abonnement Unibet Coolblue
pi_37914236
Hmmm ik weet niet of ik deze foto's mag doorlinken, maar op Acne.org staan deze foto's...

Voor:


Na 3 maanden:


Na 6 maanden (met alleen een beetje poede, geen foundation):


Dit ben ik dus niet!
Toen ik deze laatste foto voor het eerst zag, kreeg ik trouwens wel erg hoge verwachtingen van de Roa!
Mijn huid is nu ongeveer vergelijkbaar met foto 2, alleen iets minder rode vlekjes maar mijn acné was ook niet zo erg...(ben 3,5 maand bezig, time flies)
pi_37922482
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:15 schreef wackiejacky het volgende:
Shitzooi ik heb weer te vroeg gejuicht

Welgeteld drie dagen zonder pukkels gezeten en hoppa, er zitten er nu alweer een stuk of vijf aan te komen op exact dezelfde plek als waar ze iedere keer tevoorschijn komen.

Het begint iedere keer als een soort kleine blaasjes en daar komen dan wel een soort witte kopjes op. En zo gaat het nu dus al drie jaar, als ze dan eidnelijk verdwenen zijhn komen ze op precies dezelfde plek were terug. Dus ook met de ROA

Verdomme, de lol is er wel vanaf nu, ik kan wel janken onderhand
na 3 jaar? hoeveel kuren heb je gehad dan? en nu nóg bezig of al (paar maanden?) gestopt
Haleloeja
pi_37948528
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 17:40 schreef Gelderland het volgende:

[..]

na 3 jaar? hoeveel kuren heb je gehad dan? en nu nóg bezig of al (paar maanden?) gestopt
Nee ik bedoel dat ik al 3 jaar voortdurend van die uitbarstingen heb. Dat ik dan weer effe een gaaf huidje heb en kabaaaam dan komen d'r ineens weer 10 pukkels tegelijk. Altijd op dezelfde plaatsen.

Met die ROA-kuur is dat patroon niet echt doorbroken geweest, sterker nog, heb eigenlijk alle maanden onder gestaan. Ik ben daar dus 4,5 maand mee bezig. Formuleerde het een beetje ongelukkig.

Maar goed, die bultjes van gisteren trekken alweer weg. Ik merk echt dat ik helemaal para ben als er maar iets op mn gezicht verschijnt. Misschien ook te hoge verwachtingen had en me erbij moet neerleggen dat 't altijd wel wat onrustig zal blijven rondom mn mond (want daar zitten ze altijd).

Gewoon bizar hoeveel het scheelt. de dagen dat mn huid rustig is heb ik energie voor tien en voel me super. Zodra er maar iets begint op te spelen raak ik gelijk down.

Maar goed, geduld geduld...nog ene paarw eekjes en misschien dat het daarna ook alleen maar nog meer gaat herstellen.


Heb nl. al wel vaak gehoord "He Jack, je huid ziet er echt beter uit nu" en dat doet me goed. het begint mensen op te vallen, mn ouders zeiden het vorige week ook al. Is dus eigenlijk pas sinds en weekje of twee dat het ein-de-lijk gaat verbeteren nu. Ben dus alleen heel para dat het maar voor even is en ik straks weer (zoals ik gewend ben) zo'n uitbarsting krijg.
It's all about respect!
  donderdag 18 mei 2006 @ 22:43:44 #206
146778 Oom_Govert
je weet tog?
pi_37969921
@MISTAH!
Al een tijdje niks meer van je gehoord, ben erg benieuwd welke keuzes je uiteindelijk gemaakt hebt en of het inmiddels al wat beter met je gaat. Hoop het echt voor je!

@Wackiejacky
Als je je psychische gesteldheid zo laat beinvloeden door een paar puistjes is een psycholoog dan niet beter voor je dan een dermatoloog? Of is het een bijwerking van de Roa?
pi_37989255
hmmm, ik dacht dat het raar was dat ik nog niet zoveel resultaat heb achter 2 maand
maar na de andere posts te lezen is dit blijkbaar niet ongewoon
  vrijdag 19 mei 2006 @ 15:10:55 #208
88849 Extend
Nee vast niet...
pi_37990319
Ik ben nu 1.5 maand gestopt met de kuur, toen ik stopte was lang niet alles over (rug vooral), maar het verbeterd nog elke dag, ik ben nu helemaal puistvrij (alleen zo nu en dan eeen heeeeele kleine op voorhoofd of neus ). Heb alleen nog vlekken op men rug maar door de lekkere zon(nebank) verdwijnen die ook als sneeuw voor de zon

Gewrichtenpijn en moeheid heb ik ook niet meer

Succes iedereen en blijf doorzetten, voor de meeste is het echt de moeite waard!
  zaterdag 20 mei 2006 @ 11:04:07 #209
146778 Oom_Govert
je weet tog?
pi_38011913
Lekker bezig extend! Hoop dat iedereen op termijn zo tevreden zal zijn over het resultaat!
Wat heb je tijdens de kuur als vervelendste bijwerking ervaren?

Ik ben nu een maand bezig en heb echt elke dag een bloedneus, rete irritant op je werk bijvoorbeeld. Mn bloedtests waren gelukkig prima in orde ondanks mijn zondige gedrag! Dus een stevig sappie op zn tijd kan zeker geen kwaad...
pi_38012422
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 11:04 schreef Oom_Govert het volgende:
Wat heb je tijdens de kuur als vervelendste bijwerking ervaren?
toen ik het vorig jaar gebruikte heb ik (toenertijd) niets écht als vervelende bijwerking ervaren. Het enige wat ik super k*t vond was dat je dus (niet veel) alcohol mag drinken! En aangezien ik elke week uitga (en alcohol drink) was dat best verrot. Want 't liefst wil ik niet hebben dat mijn vrienden etc. weten dat ik Roa slik voor acné....
Haleloeja
pi_38026902
Hoi mensen,

Ik ben nu precies 1 maand op weg in mijn 6 maanden durende ROA kuur van 60 mg/dag. Voordat ik aan deze kuur begon heb ik hier een lijstje met probleempunten gepost waarover ik duidelijkheid wilde voordat ik begon, en waren verschillende mensen zo aardig om hierop te reageren. Dit ga ik nu dus ook doen aan de hand van mijn eigen ervaringen. Dit waren de probleempunten:

1. Zeer weinig alcohol
2. Negatieve invloed op sportprestaties en herstel
3. Moeheid en lusteloosheid
4. Kans op depressieve gevoelens
5. Niet of weinig in de zon / geen zonnebank
6. Droge lippen en gevoelige huid

En dit is wat ik (tot nu toe) daadwerkelijk heb ervaren:

1. Ik ben wel iets voorzichtiger met alcohol, maar toch heb ik bijvoorbeeld op bevrijdingsdag wel een pilsje of 10 gedronken. Het effect hiervan was eigenlijk niet anders dan het effect wat alcohol normaliter op me heeft. Misschien dat ik ietsjes sneller wat wankeltjes wordt, maar ik betwijfel het.

2. Sporten gaat echt prima. Wel heb ik het gevoel iets langer spierpijn of een beetje een verzuurd gevoel in mijn benen te hebben na voetbal, fietsen of hardlopen. Ik geloof wel dat sporten je fitter houdt tijdens de kuur en de rest van de bijwerkingen vermindert.

3. Moe en lusteloos ben ik niet over het algemeen. Wel een paar daagjes erg moe geweest, maar heb ook een erg drukke tijd nu, en het is weer het eind van het studiejaar dus ben ook echt aan vakantie toe.

4. Van depressieve gevoelens of extra angst/paniekklachen (waar ik ook vragen over had) heb ik geen last.

5. Zon: Ik merk dat ik zeker sneller kan verbranden, vooral in the face. Maar door mijn fijne Vichy SPF 60 zonnebrand kan ik heel lang in de zon vertoeven. Tijdens een excursie waarbij ik de hele dag buiten was vorige week, met die warme dagen, was ik zelfs één van de weinigen van de groep die níet was verbrand!

6. De meest irritante bijwerking tot nu toe is toch: droge lippen. Tering zeg, vooral vorige week met die zon. Zo droog, en zo mijn mondhoeken uitgescheurd dat ik amper nog kon lachen, letterlijk! De vellen hingen aan mijn lippen. Heb er echt hele potjes Blistex tegenaan moeten gooien. De laatste dagen gaat ook dat weer beter. Heb ook een flink droge huid, soms korstjes op mijn hoofdhuid (in haar), en droge armen. Na het douchen slaat mijn gezicht soms ook wit uit van de droogheid. Soms heb ik ook last van droge ogen. Maar goed, dit is ook een teken dat er iets gebeurt, toch?


Nou ja, en verder weinig onvoorziene bijwerkingen. Regelmatig een bloedneusje idd, maar dat vind ik niet zo erg. Komt ook vaak omdat er korstjes in zitten (droog ook) en ik daardoor ga zitten peuteren, waardoor het dus gaat bloeden.

Tot nu toe zijn de bijwerkingen dus zeker te overzien. Het ging ook steeds beter met mijn puisten, maar helaas sinds een dag of 4 toch weer een beetje een uitbraak. Maar dit is okay, ik heb geduld, ik heb me er ook op ingesteld dat het een maand of 2 a 3 duurt voordat het echt gaat verbeteren.

Alright, dat was hem weer. Succes allemaal!


p.s. Ik gebruik als dagcreme Nivea for Men Sensitive, maar heb soms het gevoel dat dit een beetje te vettig is, en wel eens wat puistjes zou kunnen veroorzaken. Zijn er andere gebruikers hier van Nivea (for Men) producten die goede of slechte ervaringen er mee hebben?
  zondag 21 mei 2006 @ 00:40:04 #212
146778 Oom_Govert
je weet tog?
pi_38035596
Hey A_J, mooie opsomming, laat ik hetzelfde doen en bij je ps beginnen:
Ik gebruik ook nivea sensitive, heerlijk spul, beetje vettig inderdaad, maar wel de hele dag een soepel huidje!

1. Zeer weinig alcohol:
Ik drink mede door het mooie weer eigenlijk best veel. Had even twijfels over mn bloedtests maar gelukkig geen probleem. Mn derma heeft er ook niet veel problemen mee, zolang het maar 1 à 2 keer in de week is. Ik houd er eigenlijk geen enkele rekening mee, maar ben wel sneller aangeschoten. Ik ben voorstander van de theorie dat in de bijsluiter van een asperine ook staat dat je geen alcohol mag drinken en daar trekt ook niemand zich wat van aan.

2. Negatieve invloed op sportprestaties en herstel:
Ik merk door hockey dat mn polsen wel meer te verduren hebben, maar goed te houden

3. Moeheid en lusteloosheid:
's avonds merk ik wel dat ik echt op ben, maar vooral mn droge ogen geven me een moe gevoel terwijl het verder fysiek best meevalt.

4. Kans op depressieve gevoelens:
Geen

5. Niet of weinig in de zon / geen zonnebank:
Nog niet geprobeerd, ga zeker voordat ik op vakantie ga een zonnebankje pakken. Doen meerdere mensen zoals uit dit forum blijkt.

6. Droge lippen en gevoelige huid:
Sjesus, droge lippen tot en met! Blistex is geen goed spul trouwens, Purol is zachter, vetter en droogt minder uit.
En sinds een week elke dag een bloedneus, soms zelfs meerdere!
Neem het voor lief, alles voor het goede doel.

Veel plezier met jullie roa pret pilletjes
(ps: iemand wel eens zo n capulse doorgebeten? is ie vies? )
pi_38199568
Woeiiii nog anderhalve week en dan ben ik eindelijk klaar! Wordt tijd ook, begin te merken dat er rare vlekken op mijn huid komen en wondjes genezen steeds minder goed. Heb nu een aantal dagen alleen maar zinkzalf op mn pukkels gesmeerd omdat ik de deur niet uithoefde en nu zijn ze aardig weg. Maar goed, nu is mn huid weer vet droog. Ga toch eens aan de derma vragen of 't niet iets met creme ofzo te maken kan hebben.

Wat ik ook al bedacht heb, is dat die pukkels steeds alleen aan de rechterkand van mn gezicht komen. Rondom mn mond dus. Of dat misschien kan omdat ik op die kant slaap. En er zodoende dus veel meer wrijving is.

Anywayz, afgezien van twee grote rode vlekken aan weerszijden van mn gezicht (waar twee dikke knoeperds zaten waar ik natuurlijk weer niet vanaf kon blijven, ik blijf die korstjes en velletjes eraf peuteren en dat moet je NIET doen met ROA! ) lijkt het nu toch weer aardig rustig. Nu moet ikzelf nog rustig worden haha want ben elke dag weer bang dat er weer zo'n uitbarsting aankomt. Moet zeggen dat ik tijdens de ROA-kuur ook veel meer last heb gehad van pukkels dan daarvoor, heel raar. Je zou 't andersom verwachten.

Ik hoop dat deze ene kuur voor mij genoeg is geweest. Is me toch nog tegengevallen, vooral qua vermoeidheid. Aan de droge lippen e.d. ben ik allang gewend, daar zou ik 't niet voor laten. Mara je moet gewoon wel sterk in je schoenen staan. ROA wordt aangeprezen als een of ander wondermiddel en als dan maandenlang blijkt dat het bij jou nog niets uithaalt kun je daar aardig down van raken.

Ik las hierboven een opmerking van iemand die zei dat ik beter bij een psycholoog terecht kon dan bij een dermatoloog. Nou ik had al eerder aangegeven dat ik een verleden heb van depressies en inderdaad best onzeker ben. Believe me daar heb ik jarenlang hulp voor gekregen en hard voor geknokt. Maar door dingen uit het verleden zijn er nu eenmaal littekens gemaakt en heb inderdaad gemerkt dat deze hele periode weer dingen omhoog heeft gehaald. Het is niet zo dat ik er mijn hele leven oor laat beinvloeden, met een hele dot make-up op ga ik toch wel op stap in het weekend, maar ik voel me egwoon minder happy met mezelf. En zo gek is dat ook niet, het ziet er soms echt nasty uit.

Ik zit nog steeds te dubben of ik de foto's eens zal plaatsen, maard aarvoor moet mn huid wel eerst weer helemaal zuiver en goed zijn. Omdat het me ander te confronterend is. Wellicht dat degenen die vinden dat ik niet zo moet piepen (al denk ik dat de meesten hier donders goed begrijopen hoe verrot het is als je huid je in de steek laat) dan snappen waarom ik er zo mee gezeten heb.

Zo sta ik bijv. regelmatig model voor een fotograaf en je snapt dat dat niet echt opschiet met al die bulten op je smoel. Ik ben ook wel eens visagiemodel, idem dito. Hele veel dingen die ik altijd deed vielen ineens in het water omdat ik juist bekend stond om mn zachte zuivere perzikhuidje en ineens veranderde dat in een onregelmatige aangetaste huid. Dat is gewoon kut.


Nou ja, genoeg geluld weer even, ik ben erg benieuwd wat de derma zegt over een week.
It's all about respect!
pi_38205883
Ik zit echt in de meest rotte periode van m'n kuur tot nu toe... M'n lippen zijn zo droog dat ze overal gebarsten zijn, vooral in de hoeken. Maar het bleef niet bij gebarste huid in m'n mondhoeken, het trekt steeds verder naar m'n wang!! Dus vanuit m'n mondhoeken lopen er droge, korstige rode gebieden naar m'n wang. Het ziet er heel vies uit en vandaag op m'n werk vroeg iemand wat ik in godsnaam met m'n gezicht heb, en: 'goh, nou, het ziet er wel slecht uit zeg!!'

Ik ben niet blij... Voel me ultiem lelijk en afstotelijk en wil de deur eigenlijk niet meer uit...

Bijna 4 maanden nu, en nog steeds pukkels hier en daar....
  donderdag 25 mei 2006 @ 18:41:34 #215
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_38206383
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:26 schreef Laura 2000 het volgende:
Ik zit echt in de meest rotte periode van m'n kuur tot nu toe... M'n lippen zijn zo droog dat ze overal gebarsten zijn, vooral in de hoeken. Maar het bleef niet bij gebarste huid in m'n mondhoeken, het trekt steeds verder naar m'n wang!! Dus vanuit m'n mondhoeken lopen er droge, korstige rode gebieden naar m'n wang. Het ziet er heel vies uit en vandaag op m'n werk vroeg iemand wat ik in godsnaam met m'n gezicht heb, en: 'goh, nou, het ziet er wel slecht uit zeg!!'

Ik ben niet blij... Voel me ultiem lelijk en afstotelijk en wil de deur eigenlijk niet meer uit...

Bijna 4 maanden nu, en nog steeds pukkels hier en daar....
Ik heb het probleem met de mondhoeken ook. Pas geleden was het helemaal rood in de hoeken. Dus een of andere "grappenmaker" op mijn werk zei: Heb je soms teveel tomaten gegeten? In ieder geval, als ik gewoon trouw elke dag 's ochtends vaseline op de mondhoeken doe (niet te dik) ziet het er wel een stuk beter uit, niet helemaal weg, maar toch. Je moet de vaseline niet te vaak gebruiken trouwens, want het werkt de ROA tegen, aangezien het nogal vet is. Maar als je het maar 1 keer per dag gebruikt is er (in mijn geval) niets aan de hand, geen extra pukkels enzo.
pi_38206438
Update:
Nu 11 weken bezig weinig last van de ROA:)

1. Zeer weinig alcohol:
Ik dronk voor de ROA al weinig tot niets dus ik heb besloten eigelijk helemaal niks meer te drinken, alleen af en toe op een feestje 1 glaasje

2. Negatieve invloed op sportprestaties en herstel:
Toen ik nog 60 mg gebruikte had ik daar wel erg snel last van: veel spierpijn en hele zere benen naar een dag staan. Nu veel minder, wel iets meer dan voordat ik ROA gebruikte

3. Moeheid en lusteloosheid:
Ben de laatste tijd wel erg moe met veel hoofdpijn, maar ik ben heel erg druk geweest de afgelopen tijd dus ik weet bijna zeker dat het daaraan ligt.

4. Kans op depressieve gevoelens:
Alleen tussen de oren in het begin. Nu niet meer.

5. Niet of weinig in de zon / geen zonnebank:
Laatst even een half uurtje in de zon gelegen en ik was gelijk toch wel rood. Dus goed smeren .

6. Droge lippen en gevoelige huid:
Ik gebruikte eerst blistex daarna purol eens geprobeerd en die werkt echt veel beter.
Verder werkt Happyderm super voor mijn gezicht en een beetje bodylotion van dove voor mijn huid.

Ik ben best wel tevreden: mijn huid is nu veel stabieler, eerst was die de ene dag heeel droog en de andere dag heeel vet. Nu is die altijd iets aan de droge kant maar met een beetje dagcreme is dat zo te verhelpen. Mijn huid ziet er nog niet echt mooi uit vind ik, ik heb dan nog maar een paar puistjes maar nog wel veel onregelmatigheden en vlekjes. Maar ik zie het wel positief in.
pi_38230936
Zo, Weer eens een update.
Ik ben nu een maand of 8 klaar met Roa. had daarvoor middelmatige acné. Ik heb nu in 8 maanden misschien 5 pukkeltjes gehad. Met andere woorden, ROA heeft mij gewoon clean gemaakt.
Ik heb er wel op moeten wachten. Pas na 5 maanden enig resultaat. ben ook wat ouder, 32. Ik denk dat hoe dieper de rotzooi zit de langer het duurt voordat het eruit komt.
Ik heb geen spijt van mijn kuur, als het terug komt ga ik gelijk weer aan de ROA. Bijna geen bijwerkingen gehad. Alleen droge lippen. Smeren met Aquaphor is het enige wat echt goed hielp bij mij. Het spul lijkt sterk op vaseline, maar het werkt voor mij heel erg goed. (Te bestellen via Amazon.com in de US)

Ik wens iedereen die het nu moeilijk heeft heel veel succes. Bedenk goed dat resultaat met ROA voor (bijna) iedereen komt, vroeg of laat. Zet door, denk positief (voor zover mogelijk...) en bedenk dat de kuur nog maar een paar weken of maanden duurt. Je zal er enorm van opknappen.
pi_38232109
Thanks subsence, dit soort berichten hebben we nodig hier.

Deze week was ik bij mijn derma, waar ik vertelde dat ik geen Roaccutane kreeg maar Isotretinoine. Hij vertelde dat hij eigenlijk wel Roa had voorgeschreven, maar dat apothekers vaak een goedkoper middel voorschrijven omdat dat door verzekeraars min of meer wordt verplicht. Alleen als er een (R) rechtsboven het woord Roaccutane wordt gezet, is de apotheker verplicht om dit merk ook daadwerkelijk voor te schrijven, en niet een middel met min of meer dezelfde werkzame stoffen. Bij de apotheker heb ik dit nagevraagd. Aanvankelijk had de mevrouw die mij hielp geen antwoord op mijn vraag, dus ik werd door de apotheekmanager in een bespreekkamer gevraagd. Hier vertelde hij me dat de producten in principe wel binnen een bepaalde foutmarge werden geproduceerd, maar toch niet hetzelfde waren als het origineel (qua vulstof, partikelgrootte, etc.). Hij vond dat dermatologen eigenlijk maar een beperkte kennis hebben op het gebied van medicatie, en vooral gekeken moest worden naar resultaat en daarnaast veiligheid. En daarin bleek weinig verschil te zitten, volgens hem. Dus was het niet een slecht idee om mensen een middel voor te schrijven wat meer dan de helft goedkoper is, en hetzelfde resultaat oplevert.

Ik heb via mijn universiteit de mogelijkheid om wat in wetenschappelijke artikeltjes te neuzen en ben eens gaan zoeken op dit onderwerp. Onderstaand abstract wil ik de nieuwsgierige ROA gebruiker niet onthouden:

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Uit:
Current Medical Research and Opinion
Volume 22, Issue 3, March 2006, Pages 603-615

Pharmaceutical quality of generic isotretinoin products, compared with Roaccutane

Taylor, P.W.a c , Keenan, M.H.J.b

a School of Pharmacy, University of London, London, United Kingdom
b Micron Research Limited, Ely, Cambridgeshire, United Kingdom
c School of Pharmacy, University of London, 29/39 Brunswick Square, London WC1N 1AX, United Kingdom


Abstract

Background: Isotretinoin is the drug of choice for the management of severe recalcitrant nodular acne. Several generic products are available. However, their pharmaceutical quality, in particular particle size distribution, which may affect safety and efficacy is unknown. Hence, prescribing of some generic products may be problematic. Objectives: To assess the pharmaceutical quality of 14 generic isotretinoin products compared with Roaccutane (F. Hoffmann-La Roche Ltd). Research design and methods: Tests were performed according to Roche standard procedures, European and US pharmacopoeia specifications. Tests included isotretinoin content, identity and amount of impurities and degradation products, effect of accelerated shelf-life studies on stability, particle size distribution and composition of non-active ingredients. Results: The 14 isotretinoin products differed by 30-fold in median particle size and showed variation in their non-active ingredients. The average isotretinoin content of Acnotin and Acne-Tretin fell outside the 95-105% Roche specifications. Following accelerated shelf-life tests, only four products retained isotretinoin content within Roche specifications, whilst Acne-Tretin (the only powder formulation) lost 72.5% isotretinoin content. Two generic products exceeded the ± 2% specification (Ph.Eur.) and a further three exceeded the ± 1% (USP) for tretinoin content, eight exceeded the 2.54% specification for total impurities and six contained ≥ 5 unknown impurities. Isotretinoin-5.6-epoxide content exceeded the 1.04% specification in five generic products. Conclusions: Thirteen generic products failed to match Roaccutane in one or more tests and 11 failed in three or more tests. It cannot be assumed that all generic isotretinoin products are as therapeutically effective or safe as Roaccutane. © 2006 Librapharm Limited.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Het lijkt er dus op dat Roaccutane van la Roche wel het meest betrouwbare product is. Toch moet je je bij dit soort onderzoeken altijd afvragen of Librapharm Limited wel compleet onafhankelijk is en op geen enkele manier banden heeft met la Roche.

[ Bericht 2% gewijzigd door A_J_ op 26-05-2006 14:49:45 ]
pi_38265449
En je kan je afvragen of die 1% meer of minder isotretinoine wel effect heeft aangezien de dosis per persoon toch maar vaak met de natte vinger wordt vastgesteld.
pi_38272152
Even een update: ik ben bij de dermatoloog geweest en ik ga nu weer van 30 mg naar 20 mg. Het gaat erg goed, ben nu 15 weken bezig en heb eigenlijk geen acné meer! Maar vooral vanwege mn rode mondhoeken ga ik nu naar 20 mg toe. Dan heb ik weinig tot geen bijwerkingen en is de kuur gemakkelijk uit te zitten. Ook hoef ik waarschijnlijk niet tot 120 mg per kg lichaamsgewicht door te gaan. Dus das helemaal mooi Ik heb ook een nieuw cremepje gekregen voor mn mondhoeken en waarempel, hij helpt! Het heet: miconazolnitraat (20mg) en hydrocortison (10mg) en het is van ratiopharm. Het neemt echt de roodheid op mn mondhoeken weg! Dus misschien een ideetje om te vragen aan je derma.

Ik ben me erg bewust van het geluk dat ik heb nu ik al de verhalen lees op het forum. Ik heb niet zo'n erge acné en tis nu al over (hoop dat ik niet te vroeg juich natuurlijk).

Maar daarom wens ik iedereen heel veel sterkte! Het kan echt verdwijnen, richt je maar op de gedachte van een mooi huidje. En dat je iedereen recht in zn gezicht durft aan te kijken, zonder zelfbewust te hoeven zijn. Dat is echt fijn!
pi_38272478
Ben nu ook al een jaar (give or take 1 of 2 weken) klaar met ROA.
Ben ook helemaal clean, geen pukkels meer op m'n rug en heel af en toe nog 1 op m'n gezicht, maar dat blijf je houden door het scheren

Kortom... ROA is echt de grootste troep ooit... maar het werkt wel.
pi_38272846
Ik vind het zo heerlijk dat mijn rug en mijn gezicht lekker zacht aanvoelen zonder vet te zijn
pi_38272850
Een hele tijd dit topic/forum bezocht, maar tijdens mijn pauze tijdens het blokken klikte ik er nog eens op.

We zijn nu 6(denk ik) maanden verder...
ik slik nu 30mg per dag. Mijn acne is reeds enorm verminderd, maar nog niet volledig weg.
Ik heb nog steeds last van enorm droge lippen, maar mijn droge huid is weg. Dit kan wel zijn omdat ik mijn huid goed insmeer, maar voorheen droogde mijn huid veel sneller uit! Ik kan soms zelf zonder creme rondlopen. Aangezien ik, net zoals iedereen, graag met een bruin tintje erbij loop heb ik het gewaagd om in de zon te zitten. Het gevolg was dat ik helemaal verbrand was! Geen pretje als je je dus niet goed insmeert. Ik had me ingesmeert maar blijkbaar was de zonnencreme out of date.
Volgende week moet ik terug op consultatie gaan en we zullen zien wat de dokter zegt. Ik denk wel dat ik nog eventjes zal moeten verder doen, want alles is nog niet weg.

Owja, soms komen er weer wat bij. Dat vind ik eigenlijk wel verschrikkelijk want mijn huid is nu juist terug wat mooier. Mensen spreken mij precies gemakkelijker aan en als ik weg ga ofzo dan kijken er af en toe zelfs meiden naar mij . Desondanks dat ik reeds een schat van een vriendin heb is het wel fijn om te beseffen dat er nog andere meisjes u een leuke jongen vinden. Ik ga er nooit op in ze, het geeft gewoon een fijn gevoel.

Bij deze....
pi_38328421
Hey allemaal, ik heb ook al een hele tijd dit forum bezocht. Ik heb de afgelopen 4 maanden elke dag 30mg roaccutane geslikt en ik heb vandaag van mijn dermatoloog te horen gekregen dat ik klaar ben met mijn kuur!!!! Het is ook echt enorm verbeterd bij mij, heb eigenlijk alleen nog maar een paar rode vlekjes maar verder is alles weggetrokken!!! Ik hoop dat het niet meer terugkomt maar als dat wel het geval is, zal ik zeker weer een kuur doen. Ik wil iedereen nog sterkte wensen met zijn of haar kuur en hou de moed erin want het is zeker de moeite waard!!

@ TT2: het is zeker ene fijn gevoel dat je mensen weer fatsoenlijk kunt aankijken en dat je weet dat zij jou weer kunnen aankijken zonder iedere keer vreemde blikken te moeten werpen op je gezicht!!!!

Groetjes Danielle
  dinsdag 30 mei 2006 @ 08:33:43 #225
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_38358516
Hier kabbelt het nog steeds vrolijk door
De ene week gaat het de goede kant op, maar de andere week ziet het er niet uit door het krabben

En inderdaad, dan die blikken van anderen. Maar ja nu is het meer mijn eigen schuld. Ben nu trouwens een maand of twee bezig.
pi_38392602
Zoals velen hier heb ik op het moment vooral last van droge ogen, waardoor ze moe aanvoelen. Een bijkomend verschijnsel wat ik nogal irritant vind is dat het oogwit behoorlijk rood is. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
pi_38399004
@A_J_
Ik zou het even in de gaten houden. Ik heb namelijk al 2x oogontsteking gehad dankzij de Roa, met wat oogdruppels (via de dokter) was het zo verdwenen.

Verder even een update hiero:
Ik ben nu zo'n 21 weken bezig en net zoals vorige keer ben ik acne vrij. Heerlijk. Verder krijg ik wel steeds meer last van enorme droge, rode en ingescheurde mondhoeken, zwaar vervelend. Maar goed nog altijd beter dan acne. Verder heb ik nauwelijks last van bijwerkingen.
Helaas pindakaas
pi_38399713
@Jeronimos

Lees ff terug in mijn berichtje, die creme werkt perfect tegen je mondhoeken, het is bij mij helemaal weg!
pi_38432668
Thanks for the tip Jeronimos, ik heb contact opgenoment met de derma, de oogdruppels besteld en haal ze vanmiddag op bij de apotheek.
pi_38475456


Kom net terug van de dermatologe. Zit nu aan mn 7200mg en heb 5 maanden ROA geslikt (eerst ene maand 40mg/dag, daarna 60mg/dag).

De bloedtesten waren goed, maar over mn gezicht was ze niet tevreden. Ikzelf ook niet, heb nog steeds puisten en de rechterkant van mn gezicht blijft onrustig. Ik moet nu een half jaar stoppen en waarschijnlijk dan een tweede kuur, sowieso pas als de zomer voorbij is ivm de zon.

Ze snapt niet hoe het kan dat 't zo hardnekkig is bij mij. Het BLIJFT gewoon terugkomen, ondanks jaren smeren met Benzac, antibiotica, nu die ROA...


Was een behoorlijke domper want had echt mn hoop hierop gevestigd, nu blijkt dat zelfs dit niet werkt. Denk dat de aandacht nu komt te liggen op het accepteren van mn slechte huid en ook maar accepteren dat ik het huidje dat ik de eerste 25 jaar van mn leven nooit meer zal terugkrijgen

Al met al niet zo positief uitgepakt voor mij dus.
It's all about respect!
pi_38477311
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 14:49 schreef wackiejacky het volgende:


Kom net terug van de dermatologe. Zit nu aan mn 7200mg en heb 5 maanden ROA geslikt (eerst ene maand 40mg/dag, daarna 60mg/dag).

De bloedtesten waren goed, maar over mn gezicht was ze niet tevreden. Ikzelf ook niet, heb nog steeds puisten en de rechterkant van mn gezicht blijft onrustig. Ik moet nu een half jaar stoppen en waarschijnlijk dan een tweede kuur, sowieso pas als de zomer voorbij is ivm de zon.

Ze snapt niet hoe het kan dat 't zo hardnekkig is bij mij. Het BLIJFT gewoon terugkomen, ondanks jaren smeren met Benzac, antibiotica, nu die ROA...


Was een behoorlijke domper want had echt mn hoop hierop gevestigd, nu blijkt dat zelfs dit niet werkt. Denk dat de aandacht nu komt te liggen op het accepteren van mn slechte huid en ook maar accepteren dat ik het huidje dat ik de eerste 25 jaar van mn leven nooit meer zal terugkrijgen

Al met al niet zo positief uitgepakt voor mij dus.
aha dat is balen. Hoop houden is moeilijk, maar je moet wel weten dat het altijd nog kan verbeteren ná je kuur. al is dat een kleine kans omdat je nu al 5 maanden bezig bent. Jammer ook dat je niet nog een maandje door mag slikken. Sommige slikken het 6 maanden namelijk....

Maargoed, hóe slecht is je huid dan? Heb je footje, of is het zoiets als op de foto's bovenaan deze pagina
Haleloeja
pi_38478661
Vandaag naar de derma geweest!
4 maanden op weg nu... Ik heb op het moment geen pukkels, alleen wondjes en rode vlekjes (wel een heleboel!). Ze vond dat het er goed uit ziet en ik begin dus aan m'n laatste maand! Als het zo doortrekt ben ik er straks helemaal vanaf!! (ik ga er maar van uit dat die laatste pukkels die ik af en toe nog krijg, op den duur ook niet meer zullen komen... )
Bloedtesten waren goed, ook al drink ik naar mijn eigen mening écht teveel...
Het is zoo fijn, als ik met mn hand over m'n wang ga, voelt het gewoon zacht en glad!



Wat rot zeg, Wacky Jacky... Hmmm het verschilt natuurlijk per persoon... Ik heb ook pas de laatste paar weken dat ik echt denk: ja, het werkt! Misschien dat het nadat je stopt idd nog doorwerkt en dat het alsnog verbeterd... maar dat het gewoon een beetje langzaam reageert ofzo...
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:06:52 #233
146778 Oom_Govert
je weet tog?
pi_38485158
Wat een verschillende verhalen! Ik hoop dat ik bij de afdeling Laura hoor....
Super balen voor je wackie!

Inmiddels ruim 1,5 maand aan de gang, buiten bloed neuzen, droge lippen etc nog niet echt resultaat...maar ik heb geduld
  zondag 4 juni 2006 @ 21:30:09 #234
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38541748
Zien hier ook mensen die niet zulke erge acne hebben, maar wel een ZEEEER vette huid en daar Roaccutane voor hebben gekregen?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 5 juni 2006 @ 11:10:56 #235
141914 anneloeke
nice but naughty
pi_38553459
Laura... toen ik je berichtje las dacht ik "f*ck, het leven is niet eerlijk".. maar ik ben echt wel blij voor jou hoor .. het is gewoon echt rot als het bij jezelf niet zo vlot gaat..

Wacky... ik hoop dat je alsnog je perzikvelletje terugkrijgt.... al is het na een volgende kuur...
Bij mij slaat het ook niet zo erg aan...
Ik heb wel reeds van bij het begin al van mijn dermatologe te horen gekregen dat ik mij aan een lange kuur mag verwachten... ik moet toch zeker een maand of acht (of negen of...) nemen volgens haar (ook eerst 40, nu 60mg per dag). Ben nu al 3.5 maand bezig... het einde is dus nog lang niet in zicht
Ik hoop alleen dat ik niet meer bezig ben tegen dat jij terug mag beginnen.
pi_38553687
quote:
Op maandag 5 juni 2006 11:10 schreef anneloeke het volgende:
Laura... toen ik je berichtje las dacht ik "f*ck, het leven is niet eerlijk".. maar ik ben echt wel blij voor jou hoor .. het is gewoon echt rot als het bij jezelf niet zo vlot gaat..
Hmmm het is niet zo dat ik nu een perzikhuidje heb hoor... Ik heb alleen niet meer dan één pukkel tegelijk, op het moment zelf helemaal geen. Maar ik zit onder de rode vlekjes, m'n vangen, en ook m'n kin. En dat lijken net pukkels, hoewel ze gewoon plat zijn. Mensen vragen zich dus ook echt af of het wel vooruit gaat door die medicijnen, en dan moet ik steeds uitleggen dat het geen pukkels meer zijn, maar rode vlekjes... En dan krijg ik een blik van 'Hmm. Ja ja het zal wel...'
pi_38605302
hoi mensen!

ik ben nu met maand 5 bezig.. Ben al sinds de derde maand pukkel vrij.
Nu beginnen zelfs de vlekjes al weg te trekken!! super blij gewoon, heerlijk dat je naar een meisje kunt toe stappen zonder te denken dat ze naar je pukkels kijkt.
En natuurlijk niet meer zo'n glimkop!
Ik heb geen bijwerkingen das echt relax, alleen 1 ding dat ik steeds minder fit ben.
denk dat dit komt door best wel veel alcohol dat ik tijdens mijn roa kuur gebruik, maar gelukkig word mijn bloed elke twee weken gecheckt en alles is goed..

groetjes
ik doe wat ik zeg en zeg wat ik denk!!
pi_38655455
hey mensen... goed omt e horen al die positieve berichten!!! wackiejacky...vind het serieus klote voor je, maar hopelijk klaart het op na de kuur, hoor je idd vaker en anders succes met de 2e kuur als je er aan gaat beginnen...

deze week weer bij de derma geweest, ben vandaag precies 8 weken bezig. gesprek was gewoon voor controle, of ik geen vreemde bijwerkingen had enzo. hier heb ik geen last van. droge huid is te doorstaan met vichy normaderm, droge lippen met purol en dat is hetw el zon beetje. heb wel rode huid in me gezicht, vind ik persoonlijk de rotste bijwerking, maja met de zon opkomst kan ik die ook meteen als smoes gebruiken, hahha.

derma zei dat die het resultaat begon te zien. heb nu nog ongeveer 3 grotere in me hals die er al tijdje zitten. hij zei dat het vanaf nu alleen maar beter kan worden , na 2 maanden. ben zelf redelijk positief over het resultaat...me vette huid is totaal verdwenen, voelt nu zacht aan en eigenlijk grootste gedeelte is dus ouistvrij. wel nog veel vlekjes, ma me derma zei dat nu er minder nieuwe bijkomen de huid de kans krijgt om zich fatsoenlijk te herstellen. we hopen erop en wachten af....

goed, ik wens iedereen weer succes met het vervolg van de kuur en keep us posted!!!
  donderdag 8 juni 2006 @ 22:42:01 #239
142176 GijsXL
Haywood Jablowme
pi_38675078
Ik ben inmiddels drie maand bezig met de kuur en resultaat begint nu te komen. Ik ben eigenlijk bijna puist vrij, het zijn nu allemaal rode vlekken. Ze trekken langzaam weg, maar is er een middel voor die wat tegen deze vlekken doet? Nu heb ik ook een tweede vraag. Ik heb altijd het ID gehad dat ik na het eten van chocolade puisten kreeg. Dit is tijdens de kuur overigens niet zo. Maar nu is mijn vraag, als ik straks klaar ben met de kuur. Komt het dan weer terug dat je veel puisten krijgt door het eten van bijvoorbeeld chocolade?
Amsterdam begint met een "a" en eindigt met een "e"
  donderdag 8 juni 2006 @ 23:55:47 #240
146778 Oom_Govert
je weet tog?
pi_38677909
Er is nog nooit wetenschappelijk bewijs geleverd dat je acne krijgt van ingredienten uit welk dieet dan ook, dus ook niet van chocolade. Allergie voor bepaalde stoffen in chocolade kan natuurlijk altijd, maar de kans is vele malen groter dat chocolade als zondebok wordt gebruikt, het is bijna nooit een daadwerkelijke veroorzaker van puistjes. Net als bij chocolade gaan er ook verhalen de ronde over aardbeien en bijvoorbeeld varkensvlees, allemaal onzin dus.

Goed om te horen dat het met de meesten van jullie zo lekker gaat! Hoop dat ik binnenkort ook resultaat zie!
pi_38679110
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 23:55 schreef Oom_Govert het volgende:
Er is nog nooit wetenschappelijk bewijs geleverd dat je acne krijgt van ingredienten uit welk dieet dan ook, dus ook niet van chocolade.[...]
Vroeger werd door de wetenschap algemeen geaccepteerd dat voeding geen invloed zou hebben op acne. Zeer veel websites en zelfs artsen baseren zich nog steeds op dat idee.

Tegenwoordig zijn er steeds meer studies die suggeren dat voeding direct of indirect wel degelijk een bepaalde invloed kan hebben bij een aantal mensen. Dit betekent meestal helaas niet dat je meteen acne-vrij bent als je een goed dieet neemt, maar het kan in een bepaalde mate helpen.

Zo raar is het niet, dat voeding een bepaalde invloed kan hebben. Voeding heeft namelijk invloed op zeer veel processen in het lichaam, waaronder op je hormoonhuishouding en de huid.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:48:14 #242
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38689921
@mwuhaha: Precies, ik ben het daar ook mij eens. Alleen is niet iedereen even gevoelig voor de acne-dieet relatie, net zoals dat niet iedereen gevoelig is voor de zout-bloeddruk relatie.

Heel simpel gezegd, je bent wat je eet, alhoewel dat niet altijd opgaat.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38759234
Jullie ook allemaal met factor 50 aan het gesmeren geslagen deze dagen...? Ik ben jaloers op mensen met een bruin kleurtje....
pi_38762051
Ik heb eigenlijk bizar weinig last van zonnebrand
Desondanks toch nog een best aardig kleurtje, dus ik klaag niet.

Ik heb alleen wel opvliegers en heel snel een rood hoofd door de warmte Ik zweet me ook kapot, vooral 's nachts

Ik ben trouwens al een maand lang aan het snotteren en heb een verstopte neus. Dus ik vroeg de dermatoloog of Roaccutane hooikoorts versterkt en hij zei dat het best wel eens zou kunnen omdat de slijmvliezen kwetsbaarder zijn en daardoor misschien ontvankelijker voor pollen.

Dus hij heeft me meteen een receptje voor Aerius pilletjes gegeven, maar tot nu toe helpen ze nog niet. Ik kan dus lekker doorsnotteren
pi_38764342
Haha, ja ik ben ook onwijs veel factor 60 (!!) aan het smeren (van Vichy, echte aanrader!) waardoor ik niet erg verkleur, al ben ik zeker niet wit. Het is op zich een beetje vervelend dat je een stuk beter om je lichaam moet denken met de ROA. Ik ga nu zeker niet een dag de deur uit zonder:

1. Roa pillen
2. Blistex
3. Zonnebrand crème
4. Oogdruppels
5. Dagcrème

Pffff en dat voor een man....

Maar goed, het is op zich te overzien omdat je weet dat het tijdelijk is (al is een half jaar wel vrij lang).
pi_38768318
Ik schrok vanmiddag even toen ik met mijn motor weg was: dacht dat ik geen lippenspul bij me had.
Gelukkig vond ik nog garnier lippenspul in een van de zakken van mijn jas.

Gevolg is dat ik nu dus iets van 5 of 6 verschillende lippensmeerseltjes heb en er altijd wel eentje bij me heb

(lip relief creme van blistex is prettig voor gescheurde lippen, blistex med care maakt de lippen weer soepel en purol en garnier stick om de boel continue vettig te houden. De ultieme combinatie daarvan heb ik nog niet gevonden)
pi_38786683
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 22:42 schreef GijsXL het volgende:
Ik ben eigenlijk bijna puist vrij, het zijn nu allemaal rode vlekken. Ze trekken langzaam weg, maar is er een middel voor die wat tegen deze vlekken doet?
Ik zou ook wel willen weten of er iets is dat tegen de rode vlekken helpt... Ik gebruik nu Eucerin Re-balance, speciaal voor o.a. na Acne-kuren. M'n huid wordt er wel veel rustiger van, maar het gaat niet echt hard, de rode vlekjes zijn nog steeds duidelijk aanwezig... Tips, anyone?
pi_38786913
Ohja weten jullie of ik wel gewoon inentingen voor de vakantie kan nemen...? Moet donderdag namelijk naar de GGD... of toch eerst maar even de dermatoloog bellen om het te checken?

Ennuh... Hoe lang nadat je gestopt bent is je huis zo gevoelig voor de zon...? 2 weken na het einde van m'n kuur ga ik namelijk naar Thailand en ik verwacht wel redelijk wat felle zon daar...
  maandag 12 juni 2006 @ 19:17:33 #249
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38786928
@Laura 2000

Ik heb jou fotoboek ff bekeken en ik vind dat je daar een mooie huid hebt, hoe kan dat?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38787134
quote:
Op maandag 12 juni 2006 19:17 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
@Laura 2000

Ik heb jou fotoboek ff bekeken en ik vind dat je daar een mooie huid hebt, hoe kan dat?
Die grote foto is bewerkt met Photoshop Is ook al een jaar of 4 geleden trouwens... En toen was ik aan de pil en had ik weinig tot geen acne.

Mijn acne kwam terug toen ik een spiraaltje nam, die heb ik sinds februari 2005. M'n acne begon toen mild, maar werd erger en erger, tot het in december voor mezelf echt ondraaglijk werd. Toen had ik de keus, of dat ding eruit (terwijl het me SUPER bevalt , of aan de Roa (ohja eerst tetracycline)).

Maar de meeste foto's zijn van de periode dat ik aan de pil was, of van midden 2005. De foto's uit oktober/november/december en begin 2006 staan op mijn harddisk maar laat ik met tegenzin zien. Of nee, eigenlijk liever helemaal niet. (voor de voortgang van de kuur maakte ik in het begin ook iedere week foto's zonder make-up, die zijn echt horror..)

De eerste twee foto's in het fotoboek zijn trouwens uit april. De ene is gemaakt met een mobiele telefoon-camera (dus weinig details) en de tweede op stap (met een dikke laag make-up). Vandaar. Maar het was daar al wel iets verbeterd.
  maandag 12 juni 2006 @ 19:28:15 #251
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38787300
dan is dat ook weer opgehelderd.

Wat een beetje make-up, photoshop of een brakke camera allemaal wel niet kan verdoezelen...
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38787348
Jouw huid ziet er trouwens ookgoed uit in je fotoboek, Octopussy! Geen acne te zien!

Maar dat is het hem juist denk ik, ik zou echt nooit foto's van mijn probleemhuid op internet zetten... Ik schaam me er echt voor...
  maandag 12 juni 2006 @ 19:32:08 #253
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38787471
Ja die van Octopussy idd ook.....
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38787499
Nu jij nog
  maandag 12 juni 2006 @ 19:35:58 #255
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38787669
Ik wil ook aan de roa, maar me dokter wil niet en de schoonheidsspecialist zegt dat ik een mooie huid heb.

In de eerste plaats wil ik aan de roa voor me vette huid, ik word er gewoon strontziek van om elk uur me gezicht bij te deppen vanwege die verdomde overmatige talgproductie.

En om de acne weg te houden smeer ik allerlei smeersels op me gezicht, wat soms best wel irritant is.

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38787745
Hmmm dat is echt rot...
Op zich, toen ik aan de pil was en geen/weinig acne had, maar wel een vreselijk vette huid, ging ik normaderm van Vichy gebruiken. Dat hielp echt fantastisch! Weg vette huid! Te krijgen bij de apotheek, ik kan het je echt aanraden!
  maandag 12 juni 2006 @ 19:38:59 #257
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38787782
quote:
Op maandag 12 juni 2006 19:37 schreef Laura 2000 het volgende:
Hmmm dat is echt rot...
Op zich, toen ik aan de pil was en geen/weinig acne had, maar wel een vreselijk vette huid, ging ik normaderm van Vichy gebruiken. Dat hielp echt fantastisch! Weg vette huid! Te krijgen bij de apotheek, ik kan het je echt aanraden!
Normaderm heb ik al geprobeerd, vond ik niet voldoende resultaat geven.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38787855
Hmm...
Clinique? Dat heb ik geprobeerd voor ik naar de derma ging. Bij mij hielp het niet, maar ja, ik had ook best wel veel acne toen. Voor een vette huid kan het wel resultaat opleveren denk ik... Het is wel duur, maar het was ook wat sterker dan de normaderm naar mijn idee...
  maandag 12 juni 2006 @ 19:43:28 #259
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38787955
Ik weet gewoon dat Roa het enige potentiële middel is om blijvend van me vette huid en acne af te komen. Ik snap dan ook niet waarom de dokter zo moeilijk doet, hij hoeft niet constant met zo'n glimkop rond te lopen, ik wel!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 12 juni 2006 @ 19:46:14 #260
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38788048
quote:
Op maandag 12 juni 2006 19:41 schreef Laura 2000 het volgende:
Hmm...
Clinique? Dat heb ik geprobeerd voor ik naar de derma ging. Bij mij hielp het niet, maar ja, ik had ook best wel veel acne toen. Voor een vette huid kan het wel resultaat opleveren denk ik... Het is wel duur, maar het was ook wat sterker dan de normaderm naar mijn idee...
Check deze topic reeks maar, zo erg heb ik me inmiddels in huidverzorging verdiept:

Huidverzorging voor de heren (deel 12)

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38788217
Inderdaad, je kunt toch niet de rest van je leven met allerlei dure gezichtscremes gaan smeren...? Ik zag mezelf ook niet iedere maand ¤ 50,- aan die Clinique uitgeven eigenlijk, jaren achter elkaar. Kun je niet bij een andere huisarts langs gaan...?

Ik zit bij een huisartsenpraktijk met meerdere doktoren. Ik heb een vaste huisarts, maar ik ga eigenlijk altijd naar een vrouwelijke arts die er ook altijd is. Alleen zij deed best moeilijk over Roa. Toen ik er de laatste keer heen ging omdat ik toch ECHT Roa wilde, was zij toevallig op vakantie.

Toen was het: hallo vervanger, en 2 weekjes later: hallo Roa!

Snap niet dat als je aangeeft dat je er ECHT erg mee zit, ze het niet voorschrijven eigenlijk..

Misschien helpt het om te laten zien dat je jezelf al goed hebt ingelezen...? Ik had zelf het idee dat ik die dokter meer over Roa kon vertellen dan hij mij!! Ik kon zo de bijwerkingen opdreunen, en ik moest HEM vertellen dat de meeste mensen onder toezicht staan van een dermatoloog... Nou hij vond het wel een goed idee toen
pi_38788257
quote:
Op maandag 12 juni 2006 19:46 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Check deze topic reeks maar, zo erg heb ik me inmiddels in huidverzorging verdiept:

Huidverzorging voor de heren (deel 12)

Wow!!
  maandag 12 juni 2006 @ 20:00:34 #263
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38788572
Ik zal eerdaags wel weer ff een poging doen. Maar weet je wat het is, in de ogen van mij huisarts heb ik gewoon een redelijk normale huid, dat vettige ziet hij blijkbaar niet als een probleem. Echt erge acne heb ik niet, maar die vette huid is echt erg en ook alleen maar in de T-zone. Het geeft gewoon een ongezonde en ongave uitstraling.

Overstappen van huisarts is nogal moeizaam, omdat de meesten geen nieuwe patienten meer aannemen.

Mijn huisarts vind het internet ook helemaal GEEN leuk medium, omdat patienten daardoor mondiger worden en sneller hun eigen diagnose stellen, het liefst heeft mijn dokter dat ik dat hele internet de deur uit flikker.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38791432
Zo ik kom toch even met goed nieuws binnenvallen. Ben nu bijna twee weken gestopt met de ROA (was al een paar dagen voor mn laatste consult bij de derma gestopt) en heb al verteld dat ze niet tevreden was.

Dat was ik zelf ook niet. Ik heb vijf maanden lang dat spul gebruikt en vijf maanden lang steeds wel pukkels gehad. Voelde me ook helemaal niet fit en omdat je daardoor toch al niet lekker in je vel zit zie je elke pukkel als een ramp.

Toen ik hier mn vorige post had neergezet heb ik er de foto's nog eens bijgepakt van hoe mn huid eruit zag toen ik begon. Dat was helemaal abnormaal. Er is wel een heleboel verbeterd dacht ik toen.

Maar de afgelopen anderhalve week lijkt het net of mn huid zich nu pas ECHT begint te herstellen. Ik heb geen pukkel meer gewoon! Wel veel rooie vlekjes, maar ook die lijken zich ineens spontaan te gaan herstellen. Heel erg raar. Eigenlijk was het een paar weken geleden ook al beter, maar toen kwamen er toch weer wat blaasjes opzetten waardoor ik effe helemaal van slag raakte. Denk dat dat het laatste is geweest dat eruit moest ofzo achteraf gezien.


Ik wete nog dat subsense hier postte dat het bij hem ook 5 maanden geduurd heeft voor 't echt ging werken en dat 'ie ook na het stoppen met de kuur steeds meer verbetering zag. Hij is ook wat ouder (32 geloof ik?)...Denk dat dat misschien toch wel samenhangt. Als je pas als volwassene acne krijgt kan dat behoorlijk hardnekkig zijn, heeft het misschien ook langer tijd nodig om weg te gaan.


Ik wacht het nog eventjes af, blijft mn huidje zoals 'ie nu is dan wil ik wel de foto's gaan posten afgelopen driekwartjaar. Hier kan dat sowieso wel, had 't op een ander forum ook gepost tot er iemand een kutopmerking over maakte dat ik er niet uitzag en dat heeft me toch een beetje onzeker gemaakt. Maar nu voel ik me gewoon veel beter.

Ik heb ook echt weer meer energie (ondanks dat ik dit weekend de griep had), merk 't ook aan mn slapen (kom dus ouderwets weer niet in slaap ), ben gewoon klaar dat ik er vanaf ben en als het zo doorloopt dan hoeft ene tweede kuur ook echt niet. Af en toe een pukkeltje kan ik nl. prima mee leven
It's all about respect!
pi_38791491
Oja, ook al zoiets raars...

Ik heb tijdens de kuur weinig last gehad van de zon, ook wel eens onder de zonnebank geweest...

Nu vanavond om 19u gaan hardlopen, paar uur daarvoor nog factor 50 op mn kop gesmeerd, in de bossen notabene...en ik ben me een partij verbrand, niet te zuinig

Het is net of dat rare spul nu pas doet wat het moet ofzo
It's all about respect!
  maandag 12 juni 2006 @ 22:25:52 #266
141914 anneloeke
nice but naughty
pi_38794642
hey wackiejacky...

fijn dat je weer heel wat positiever klinkt!
en ook fijn dat er voor "de oudjes onder ons" toch nog hoop is..
pi_38799088
quote:
Op maandag 12 juni 2006 19:32 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ja die van Octopussy idd ook.....
voor die foto's had ik net een goede periode en ik had make-up op. En op zwart wit foto's zie je ook minder oneffenheden

Ik ben trouwens ook niet iemand met verschrikkelijk ernstige acne, maar mijn huid is ook gewoon echt niet mooi (en ben nu dus 23, acne sinds mijn 12e).

Je kan hier goed zien hoe mijn huid was vlak voordat ik met de roa kuur begon. Toch best wel veel pukkeltjes over mijn gezicht.
pi_38805966
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 00:10 schreef octopussy het volgende:

[..]

voor die foto's had ik net een goede periode en ik had make-up op. En op zwart wit foto's zie je ook minder oneffenheden

Ik ben trouwens ook niet iemand met verschrikkelijk ernstige acne, maar mijn huid is ook gewoon echt niet mooi (en ben nu dus 23, acne sinds mijn 12e).

Je kan hier goed zien hoe mijn huid was vlak voordat ik met de roa kuur begon. Toch best wel veel pukkeltjes over mijn gezicht.
Ja je hebt gelijk, het is niet heel erg, maar ik snap wel dat je er op deze leeftijd eens vanaf wilt zijn...
Hmmm bij mij was het wel wat ernstiger, maar foto's zet ik écht niet online... nou ja.... misschien als iemand het héél lief vraagt. Het is wel goed vergelijkingsmateriaal namelijk.
pi_38854055
Hoi Laura,

Ik ben er wel benieuwd naar eigenlijk. Op jouw foto's ziet je huid er perfect uit.

Groetjes Arjan
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:16:14 #270
146778 Oom_Govert
je weet tog?
pi_38860296
quote:
Op maandag 12 juni 2006 19:17 schreef Laura 2000 het volgende:
Ohja weten jullie of ik wel gewoon inentingen voor de vakantie kan nemen...? Moet donderdag namelijk naar de GGD... of toch eerst maar even de dermatoloog bellen om het te checken?

Ennuh... Hoe lang nadat je gestopt bent is je huis zo gevoelig voor de zon...? 2 weken na het einde van m'n kuur ga ik namelijk naar Thailand en ik verwacht wel redelijk wat felle zon daar...
Ik heb me vorige week ook laten inenten voor een reis naar azie, had het wel even bij mn derma gecheckt, maar dat was geen probleem.

Dus prikken maar! De naalden ben je toch al gewend

[ Bericht 1% gewijzigd door Oom_Govert op 14-06-2006 20:21:36 ]
pi_38868145
Even een update, oudere gebruikers kennen mij wellicht nog.

Ben nu ongeveer 5 maanden gestopt en ben nog steeds erg tevreden. Wel heb ik nu weer hier en daar een klein puistje maar dit treed vooral op na het scheren, maar ik stoor me hier niet zo aan omdat het gewoonweg voor mezelf wel opvalt maar voor anderen totaal niet.

Mijn huid is wel weer vetter geworden nu maar op een normale manier waarbij 1 of 2 keer wassen met koud water gewoon genoeg is.

Ik denk dat je na je Roa kuur niet moet wanhopen, je kan altijd een puistje krijgen dat kan bij iedereen voorkomen ook bij mensen met een perfecte huid. Alleen is het bij mij (tot nu toe) nooit meer dan 2 kleintjes tegelijk geweest waardoor ik gewoon erg tevreden ben omdat ik de verreweg de meeste tijd " clean" rondloop en dit erg ten goede is gekomen van mijn zelfvertrouwen.

Laatst op mijn werk vertelde ik dat ik zware medicijnen had geslikt voor mijn acne en een collega vroeg? Waarom jij hebt nooit ergens last van? Dus dat is dan wel fijn om te horen.

Meestal als ik een rood bultje voel smeer ik er wat scheerschuim op voor het slapen en de volgende dag is het plekje dan uitgedroogd en trekt binnen een dag weer weg.

Dus alle Roa gebruikers hou hoop het helpt echt, en mocht het bij mij weer erger worden ga ik gewoon nog voor een kuur!!
pi_38942257
hoi heb hier eerder een berichtje geplaatst
nog ff een vraagje.
moet je op het laatst van je kuur afbouwen met de hoeveelheid die je neemt of kun je ineens stoppen?
ik slik nu 60mg per dag en zou over een maand klaar zijn.
nou zit ik met de zomer die eraan komt. misschien zou ik nu gewoon 80mg kunnen slikken totdat mijn pillen op zijn en ik op 120mg per kilo lichaamsgewicht zit. kan dit. mijn huisarts wil liever dat ik helemaal niet meer slik hij vind het geen goed spul. heb het toch gekregen na lang aandringen.

wil er zo snel mogelijk klaar mee zijn. ben er op 7-3-06 mee begonnen

groeten bianca
  zaterdag 17 juni 2006 @ 22:00:51 #273
146778 Oom_Govert
je weet tog?
pi_38955602
Hey Bianca. Doe je alles via de huisarts, laat je ook nooit je bloed testen etc? Lijkt me in dat geval niet verstandig om 80mg te nemen op eigen initiatief.
pi_38965726
Ik heb besloten om elke maand even een update te geven, en aangezien ik nu precies 2 maanden er op heb zitten is het weer tijd.

Eerst het effect tot nu toe: Mijn acné is al een stuk verminderd! De ene kant van mijn gezicht is puistvrij, alleen nog wat rode vlekjes. Voelt echt heerlijk als ik me heb geschoren. Andere kant van gezicht daar wil nog wel eens wat doorkomen. Ik heb 2 weken geleden nog wel een redelijke uitbraak gehad waarbij zo'n 5 behoorlijke puisten doorkwamen. Beetje irri als je toch al een poosje bezig bent, maar goed - gewoon doorgaan. Voorhoofd is ook helemaal clean.

Bijwerkingen: Droge huid natuurlijk en vooral last van wat droge, rode ogen soms. Ik heb ondertussen oogdruppels die ik er in er dan in gooi, hierdoor verbetert het dan wel wat. De droogheid van mijn lippen is (ook al snap ik niet waarop) op het moment enorm afgenomen, soms hoef ik nog maar 1 of 2 keer te Blistexen per dag. Ik merk nog altijd dat mijn spierherstel minder is, dat ik wat meer en langer spierpijn heb. Dit is niet mega-irritant. Ook lijkt het dat ik wat jeuk heb in mijn gewrichten, beetje vreemd gevoel. Ik weet niet of iemand dit bekend voorkomt? (Heb wel eens wat gelezen over gewrichtspijn). Verder gaat het allemaal wel goed eigenlijk. Ben al veel in de zon geweest maar nog niet verbrand - goed blijven smeren. Wijntje of pilsje drink ik gewoon, maar wel met mate om toch de lever wat te sparen (max +/- 5).

4 months to go. Succes allemaal!

[ Bericht 0% gewijzigd door A_J_ op 18-06-2006 11:46:31 ]
pi_39020129
Het strand, laat ik dat maar niet meer doen!


Ik zat gewoon de hele tijd in de schaduw (2x ff gaan frisbeen).Jeukt als een gek!
ff een jaartje wachten


--------
Updated met een vlek die de volgende dag op mijn gezicht verscheen

[ Bericht 35% gewijzigd door Roi op 21-06-2006 12:59:23 ]
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_39020407
Ik dacht eens zuinig te zijn en heb een potje Diadermine dagcreme voor de droge en gevoelige huid gekocht. Wat een rotspul zeg. Het is heel vettig, trekt niet goed in en het gaat schilferen als je ook maar je huid aanraakt. En het ergste is dat ik (in de derde maand) nu dus weer meer echt puistjes begin te krijgen.

Ik ga weer lekker gewoon Happyderm gebruiken. Als ik dat opsmeer dan slaakt mijn huid een zucht van verlichting
pi_39053887
Ik gebruik veel dove producten. Nacht en dag crèmes. Werkt wel goed tegen de schilfers.
Verder heb ik nog als tip: Levertraanzalf.
Werkt heel goed voor de droge lippen. Bij mij tenminste. Haalbaar bij de drogist. Het heeft wel een smerige smaak. Gewoon niet zo dik smeren.
Verder gaat het met me huidje een stuk beter. Het is echt opgeknapt. Alleen heel veel rode plekjes. Hoop dat dat echt nog wel over gaat. Ben nou ongeveer 12 weken bezig.

Groetjes!!!!
pi_39080538
Hallo

Ik ben nu 14 weken bezig met 40 mg. Gisteren bij de dermatoloog geweest. Omdat ik over 3 weken op vakantie ga naar Amerika wou ze voor die vakantie met de ROA stoppen en omdat ik dan op 4 maand zit en dat gebruikelijk is bij hun . Dus ik gebruikt nog 2 weken.
Ik zit dan heb ik uitgerekend op 80mg/kg intotaal dat is wel een beetje weinig . Mijn gezicht is kwa aantal puistjes erg verbeterd kep vooral nog veel rode vlekjes dus misschien is het zo wel genoeg. Ik heb in ieder geval van de bijwerkingen ook wel even genoeg . Ik ben namelijk erg droog en heel erg moe .
  donderdag 22 juni 2006 @ 11:31:31 #279
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39105791
Hier gaat het helemaal niet goed, maar dat is mijn eigen schuld. Ik ben zo ontzettend aan het krabben. Ook heb ik last van enorme jeuk op mijn rug
  donderdag 22 juni 2006 @ 21:29:31 #280
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_39126740
Vraagje:

zijn er mensen die een aantal pillen overhebben? Ik heb altijd via dokteronline.com besteld, heb al 2 kuren achter de rug maar de acne steekt weer de kop op. Heeft wel goed geholpen overigens. Tis wel een stuk minder.
Nooit last gehad van bijwerkingen, neem max. 20 mg per dag. Mijn lichaam reageert er goed op, vandaar dat ik het via de makkelijke weg bestel. Tis alleen zo godsgruwelijk duur.
Vandaar mijn vraag of iemand die klaar is met de kuur of die toevallig teveel heeft mij wil helpen voor een schappelijke prijs, zodat het laatste beetje acne verdwijnt zonder er weer honderden euro's voor neer te moeten leggen.

Bedankt!
  donderdag 22 juni 2006 @ 21:35:11 #281
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39127015
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 21:29 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Vraagje:

zodat het laatste beetje acne verdwijnt zonder er weer honderden euro's voor neer te moeten leggen.

Bedankt!
Zoiets wordt toch meestal vergoed? En hoe doe je die lever testen dan?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39183571
Hey luitjes,
Na een tijdje googlen kwam ik hier op dit forum terecht.
Ik slik momenteel 30mg roacc. sinds vier maanden. Hiervoor heb ik ook al 8 maanden geslikt, maar helaas kwam het weer allemaal terug. Nu ziet het er wel naar uit dat het weg is en hoef ik gelukkig nog maar ff.

Helaas heb ik wel erg veel bijwerkingen gehad :
moe, erg droge huid (vooral de armen en het gezicht), hele droge lippen (de hoekjes kapot), droge en branderige ogen en de binnenkant van de neus kapot. Maar, ik heb geen moment spijt gehad. Ik was de acne ook zo ontzettend moe. Nu nog eventjes doorbijten en dan ben ik er gelukkig weer vanaf (en kan ik weer lekker in het zonnetje zonder lange mouwen!

Ik wil iedereen dan ook veel succes wensen!!!!
Wie mooi wil zijn ................................

PS: ik snap alleen niet zo goed dat iemand met deze rotzooi klooit zonder de begeleiding van een arts .......
Kusssss Inimini-tini!
pi_39206004
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 11:31 schreef poohy het volgende:
Hier gaat het helemaal niet goed, maar dat is mijn eigen schuld. Ik ben zo ontzettend aan het krabben. Ook heb ik last van enorme jeuk op mijn rug
Hey Poohy, dat krabben he, hoe komt dat? Ik heb nergens last van.... Misschien komt het door dat je een droge huid hebt, door de roa. Je kan je dan het beste altijd insmeren met bodylotion na het douchen, misschien helpt dat wel?
  zondag 25 juni 2006 @ 15:37:33 #284
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_39208362
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 21:35 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Zoiets wordt toch meestal vergoed? En hoe doe je die lever testen dan?
Als je bij dokteronline bestelt, wordt het niet vergoed. En mijn lever is prima in orde, is gebleken.
Met lage doseringen kan er niet veel misgaan. Zodra je hoger dan 60 mg gaat, zou ik er wel een arts bij willen hebben ja. Maar bij 10/20 mg? Geen enkele last van wat dan maar ook.

Maar iemand wat over?
pi_39212493
Nope, niks over! Gelukkig alles bijna op

Succes ermee!
Kusssss Inimini-tini!
  zondag 25 juni 2006 @ 18:30:29 #286
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39214446
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:37 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Als je bij dokteronline bestelt, wordt het niet vergoed.
Ik ben benieuwd naar iets....

Stel dat ik roaccutane wil bestellen via die site, dan stuur ik dus een mail naar hun met mijn klachten en dan krijg ik daar gewoon een recept? Gaat het zo makkelijk?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zondag 25 juni 2006 @ 19:37:34 #287
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39217116
Uhm lees dat veel mensen met het gegruik van roaccutane last hebben van bijwerkingen.

Ik heb vorig jaar ook een keur gehad van februari t/m eind augustus en de enige bijwerking waar ik last van had was extreem dorge lippen en wat gevoeliger huid voor de zon. Maar verder nergens last van gehad.

Ow ja ga ook niet ff je neus scrubben om die meeteres weg te krijgen heb ik namelijk gedaan .
Ik weet het was dom maar goed dacht er niet meer aan dat mijn huid gevoeliger was door de keur.

Heb toen dus een paar dagen met een rode neus rond gelopen
pi_39239305
Hoi Flashermx. Hoe is je huid nu, een klein jaar later? Nog wel eens wat puisten gekregen?
pi_39242992
Ik ben net begonnen met een kuur, met 20 mg. per dag en dat voor 60 dagen om te beginnen. Mijn acne is gelukkig niet erg ernstig maar houdt al wel lang aan en daarom wil ik er nu eindelijk eens vanaf komen (ben nu 20 jaar). Ik heb nog nauwelijs last van bijwerkingen gehad, alleen op mijn werk dat ik plotseling even zwarte vlekken voor mijn ogen kreeg en moest gaan zitten. Maar je moet je niet teveel focussen op alle bijwerkingen en gewoon gezond leven. Ik let op mijn eten, drink veel (helpt erg goed! 2 liter water per dag!), eet voldoende fruit en groente en houd me aan de aanwijzingen van de dermatoloog. Dus: weinig alcohol, alleen in de zon met góede zonnebrandproducten (Vichy of Roq ofzo) en niet tussen 12.00 uur en 15.00 uur in de zon. Vooral veel water drinken is voor mij een wondermiddel: je lichaam scheidt op die manier de afvalstoffen snel af en je houdt je lichaam op die manier gewoon goed schoon. Ga absoluut niet aan je puistjes zitten! Dus niet krabben, jeuken of om de minuut eraan voelen ofzo. Dat maakt de kans op infectie of littekens alleen maar groter. Doe als het even kan geen make-up op en gebruik alleen maar goede hydraterende crèmes, geen scrubgels, olieën of wondermiddeltjes.
Ik ben nu een week bezig en ik merk nu al resultaat! Mijn huid wordt mooier, alhoewel ik na een week natuurlijk nog niet echt goed kan zeggen of de kuur goed aanslaat... Maar mijn advies aan iedereen: volg alle adviezen van je dermatoloog goed op, bijt even een paar weken c.q. maanden door en maak je niet teveel zorgen over alle bijwerkingen!
pi_39244237
tja met 20 mg per dag heb je waarschijnlijk ook niet zo veel bijwerkingen. Ik zit nu aan het einde van mijn derde maand en het gaat wel redelijk (toch weer af en toe een ontsteking), maar in het begin was de reactie op roaccutane het heftigst. De eerste 2 weken had ik last van bloedneuzen, extreme schilferhuid (JEUK!) en kapotte lippen. Dat is allemaal veel minder geworden terwijl mijn dosis na een maand is opgeschroeft naar 60 mg. Ik denk dat je lichaam er ook wel aan went.

Ik moet vrijdag weer naar de dermatoloog en dan ga ik alweer de vierde maand in van mijn kuur
pi_39257099
Ik lees hier een paar herkenbare dingen:

1. Veel water scheelt echt in de bijwerkingen! Heb veel meer last van droge ogen etc. als ik te weinig drink.

2. Mijn lichaam lijkt zo langzamerhand ook wel meer gewend aan de roa. De eerste weken waren mijn lippen enorm droog, heb nu veel minder last hier van. Hetzelfde geldt voor mijn huid - soms nog wel wat droog, maar niet bijzonder erg meer.


Positief: het gaat zeer goed met mijn huid verder, er komt vrijwel geen nieuwe puist meer door.
pi_39269649
Ben vandaag bij de derma geweest en het was eigenlijk wel snel duidelijk dat ik nu beter aan de Roaccutane kon gaan omdat ik al verschillende antibiotica's heb gehad, en omdat ze me wel weer Minocycline kan geven maar dat heeft toch weer een tijdelijk effect, schiet ik dus ook niks mee op.

Dus dit jongetje is vanaf morgen aan de ROA!! 40MG per dag. Vandaag ook gelijk bloedprikken en het recept naar de Apotheek gebracht. Ik heb gelijk een heel arsenaal aan spul meegekregen. Een creme voor mijn huid, voor mijn lippen, oogdruppels mochten ze droog worden en veel Roa pillen. Ben er wel blij mee omdat nu eindelijk die glimhuid weggaat en mijn pukkels. Ook al heb ik die niet zo heel erg maar omdat ik er allang mee bezig ben krijg ik dit. Ben benieuwd.
pi_39270998
Veel succes Pupil! Het klinkt alsof je goed voorbereid bent in ieder geval!
pi_39286725
Thnx AJ!!

Net de hele handel uit de Apotheek gehaald is het niet de originele Roa!!!! Het is gewoon de stofnaam (isotrine) die erop staat!!! Dus ik fucking pist bellen naar de Apotheek krijg ik er een of andere miep voor die zegt dat het precies hetzelfde is, alleen staat er geen Roaccutane op. Het schijnt precies hetzelfde te zijn..

Na een aantal jaar vervalt het patent en dan mogen andere bedrijven het ook namaken en de verzekering wil alleen de goedkoopste natuurlijk dekken tenzij de Dermatoloog echt wil dat het de originele Roa is.. Volgens mij mag een fabrikant helemaal niet precies hetzelfde namaken als de originele Roaccutane. Zou een mooie boel worden ook. "oh het patent is vervallen kopiëren maar!" Klopt volgens mij geen reet van. Ben nu ook in staat om de derma te bellen en te vragen naar de originele.. Anders doe ik dat over 8 weken als ik daar naar toe moet.

Lekker laten zo en slikken maar of toch maar iets anders ondernemen?!
pi_39286754
Zow hier weer eens een update van mijn kant:

Ik ben nu zo'n 25 weken bezig. Totaal geen last meer van een vette huid en acne (ik had ze voornamelijk op mijn rug). In die 25 weken heb ik naar mijn weten 2 puisten gehad, welke kleiner waren en vlugger waren verdwenen dan voordat ik begon aan de kuur. Ook heb ik helemaal geen last meer van een vervelende vette huid (voorhoofd). Al met al perfect geslaagd dus tot nu toe.

De bijwerkingen zijn zoals iedereen ze heeft: Af en toe een droge huid ('s ochtends wat smeren en het is weer ok), droge lippen (blistex doet wonderen), kapotte mondhoeken (sinds vitamine b geen last meer van --> aanraden apotheek), binnenkant neus schraal (ook gewoon wat vettig houden, 3x per week ofzo een keertje insmeren). Verder heb ik 2x een oogontsteking gehad, met zalf was deze weer vlug verdwenen.

Conclusie....zwaar tevreden over deze kuur!!! Bijwerkingen lijken veel en erg, maar valt reuze mee.
Helaas pindakaas
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:43:48 #296
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_39286773
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:42 schreef Pupil het volgende:
Thnx AJ!!

Net de hele handel uit de Apotheek gehaald is het niet de originele Roa!!!! Het is gewoon de stofnaam (isotrine) die erop staat!!! Dus ik fucking pist bellen naar de Apotheek krijg ik er een of andere miep voor die zegt dat het precies hetzelfde is, alleen staat er geen Roaccutane op. Het schijnt precies hetzelfde te zijn..

Na een aantal jaar vervalt het patent en dan mogen andere bedrijven het ook namaken en de verzekering wil alleen de goedkoopste natuurlijk dekken tenzij de Dermatoloog echt wil dat het de originele Roa is.. Volgens mij mag een fabrikant helemaal niet precies hetzelfde namaken als de originele Roaccutane. Zou een mooie boel worden ook. "oh het patent is vervallen kopiëren maar!" Klopt volgens mij geen reet van. Ben nu ook in staat om de derma te bellen en te vragen naar de originele.. Anders doe ik dat over 8 weken als ik daar naar toe moet.

Lekker laten zo en slikken maar of toch maar iets anders ondernemen?!
Ik heb ook niet de originele ROA gehad, maar desondanks werkte de isotrine ook uitstekend.
pi_39287566
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:42 schreef Pupil het volgende:
Thnx AJ!!

Net de hele handel uit de Apotheek gehaald is het niet de originele Roa!!!! Het is gewoon de stofnaam (isotrine) die erop staat!!! Dus ik fucking pist bellen naar de Apotheek krijg ik er een of andere miep voor die zegt dat het precies hetzelfde is, alleen staat er geen Roaccutane op. Het schijnt precies hetzelfde te zijn..

Na een aantal jaar vervalt het patent en dan mogen andere bedrijven het ook namaken en de verzekering wil alleen de goedkoopste natuurlijk dekken tenzij de Dermatoloog echt wil dat het de originele Roa is.. Volgens mij mag een fabrikant helemaal niet precies hetzelfde namaken als de originele Roaccutane. Zou een mooie boel worden ook. "oh het patent is vervallen kopiëren maar!" Klopt volgens mij geen reet van. Ben nu ook in staat om de derma te bellen en te vragen naar de originele.. Anders doe ik dat over 8 weken als ik daar naar toe moet.

Lekker laten zo en slikken maar of toch maar iets anders ondernemen?!
Tjongejonge, jij reageert wel een beetje heftig hoor. Ik denk dat de meeste mensen hier niet de originele Roaccutane slikken, maar een ander merk. Zelf heb ik geloof ik van Alpharma en het werkt prima. Het aanbieden van een generiek medicijn is sowieso vrij standaard in apotheken
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:17:01 #298
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39292195
Over merkloze (generieke) medicijnen:
quote:
Wat is generiek?

Een tweede leven…
Zodra het patent van een geneesmiddel verloopt (het valt uit patent), mogen ook anderen het geneesmiddel maken. Vanaf dat moment spreken we over een generiek geneesmiddel. Het belangrijkste verschil tussen een generiek geneesmiddel en het oorspronkelijke product (specialité) is de naam. Een specialité heeft een merknaam, het generiek daarentegen wordt onder de naam van de werkzame stof op de markt gebracht. Belangrijk is dat een generiek geneesmiddel volkomen gelijkwaardig (bio-equivalent) is aan het oorspronkelijke merkproduct.

Waarom kost generiek minder?

Generiek is verkrijgbaar tegen lagere prijzen. Reden hiervoor is dat de kosten voor het initiële basisonderzoek en klinische onderzoeksprogramma’s niet hoeven worden terugverdiend. De investering is immers lager. Dit gecombineerd met wereldwijd geoptimaliseerde distributiekanalen, zorgt ervoor dat Sandoz kostenbesparend kan opereren, zonder concessies te doen op het gebied van kwaliteit. Sandoz investeert jaarlijks ¤ 150 miljoen euro in R&D.

Gelijk, soms beter!

In kwaliteit, of liever gezegd werkzaamheid, is een generiek dus gelijk aan het oorspronkelijke product. Wat wel voorkomt, is dat de generieke versie toevoegingen kent die je kunt zien als een verbetering ten opzichte van het specialité. Een generiek kan bijvoorbeeld, indien het een tablet is, omhuld zijn, met als doel vertraagde afgifte van de werkzame stof.

Ook in de keuze van hulpstoffen of bereidingswijze kunnen generieken soms moderner zijn dan specialités. De werkzaamheid van de geneesmiddelen is nog altijd hetzelfde, maar de generieke industrie investeert ook in onderzoek. En dat betekent dat een generieke versie wordt gefabriceerd op basis van de meest recente kennis en ervaring.

Prijs en ervaring zijn het onderscheid.

Er zijn twee belangrijke voordelen aan generieke geneesmiddelen. De prijs van een generiek geneesmiddel is lager dan dat van een specialité. Dat komt omdat de hoge researchkosten van het oorspronkelijke geneesmiddel niet meer op de productiekosten drukken. Naast de prijs is er een tweede voordeel. Omdat een generiek geneesmiddel, in feite als specialité, al lange tijd op de markt is, is alles over het middel bekend. We kennen de werking, maar ook alle bijwerkingen. Het middel is zo’n 20 jaar nauwkeurig gevolgd. Je zou kunnen zeggen dat een generiek geneesmiddel een geneesmiddel met ervaring is. De risico’s zijn voor de patiënt, maar ook voor de voorschrijver (arts) daarmee tot een minimum beperkt.

Generieke geneesmiddelen zijn een belangrijk onderdeel van onze gezondheidszorg geworden. Het gebruik van generieke geneesmiddelen geeft besparingen op het budget gezondheidszorg. Daarnaast bieden generieke geneesmiddelen een grote zekerheid. Prijs en ervaring is hun onderscheid.
Bron:
http://www.sandoz.nl
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39294569
Zitten hier ook mensen die een 2e kuur aan 't doen zijn of hebben gehad Zo ja, wat zijn je ervaringen ermee, en waarom ben je 2e kuur gaan doen? Is 't nu wél weg? Ben benieuwd naar ullie verhalen OVerweeg zelf ook om een 2e kuur te doen na de zomervakantie (als ze zon weg is)
Haleloeja
pi_39295529
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:08 schreef octopussy het volgende:

[..]

Tjongejonge, jij reageert wel een beetje heftig hoor. Ik denk dat de meeste mensen hier niet de originele Roaccutane slikken, maar een ander merk. Zelf heb ik geloof ik van Alpharma en het werkt prima. Het aanbieden van een generiek medicijn is sowieso vrij standaard in apotheken
Ja hallo, jullie praten toch altijd over Roaccutane hoe moet ik dan weten of het de originele versie is of een namaak?!! Ik wist trouwens niet eens dat er verschillende soorten zijn!!!

Zijn er trouwens mensen die de originele Roaccutane gebruiken of gebruikt iedereen hier de namaak versie?

Zostraks mijn eerste 2 pilletjes gehad.. Wanneer zal ik de eerste bijweringen kunnen ervaren?
pi_39297972
yep, ik heb het zelfs met mijn dermatoloog over roaccutane. Het is een beetje gemeengoed geworden denk ik, men weet over het algemeen wel welk medicijn je bedoeld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')