abonnement Unibet Coolblue
pi_37048790
* Fok! Movie Trivia - 2006

Spelregels

Iemand heeft een vraag gesteld en het is aan jou en de mede-Fok!kers om die te beantwoorden. Als de vragensteller dit nodig acht, mag hij natuurlijk hints geven. Bij onduidelijkheid beslist de vragensteller wie het goede antwoord gegeven heeft en wie het punt krijgt.

Degene wie hem het eerst goed beantwoord heeft mag de volgende vraag stellen, er lopen dus niet meerdere vragen tegelijk. Als deze persoon dat niet binnen een uur gedaan heeft, mag iemand anders deze taak van hem overnemen. Dit om het topic niet onnodig lang vast te laten zitten. Wanneer iemand aangeeft dat hij weggaat na het beantwoorden van een vraag, mag er natuurlijk meteen een andere vraag gesteld worden.

Het is niet toegestaan om meerdere antwoorden in één post te geven. De vragensteller dient, in het geval dit tog gebeurt alleen naar het bovenste antwoord te kijken en de rest te negeren.
Het is handig als de persoon die de vraag gesteld heeft het topic in de gaten blijft houden. Als hij/zij voor een langere periode daar niet toe in staat is, is er waarschijnlijk wel iemand bereid om deze vraag op te geven, aan wie dan het goede antwoord doorgegeven kan worden, zodat deze de jurering verder op zich kan nemen.

Het is niet toegestaan om meer dan 2 gokken/antwoorden te doen, voordat de vragensteller deze afgekeurd heeft. Dit om het spammen van tig antwoorden door één persoon te voorkomen.

Puntentelling
Elke maand wordt er een nieuwe ranking gestart. De laatste vraag die voor 0:00 uur van de laatste dag van de maand is gesteld, telt nog mee voor die maand. Als deze vraag beantwoord is wordt er een nieuwe topic geopend (met als titel: "Fok! Movie Trivia - [MAAND JAAR] I").De resultaten van de vorige maanden en de overall ranking kun je in dit topic terugvinden: Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic
Elke goed beantwoorde vraag is één punt waard. In elke 10e topic van de maand tellen de punten dubbel.

Vragen
Je mag vragen stellen over elke film die je kan bedenken (TV-films, direct-to-video-films, films die nog in de bios moeten komen, mogen dus ook), zolang je maar verwacht dat de vraag te beantwoorden is.
Vragen waarvoor meerdere antwoorden mogelijk zijn kun je het best vermijden, aangezien dit nog wel eens onduidelijkheden wat punten verdeling op kan leveren. Bij vragen met meerdere antwoorden is het doorgaans gebruikelijk dat alle antwoorden in één post geplaatst moeten worden. Het staat de vraagsteller echter vrij om deze regel aan te passen.

Een overzicht van de soorten vragen die al geweest zijn is hier te vinden, met dank aan mamamiep : Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic

Spoilertag
Omdat er tegenwoordig een spoilertag is, is het handig om die af en toe te gebruiken. Zo was er laatst een vraag om 10 films op te noemen waar de hoofdpersoon dood ging op het eind. Als je die film nog niet hebt gezien, dan wil je dat niet weten. Daar is de spoilertag heel erg handig voor.

Verboden
Het gebruik van IMDb of welke website ook bij het beantwoorden van de vragen is verboden. Als we erachter komen dat dit toch gebeurd is, wordt het punt niet toegekend.

Ranking
Na jaren trouwe dienst heeft Gorro de verantwoordelijkheid voor de score overgedragen aan dolle_hond. Hij zal de score bekend maken aan het begin van ieder nieuw topic, mits hij daar de gelegenheid toe ziet.

IRC-Kanaal
Tegenwoordig bestaat er ook een IRC-kanaal speciaal voor FMT. Waar je gezellig kunt chatten met de andere FMT-ers. Het is in principe niet de bedoeling om te gaan overleggen over de vragen, aangezien dat oneerlijk is tegenover de mensen die niet in dat channel (kunnen) zitten.Dit kanaal is #fmt op de IRC-server van Fok!, irc.fok.nl, Port 6667.
*Update*
Het Fok!-forum heeft tegenwoordig ook een optie om een web-based-versie van IRC te gebruiken, deze is hier te vinden

Slowchat
Met de komst van een apart slowchat-topic FMT- Slowchattopic: Lente 2006 is slowchat in dit topic, net als in alle andere topics in FTR niet meer toegestaan. Een grappige opmerking mag natuurlijk altijd, maar ga geen hele gesprekken meer voeren. Indien nodig kunnen reacties weggemodereerd worden.

Openingspost
Zoals valt te zien is er een duidelijke eenheid in de vorm van de OP's binnen deze topicreeks. Voor het gemak van jullie én anderen, heeft InTrePidIvity een kant-en-klare openingspost gemaakt, waarbij je alleen nog even de topictitel hoeft in te vullen en de gestelde/nog te stellen vraag! Verder kan je deze gewoon kopiëren vanaf InTre's geweldige OP-sjabloon

De vraag
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:14 schreef Doff het volgende:


ff een gemakkelijke:

http://i3.tinypic.com/vqpppj.jpg
Wie en 2 films


[ Bericht 2% gewijzigd door Batman2k op 17-04-2006 23:31:39 ]
  maandag 17 april 2006 @ 23:26:14 #2
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_37048806
VIIII is beter bekend als IX .
There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
pi_37048824
Ik denk dat SoK de titel even moet aanpassen.

Hij heet trouwens John C. Reilly, niet Tom, maar ik vind dat Sokolsky 'm goed heeft.
pi_37048904
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:26 schreef mamamiep het volgende:
VIIII is beter bekend als IX .
mjah, niet mijn sterkste kant
pi_37048964
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:26 schreef wyccie het volgende:
Ik denk dat SoK de titel even moet aanpassen.

Hij heet trouwens John C. Reilly, niet Tom, maar ik vind dat Sokolsky 'm goed heeft.
Het is idd John en dus is Tom C Reilly niet goed, en reken ik het antwoord van Sokolsky niet goed. Spijt me
Omdat het me een beetje flauw lijkt nu nog twee titels van Wyccie te vragen (aangezien die al gegeven zijn):
wyccie +1 met een eervolle vermelding voor Sokolsky
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  maandag 17 april 2006 @ 23:31:35 #6
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_37048998
Titel aangepast. Handig, vind ik ook meteen het topic terug.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  † In Memoriam † maandag 17 april 2006 @ 23:33:32 #7
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_37049077
Oh, John in plaats van Tom. Nou ja, ik zat in de buurt.
Sheridana +1
  † In Memoriam † maandag 17 april 2006 @ 23:34:11 #8
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_37049099
Ik vind overigens dat de avatar van SoK er op vooruit gaat.
Sheridana +1
pi_37049152
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:33 schreef Sokolsky het volgende:
Oh, John in plaats van Tom. Nou ja, ik zat in de buurt.
Ja, of is het onredelijk van mij. Weet niet hoe jullie dat soort kleine foutjes beoordelen?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_37049158
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:33 schreef Sokolsky het volgende:
Oh, John in plaats van Tom. Nou ja, ik zat in de buurt.

Sorry, ik vind dat jij het goed had.

Ik zal wel een vraag over Japanners stellen
pi_37049213
doe dan over jet li ofzo
  maandag 17 april 2006 @ 23:37:28 #12
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_37049220
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:35 schreef Doff het volgende:

[..]

Ja, of is het onredelijk van mij. Weet niet hoe jullie dat soort kleine foutjes beoordelen?
Dat is persoonlijk en verschilt per situatie. Ik heb ook weleens gehad dat ik moest kiezen tussen 2 personen, was niet echt fijn . Uiteindelijk gewoon iemand het punt gegeven.
There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
pi_37049314
Nouja, dan houd ik het zo. Lijkt me het meest duidelijk: volledig goed antwoord (afgezien van spelling) is een punt.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_37049315
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:37 schreef Batman2k het volgende:
doe dan over jet li ofzo
Da's geen Japanner.

Wie is dit (acteursnaam), in welke film?



Voor bonuspunten mag je ook de regisseur erbij vermelden.

[ Bericht 2% gewijzigd door wyccie op 18-04-2006 00:13:04 ]
pi_37049479
Waar is Sokkie nou?
Ik wilde eigenlijk al slapen.
pi_37049565
Is dit een herkenbaarder plaatje?
  † In Memoriam † maandag 17 april 2006 @ 23:49:03 #17
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_37049605
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:35 schreef Doff het volgende:

[..]

Ja, of is het onredelijk van mij. Weet niet hoe jullie dat soort kleine foutjes beoordelen?
Deze zou ik ook fout gerekend hebben. Met filmtitels ben ik vaak wat soepeler, met name als het om buitenlandse gaat (in tegenstelling tot sommige anderen...)
Sheridana +1
  maandag 17 april 2006 @ 23:49:50 #18
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_37049629
Heb hem nooit gezien, dus ik ga wel slapen .
There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
  † In Memoriam † maandag 17 april 2006 @ 23:49:58 #19
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_37049633
Enneh... die Japanner...
Sheridana +1
  † In Memoriam † maandag 17 april 2006 @ 23:50:09 #20
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_37049640
Hij leeft zeker nog.
Sheridana +1
pi_37049665
Hint: hij is niet echt een Japanner. En de film is een klassieker.
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:50 schreef Sokolsky het volgende:
Hij leeft zeker nog.
Ja. Anders had je het wel geweten?
  maandag 17 april 2006 @ 23:52:09 #22
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_37049709
Ik herken hem niet.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  † In Memoriam † maandag 17 april 2006 @ 23:53:05 #23
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_37049743
Ik denk dat ik meer hints nodig heb.
Sheridana +1
pi_37049808
Dit zijn de enige plaatjes die ik van hem in de film kan vinden.
  † In Memoriam † maandag 17 april 2006 @ 23:56:48 #25
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_37049846
Heb ik die film wel gezien? Of is het dat Airplane weer?
Sheridana +1
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')