorren bij miffy.

    en ik zeg ook niet dat ze bij opvangen niet gesocialiseerd worden hoor , maar ze krijgen niet zo de aandacht als dat ze hier krijgen (en de ruimte om te lopen en de speeltjes die ze nu hebben). ik denk dat dat bestwel onmogelijk is als je een opvang hebt!
    pi_38860120
    Tuurlijk, maar niet alle konijntjes houden daar angst aan over bedoelde ik.
    Heeft Miffy nou nog gekke geluidjes gemaakt sinds die ene keer?
    Het klinkt verder niet ernstig, ik zou gewoon alleen proberen om haar heel rustig minder bang te maken, dus niet meer oppakken, en als ze bijvoorbeeld op je springt of knuffelt kun je haar belonen met lekkers.
    pi_38861433
    ik ben de hele dag weggeweest, heb alleen net en vanochtend even met ze kunnen knuffen. dus geen gekke geluidjes voor zover ik weet!
    het probleem met miffy is, dat als ik haar niet oppak, ze niet bij me komt en ze dus nog langzamer minder tam wordt. we zijn nu 5,5 maand bezig en we zijn al een heel stuk opgeschoten, maargoed.
    daarnaast is het probleem dat het veelvraten zijn (:P) en ik dus niks mee kan nemen richting hok (probleem 3) zonder dat ze dat door hebben en alleen maar op het eten gericht zijn.
    en het 3e probleem dus, het zijn buitenkonijnen, met een hok met 2 verdiepingen met daaraan een grote ren, en daar kan ik dus niet in gaan zitten/bij gaan zitten en wachten totdat ze bij me komt (daarvoor staan er ook te veel speeltjes in de ren )
    maar ik ging net even knuffen (dan zet ik ze meestal op het dak van het 2verdiepingenhok) en ze kwam weer de hele tijd op me staan en in mn armen springen enzo telkens even knufjes zoeken, maar soms ook bestwel bang zijn (kan ik me best voorstellen, met zo'n groot iets boven je )
    pi_38862209
    Wat lief klinkt dat... alsof ze eigenlijk bang is maar toch heel graag wil knuffelen
    Ben ook elke keer helemaal vertederd als Inky zich laat aaien terwijl ze het eigenlijk best eng vindt.
    pi_38864109
    mijn liefe dwergkonijntje die 8 weken oud is
    ze heet trouwens chicko,
    hij zit nu lekker naast me aan het springen hij schijt trouwens me bureau onder
    maar toch zal ik hem geenees erop wijzen want hij is lief


    stiekem fototje gemaakt


    denkende konijn


    assshot


    lief he
    pi_38890995
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 20:03 schreef Melusine het volgende:
    Daar is volgens mij zeker wat aan te doen. Het probleem: konijntjes kunnen als babies heel goed bij elkaar. Twee zusjes zijn ook volwassen een goede combinatie, maar het punt is dat ze in hun "puberteit" kuren kunnen gaan vertonen, en soms vanuit het niets kunnen gaan ruziemaken.
    Je moet ze dus opnieuw koppelen. Aangezien voedsters heel territoriaal zijn, is dat iets lastiger, maar zeker haalbaar. Zet je konijntjes de komende tijd elke avond in elkaars hok. Dus niet samen, maar het ene konijn in de ander haar hok, en andersom. Zo wennen ze alvast goed aan elkaars geur. Heb je nog het grote hok waar ze samen in zaten? Zo ja, maak dat dan grondig schoon. Zo nee, dan moet je de twee oude hokken verbinden als de koppeling geslaagd is. Een ander hok dan waar ze nu in zitten is beter, omdat ze het dan nog niet als hun eigen territorium beschouwen.

    Als je de konijnen een week ofzo aan elkaars geur hebt laten wennen, kun je beginnen met de koppeling. Kies een neutrale ruimte waar ze nog nooit zijn geweest, bijvoorbeeld de gang of badkamer. Zorg voor iets vertrouwds als een huisje of speeltje, maar niet al te veel ruimte om elkaar te ontlopen. Laat de konijnen tegelijk in het nieuwe territorium. Tenzij ze met bloeden, gillen en krijsen gaan vechten, moet je ze zoveel mogelijk met rust laten. Plukken haar uittrekken en elkaar berijden moet je niet verstoren, dat zijn manieren om de rangorde te bepalen. Zorg wel voor een dik paar handschoenen om ze in geval van nood uit elkaar te trekken, een plantenspuit/bak water voor als het vechten uit de hand loopt. Je kunt ook hard krijsen (ze moeten echt schrikken) als ze te ruw doen. Als ze elkaar negeren is dat een goed teken. In het beste geval worden ze weer vriendjes. Als ze gaan rijden en plukken, hou de poging dan bij een kwartiertje ofzo. Eindig met iets lekkers, een stukje andijvie ofzo, en laat de nijnen dit lekker naast elkaar opeten.
    Herhaal het koppelen tot ze elkaar weer lief lijken te vinden. Dan kun je ze ook langer op je balkon samen laten, en als dat goed gaat samen laten wonen. Pas altijd op dat je ze tegelijk in een nieuwe plek zet, aangezien ze allebei vrouwtjes zijn, en anders de ander als indringer zullen zien.

    Succes!!
    Hmm, ik heb hier wel twee hele speciale konijnen hoor! Ik denk dat als je er een kat bij zet deze in stukken bij die twee konijnen vandaan gehaald moet worden.
    Ze zitten nu naast elkaar in een hok waar twee lagen gaas in het midden zit, zodat ze altijd gescheiden zitten, maar elkaar wel kunnen ruiken en deels kunnen zien. Toen ze eens per ongeluk bij elkaar op 't balkon terecht kwamen, had 1 van de twee de krassen in d'r onderrug staan en er vlogen bergen haar rond. Dat bij elkaar zetten durf ik dus eigenlijk niet zo goed meer... De enige reden dat ze ophielden met knokken was omdat ze beide afgepeigerd waren.

    Maar ik zou ze graag bij elkaar willen hebben, omdat ze dan bij heet weer beiden onder het hok een bunker kunnen bouwen.
    pi_38891122
    Tja, het is wel zo dat er altijd een klein percentage koppelingen mislukt, omdat de konijnen echt een hekel aan elkaar hebben. Dit komt echter niet vaak voor. Je moet wel begrijpen dat voedsters heel erg territoriaal zijn: als je die samengooit in een plek die ze allebei als hun eigen territorium beschouwen, zullen ze zich verdedigen. Dat heeft niets te maken met speciaal zijn of elkaar niet mogen.
    Nogmaals, haar in het rond en een beetje vechten is nog geen teken dat ze niet samen kunnen. Je moet het echt op een neutrale locatie proberen wil je met zekerheid kunnen zeggen dat ze elkaar niet mogen.
    Er is wel een truukje voor konijnen die zich niet makkelijk laten koppelen.
    Weet je toevallig of je konijnen bang worden van een autorit? De meeste konijnen namelijk wel.
    Zo ja, zet ze dan samen in een auto en ga een stuk rijden. Ze zullen zo bang zijn dat ze dan maar troost bij elkaar zoeken. Eenmaal terug en weer apart, zullen ze elkaar niet associeren met de angst van het autorijden, maar juist met het veilige gevoel van bij elkaar zitten. Dit werkt ook met iets anders waar ze heel bang voor zijn, zoals een stofzuiger ofzo. Maar het belangrijkste is dat je probeert te koppelen op neutraal terrein.
    pi_38905864
    kennis maken met de logeer pup:

    Sam: Whenever there is any doubt, there is no doubt. That's the first thing they teach you.
    Vincent:Who taught you?
    Sam: I don't remember. That's the second thing they teach you.
    pi_38911125
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 00:26 schreef AversusZ het volgende:
    kennis maken met de logeer pup:
    Kan dat zomaar? Ik meende dat honden en katten vaak wel willen matten met een konijn. Je konijn zou niet de eerste zijn die in de bek van een kat belandt. Gok je maar gewoon wat of gok je het eerst met het konijn van de buren?
      vrijdag 16 juni 2006 @ 13:37:51 #291
    126263 cleany2
    I`m back!
    pi_38916686
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 13:37 schreef ymme het volgende:
    Ik ben het eens met het feit, dat een konijn alleen nooit helemaal gelukkig kan zijn.
    Als je er voor kiest neem er 2, dit zal eigenljk wettelijk vast moet staan.
    Echt ik raad het persoonlijk iedereen aan
    dat spreek ik toch echt tegen hoor...je kan aan alles merken dat ons konijn het gelukkigste konijn ter wereld is...4 a 5 uur per dag door de hele kamer rennen, overal mogen rennen, springen, liggen en bijten (staat toch niks van waarde).

    Dat moet een feest zijn en uit het feit dat ze altijd bij ons komt liggen en ons uitgebreid komt likken en geknuffeld wil worden blijkt wel dat ze heel gelukkig is. Bezoek vindt ze ook erg leuk, hoe meer mensen hoe meer vreugd. Nee ik denk niet dat ze zich eenzaam voelt.
    pi_38916936
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 13:37 schreef cleany2 het volgende:

    [..]

    dat spreek ik toch echt tegen hoor...je kan aan alles merken dat ons konijn het gelukkigste konijn ter wereld is...4 a 5 uur per dag door de hele kamer rennen, overal mogen rennen, springen, liggen en bijten (staat toch niks van waarde).

    Dat moet een feest zijn en uit het feit dat ze altijd bij ons komt liggen en ons uitgebreid komt likken en geknuffeld wil worden blijkt wel dat ze heel gelukkig is. Bezoek vindt ze ook erg leuk, hoe meer mensen hoe meer vreugd. Nee ik denk niet dat ze zich eenzaam voelt.
    ja, omdat hij of zij niet beter weet!
    vergelijk het met jezelf, ben jij liever samen met een gorilla, of met een medemens (je partner bijv.)
    pi_38922976
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 13:37 schreef cleany2 het volgende:

    [..]

    dat spreek ik toch echt tegen hoor...je kan aan alles merken dat ons konijn het gelukkigste konijn ter wereld is...4 a 5 uur per dag door de hele kamer rennen, overal mogen rennen, springen, liggen en bijten (staat toch niks van waarde).

    Dat moet een feest zijn en uit het feit dat ze altijd bij ons komt liggen en ons uitgebreid komt likken en geknuffeld wil worden blijkt wel dat ze heel gelukkig is. Bezoek vindt ze ook erg leuk, hoe meer mensen hoe meer vreugd. Nee ik denk niet dat ze zich eenzaam voelt.
    Zucht... Ik heb zelf, als je even goed leest, 10 (ja tien) jaar een heel erg gelukkig konijntje gehad. Alleen ja. Ik beweer niet dat een konijn alleen niet gelukkig KAN zijn, ik beweer dat hij met een vriendje gelukkigER is. Volgens mij bedoelde Ymme dat ook. En inderdaad zoals Hiena zegt, soms weet je niet beter. De vergelijking medemens/gorilla is een hele goede, want konijnen communiceren op hele subtiele wijze met beweging, ademhaling etc. en dat kan niet met welke andere diersoort dan ook: daar hebben ze een soortgenoot voor nodig.

    Geloof me, mijn "single" konijntje heeft een prachtig leven gehad, en ik heb geen seconde het gevoel dat ik hem tekort heb gedaan. Hij was ook altijd superblij, hield heel erg van knuffelen, etc. Hij is niet voor niets zo oud geworden: dat wordt een ongelukkig beest niet. Maar toch, als ik de tijd kon terugdraaien had ik hem een vriendje gegeven. Dat is namelijk zoals het hoort - konijnen zijn NIET solitair van natuur.
    En mensen kunnen een gemis wel voor een groot deel opvangen, maar nooit helemaal. Als je niet vanuit ervaring en kennis spreekt, kun je maar beter even nadenken voor je iets zegt.

    En dan heb ik het belangrijkste nog niet eens gehad. Dat JIJ nou toevallig goed voor je konijn zorgt en het veel aandacht geeft is, hoewel heel erg lovenswaardig, nog geen teken dat anderen dat ook zullen doen. Soms heb je het gewoon even druk, moet je naar je werk, ben je een dagje weg, etc. Een gekoppeld konijnenpaar is altijd samen en zal altijd kunnen communiceren op een manier zoals een mens dat met een konijn niet kan.
    En er zijn dus zat mensen die maar 1 konijn nemen uit onwetendheid, en die het niet (kunnen) overstelpen met aandacht en ruimte en liefde zoals jij kennelijk doet en ik heb gedaan. Die mensen wil ik nog voor de aanschaf behoeden voor een fout, door duidelijk te maken hoe graag konijnen samen zijn.
    Vaak is het namelijk gewoon onwetendheid. Als het egoïsme is, vind ik het walgelijk, maar kan ik er weinig aan doen. Maar de mensen die gewoon niet beter weten willen vast het beste voor hun konijn, en zullen blij zijn met deze tip.
    pi_38974872
    Ik zit er ook over na te denken om 2 konijntjes te kopen...
    Maar kunnen een vrouwtje en mannetje of vrouwtje vrouwtje bij elkaar dan? (als je t mannetje laat castreren he)
    Enne in wat voor hok moeten ze dan? Ik wil ze graag met zn tweeën in een hok hebben maar hoe groot moet dat dan zijn? Een normaal hok met zn tweeën? Want ik vind het niks als ze allebei in een apart hok zitten..
    En kopen jullie konijnen via een nestje van bijv marktplaats of via een dierenwinkel? \

    En heeft iemand nog tips voor me als ik 2 konijntjes aanschaf of dingen die ik wel zou moeten weten over konijnen?
    Ik wil namelijk gaas over een stuk gras zetten waar ze overdag kunnen rennen en lopen.
    Maar hoe zit het dan met de winter? Kunnen ze dan ook naar buiten of moeten ze de hele dag in een hok zitten?

    Ik hoop dat jullie me wat antwoordjes kunnen geven
    pi_38978001
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 17:07 schreef Sannelie het volgende:
    Ik zit er ook over na te denken om 2 konijntjes te kopen...
    Maar kunnen een vrouwtje en mannetje of vrouwtje vrouwtje bij elkaar dan? (als je t mannetje laat castreren he)
    Enne in wat voor hok moeten ze dan? Ik wil ze graag met zn tweeën in een hok hebben maar hoe groot moet dat dan zijn? Een normaal hok met zn tweeën? Want ik vind het niks als ze allebei in een apart hok zitten..
    En kopen jullie konijnen via een nestje van bijv marktplaats of via een dierenwinkel? \

    En heeft iemand nog tips voor me als ik 2 konijntjes aanschaf of dingen die ik wel zou moeten weten over konijnen?
    Ik wil namelijk gaas over een stuk gras zetten waar ze overdag kunnen rennen en lopen.
    Maar hoe zit het dan met de winter? Kunnen ze dan ook naar buiten of moeten ze de hele dag in een hok zitten?

    Ik hoop dat jullie me wat antwoordjes kunnen geven
    Hoi
    Leuk dat je konijntjes wil! Ik zal proberen je vragen even te beantwoorden.
    Ik neem aan dat je de nijntjes buiten wil houden, niet binnen? Dan is het zeker goed dat je er twee wil. Een buitenkonijn alleen is nog zieliger dan een binnenkonijn alleen.

    Een gecastreerd mannetje en een vrouwtje is de ideale combinatie, dat gaat bijna altijd goed en kan ik je echt aanraden. Goed idee om een ren met gaas te maken, dat vinden ze heerlijk! Ze kunnen zeker niet in hun hok blijven voor langere tijd, konijnen houden heel erg van beweging en hebben ruimte nodig. Ook in de winter kun je ze dus prima naar buiten laten hoor. Zorg gewoon voor een goed warm, goed afgesloten gedeelte in hun hok (het nachthok) waar ze geen tocht of kou hebben. Lekker veel hooi erin enzo. Dan houden ze het prima uit. Konijnen krijgen een wintervacht en hebben eerder last van hitte dan van kou. Dit gaat alleen niet op voor hele jonge konijntjes, omdat die nog geen goede vacht hebben.

    Hier staat een stuk over konijnen in de winter:
    http://www.konijnen.nl/diversen/vrieskou.htm

    Hier kun je goede manieren van huisvesting zien:
    http://bunnybin.web-log.nl/bunnybin/wonen_doe_je_zo_/index.html
    http://www.konijnen.nl/hokken/knijnhok.htm

    Hokken kun je nieuw kopen of via via, als ze maar stevig zijn, een goed afgeschermd nachtgedeelte hebben en veilig zijn.

    Tot slot wat betreft de aanschaf, ik kan je heel erg aanraden om een konijn bij een opvang te halen.
    Doe het alsjeblieft niet via Marktplaats of de dierenwinkel: er zitten te veel mensen tussen die onbetrouwbaar zijn en de dieren slecht behandelen. Je krijgt vaak te maken met zieke dieren (lees maar eens terug in dit topic, iemand verloor zijn jonge dierenwinkelkonijntje aan een nare ziekte) en de meeste mensen weten totaal niet hoe ze met beesten om moeten gaan en zullen je verkeerd voorlichten. In de vele particuliere opvangen in Nederland stikt het van de lieve konijntjes die een goed leventje verdienen. En ook in opvangen worden vaak nestjes geboren, dus als je graag kleintjes wil dan heb je het ook voor het uitzoeken.
    Wij hebben zelf onze twee schatjes bij Bunnybin gehaald, waar ze je heel goed voorlichten en indien gewenst ook helpen met het koppelen van je konijnen, maar er zijn nog veel meer goede opvangen. Hier is een lijstje: http://www.konijnen.nl/diversen/opvangadressen.htm

    Stel gerust al je vragen die je nog mocht hebben, en laat het zeker even weten als je besluit een stel konijntjes te adopteren!
    pi_38978088
    Oh ja, nog even voor de duidelijkheid: het is juist hartstikke goed van je dat je ze samen in 1 hok wil doen!
    Dat moet ook echt, want alleen in een hok vinden konijnen helemaal niet leuk. Als je een stelletje hebt, dan zijn ze echt twee handen op een buik: ze knuffelen en wassen elkaar, liggen graag tegen elkaar aan en zijn onafscheidelijk. Dus dan willen ze ook niets liever dan samen in een hok. Je moet inderdaad zorgen dat het hok groot genoeg is, maar er is -zeker voor buiten- genoeg te krijgen of zelf te maken. Succes!
    pi_38979042
    He Melusine super bedankt voor je informatie!
    Ik zat al te kijken op marktplaats voor hokken maar zie vooral hokken voor 1 konijn.. Ik vraag me af of zo'n hok groot genoeg is voor dwergkonijntjes? En hoe groot moet zo'n hok anders zijn voor 2 konijntjes? En hoe groot worden dwergkonijntjes over het algemeen?
    En ik zal s zeker kijken bij zo'n opvang! Ook leuk dat je daar dan ook echt nestjes hebt enz dat wist ik niet
    Nogmaals bedankt!
    pi_38979968
    je kan ook een hok voor 1 konijn kopen en daar zelf een ren aan bouwen, dan kan je zelf ook bepalen waar je het wil, hoe groot etc.
    pi_38980243
    ja maar is de slaapplaats niet te klein van 1 hok voor 2 konijnen?
    pi_38982766
    nou ja wij hebben een hok van de nijhof met een boven en een onderverdieping, + daar nog een ren aan gebouw, en ze zijn eigenlijk alleen in het bovengedeelte om te eten, en soms om te liggen, voor de rest zitten ze alleen maar op de grond.
    ik denk niet dat wat wij de slaapplaats voor konijnen noemen, door de konijnen ook meteen als slaapplaats wordt gebruikt (die van ons komen eigenlijk nooit daar, behalve als het vrouwtje weer eens de behoefte heeft om een nestje te maken)
    pi_38983848
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 19:40 schreef Sannelie het volgende:
    He Melusine super bedankt voor je informatie!
    Ik zat al te kijken op marktplaats voor hokken maar zie vooral hokken voor 1 konijn.. Ik vraag me af of zo'n hok groot genoeg is voor dwergkonijntjes? En hoe groot moet zo'n hok anders zijn voor 2 konijntjes? En hoe groot worden dwergkonijntjes over het algemeen?
    En ik zal s zeker kijken bij zo'n opvang! Ook leuk dat je daar dan ook echt nestjes hebt enz dat wist ik niet
    Nogmaals bedankt!
    Geen dank hoor, ik heb liever RSI van het typen dan weer een zielig konijntje dat alleen in een te klein hokje zit.

    Hoe groot het hok moet zijn... tja, reken toch op minstens 1m2 voor twee dwergkonijntjes. Ik heb voor mijn kleine binnenkonijntjes die vaak los lopen een hok van 150 cm breed, 84 cm diep en 65 cm hoog.
    Kijk, dit hier is bijvoorbeeld te klein:
    http://www.dierenverblijven.nl/konijnenhok_enkel.html
    En dit lijkt er meer op:
    http://www.dierenverblijven.nl/konijnenhok_grootmetren.html
    Maar je kunt natuurlijk ook geld teveel hebben of gewoon heel lief zijn, en dan ga je voor zoiets.
    http://members.chello.nl/~m.dblijker/kippenverblijven.html
    Aangepaste kippenhokken zijn vaak heel goed, hoef je ook niet per se een aparte ren te bouwen.

    Oh en fijn dat je naar een opvang wilt! Ja, ze hebben heel vaak nestjes omdat konijnen vaak zwanger binnenkomen. Het is zo'n goed gevoel om een paar van die arme beestjes in huis te nemen en te verwennen. Er zijn zoveel ongewenste konijnen, ik heb besloten om nooit meer een dierenwinkel of Marktplaatsachtig iets te kiezen als ik een huisdier wil.

    Onze Inky is zwanger op straat gedumpt en heeft een nestje gehad bij een vrijwilliger van Bunnybin, en toen kregen wij haar, en hebben we beloofd dat ze nooit meer zoiets naars hoeft mee te maken.
    Ons andere konijntje, Punky, was nog maar 3 maanden toen we hem uit Bunnybin haalden.
    Om je even lekker te maken:


    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')