abonnement Unibet Coolblue
pi_37015981
Vriend van me heeft een kamer behangen over bestaand behang heen...
Is niet goed gegaan....

Had ie nou maar geluisterd...

Zegt genoeg, denk ik?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_37016610
In ons huurhuis is er door de vorige bewoners ook gewoon over het behang geschilderd, alles is nu gewoon in de hoeken aan het loskrullen.
  Redactie Frontpage zondag 16 april 2006 @ 23:35:24 #28
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_37020414
Ikzelf zit nog wel te twijfelen. Ik zou wel een stoomapparaat willen huren en het behang eraf halen, maar alles moet in 2 weken gebeuren. We hebben een dochtertje van ruim 4 maanden en die kan ik niet telkens meenemen. En ik heb niet altijd oppas.

Ik ben ook bang dat het op den duur gaat krullen, of lelijk wordt.
Maar heb geen idee hoe groot de kans is.

Dit was Ingrid

[ Bericht 3% gewijzigd door Djeez op 16-04-2006 23:49:28 ]
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_37020833
Altijd eraf halen , je kamer wordt er ook een stuk kleiner van als je 't laat zitten.
  zondag 16 april 2006 @ 23:54:01 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37020879
Hier zat er Raufaser tegen, dat heb ik gewoon gewit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_37021009
quote:
Op zondag 16 april 2006 23:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier zat er Raufaser tegen, dat heb ik gewoon gewit.
Okay, wat is raufaser?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  maandag 17 april 2006 @ 00:21:35 #32
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37021683
quote:
Op zondag 16 april 2006 23:35 schreef Djeez het volgende:
Ikzelf zit nog wel te twijfelen. Ik zou wel een stoomapparaat willen huren en het behang eraf halen, maar alles moet in 2 weken gebeuren. We hebben een dochtertje van ruim 4 maanden en die kan ik niet telkens meenemen. En ik heb niet altijd oppas.

Ik ben ook bang dat het op den duur gaat krullen, of lelijk wordt.
Maar heb geen idee hoe groot de kans is.

Dit was Ingrid
En als je eerst de huiskamer doet en daarna, als je er al in woont, kamertje voor kamer verder gaat?
Je bent even aan het 'kamperen' misschien, maar als de huiskamer al klaar is voel je je toch al behoorlijk thuis

Mijn ervaring is dat je écht beter even door het stof kan gaan en de boel goed in orde kan maken, dan dat je aan 'decorbouw' gaat doen en je na een jaar groen en geel ergert aan je klungelig opgeknapte woning.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37021909
Het is algemeen bekend dat als "men" erin woont dat men er niks meer aan doet.
Maar dat hoeft niet zo te zijn.

Dus volg Dude haar advies op, en het gewoon "doen" dan komt het wel goed...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_37022888
quote:
Op zondag 16 april 2006 23:51 schreef fokpete het volgende:
je kamer wordt er ook een stuk kleiner van als je 't laat zitten.
Ja enorm kleiner. Dat is zo ongeveer de enige niet geldige reden. Alle andere 1268 zijn wel geldig
pi_37024080
quote:
Op zondag 16 april 2006 23:51 schreef fokpete het volgende:
Altijd eraf halen , je kamer wordt er ook een stuk kleiner van als je 't laat zitten.
Een stuk kleiner?

Behang is niet eens een mm dik (tenzij dat opgeschuimde spul). Dus zoveel kleiner zal dat echt niet worden.
  maandag 17 april 2006 @ 09:49:45 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37025340
quote:
Op zondag 16 april 2006 23:58 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Okay, wat is raufaser?
Twee lagen papier op elkaar gelijmt met daartussen splinters hout

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_37025458
quote:
Op maandag 17 april 2006 01:18 schreef Marsepein het volgende:

Ja enorm kleiner. Dat is zo ongeveer de enige niet geldige reden. Alle andere 1268 zijn wel geldig
Noem eens wat van die redenen? .
pi_37025498
Gewoon ff behangafweek van Perfax kopen en dan eraf halen. Kost een halve dag, resultaat is altijd beter.
pi_37025520
Dat met laag over laag er geen garantie gegeven kan worden dat het blijft zitten. Je hebt grote risicos op scheuren, bollen of loslaten. Bovendien is het reslutaat vaak slechter dan bij een glad gestucte muur. Met afhalen kan het moelijker gaan.

Ik ben en blijf voorstander om oude zooi eerst weg te halen. Een paar extreme uitzonderingen bestaan er wel. Maar ik zou zelf bv plavuizen nog verwijderen voor dat er een nieuwe vloer inkomt.

Het laag over lag principe bijt een keer terug. Als je het ooit wilt afhalen heb je dubbel werk en waarschijnlijk maar half tijd.

Maar ieder moet zijn eigen overweging hebben en kiezen wat hem of haar het verstandigst lijkt.
  Redactie Frontpage maandag 17 april 2006 @ 12:57:32 #40
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_37029483
quote:
Op maandag 17 april 2006 10:03 schreef Conflict het volgende:
Gewoon ff behangafweek van Perfax kopen en dan eraf halen. Kost een halve dag, resultaat is altijd beter.
Waar kun je dat kopen? Gamma oid?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_41123242
Als je nu wel behang over behang wilt doen, moet je niet de naden op elkaar afstemmen?
Beter is het in een andere hoek te beginnen zodat de oude naad eronder valt?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_41123523
quote:
Op zondag 16 april 2006 09:41 schreef popolon het volgende:

Er af met dat behang, kost je nu wat meer tijd maar in verloop van tijd ben je blij dat je het hebt gedaan.
Inderdaad

Vraag desnoods 2 extra mensen erbij of ze willen helpen krabben. Stoomapparaat erbij idd en het hoeft je niet al teveel tijd te kosten of kan je zelf op je kindje blijven letten .

Plus, is het inderdaad erg vervelend voor andere bewoners als je het behang gaat verven. Mijn broer heeft dat ondervonden. De vorige bewoners hadden niet alleen het behang geverfd, maar ook even gelijk van die raampjes boven de deuren meegenomen .

Plus 2, het lijkt mij ook een veel lekkerder gevoel als je het helemaal opnieuw en goed doet ipv over het oude heen te gaan. Huis moet toch van jou/julllie worden, toch . Of ben ik daar iets te symbolisch in .
pi_41130391
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:32 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Inderdaad

Vraag desnoods 2 extra mensen erbij of ze willen helpen krabben. Stoomapparaat erbij idd en het hoeft je niet al teveel tijd te kosten of kan je zelf op je kindje blijven letten .

Plus, is het inderdaad erg vervelend voor andere bewoners als je het behang gaat verven. Mijn broer heeft dat ondervonden. De vorige bewoners hadden niet alleen het behang geverfd, maar ook even gelijk van die raampjes boven de deuren meegenomen .

Plus 2, het lijkt mij ook een veel lekkerder gevoel als je het helemaal opnieuw en goed doet ipv over het oude heen te gaan. Huis moet toch van jou/julllie worden, toch . Of ben ik daar iets te symbolisch in .
Ondertussen is alles klaar. Behang eraf wilde niet goed. Je blijft altijd stukjes overhouden, was geen gezicht. Uiteindelijk behangen.
pi_41134424
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:06 schreef Ingrid19 het volgende:

Ondertussen is alles klaar. Behang eraf wilde niet goed. Je blijft altijd stukjes overhouden, was geen gezicht. Uiteindelijk behangen.
Ik loop achter, spui 11

Zie dat het topic nog van april is . Tja, welke bovenganger gaat dan ook lopen posten
Maar mooi iig! Hopelijk staat het leuk zo en heb je er plezier van. Ben weer weg uit dit oude topic.

pi_41170815
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 18:09 schreef Djeez het volgende:

[..]

Zal de woningbouwvereniging leuk vinden!
als het een verbetering is, mag het geloof ik. Wel eerst navragen bij de bouwvereniging en op schrift laten zetten dat het goedgekeurd is. Niet bij elke bouwver. mag dat.

[ Bericht 35% gewijzigd door Marsepein op 25-08-2006 22:15:15 (E.e.a. binnen de quote aangepast.) ]
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')