Onder de 500 euro geen mountainbike kopen met schijfremmen, das rommel.quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:29 schreef Lexjuuuh het volgende:
hmmm, maar ik wil toch graag een fietsje met schijfjes en voorvering... en liever niet een die duurder dan 500 is. op die site wat jij me geeft heb ik voor 500 een zonder schijfrem of vering.
ik ben geen pro ofzo, ik ben van plan 1 x in de week een uurtje of 2-3 te mountainbiken...
Schijven heb je geen reet aan als je niet gaat downhillen op een dure fiets...quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:29 schreef Lexjuuuh het volgende:
hmmm, maar ik wil toch graag een fietsje met schijfjes en voorvering... en liever niet een die duurder dan 500 is. op die site wat jij me geeft heb ik voor 500 een zonder schijfrem of vering.
ik ben geen pro ofzo, ik ben van plan 1 x in de week een uurtje of 2-3 te mountainbiken...
Ik vind hydraulische schijven toch wel lekker op mijn fietsje (dus niet van die kabelbediende bagger zoals op die matra).quote:Op zondag 16 april 2006 10:02 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Schijven heb je geen reet aan als je niet gaat downhillen op een dure fiets...
ik zou achter wel een mooie schijfrem willen maar dan moet ik weer een nieuwe naaf halen.quote:Op maandag 17 april 2006 22:19 schreef catch het volgende:
[..]
Ik vind hydraulische schijven toch wel lekker op mijn fietsje (dus niet van die kabelbediende bagger zoals op die matra).
Het doseert gewoon beter. Dat het zwaarder is als v-brakes vind ik het wel waard.
Gewoon hydraulisch remt ook mooi, het probleem met kabelremmen op een mtb is gewoon dat er altijd zand en bagger in gaat zitten waardoor ze kut gaan werken.quote:Op maandag 17 april 2006 22:21 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
ik zou achter wel een mooie schijfrem willen maar dan moet ik weer een nieuwe naaf halen.
denk dat ik maar voor magura hs11 hydraulische remmen ga...
Daar heb je echt geen schijfremmen voor nodig hoor...quote:Op maandag 17 april 2006 21:24 schreef Omkron het volgende:
Schijven heb je wel wat aan.. als je via je voorwiel een 180 graden stop/turn wilt maken..
Ook dat ben ik niet helemaal met je eens, maar dat zal wel een kwestie van voorkeur zijn... Met een goede v-brake is ook erg weinig mis...quote:Op maandag 17 april 2006 22:19 schreef catch het volgende:
[..]
Ik vind hydraulische schijven toch wel lekker op mijn fietsje (dus niet van die kabelbediende bagger zoals op die matra).
Het doseert gewoon beter. Dat het zwaarder is als v-brakes vind ik het wel waard.
Schijfremmen is natuurlijk wel coolquote:Op maandag 17 april 2006 23:41 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ook dat ben ik niet helemaal met je eens, maar dat zal wel een kwestie van voorkeur zijn... Met een goede v-brake is ook erg weinig mis...
Ter compensatie van een te kleine piemel misschien wel jaquote:Op dinsdag 18 april 2006 17:00 schreef tralalala het volgende:
[..]
Schijfremmen is natuurlijk wel cool
Dat dan weer niet...quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:15 schreef Omkron het volgende:
kopen die bike!
neejoh, en als 65cm te klein is moet je echt een soort reus zijn. verder noem jij nu maten voor een racekader, geen mtb want die frames lopen af en werken vaak in inches. 53cm=21 inch, heel aannemelijk dat dat de grootste maat is.quote:Op woensdag 19 april 2006 10:06 schreef MikeyMan het volgende:
Als je korte benen hebt niet natuurlijk... Maar troost je... 65cm is voor mij al te laag...
Dude... Ik verkoop ongeveer 20 fietsen in de week... En dat al vijf jaar... Weet echt wel waar ik het over heb... Ben zelf 1m98, en zou het liefst een frame van +/- 68cm hebben. Maar das nogal lastig te vinden... Heb vrij lange benen...quote:Op woensdag 19 april 2006 10:41 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
neejoh, en als 65cm te klein is moet je echt een soort reus zijn. verder noem jij nu maten voor een racekader, geen mtb want die frames lopen af en werken vaak in inches. 53cm=21 inch, heel aannemelijk dat dat de grootste maat is.
ik ben 182cm en heb een racekader van 57cm nodig, en als mountainbike zit ik op 18/19 inch. Terwijl ik naar verhouding langere benen heb dan mijn bovenlijf lang is.
met 185 is dus een 19/21 inch mtb prima.
ik heb een zadelpen van 40 cmquote:Op woensdag 19 april 2006 10:45 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Dude... Ik verkoop ongeveer 20 fietsen in de week... En dat al vijf jaar... Weet echt wel waar ik het over heb... Ben zelf 1m98, en zou het liefst een frame van +/- 68cm hebben. Maar das nogal lastig te vinden... Heb vrij lange benen...
Maar had het inderdaad over gewone stadsfietsen... Vind die maatvoering bij ATB's sowieso nogal nutteloos... Steeds kleiner die frames...
welke dan?quote:Op woensdag 19 april 2006 11:38 schreef t0n het volgende:
Net twee Matra's besteld... ééntje voor 'n maat van me en ééntje voor mij.
Ik heb zelf twee rechterhanden.. dus als 't kapot gaat, las/fix/beuk ik het wel
Dude als je 198cm bent dan ben je een reus dus relax. en 68cm is toch geen enkel probleem? Maat frame eventueel met dubbele bovenbuis. Maatvoering bij MTB's nutteloos??quote:Op woensdag 19 april 2006 10:45 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Dude... Ik verkoop ongeveer 20 fietsen in de week... En dat al vijf jaar... Weet echt wel waar ik het over heb... Ben zelf 1m98, en zou het liefst een frame van +/- 68cm hebben. Maar das nogal lastig te vinden... Heb vrij lange benen...
Maar had het inderdaad over gewone stadsfietsen... Vind die maatvoering bij ATB's sowieso nogal nutteloos... Steeds kleiner die frames...
Tsjah, verkoop ze allebei... En voor zover ik kan zien heb je nu een leuk fietsje... Ben alleen niet zo'n fan van giant, maar volgens mij heb je alleen het frame nog origineel of niet?quote:Op woensdag 19 april 2006 11:39 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
ik heb een zadelpen van 40 cm
trouwens, verstand van mountainbikes of alleen stadsfietsen?
ik heb een giant warp met de volgende specs:
-lx crack
-xt casette
-xt ketting
-xt achterderailleur
-lx voorderailleur
-sram rocket shifters 9 speed shimano comp.
-rst aerosa voorvork (goedkoop ding)
-giant gtm7 achterdemper olie/spiraal
-zac 19 velgen met swalbe jimmy banden
frame en alle onderdelen op remsysteem na zijn compleet nieuw.
op zich een leuke fiets maar ik heb een super v van cannondale gezien voor 1450 euro.
ik ben geen intensief biker, 1 keer per week wil ik het weer gaan doen (misschien wat meer als ik er weer tijd voor heb).
zou ik de mijne verkopen en voor een super V gaan of mijn giant warp houden en die oprijden en steeds weer reviseren en verbeteren?
[afbeelding]
Wahahahahahahaaaaaquote:Op woensdag 19 april 2006 11:41 schreef t0n het volgende:
Oh, de bijna goedkoopste, blijf tenslotte nederlander... ben geen ervaren biker... maar wil best 'n leuk eindje sturen.
Deze is 't geworden:
[afbeelding]
Nomad Eco
Laat me bevindingen wel weten.
maatvoering niet zozeer, maar vooral dat die frames steeds kleiner worden wordt op een gegeven moment een beetje nutteloos...quote:Op woensdag 19 april 2006 11:46 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Dude als je 198cm bent dan ben je een reus dus relax. en 68cm is toch geen enkel probleem? Maat frame eventueel met dubbele bovenbuis. Maatvoering bij MTB's nutteloos??
Euh.... Zeg... Ik hoop niet dat je zwaarder bent dan een kilootje of 70 á 80, want dan voorspel ik je nu alvast dat je binnen de kortste keren de achtervering uit je hol kunt peuteren...quote:Op woensdag 19 april 2006 11:41 schreef t0n het volgende:
Oh, de bijna goedkoopste, blijf tenslotte nederlander... ben geen ervaren biker... maar wil best 'n leuk eindje sturen.
Deze is 't geworden:
[afbeelding]
Nomad Eco
Laat me bevindingen wel weten.
Kleiner frames zijn meer wentbaar, scheelt een stuk hoor, heb hier 18 en 21 inch mtb's staan, merk je goed het verschil tussen. Verder is dit al een tijdje hoor, de jaren 90 met stalen mtb frames is dan ver achter ons.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:51 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
maatvoering niet zozeer, maar vooral dat die frames steeds kleiner worden wordt op een gegeven moment een beetje nutteloos...
Ik verwacht ook niet veel van die prijsklasse.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:53 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Euh.... Zeg... Ik hoop niet dat je zwaarder bent dan een kilootje of 70 á 80, want dan voorspel ik je nu alvast dat je binnen de kortste keren de achtervering uit je hol kunt peuteren...
Dit is dus hoofdzakelijk goedkoop ja... Mijn voorspelling; de boutjes en moeren roesten na een maand...
Ow; en veel plezier met het afstellen van de remmen en versnellingen
afstellen is idd leuk werk, je fiets oplappen ook. maar het is alleen leuk als hij het erna net zo goed doet of beter....quote:Op woensdag 19 april 2006 12:19 schreef t0n het volgende:
Nee, inderdaad... Deze velgen zijn 'beter'..
Ach, Afstellen is geen drama man... Ik vind knutselen tof.. daarom..
Ik bedoel 'n Cannondale of 'n Trek oid zal 't noooooooooooit worden... maar daarom is de prijs ook 90% goedkoper
Afgelopen vrijdag nog wilde zwijnen gezien met jonkies, tijdens mountainbiken echt leukquote:Op woensdag 19 april 2006 12:30 schreef t0n het volgende:
Ik ga wél 't bos in.. en wél raggen met dat ding.
Ik kan niet anders
laatst wezen hardlopen. beetje cross country. sta ik opeens oog in oog met een groep hertjen met jongen. ze keken net zo verbaasd als mijquote:Op woensdag 19 april 2006 13:22 schreef tralalala het volgende:
[..]
Afgelopen vrijdag nog wilde zwijnen gezien met jonkies, tijdens mountainbiken echt leuk
Gelukkig zagen we het optijd, die beesten zijn behoorlijk groot en snel
Ik heb ook wel eens gehad dat er een hert 10 meter verderop het pad overstak.quote:Op woensdag 19 april 2006 14:02 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
laatst wezen hardlopen. beetje cross country. sta ik opeens oog in oog met een groep hertjen met jongen. ze keken net zo verbaasd als mij
Zoiets had ik ook.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:16 schreef 1ofthefew het volgende:
ff een tip voor de mensen hier die binnenkort weer gaan biken.
Ontwijk wegen en paden waar veel ruiters zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
vol met mijn voorband volle snelheid door een verse natte vlaai heengebaggerd
en nu ga ik douchen want ik stink
ik woon in limburg...de enige provincie in ons met RELIEF !!!quote:Op maandag 17 april 2006 23:38 schreef juliusbackpacking het volgende:
sinds wanneer heb je schijfremmen nodig in dit vlakke land???
Wij hebben de grebbebergquote:Op donderdag 20 april 2006 23:30 schreef Lexjuuuh het volgende:
[..]
ik woon in limburg...de enige provincie in ons met RELIEF !!!
Ik zou geen betere onderdelen op die fiets gaan zetten, das zonde van het geld. Je blijft zitten met een slecht frame, achtervering, voor vering etc. etc.quote:Op woensdag 19 april 2006 12:30 schreef t0n het volgende:
Ik ga wél 't bos in.. en wél raggen met dat ding.
Ik kan niet anders
Maar dude, ik zie het zo:
Velgen kapot? Dan kopen we betere..
Tandwielen gaar? Dan kopen we betere...
As promised.quote:Op vrijdag 21 april 2006 08:47 schreef t0n het volgende:
Vandaag worden ze geleverd, pics enzo volgen.
3 weken met je zadelpen bezig? wat voor aparte maat is dat dan??quote:Op zondag 23 april 2006 13:31 schreef HPoi het volgende:
Ach, als jij alleen klachten over voorvorkje hebt, zet je er voor een paar tientjes 1 in zonder vering.
Ik kan nog steeds niet fietsen op mijn mooie 2dehands crossroad, omdat mijn zadelpen een nogal een aparte maat heeft en ik daar nu al 3 weken mee bezig ben! Kan ik ook niet mijn nieuwe Shimanoschoen uitproberen.
Nou, ik had hem al gezien op bike2build.nl, maarja dan moest ik weer wachten en 12,50 verzendkosten betalen. Dus had fietsenmaker gebeld en die kon die ook bestellen. (btw dezelfde als van bike2build.nl) , maar na een week belde ik maar eens op waar dat ding blijft, kunnen ze hem toch NIET bestellen. Dus nu via bike2build.nl besteld, maar duurt even, bestellen, verrekenen, verzenden...quote:Op zondag 23 april 2006 15:07 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
3 weken met je zadelpen bezig? wat voor aparte maat is dat dan??
Je kan je remmen toch los doen?quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:01 schreef t0n het volgende:
Opvallers:
+ Remblokjes moesten er voor uit om de velg er in te krijgen
Idd, zal je altijd moeten doen, omdat de remmen nét van de velgen afstaan.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:09 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik bedoel dat gebogen buisje uit dat dingetje halen
De users met de >¤1000 fietsjes en ¤150 tandwieltjes nu helemaal flippen waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:01 schreef t0n het volgende:
Zeker weten, nog geen issues dus verre... bij maatje 'n keer z'n ketting er af... kwam 'n tak tussen.. heb mijn stuur nog een keer vast gedraaid.. meer niet... en damn... we raggen als mongolen met die bikes..
Nouja, heb niet zo'n dure fiets... En had ook niet verwacht dat ie erdoorheen zou gaan... Het werkt allemaal wel, maar niet zo soepel en niet zo lang als ik zou willen...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:26 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
De users met de >¤1000 fietsjes en ¤150 tandwieltjes nu helemaal flippen waarschijnlijk.
Die hadden natuurlijk het liefst gelezen dat je er meteen doorheen
was gezakt en in het bos lag met een zadelpen in je aarsch. Ofzo.
7-8 kilo is wel heel weinig hoor, gemiddelde goeie HT komt op iets van 11-12 kilo.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:14 schreef Rainboww het volgende:
Waarom staan op die site niet de gewichten van de fietsen?
Ooit een Matra bike gehad, maar die bleek iets van 14 of 15 kilo te wegen!
Duurdere fietsen van andere merken zitten op 7 a 8 kilo dacht ik...
waarom schijfjes precies?quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:29 schreef Lexjuuuh het volgende:
hmmm, maar ik wil toch graag een fietsje met schijfjes en voorvering... en liever niet een die duurder dan 500 is. op die site wat jij me geeft heb ik voor 500 een zonder schijfrem of vering.
ik ben geen pro ofzo, ik ben van plan 1 x in de week een uurtje of 2-3 te mountainbiken...
Ja ga een matrabike met een fiets van 3000 euro vergelijkenquote:Op donderdag 18 mei 2006 19:00 schreef Tranqualizer het volgende:
ik heb ook een suppervette fiets gekocht bij matrabikes een jaar terug, nooit problemen mee gehad alleen de gebruikelijke dingen als je veel maintenbiked, maar dat krijg je ook met een fiets van 3000 euro.
Och, met beide kun je zo het stuur over sodemieteren...quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:15 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Idd, als je een goedkope fiets koopt met schijfremmen dan
-krijg je kabelbediende schijfremmen, die doen het nauwelijks beter dan V-brakes. (echt goede
Denk je werkelijk dat dit:quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:00 schreef Tranqualizer het volgende:
ik heb ook een suppervette fiets gekocht bij matrabikes een jaar terug, nooit problemen mee gehad alleen de gebruikelijke dingen als je veel maintenbiked, maar dat krijg je ook met een fiets van 3000 euro.
Mag ik vragen waar jij werkzaam bent als fietsenman?quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:47 schreef MikeyMan het volgende:
Vering moet ik je gelijk in geven... Derailleur... och... Dat zit vaak meer in de accuratesse dan in de levensduur van het ding...
Leuk fietsje, maar wat je ervoor betaald hebt is natuurlijk belangrijker hequote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:29 schreef Robar het volgende:
Ik heb deze vorig jaar gekocht, goede keus?
En deze fiets is puur voor de fun . . .
[afbeelding]
Merida Matts Sport 100
Versnellingen: 24
Maten: 16, 18, 20, 22, 24
Kleur: team vlammen / blauw
Frame: Matts TFS, AL 7005
Achterdemper:
Vork: Suntour XCM, 80 mm, Lockout
Bracket-as: Cartridge
Remhendels: Shimano EF-29 EZ-Fire
Remmen: V-Brake, Linear-Cartridge
Ketting: CN-HG50
Tandwiel: Shimano MC-09, 42 CG
Voorderailleur: Shimano Acera-X
Achterderailleur: Shimano Deore Conventional
Freewheel: CS-HG30-8
Bar end: X-Mission Comp
Handvatten: X-Mission Speed
Stuur: X-Mission Comp Flat, 600 mm
Stuurpen: X-Mission Speed
Balhoofdlager: Merida OS Tower
Naven: Alloy / RM30-8
Pedalen: XC Steel
Velgen: Alex Adventurer
Zadel: X-Mission Speed
Shifters: Shimano EF-50 3-s / 8-s
Voorband: Mission Speed 2.1
Achterband: Mission Speed 2.1
Uhm, het lag zo een beetje tegen de 600 euro aan, inclusief slot, bidon/houder, standaard, extra slot, verlichting en spatborden.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:06 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Leuk fietsje, maar wat je ervoor betaald hebt is natuurlijk belangrijker he
Het was een actiemodel.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:09 schreef MikeyMan het volgende:
Nette prijs, zou ik zeggen...
En wat kostte dat geintje?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:27 schreef jaguar het volgende:
heb zelf vorig jaar de Cross Credo bij matrabike gekocht
[afbeelding]
reed opzich best lekker, maar na een jaar begint het toch echt op te raken.
dus toen helemaal geupgrade naar Deore LX, ander dempertje, ander vorkje en andere remmetjes.
nu dus een goeie mountainbike met een "Hakkie Takkie" frame.
Rocky Mountainquote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:29 schreef Developersrus het volgende:
Nee, is crap! Ik zou voor een Gary Fisher gaan of Canondale
upgraden...quote:
viel opzich meequote:
Halfords???quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:16 schreef MikeyMan het volgende:
denk dat dat mijn geloofwaardigheid niet ten goede gaat komen
Die fiets kost $4500 bij mike's bikes. Dat is zo'n ¤3750quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:27 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat dit:
[afbeelding]
even goed is als dit:
[afbeelding]
en jah, dat laatste mag je verwachten op een bike van 3000 eurie's.
Een fiets van 3750 euro vergelijken met een fiets van 150 euro.. Appels/Peren en zo.quote:of vergelijk dit
[afbeelding]
met dit eens:
[afbeelding]
waar die RM wel een beetje overkill is voor dit kikkerlandje
Ohw ik haalde er inderdaad een absurd dure bike bij. Omdat iemand boven mij beweerde dat je bij een fiets van 3000 euro's ook kosten hebt. Dat wil ik inderdaad niet ontkennen, en zo'n matra bike gaat inderdaad wel een jaartje mee bij normaal gebruik.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:12 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Die fiets kost $4500 bij mike's bikes. Dat is zo'n ¤3750
[..]
Een fiets van 3750 euro vergelijken met een fiets van 150 euro.. Appels/Peren en zo.
Maar okee, we doen eventjes voor de grap mee.
t0n's fiets van ¤150 gaat vast wel 1 jaar mee bij normaal gebruik.
[afbeelding]
De Mocky Mountain slayer 90 die jij aanhaalde kost ¤3750, en zou dus
25 jaar moeten meegaan om die absurde prijs te rechtvaardigen...
[afbeelding]
Het is ook wel mogelijk om in 1 sprong die RM stuk te krijgen hoor.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:15 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik denk dat het mogelijk is om een sprong te maken waarmee die Matra in 1x stuk is, terwijl die RM er wel 25 van kan hebben.
Idd, het zijn gewoon 2 totaal verschillende fietsen voor mensen met totaal verschillende eisen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:59 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ohw ik haalde er inderdaad een absurd dure bike bij. Omdat iemand boven mij beweerde dat je bij een fiets van 3000 euro's ook kosten hebt. Dat wil ik inderdaad niet ontkennen, en zo'n matra bike gaat inderdaad wel een jaartje mee bij normaal gebruik.
Maar wat is normaal gebruik? Die matra zou ik niet mee gaan crossen, hoogstens rustig door de stad toeren. Met die Rocky moet je heel gek doen wil je die kapot krijgen.
2-3 sprongetjes met die matra en de achtervering zal het begeven gok ik.
Die rocky is gewoon.. ..quote:Verder is die rocky inderdaad absurt duur, maar wel erg stoer
ff voor de goede orde, wat wil je op je grafsteen hebben staan?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:21 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Het is ook wel mogelijk om in 1 sprong die RM stuk te krijgen hoor.
Leen me er maar één, kan ik het je meteen laten zien
Zet er maar "Hij wist nog een leuke/matige grap.." opquote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:42 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
ff voor de goede orde, wat wil je op je grafsteen hebben staan?
RM - OPA
1 - 0
zo dacht ik er ook over,quote:Op zondag 21 mei 2006 00:32 schreef Richie_Rich het volgende:
Ik heb een tijd terug met hetzelfde gezeten. Of een goedkope fiets via zo'n site, of iets 2e hands.
Uiteindelijk ben ik gegaan voor een 2e hands Giant XTC 840
[afbeelding]
(plaatje van internet)
Heb ik een goede keuze aan gedaan tot nu toe
Per onderdeel upgrade ik waar nodig is en dan evt over een paar jaar een goed los frame kopen en overzetten.
Het gevaar met al die joekie joekie fietsen is dat mensen toch denken ermee in de bossen te kunnen fietsen/crossen. Het is toch een MTB zeggen ze dan.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:27 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Idd, het zijn gewoon 2 totaal verschillende fietsen voor mensen met totaal verschillende eisen.
Zo'n goedkope mountainbike moet je gewoon zien als zijnde een fiets voor normaal gebruik
met het uiterlijk van een échte mountainbike. Je kunt er natuurlijk ook wel door het bos mee
raggen, maar lang (in de verste verte) niet zo extreem als met een (bijvoorbeeld) Rocky Mountain.
[..]
Die rocky is gewoon.. ..
valt best wel mee ik heb er 2 jaar geleden ook een gekocht en de afwerking en de kwaliteit viel me reuze mee remmen en versnellingen zijn van Shimano en de velgen ook van een of ander bekend merk, dus als je gezond vestand heb en weet waar je op moet letten kan je er een leuke betaabare fiets vandaan halen, je mag op iedere fiets gaan proefrijden dus als iets je niet bevalt geef je dat gewoon aan en werd het aangepast aan jou eisen/wensen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:43 schreef multi-tool het volgende:
Een woord: KUT
Het zijn fietsen van de slechtste kwaliteit die er bestaat... je krijgt ze in een soort wehkamp verrassingpakket achtige verpakking thuis gestuurd en je moet hem dus zelf in elkaar zetten... alles wat er op die fiets zit is gemaakt van hoogwaardig 1ste klas patatbakjesplastic en restanten alluminium van een vooroorlogse B52 bomerwerper (minimale dikte ook nog)... Die fiets gaat bij echt mountainbiken binnen een maand naar de kloten (trappers, remmen, ketting ed dergelijk... kost je veel geld en stress uiteindelijk!
Koop gewoon een simpele giant (nieuw) of eentje met vering wat ik overigens afraad maar dat is voorkeur, op marktplaats zoals voorgaande al iemand zei...
Heb ik ook gedaan en heb ik geen spijt van... ouwe giant mountainbike maar dat ding is gewoon goed en daarmee klaar.
Kan je nagaan hoeveel problemen ze daarmee hebben dan, dat ze een nieuwe sturen na 1 telefoontje, je bent dan echt niet de eerste.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:45 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
en service & garantie afhandelingen zijn erg netjes ik kreeg een nieuwe zadelpen nadat er speling op de vering bleek te zitten, kreeg na een paar dagen een nieuwe opgestuurd en hoefde de oude niet eens terug te sturen,
Lees dit topic even door en vertel me ff je conclusiequote:Op maandag 19 juni 2006 12:54 schreef Hubertje het volgende:
Hallo,
Ik ben ook van plan om te gaan fietsen. Het meeste gewoon op de weg (tochtjes zoetermeer - den haag en vs) en 1x in de zoveel tijd met een vriend van mij echt mountainbiken in de bossen.
Heb totaal geen verstand wat nou verstandig om aan te schaffen.
Aan welke prijs ik moet denken.
Dus graag wat meer info van jullie krijgen...
Iemand met een leuke tip is altijd welkom!
alvast bedankt!
Wat is je budget?quote:Op maandag 19 juni 2006 13:39 schreef Hubertje het volgende:
conclusie is niet zo moeilijk voor mij. Het gaat geen Matra bikes worden...maarja er blijft nog keus genoeg over..
Dus wat zouden jullie mij aanraden..Zit ook een beetje op marktplaats te kijken voor een 2ehands!
link anders die advertentie eerst hier, heet gaat vooral om de onderdelen van de fiets wat minder om de naam. Er zijn heel veel merken die je als leek niets zeggen maar toch erg goed zijn, zo zijn er ook erg veel bekende merken die ook matige fietsen op de markt zetten.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:15 schreef Hubertje het volgende:
Mijn budget zo ook een beetje rond de 300¤ liggen.
Op marktplaats zat ik te kijken voor een giant..als leek toch een bekende naam!!
v-brakes of hydrolische velgremmen vergen minder onderhoud.quote:Op woensdag 21 juni 2006 13:34 schreef Hubertje het volgende:
Juist begrepen dat het weinig onderhoud nodig heeft..
2 keer in de week 2 a 3 uurtjesquote:Op woensdag 21 juni 2006 13:47 schreef K33T het volgende:
Belachelijk.
De meesten nemen een mountainbike, net als wat Nederlanders met een Hummer/SUV doen. Om stoer te doen. Meer nut heeft dat ding niet in vergelijking met een gewone fiets. En ja, behalve bossen, maar zeg nou zelf: hoe vaak kom je daar?
Als je gaat mountainbiken best vaak.....quote:Op woensdag 21 juni 2006 13:47 schreef K33T het volgende:
Belachelijk.
De meesten nemen een mountainbike, net als wat Nederlanders met een Hummer/SUV doen. Om stoer te doen. Meer nut heeft dat ding niet in vergelijking met een gewone fiets. En ja, behalve bossen, maar zeg nou zelf: hoe vaak kom je daar?
Mjah, zou persoonlijk nooit een giant kopen... Vind de manier waarop ze hun klanten proberen te flessen niet zo netjes... Koop je een hele dure fiets, zit er inderdaad een deore achterderailleur op... Vóór zit er dan echter vaak een of andere hashibashi derailleur... Maar he, het merkje staat er tochquote:Op woensdag 21 juni 2006 14:11 schreef Hubertje het volgende:
Woon zelf in regio Zoetermeer. Dus zal regelmatig daar te vinden zijn. Verder willen we regelmatig naar apeldoorn enzo gaan om de bossen in te gaan. En willen een paar x paar jaar naar de Ardenne..
Maar de fiets die ik hierboven omschrijf raden jullie niet aan?
Een dure fiets met deore achterderailleur Maar net wat je referentiekader is hèquote:Op woensdag 21 juni 2006 15:23 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Mjah, zou persoonlijk nooit een giant kopen... Vind de manier waarop ze hun klanten proberen te flessen niet zo netjes... Koop je een hele dure fiets, zit er inderdaad een deore achterderailleur op... Vóór zit er dan echter vaak een of andere hashibashi derailleur... Maar he, het merkje staat er toch
misschien istie geen heaumeauquote:Op woensdag 21 juni 2006 20:03 schreef Geqxon het volgende:
Niet nodig in Nederland? Jij woont zeker in een paradijs zonder drempels of klinkers?
Het is niet nodig, wel comfortabel.quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:03 schreef Geqxon het volgende:
Niet nodig in Nederland? Jij woont zeker in een paradijs zonder drempels of klinkers?
Comfortabel? Het is hemels.Verzakte klinkerwegen, drempels, lage stoepjes, ik kan ze op topsnelheid allemaal pakken, zonder dat ik er ook maar iets van voel.quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Het is niet nodig, wel comfortabel.
Voor comfort en hemels fietsen ga je niet MTB'enquote:Op woensdag 21 juni 2006 20:33 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Comfortabel? Het is hemels.Verzakte klinkerwegen, drempels, lage stoepjes, ik kan ze op topsnelheid allemaal pakken, zonder dat ik er ook maar iets van voel.
quote:Op woensdag 21 juni 2006 22:07 schreef Hubertje het volgende:
Budget is echt maximaal 600/700¤..Maar dan wil ik echt een goede basis om vanuit daar verder te bouden. En niet na 1,5 een heel nieuwe fiets aanschaffen van 1000¤...
goed voorbeeld van een leuk fietsje voor een goede prijs.quote:Op woensdag 21 juni 2006 21:04 schreef Geqxon het volgende:
Daar zat ik ook aan te denken ja, als ik mijn voorrem gebruik klapt mijn voorwiel ietsjes naar achteren (ik heb gewoon 2 domme luchtveren).
Ik heb trouwens wat aan mijn verlanglijstje toegevoegd
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=15283
Voor mij precies de goede fiets. Nu nog hopen dat de Kerstman dit jaar gul is!
quote:Op woensdag 21 juni 2006 09:56 schreef Hubertje het volgende:
Te koop Giant XTC 840
-Shimano Deore afgemonteerd
-tov standaard een betere en stijvere voorvork (Omega RST, demping en vering verstelbaar)
-Hydraulische schijfremmen
-Michelin banden
Plus net een grote beurt.
-Nieuwe achter cassette 8-SP
-Nieuwe ketting HG70
-Nieuwe remblokken achter (& nwe hydraulische olie)
-Nwe Bracket set
-Nwe Shimano Crankset
-Nwe bladen voor (verwisselbaar)
-Nwe kabels, rvs
-Spaken gechecked
Is dit iets? En wat zouden jullie hier voor uitgeven?
Ik zou voor de Gary Fisher gaan om de volgende reden:quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:07 schreef Hubertje het volgende:
Heb 2 leuke 2e hands fietsen gezien...
IS het wat? En welke is beter? Te Koop:
--------------------------
Cadex Giant MCM - 2 Carbon ( geheel )
Maat 21 inch 55 cm.
SPD pendalen
Spinergy voorwiel Carbon
Shimano LX afgemonteerd
Race face stuur
Control Tech stuurpen
Racefiets banden en ATB banden
Deze fiets is ideaal voor in de bergen
Zeer licht en wendbare fiets met een licht ATB verzet.
Fiets was nieuw zonder Spinergy voorwiel 1600,00 euro.
---------------------------------
Gary Fisher super caliber.
Framemaat L.
Team frame van Gary Fisher Subaru world cup team.
Superlicht aluminium frame.
Afgemonteerd met;
Shimano XT achterderrailleur
Shimano LX crankstel
Mavic crossroc wielen
Schwalbe racing ralp banden
Shimano LX crankstel
Shimano LX shifters 27 speed
SPD pendalen
RST voorvork
Bontrager parts
Ik ben een beetje huiverig voor 2e hands carbon, het kan goed gaan dan heb je een hele mooie fiets voor een nette prijs, maar het frame kan ook beschadigd zijn en bij de eerste sprong scheurenquote:Op donderdag 22 juni 2006 19:28 schreef Hubertje het volgende:
Fisher is de vraagprijs 525¤ , Giant 475¤
2x in de week een uurtje, dat is ook het enige wat ik er mee fietsquote:Op woensdag 21 juni 2006 13:47 schreef K33T het volgende:
Belachelijk.
De meesten nemen een mountainbike, net als wat Nederlanders met een Hummer/SUV doen. Om stoer te doen. Meer nut heeft dat ding niet in vergelijking met een gewone fiets. En ja, behalve bossen, maar zeg nou zelf: hoe vaak kom je daar?
Het enige puntje is dat een mountainbike imho 0,0 comfort bied.quote:Op woensdag 21 juni 2006 13:47 schreef K33T het volgende:
Belachelijk.
De meesten nemen een mountainbike, net als wat Nederlanders met een Hummer/SUV doen. Om stoer te doen. Meer nut heeft dat ding niet in vergelijking met een gewone fiets. En ja, behalve bossen, maar zeg nou zelf: hoe vaak kom je daar?
Ja, ik wil nog steeds zo'n ding kopen voor 150 euro. Reden: huidige fiets is kut, 1 versnelling (alleen de zwaarste werkt) en naja ik heb wel eens eerder op zo'n budgetmtb van de Formido ofzo gefietst en dat trapte toch een stuk sneller (meer versnellingen) enz.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 15:57 schreef XiChico het volgende:
Ik wil ook wel zo'n fietsje vvan Matra bike, alleen dan niet om mee te mountaibiken, maar gewoon om mee te fietsen als ik weg ben. Moet lukken toch op zo'n budget fietsje?
Hahahahaha die pakt je bij kop en kont en flikkerd je zo de deur weer uit.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:14 schreef Robin__ het volgende:
Meestal is het voorwiel er in hangen, stuur rechtdraaien en de trappers erop schroeven
Prima te doen.. Desnoods ga je er mee naar een fietsenmaker, meer dan een halfuurtje werk zal het voor zo'n man niet zijn
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:20 schreef synoman het volgende:
blij dat ik dit dus even vindt he.. had er ook bijna een gekocht ter vervanging van mijn merida fireball...
Nog steeds... had alleen lege band laatst, had em tijd niet meer gebruikt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:11 schreef t0n het volgende:
mijn matra doet 't nog steeds...
edit:
met enorm aso gedrag... denk niet dat ik ook maar één moment voorzichtig doe... zo ben ik niet aangelegd..
Hij blijft heel als je hem niet gebruikt?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:40 schreef t0n het volgende:
[..]
Nog steeds... had alleen lege band laatst, had em tijd niet meer gebruikt.
Ja, of... ik had hem maand of 2 laten staan en ben er toen weer op gaan fietsen? Kan ook nog hé.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:33 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Hij blijft heel als je hem niet gebruikt?
Das wel goed jah.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |