abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:23:09 #151
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39077338
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:11 schreef Hubertje het volgende:
Woon zelf in regio Zoetermeer. Dus zal regelmatig daar te vinden zijn. Verder willen we regelmatig naar apeldoorn enzo gaan om de bossen in te gaan. En willen een paar x paar jaar naar de Ardenne..
Maar de fiets die ik hierboven omschrijf raden jullie niet aan?
Mjah, zou persoonlijk nooit een giant kopen... Vind de manier waarop ze hun klanten proberen te flessen niet zo netjes... Koop je een hele dure fiets, zit er inderdaad een deore achterderailleur op... Vóór zit er dan echter vaak een of andere hashibashi derailleur... Maar he, het merkje staat er toch
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_39084447
Idd als leek is Giant toch 1 van de betere merken...Wat zou dan een andere tip voor rond de 600-700¤???
pi_39085887
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:23 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Mjah, zou persoonlijk nooit een giant kopen... Vind de manier waarop ze hun klanten proberen te flessen niet zo netjes... Koop je een hele dure fiets, zit er inderdaad een deore achterderailleur op... Vóór zit er dan echter vaak een of andere hashibashi derailleur... Maar he, het merkje staat er toch
Een dure fiets met deore achterderailleur Maar net wat je referentiekader is hè

Je moet je niet blindstaren op al die merken, zeker niet bij een budget van 300 euro. Als je handig bent qua fietstechniek kan je afdankertje kopen en beetje aan verspijkeren. Anders moet je iemand vinden die een beetje handig is Allereerst uitzoeken welke maat je nogi hebt want dat zoekt een stuk doeltreffender.

met een budget van 300 euro kan je wel een remsysteem adviseren met een adviesprijs van 218 euro(b2b.nl = 159 aanbieding) maar dan blijft er maar een heel klein fietsje over

Gewoon lekker simpel v-brakes nemen(is voor zoetermeer genoeg) en alivio/deore van shimano als onderdelen. Goedkope rst vork erin en gripshift oid op je stuur. Meer zal niet lukken voor dat bedrag.
'The Less you know, The more you believe'
pi_39086571
hier dit is een mooie bike, voor als je budget iets ruimer is.

http://koopjes.marktplaat(...)Kd%2B8p%2BviKRNbM%3D
'The Less you know, The more you believe'
pi_39087113
lijkt het je niet verstandiger om zelfs een gewone stijve voorvork te nemen ipv vering. Scheelt weer wat en zo nodig vind ik het zelf toch niet hier in nederland. Met dat geld wat je uitspaart kan je weer besteden aan bijvoorbeeld de versnellingsgroep waar je meer aan hebt.
pi_39088284
Niet nodig in Nederland? Jij woont zeker in een paradijs zonder drempels of klinkers?
pi_39089121
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:03 schreef Geqxon het volgende:
Niet nodig in Nederland? Jij woont zeker in een paradijs zonder drempels of klinkers?
misschien istie geen heaumeau

Kan je idd wel doen in zoetermeer, ik reed daar ook regelmatig op mijn veldfiets, is prima te doen.
'The Less you know, The more you believe'
pi_39089239
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:03 schreef Geqxon het volgende:
Niet nodig in Nederland? Jij woont zeker in een paradijs zonder drempels of klinkers?
Het is niet nodig, wel comfortabel.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  woensdag 21 juni 2006 @ 20:32:41 #159
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39089354
Op de openbare weg niet nodig.
Zwaarder, slapper, kwetsbaarder, onderhoudsgevoeliger, goedkope vorken zijn meestal totaal niet gedempt, en op een hele goedkope fiets worden de kosten van een geveerde voorvork uitgespaard op belangrijkere onderdelen.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_39089381
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Het is niet nodig, wel comfortabel.
Comfortabel? Het is hemels.Verzakte klinkerwegen, drempels, lage stoepjes, ik kan ze op topsnelheid allemaal pakken, zonder dat ik er ook maar iets van voel.
pi_39090786
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:33 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Comfortabel? Het is hemels.Verzakte klinkerwegen, drempels, lage stoepjes, ik kan ze op topsnelheid allemaal pakken, zonder dat ik er ook maar iets van voel.
Voor comfort en hemels fietsen ga je niet MTB'en

Maar ik ben het met je eens dat het ideaal is hoor, maar als je budget beperkt is kun je beter voor een ongeveerde voorvork kiezen ipv een of ander el-cheapo budget geval. Op deze manier kun je dat geld uitgeven aan een goed frame of beter schakelonderdelen en eventueel later de fiets voorzien van een verende voorvork.

ik verende voorvorken afkeuren met m'n 110mm overkill
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_39092721
Budget is echt maximaal 600/700¤..Voor een nieuwe of 2e hands(denk dat eerder een optie is..)
Maar dan wil ik echt een goede basis om vanuit daar verder te bouden. En niet na 1,5 een heel nieuwe fiets aanschaffen van 1000¤...

[ Bericht 16% gewijzigd door Hubertje op 21-06-2006 23:02:41 ]
  woensdag 21 juni 2006 @ 22:44:33 #163
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39094023
Voor 700.... kijk eens naar Canyon!
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_39094798
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 22:07 schreef Hubertje het volgende:
Budget is echt maximaal 600/700¤..Maar dan wil ik echt een goede basis om vanuit daar verder te bouden. En niet na 1,5 een heel nieuwe fiets aanschaffen van 1000¤...
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 21:04 schreef Geqxon het volgende:
Daar zat ik ook aan te denken ja, als ik mijn voorrem gebruik klapt mijn voorwiel ietsjes naar achteren (ik heb gewoon 2 domme luchtveren).

Ik heb trouwens wat aan mijn verlanglijstje toegevoegd

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=15283

Voor mij precies de goede fiets. Nu nog hopen dat de Kerstman dit jaar gul is!
goed voorbeeld van een leuk fietsje voor een goede prijs.
Basis (frame) van Cube is ook prima, de kwaliteit van de voorvoork durf ik niets over te zeggen maar slecht zal het niet zijn.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  donderdag 22 juni 2006 @ 01:27:53 #165
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_39099699
Ondanks dat ik inmiddels al lange tijd naar alle tevredenheid met voorvering fiets vond ik het in het begin wel even wennen. Vooral de bocht-insnelheid vond ik veel makkelijker in te schatten terwijl ik die op m'n oude fiets echt op de cm nauwkeurig (en ook veel harder) de bocht in kon zetten. Heeft echt even geduurd voor ik hier aan gewend was (zou nou niet meer zonder willen trouwens).
Life is too short don't stress every day
pi_39102799
Als je in de prijsklasse 600-700 wilt gaan zitten kan je het beste hier eens kijken,

http://www.bike2build.nl/artikel.php?productgroepid=001&hoofdgroepid=00004&subhoofdgroepid=00226&subgroepid=00425

deze klinkt opzich wel mooi LX afgemonteerd en wat ik zo denk te zien een judy voorvork.
http://onlinebikestore.nl/catalog/product_info.php?cPath=324_345&products_id=701

50 euro boven je prijs, maar zeer mooi vind ik voor die prijs. XT/LX afgemonteerd met HS-11 remmen
http://www.bike-zone.nl/webwinkel/index.php?main_page=product_info&cPath=123_11_12_17&products_id=197
pi_39113901
Heb 2 leuke 2e hands fietsen gezien...
IS het wat? En welke is beter? Te Koop:

--------------------------
Cadex Giant MCM - 2 Carbon ( geheel )

Maat 21 inch 55 cm.

SPD pendalen

Spinergy voorwiel Carbon

Shimano LX afgemonteerd

Race face stuur

Control Tech stuurpen

Racefiets banden en ATB banden

Deze fiets is ideaal voor in de bergen
Zeer licht en wendbare fiets met een licht ATB verzet.

Fiets was nieuw zonder Spinergy voorwiel 1600,00 euro.
---------------------------------
Gary Fisher super caliber.
Framemaat L.
Team frame van Gary Fisher Subaru world cup team.
Superlicht aluminium frame.

Afgemonteerd met;
Shimano XT achterderrailleur
Shimano LX crankstel
Mavic crossroc wielen
Schwalbe racing ralp banden
Shimano LX crankstel
Shimano LX shifters 27 speed
SPD pendalen
RST voorvork
Bontrager parts
  donderdag 22 juni 2006 @ 18:53:45 #168
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_39120340
De specs zien er op zich niet verkeerd uit. Eén en ander valt of staat met de prijs . 't Is gebruikt mag ik aannemen? Let dan ook op hoever het zaakje heen is qua slijtage (ketting mag je als ie op het blad ligt niet op en neer kunnen bewegen, geen speling op de derailleurs).
Life is too short don't stress every day
  donderdag 22 juni 2006 @ 18:56:36 #169
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_39120446
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 09:56 schreef Hubertje het volgende:
Te koop Giant XTC 840


-Shimano Deore afgemonteerd
-tov standaard een betere en stijvere voorvork (Omega RST, demping en vering verstelbaar)
-Hydraulische schijfremmen
-Michelin banden

Plus net een grote beurt.

-Nieuwe achter cassette 8-SP
-Nieuwe ketting HG70
-Nieuwe remblokken achter (& nwe hydraulische olie)
-Nwe Bracket set
-Nwe Shimano Crankset
-Nwe bladen voor (verwisselbaar)
-Nwe kabels, rvs
-Spaken gechecked

Is dit iets? En wat zouden jullie hier voor uitgeven?


Volgens mij heb ik pas geleden bij de lokale fietsenboer een xtc 840 of zoiets zien staan en kwam ik tot de conclusie dat het zeg maar het instapmodel voor fatsoenlijk fietsen was. Op zich hoeft het geen slechte fiets te zijn al zegt 'nieuw' ook niet altijd alles.
Life is too short don't stress every day
pi_39120894
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:07 schreef Hubertje het volgende:
Heb 2 leuke 2e hands fietsen gezien...
IS het wat? En welke is beter? Te Koop:

--------------------------
Cadex Giant MCM - 2 Carbon ( geheel )

Maat 21 inch 55 cm.

SPD pendalen

Spinergy voorwiel Carbon

Shimano LX afgemonteerd

Race face stuur

Control Tech stuurpen

Racefiets banden en ATB banden

Deze fiets is ideaal voor in de bergen
Zeer licht en wendbare fiets met een licht ATB verzet.

Fiets was nieuw zonder Spinergy voorwiel 1600,00 euro.
---------------------------------
Gary Fisher super caliber.
Framemaat L.
Team frame van Gary Fisher Subaru world cup team.
Superlicht aluminium frame.

Afgemonteerd met;
Shimano XT achterderrailleur
Shimano LX crankstel
Mavic crossroc wielen
Schwalbe racing ralp banden
Shimano LX crankstel
Shimano LX shifters 27 speed
SPD pendalen
RST voorvork
Bontrager parts
Ik zou voor de Gary Fisher gaan om de volgende reden:
Als ik het goed begrijp heeft de Giant een carbonnen frame?
Leuk voor echte profs en weight wienies, maar voor een standaard MTB'er overbodig. Daarnaast is carbon erg gevoelig als de fiets een keer verkeerd gevallen is kunnen er scheurtjes in zitten die je op het eerste oog niet ziet maar later wel voor problemen kunnen gaan zorgen.
De Gary Fisher heeft beter onderdelen die echt van belang zijn, zoals de derrailleures.
Gary Fisher heeft verder over het algemeen prima frames dus ik denk dat het een goed fietsje is.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_39121509
Fisher is de vraagprijs 525¤ , Giant 475¤
pi_39121712
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 19:28 schreef Hubertje het volgende:
Fisher is de vraagprijs 525¤ , Giant 475¤
Ik ben een beetje huiverig voor 2e hands carbon, het kan goed gaan dan heb je een hele mooie fiets voor een nette prijs, maar het frame kan ook beschadigd zijn en bij de eerste sprong scheuren
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_39122540
Die Giant is volgens mij ook meer een race fiets dan een echte ATB..kijk nog ff verder!
  donderdag 22 juni 2006 @ 23:54:49 #174
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_39133951
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:47 schreef K33T het volgende:
Belachelijk.

De meesten nemen een mountainbike, net als wat Nederlanders met een Hummer/SUV doen. Om stoer te doen. Meer nut heeft dat ding niet in vergelijking met een gewone fiets. En ja, behalve bossen, maar zeg nou zelf: hoe vaak kom je daar?
2x in de week een uurtje, dat is ook het enige wat ik er mee fiets
pi_39134086
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:47 schreef K33T het volgende:
Belachelijk.

De meesten nemen een mountainbike, net als wat Nederlanders met een Hummer/SUV doen. Om stoer te doen. Meer nut heeft dat ding niet in vergelijking met een gewone fiets. En ja, behalve bossen, maar zeg nou zelf: hoe vaak kom je daar?
Het enige puntje is dat een mountainbike imho 0,0 comfort bied.

Als ik na een lange tocht met mijn MTB op mijn omafiets met gelzadel ga fietsen is dat alsof ik van een houten kruk op een kroon stap.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')