abonnement Unibet Coolblue
pi_36787513
Laatste post:
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:50 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Hij zoekt toch simpele tuts, nou daar zou wel wat tussen staan.
Of weet jij ergens de perfectie uitleg om simpel data in een db te krijgen en er weer uit te halen, want daar is ie tenslotte naaropzoek.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  zondag 9 april 2006 @ 11:52:38 #3
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_36787519
tvp
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_36787794
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:52 schreef SHERMAN het volgende:
Laatste post:
[..]
Ja, maar dan mag je nog wel (onderbouwd!) krititek geven op een tut.

ook een beetje een tvp.
pi_36787818
t v p
pi_36787851
Same.
pi_36787875
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:02 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ja, maar dan mag je nog wel (onderbouwd!) krititek geven op een tut.

ook een beetje een tvp.
Tuurlijk mag dat, mijn reactie is dan ook niet negatief bedoeld, maar er zitten echt 100den tuts in die lijst, zit toch vast wel iets bij wat nuttig is voor die knul.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_36788001
Ik ben begonnen met PHP door tijdens mn stage gewoon wat E-books mee te nemen op mn USB stick en dan maar lezen
Heb inmiddels via zo'n E-book een redelijk werkend forum gemaakt. Weet nu in ieder geval wat elke regel code betekent en wat het doet, al is reproduceren af en toe nog lastig als ik er voor ga zitten.

Ben nu bezig met een tooltje wat rapporten in delen kan opslaan (hoort bij een online spel) omdat je er maar een beperkt aantal kan opslaan. Nu sla je ze gewoon op in een database en kan je er tenminste gewoon 100 achter elkaar bekijken
  zondag 9 april 2006 @ 12:15:32 #9
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_36788100
hey, een interessant topic

ben zelf ook al enige tijd bezig met php masteren ; goeie tip die ik wel heb is kijken naar voorbeeldscripts, zoals je die kunt vinden bv op www.hotscripts.com (erg goede site)
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_36789211
Deze zien er vrij simpel uit typhoon...

http://mkaz.com/ref/php/db/
http://www.avengex.com/?go=tutorials&to=view&tid=35

Gaat er beide over om een nieuws systeem te maken, maar ja, de basis zit er wel in.
Of iemand moet zien hebben om die tuts van jouw wat te verbeteren zodat ze wel altijd werken.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  zondag 9 april 2006 @ 13:22:23 #11
47509 JeRa
Authentic
pi_36789876
Stiekem heb ik nog steeds iets tegen tutorials. Ik heb altijd alles geleerd door de manual erbij te pakken, dingen uit te proberen en door schade en schande wijs te worden (als je fouten maakt en zelf ontdekt hoe je ze kunt voorkomen onthoud je dat veel gemakkelijker)
Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
pi_36793098
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:22 schreef JeRa het volgende:
Stiekem heb ik nog steeds iets tegen tutorials. Ik heb altijd alles geleerd door de manual erbij te pakken, dingen uit te proberen en door schade en schande wijs te worden (als je fouten maakt en zelf ontdekt hoe je ze kunt voorkomen onthoud je dat veel gemakkelijker)
Ach het is makkelijk om even wat dingetjes onder de knie te krijgen. Het trial and error krijg je toch altijd wel.
Die tuts zagen er gewoon lekker simpel uit met die plaatjes, alleen jammer dat de settings moeten worden aangepast, dan zou ik moeten gaan uitzoeken hoe het precies werkt zonder die settings
pi_36793929
Elke tut die pak zit volgens mij ineens met dat global ding.
deze werkt ook al niet namelijk; http://www.avengex.com/?go=tutorials&to=view&tid=35
  zondag 9 april 2006 @ 15:52:23 #14
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_36794098
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:22 schreef JeRa het volgende:
Stiekem heb ik nog steeds iets tegen tutorials. Ik heb altijd alles geleerd door de manual erbij te pakken, dingen uit te proberen en door schade en schande wijs te worden (als je fouten maakt en zelf ontdekt hoe je ze kunt voorkomen onthoud je dat veel gemakkelijker)
Ik heb meerdere keren geprobeerd de PHP manual door te nemen, maar ik snapte er pas iets van sinds ik les in C++ heb gehad en daarmee de basisprincipes van programmeren een beetje doorkreeg.
  zondag 9 april 2006 @ 15:58:59 #15
47509 JeRa
Authentic
pi_36794288
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:47 schreef typhoon het volgende:
Elke tut die pak zit volgens mij ineens met dat global ding.
deze werkt ook al niet namelijk; http://www.avengex.com/?go=tutorials&to=view&tid=35
Het is snel te zien of een script gebruik maakt van register_globals, namelijk als het variabelen aanroept die nog nergens zijn gedefinieerd (naast $_POST, $_GET etc natuurlijk).
Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
pi_36796225
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:58 schreef JeRa het volgende:

[..]

Het is snel te zien of een script gebruik maakt van register_globals, namelijk als het variabelen aanroept die nog nergens zijn gedefinieerd (naast $_POST, $_GET etc natuurlijk).
Valt dat script in die eerste link die ik liet, met die foute globals een beejte makkelijk aan te passen denk je om te zorgen dat het wel goed werkt?
  zondag 9 april 2006 @ 17:06:09 #17
47509 JeRa
Authentic
pi_36796651
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:52 schreef typhoon het volgende:

[..]

Valt dat script in die eerste link die ik liet, met die foute globals een beejte makkelijk aan te passen denk je om te zorgen dat het wel goed werkt?
Ja hoor:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php
$host
= "localhost"; //Host name
$username = ""; //Mysql username
$password = ""; //Mysql password
$db_name = "test"; //Database name
$tbl_name = "test_mysql"; //Table name

//Connect to server and select database
mysql_connect($host, $username, $password) or die("cannot connect");
mysql_select_db($db_name) or die("cannot select DB");

//Determine values
$name = $_POST['name'];
$lastname = $_POST['lastname'];
$email = $_POST['email'];

//Insert the values into the table
$sql = "INSERT INTO $tbl_name (name, lastname, email) VALUES ('$name', '$lastname', '$email')";
$result = mysql_query($sql);

//Check result
if ($result) {
    echo
"Successful";
    echo
"<br>";
    echo
"<a href='insert.php'>Back to main page</a>";
} else {
    echo
"ERROR";
}

//Close connection
mysql_close();
?>

Hou er rekening mee dat als magic_quotes_gpc op Off staat, je dan SQL injection kunt krijgen door met de invoervelden te spelen. Je kunt het snel checken door een apostrofe (') in te voeren in één van de velden en kijken of je een error terugkrijgt.
Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
pi_36797303
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:06 schreef JeRa het volgende:

[..]

Ja hoor:
[ code verwijderd ]

Hou er rekening mee dat als magic_quotes_gpc op Off staat, je dan SQL injection kunt krijgen door met de invoervelden te spelen. Je kunt het snel checken door een apostrofe (') in te voeren in één van de velden en kijken of je een error terugkrijgt.
Oh maar dat valt best mee.
Thanks.

Slechts een stukje code toevoegen dus. Mooi, kan ik dat ook even gaan doen bij die anderen, want die doen het ook niet echt.
pi_36798142
Mja, kan beter zelf wat inelkaar gaan flansen volgens mij watn dat aanpassen van de andere files wil ook niet helemaal lukken.
pi_36798639
Misschien even zeggen wat je doet en wat er fout gaat.
Kopieer je:
1
2
3
4
5
6
<?php
//Determine values
$name = $_POST['name'];
$lastname = $_POST['lastname'];
$email = $_POST['email'];
?>

gewoon in die andere bestanden?
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 april 2006 @ 10:10:20 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36814789
En het briljante antwoord van b-one mbt mijn multiviews problemen.
quote:


Geachte heer,

Dank u voor uw mail.

Options +MultiViews

U dient bovenstaande niet te gebruiken dit
is het probleem.


Met vriendelijke groet / Best Regards

B-one Support
----------------------------------
B-one

Website: http://www.b-one.net
---------------------------------
  maandag 10 april 2006 @ 10:57:58 #22
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_36815797
quote:
Op maandag 10 april 2006 10:10 schreef Swetsenegger het volgende:
En het briljante antwoord van b-one mbt mijn multiviews problemen.
[..]

Net zo geniaal als het taalgebruik op hun site: 'oprichtingskosten' en 'onbeperkte overdracht' .

Andere host zoeken geen optie? Betaal je misschien iets meer, maar heb je dit soort gezeik niet.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  maandag 10 april 2006 @ 11:18:50 #23
47509 JeRa
Authentic
pi_36816283
quote:
Op maandag 10 april 2006 10:10 schreef Swetsenegger het volgende:
En het briljante antwoord van b-one mbt mijn multiviews problemen.
[..]

zouden zij ook de backups van hun klanten op één en dezelfde schijf opslaan?
Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 april 2006 @ 11:49:04 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36817172
quote:
Op maandag 10 april 2006 10:57 schreef Niox het volgende:

[..]

Net zo geniaal als het taalgebruik op hun site: 'oprichtingskosten' en 'onbeperkte overdracht' .

Andere host zoeken geen optie? Betaal je misschien iets meer, maar heb je dit soort gezeik niet.
Ik heb al een 19" server staan voor colocating. Alleen nog geen tijd gehad om 'm te installeren en configureren .
pi_36818613
Hoi,

Ik heb een database waarin ik een CSV bestand inlees, alleen is er een veld waar Scanner + Accesoires, instaat

Als ik hierop klik moet ik dus alle scanners en accesoires krijgen. Ik lees de productgroep uit via $_GET['productgr']

de link die ik gebruik is:
/index.php?link=prijslijst&productgr=%20Scanner+Accessoires

Alleen als de url wordt uitgelezen krijg ik ipv "Scanner+Accesoires" -> "Scanner Accesoires"

weet iemand misschien hoe ik dat +teken mee krijg?

bedankt alvast!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')