abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:51:40 #1
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_37055814
Vanwege het passeren van m'n hypotheek afgelopen donderdag heb ik m'n credit card moeten opzeggen vanwege de NHG. Dat is nu bijna een week geleden en ik wil weer een nieuwe.

Ik had hiervoor er eentje van de ABN Amro, alleen die hebben verpest bij me, dus die wil ik niet meer.
Wat nu absoluut de goedkoopste card om te hebben?

Waar moet hij aan voldoen?

• Wereldwijde acceptatie
  • Gewoon direct de volgende maand de afschrijving
  • Bovenstaande mag mij verder geen rente kosten

iemand een suggestie voor mij?
  • "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
    "Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
      dinsdag 18 april 2006 @ 10:52:20 #2
    9001 Gunner
    #teamkroegenlos
    pi_37055828
    VISA

Zo. dat was toch niet zo moeilijk?

De Mastercard van ABN is ook niet meer wat het geweest is idd

Trouwens, wat is het verschil tussen de ABN/RABO/ING kaart? Er staat allemaal een Mastercard logo op......... zoveel verschil zal er dan wel niet in zitten lijkt me
    quote:
    afgelopen donderdag heb ik m'n credit card moeten opzeggen vanwege de NHG.
    Where law ends, tyrrany begins.
      dinsdag 18 april 2006 @ 10:52:43 #3
    130154 BarraCupraCuda
    yeah im talking to you!
    pi_37055833
    postbank bevalt mij nog steeds goed
    Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
    The only easy day is yesterday
    stay frosty
    pi_37056220
    quote:
    [b]
    Vanwege het passeren van m'n hypotheek afgelopen donderdag heb ik m'n credit card moeten opzeggen vanwege de NHG.
    Ik heb verleden jaar dezelfde situatie gehad. Enige wat ik hoefde te doen is bij mijn creditcardboer aangeven dat ik niet meer gespreid wil betalen en ik moest alles afgelost hebben op mijn cc.
    There are three things I cannot tolerate: cowerdice, bad haircuts, and military insurrection, and it is very unfortunate that our friend Vegeta posseses all three of these. -- Freeza
      dinsdag 18 april 2006 @ 11:26:22 #5
    112386 avotar
    P0werd by Black Coffee
    pi_37056608
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 11:10 schreef Rogeta het volgende:

[..]

Ik heb verleden jaar dezelfde situatie gehad. Enige wat ik hoefde te doen is bij mijn creditcardboer aangeven dat ik niet meer gespreid wil betalen en ik moest alles afgelost hebben op mijn cc.
    Bij mij dus niet vanwege een aantal fouten van de ABN.

De situatie daar is veranderd. Eerst hadden zij die dingen niet zelf in beheer, maar waren verspreider voor Interpay. Daar had ik ook eerst m'n CC, alleen hadden die bij het BKR verkeerd aangemeld. In plaats van een CC hadden ze een Rekening Courant ingevoerd met een limiet van 1250.
    Daardoor kwam dit naar boven bij de BKR die de hypotheek verstrekker doet en bleek ik met die last boven de norm van de NHG te komen. Die moest dus opgelost worden toen de hypotheek moest passeren.

Het opzeggen ging trouwens ook pijnlijk moeilijk, maar dat verhaal typ ik zometeen nog wel.
    "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
    "Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
      dinsdag 18 april 2006 @ 11:35:19 #6
    9001 Gunner
    #teamkroegenlos
    pi_37056828
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 11:26 schreef avotar het volgende:
    De situatie daar is veranderd. Eerst hadden zij die dingen niet zelf in beheer, maar waren verspreider voor Interpay.
    Toen de ABN het vorig jaar in eigen beheer nam ben ik gestopt met het gebruiken van deze kaart in ieder geval. Wat een bagger service
    Where law ends, tyrrany begins.
    pi_37056895
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 10:52 schreef BarraCupraCuda het volgende:
    postbank bevalt mij nog steeds goed
    Same here.. Ik weet alleen niet of je je hele saldo maandelijks kan laten afschrijven als je geen student bent, maar daarvoor zou ik even klantenservice bellen. Kosten zijn Eur 18p/j voor de CC of Eur 26 p/j voor het betaalpakket (incl CC en pinpas)
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_37057076
    Ik heb een VISA en dan direkt bij visa zelf, zonder tussenkomst van een andere partij. Kost wel aardig wat dacht ik, maar tot op heden volkomen tevreden.
    Je krijg iedere maand een acceptgiro om terug te betalen en dat kan dan gelijk alles zijn zonder extra kosten. Je bent niet verplicht om gespreid te betalen. Ik heb het ook niet. Krijg dus wel regelmatig post of ik dat niet zou willen.

Als je een positief saldo hebt krijg je zelfs ook rente terug. Ik maak daar gebruik van. Als ik dan iets betaal met mijn visa gaat het gewoon daar van af. Mijn maandelijkse rekening is dan ook van uitgegeven x-bedrag, betaalde rente x-bedrag, te betalen: 0. Ik houd dus een positief saldo aan. Een spaarrekening met betaalpas ;-)

[ Bericht 65% gewijzigd door johandeleng op 18-04-2006 11:51:50 ]
    pi_37057563
    Volgens mij is de Bijcard de goedkoopste cc die voor iedereen beschikbaar is. Als je lid bent van de ANWB kun je via hun ook een goedkope cc krijgen.

Bijcard is de vroegere vaste-klantenkaart van de Bijenkorf, voorzien van een cc van Mastercard.
    pi_37057901
    VISA is de enige creditcard die ze bij de IKEA accepteren.
    Geen mastercard
      dinsdag 18 april 2006 @ 13:11:35 #11
    44494 Rio
    Republikeinen; tsss...
    pi_37059334
    Ik zou idd eens gaan kijken bij de bedrijven zelf zoals eerder geopperd; zit er geen bank tussen die er ook geld aan verdiend.

Volgens mij zijn er uiteindelijk maar een paar verstrekkers;

- American Express
    - VISA
    - Diner's Club
    - Eurocard/Mastercard
    Ik heb al een boek.
    pi_37066201
    www.ingcard.nl

Goedkoopste kaart is E 10 per jaar.
    pi_37071664
    Ik wil een cc maar ik kom overal een minimum maandinkomen van 1500+ bruto tegen

Mijn maandinkomen zit echter tussen de 500 en 1000

Maar ik heb alleen nodig voor kleine bedragen en ik wil niet op termijnen terugbetalen maar in 1 keer. Dus is er geen een verstrekker die een cc op maat heeft en dan dus lage limiet, direct terugbetalen en dan ook lage inkomensgrens?

mooiste zou zijn een debit cc lijkt me, maar die heb je hier niet geloof ik
      woensdag 19 april 2006 @ 04:40:43 #14
    37305 BushRanger
    in Wellington
    pi_37085716
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 19:39 schreef Hertog_Martin het volgende:

Maar ik heb alleen nodig voor kleine bedragen en ik wil niet op termijnen terugbetalen maar in 1 keer. Dus is er geen een verstrekker die een cc op maat heeft en dan dus lage limiet, direct terugbetalen en dan ook lage inkomensgrens?

Minimum inkomen? Ik had al een credit card toen ik student was en ik alleen maar een zaterdagbaantje had... En ik reis vaak en heb helemaal geen vaststaand maandinkomen, laat staan 1500 bruto. Gewoon bij de Rabobank een alles in één pakket, nooit geen vragen gesteld.
    pi_37087216
    quote:

Ik kreeg laatst een flyer over een nieuwe debet cc voor studenten... Ben even vergeten wat de naam is en het was volgens mij heel duur. Maar het bestaat dus wel...
      woensdag 19 april 2006 @ 10:23:24 #16
    44494 Rio
    Republikeinen; tsss...
    pi_37088723
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 04:40 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Minimum inkomen? Ik had al een credit card toen ik student was en ik alleen maar een zaterdagbaantje had... En ik reis vaak en heb helemaal geen vaststaand maandinkomen, laat staan 1500 bruto. Gewoon bij de Rabobank een alles in één pakket, nooit geen vragen gesteld.
    Komt omdat je als student een prospect bent en er dus meer dingen mogelijk zijn.
    Ik heb al een boek.
      donderdag 27 april 2006 @ 14:12:48 #17
    44494 Rio
    Republikeinen; tsss...
    pi_37344160
    Schopje
    quote:
    Bedenk voordat u een creditcard aanschaft of overstapt naar een andere maatschappij op welke manier u de kaart wilt gaan gebruiken. De verschillen kunnen groot zijn.

ERIK BOGAARDS

De vakanties staan weer voor de deur en in sommige landen komt u niet ver zonder plastic geld. Maar welke creditcard is het voordeligst?

Bijna zes miljoen Nederlanders hebben er aléén: een creditcard. En elk jaar komen er steeds meer gebruikers bij.

Handig op vakantie of voor iedereen die wil betalen via het internet. En naar verhouding redelijk veilig. Er gaat natuurlijk wel eens hetéén en ander fout, en ja, er wordt veel fraude gepleegd, maar de meeste creditcardmaatschappijen dekken in elk geval een deel van de risico's. Contant geld is altijd geheel uw eigen verantwoordelijkheid.

De goedkoopste creditcard is moeilijk aan te wijzen. Ten eerste omdat veel kaarten niet op zichzelf staan. Zo heeft de ANWB een aantrekkelijke aanbieding voor een Visa Card, maar die geldt natuurlijk alleen voor leden.

En banken koppelen de creditcard vaak aan een betaalrekening of andere diensten. Zo is de Rabocard nietécht een kaart met krediet. Aan het eind van elke maand kijkt de bank gewoon naar wat een klant heeft betaald met de Rabocard en plukt dat bedrag van de betaalrekening. Als daar niet genoeg opstaat, staat de kaarthouder inéén klap rood. Of nog erger: moet een lening afsluiten.

American Express werkt min of meer met hetzelfde principe. Er wordt geen eindeloos krediet verstrekt, maar in plaats daarvan verwacht Amex dat klanten elke maand de openstaande schuld terugstorten. Er wordt dus geen rente berekend, maar wie te laat is krijgt wel een stevige 'charge fee'.

Dat principe heeft Visa niet. Wie zo'n kaart heeft kan daarmee flink de bloemetjes buiten zetten en er daarna nog jaren over doen om de schuld af te lossen. Dat klinkt als een mooie service, maar Visa hanteert wel een hoog rentepercentage: 17,7% per jaar. Datzelfde geldt voor de aankoop- en reisongemakkenverzekering die veel maatschappijen aanbieden. Dat is ook een mooie service die de kaartgebruiker natuurlijk zelf betaalt. De voorwaarden verschillen per maatschappij. Zo dekt bijvoorbeeld een verzekering de aankoop langer, maar keert weer lagere bedragen uit. Bedenk dus voordat u een creditcard aanschaft of overstapt naar een andere maatschappij wat u met de kaart gaat doen. Wilt u alleen een paar keer geldopnemen bij een pinautomaat? In de meeste landen kan dat met een gewone bankpas.

Wilt u de kaart alleen als een zekerheid om in het buitenland als noodgeval te gebruiken? Dan heeft uw eigen bank wellicht een creditcard als aantrekkelijke aanbieding. Maar let op want bij sommige kaarten (ING en Postbank) betaalt u elke keer een procent transactiekosten. Wilt u meer bestedingsruimte tijdens de vakantie? Visa biedt die service tegen een hoog rentetarief. Wilt u geen langlopende schuld en betaalt u liever geen rente? Dan zijn de Rabocard en American Express interessant.

(c) Algemeen Dagblad 2006 alle rechten voorbehouden Donderdag, 27 april 2006 / pagina 23
    Ik heb al een boek.
    pi_37420667
    E 10 voor de ING-card is inderdaad een goede deal... (heb zelf de classic variant van 25 e p/j)
    Nooit geen probleem gehad ook niet met verhuizen, retouren, en allerlei andere administratieve handelingen...

Ik denk dat die E 10 voor die easy-card wel d ebeste deal op de markt is... tenzij je ook lid bent van de ANWB (dan is het volgens mij voordeliger om hun VISA te nemen)
    pi_37420691
    Maar welke transactiekosten bedoelen ze dan met die laatste regel:
    Maar let op want bij sommige kaarten (ING en Postbank) betaalt u elke keer een procent transactiekosten

Ik neem aan alleen bij PINnen uit een automaat... ik heb nl. de INGcard meerdere malen in het buitenland gebruikt (in hotels en winkels) en nooit extra kosten gezien...
    pi_37420852
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 10:23 schreef Rio het volgende:

[..]

Komt omdat je als student een prospect bent en er dus meer dingen mogelijk zijn.
    Met 'n schoon BKR kun je bij de Rabobank ook als niet-student wel 'n CC krijgen, vragen ze ook niet naar je inkomen. Bij mij tenminste niet.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_37420990
    quote:

Als je in een filiaal van de Bijenkorf een Bijcard aanvraagt (zoals gezegd ¤ 12,50 per jaar), vragen ze alleen een kopie van een legitimatiebewijs. Bij mij is de aanvraag zonder problemen verlopen, bij een vriend van mij ook. Kennelijk kijken ze niet extreem gauw naar je inkomen daar.
    pi_37421059
    BKR zullen ze wel trekken en dan hoef je voor een limiet van ¤ 1.500 niet persé een topinkomen te hebben.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_37425625
    quote:
    Op zondag 30 april 2006 10:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
    BKR zullen ze wel trekken en dan hoef je voor een limiet van ¤ 1.500 niet persé een topinkomen te hebben.
    Dat denk ik wel, maar opzich is het wel vreemd dat ze op het aanvraagformulier melden dat ze een bewijs van inkomen willen hebben, terwijl dat bij de aanvraag ineens geen meer probleem is
    pi_37428788
    quote:
    Op zondag 30 april 2006 09:23 schreef tinny het volgende:

Maar welke transactiekosten bedoelen ze dan met die laatste regel:
    Maar let op want bij sommige kaarten (ING en Postbank) betaalt u elke keer een procent transactiekosten

Ik neem aan alleen bij PINnen uit een automaat... ik heb nl. de INGcard meerdere malen in het buitenland gebruikt (in hotels en winkels) en nooit extra kosten gezien...
    Betalen met uw Postbank Card is gratis voor betalingen in Nederland en de overige eurolanden*, in de niet eurolanden betaalt u 1% koersopslag per transactie. Overigens geldt dit o. a. ook bij VISA, ABN Amro.
    pi_37431598
    quote:
    Op zondag 30 april 2006 14:06 schreef RubberenRobbie het volgende:

[..]

Dat denk ik wel, maar opzich is het wel vreemd dat ze op het aanvraagformulier melden dat ze een bewijs van inkomen willen hebben, terwijl dat bij de aanvraag ineens geen meer probleem is
    Tja, kan ook zijn dat ze willen weten waar je werkt of dat het als verificatie is bedoeld. Het wordt immers naar je huisadres gestuurd.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')