als het dubbeldekkers zijn vast wel, aangezien de supporters het toch maar slopenquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:01 schreef jorienvdherik het volgende:
donderdag waarschijnlijk combi naar ajax
uit welk jaar komen deze treinen, en zijn dit de 1e generatie van de dubbeldekkers ?
[afbeelding]
werkt primaquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, maakt toch niet uit hoor Ik zou bij Jupiter niet weten hoe ik iets van welke nieuwsgroep dan ook af moest halen. Ruksysteem ook
Die zijn helemaal niet onveilig.quote:Op vrijdag 14 april 2006 21:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
na dat de cabines voor de machinist zo onveilig bleken bedoelde ik
Programma?quote:
Mwoa, die constructies zouden op zich wel bouwbaar zijn, maar ze moeten ook nog botsingsenergie opvangen. Op zich is het wel mogelijk om een trein te maken die met een botsing van 130 km/h nog geen vervorming vertoont, maar ja, dan smak je dus zelf binnen die trein met 130 tegen de voorruit.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:12 schreef MREn het volgende:
[..]
Die zijn helemaal niet onveilig.
Als je met 130 km/uur op 35 ton staal in rijdt, zijn er verdomd weinig constructies die daar weerstand tegen kunnen bieden.
nou en ik slurp het wel binnenquote:Op zaterdag 15 april 2006 15:17 schreef MREn het volgende:
[..]
Programma?
Het is gewoon een hele zender die 24 uur per dag niets anders uitzendt dan DB-info, ook over verkeersleiding, mensen achter het beroep en infrawerkzaamheden.
Alleen te ontvangen met Canal Digital (ook met het goedkoopste abonnement geloof ik).
Er zijn al treinen besteld om mat'64 te vervangen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 00:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
aah okee mijn fout, je hoort toch alleen de slechte dingen,
van mij mogen ze zo wat V-IRM bij bestellen om mat64 weg te draaien,
Hangt van het traject af. Op drukke trajecten, of met veel stations op korte afstand van elkaar haalt ICM de tijden van mat'64 niet. Maar als stations (vele) kilometers uit elkaar liggen zoals Aml-Dv en Zl-Gn is het prima te doen.quote:ICMs als stoppers? of zijn die daar nou niet geschikt voor?
hmm jammer.. Ik vond deze veel mooier eigenlijkquote:Op zaterdag 15 april 2006 15:22 schreef MREn het volgende:
[..]
Er zijn al treinen besteld om mat'64 te vervangen.
Maar dat wordt ook ongeveer in elk topic egvraagd, dus ik heb het maar in de topicstart gezet ooit. Nieuwe sprinters, gemodelleerd naar BauReihe 425 van de DB. Foto: zie TS of http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/Br425/
Oh, dat is waar ook! Heb ik ook een tijdje kunnen ontvangen...quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:17 schreef MREn het volgende:
[..]
Programma?
Het is gewoon een hele zender die 24 uur per dag niets anders uitzendt dan DB-info, ook over verkeersleiding, mensen achter het beroep en infrawerkzaamheden.
Alleen te ontvangen met Canal Digital (ook met het goedkoopste abonnement geloof ik).
Hmm dat boeit me niet echt eigenlijk Als die displays met info maar blijvenquote:Op zaterdag 15 april 2006 15:33 schreef Tfz het volgende:
De NS-stellen krijgen overigens een andere kop (t.o.v. BR425) en naar het zich laat aanzien ook een beter interieur.
Ow... nog nooit in gezetten.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:
ook zo relaxt in die NS @TV bakken van tegenwoordig. Soms rijden ze weleens op Hlm - Mt
mja net als in de Linten?quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:45 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ow... nog nooit in gezetten.
Waarom staan op die tekstbakken in de IRM alleen maar het eindstation, en niet het volgende station? Moet toch kunnen?
quote:
mstrg?quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
en dan de gedachte dat die trein uit mstrg (koefnoen ) ooit door zal gaan rijden naar alkmaar
Dat setje rijtuigen reed mee op Hlm-Mt/Hrl, is er nu echter uit t.b.v. ritten op de HSL.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:
ook zo relaxt in die NS @TV bakken van tegenwoordig. Soms rijden ze weleens op Hlm - Mt
Hij zal wel bedoelen dat de 800/900 met ingang van de nieuwe dienstregeling Hrl/Mt-Amr (en in de spits door naar Sgn) gaat rijden, maar wat daar verder opmerkelijk aan is (en dan de gedachte...) snap ik ook niet....quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
mstrg?
en al zouden ze dat doen, wat is daar lollig aan dan?
mja als je bakken met nieuw IC materiaal koopt kan je t oude IC (ICMs) mooi over op andere lijnen gebruikenquote:Op zaterdag 15 april 2006 15:22 schreef MREn het volgende:
[..]
Er zijn al treinen besteld om mat'64 te vervangen.
Maar dat wordt ook ongeveer in elk topic egvraagd, dus ik heb het maar in de topicstart gezet ooit. Nieuwe sprinters, gemodelleerd naar BauReihe 425 van de DB. Foto: zie TS of http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/Br425/
[..]
Hangt van het traject af. Op drukke trajecten, of met veel stations op korte afstand van elkaar haalt ICM de tijden van mat'64 niet. Maar als stations (vele) kilometers uit elkaar liggen zoals Aml-Dv en Zl-Gn is het prima te doen.
Practisch gezien is er niet genoeg ICM om stopdiensten te rijden, omdat ze hard nodig zijn in de noordoost-IC's en deels in de 3500-serie. M.i.v. nieuwe drgl is zelfs geen ICM 'over' om stoptreinen (Apd-)Dv-Aml te rijden, zodat daar na 2 jaar afwezigheid weer mat'64 terug komt.
Maar wat heb je daar aan? Aan IC-materieel is op zich geen tekort (hoewel per drgl 2007 de voorraad wel op is). Wil je van Mat '64 af binnen een x-aantal jaren, dan heb je veel meer aan nieuw stoptreinmaterieel. ICM kun je, qua rijkarakteristiek, nu eenmaal niet zo goed in de diverse stoptreinseries inzetten. Zoals al gezegd kan dat op bv. Gn-Zl makkelijker.quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
mja als je bakken met nieuw IC materiaal koopt kan je t oude IC (ICMs) mooi over op andere lijnen gebruiken
ik zag er gisteren nog 2 met een 1600/1700 loc staan afgerangeerd op het oude PTTstation in Htquote:Op zaterdag 15 april 2006 16:33 schreef Tfz het volgende:
Dat setje rijtuigen reed mee op Hlm-Mt/Hrl, is er nu echter uit t.b.v. ritten op de HSL.
ja precies, ICM "afdanken" naar de stoplijntjes is zinloos. Op stoplijntjes moet je snel, licht materieel hebben. En ICM is dat bepaald nietquote:Op zaterdag 15 april 2006 16:52 schreef Tfz het volgende:
[..]
Maar wat heb je daar aan? Aan IC-materieel is op zich geen tekort (hoewel per drgl 2007 de voorraad wel op is). Wil je van Mat '64 af binnen een x-aantal jaren, dan heb je veel meer aan nieuw stoptreinmaterieel. ICM kun je, qua rijkarakteristiek, nu eenmaal niet zo goed in de diverse stoptreinseries inzetten. Zoals al gezegd kan dat op bv. Gn-Zl makkelijker.
vind een ICM toch ook best wel lekker optrekken hoorquote:Op zaterdag 15 april 2006 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja precies, ICM "afdanken" naar de stoplijntjes is zinloos. Op stoplijntjes moet je snel, licht materieel hebben. En ICM is dat bepaald niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |