abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_60149129
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 17:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Komt ook doordat als je ´s nachts reist minder dagen hotels nodig hebt, wat de winst hoger maakt voor het onganisator
Wat komt daardoor?

's Nachts reizen heb ik trouwens vrijwel nooit meegemaakt, met uitzondering van een nachttrein zo af en toe. En da's best een efficiënte manier van reizen. Je kunt natuurlijk ook wel overdag die trein nemen, maar ja... als dat een saai traject is wordt je daar ook niet blij van.
pi_60149156
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 17:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jawel
Met welke organisatie(s)?
pi_60172910
Alleen op vakantie geen moeite mee
pi_60173830
Over groepsreizen graag verder in => [Discussie] De gruwelen van een groepsreis

Gaan we hier verder over het goede en het slechte van alleen op vakantie gaan
pi_60180469
Ik ga zelf dit jaar (Dinsdag ) ook alleen op vakantie (naar Amerika (California)). Nog nooit eerder gedaan, dus ben erg benieuwd hoe het zal bevallen. Heb er wel erg veel zin in. Ik verblijf in een hostel, en dat schijnt een goede beslissing te zijn als ik dit topic zo doorlees. Ik denk ook niet dat ik me snel eenzaam zal voelen. Je ontmoet altijd wel mensen met wie je kunt praten of iets kunt gaan doen, no problem. Maar je zit nergens aan vast, en kunt doen wat je zelf wilt, en dat lijkt me het fijne aan alleen reizen.

Nou ja, ik merk wel hoe het bevalt, en laat het wel weten als ik terug ben.
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
pi_60180510
Hoe lang ga je?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:19:13 #157
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_60184711
quote:
[..]Op woensdag 16 juli 2008 17:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jawel
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:02 schreef k_man het volgende:
Met welke organisatie(s)?
!!! Go 49-ers !!!
pi_60187998
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 02:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe lang ga je?
van 22 Juli tot 8 Augustus
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
pi_60331614
Ff een vraagje tussendoor...

Ik overweeg ook zo'n "sneue" eenpersoonsreis. Ik heb zo nog twee weken vrij, geen kenissen die toevallig dan ook nog iets overwegen.. En ik wil niet thuis blijven zitten. Ik overweeg te gaan fietsen door europa (125-150 km per dag ongeveer, dat is ook de reden dat niemand mee wil!)

Het eerste idee was van camping naar camping, maar het gros van de campings (gezinscampings) lijkt me wat ongezellig alleen. Weinig leeftijdsgenoten (ben 32). Daarnaast zie ik me zo niet alleen in de kantine zitten tijdens de karaoke... Daarnaast moet je die tent wel meezeulen op de fiets.. (maar ik kan desnoods wel ff een lichtgewicht scoren, maar twee weken bagage op de rug/bagagedrager is ook best zwaar)

Hostels ken ik niet, maar als ik in mijn hoofd een dagplanning maak, dan lijken mij de avonden een beetje eenzaam.. Ik ga niet ongeremd zuipen in een kroeg om wat nieuwe vrienden te maken, maar om nou om 7 uur naar bed te gaan...

Misschien ben ik een beetje een schijterd. Ik ben gewoon bang voor een eenzame week waarin me er in elk gesprek met een smoes uitlul waarom ik alleen ben. 's avonds in je eentje eten (zelf koken of restaurant) geeft nou eenmaal een uitstraling waar ikzelf moeite mee heb (ik ben zelf mijn grootste struikelblok vrees ik). Het lezen van dit topic geeft me al veel meer moed, misschien zet ik volgende week wel door!
_-L'avenir est déja là
pi_60331898
Alleen kan je makkelijker contact maken met vrouwen in elk geval.

Waarom wil je naar Europa en niet bijvoorbeeld naar een andere locatie buiten Europa?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 25 juli 2008 @ 02:08:06 #161
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60332936
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 23:43 schreef Paddo het volgende:
Ff een vraagje tussendoor...

Ik overweeg ook zo'n "sneue" eenpersoonsreis. Ik heb zo nog twee weken vrij, geen kenissen die toevallig dan ook nog iets overwegen.. En ik wil niet thuis blijven zitten. Ik overweeg te gaan fietsen door europa (125-150 km per dag ongeveer, dat is ook de reden dat niemand mee wil!)

Het eerste idee was van camping naar camping, maar het gros van de campings (gezinscampings) lijkt me wat ongezellig alleen. Weinig leeftijdsgenoten (ben 32). Daarnaast zie ik me zo niet alleen in de kantine zitten tijdens de karaoke... Daarnaast moet je die tent wel meezeulen op de fiets.. (maar ik kan desnoods wel ff een lichtgewicht scoren, maar twee weken bagage op de rug/bagagedrager is ook best zwaar)

Hostels ken ik niet, maar als ik in mijn hoofd een dagplanning maak, dan lijken mij de avonden een beetje eenzaam.. Ik ga niet ongeremd zuipen in een kroeg om wat nieuwe vrienden te maken, maar om nou om 7 uur naar bed te gaan...

Misschien ben ik een beetje een schijterd. Ik ben gewoon bang voor een eenzame week waarin me er in elk gesprek met een smoes uitlul waarom ik alleen ben. 's avonds in je eentje eten (zelf koken of restaurant) geeft nou eenmaal een uitstraling waar ikzelf moeite mee heb (ik ben zelf mijn grootste struikelblok vrees ik). Het lezen van dit topic geeft me al veel meer moed, misschien zet ik volgende week wel door!
Ik heb meerdere fietsvakanties op die manier gedaan in m'n eentje (3x Taiwan, 1x UK). Was geweldig!

Je hebt dan niet de hele dag aanspraak natuurlijk (duh! je fietst in je eentje, en vaak juist op mooie eenzame plekken waar verder geen hond is. Dat is juist het hele punt van zo'n reis). Maar ik heb toch wel leuke ontmoetingen gehad onderweg. Maar niet elke dag. Je bent soms de hele dag alleen, ook s'avonds. Daar moet je tegen kunnen. Ikzelf vind dat heerlijk trouwens.

In Taiwan ben je natuurlijk een beetje een bijzonderheid, zo'n witte die in z'n eentje met een bepakte fiets de berg oprijdt. Je legt wel makkelijk contacten dan (als je een beetje Chinees kunt). In de UK kwam ik veel wandelaars en mountainbikers tegen (ik reed offroad op een bepakte roadbike zonder vering ). Je komt veel gelijkgestemd volk tegen van alle leeftijden. Dat is dan weer een voordeel op de fiets, je legt heel makkelijk contact met andere mensen die ongeveer hetzelfde doen.

Maar ik denk dat je je met een dergelijke fietsvakantie ook moet instellen op minder en andersoortige contacten dan je opdoet als je met de rugzak van stad naar stad rondreist in het openbaar vervoer. Op de fiets ben je toch altijd een beetje een vreemde eend in de bijt, terwijl als je in je eentje met rugzak rondreist je meer de normale dingen doet die iedereen doet. Ik heb op dat soort vakanties ook altijd de meeste contacten opgedaan (waaruit overigens ook diverse relaties en affaires voortkwamen met zowel locals als andere reizigers )

Net terug van 4 weken Schotland. Met de auto rondgereden (3600km ) maar vooral veel lopen door de bergen/ heuvels. Ook alleen trouwens. Ik heb ervan genoten

Owja, alleen reizen is totaal NIET 'sneu'. Ik vind het juist een teken van kracht . Er waren vroeger vaak mensen die met me mee wilden maar ik hield dat altijd zelf af. Ik vind alleen reizen gewoon veel leuker en je ziet/ beleeft een stuk meer.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_60333362
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 02:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Owja, alleen reizen is totaal NIET 'sneu'. Ik vind het juist een teken van kracht . Er waren vroeger vaak mensen die met me mee wilden maar ik hield dat altijd zelf af. Ik vind alleen reizen gewoon veel leuker en je ziet/ beleeft een stuk meer.
Het is idd niet sneu, maar ik denk dat het voor veel mensen vanuit financieel oogpunt wat nadeliger is.

Ik moet dadelijk ook een auto huren voor een week en dat is gvd net zo duur als m'n retourtje hawaii per vliegtuig
pi_60333491
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 02:08 schreef SeLang het volgende:
Owja, alleen reizen is totaal NIET 'sneu'. Ik vind het juist een teken van kracht . Er waren vroeger vaak mensen die met me mee wilden maar ik hield dat altijd zelf af. Ik vind alleen reizen gewoon veel leuker en je ziet/ beleeft een stuk meer.
Das ook een manier om het te zeggen, maar het is natuurlijk gewoon je eigen zelf goed praten, als je gewoon een normaal functionerend mens bent dan ga je liever met een van je beste vrienden of je partner op vakantie.

Maar als dat op een of andere manier er niet inzit kun je best alleen op vakantie gaan, is verder niks mis mee al moet je er wel voor gemaakt zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60333820
* F04 overweegt ook om meer alleen op reis te gaan maar twijfelt.
pi_60333883
Why?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 25 juli 2008 @ 06:07:43 #166
269 vats
Live life to the max!
pi_60333911
dit jaar ook voor het eerst alleen de pad op! Kan niet wachten!

Ga eerst voor een dag of 10 naar Zuid-Korea en daarna voor een dag of 10 naar Japan. In Korea ben ik eerst voor een week in Seoul en in Japan de laatste week in Tokyo. Ik heb overal hostels geboekt, en in Tokyo voor de laatste 2 nachten een Royakan. Kan niet wachten tot ik weg ga, enig probleem is de taal, maar heb wel gezorgt dat ik in Tokyo en in Seoul in het jongerengebied zit die spreken wel gebrekkig engels

Gok dat ik genoeg mensen tegenkom, aanspraak zal ik wel hebben, met mijn 1,96 zal ik daar wel redelijk opvallen in ieder geval
pi_60352013
Dat "sneu" stond tussen aanhalingstekens, en moest dus ook een beetje dubbel gelezen worden.

Ik ben namelijk bang dat ik zelf er het meeste moeite mee heb..

Waarom Europa? Gewoon, als opstapje. Bevalt het niet, dan ben je zo thuis. (Maar dat kan natuurlijk ook in een "te makkelijke aftocht" resulteren)

Daarnaast met de fiets: je hebt niet alle reserveonderdelen bij je, en in geval van pech wil je geen 65 kilometer hoeven lopen naar de dichtstbijzijnde fietswinkel.. Ik zit te denken aan een zesdaagse tocht van 800 kilometer, Belgie en Frankrijk. Qua overnachting ben ik er nog niet uit. Een lichtgewicht tent mee, en alleen op een camping gaan staan lijkt me eenzaam, maar wel praktisch. Alleen die avonden...

Maar goed, we gaan nog maar eens een weekje overwegen..
_-L'avenir est déja là
pi_60352113
Ik zou leuke dorps/stadhotels uitzoeken en als je nog energie overhebt de kroeg induiken of bijvoorbeeld daar wat gaan eten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_61953094
Ik ga voor het eerst alleen erop uit, met alle al eerder genoemde redenen. Sinds ik nu geld heb en al jaren droom van naar Japan gaan zal dat mijn bestemming zijn
In ieder geval zal ik vooral in hostels slapen, goedkoop en eerder contact met lotsgenoten
わたしはヤスパーです!
pi_61954798
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:31 schreef Californian_dreamer het volgende:

[..]

van 22 Juli tot 8 Augustus
Hoe is het geweest?
pi_62368997
Op verzoek van Dutch Train (moderator?) plaats ik mijn berichtje even hier.

Hoi iedereen!
Ik heb een vakantie geboekt voor volgende week dinsdag, naar Italie (Rome, Toscane, Umbrie). Een groepsexcursie cq rondreis.

Nu ga ik wel in mijn eentje en is het de eerste keer dat ik alleen ga. Dus dat vind ik best wel een beetje spannend eigenlijk. Maar goed, er doen meer mensen mee aan zo'n groepsexcursiereis dus wie weet...
Al is het wel minder dat de meeste mensen waarschijnlijk met zijn tweeen of in groepjes gaan, althans dat schat ik zo in.

Nu mijn vragen aan jullie:

-Hebben jullie ervaringen met zo'n georganiseerde groepsrondreis en hoe beviel dat?

-Wat voor mensen doen daar aan mee? Voornamelijk ouderen of ook jongeren? In duo's, stelletjes, vriendenclubjes of ook mensen die in hun eentje reisden cq singles?

Zelf ben ik vrij jong dus ik hoop dat er ook wat mensen van mijn leeftijd of in ieder geval onder de 35-40 jaar meedoen. En dat er naast mij nog meer mensen alleen reizen.

Nou, ik hoor het wel van jullie!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:27:14 #172
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_62370689
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 04:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Das ook een manier om het te zeggen, maar het is natuurlijk gewoon je eigen zelf goed praten, als je gewoon een normaal functionerend mens bent dan ga je liever met een van je beste vrienden of je partner op vakantie.
Waar slaat dat nu weer op!? Mensen verschillen, en zéker niet iedereen functioneert het beste als hij of zij met vrienden slash partner op vakantie is. Alleen op vakantie kan in veel gevallen juist een heerlijke afwisseling zijn van het altijd en immer bekenden om je heen hebben.
pi_62375533
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 08:58 schreef Sanvean het volgende:
Op verzoek van Dutch Train (moderator?) plaats ik mijn berichtje even hier.

Hoi iedereen!
Ik heb een vakantie geboekt voor volgende week dinsdag, naar Italie (Rome, Toscane, Umbrie). Een groepsexcursie cq rondreis.

Nu ga ik wel in mijn eentje en is het de eerste keer dat ik alleen ga. Dus dat vind ik best wel een beetje spannend eigenlijk. Maar goed, er doen meer mensen mee aan zo'n groepsexcursiereis dus wie weet...
Al is het wel minder dat de meeste mensen waarschijnlijk met zijn tweeen of in groepjes gaan, althans dat schat ik zo in.

Nu mijn vragen aan jullie:

-Hebben jullie ervaringen met zo'n georganiseerde groepsrondreis en hoe beviel dat?

-Wat voor mensen doen daar aan mee? Voornamelijk ouderen of ook jongeren? In duo's, stelletjes, vriendenclubjes of ook mensen die in hun eentje reisden cq singles?

Zelf ben ik vrij jong dus ik hoop dat er ook wat mensen van mijn leeftijd of in ieder geval onder de 35-40 jaar meedoen. En dat er naast mij nog meer mensen alleen reizen.

Nou, ik hoor het wel van jullie!
De paar keer dat ik het gedaan heb beviel het me prima, maar staar je niet blind op de leeftijd, ik ken mensen van 60 die nog vooraan staan te springen bij concerten, en stelletjes van goed 20 die na 1 biertje al niet meer kunnen... Vaak zal je zien dat sommige mensen je meer liggen dan anderen in de groep, zo werkt het op het werk, op de sportschool etc etc toch ook? Het is iedere keer wel weer wat spannend, dus dat zullen de anderen ook zo voelen, en de 1e paar dagen is het toch wat aftasten en namen leren.. Overigens krijg je meestal wel een lijst met deelnemers, dus dan kan je al wat een inschatting maken?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_62378205
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 13:28 schreef fruityloop het volgende:

[..]

De paar keer dat ik het gedaan heb beviel het me prima, maar staar je niet blind op de leeftijd, ik ken mensen van 60 die nog vooraan staan te springen bij concerten, en stelletjes van goed 20 die na 1 biertje al niet meer kunnen... Vaak zal je zien dat sommige mensen je meer liggen dan anderen in de groep, zo werkt het op het werk, op de sportschool etc etc toch ook? Het is iedere keer wel weer wat spannend, dus dat zullen de anderen ook zo voelen, en de 1e paar dagen is het toch wat aftasten en namen leren..
Hoi, bedankt voor je reactie.

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat leeftijd lang niet alles zegt. Best veel ouderen liggen me beter dan sommige jongeren inderdaad. Het hangt natuurlijk van de persoon af.

Toch, omdat dit mijn eerste reis is die ik alleen maak én omdat ik me best wel kwetsbaar voel als alleenstaande tussen (waarschijnlijk) veelal koppels, zou het wel prettig zijn om in ieder geval een paar gelijkgestemden, singles of iets jongere personen tegen te komen.

quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 13:28 schreef fruityloop het volgende:Overigens krijg je meestal wel een lijst met deelnemers, dus dan kan je al wat een inschatting maken?
Dit zei iemand anders ook al bij dat andere topic waar ik mijn berichtje eerst schreef.

Waar kan ik die lijst halen? Bij de touroperator, het reisbureau of de vliegmaatschappij? Denk de touroperator?
Volstaat dan een belletje ofzo?

Nogmaals dank voor de reactie.
pi_62378472
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 15:06 schreef Sanvean het volgende:

[..]

Hoi, bedankt voor je reactie.

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat leeftijd lang niet alles zegt. Best veel ouderen liggen me beter dan sommige jongeren inderdaad. Het hangt natuurlijk van de persoon af.

Toch, omdat dit mijn eerste reis is die ik alleen maak én omdat ik me best wel kwetsbaar voel als alleenstaande tussen (waarschijnlijk) veelal koppels, zou het wel prettig zijn om in ieder geval een paar gelijkgestemden, singles of iets jongere personen tegen te komen.


[..]

Dit zei iemand anders ook al bij dat andere topic waar ik mijn berichtje eerst schreef.

Waar kan ik die lijst halen? Bij de touroperator, het reisbureau of de vliegmaatschappij? Denk de touroperator?
Volstaat dan een belletje ofzo?

Nogmaals dank voor de reactie.
Gebruiken wij dezelfde definitie van "groepsreis"? Als ik een appartementje op Kreta boek bij sudtours zou je dat ook een "groep" kunnen noemen, maar dan zie je elkaar alleen bij de bagageband... Of bedoel je een georganiseerde groepsreis met zeg 20 personen die samen de hele dag met een gids op pad zijn ,en zich ook samen verplaatsen in een eigen bus? Ik gok van wel, en dan zal de touroperator je meestal een lijst met deelnemers geven, dat was bij mij wel zo toen ik vorig jaar met shoestring op rondreis was. Dit zal bij zeg clubs als djoser en koning aap ook wel zo zijn, maar dat zal mogelijk wat verschillen per tour-operator. Als ik mag vragen, met welke tour-operator ga je?

[ Bericht 2% gewijzigd door fruityloop op 14-10-2008 15:27:23 ]
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_62856020
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 04:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Das ook een manier om het te zeggen, maar het is natuurlijk gewoon je eigen zelf goed praten, als je gewoon een normaal functionerend mens bent dan ga je liever met een van je beste vrienden of je partner op vakantie.

Maar als dat op een of andere manier er niet inzit kun je best alleen op vakantie gaan, is verder niks mis mee al moet je er wel voor gemaakt zijn
Mwah. Met vrienden op vakantie is ook niet alles. Als je met z'n vieren gaat dan heb je toch vier mensen met vier verschillende smaken qua uitgaan, eten, uitslapen of vroeg opstaan, etc....

Ben een aantal malen alleen op vakantie geweest en je komt altijd wel mensen tegen en je vermaakt je ook in je eentje best wel.
pi_63440705
Hoi,

Zijn er hier mensen die wel eens helemaal alleen op vakantie zijn geweest?
Maar dan ook echt helemaal alleen dus geen groepsreizen ofz

Ik wil al een tijdje naar een paar steden, Er is een probleem niemand kan/wil mee
1 jaar geleden ben ik New York geweest met mijn ouders
Ik wil daar nog eens heel graag heen, alleen wilt niemand dus mee

Maar is het wel leuk om alleen op vakantie gaan?
Je hebt natuurlijk alle vrijheid je kan doen wat je wilt, Maar als ik er dan aan denk dat je bepaalde momenten ofzo niet met iemand anders kan delen dan lijkt me dat best wel kut eigenlijk, Of als je alleen in een of ander restaurant zit

Ik ben opzich dus best wel benieuwd naar ervaringen van mensen die wel eens alleen op vakantie gaan
pi_63440725
Er is ergens een heel topic over alleen gaan. Even goed zoeken, dan leer je ineens heel veel
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 23 november 2008 @ 00:38:56 #179
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_63440836
Wat stoer enne moet je gewoon eens doen.
Ik ga dat binnenkort ook doen.. tripje NY of zoiets geks.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_63440914
Lijkt mij niets. Het liefst deel ik mijn reiservaringen met dierbare mensen, zoals een vriend.
  zondag 23 november 2008 @ 00:48:22 #181
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_63440991
In je eentje ergens heen gaan is heerlijk. Alle vrijheid, doen waar je zelf zin in hebt. En als je zin hebt in aanspraak kun je altijd jezelf in een hostel nestellen.
Enige waar je even 'overheen' moet is het 's avonds in je eentje in een restaurant plaats nemen. Maar zelfs dat is eigenlijk wel relaxed
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 23 november 2008 @ 01:11:13 #182
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_63441313
2 jaar geleden ben ik alleen op vakantie geweest naar Gran Canaria.
Over anderhalve week ga ik in mn eentje naar Fuerteventura.

Ik vind het heerlijk om alleen weg te gaan. Lekker mn eigen gang te kunnen gaan. Niet dingen hoeven te plannen omdat er nog iemand bij is waar je rekening mee moet houden.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_63441464
Ik denk dat dat erg afhangt van waar je heen wilt gaan.
New York lijkt mij geen probleem.
Maar in je eentje naar Iran of Noord Korea zou ik je niet aanraden.
Zelfs veel gebieden in Afrika zou ik niet alleen doen. Zeker niet als je blank bent.
En mocht je vrouw zijn, dan is het midden oosten gewoon niet aan te raden door de vervelende aandacht die je krijgt.
Azie is echter wel heel goed alleen te doen. In Thailand krijg je waarschijnlijk meer medereizigers voor stukjes traject dan dat je met een groepsreis zou krijgen...
Make my day!
pi_63442029
Half; weekend/maandag bij een vriend langs gegaan die stage liep in Engeland, daarna midweekje alleen in Londen. Denk niet dat ik het snel weer ga doen, ik vond het nogal irritant om alle ervaringen met niemand te kunnen delen, waardoor ik op een gegeven moment met een sneltreinvaart door bezienswaardigheden heen racete . Met mijzelf alleen uit eten vond ik ook niet enorm geslaagd toen, had het idee dat ik kansloos bezig was . Maar goed, de ervaring nu wel gehad .
Misschien moet ik er ook nog bij vermelden dat het appartement waar ik zat via mijn ouders liep, waardoor ik in de prijsklasse zat waar waarschijnlijk weinig andere leeftijdsgenoten alleen zouden zitten. Ik denk dat dit ook best wel kan schelen.
pi_63442062
Mijn ervaring in Thailand was juist super.
Begonnen met een groepsreis, maar de terugticket 10 dagen later dan de rest van de groep, dus toch nog 10 dagen alleen. Heel veel mensen leren kennen.
Het zotte is dat er een soort code was voor alleenreizenden...je ging bijv. met een boek op een terras of bij een restaurant zitten. Als je druk in je boek aan het lezen was, dan viel niemand je lastig. Legde je het boek voor een langere tijd weg, dan had je vrij snel aanspraak.
Het boek was dus een soort code of zo van ik ben alleen..was je mee bezig, dan wilde je dus niet gestoord worden of zo...
Uiteindelijk ben ik met een groepje naar de full moon party geweest op Koh Phangan en heb ik 4 dagen met ze opgetrokken tot de reis-plannen ons weer scheidde van elkaar.
Ook is het daar makkelijk om je met allerlei excursies aan te sluiten bij een groepje, mocht je daar behoefte aan hebben. En een excursie kan ook zijn dat je 4 dagen wilt deelnemen aan een detox of joga-achtige cursus of zo.

Denk dat het echt land-afhankelijk is of je aanspraak krijgt.
En ik denk dat een alleenreizende vrouw sneller aanspraak heeft dan een man...maar daar kan ik me in vergissen.
Make my day!
pi_63442076
Ik ga het eens proberen. In de kerstvakantie een paar dagen een stedentrip maken. Hoe ik het me nu voorstel lijkt het me saai, maar misschien valt het wel heel erg mee. Wat ik me afvraag: Zijn de mensen die in hun eentje op vakantie zijn gegaan van nature al erg op zichzelf? Meer introvert dan extravert?
Het mag best een beestje stinken; het mag best een beestje rauw zijn
pi_63442217
Ik denk dat in steden mensen eigenlijk sowieso wat individualistiser zijn.
Make my day!
pi_63442274
Alleen reizen is echt heel erg leuk. Ik ben deze zomervakantie ook alleen gaan reizen in Portugal nadat ik met vrienden een standaard zuipvakantie had gedaan. Vooral als je in hostels verblijft kom je heel veel mensen tegen.

En de angst voor alleen in een restaurant gaan zitten is iets waar je gewoon eventjes overheen moet. Er is werkelijk niks raars aan .
pi_63442297
Alleen gaan zul je zelf moeten ervaren. Ik ben solo naar Cuba, Egypte en Kenia geweest en het is me geweldig bevallen. Ik vind zulke vakanties simpelweg te kostbaar om compromissen te moeten sluiten met reisgenoten. Je doet 200% waar je zelf zin in hebt. Wie betaald, bepaalt. Als je niet makkelijk contact legt met vreemden of je bent snel eenzaam, zou ik er nog eens goed over nadenken
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  FOK!fotograaf zondag 23 november 2008 @ 09:02:00 #190
73911 ultra_ivo
pi_63443469
Ik ga vaak alleen op reis. Zowel in steden als op de fiets over het platteland. Alleen heb je veel meer aanspraak dan met een groep. Daarnaast kun je idd precies de route nemen die je bevalt en dat bekijken wat je wilt bekijken. Veel relaxter dan een groepsreis.
pi_63443493
quote:
Op zondag 23 november 2008 01:11 schreef Wexy het volgende:

Over anderhalve week ga ik in mn eentje naar Fuerteventura.

Ik over drie weken .

Ben wel vaker alleen op vakantie geweest. Dat was altijd wel om te trainen (wielrennen), dus ben dan hoofdzakelijk bezig met fietsen, eten en slapen/rusten. Ik vind het wel relaxed
in a crowd you lose humanity
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 23 november 2008 @ 19:23:13 #192
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_63457150
quote:
Op zondag 23 november 2008 02:25 schreef BeestjeBeestje het volgende:
Ik ga het eens proberen. In de kerstvakantie een paar dagen een stedentrip maken. Hoe ik het me nu voorstel lijkt het me saai, maar misschien valt het wel heel erg mee. Wat ik me afvraag: Zijn de mensen die in hun eentje op vakantie zijn gegaan van nature al erg op zichzelf? Meer introvert dan extravert?
Ik ben een groepspersoon, maar kan ook prima mezelf vermaken... En zoals gezegd ik vind het ook heerlijk om gewoon mijn eigen gang te kunnen gaan en niet rekening te moeten houden met...
quote:
Op zondag 23 november 2008 09:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik over drie weken .

Ben wel vaker alleen op vakantie geweest. Dat was altijd wel om te trainen (wielrennen), dus ben dan hoofdzakelijk bezig met fietsen, eten en slapen/rusten. Ik vind het wel relaxed
Lekker
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_63463440
Toch veel positieve reactie's hier
quote:
Op zondag 23 november 2008 01:22 schreef agter het volgende:
Ik denk dat dat erg afhangt van waar je heen wilt gaan.
New York lijkt mij geen probleem.
Maar in je eentje naar Iran of Noord Korea zou ik je niet aanraden.
Zelfs veel gebieden in Afrika zou ik niet alleen doen. Zeker niet als je blank bent.
En mocht je vrouw zijn, dan is het midden oosten gewoon niet aan te raden door de vervelende aandacht die je krijgt.
Azie is echter wel heel goed alleen te doen. In Thailand krijg je waarschijnlijk meer medereizigers voor stukjes traject dan dat je met een groepsreis zou krijgen...
Hehe, Mijn voorkeur heeft op dit moment toch New York en sowieso zou ik alleen binnen europa of naar Amerika willen gaan
  † In Memoriam † zondag 23 november 2008 @ 22:37:41 #194
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63463620
Het lijkt mij enorm saai + ik vrees dat ik mij enorm klein en alleen ga voelen. Maar misschien mot ik me er binnenkort er toch eens aan wagen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_63463693
quote:
Op zondag 23 november 2008 22:37 schreef 2cv het volgende:
Het lijkt mij enorm saai + ik vrees dat ik mij enorm klein en alleen ga voelen. Maar misschien mot ik me er binnenkort er toch eens aan wagen.
Saai lijkt het me niet.. je kan immers doen wat je wilt
Maar het lijkt me gewoon op bepaalde momenten vervelend als je alleen bent.
pi_63463859
Ik ben afgelopen jaar alleen op reis geweest en ik heb het beste jaar van mn leven achter de rug. Ik heb me ook geen seconde alleen gevoeld. Als je open staat voor andere mensen leg je zó snel contact. Het was natuurlijk wel zo dat ik vaak mensen tegen kwam die dezelfde kant opgingen en dat ik daar dan een maand of wat mee samen reisde. En dan opeens stond je er weer alleen voor en dan was dit ook even lekker. Als je alleen gaat doe je jezelf wel een plezier als je op een manier reist waarbij je een grotere kans hebt andere solo reizigers tegen te komen die open staan voor nieuwe contacten. Zo kom je bijvoorbeeld in hostels veel sneller gelijkgezinde mensen tegen als in hotels, waar de sfeer vaak veel anoniemer is.
  zondag 23 november 2008 @ 23:09:49 #197
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_63464910
Heb me alleen in Noorwegen op vakantie goed vermaakt. Vind het wel zo zonde om te moeten besluiten niet op vakantie te gaan omdat er toevallig niemand is die mee wil of kan, dan maar alleen hoor. .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_63465199
Ik doe stedentripjes vrijwel altijd alleen. Heerlijk.

En ik heb helemaal geen behoefte aan 'gelijkgestemden' ontmoeten, of diepzinnige gesprekken met de locals of zoiets. Ik wil gewoon lekker rondlopen, rondkijken en genieten.

Bij langere reizen is af en toe wat aanspraak wel fijn, dus dan zijn groepsreizen (wel degene met veel vrijheid) een uitkomst.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2008 23:19:50 ]
pi_63472552
precies wat k-man zegt, alleen reizen is totaal geen probleem voor mij. Maar op langere reizen af en toe wat aanspraak (bv een groepsreis mét veel vrijheid) is ook wel eens leuk.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_63473830
Ik ben het wel van plan, 3 weken Japan in 2009.
Zal vooral in hostels slapen, goedkoper en tegelijkertijd ontmoet je wat mensen.
Ik heb sowieso weinig problemen met alleen zijn, gaan en staan waar je zelf wilt
わたしはヤスパーです!
  maandag 24 november 2008 @ 15:46:25 #201
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_63480092
Ik ben afgelopen zomer voor het eerst alleen op reis geweest, ik ging toen 7 weken naar China, waarvan ik 5 weken alleen heb rondgereist. Dat was heel goed te doen, je kunt doen en laten wat je zelf wilt en je hoeft met niemand rekening te houden, maar als je wat aanspraak wilt kom je in hostels toch ook altijd wel mensen tegen. Vaak kun je als je wilt met hen ook samen dingen ondernemen, maar het voordeel van alleen reizen is dan, dat je dus nergens toe verplicht bent.

Ik dacht op voorhand ook dat het misschien soms wel vervelend zou zijn om alleen te reizen, maar dat viel me heel erg mee. Het is maar net wat je instelling is, het is waarschijnlijk ook niet voor iedereen een geschikte manier van reizen natuurlijk. Maar zeker voor een kortere citytrip zou ik zeggen, gewoon proberen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_63481581
Doe het nu voor de derde keer, zit nu voor een maandje in Egypte (waar nog iets meer dan een week van over is), heb hiervoor een soloreis gemaakt naar Madagascar (2 maanden) en naar Ecuador (1 maand). De vrijheid is geweldig, maar je moet er wel het soort persoon voor zijn. Ik ben vrij individualistisch, kan goed alleen zijn en ben graag autonoom; vind het geweldig om alles zelf te regelen zoals ik het wil. Mensen ontmoeten doe je in je eentje veel sneller dan in een groep.

Ik heb ook wel groepsreizen gedaan maar vaak vond ik de voordelen (gemak, aanspraak) niet opwegen tegen de nadelen (het soms irritante groepsgebeuren, alles is teveel gepland, te weinig vrijheid).
pi_63610101
Alleen reizen vind ik leuker dan met een groep reizen. Alleen heb je vrijheid, kun je je eigen dingen regelen, heb je altijd nog de vrijheid om bekenden op te zoeken of met mensen die je tegenkomt op te trekken, etc...

Groepsreizen zijn vaak toch strak gepland, irritante mensen, weinig vrije tijd, etc...
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 28 november 2008 @ 23:54:17 #204
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_63610960
mag ik nog even vertellen dat ik donderdag om 7 uur smorgens in t vliegtuig zit?

zin in!!
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator zaterdag 29 november 2008 @ 00:16:03 #205
45833 crew  Fogel
pi_63611505
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 23:54 schreef Wexy het volgende:
mag ik nog even vertellen dat ik donderdag om 7 uur smorgens in t vliegtuig zit?

zin in!!
Zin om 7u in een vliegtuig te zitten? Had een vlucht gepakt die op een normaal tijdstip gaat (ben nog steeds gefrustreerd dat ik deze week om 0650 en om 0620 heb moeten vliegen).

Maar qua alleen reizen: zeker doen! Kan je lekker zelf bepalen wat je doet. In het uiterste geval maak je een grove planning van dingen die je gedaan wil hebben (die je dan waarschijnlijk toch niet doet omdat je andere interessantere dingen tegenkomt).
Plannen moet je niet doen als je alleen reist, als je plan-gek bent, ga dan gewoon met een groepsreis mee.

Flexibiliteit
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 29 november 2008 @ 00:18:02 #206
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_63611543
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 00:16 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zin om 7u in een vliegtuig te zitten? Had een vlucht gepakt die op een normaal tijdstip gaat (ben nog steeds gefrustreerd dat ik deze week om 0650 en om 0620 heb moeten vliegen).

Maar qua alleen reizen: zeker doen! Kan je lekker zelf bepalen wat je doet. In het uiterste geval maak je een grove planning van dingen die je gedaan wil hebben (die je dan waarschijnlijk toch niet doet omdat je andere interessantere dingen tegenkomt).
Plannen moet je niet doen als je alleen reist, als je plan-gek bent, ga dan gewoon met een groepsreis mee.

Flexibiliteit
ja heuj ik had een reis geboekt om half 1 vliegen... smiddags dus... hebben ze mn tijdens veranderd

en voor de rest ben ik het helemaal met je eens!!
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_63614491
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 23:54 schreef Wexy het volgende:
mag ik nog even vertellen dat ik donderdag om 7 uur smorgens in t vliegtuig zit?

zin in!!
Veel plezier
en laat nog iets voor me over
in a crowd you lose humanity
  Moderator zaterdag 29 november 2008 @ 09:57:16 #208
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63615204
Overal zitten voor- en nadelen aan vast. Met anderen betekent dat je vaak een compromis moet sluiten, zonder anderen betekent dat je om je ervaringen te delen mensen moet aanspreken. Het helpt dan wel als je de lokale taal spreekt.

Alleen in een restaurant zitten is de eerste keer wel een barrière die je moet overwinnen, maar eenmaal gedreven door een lege maag blijkt het toch bijzonder eenvoudig te zijn. Dat komt dus wel goed.

Ik merk nu aan mezelf dat ik de laatste jaren wel meer en meer op reis ga met gelijkgestemden en daar bewust naar zoek. Misschien moet ik maar weer eens een solotrip doen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zaterdag 29 november 2008 @ 10:19:41 #209
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
  Moderator zaterdag 29 november 2008 @ 10:25:32 #210
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63615418
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_63615466


lezen gaat
"Those unforgettable days, for them I live"
  zaterdag 29 november 2008 @ 10:38:04 #212
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_63615512
Ik ga bijna altijd alleen op vakantie... En op locatie maak ik over het algemeen nieuwe "vrienden" (voor zolang mijn verblijf duurt...). Het is iets duurder dan wanneer je met meer personen gaat en de kosten kunt verdelen, je kunt je een beetje eenzaam voelen en als er iets onprettigs gebeurd ben je ook maar alleen maar dat weegt imho niet op tegen de voordelen (geen verantwoordelijkheid voor anderen, geen ruzies, geen cliques en je kunt doen wat JIJ wilt ipv wat anderen graag zouden willen).

Ik ben zelf in mijn eentje door de states getrokken, ik heb thailand in mijn eentje bezocht en een tijdje in Sydney rondgehangen. Verder nog wat weekendjes weg door europa en eigenlijk is alles goed bevallen (iig beter dan de keren dat ik met een vriendin oid op vakantie ben geweest).
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_63617376
Bij mij ligt het vooral aan de soort vakantie die ik wil gaan doen. Als ik voor langere tijd in een bepaald land/gebied wil rondreizen, doe ik dat het liefste alleen, omdat je dan gewoon echt de vrijheid hebt om de dingen te zien in het tempo dat jij wil

Maar als ik bijvoorbeeld een week ga wandelen in de bergen, doe ik dat liever met een goede vriend van me. Dan heb je namelijk toch wat aanspraak als je verder op die routes helemaal niemand tegenkomt Bovendien is het bij dit soort reizen ook nog eens veiliger.
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_63643139
Alleen reizen heeft hele aardige kanten. Je kan gaan Couch Surfen. Dat is logeren bij mensen ter plaatse. Dat kan heel leuk zijn. Gewoon vrienden daar maken... Sterker nog, je moet eigenlijk wel gaan logeren, want hotelovernachtingen zijn voor eenlingen veel duurder. Liften is in je eentje ook makkelijk en je kan er heel veel interessante mensen mee ontmoeten. Verder moet je het zelf afwegen.

Ik heb er heel goede ervaringen mee. Als je weet hoe je dingen aan kan pakken kun je trouwens veel vriendschappen leggen tijdens een reis. Je komt zeker interessante mensen tegen die bijvoorbeeld dezelfde highlights van een stad willen zien. Je komt ze tegen in een jeugdherberg, tijdens het Couch Surfen, in een cafeetje, overal. Als je alleen reist kun je ook heel makkelijk met andere mensen optrekken. Je hoeft namelijk alleen maar met jezelf rekening te houden: je kan doen wat je wil...!
pi_63643703
quote:
Op zondag 23 november 2008 01:22 schreef agter het volgende:

Zelfs veel gebieden in Afrika zou ik niet alleen doen. Zeker niet als je blank bent.

Nah. Ik heb een jaar zonder problemen door Afrika gereisd. Waar ook ter wereld, altijd blijven oppassen. Blank of niet, alleen of samen.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  dinsdag 2 december 2008 @ 19:34:48 #216
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_63704342
Ik ga volgende maand voor het eerst alleen op vakantie, maar wel een deel van de tijd met vrienden samen reizen...als we elkaar natuurlijk kunnen vinden daar (Maleisie)
ZIN IN...
volgens mij is het wel te doen alleen reizen, idd ff kijken waarheen of het daar veilig is enzo.
veel plezier!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_64593007
check dit topic: verre reizen voor jongeren / single groepsreizen 20ers
Gaat over hetzelfde.....
pi_64593890
Ik ga vandaag een aantal tickets boeken voor mijn reis naar Azië tijdens de zomervakantie.

Eindhoven-Londen-Mumbai-Kuala Lumpur-Thaise eilanden-Bangkok-Vietnam-Laos-(dagtripje Burma)-Mumbai-London-EIndhoven

Dat is het plan voor nu. Ik ga nu bij Jet airways een retourtje London-Mumbai nemen voor zo'n 300 euro. En ik denk ook alvast met Ryanair Eindhoven-London retour, beter dan met de bus gaan kloten..
pi_64596442
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:20 schreef pickup52 het volgende:
Ik ga nu bij Jet airways een retourtje London-Mumbai nemen voor zo'n 300 euro. En ik denk ook alvast met Ryanair Eindhoven-London retour, beter dan met de bus gaan kloten..
Let je wel op van en naar welke luchthaven in of nabij London je vliegt. Als je van Stansted naar Heathrow moet, dan is rechtstreeks vliegen misschien wel goedkoper..
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:10:41 #220
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_64598578
Wegens hernieuwde singleheid wordt het voor mij ook weer alleen reizen voor een paar weken deze zomer. In ieder geval één voordeel aan single zijn, want alleen reizen is het tofste wat ik ooit gedaan heb. Het wordt gewoon europa,waarschijnlijk de baltische staten, polen en dan naar mn vriendinnen in Budapest for Sziget
I'm just a girl in the world.
pi_64598654
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 09:57 schreef UIO_AMS het volgende:
Overal zitten voor- en nadelen aan vast. Met anderen betekent dat je vaak een compromis moet sluiten, zonder anderen betekent dat je om je ervaringen te delen mensen moet aanspreken. Het helpt dan wel als je de lokale taal spreekt.

Alleen in een restaurant zitten is de eerste keer wel een barrière die je moet overwinnen, maar eenmaal gedreven door een lege maag blijkt het toch bijzonder eenvoudig te zijn. Dat komt dus wel goed.

Ik merk nu aan mezelf dat ik de laatste jaren wel meer en meer op reis ga met gelijkgestemden en daar bewust naar zoek. Misschien moet ik maar weer eens een solotrip doen.
Alleen in een restaurant zitten vind ik niet zo erg. Je kunt zelf kiezen naar welk restaurant je gaat, eet op je gemak en kunt daarna weer verder.

Verder kom je altijd en overal wel mensen tegen met wie je op kunt trekken. Ik heb er goede vrienden en vriendinnen aan over gehouden aan alleen reizen.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 00:15:55 #222
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_64601414
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Alleen in een restaurant zitten vind ik niet zo erg. Je kunt zelf kiezen naar welk restaurant je gaat, eet op je gemak en kunt daarna weer verder.

Verder kom je altijd en overal wel mensen tegen met wie je op kunt trekken. Ik heb er goede vrienden en vriendinnen aan over gehouden aan alleen reizen.
Ligt er wel aan waar je reist..... je moet dan wel toeristische gebieden nemen. Een enkel babbeltje met lokalen is natuurlijk leuk en interessant, maar da's maar voor even...
!!! Go 49-ers !!!
pi_64601465
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 00:15 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ligt er wel aan waar je reist..... je moet dan wel toeristische gebieden nemen. Een enkel babbeltje met lokalen is natuurlijk leuk en interessant, maar da's maar voor even...
Vrijwel overal kom je wel toeristen tegen. Daarvoor hoef je niet naar Malgrat de Mar te gaan. Je hebt lokalen en lokalen trouwens. Met sommige lokalen kan ik best aardig opschieten en ga ik weleens op stap.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 01:43:27 #224
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_64604055
Ik ben afgelopen zomer weer eens in mijn eentje op reis gegaan. Niet lang, tien dagen Litouwen (Vilnius), maar het alleen reizen beviel me dit keer stukken minder goed. Had deels met mezelf te maken, ik had teveel om over na te denken dan goed voor me was. En deels had het te maken met de plek waar ik sliep. Een prachtig hotel in een oud klooster, binnen de muren van het historische centrum, op het eerste gezicht een ideale locatie maar er waren nauwelijks andere gasten en als ze er wel waren, waren ze een stuk ouder dan ik. Ingekakte boel dus, en daar werd ik na een paar dagen niet echt vrolijk van.
Ik zei al dat ik wat teveel met mezelf bezig was om een fris plan te trekken, dus ik ben verder niet van hotel veranderd. En omdat het keihard ging regenen, viel mijn plan om een paar dagen naar de kust te gaan ook in het water.

En daar zat ik dan, flink en eenzaam te wezen. Ik begon ook steeds meer te drinken. En maar dwalen door die stad, waar het overigens prachtig dwalen is. De laatste avond heb ik uit pure wanhoop een fles wodka leeggezopen, ben de straat opgegaan, een kroeg ingedoken en daar heb ik vriendschappen gesloten met

(1) een hippe barman die "goedendag" kon zeggen in het Nederlands
(2) vier vrolijke Noren met baarden
(3) een lekkere Russische chick
(4) de vriend van die lekkere Russische chick

Het grootste gedeelte van de nacht is volledig uit mijn geheugen gewist maar ik weet nog dat ik op een zonovergoten ochtend nog steeds over straat zwierf, neerviel, overeind kwam, doorliep en er af en toe weer eens bij ging liggen.

Ik werd wakker in een plantsoentje, tegenover het Centraal Station. Zonder geld, terwijl ik toch genoeg op zak had genomen om een dure hoer te kunnen bestellen, en daarna nog een. Geen hoer die nacht, dat weet ik zeker, maar mijn geld was wel pleite. Daar kwam ik trouwens pas achter toen ik in de plaatselijke McDonald's met mijn dronken harses mijn ontbijt wilde betalen.

De verlopen held uit een B-film, die het hotel kwam binnenstrompelen, om half elf 's ochtends. De receptionist durfde me niet aan te kijken. Op mijn kamer ben ik in een koortsig coma weggezakt.

Wat ik hiermee wilde zeggen:

A. Een reis is geen vlucht voor de spoken in je hoofd.
B. Ik ben een socialer dier dan ik zelf wel suggereer te zijn.
C. In stille hotels vol vrome echtparen leg ik doorgaans maar weinig contacten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_64605526
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 01:43 schreef Ringo het volgende:

verhaal

Daarom zou ik dus ook nooit in een hotel gaan zitten, en zeker niet in zon uitgestorven kloosterhotel. ALs je gewoon in een hostel in vilnius zou zitten zou je waarschijnlijk veel meer aanspraak hebben en ten minste gezellig met anderen wat gaan drinken of een filmpje pakken.

Wat ik hier zeg geef je ook al aan, alleen ik snap niet waarom je dat dan niet doet...
  zaterdag 3 januari 2009 @ 04:16:21 #226
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_64605999
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 03:08 schreef pickup52 het volgende:

[..]

Daarom zou ik dus ook nooit in een hotel gaan zitten, en zeker niet in zon uitgestorven kloosterhotel. ALs je gewoon in een hostel in vilnius zou zitten zou je waarschijnlijk veel meer aanspraak hebben en ten minste gezellig met anderen wat gaan drinken of een filmpje pakken.
Heb ik gedaan, de eerste drie nachten. Inderdaad, veel aanspraak, best gezellig, maar in het eerste hostel stonk het zachtjes naar riool en in het tweede sliep er een ouwe rus die zoveel teringherrie maakte dat ik dacht, de tijd van slaapzalen is voor mij definitief voorbij, geef me maar een mooi en comfortabel hotel. Hetgeen ik vond. De eerste dagen beviel dat me goed. Toen ging de stilte vervelen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_64606067
Heb net nog even 3 nachtjes Kuala Lumpur alleen gedaan. Prima te doen aangezien het maar op 2.5 uur vliegen is van waar ik woon. Maar toch even een compleet andere wereld in (wel een normaal nachtleven ondermeer)
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:13:26 #228
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_64608245
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 01:43 schreef Ringo het volgende:
Wat ik hiermee wilde zeggen:

A. Een reis is geen vlucht voor de spoken in je hoofd.
B. Ik ben een socialer dier dan ik zelf wel suggereer te zijn.
C. In stille hotels vol vrome echtparen leg ik doorgaans maar weinig contacten.
D. Wodka hakt er harder in dan je denkt
E. Ik kan mij goed aanpassen aan de lokale gewoonten
F. Drank maakt je armer dan je lief is

!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:31:34 #229
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_64611204
Rare luchtjes en luide kamergenoten zijn inderdaad een risico bij hostels. Maar vaak het gaat het ook gewoon goed, en het is gewoon gezelliger!
Hotels zijn maar saai.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:02:03 #230
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_64622858
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 04:16 schreef Ringo het volgende:

[..]

Heb ik gedaan, de eerste drie nachten. Inderdaad, veel aanspraak, best gezellig, maar in het eerste hostel stonk het zachtjes naar riool en in het tweede sliep er een ouwe rus die zoveel teringherrie maakte dat ik dacht, de tijd van slaapzalen is voor mij definitief voorbij, geef me maar een mooi en comfortabel hotel. Hetgeen ik vond. De eerste dagen beviel dat me goed. Toen ging de stilte vervelen.
Dat is inderdaad het ergste
Heb ik ook mee gemaakt, in een iets andere omgeving.

Lekker in m'n eentje op vakantie, alle meuk achter in de auto geladen en gewoon gaan rijden naar noord Italie.
De eerste week maar 1 dag mooi weer gehad, en toen moest ik vanuit de bergen naar beneden naar de stad om m'n band te laten repareren , en verder alleen maar regen gehad.
Sta je daar in je uppie op de camping, midden in de bergen midden in een natuurgebied met alleen maar regen dat je eigenlijk niet kan gaan wandelen in de bergen waarvoor je naar die camping was gegaan

Fijn de hele dag in je eentje in je tentje zitten

Gelukkig was het in zuid Franrijk beter weer, toen dus maar daar heen gereden
En dat is dan weer het voordeel van alleen reizen en niks bespreken. Bevalt het niet dan pak je je spullen in en ga je verder.
pi_64622915
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:31 schreef Jabberwocky het volgende:
Rare luchtjes en luide kamergenoten zijn inderdaad een risico bij hostels. Maar vaak het gaat het ook gewoon goed, en het is gewoon gezelliger!
Hotels zijn maar saai.
Dat valt wel mee hoor. Hotel vind ik prima. Als ik op vakantie ben, ben ik vaak toch weinig in het hotel te vinden.
pi_64624257
Ik heb jarenlang hostels gedaan, zowel alleen als met vriendinnen, en ik heb afgelopen zomer besloten dat het de laatste keer was. Voortaan hotels voor ondergetekende, hoeveel duurder dat ook is als je in je eentje bent. Of nog beter: m'n tentje

Met de gemiddelde twintigjarige blatende hostelbezoeker heb ik he-le-maal niks. Natuurlijk zijn daar uitzonderingen op -afgelopen zomer ontmoette ik in een hostel nog een erg toffe Canadees van een jaar of 45 die fietsend rondtrok- maar over het algemeen hou ik niet zo van het hostelvolk en ik ben er ook wel op gesteld om je af en toe rustig te kunnen terugtrekken achter je hoteldeur of tentrits.

De leukste contacten heb ik op vakantie sowieso niet in de hostels opgedaan, maar juist op de campings, in restaurantjes, tijdens wandelingen en bij bezienswaardigheden.
pi_64624364
Ik heb één keer in Amsterdam in een hostel gezeten en daar werd ik niet vrolijk van. Ok, het vrouwvolk is makkelijk te scoren, maar voor de rest toch veel (met alle respect) "paupers".
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:52:13 #234
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_64624935
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 04:37 schreef indahnesia.com het volgende:
Heb net nog even 3 nachtjes Kuala Lumpur alleen gedaan. Prima te doen aangezien het maar op 2.5 uur vliegen is van waar ik woon. Maar toch even een compleet andere wereld in (wel een normaal nachtleven ondermeer)
Leuk... ik ga volgende week naar KL, vanmorgen hostel geboekt
heb je nog tips voor leuke kroeg/café/bar?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:02:59 #235
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_64625366
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat valt wel mee hoor. Hotel vind ik prima. Als ik op vakantie ben, ben ik vaak toch weinig in het hotel te vinden.
Dat sowieso. Als je naar de leukere plaatsen gaat, ben je als het goed is weinig in je ho(s)tel. Maar als ik er dan toch ben, heb ik graag nog een beetje gezelligheid om he heen, in een hostel is dat er vaak sneller te vinden. Wat "paupers" betreft heb je wel een beetje gelijk overigens, maargoed, niet alles kan meezitten.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 4 januari 2009 @ 17:41:56 #236
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64653636
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 12:45 schreef Pietjuh het volgende:
Maar als ik bijvoorbeeld een week ga wandelen in de bergen, doe ik dat liever met een goede vriend van me. Dan heb je namelijk toch wat aanspraak als je verder op die routes helemaal niemand tegenkomt Bovendien is het bij dit soort reizen ook nog eens veiliger.
Die veiligheid bij bergwandelen is wel een belangrijk punt. Als je alleen bent en je breekt een been dan kan dat gewoon dodelijk zijn omdat je niet meer wegkomt. Als je samen bent dan kan er nog iemand hulp gaan halen.

Ik reis altijd alleen, inclusief bergwandelen, maar als ik de natuur in ga vermijd ik wel een beetje de hele eenzame gebieden en neem ook niet teveel risicos om die reden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 4 januari 2009 @ 17:48:37 #237
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_64653986
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:41 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die veiligheid bij bergwandelen is wel een belangrijk punt. Als je alleen bent en je breekt een been dan kan dat gewoon dodelijk zijn omdat je niet meer wegkomt. Als je samen bent dan kan er nog iemand hulp gaan halen.

Ik reis altijd alleen, inclusief bergwandelen, maar als ik de natuur in ga vermijd ik wel een beetje de hele eenzame gebieden en neem ook niet teveel risicos om die reden.
Als je op een `druk` bergpad loopt valt dat denk ik nog wel mee, met de veiligheid.

Ik ga iig dit jaar weer met een vriend door europa met de trein, voor 3/4weekjes ofzo.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 4 januari 2009 @ 17:54:41 #238
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64654266
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:36 schreef ShadyLane het volgende:
Met de gemiddelde twintigjarige blatende hostelbezoeker heb ik he-le-maal niks.
Van die ongewassen hippie types met vieze dreads die op 'wereldreis' zijn maar in de praktijk alleen maar een beetje in de hostel rondhangen

Maar gelukkig kom je een heel breed scala aan mensen tegen, varierend van tieners tot 55-jarige WAO-ers. Maar je moet wel een beetje geluk hebben. Soms kom je op een reis bijna niemand tegen, of alleen mensen die totaal oninteressant zijn. Andere keren kom je achter elkaar toffe lui tegen. Het valt ook niet te voorspellen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_64658823
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:02 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Dat sowieso. Als je naar de leukere plaatsen gaat, ben je als het goed is weinig in je ho(s)tel. Maar als ik er dan toch ben, heb ik graag nog een beetje gezelligheid om he heen, in een hostel is dat er vaak sneller te vinden. Wat "paupers" betreft heb je wel een beetje gelijk overigens, maargoed, niet alles kan meezitten.
Ik kan er niet goed over oordelen omdat ik niet vaak in een hostel heb gezeten, maar over het algemeen vond ik het allemaal vieze paupers die alleen maar de hele dag in het hostel hangen. Dat is niet mijn definitie van gezelligheid.
pi_64826886
quote:
Op maandag 24 november 2008 11:47 schreef JustJap het volgende:
Ik ben het wel van plan, 3 weken Japan in 2009.
Zal vooral in hostels slapen, goedkoper en tegelijkertijd ontmoet je wat mensen.
Ik heb sowieso weinig problemen met alleen zijn, gaan en staan waar je zelf wilt
De flexibiliteit die je hebt, is zeker een voordeel en meer mogelijkheden om de lokale bevolking te ontmoeten. Je kunt wat langer in één plaats blijven. In een groepsreis ga je toch vaak (maar niet altijd) in hoog tempo van bezienswaardigheid naar bezienswaardigheid.

Ik heb zelf ook weleens over nagedacht om alleen op vakantie te gaan. Tot nu toe is er nog niet van gekomen, vind het toch prettig om enige zekerheden te hebben. Ik wens je in ieder geval veel plezier en succes met de voorbereiding van je eerstvolgende reis
  zaterdag 21 februari 2009 @ 11:25:56 #241
246089 tientje84
Reizen is te gek!
pi_66308729
Hoi Forummers,

Even een situatieschets:
Ik heb in totaal vier weken vakantie, twee weken juni/juli en twee weken augustus. Twee weken augustus zijn al volgepland met vriendlief, maar de twee weken juni/juli zijn nog open. Ik wil graag weg!
Dit zal wel alleen moeten, omdat vrienden geen geld/tijd hebben of al zelf vakantieplannen hebben gemaakt.

Op zich heb ik hier geen problemen mee, het lijkt me juist een gave uitdaging. Via mijn werk ben ik al meer malen met een wildvreemde groep weg geweest (studiereis). Niet alleen, maar wel zonder bekenden. Dit ging altijd prima. Thuis doe ik zowel graag dingen met vrienden (stappen, shoppen etc.), als dingen alleen/zelfstandig. Ik kan goed alleen zijn, maar leg wel makkelijk contact.

Nu zou ik graag écht alleen op reis willen, zonder verplichtingen en vast reisschema. Alleen een vlucht en acco en verder wel zien waar ik uitkom...

Het enige waar ik tegenaan loop is de reacties van anderen, die zijn steevast hetzelfde: 1) alleen is erg ongezellig/eenzaam 2) is gevaarlijk 3) als vrouwzijnde zou ik dat nooit doen.

Zelfs als ik dingen alleen onderneem in eigen land, word ik regelmatig vreemd aangekeken (ik heb het idee dat mensen mij vreemd / zielig vinden).

Ik vraag mij af wat de ervaringen hier zijn met vrouwen alleen op reis! Is het goed te doen (ok, afhankelijk van bestemming) en wat voor tips hebben jullie?

Kben benieuwd!

Groetjes...
pi_66308850
Natuurlijk moet je dat gewoon doen!
Zolang je niet naar een of ander land als Tunesië ofzo gaat is er niets aan de hand.

Die reacties zijn gewoon belachelijk.
1. Alleen is ongezellig/eenzaam --> niet als jij jezelf kunt vermaken en je ontmoet zo nieuwe mensen hoor, vrienden voor één dag zijn zo gemaakt.

2. Is gevaarlijk --> Is het in Griekenland gevaarlijker dan in Nederland om over straat lopen?

3. Als vrouw zou ik dat nooit doen --> dat komt omdat die vrouwen gestreste huppelsmutjes zijn.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 11:40:55 #243
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_66309024
Wat Biancavia zegt
Zolang je niet naar een land gaat waar vrouwen iets anders bekeken worden dan hier dan is er niets aan de hand (al zou ik ook niet zo snel alleen naar Rusland gaan). Je zou kunnen overwegen om (als je een rijbewijs hebt) ergens een autootje te huren en lekker te gaan trekken, heb ik vorig jaar (dan weliswaar met z'n tweetjes) gedaan in Ierland en dat si erg leuk. Zo zie je veel van een land en ben je echt vrij. Daarnaast als je nu al gaat zoeken naar een huurauto in het gewenste land dan kom je nu vaak nog leuke aanbiedingen tegen
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_66309100
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:32 schreef Biancavia het volgende:
Natuurlijk moet je dat gewoon doen!
Zolang je niet naar een of ander land als Tunesië ofzo gaat is er niets aan de hand.

Die reacties zijn gewoon belachelijk.
1. Alleen is ongezellig/eenzaam --> niet als jij jezelf kunt vermaken en je ontmoet zo nieuwe mensen hoor, vrienden voor één dag zijn zo gemaakt.

2. Is gevaarlijk --> Is het in Griekenland gevaarlijker dan in Nederland om over straat lopen?

3. Als vrouw zou ik dat nooit doen --> dat komt omdat die vrouwen gestreste huppelsmutjes zijn.
mee eens, ik ben nu een half jaar alleen op reis door Zuid-Oost Azië en vermaak mij prima
ik kom genoeg mede-backpackers (ook vrouwen alleen) tegen waar ik mee optrek en na een paar dagen gaat ieder z'n eigen kant weer uit
pi_66309163
Ik reis vaak alleen, ik ben dan wel een man. Maar onderweg ben ik regelmatig alleenreizende vrouwen tegengekomen en die hadden het vrijwel allemaal prima naar hun zin. Naar bekrompen reacties van anderen moet je niet luisteren, en veiligheid zit voor een groot deel tussen je oren. De vrijheid die je hebt als je alleen reist is geweldig, en verslavend.

Ik zou overigens als solo reizende vrouw niet zo snel naar een moslim-land gaan; daar krijg je vaak heel veel aandacht. En meestal niet de juiste soort aandacht. Hoeft niet perse onveilig te zijn maar is zeker wel irritant.
pi_66335113
ik heb afgelopen maand ook voor het eerst alleen gereist en ik kreeg vantevoren dezelfde reacties als jij, maar je vindt elke dag wel iemand om mee te praten of te reisen of te eten. Daar hoef je je echt niet druk om te maken. Ik ben ook een week in dubai geweest, was in het begin kei-akelig. Ik was helemaal buiten de stad, in zo'n wijk met alleen maar mannen en jongens die de taal niet spraken, me vreemd aankeken, niet bij me in de buurt kwamen, maar dat bleek alleen maar nieuwsgierigheid te zijn, ze zijn dat daar niet gewend maar ik moet zeggen dat het wel irritant kan zijn (ik was 10 minuten daar toen ik al was meegevraagd naar een man z'n kamer, later gebeurde dat nog een paar keer maar ik wil echt nog wel een keer terug naar dubai)
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
  zondag 22 februari 2009 @ 11:53:17 #247
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_66335657
Ik heb jaren als vrouw alleen gereisd en doe het nog steeds regelmatig. Natuurlijk moet je gewoon gaan! Als je een beetje op jezelf past (als vrouw of man) is alleen reizen het leukste wat er is: je ontmoet makkelijk mensen en kunt heerlijk je eigen plan trekken. Het commentaar over Tunesië is ook weer lekker kort door de bocht... waarom zou dat niet kunnen? Ik heb alleen gereisd door vrijwel heel latijns amerika, maar ook in Turkije en Egypte. Natuurlijk proberen mannen je aandacht te trekken, maar ik heb nooit vervelende dingen meegemaakt. Zolang je je een beetje aanpast aan waar je bent, direct bent over wat je niet wilt en geen aandacht schenkt aan vervelende mensen is er niets aan de hand.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zondag 22 februari 2009 @ 11:55:09 #248
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_66335701
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:40 schreef Marijkezwolle het volgende:
Je zou kunnen overwegen om (als je een rijbewijs hebt) ergens een autootje te huren en lekker te gaan trekken
Ik zou dus nooit alleen een auto huren ergens. Treinen en bussen zijn de beste plek om mensen te ontmoeten.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_66356006
ik ga dit jaar ook voor het eerst alleen reizen. door midden - amerika. heb lang getwijfeld of ik wel alleen moest gaan, maar hoor van iedereen dat (als je wil) snel contact is gelegd met mede solo reizigers en de lokale bevolking. je 'Common sense' is je beste gids. Als tweede de lonley planet.
en mensen vinden jou niet zielig... ze vinden jou STOER!!!
pi_66361541
DOEN!

Een paar jaar terug in mijn eentje voor een week naar Barcelona geweest, in het hostel wat meiden leren kennen en een hele leuke tijd gehad. Daarnaast ook heel relaxed dingen in mijn eentje gedaan. Heel de dag is van jezelf, als je alleen wilt zijn ben je alleen, heb je zin om iets te ondernemen met anderen dan zijn er altijd andere mensen in het hostel die zin hebben met je mee te gaan.

Vorig jaar ben ik 6 weken alleen op reis gegaan (min of meer). Ik ging in mijn eentje naar Cuba, mijn enige probleem was dat ik de taal niet goed sprak en dat mijn kosten dubbel zo hoog waren agz ik standaard in een 2-persoonskamer van een casa particulare sliep. Verder echt leuke mensen ontmoet ondanks dat je in een casa particulare alleen bent bij de mensen thuis. In Cuba bleef ik 2 weken en daarna ging ik naar Amerika.

Eerst Miami, nog niet binnen en ingecheckt of er zat al een groep mensen te wachten met wie ik zou gaan eten. Daar ben ik maar een paar dagen geweest, maar het was echt geweldig. Ik was wel de enige chick in haar eentje, maar dat is echt geen probleem. De mensen die je in het hostel leert kennen zullen niet snel iets doen en daarbuiten ben je standaard met een groep uit het hostel. Daarna ben ik een week in New Orleans en een week in Chicago geweest, maar daar sliep ik bij vriendinnen thuis die ik ooit in Australie had ontmoet (ook een reis alleen, maar dan met allemaal jongeren via YFU).

Laatste week was in New York en de eerste helft van die week was ook alleen in een hostel. Dit hostel was niet gezellig vond ik zelf, mensen waren vooral in groepjes en erg op zichzelf. Toch ontmoette ik 's avonds weer een jongen met wie ik de dag erna de hele stad rond heb gezworven, hartstikke gezellig. Hij vloog 's avonds terug naar Canada, maar de dag erna zat ik een beetje te chillen in het hostel mijn dagboek bij te werken enz. Voor ik het wist werd ik weer "gestoort" door iemand waar ik ook nog een hele leuke middag mee gehad heb en die uiteindelijk lid bleek te zijn van een theatergezelschap dat op moest treden en bij wie ik dus ook nog later in de week ben gaan kijken.

Dusss ik zie mijzelf best nog wel een keer alleen op reis gaan, want het is echt heerlijk. Ultieme vrijheid en mensen benaderen je allemaal positief, want je bent allemaal op reis. Ik kwam wel vooral in contact met (alleen)reizende jongens tegen, meiden zijn vaak met hun vriendinnen waardoor het iets moeilijker contact maken is met ze.
;)
  maandag 23 februari 2009 @ 09:56:51 #251
246089 tientje84
Reizen is te gek!
pi_66365426
Hoi! Het klinkt allemaal veelbelovend! Als ik jullie verhalen zo lees, lijkt het bijna nóg leuker alleen te gaan, dan met bekenden...

Wat Tunesië en andere islamitische landen betreft: ik denk dat het afhangt hoe je zelf bent. Ik ben zelf op studiereis in Tunesië geweest, met een groep van alleen maar vrouwen. Ik kreeg de indruk dat we vooral in de medina's veel aandacht kregen, maar het was niet ongemakkelijk. Volgens mij krijgen vrouwen overal ter wereld soms veel aandacht....Spanjaarden en Italianen lijken me toch ook niet ongevoelig voor buitenlands vrouwvolk...

Nee dat onveilig is geen bezwaar. Ik heb ooit een incentive naar New York gehad, waarop ik de eerste avond iets later kon aansluiten op het programma. Moest zelf de weg zien te vinden, verrassing: ik vond het echt leuk!

Meer ervaringen van jullie zijn natuurlijk altijd welkom! Bedankt alvast.


Groetjes...
  maandag 23 februari 2009 @ 10:11:50 #252
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_66365725
De grap is dat men je in veel landen als dame alleen wél sneu vindt. En daar maak ik dan ook dankbaar "misbruik" van! Ik heb er regelmatig thee, bezoekjes, leuke gesprekken en zelfs een bed voor de nacht aan over gehouden. In het Midden Oosten en Latijns Amerika hebben veel mensen (ook vrouwen) toch de neiging een beetje op je te willen passen. En voor je het weet heb je weer een adoptiefamilie
quote:
De familie van Ranu, mijn receptioniste uit Paramaribo, komt uit Nieuw-Nickerie, een plaatsje dat mij door verschillende mensen was beschreven als het saaiste plaatsje van Suriname, met vooral veel muggen. Mij maakte het niet zoveel uit. Zoals zo vaak op reis vond ik het wel leuk om een soort adoptiefamilie te vinden. Ranu regelde dat ik kon logeren in het huis van haar oma, een prachtig houten huis met een enorme veranda, waar de hele dag kinderen en kleinkinderen binnenvielen die rond het middaguur collectief op matrasjes en in hangmatten de hitte wegsliepen. Hoewel Ranu haar familie telefonisch had ingelicht dat ik een meisje ben "dat best makkelijk zelf dingen onderneemt" nam Kishan, haar oom, me overal mee naar toe.
http://annewashere.blogspot.com/search/label/Suriname
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_66386578
10 maanden alleen gereisd en geen enkel probleem gehad. Lekker doen!
pi_66474119
Hoi!!

Ik zit voor een half jaar alleen in Barcelona. Vriendje is thuis in Nederland.
Ik vind het heerlijk en ik geniet er echt van (ook al mis ik hem heel erg)....een half jaar is ook niet nix...... maar 2 weken lekker voor jezelf........... moet je zeker doen!!

groetjes
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:54:37 #255
104543 Marseille
Allons enfants de la patrie...
pi_66950938
Om ff tot rust te komen, heb ik ook besloten een paar weekjes alleen te reizen (door het Midden Oosten eind maart). Ik heb hier 1x ervaring mee gehad (interrail door Zuid Europa) en dat was me erg goed bevallen.

Ik heb een grote vriendengroep, die me zelfs aan mn kop zeurt om een reis te boeken voor de zomer, maar ik heb doelbewust gekozen voor een reis alleen. Ik ben benieuwd hoe het zal bevallen. Dat is het leuke van alleen reizen, de spanning en het onverwachte.

Ik kan beamen dat het erg makkelijk is om nieuwe contacten te maken tijdens het alleen-reizen. Makkelijker dan als je met een groep bent! Tijdens mijn interrail reis had ik ongeveer elke dag wel een nieuwe contact gemaakt met wie ik (een gedeelte van) de dag doorbracht. 3 dagen hotel genomen met 2 Engelse jongens, een citytrip gehad van een Griekse militair die me zelfs bij hem thuis uitnodigde, en tijdens uitgaan in Athene blijven slapen bij een vriendengroep uit Athene. En dat allemaal binnen 1 vakantie van 2 weken en zo makkelijk maak ik ook geen contact met wildvreemden (ben wat terughoudend wat dat betreft, ben meer een groepspersoon met vrienden)

Dus hoe gek het ook klinkt. Als je gezelligheid zoekt en nieuwe vrienden wilt maken. Ga vooral alleen op reis! (niet georganiseerd..)

Toch moet ik eerlijkheidshalve ook een paar negatieve ervaringen meegeven:
-na een tijd (ongeveer 2weken) had ik het wel gehad met alleen-zijn
-op sommige momenten voelde ik me wel eenzaam (tijdens eten, op feestelijke en drukke momenten)
-je voelt je wat (on)veiliger, aangezien je niemand in de buurt hebt die je 100% vertrouwt..

Maar persoonlijk kijk ik toch uit naar de 2e keer alleen op vakantie.
.
pi_66951212
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:02 schreef MewBie het volgende:

[..]



Gelukkig was het in zuid Franrijk beter weer, toen dus maar daar heen gereden
En dat is dan weer het voordeel van alleen reizen en niks bespreken. Bevalt het niet dan pak je je spullen in en ga je verder.
Beetje rare reisgenoot als ie liever in een tentje in de regen blijft zitten.. .
Ik bedoel: met zn 2en zijn dit soort dingen ook wel bespreekbaar natuurlijk.
  woensdag 11 maart 2009 @ 22:54:04 #257
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_66953459
Ik ga 5 dagen alleen naar Berlijn, als voorbereiding voor de zomer. Ik ben benieuwd of ik het nog net zo leuk vind als 2 jaar geleden. Zo ja dan gaat het fantastisch worden.
@marseille Ik heb toen 4 weken alleen gereisd, en vond het nog helemaal niet eenzaam worden. Ik merkte pas hoe apart het eigenlijk was op 4 weken in een onbekende omgeving te zijn toen ik na 4 weken een wél bekend gezicht tegen kwam. Het vertrouwen gedeelte herken ik wel, je gaat toch om met mensen waar je niet veel van weet. Aan de andere kant heeft het me wel geleerd op intuïtie af te gaan bij mensen, en gaf het me een gevoel van vrijheid (geen verwachtingen en verantwoordelijkheden ten opzichte van reispartners).
@Halcon & Selang, om 'paupers' te vermijden kun je het beste goed opletten welke hostels je boekt. Ik vraag er altijd naar bij medereizigers en kies liever iets wat niet in de LP staat, of in grotere plaatsen niet als eerste. De omschrijving 'typisch backpackers hostel' is een goede waarschuwing
Het fijne van alleen reizen is dat je ook heel makkelijk kunt zeggen 'hé, ik moet er nu vandoor!'. Daar moet je ook gebruik van maken natuurlijk ...
I'm just a girl in the world.
pi_66966026
Alleen gaan is leuker.. zo ben ik nu op Bali en hoef ik me geen echte zorgen te maken over wie er vanavond nu weer naast me in bed beland... eeh.. ik bedoel, dan kun je gewoon een neukbaar gezellig kennisje over laten komen als je dat zou willen. Dat is voor diegenen die in Indonesie wonen dan.
  donderdag 12 maart 2009 @ 13:26:48 #259
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_66968065
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:54 schreef annoh het volgende:
Ik ga 5 dagen alleen naar Berlijn, als voorbereiding voor de zomer. Ik ben benieuwd of ik het nog net zo leuk vind als 2 jaar geleden. Zo ja dan gaat het fantastisch worden.
@marseille Ik heb toen 4 weken alleen gereisd, en vond het nog helemaal niet eenzaam worden. Ik merkte pas hoe apart het eigenlijk was op 4 weken in een onbekende omgeving te zijn toen ik na 4 weken een wél bekend gezicht tegen kwam. Het vertrouwen gedeelte herken ik wel, je gaat toch om met mensen waar je niet veel van weet. Aan de andere kant heeft het me wel geleerd op intuïtie af te gaan bij mensen, en gaf het me een gevoel van vrijheid (geen verwachtingen en verantwoordelijkheden ten opzichte van reispartners).
@Halcon & Selang, om 'paupers' te vermijden kun je het beste goed opletten welke hostels je boekt. Ik vraag er altijd naar bij medereizigers en kies liever iets wat niet in de LP staat, of in grotere plaatsen niet als eerste. De omschrijving 'typisch backpackers hostel' is een goede waarschuwing
Het fijne van alleen reizen is dat je ook heel makkelijk kunt zeggen 'hé, ik moet er nu vandoor!'. Daar moet je ook gebruik van maken natuurlijk ...
ben nu 2 keer in berlijn geweest, en heb het eigenlijk wel gezien, Als je gaat stappen etc zal het wel wat anders zijn.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 12 maart 2009 @ 16:29:21 #260
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_66974399
Ik ben er nu een jaar niet geweest en ben er van overtuigd dat er genoeg te beleven is. Er zijn zoveel musea, tentoonstellingen gezellige wijken, cafés restaurants etc. etc. Ik denk niet dat ik ooit uitgekeken raak op Berlijn, ook niet als ik niet meer ga stappen .
I'm just a girl in the world.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 13:59:45 #261
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_67007458
Groot fan van alleen reizen!
Voor mij is de tijd van hostels ook een beetje voorbij en hoewel het een makkelijke manier is om mensen te leren kennen; het is zeker niet nódig. Genoeg openbaar vervoer, kroegjes en straatontmoetingen om ook als je in hotels logeert wat van je dagen/avonden te maken. Overigens ben ik heel sociaal en leg ik makkelijk contact, maar ik heb er ook totaal geen probleem mee alleen naar een restaurant te gaan, een boekje te lezen op een terrasje of in m'n uppie een kroeg in te duiken. Als je dat wel hebt, jezelf heel erg voor paal voelt staan/zitten alleen of als je wat met jezelf hebt uit te vechten (zoals een voorgaande poster schreef) is dat wellicht wat moeilijker (vandaar dat ik altijd erg op mijn hoede ben voor mensen die op dit forum komen melden dat ze de boel hier willen ontvluchten; jezelf ontvluchten is namelijk geen optie).

De lastigste plek ooit om met mensen in contact te komen was wat mij betreft trouwens New York!
Ik was daar ook alleen heen gegaan, in een gewoon hotel, maar mèn wat was men op zichzelf daar in het uitgaansleven! Vrolijk glimlachen allemaal, maar een praatje ho maar...
Uiteindelijk natuurlijk dé oplossing die overal geldt: gezellig gaan roken op het stoepje met de mederokers. Wat daar is de gezelligheid natuurlijk!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 13 maart 2009 @ 15:48:06 #262
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67011356
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:59 schreef Hik het volgende:
Uiteindelijk natuurlijk dé oplossing die overal geldt: gezellig gaan roken op het stoepje met de mederokers. Wat daar is de gezelligheid natuurlijk!
Je sterft alleen wel snel een pijnlijke dood.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 13 maart 2009 @ 16:16:22 #263
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_67012356
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:48 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je sterft alleen wel snel een pijnlijke dood.
Maar d'r komen wel een hoop gezellige mensen naar je begrafenis...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_67013916
hoiii
Ik zit momenteel voor een half jaar alleen in het buitenland. Ik heb nu nog 3,5 maanden te gaan.
Het is wel wennen hoor, zo alleen, maar de vrijheid aan de andere kant is heerlijk. Je kunt lekker doen wat je zelf wilt, zonder rekening te houden met wat je vrienden willen of juist niet willen.
Vrienden heb je zo gemaakt als je er een beetje voor openstaat.
Dusss.... ik zou lekker een reisje alleen boeken... enne ... geniet ervan!!!

doeiii
  dinsdag 17 maart 2009 @ 22:22:23 #265
104543 Marseille
Allons enfants de la patrie...
pi_67152975
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 16:16 schreef Hik het volgende:

[..]

Maar d'r komen wel een hoop gezellige mensen naar je begrafenis...


goede tip trouwens
.
pi_67600433
er staan wat leuke ervaringen wat betreft alleen reizen in dit topic.

ben zelf geen strandjongere. jaren geleden ben ik eens naar salou geweest, en al was het enkel om er te eten (in een nederlands restaurant ) toch zou ik er nog niet dood gevonden willen worden. Zuipen, zonnen en soa sletjes batsen.

rondreizen naar scandinvië lijken me wel leuk, maar je zou maar in een gare groep zitten waar je 2 weken mee op moet trekken...
pi_71253416
Handig dit topic; ik wil namelijk ook dit jaar alleen op vakantie maar het zal niet zo avontuurlijk worden. Ik zit te denken aan een strandvakantie met hotel om gewoon rust te nemen. Een shitload aan boeken en afzonderen van de rest (ik ben totaal niet moeilijk met het maken van contacten, maar de laatste tijd lijkt het mij gewoon heerlijk om helemaal alleen te zijn!). Geen georganiseerde reis met andere singles dus en een simpele strandvakantie voor 1 persoon lijkt mij eenvoudig genoeg om zelf te boeken. Alleen is het wel lastig dat je overal vrij veel geld betaalt voor een 1-persoons kamer, dus heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken en zijn er mensen die alleen op vakantie gingen en ervaring hebben met het boeken van een last-minute? Hoor graag jullie reacties/meningen
pi_71253509
Ik persoonlijk zou gewoon alleen de vlucht boeken, lekker veel flexibiliteit
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 23 juli 2009 @ 16:13:49 #269
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_71254049
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:53 schreef hydraulix het volgende:
Handig dit topic; ik wil namelijk ook dit jaar alleen op vakantie maar het zal niet zo avontuurlijk worden. Ik zit te denken aan een strandvakantie met hotel om gewoon rust te nemen. Een shitload aan boeken en afzonderen van de rest (ik ben totaal niet moeilijk met het maken van contacten, maar de laatste tijd lijkt het mij gewoon heerlijk om helemaal alleen te zijn!). Geen georganiseerde reis met andere singles dus en een simpele strandvakantie voor 1 persoon lijkt mij eenvoudig genoeg om zelf te boeken. Alleen is het wel lastig dat je overal vrij veel geld betaalt voor een 1-persoons kamer, dus heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken en zijn er mensen die alleen op vakantie gingen en ervaring hebben met het boeken van een last-minute? Hoor graag jullie reacties/meningen
last minute had ik niet... Echter ik heb gewoon een 2persoons kamer voor 1 persoon genomen. Ja idd in verhouding betaal je iets meer, maar reken wel. Het personeel moet natuurlijk net zoveel doen, of er nu 1 of 2 personen in dat bed hebben geslapen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_71284954
De generalisaties in dit topic zijn niet van de lucht zeg. Strandvakanties zijn automatisch domme zuip/neuk-vakanties, mensen die op groepsreizen gaan zijn altijd stakkers met een sociale stoornis en als je met meer dan 1 persoon op vakantie gaat heb je nooit vrijheid. Het is nogal wat.
Ja, ik generaliseer.
pi_71285813
Minder vrijheid in elk geval dan met meerdere mensen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71342571
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 13:55 schreef Northside het volgende:
De generalisaties in dit topic zijn niet van de lucht zeg. Strandvakanties zijn automatisch domme zuip/neuk-vakanties, mensen die op groepsreizen gaan zijn altijd stakkers met een sociale stoornis en als je met meer dan 1 persoon op vakantie gaat heb je nooit vrijheid. Het is nogal wat.
Er wordt gezegd dat je minder vrijheid hebt en daar is gewoon geen speld tussen te krijgen. Verder heb ik de lol van groepsreizen nooit begrepen, dat geforceerde groepsgedoe van vaak eenzame stakkers...
  zondag 26 juli 2009 @ 17:32:26 #273
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_71343263
Een keer alleen op vakantie geweest, doe ik nooit weer

Zoals gezegd, je moet ervan houden. HET grote voordeel is dat je alle vrijheid hebt om zelf te doen wat je leuk lijkt. Dat is heerlijk, maar als je niemand hebt om je ervaringen te delen is dat wel een gemis ondervond ik. Ik zou het liefst met iemand (of iemanden (geen bestaand woord)) gaan reizen die een beetje dezelfde interesse heeft als ik. Alleen is het vinden van zo'n persoon nogal lastig
pi_71343600
niks mis met alleen, en niks mis met niet alleen

waar gaat dit precies over, het kan allebei, en het heeft allebei z'n charmes?
pi_71353790
quote:
Op zondag 26 juli 2009 17:02 schreef Halcon het volgende:
Er wordt gezegd dat je minder vrijheid hebt en daar is gewoon geen speld tussen te krijgen. Verder heb ik de lol van groepsreizen nooit begrepen, dat geforceerde groepsgedoe van vaak eenzame stakkers...
Wat was destijds dan jouw reden om toch met een groepsreis mee te gaan?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2009 23:55:33 ]
pi_71354038
Ben in het verleden veel alleen op pad geweest en veel met vrienden en in het laatste geval is je vrijheid misschien wel minder, maar je mogelijkheden groter. Als ik alleen ben ga ik niet te ver de onherbergzame natuur in, met een groepje deden we het wel. En ik heb geen rijbewijs en dan kom je in veel gebieden sowieso niet zo ver. Als je bepaalde dingen wilt is het toch wel aan te bevelen met meerdere mensen te gaan. Om die reden heb ik nu voor het eerst een groepsreis geboekt en het zal mij benieuwen, ik denk eigenlijk dat het wel mee gaat vallen, ik voel me nooit bezwaard om me gewoon terug te trekken met een boek oid als ik daar zin in heb.
  maandag 27 juli 2009 @ 02:39:24 #277
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71355868
edit: laat maar
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_71358558
quote:
Op zondag 26 juli 2009 17:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er wordt gezegd dat je minder vrijheid hebt en daar is gewoon geen speld tussen te krijgen. Verder heb ik de lol van groepsreizen nooit begrepen, dat geforceerde groepsgedoe van vaak eenzame stakkers...
Kijk, daar heb je het weer... eenzame stakkers. Dat is net zo'n domme uitspraak als zeggen dat mensen die alleen op reis gaan allemaal geen vrienden hebben of contactgestoord zijn ofzo. Te lastig om iedereen in zijn waarde te laten?
Ja, ik generaliseer.
pi_71410596
quote:
Op maandag 27 juli 2009 10:34 schreef Northside het volgende:

[..]

Kijk, daar heb je het weer... eenzame stakkers. Dat is net zo'n domme uitspraak als zeggen dat mensen die alleen op reis gaan allemaal geen vrienden hebben of contactgestoord zijn ofzo. Te lastig om iedereen in zijn waarde te laten?
Je voelt je aangesproken?

Ik ga af op de alleenstaanden die ik bij dat soort groepreizen ben tegenkomen. Ieder zijn ding, maar dat geforceerde groepsgedoe is totaal niet mijn ding.
pi_71413357
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:10 schreef Halcon het volgende:
Ik ga af op de alleenstaanden die ik bij dat soort groepreizen ben tegenkomen. Ieder zijn ding, maar dat geforceerde groepsgedoe is totaal niet mijn ding.
Wat zijn 'dat soort' groepsreizen dan? En waarom ging je er destijds zelf mee mee?
pi_71413526
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je voelt je aangesproken?

Ik ga af op de alleenstaanden die ik bij dat soort groepreizen ben tegenkomen. Ieder zijn ding, maar dat geforceerde groepsgedoe is totaal niet mijn ding.
Ik heb jarenlang met een groep vrienden door heel Europa gebackpackt, ik heb de zuip/neuk/strandvakantie een paar keer gedaan en ik ben een paar keer met mijn vriendin op vakantie geweest. Nee, ik voel me niet aangesproken, ik vind alleen dat het in dit topic nogal op 1 hoop wordt gegooid.
Ja, ik generaliseer.
pi_71413529
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:35 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat zijn 'dat soort' groepsreizen dan? En waarom ging je er destijds zelf mee mee?
Onwetendheid. Inmiddels weet ik beter.

Als je ter plekke tours boekt, kom je ook vaak van die lui tegen. Er was er eentje bij die telkens in de bus iedereen enthousiast begroette met "HI, GROUP!!!!"
pi_71413609
Hey, loner
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71414696
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:40 schreef Halcon het volgende:
Onwetendheid. Inmiddels weet ik beter.

Als je ter plekke tours boekt, kom je ook vaak van die lui tegen. Er was er eentje bij die telkens in de bus iedereen enthousiast begroette met "HI, GROUP!!!!"
Ah, fijn ja. Je hebt nog niet verteld wat 'dat soort' groepsreizen nou zijn, maar vermijden ervan lijkt me dan inderdaad geen slecht idee.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2009 00:17:02 ]
pi_71414726
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Ah, fijn ja. Je hebt nog niet verteld wat 'dat soort' groepsreizen dan zijn, maar vermijden ervan lijkt me geen slecht idee.
De overgeorganiseerde reisjes zeg maar.... Vermijden is zeker geen slecht idee.
pi_71417647
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 13:55 schreef Northside het volgende:
De generalisaties in dit topic zijn niet van de lucht zeg. Strandvakanties zijn automatisch domme zuip/neuk-vakanties, mensen die op groepsreizen gaan zijn altijd stakkers met een sociale stoornis en als je met meer dan 1 persoon op vakantie gaat heb je nooit vrijheid. Het is nogal wat.
Generalisaties komen ergens vandaan. Als ik kijk wat de gemiddelde strandvakantie op Bali is (voor mij het dichtst in de buurt) dan is dat inderdaad vooral zuipen en gerelateerde zaken. Wel hangt het van de groep af, vooral Aussies en Russen voeren de boventoon in het zuipen. De rest minder, maar die zijn dan ook minder op/om het strand te vinden.
pi_71437405
Ik vind het eigenlijk stukken leuker om alleen op vakantie te gaan. Heerlijk om zelf nieuwe plekken te verkennen. Ik ben twee keer mét iemand op vakantie geweest. Eén keer met een enorm zeurwijf, daar heb ik maanden later nog een trauma van. Eén keer met een heel makkelijk iemand, en zelf ben ik ook niet heel moeilijk, dus uiteindelijk waren we allebei zo makkelijk dat niemand een beslissing nam.

Hoe dan ook, alleen op vakantie gaan is het best. Ik doe ook aan couchsurfing wat helemaal ideaal is omdat je dan semi-alleen op vakantie bent. Je hebt in feite steeds andere travelmates.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 29 juli 2009 @ 19:58:22 #288
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71438105
Zoals ik al schreef ga ik ook (vrijwel) altijd alleen op vakantie: het is leuker, je ziet meer, je kunt je eigen dingen doen, eigen tempo, etc. Er zit echter wel één groot nadeel aan vind ik, en dat is dat je heel snel alles vergeet omdat je niet na afloop met mensen herinneringen op kunt halen. Ik heb in m'n leven al aardig wat afgereisd, maar ik vind het jammer dat ik zoveel details alweer ben vergeten
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:04:39 #289
246373 Idler
Simplicity!
pi_71438318
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 19:58 schreef SeLang het volgende:
Zoals ik al schreef ga ik ook (vrijwel) altijd alleen op vakantie: het is leuker, je ziet meer, je kunt je eigen dingen doen, eigen tempo, etc. Er zit echter wel één groot nadeel aan vind ik, en dat is dat je heel snel alles vergeet omdat je niet na afloop met mensen herinneringen op kunt halen. Ik heb in m'n leven al aardig wat afgereisd, maar ik vind het jammer dat ik zoveel details alweer ben vergeten
Misschien wat meer opschrijven tijdens je reis, een soort verslag. Lijkt me best leuk om even te doen als je alleen zit te eten of onderweg bent in een bus of trein.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:11:28 #290
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_71438498
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 19:58 schreef SeLang het volgende:
Zoals ik al schreef ga ik ook (vrijwel) altijd alleen op vakantie: het is leuker, je ziet meer, je kunt je eigen dingen doen, eigen tempo, etc. Er zit echter wel één groot nadeel aan vind ik, en dat is dat je heel snel alles vergeet omdat je niet na afloop met mensen herinneringen op kunt halen. Ik heb in m'n leven al aardig wat afgereisd, maar ik vind het jammer dat ik zoveel details alweer ben vergeten
Exact hetzelfde hier. Laatste jaren erg vaak alleen op reis geweest. Probeer wel veel foto's te maken, via GPS de route vast te leggen en op m'n iPhone wat korte notities + datum vast te leggen. Dat maakt 't net wat makkelijker om herinneringen op te halen . Eind augustus alleen naar IJsland; gaat vast ook weer goed bevallen .
pi_71862743
ik ga dit jaar alleen op vakantie
8 dgn naar kusadasi voor het eerst alleen weg ben benieuwd iemand tips?
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 13 augustus 2009 @ 23:28:42 #292
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_71863316
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:11 schreef Madhouse11 het volgende:
ik ga dit jaar alleen op vakantie
8 dgn naar kusadasi voor het eerst alleen weg ben benieuwd iemand tips?
gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt. Waarschijnlijk krijg je van de hostes aan het begin aanbiedingen om op bepaalde excursies mee te gaan. Kijk rustig en beslis niet meteen pats boem.

Ga zelf eind november weer lekker alleen naar de kanarische weilanden.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_71864384
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:53 schreef hydraulix het volgende:
Handig dit topic; ik wil namelijk ook dit jaar alleen op vakantie maar het zal niet zo avontuurlijk worden. Ik zit te denken aan een strandvakantie met hotel om gewoon rust te nemen. Een shitload aan boeken en afzonderen van de rest (ik ben totaal niet moeilijk met het maken van contacten, maar de laatste tijd lijkt het mij gewoon heerlijk om helemaal alleen te zijn!). Geen georganiseerde reis met andere singles dus en een simpele strandvakantie voor 1 persoon lijkt mij eenvoudig genoeg om zelf te boeken. Alleen is het wel lastig dat je overal vrij veel geld betaalt voor een 1-persoons kamer, dus heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken en zijn er mensen die alleen op vakantie gingen en ervaring hebben met het boeken van een last-minute? Hoor graag jullie reacties/meningen
nou ja ken het probleem voor mij precies het zelfde
heb toch maar de gok genomen en een reis geboekt voor 8dgn turkije as zondag
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_71878645
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 19:58 schreef SeLang het volgende:
Zoals ik al schreef ga ik ook (vrijwel) altijd alleen op vakantie: het is leuker, je ziet meer, je kunt je eigen dingen doen, eigen tempo, etc. Er zit echter wel één groot nadeel aan vind ik, en dat is dat je heel snel alles vergeet omdat je niet na afloop met mensen herinneringen op kunt halen. Ik heb in m'n leven al aardig wat afgereisd, maar ik vind het jammer dat ik zoveel details alweer ben vergeten
Dingen die je vergeet zijn kennelijk niet boeiend genoeg geweest.
  maandag 25 januari 2010 @ 10:45:53 #295
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_77241235
Goed topic dit. Mensen al plannen voor de zomer?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_77258661
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:45 schreef Mikkie het volgende:
Goed topic dit. Mensen al plannen voor de zomer?
Jazeker! Ik ga van midden mei tot midden augustus alleen door de VS reizen. Alleen hier en daar wat vrienden opzoeken en verder plan ik niet te ver vooruit.
  maandag 25 januari 2010 @ 19:11:51 #297
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_77259991
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:45 schreef Mikkie het volgende:
Goed topic dit. Mensen al plannen voor de zomer?
Jawel. Tegen de komende zomer rijd ik eens naar Oostenrijk en zal er enkele dagen verblijven. 100% vrijheid en genieten van spectaculaire bergroutes. Er zal niets geboekt/vastgelegd worden, vrije overnachtingsplaatsen kom ik vanzelf wel tegen.

In januari of februari 2011 (OK, da's niet de komende zomer) zou ik dan op eigen houtje de regio New York willen opzoeken. Zonder beperkingen het bruisende stadsleven bekijken aldaar en wellicht behoort een daguitstapje naar een andere majeure stad aan de Amerikaanse oostkust tot de mogelijkheden.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  dinsdag 26 januari 2010 @ 01:29:54 #298
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_77277679
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:45 schreef Mikkie het volgende:
Goed topic dit. Mensen al plannen voor de zomer?
Ja, van 't zomer vliegen naar St.Petersburg en vanaf daar via de Baltische staten, Polen, Tsjechië, Oostenrijk, Hongarije en Kroatië naar Montenegro.
The more debt, the better
pi_77428696
Het is nu eigenlijk wel zeker dat ik voor een paar dagen naar Chicago ga, een vriendin opzoeken. Heb echter nog nooit alleen en zelf een reis voorbereid.

Hotel en vlucht is uitgezocht, hoef ik alleen toch te boeken bij een akkoord van de datum. Maar zijn er eigenlijk verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden, zodat ik niet voor grote problemen kom te staan (documenten ofzo? paspoort is geldig, net vernieuwd), of valt het allemaal reuze mee en is dit het?
pi_77430773
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:45 schreef Mikkie het volgende:
Goed topic dit. Mensen al plannen voor de zomer?
Niet specifiek voor de zomer, wel voor dit jaar:
In maart een paar dagen naar Belfast, in juli een paar dagen naar Zuid-Frankrijk, in september een week naar Istanbul en in december/januari een week of 4-5 naar India. En allemaal héérlijk alleen!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')