abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:17:28 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_36762197
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_36766999
op naar de voetbalwet (tvp)
pi_36768136
Daag
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 april 2006 @ 16:23:35 #4
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_36768179
De ME staat klaar
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 9 april 2006 @ 13:22:04 #5
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_36789869
Stond vandaag een heel stuk in de Telegraaf over Ajax-hooligans... erg interessant om te lezen..
  zondag 9 april 2006 @ 13:38:37 #7
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_36790290
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:26 schreef TerroRobbie het volgende:
copy paste?
De papieren telegraaf...
  zondag 9 april 2006 @ 21:46:19 #8
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36805433
Is het nog gezellig in Eindhoven?

Bij talpa meteen een hoop ophef om niks
pi_36805485
terugrelpost
pi_36806221
Schijnt nog een "opstootje" geweest te zijn tussen enkele feyenoorders en mensen van onze supportersclubbus (= breinaaldenclub met vooral oude(re) mensen en kinderen, bij een tankstation. Weet niet wat er precies gebeurd is, maar denk niets bijzonders.
pi_36808453
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:06 schreef TerroRobbie het volgende:
Schijnt nog een "opstootje" geweest te zijn tussen enkele feyenoorders en mensen van onze supportersclubbus (= breinaaldenclub met vooral oude(re) mensen en kinderen, bij een tankstation. Weet niet wat er precies gebeurd is, maar denk niets bijzonders.
Stelde volgens mij ook niet veel voor.Waren in ieder geval de jonge gasten van ons die daarbij betrokken waren.....
pi_36813682
Het stuk in de Telegraaf.
quote:
JUSTITIE ZET ZWAAR in tegen de Amsterdamse hooligans die een aanslag op het clubhuis van voetbalvereniging ADO Den Haag pleegden. De relschoppers worden beschuldigd van onder meer poging tot moord en maken volgens het openbaar ministerie deel uit van een criminele organisatie. Ditmaal heeft justitie volgens deskundigen een gerede kans de geweldplegers wegens bendevorming achter tralies te krijgen. In delen van het strafdossier tekenen zich inmiddels de eerste contouren van een geoliede en strak geleide vechtmachine af.

VOLGENS JUSTITIE ZIJN RELSCHOPPERS LID VAN CRIMINELE ORGANISATIE, MAAR ’BREINEN’ LOPEN NOG VRIJ ROND


Aanslag Ajax-hooligans op ADO-honk werk van geoliede vechtmachine?


ÉÉN GROTE BENDE!

Verdachten durven geen namen te noemen uit vrees voor vergelding

door JOLANDE VAN DER GRAAF

AMSTERDAM, zondag
„Ik kan een naam van iemand noemen. Als híj eenmaal is opgepakt, gebeurt er voorlopig niets meer. Hij is een oude rot binnen de Amsterdamse hooligans die veel regelt. Ik ga niks zeggen, want dan heb ik straks gaten in mijn lijf. Maar bij de Amsterdamse politie zijn er mensen die heel goed weten wie ik bedoel.”

De 21-jarige hooligan uit Amsterdam liet er eerder deze maand tijdens een verhoor door twee Haagse rechercheurs geen twijfel over bestaan: de échte organisatoren van de gewelddadige aanslag op het supportershome van ADO Den Haag lopen volgens hem nog vrij rond. „Waarom heb je dat niet aan de officier van justitie verteld?” vroeg een van de verbalisanten blijkens het proces-verbaal van dit verhoor. „Ik wil graag blijven leven”, antwoordde de geweldpleger, die de kaken daarna stijf op elkaar hield.

In het onderzoek naar de Amsterdamse hooligans die de rellen bij het ADO-honk in Den Haag pleegden, stuurt justitie aan op een veroordeling wegens lidmaatschap van een criminele organisatie. Een misdrijf waarop maximaal acht jaar cel staat, maar dat doorgaans moeilijk valt te bewijzen. Toch lijkt het OM dit keer meer succes te boeken dan met eerdere, vergeefse pogingen om hooligans als georganiseerde criminelen zwaar te kunnen straffen. tieman ontwaarde even na elf uur vlak bij ADO naar eigen zeggen een vijftigtal personen. Toen hij de sjaals over hun gezichten en stokken in hun handen zag en hen ’Ajax-hooligans en joden’ hoorde schreeuwen, bedacht de agent zich geen moment en belde de meldkamer. Even later klonk een oorverdovende knal.

In het supportershome van ADO schrok een twintigtal jongeren eveneens toen de nitraatbom bij de buitendeur tot ontploffing kwam. Geen van de aanwezigen in het clubhuis behoorde tot de Haagse harde kern. Een deel was minderjarig, 14 en 15 jaar. In de chaos die zou volgen, stonden deze jongens letterlijk doodsangsten uit.

Een getuige: „Er kwamen allemaal mannen met honkbalknuppels naar binnen. Ze maaiden om zich heen en raakten wat ze konden raken. Ik zag hoe twee van mijn vrienden bij de tafeltennistafel harde klappen kregen. Er werden rookbommen en molotovcocktails gegooid. Ik werd ook geslagen en kroop naar buiten. Nog nooit ben ik zo bang geweest.”

Acht Haagse jongens liepen tijdens de veldslag lichte tot zwaardere verwondingen op. Een zestienjarige belandde met drie steekwonden in het ziekenhuis. Hij verklaart: „Ik denk dat ik wel twintig tot dertig keer ben geslagen. Pas later merkte ik dat ik met een mes in mijn zij en been was gestoken.” Een volgende gewonde: „Ze riepen ’Ajax hooligans!’ Brandende benzine spatte op mijn jas en verbrandde mijn broek. Ik heb de dood in de ogen gezien.”

Gestructureerd
In tot nu toe afgelegde verklaringen omschrijven enkele opgepakte verdachten de harde kern van Ajax als een gestructureerd geheel met leidinggevenden en uitvoerenden. Ook een andere vereiste voor bendevorming werd door sommigen opgebiecht: een gezamenlijk oogmerk om als zogeheten voetbalsupporters misdrijven te plegen.

Het was ráák in Den Haag. Het scheelde weinig of er waren die vrijdagavond, 10 februari, doden gevallen in het clubhuis van ADO. Schattingen over de aantallen hooligans die naar de residentiestad waren gekomen, lopen uiteen van 50 tot 200 man. Een Haagse poli-

Wapens
Even snel als de hooligans waren gekomen, bliezen zij de aftocht, een zwaar gehavend ADO-honk achterlatend. In de uren erna wist de politie tien verdachten op een carpoolplaats bij Zoeterwoude aan te houden. De daarbij buitgemaakte wapens logen er niet om. Alleen al in één auto lagen een alarmpistool, twee messen, een schaar, een ploertendoder, een boksbeugel, twee gummiknuppels, een houten knuppel, een stapel tentstokken, paraplu’s en een jerrycan met resten benzine. Van belang was bovendien de vondst van een computerschijfje en gsm’s met bestanden vol namen van leden van de Amsterdamse harde kern.

De dagen erna traden autoriteiten massaal op om een volgend gewelddadig conflict te voorkomen. De wedstrijd tussen ADO en Ajax werd zonder publiek gespeeld, terwijl zo’n driehonderd man aan mobiele eenheid in pantservoertuigen, met honden of op paarden Den Haag hermetisch afgrendelden voor reltuig.

Bij een inval in het Ajaxhome vond de politie wapens en harddrugs en werden nog eens zeven hooligans opgepakt. De zwaarste relschoppers kregen van Ajax stadionverboden voor de komende tien jaar. „Dit soort mensen hoort hier niet thuis. Als zulke dingen met voorbedachten rade gebeuren, praat je over pure criminaliteit”, zei voorzitter John Jaakke woedend.

Een maand nadien is de Haagse recherche druk doende met het verhoren van opgepakte hooligans en het voorbereiden van nieuwe arrestaties. Toen een van de verdachten onlangs werd gevraagd wat hij zelf van de geweldplegingen vond, zei hij: „Als je hier zit, is het niks. Maar als je met een groep bent, is het wel gezellig. Wat drinken of zo.”

Het ’of zo’ in Den Haag was wraak tegen de harde kern van ADO, die een jaar eerder het supportershome van Ajax in brand zou hebben gestoken. Sindsdien bestonden er plannen om de Hagenaren te grazen te nemen. „Er werd al heel lang gezegd dat Den Haag ons home in de fik had gezet en dat we die gasten moesten pakken”, verklaarde een 20-jarige verdachte tegenover de recherche. „Sinds een jaar bestonden plannen om naar ADO te gaan”, specificeerde een andere, 21-jarige hooligan.

De omschrijvingen van de harde kern lijken te duiden op een gestructureerd verband achter het geweld. „Het vechten bij wedstrijden in binnenen buitenland wordt vanuit de harde kern geregeld”, verklaarden verschillende hooligans. „Ook in Den Haag hadden ouderen de leiding”, hield een 17-jarige verdachte het onderzoeksteam voor.

De aanslag op ADO werd klaarblijkelijk terdege voorbereid. Sommigen gingen die avond naar eigen zeggen naar het Ajax-home in de veronderstelling naar een dancefeest te gaan, maar werden er alsnog opgetuigd voor de rel. „We hoorden dat we in Den Haag zouden gaan vechten. Er werden plattegronden van die stad in het honk rondgedeeld.”

In het strafdossier wordt gerept over leiders, onder wie de veelvuldig aangewezen verdachte Daan van der E., die een schakel tussen de ’oude’ harde kern en de jongere gegadigden zou vormen. Een 19-jarige relschopper: „Veel jongens kijken tegen hem op. We moesten voor Daan bekijken wie er wel en niet voor zouden gaan als er wordt gevochten. Via msn-chat is ook met Daan besproken hoe er wraak moest komen op supporters van FC Den Bosch, na mishandeling van een Ajax-supporter.”

De gearresteerde hooligans spreken bovendien over een persoon binnen de harde kern die tijdens zogeheten ’voorverkenningen’ de terreinen van ADO Den Haag heeft bestudeerd. ’Hij heeft veel bezoeken aan andere supportersgroepen en speelsteden georganiseerd. Hij regelde ook het vervoer, wapens en bivakmutsen’, wordt in het onderzoeksdossier over deze hooligan gezegd.

Adrenaline
Zelfs de tocht naar Den Haag zou door doorgewinterde Ajax-hooligans zijn begeleid. „De meesten van ons hadden een auto. Maar er stond een oudere gozer te wijzen in welke auto je kon stappen als je nog geen vervoer had.” Over het doel bestonden geen misverstanden. Het treffen met ADO Den Haag vormde voor allen een gewelddadige strafexpeditie: „We gingen om te vechten. Dat was de intentie. Er was veel adrenaline. We waren opgefokt.”

De als toonaangevende hooligan omschreven Viktor K. heeft volgens een 20-jarige verdachte de nitraatbom tegen het ADO-honk gegooid. Deze inmiddels opgepakte K. wordt in het strafdossier als vuurwapengevaarlijk omschreven. Bij een recente inval in zijn woning werden speurhonden ingezet om te zoeken naar explosieven.

In het onderzoek zitten momenteel twintig relschoppers vast op verdenking van poging tot moord, brandstichting, openlijke geweldpleging, voorbereidingshandelingen en lidmaatschap van een criminele organisatie. Eerder werden zes verdachten naar huis gestuurd wegens gebrek aan bewijs. Justitie zei gisteren dat niet wordt uitgesloten dat de komende tijd meerdere arrestaties volgen.
  maandag 10 april 2006 @ 09:22:04 #13
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_36813937
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:46 schreef PLAE@ het volgende:

Is het nog gezellig in Eindhoven?

Bij talpa meteen een hoop ophef om niks
Was zekers gezellig ja, op het laatst nog ff tikkertje met de ME
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_36813963
quote:
Via msn-chat is ook met Daan besproken hoe er wraak moest komen op supporters van FC Den Bosch, na mishandeling van een Ajax-supporter.”
Spannend
pi_36814100
Bedankt voor het plaatsen van het stukje BliksemSchigt.
  maandag 10 april 2006 @ 10:12:08 #16
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_36814832
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:22 schreef PyTh het volgende:

[..]

Was zekers gezellig ja, op het laatst nog ff tikkertje met de ME
[afbeelding]
Zie je wel, niet alleen bij Ajax en feyenoord loopt het feest uit de hand
  maandag 10 april 2006 @ 10:14:16 #17
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36814871
Het valt me op dat het vrijwel altijd vrouwen zijn die d'r over schrijven.
prachtig stuk overigens
pi_36816089
De S.C.F. hebben ze na Beverwijk ook tot criminele organisatie proberen om te dopen, geweld, drugshandel, enzo.. maar is ze ook niet gelukt... lijkt me sterk dat ze dat bij die ajax groep nu wel gaat lukken.
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_36816853
Ik zie hier wel weer een spannend boek over verschijnen, het krantenartikel leest al lekker weg.
  maandag 10 april 2006 @ 12:09:49 #20
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_36817859
quote:
Voetballer bijna doodgeschopt

door een onzer verslaggevers

AMSTERDAM - Een speler van de voetbalclub Overbos uit Hoofddorp is gisteren in een wedstrijd tegen het Amsterdamse SC Eendracht bijna doodgeschopt. De man is met zwaar hoofdletsel afgevoerd.

De scheidsrechter, tijdens de wedstrijd meermalen bedreigd, vluchtte de kleedkamer in. Buiten ontstond een massale vechtpartij.

Nadat de wedstrijd voor het Amsterdamse SC Eendracht laat in 1-2 verlies omsloeg door een fel bestreden penalty, werd de rechtsback van Overbos na een sliding door Eendracht-spelers hard in de rug en later vol tegen het hoofd getrapt.

Ook zaterdag ging het mis bij de amateurs. Een scheidsrechter werd kort voor tijd met een moersleutel in de rug geslagen in de wedstrijd ZTS tegen AFC'34.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_36821300
is toch ook zo'n ajacied in vught gevangenis die erbij was in den-haag, de kk geslagen en overgeplaatst?
pi_36828194
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:10 schreef CategoryC het volgende:
De S.C.F. hebben ze na Beverwijk ook tot criminele organisatie proberen om te dopen, geweld, drugshandel, enzo.. maar is ze ook niet gelukt... lijkt me sterk dat ze dat bij die ajax groep nu wel gaat lukken.
Idd.Dat is ze bij ons niet gelukt en dat waren toch wel wat heftigere incidenten.Ze hadden 't zogenaamd helemaal in kaart gezet,vd zogenaamde "leiders",netwerk,etc.Onzin allemaal.Lijkt me dan ook sterk dat ze dat bij die gasten wél gaat lukken.Gewoon 'n hoop blabla,maar meer ook niet...
pi_36828465
Krijgen toch het bewijs niet rond, te weinig mensen die gaan lullen.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_36828617
quote:
Ik heb de dood in de ogen gezien.”
Bekende tekst! Die hebben we vaker gehoord... hahaha!
pi_36829801
Ja dat zei Fred J toch ook na Beverwijk hehehehe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')