abonnement Unibet Coolblue
pi_37033203
Wie weet leuke hedendaagse (populaire) dansmuziek voor een aantal stijldansen? Ik zit nu al een tijdje op dansles en daar draaien ze op zich wel leuke muziek, maar niet de muziek die ik thuis op zou zetten of op een feestje gedraait zou worden.

Ik zoek bijvoorbeeld nummers van Coldplay, U2 etc voor het dansen van bijvoorbeeld de Jive, Quick Step, Chachacha, Rumba en de engelse wals...

Alle tips zijn welkom;)
Gebruikt houten speelgoed www.speelspul.eu
  maandag 17 april 2006 @ 15:37:10 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_37033696
Bob Sinclar - Love Generation (is volgens mij de chachacha, maar kan ook de jive zijn)
Juanes - La Camisa Negra (ben ik even vergeten

Knopje gaat bij mij altijd op off in me hoofd als ik dans

deze is de jive als ik het goed heb. (wel een oudje)
Freak Power - Turn On, Tune In, Cop Out

iig op deze nummers dans ik wel eens.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_37037366
meer meer meer;)
Gebruikt houten speelgoed www.speelspul.eu
pi_37037836
quote:
Op maandag 17 april 2006 15:37 schreef wise het volgende:
Bob Sinclar - Love Generation (is volgens mij de chachacha, maar kan ook de jive zijn)
Juanes - La Camisa Negra (ben ik even vergeten
Denk wel beide quickstep..
Op Laundry Service van Shakira staan ook wel wat leuke dingetjes, voornamelijk voor de Latin-American dans(duh..)
pi_37037850
Download de cd van Jim.
Back in business.
  maandag 17 april 2006 @ 18:19:55 #6
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_37038137
quote:
Op maandag 17 april 2006 18:06 schreef lienelien het volgende:

[..]

Denk wel beide quickstep..
Op Laundry Service van Shakira staan ook wel wat leuke dingetjes, voornamelijk voor de Latin-American dans(duh..)
Tot nu to heb ik alleen de jive of chachacha op die nummers gedanst. Maarja, ik ben dan ook beginner
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_37039325
Nou en ik ben ook een beginner. En na 10 lessen heb ik nog geen leuke hedendaagse muziek gehoord waarop ik mijn kunsten zou kunnen vertonen. En op dansles hebben we weinig Latin-American

En sorry.. maar Jim
Gebruikt houten speelgoed www.speelspul.eu
pi_37039508
quote:
Op maandag 17 april 2006 19:07 schreef rolf2 het volgende:
Nou en ik ben ook een beginner. En na 10 lessen heb ik nog geen leuke hedendaagse muziek gehoord waarop ik mijn kunsten zou kunnen vertonen. En op dansles hebben we weinig Latin-American
Begint met niet standaard met enkele Ballroom dansen, en een á 2 Latin?

Quickstep, Engelse wals, Rhumba, Jive, Salsa (die vanaf zilver-ster) oid?
  maandag 17 april 2006 @ 19:18:43 #9
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_37039570
quote:
Op maandag 17 april 2006 19:15 schreef lienelien het volgende:

[..]

Begint met niet standaard met enkele Ballroom dansen, en een á 2 Latin?

Quickstep, Engelse wals, Rhumba, Jive, Salsa (die vanaf zilver-ster) oid?
klopt.

komt er net achter dat quickstep ook weleens de foxtrot genoemd wordt
weense wals
engelse wals
tango
rumba
jive
chachacha
mambo

die krijg ik.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_37039649
quote:
Op maandag 17 april 2006 19:18 schreef wise het volgende:

[..]

klopt.

komt er net achter dat quickstep ook weleens de foxtrot genoemd wordt
weense wals
engelse wals
tango
rumba
jive
chachacha
mambo

die krijg ik.
Welk niveau dans jij dan? Mambo wordt meestal pas vanaf goud (of goud ster) gegeven, dacht ik.
En de foxtrot is idd een dans met dezelfde passen als de quickstep, maar dan niet zijwaarts, maar naar achteren en naar voren. Die hebben je ouders waarschijnlijk nog wel geleerd
En de Tango was ik idd nog vergeten.
Paso Doble, anyone? Vind ik een behoorlijk vervelende dans, ook geen leuke muziek voor te vinden voor zover ik weet
pi_37039714
Wel beetje oud.. Maar 'Great Balls Of Fire' (Jerry Lee Lewis, dacht ik) moet je gewoon een keer op dansen (jive uiteraard)
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  maandag 17 april 2006 @ 19:43:32 #12
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_37040175
quote:
Op maandag 17 april 2006 19:22 schreef lienelien het volgende:

[..]

Welk niveau dans jij dan? Mambo wordt meestal pas vanaf goud (of goud ster) gegeven, dacht ik.
En de foxtrot is idd een dans met dezelfde passen als de quickstep, maar dan niet zijwaarts, maar naar achteren en naar voren. Die hebben je ouders waarschijnlijk nog wel geleerd
En de Tango was ik idd nog vergeten.
Paso Doble, anyone? Vind ik een behoorlijk vervelende dans, ook geen leuke muziek voor te vinden voor zover ik weet
gewoon beginnersniveau Ik ken heel dat systeem met goud enzo niet of misschien hebben ze dat wel maar wordt dat anders weergegeven
Maar het zijn gewoon de basis passen. Bij gevorderd leer je meer passen voor de betreffende dans.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_37040461
quote:
Op maandag 17 april 2006 19:43 schreef wise het volgende:

[..]

gewoon beginnersniveau Ik ken heel dat systeem met goud enzo niet of misschien hebben ze dat wel maar wordt dat anders weergegeven
Maar het zijn gewoon de basis passen. Bij gevorderd leer je meer passen voor de betreffende dans.
beginners cursus (dus enkel de basispassen)
brons
zilver
zilver-ster
goud (ballroom)
goud-ster (ballroom)
goud (latin)
goud-ster (latin)
topklasse 1
topklasse 2
topklasse 3
enz...
Meestal kies je bij goud uit ballroom of latin, of je doet de cursussen na elkaar.
En ik denk dat ik wel weet dat je bij gevorderden meer passen krijgt, met topklasse 2 latin-ervaring
  maandag 17 april 2006 @ 20:06:23 #14
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_37040851
quote:
Op maandag 17 april 2006 19:53 schreef lienelien het volgende:

[..]

beginners cursus (dus enkel de basispassen)
brons
zilver
zilver-ster
goud (ballroom)
goud-ster (ballroom)
goud (latin)
goud-ster (latin)
topklasse 1
topklasse 2
topklasse 3
enz...
Meestal kies je bij goud uit ballroom of latin, of je doet de cursussen na elkaar.
En ik denk dat ik wel weet dat je bij gevorderden meer passen krijgt, met topklasse 2 latin-ervaring
Ik doe het niet proffesioneel, (geen westrijden enz) maar gewoon dansen door de weeks. Ze werken wel met jaren. Dus paren1, paren2 en paren3.
quote:
Op maandag 17 april 2006 17:48 schreef rolf2 het volgende:
meer meer meer;)
Ik zal even goed luisteren wat ze spelen als ik weer moet
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_37041275
Ik heb zilver-ster
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_37042311
Allemaal leuk en aardig... Maar ik leer dus alleen de chachacha, Quick Step, Rumba, Jive, Engelse Wals en tango. (beginnerscursus)

De bedoeling van dit topic was om voor deze dansen leuke muziek te krijgen, en niet om een discussie op te wekken welke dansen bij welke klasse horen Ik moet over een maand toch een cdtje hebben met een paar leuke dansnummers
Gebruikt houten speelgoed www.speelspul.eu
  maandag 17 april 2006 @ 20:49:50 #17
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_37042490
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:44 schreef rolf2 het volgende:
Allemaal leuk en aardig... Maar ik leer dus alleen de chachacha, Quick Step, Rumba, Jive, Engelse Wals en tango. (beginnerscursus)

De bedoeling van dit topic was om voor deze dansen leuke muziek te krijgen, en niet om een discussie op te wekken welke dansen bij welke klasse horen Ik moet over een maand toch een cdtje hebben met een paar leuke dansnummers
Zoals ik al zei, ik zal opletten wat ze draaien. (nieuwe nummers)
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  woensdag 19 april 2006 @ 00:02:22 #18
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_37082955
enige echt nieuwe nummer dat ze draaiden vanavond.

kt tunstall - suddenly i see
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_37087267
Ok thanks. Ik zal donderdag zelf ook een papiertje meenemen
Gebruikt houten speelgoed www.speelspul.eu
pi_37236466
http://www.xs4all.nl/~fghb/0501.htm

Ook niet de meest nieuwe muziek maar d'r staat wel wat leuks op, 3 doors down bijv.

Overigens hebben wij gister afgedanst voor Brons (Tango, Engelse Wals, quickstep, swingfox)
pi_37236717
Check Tropicalia - A Brazilian Revolution in Sound! Geweldige cd, met alle grote namen die zich met deze sound bezighouden.
  maandag 10 juli 2006 @ 15:20:12 #22
95893 KicKe
Just being KicKe... :)
pi_39691669
quote:
Op maandag 17 april 2006 15:13 schreef rolf2 het volgende:
Wie weet leuke hedendaagse (populaire) dansmuziek voor een aantal stijldansen? Ik zit nu al een tijdje op dansles en daar draaien ze op zich wel leuke muziek, maar niet de muziek die ik thuis op zou zetten of op een feestje gedraait zou worden.

Ik zoek bijvoorbeeld nummers van Coldplay, U2 etc voor het dansen van bijvoorbeeld de Jive, Quick Step, Chachacha, Rumba en de engelse wals...

Alle tips zijn welkom;)
Ondertussen al een mooie verzameling liedjes gevonden?? Ben er ook wel neiuwsgierig naar geworden
En indien nog nodig kan ik nog wel wat meeverzinnen anders...
A life lived in fear is a life half lived...
pi_39706557
Mijn oude dansschool heeft op zijn website een top-10 ranglijst met nummers en welke dans je erbij kan dansen.
Kijk op EPPINK ga vervolgens naar 'JEUGD' en dan 'TOP 10'..
Door de zomervakantie is de lijst nu even niet meer up-to-date.. Maar hij werd bijna wekelijks bijgewerkt..

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1   Shakira   Hips Don\   Samba
2   Marco Borsato   Rood   Cha
3   Juannes   La Camisa Negra   Samba
4   Gnarls Barkley   Crazy   Quickstep
5   Mary J Blige & U2   One   Mambo
6   Raffaela   Right Here Right Now   Luister
7   Rihanna   SOS   Jive
8   Meck Ft. Leo Sayer   Thunder In My Heart Again   Cha
9   Pink   Stupid Girls   Quickstep
10   The Pussycat Dolls   Beep   Quickstep
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')