abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 april 2006 @ 10:44:43 #1
144250 doesss
Show me the money
pi_36880449
‘Steun islamitische organisaties’

Door een onzer redacteuren

Den Haag, 12 april. Nederland moet gematigde islamitische organisaties in de Arabische wereld niet uitsluiten, maar steunen. Met de radicale Palestijnse partij Hamas en de islamitische beweging Hezbollah moeten westerse landen banden aanknopen. Dat staat in het rapport Dynamiek in islamitisch activisme van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR), het belangrijkste adviesorgaan van de regering.

Bij dit artikel
• ACHTERGROND - ‘Islam kan democratie helpen’

Links
• Website WRR

Archief:
• Meer binnenlands nieuws

VVD, Groep Wilders, en de LPF hebben een spoeddebat in de Tweede Kamer aangevraagd met premier Balkenende.

Volgens het rapport moeten Nederland en andere Europese landen democratisering in islamitische landen steunen, en zich niet langer concentreren op niet-islamitische organisaties en partijen. De politiek in Nederland is volgens de WRR „medeverantwoordelijk” voor „een klimaat van confrontatie en sjabloondenken” over moslims en de islam.

Het debat in Nederland getuigt tot dusverre van onvoldoende kennis van de islam, schrijven de onderzoekers. Woordvoerders van de regeringspartijen CDA en VVD hebben woedend gereageerd op het ruim tweehonderd pagina’s tellende rapport, dat vandaag wordt aangeboden aan minister Bot (Buitenlandse Zaken, CDA).

Volgens Tweede-Kamerlid Hirsi Ali (VVD) staat de ‘W’ van WRR voor ‘wereldvreemd’. Ze noemt de uitlatingen „geen wetenschap maar kwakzalverij.” Hirsi Ali wil dissidenten steunen in de islamitische wereld, maar niet organisaties als Hamas of Hezbollah. „Dat staat gelijk aan het sponsoren van neonazi's of de Hofstadgroep.”

Oppositiepartij PvdA ziet niets in een debat met Balkenende. „Hirsi Ali en Wilders zijn voorvechters van de vrijheid van meningsuiting. Als ze dan een keer tegenwind krijgen, moeten ze niet flauw doen”, zegt Tweede-Kamerlid Dijsselbloem (PvdA). Volgens de WRR zijn moslims binnen en buiten Nederland aan het moderniseren. Hamas en Hezbollah zitten in een proces van ‘institutionalisering’.

Wat een struisvogel politiek.
"Hamas en Hezbollah zitten in een proces van institutionalisering"
Unbelievable!
The streets will flood with the blood of the none believers!
Life is just a ride!
  woensdag 12 april 2006 @ 10:47:14 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36880521
Dat men gematigde organisaties moet steunen lijkt me niet zo'n rarae gedachte, vrij logisch eigenlijk.

Dat ze vervolgens Hezbollah en Hamas noemen is weer een ander punt. Ik ken die organisaties persoonlijk niet goed genoeg om te weten hoe ze in elkaar zitten, maar ik denk dat het voor hen voorlopig een stapje te ver is.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_36880769
Hezbollah en Hamas gematigd of niet??
pi_36880898
quote:
Op woensdag 12 april 2006 10:44 schreef doesss het volgende:
‘Steun islamitische organisaties’

Door een onzer redacteuren

Den Haag, 12 april. Nederland moet gematigde islamitische organisaties in de Arabische wereld niet uitsluiten, maar steunen. Met de radicale Palestijnse partij Hamas en de islamitische beweging Hezbollah moeten westerse landen banden aanknopen. Dat staat in het rapport Dynamiek in islamitisch activisme van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR), het belangrijkste adviesorgaan van de regering.

Bij dit artikel
• ACHTERGROND - ‘Islam kan democratie helpen’

Links
• Website WRR

Archief:
• Meer binnenlands nieuws

VVD, Groep Wilders, en de LPF hebben een spoeddebat in de Tweede Kamer aangevraagd met premier Balkenende.

Volgens het rapport moeten Nederland en andere Europese landen democratisering in islamitische landen steunen, en zich niet langer concentreren op niet-islamitische organisaties en partijen. De politiek in Nederland is volgens de WRR „medeverantwoordelijk” voor „een klimaat van confrontatie en sjabloondenken” over moslims en de islam.

Het debat in Nederland getuigt tot dusverre van onvoldoende kennis van de islam, schrijven de onderzoekers. Woordvoerders van de regeringspartijen CDA en VVD hebben woedend gereageerd op het ruim tweehonderd pagina’s tellende rapport, dat vandaag wordt aangeboden aan minister Bot (Buitenlandse Zaken, CDA).

Volgens Tweede-Kamerlid Hirsi Ali (VVD) staat de ‘W’ van WRR voor ‘wereldvreemd’. Ze noemt de uitlatingen „geen wetenschap maar kwakzalverij.” Hirsi Ali wil dissidenten steunen in de islamitische wereld, maar niet organisaties als Hamas of Hezbollah. „Dat staat gelijk aan het sponsoren van neonazi's of de Hofstadgroep.”

Oppositiepartij PvdA ziet niets in een debat met Balkenende. „Hirsi Ali en Wilders zijn voorvechters van de vrijheid van meningsuiting. Als ze dan een keer tegenwind krijgen, moeten ze niet flauw doen”, zegt Tweede-Kamerlid Dijsselbloem (PvdA). Volgens de WRR zijn moslims binnen en buiten Nederland aan het moderniseren. Hamas en Hezbollah zitten in een proces van ‘institutionalisering’.

Wat een struisvogel politiek.
"Hamas en Hezbollah zitten in een proces van institutionalisering"
Unbelievable!
lekker krom mensen die opkomen voor hun vrijheid vergelijken met nazi's
pi_36881088
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:01 schreef Chadi het volgende:

nazi's kwamen op voor de vrijheid van het germaanse volk
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_36881112
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:09 schreef Hayek het volgende:

[..]

ja ja
  woensdag 12 april 2006 @ 11:10:30 #7
144250 doesss
Show me the money
pi_36881120
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:09 schreef Hayek het volgende:

[..]

Wir brauchen lebensraum.
Life is just a ride!
  woensdag 12 april 2006 @ 11:14:08 #8
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_36881231
Hezbollah is een politieke partij die zich bezig houdt met het bouwen van scholen, ziekenhuizen en banken. De gewapende tak van Hezbollah is een reactie op de bezetting van Libanon door Israël; zodra Israël zich terugtrekt uit Libanon wordt het militaire deel van Hezbollah ontbonden. Israël heeft het grootste deel van haar troepen teruggetrokken, maar heeft echter nog steeds de Sjebaa-boerderijen in Libanon bezet. Tot die tijd blijft Hezbollah acties uitvoeren tegen Israël, wat volkomen fair is. Het is geen terroristische organisatie.

In Nederland hebben we toch ook moeten accepteren dat de LPF zetels kreeg in de Tweede Kamer? Dat was geen frisse partij, maar wel democratisch gekozen. Hamas is in Westerse ogen eveneens geen frisse partij, maar ook Hamas is op democratische wijze gekozen, dus kan men nu niet ineens roepen dat Hamas moet worden uitgesloten van financiële steun.
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
pi_36881258
Eens met WRR
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 12 april 2006 @ 11:20:11 #10
144250 doesss
Show me the money
pi_36881404
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:14 schreef Arendt het volgende:
Hezbollah is een politieke partij die zich bezig houdt met het bouwen van scholen, ziekenhuizen en banken. De gewapende tak van Hezbollah is een reactie op de bezetting van Libanon door Israël; zodra Israël zich terugtrekt uit Libanon wordt het militaire deel van Hezbollah ontbonden. Israël heeft het grootste deel van haar troepen teruggetrokken, maar heeft echter nog steeds de Sjebaa-boerderijen in Libanon bezet. Tot die tijd blijft Hezbollah acties uitvoeren tegen Israël, wat volkomen fair is. Het is geen terroristische organisatie.

In Nederland hebben we toch ook moeten accepteren dat de LPF zetels kreeg in de Tweede Kamer? Dat was geen frisse partij, maar wel democratisch gekozen. Hamas is in Westerse ogen eveneens geen frisse partij, maar ook Hamas is op democratische wijze gekozen, dus kan men nu niet ineens roepen dat Hamas moet worden uitgesloten van financiële steun.
Onwaarschijnlijk, de LPF vergelijken met Hamas.
Hoe dik is de plaat voor je kop.

Hamas=Moordenaars
Ongeacht welke redenen ze daarvoor denken te hebben.

Hoe kun je het in vredesnaam opnemen voor een stelletje massamoordenaars.
Life is just a ride!
  woensdag 12 april 2006 @ 11:21:14 #11
144250 doesss
Show me the money
pi_36881427
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:15 schreef Meki het volgende:
Eens met WRR
Ijzersterke argumentatie.
Petje af hoor.
Life is just a ride!
  woensdag 12 april 2006 @ 11:39:06 #12
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_36881919
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:20 schreef doesss het volgende:

[..]

Onwaarschijnlijk, de LPF vergelijken met Hamas.
Hoe dik is de plaat voor je kop.

Hamas=Moordenaars
Ongeacht welke redenen ze daarvoor denken te hebben.

Hoe kun je het in vredesnaam opnemen voor een stelletje massamoordenaars.
Hamas is een beweging die strijdt voor de vrijheid van het Palestijnse volk. Daarbij vallen slachtoffers, net zoals er bij de onderdrukking van de Palestijnen door de Israëliërs slachtoffers vallen.

Je hebt gelijk, dit is teveel eer voor de LPF. Ik wilde echter alleen maar zeggen dat je, als je de democratie in het Midden - Oosten wilt bevorderen, een democratisch gekozen regering niet buitenspel kunt zetten, ook al ben je het niet eens met die regering. Het streven van het Westen naar een democratisch Midden - Oosten wordt zo volstrekt ongeloofwaardig...
  woensdag 12 april 2006 @ 11:40:14 #13
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_36881943
Maar goed, we weten al langer dat het Westen niet naar een democratisch Midden - Oosten streeft. Misschien kun je "democratisch" dan ook beter vervangen door "pro - Westers"...
pi_36881950
ik steun alleen dierenrechten en natuurbescherming organisaties

de rest kan de ***** krijgen
  woensdag 12 april 2006 @ 11:41:57 #15
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_36881991
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:40 schreef Battlegrim het volgende:
ik steun alleen dierenrechten en natuurbescherming organisaties

de rest kan de ***** krijgen
Daar heb je vast een goeie onderbouwing voor.
pi_36881994
arendt is aan het radicaliseren
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  woensdag 12 april 2006 @ 12:05:35 #17
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_36882682
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:42 schreef Hayek het volgende:
arendt is aan het radicaliseren
Ga liever op mijn argumenten in, in plaats van dit soort loze woorden.
pi_36883324
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:40 schreef Arendt het volgende:
Maar goed, we weten al langer dat het Westen niet naar een democratisch Midden - Oosten streeft. Misschien kun je "democratisch" dan ook beter vervangen door "pro - Westers"...
Lijkt mij ook niet dat men anti westerse partijen gaat steunen. Zelfmoordenaars zijn er genoeg daar.
pi_36884090
quote:
Op woensdag 12 april 2006 11:01 schreef Chadi het volgende:

gek he

woensdag 12 april 2006 @ 12:57:03 #20
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36884109
Zucht, weer zo'n idioot die met van die domme nikszeggende plaatjes aankomt .
pi_36884131
quote:
Op woensdag 12 april 2006 12:57 schreef Posdnous het volgende:
Zucht, weer zo'n idioot die met van die domme nikszeggende plaatjes aankomt .
nee dat gebaar zegt helemaal niets.. en als het wel wat zegt betekend het vrede..
  woensdag 12 april 2006 @ 12:58:24 #22
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36884142
Nee, ze brengen de Hitler-groet nou goed .
pi_36884182
nou je het zegt....
  woensdag 12 april 2006 @ 13:12:22 #24
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_36884470
quote:
Op woensdag 12 april 2006 12:25 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Lijkt mij ook niet dat men anti westerse partijen gaat steunen. Zelfmoordenaars zijn er genoeg daar.
Het anti - Westerse verdwijnt als het Westen toenadering zoekt tot die partijen, en minder met twee maten gaat meten. Zaken zoals het opschorten van de hulp aan de Palestijnse autoriteit vergroten de anti - Westerse sentimenten alleen maar.
  woensdag 12 april 2006 @ 13:13:27 #25
144250 doesss
Show me the money
pi_36884498
quote:
Op woensdag 12 april 2006 13:00 schreef Esc het volgende:
nou je het zegt....
Life is just a ride!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')