Bij mijn weten wordt de eerste klasse bij arriva nu wel strikt nageleefd. Zeker op Leeuwarden-Groningen. Zo gingen er bij de stop in buitenpost een stuk of 10 scholieren in de eerste klas zitten. Er waren echter conducteurs op de trein, dus na een minuut konden ze allemaal een andere plaats zoeken.quote:Op woensdag 12 april 2006 11:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
In de meeste zit wel eerste klas, alleen is daar alleen de kleur van de stoelen verschillend met de 2de klas.
Je betaalde er op de Friesche lijnen ook niets voor. Alleen op de groningse lijnen moest je een 1ste klas kaartje hebben (geen idee of dat met Arriva nog steeds is.
Mijn kaart is simpel Ik ben overal geweest, BEHALVE op Enschede - Gronauquote:Op woensdag 12 april 2006 11:41 schreef the_disheaver het volgende:
ff ook ingekleurd waar ik al getreind heb. En hij is nog best rood (rood is niet, blauw wel). Zelfs nog geen enkele groningse lijn gehad (uitgezonderd het stukje groningen - groningen noord)
oh ja, dus ook alle (overige) buitenlandverbindingenquote:Op woensdag 12 april 2006 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mijn kaart is simpel Ik ben overal geweest, BEHALVE op Enschede - Gronau
quote:Op woensdag 12 april 2006 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh ja, dus ook alle (overige) buitenlandverbindingen
die zie ik er bij jullie nog niet op staan mannen
standaard info in mijn ogen watquote:Op woensdag 12 april 2006 11:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij mijn weten wordt de eerste klasse bij arriva nu wel strikt nageleefd. Zeker op Leeuwarden-Groningen. Zo gingen er bij de stop in buitenpost een stuk of 10 scholieren in de eerste klas zitten. Er waren echter conducteurs op de trein, dus na een minuut konden ze allemaal een andere plaats zoeken.
Ik ben overigens net een leuke site tegengekomen. Er staan stukjes op over de blauwe engel, de wadloper, de buffel, de GTW en van wat locomotieven geloof ik.
Link
Die is leuk, moet je een keer doen!quote:Op woensdag 12 april 2006 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mijn kaart is simpel Ik ben overal geweest, BEHALVE op Enschede - Gronau
Dat wordt dan wel lastig ja. Wat aan Enschede - Gronau leuk is, zijn de armseinen op station Gronau. Ik heb er wel foto's van, maar niet op m'n werk.quote:Op woensdag 12 april 2006 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Nieuweschans-Leer is moeilijk, die gaat maar een paar keer per dag. Toen ik nog in een klein dorpje in Brabant woonde was het zelfs totaal onmogelijk (of ik moest om half zeven de deur uit en fietsen naar het volgende dorp etc)
heb ik t makkelijk mee als noordelingquote:Op woensdag 12 april 2006 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Nieuweschans-Leer is moeilijk, die gaat maar een paar keer per dag. Toen ik nog in een klein dorpje in Brabant woonde was het zelfs totaal onmogelijk (of ik moest om half zeven de deur uit en fietsen naar het volgende dorp etc)
ja idd, met de klok mee gaan ze steeds vaker, die buitenlanddingen (muv Enschede-Gronau dan weer )quote:Op woensdag 12 april 2006 12:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
heb ik t makkelijk mee als noordeling
Ik wel, oude armsseinen, maar wel met LED'squote:Op woensdag 12 april 2006 12:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat wordt dan wel lastig ja. Wat aan Enschede - Gronau leuk is, zijn de armseinen op station Gronau. Ik heb er wel foto's van, maar niet op m'n werk.
Frequenties Venlo, Heerlen en Maastrict zijn toch gelijk (eens per uur)?quote:Op woensdag 12 april 2006 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja idd, met de klok mee gaan ze steeds vaker, die buitenlanddingen (muv Enschede-Gronau dan weer )
ik zie dat er een hoop veranderd is iddquote:Op woensdag 12 april 2006 14:14 schreef MREn het volgende:
[..]
Frequenties Venlo, Heerlen en Maastrict zijn toch gelijk (eens per uur)?
Cool Post eens dan, ik wil die dingen weleens zienquote:Op woensdag 12 april 2006 14:13 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik wel, oude armsseinen, maar wel met LED's
* MREn woont een paar meter van Gronau vandaan.
quote:Op woensdag 12 april 2006 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Cool Post eens dan, ik wil die dingen weleens zien
Nieuweschans: eens per 2 uur (7 keer per dag)quote:Op woensdag 12 april 2006 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik zie dat er een hoop veranderd is idd
vroegah ging Nieuweschans maar 1 keer per 4 uur, en Bentheim, Zevenaar, Venlo iedere 2 uur
tegenwoordig gaan ze blijkbaar vaker dus Goeie zaak
Maar dan zonder moderne LED'squote:Op woensdag 12 april 2006 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Lief
zo zagen ze er vroegah allemaal uit
als je toch bezig bentquote:Op woensdag 12 april 2006 15:06 schreef MREn het volgende:
[..]
Nieuweschans: eens per 2 uur (7 keer per dag)
Enschede: eens per 30 minuten (35 keer per dag)
Zevenaar: geen regelmatig patroon (8 keer per dag ICE/CNL, 4x Syntus in het weekend)
Venlo: elk uur (18 per dag)
Heerlen: elk uur (17 per dag)
Maastricht: elk uur (19 per dag)
Roosendaal: ongeveer elk halfuur (34 keer per dag: 18 IC's, 16 stoptreinen)
Ow ja, vergetenquote:Op woensdag 12 april 2006 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
als je toch bezig bent
Hengelo (Oldenzaal)?
was het maar 2 kilometer dan kon je nog overwegen een taxi te pakken, of te gaan lopen. Het is 18 kmquote:Op woensdag 12 april 2006 15:24 schreef MREn het volgende:
Blijft er een nagenoeg treinloos stuk van net 2 kilomoter over *zucht*
zou het ook lukken om te joyriden met een trein?quote:Op woensdag 12 april 2006 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
was het maar 2 kilometer dan kon je nog overwegen een taxi te pakken, of te gaan lopen. Het is 18 km
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |