abonnement Unibet Coolblue
pi_36754253
In navolging van

Het grote "waar-vind-ik-goedkope-tickets" topic
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic en
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #2
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #3
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #4

hier het vervolg:

Je kunt hier al je vragen kwijt over hoe je van A naar B kunt vliegen, varen of rijden in elk mogelijk ander vervoermiddel.

Geef bij je vraag duidelijk aan
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.

Voor low-cost vluchten hebben we dit topic:
[low cost Airlines+luchthavens] reisinformatie en nieuws
of kijk je op skyscanner, wegelo of een andere vergelijker

Voor je vluchtverslag deze:
[Centraal] Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 2
Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 3

En voor je reisverslag mag je een eigen topic openen of in één van de centrale topics posten


handige links voor vliegtickets:

www.vliegtarieven.nl
http://www.nl.lastminute.com
http://www.atp.nl
Opode
http://www.wegolo.nl
http://www.cheaptickets.com

voor de trein kijk je op:
http://www.ns.nl
http://bahn.hafas.de

En al je overige vragen kun je dus hier posten

[ Bericht 2% gewijzigd door DutchTrain op 13-05-2006 00:39:20 ]
pi_36754288
De laatste vraag was:
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:22 schreef robin999 het volgende:
Hey mensen, ik ben benieuwd waar jullie op uitkomen met een retourtje naar Portland (Oregon), USA. Vliegvelden langs de grens zoals Brussel, Antwerpen of Dusseldorf vind ik ook prima, ik heb toch OV. Het goedkoopste dat ik kon vinden was Dusseldorf - Portland met Delta Airlines voor 611 euro incl.
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 17:28 schreef robin999 het volgende:

Oja Het gaat om een week eind mei, geen precieze datum verder.
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 23:15 schreef DutchTrain het volgende:
621 euro Schiphol - Portland 24 mei - 1 juni op www.vliegtarieven.nl

Een vlucht naar de VS en dan overstappen op JetBlue of SouthWest is geen realistische optie
  vrijdag 7 april 2006 @ 23:24:04 #3
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_36754346
En never mind mijn laatste opmerking, dat is ongeveer even duur als een directe vlucht, maar met veel meer gehannes
pi_36754559
Jo bedankt!
pi_36758259
Ik kan het zo 1-2-3 niet goedkoper vinden.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  † In Memoriam † zaterdag 8 april 2006 @ 04:40:02 #6
25682 2cv
Niet subtiel
pi_36758404
Ik heb kennissen in Toronto, Canada wonen en die schrijven al jaren in hun brieven dat ze een logeerkamer vrij hebben (das dus een hint ). Nou heb ik evne gekeken op links uit de OP en via vliegtarieven.nl kom ik uit op een retourtje Amsterdam Toronto voor 446 euro met Air Transat (vertrek 1 juli, terugreis 14 juli). Hoe goed (of slecht) is die maatschapij ? Wat zijn de ervaringan ? En het is me ook niet duidelijk of het een non-stop vlucht is of dat ik ook nog moet overstappen. En hoe lang zou de vlucht duren in geval van nonstop ?

Doel: goedkoop en veilig (dus geen vleugels die met plakband vast zitten aan de romp v/h vliegtuig) naar Toronto. Het liefst zonder overstappen. Luchthaven van vertrek moet binnen Nederland liggen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_36758469
Dat Air Transat tarief van 446 is excl taxes.

Vluchtzoeker / Martinair / 23-6 heen / 8-7 terug / 638,23 incl taxes.

Skybreakers / Air Transat / 1-7 heen / 14-7 terug / 707,00 incl taxes

Vluchtzoeker / US Airways / 30-6 heen / 13-7 terug / 623,79 incl taxes via Philadelphia

Skybreakers / US Airways / 30-6 heen / 13-7 terug / 624,00 incl taxes via Philadelphia

Niet boeken via www.martinair.nl voor een Martinair vlucht. Ik zie dat de website je enorm naait met de vluchttarieven. Ze werken er met kleurtjes. De lichtgroene betekent dat je het goedkoopste tarief kan boeken, oftewel 129 euro per enkeltje incl taxes. Voor zowel de heen als terugweg kon ik het goedkoopste tarief aanklikken. Ticketprijs zou dus 258 moeten zijn maar dit is ineens 758 of 558 en dan komen de taxes er nog bij.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36768183
Hallo,

Een vriend van me woont in de buurt van monastir. nu wil ikdaar van de zomer heen gaan en ik ben op zoek naar de goedkoopste vlucht naar tunesie?

Iemand tips? Vertrek mag zijn in Nerderland, Belgie en ook nog west duitsland.

groet
pi_36768337
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:08 schreef FortunaHome het volgende:
Hallo,

Een vriend van me woont in de buurt van monastir. nu wil ikdaar van de zomer heen gaan en ik ben op zoek naar de goedkoopste vlucht naar tunesie?

Iemand tips? Vertrek mag zijn in Nerderland, Belgie en ook nog west duitsland.

groet
Amsterdam - Monastir met ArkeFly 1/7 en 8/7 voor 324 euro.

Keulen - Monastir met Air Berlin 1/8 en 15/8 voor 294 euro.

Munster - Monastir met Air Berlin 4/7 en 18/7 voor 334 euro.

Amsterdam - Monastir met Tunis Air 1/7 en 8/7 voor 333,66 euro.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36768764
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:23 schreef FortunaHome het volgende:
Een vriend van me woont in de buurt van monastir. nu wil ikdaar van de zomer heen gaan en ik ben op zoek naar de goedkoopste vlucht naar tunesie?

Iemand tips? Vertrek mag zijn in Nerderland, Belgie en ook nog west duitsland.
Monastir is één van de last minute bestemmingen van www.jetonly.com. Zij verkopen de laatste plaatsen in vliegtuigen die gecharterd zijn door reisorganisaties. Vertrek is vanaf Brussel, Luik of Oostende.

Als je flexibel bent - en dat neem ik aan als je toch daar bij een vriend op bezoek gaat - kun je al heen en weer vliegen voor 158 euro inclusief tax.
24 augustus tot 5 september kost bijvoorbeeld 208 euro.

Zoeken en boeken op: http://www.jetonly.com/nl/index.php?pageid=5
pi_36801708
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 04:40 schreef 2cv het volgende:
Nou heb ik evne gekeken op links uit de OP en via vliegtarieven.nl kom ik uit op een retourtje Amsterdam Toronto voor 446 euro met Air Transat (vertrek 1 juli, terugreis 14 juli).
Heb je al gecheckt bij Air Canada? Die maatschappij is echt extreem goedkoop kwam ik achter, ook wanneer je naar Amerika wilt zoals ik.
  dinsdag 11 april 2006 @ 15:37:02 #12
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36857048
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 15:25 schreef Mpdrichel het volgende:
Kan iemand hier mij vertellen hoe het zit met het vliegtickets boeken via AirFrance.nl?
Aan het eind staat het volledige bedrag inclusief vliegveld belasting.
Maar is dat de belasting van alle vliegvelden? Of komt er later nog een bedrag overheen?
Aangezien ik vanaf bremen naar parijs en van parijs naar nagoya vlieg.
Als het goed is, is dat de belasting voor alle vliegvelden. Ik krijg:

Fare Taxes Service fees Passenger Total including taxes

674 ¤ + 121,64 ¤ + 10 ¤ x 1 Adult = 805,64 ¤

Incl taxes dus. Wat voor prijs kwam je zelf op uit? Wanneer wil je vliegen? Wellicht kan het nog goedkoper.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36857423
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 15:37 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Als het goed is, is dat de belasting voor alle vliegvelden. Ik krijg:

Fare Taxes Service fees Passenger Total including taxes

674 ¤ + 121,64 ¤ + 10 ¤ x 1 Adult = 805,64 ¤

Incl taxes dus. Wat voor prijs kwam je zelf op uit? Wanneer wil je vliegen? Wellicht kan het nog goedkoper.
Hoe zoek jij dan?
Want ik krijg via airfrance.nl dit,

Fare Taxes Service fees Passenger Total including taxes

774 ¤ + 121,64 ¤ + 10 ¤ x 1 Adult = 905,64 ¤

En hoe zit dat dan als je hem gekocht hebt? Krijg je hem dan thuisgestuurd of moet je hem op het vliegveld ophalen?
pi_36870801
Ik wil graag weten hoe je met de (dutch) trein van Zaragoza naar Malaga komt of eventueel met de bus? Hoe vaak gaan die treinen, wat kosten ze ongeveer en kan je die online boeken?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_36870981
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik wil graag weten hoe je met de (dutch) trein van Zaragoza naar Malaga komt of eventueel met de bus? Hoe vaak gaan die treinen, wat kosten ze ongeveer en kan je die online boeken?
http://bahn.hafas.de zegt dat de trein 7x per dag rijdt, je minimaal 1x moet overstappen van de Talgo op de AVE (de Spaanse hogesnelheidstrein) en je er minimaal 6u46min over doet.

Boeken kan via www.renfe.es doorklikken naar grande lineas of gewoon aan het loket in Zaragoza.
  dinsdag 11 april 2006 @ 23:57:11 #16
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36874366
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 15:49 schreef Mpdrichel het volgende:

[..]

Hoe zoek jij dan?
Want ik krijg via airfrance.nl dit,

Fare Taxes Service fees Passenger Total including taxes

774 ¤ + 121,64 ¤ + 10 ¤ x 1 Adult = 905,64 ¤

En hoe zit dat dan als je hem gekocht hebt? Krijg je hem dan thuisgestuurd of moet je hem op het vliegveld ophalen?
Dat krijg ik ook via AirFrance.nl. Er stond bij mij in het overzicht dat het gaat om een e-ticket.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36874768
Hai!
Weet iemand een goedkoop ticket naar Auckland? Ik wil begin juli vertrekken en blijf daar een paar maand tot eind november, begin december. Het goedkoopste wat ik heb gevonden is 1333 euro incl, met korean air via seoul. Weet iemand nog iets goedkopers??
pi_36875533
Korean Air moet je nog wel 150 euro naar beneden kunnen halen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36875806
29/6 weg, 30/11 terug: 1199 euro.

Seoul, Incheon Intl Auckland KE 823 30/06 20:35 10:55

Ze doen het ineens 50 minuten sneller.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36875885
13/6 weg, 30/11 terug via Singapore heenweg, Tokyo terugweg: 1147
13/6 weg, 30/11 terug via Singapore heenweg, Hongkong terugweg: 1135

Of vanaf Dusseldorf via Frankfurt en Sydney voor 1128. Kan ook voor 1171.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36886756
Beste mensen, ik moet waarschijnlijk 19 juni in Wuhan (:') ) zijn, in China. Nu heb ik echt geen flauw idee hoe daar te komen, en hoeveel dat kost. Het gaat me eigenlijk om zo goedkoop mogelijk. Twee weken daarna (begin juli) moet ik weer terug. Vliegen kan uit Nederland, Belgie of Duitsland, of Parijs.
pi_36889710
Ik wil graag rond half november naar Honduras (Tegucigalpa), Guatemala (Ciudad de Guatemala) of Cancun vliegen. Terug wil ik zowiezo via Cancun, 20 tot 25 dagen later. Wie weet er voor mij de goedkoopste manier? Het gaat om 2 volwassenen! Vertrek hoeft niet perse vanaf Amsterdam, Osnabruck, Brussel of Dusseldorf mag ook.

Thanks!!
pi_36890523
quote:
Op woensdag 12 april 2006 15:46 schreef Vogue het volgende:
Ik wil graag rond half november naar Honduras (Tegucigalpa), Guatemala (Ciudad de Guatemala) of Cancun vliegen. Terug wil ik zowiezo via Cancun, 20 tot 25 dagen later. Wie weet er voor mij de goedkoopste manier? Het gaat om 2 volwassenen! Vertrek hoeft niet perse vanaf Amsterdam, Osnabruck, Brussel of Dusseldorf mag ook.

Thanks!!
Hoi Vogue

Amsterdam - Cancun op 15/11 en 9/12 met KLM via Mexico City kost je 651,33. (vluchtzoeker)

Via KLM.com kost dat 646,18 euro. Per persoon.

Combinatietickets naar Midden-Amerika zijn duur. Als je bv naar Tegucigalpa vliegt en terug vanaf Cancun, dan krijg ik hier een tarief van 2100 euro.

Een retourtje Guatemala en terug vanaf Cancun kost je zo'n 733,12 euro. 18/11 - 12/12

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36903679
Hi Jag

2100 euro
Bedankt voor de tips, het zal dan wel een retourvlucht Cancun worden of evt. Guate - Cancun!

pi_36904381
quote:
Op woensdag 12 april 2006 16:09 schreef Jaguarized het volgende:
Via KLM.com kost dat 646,18 euro. Per persoon.
Via www.vliegtarieven.nl zelfs nog 10 euro minder

Een retourtje Cancun - Guatemala City kost daar in die periode 285 euro met Mexicana de Aviacion
pi_36904626
quote:
Op woensdag 12 april 2006 14:22 schreef boskov het volgende:
Beste mensen, ik moet waarschijnlijk 19 juni in Wuhan (:') ) zijn, in China. Nu heb ik echt geen flauw idee hoe daar te komen, en hoeveel dat kost. Het gaat me eigenlijk om zo goedkoop mogelijk. Twee weken daarna (begin juli) moet ik weer terug. Vliegen kan uit Nederland, Belgie of Duitsland, of Parijs.
AirFrance kost 841 euro voor een retourtje vanaf Parijs via vliegtarieven.nl. Dat lijkt mij een redelijke prijs. Je zou ook naar Nanching of Shanghai kunnen vliegen en dan de trein of bus nemen, maar dat lijkt me niet aan te raden.
pi_36905379
quote:
Op woensdag 12 april 2006 14:22 schreef boskov het volgende:
Beste mensen, ik moet waarschijnlijk 19 juni in Wuhan (:') ) zijn, in China. Nu heb ik echt geen flauw idee hoe daar te komen, en hoeveel dat kost. Het gaat me eigenlijk om zo goedkoop mogelijk. Twee weken daarna (begin juli) moet ik weer terug. Vliegen kan uit Nederland, Belgie of Duitsland, of Parijs.


Daar ligt het ergens. Ik had er nog nooit van gehoord.

Vanaf Parijs met Air France voor 841,84 op 17/6 en 3/7 via vliegtarieven.nl.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36913956
tnx!
pi_36923631
hoe kom ik van de zomer het beste van Kiev naar L'viv in de Oekraine?
rijdt er een trein ofzo?
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_36957766
Waar kan ik het goedkoopst een normale auto huren in Cambridge of London?
Ik wil namelijk met een huurauto door Schotland tuffen met zijn tweeën, goedkoopste optie leek mij met de trein/boot naar Cambridge/Londen en dan een auto huren daar. Andere opties ook welkom. Is er geen goedkopere optie om eventueel met het vliegtuig te gaan.
pi_36969020
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:34 schreef Poepoog het volgende:
Waar kan ik het goedkoopst een normale auto huren in Cambridge of London?
Ik wil namelijk met een huurauto door Schotland tuffen met zijn tweeën, goedkoopste optie leek mij met de trein/boot naar Cambridge/Londen en dan een auto huren daar. Andere opties ook welkom. Is er geen goedkopere optie om eventueel met het vliegtuig te gaan.
Aangezien Schotland niet echt in de buurt van Harwich / London / Cambridge ligt, zou je kunnen overwegen voor hetzelfde geld met het vliegtuig te gaan.

www.Easyjet.com vliegt naar Edinburgh voor ca 90 euro retour incl tax
www.flyglobespan.com naar Glasgow voor ca 95 euro retour incl tax
www.transavia.com vliegt naar Glasgow voor ca 110 euro retour incl tax
allen van Amsterdam

Bij easyjet en transavia kun je dan meteen een huurauto reserveren bij het boeken van je vliegticket (kies wel voor ophaalplek bij Glasgow voor Prestwick en niet Glasgow Airport)
pi_36969533
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:42 schreef rudedeltadude het volgende:
hoe kom ik van de zomer het beste van Kiev naar L'viv in de Oekraine?
rijdt er een trein ofzo?
Daar rijden volgens http://bahn.de regelmatig treinen die er ruim 10 uur over doen.

Voer voor de bestemming Lvov in, dat is de russische naam.
  vrijdag 14 april 2006 @ 23:22:47 #33
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36969594
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 23:21 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Daar rijden volgens http://bahn.de regelmatig treinen die er ruim 10 uur over doen.

Voer voor de bestemming Lvov in, dat is de russische naam.
Daarom kon ik het ook al niet vinden.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37046674
quote:
Op maandag 17 april 2006 19:39 schreef Rando2804 het volgende:
Ik wil graag deze zomer naar Rochester in Engeland. Ik weet niet of je dat stadje kent, maar dat ligt vlakbij Chatham(De eerste stad die je zult tegenkomen als je richting Londen gaat).
Aangezien mijn budget niet zo heel hoog is vraag ik me af wat de beste reismanier is. Ik heb gehoord dat de Metro heel goedkoop is, maar ik woon vlakbij Eindhoven.. Dus zou ik nog met de trein moeten om via de metro te kunnen. Ik ga er voornamelijk heen om mijn vriendinnetje op te zoeken, maar ik zou graag ook nog wat toeristische dingen opzoeken. Is er iemand die al eens in die regio is geweest.. Of misschien weet wat er te doen is?

Alvast bedankt
pi_37122068
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:42 schreef rudedeltadude het volgende:
hoe kom ik van de zomer het beste van Kiev naar L'viv in de Oekraine?
rijdt er een trein ofzo?
Ik ben er nog nooit geweest, maar over het algemeen is het treinvervoer in Oost-Europa goed en goedkoop. Je kan meestal gewoon in Kiev een kaartje kopen op het station een paar dagen van te voren. Ik heb wel gehoord dat een beetje Russisch spreken toch wel noodzaak is dan.

Misschien heb je hier nog wat aan voor verbindingen (maar ik zou gewoon daar een ticket kopen, stuk goedkoper)
http://www.expresstorussia.com/train_results1.html
pi_37158903
IK zou graag retour per vliegtuig van Amsterdam - NYC . zo cheap mogelijk uiteraard.
Overstappen maakt me niet uit. Periode: 28-04-06 tm 08-05-06.
Ik heb veel gezocht, het goedkoopste wat ik vond was 406 euro via klm (voordeel tarieven tickets)
pi_37170607
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:27 schreef Karimo het volgende:
IK zou graag retour per vliegtuig van Amsterdam - NYC . zo cheap mogelijk uiteraard.
Overstappen maakt me niet uit. Periode: 28-04-06 tm 08-05-06.
Ik heb veel gezocht, het goedkoopste wat ik vond was 406 euro via klm (voordeel tarieven tickets)
Vluchtzoeker komt op 405 euro met een overstap in Kopenhagen
Vliegtarieven met 410 euro met een overstap in Frankfurt
Opodo komt op 436 euro met KLM rechtstreeks
Cheaptickets op 450 euro met een overstap in Frankfurt
  dinsdag 25 april 2006 @ 13:35:18 #38
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37277672
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:57 schreef overhyped het volgende:
Ik ben op zoek naar een website waar ik flexibel kan zoeken naar tickets, bijvoorbeeld:

ik wil tussen 1 augusten en 1 september 7 tot 9 dagen naar LA vanaf amsterdam, doe mij maar het goedkoopste ticket.

op alle sites die ik ken kan dit niet, en moet je dit handmatig doen, en dat wil ik niet

kent iemand zo iets?
September is goedkoper om te vliegen dan augustus.

Via klm.com kom je op 588,70 euro incl taxes. Dit is het goedkoopste tarief dat de KLM via haar website heeft. Vliegen op 1 en 9 september.

Via vluchtzoeker met United op 2 en 8 september kost je 630,76.

Via vliegtarieven.nl kost je 630,76. Net zoveel dus.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37297881
Ik had al een aantal maanden geleden een verzoekje geplaatst, maar nu heb ik meer informatie of de data wanneer ik kan en wil vertrekken.

Ik wil graag van de zomer vrienden opzoeken in de VS. Ik kan op zijn vroegst 's avonds op woensdag 19 juli vertrekken en ik zou graag op 29 of 30 augustus terugkomen. (andere data tussen deze twee data mag ook als blijkt dat dat goedkoper is)

De vliegvelden waarop ik kan aankomen zijn Indianapolis International Airport en ik kan ook in Chicago landen. Het maakt niet uit, het draait erom wat het goedkoopste is. Verder zou ik, als het mogelijk is, terugvliegeven vanaf Indianapolis als blijkt dat Chicago goedkoper is. Vertrek het liefst van Schiphol (woon zelf in Rotterdam), maar andere vliegvelden in de buurt mag ook als dat goedkoper is. Overstappen etc. maakt niet uit, het draait er vooral om wat het goedkoopst is.

Het goedkoopste wat ik tot nu toe gevonden heb, is boven de 850 euro. Kan dit goedkoper?

Alvast bedankt!

EDIT: Ik heb er even over nagedacht en het is voor mij toch handiger om op Indianapolis in te vliegen, want men zou 3 uur vanaf Chicago moeten rijden om mij op te halen (en wegbrengen is wederom weer 3 uur), terwijl het maar 1 uur is naar Indianapolis.

@ Douwe, via welke website heb jij die vlucht gevonden?

[ Bericht 7% gewijzigd door 455H07E op 26-04-2006 13:20:23 ]
  woensdag 26 april 2006 @ 00:17:16 #40
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_37299710
¤766,56 vanaf Brussel met United Airlines naar Chicago, overstap in Londen op de heenweg, Washington op de terugweg. Vertrek op 20 juli en terugkomst om 29 augustus. Heel veel goedkoper ga je het in deze periode denk ik niet vinden.
pi_37320960
Amsterdam - San Diego, 15 juli heen en 20 augustus terug. Één dag flexibel, voor en na. Ik weet het, echt goedkoop zal het niet worden in die periode. Zelf heb ik ¤900 gevonden met Continental Airlines, via hun eigen site. Is er iemand die nog wat beters weet?
pi_37334296
455H07E: ik denk via www.vluchtzoeker.nl of www.vliegtarieven.nl
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37334343
Amsterdam - Indianapolis via Cincinatti heen en Atlanta terug voor 1007 incl taxes. Via www.skybreakers.nl met Delta.

Brussel - Indianapolis via Washington heen en terug voor 832,80. Op 20/7 en 29/8 via vluchtzoeker.nl met United.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37334384
quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:46 schreef NY_Giant het volgende:
Amsterdam - San Diego, 15 juli heen en 20 augustus terug. Één dag flexibel, voor en na. Ik weet het, echt goedkoop zal het niet worden in die periode. Zelf heb ik ¤900 gevonden met Continental Airlines, via hun eigen site. Is er iemand die nog wat beters weet?
Zitten daar alle fuel en security toeslagen ook al bij? Ik krijg het namelijk niet lager bij Continental. Komt voornamelijk omdat je vrij laat bent met boeken.

Via vliegtarieven.nl kom ik op 917,73 voor een tripje Dusseldorf - San Diego via Atlanta heen en terug. Vliegen op 14/7 en 19/8 met Delta.

Via delta.com kom ik op 950 euro vanaf Amsterdam via New York heen en Cincinatti terug. Vliegen op 15/7 en 20/8.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37341103
Ik heb zelf even op www.delta.com gekeken en daar heb ik gevlucht gevonden voor 972 dollar (vertrek a'dam op 19 july, terugkomst op 29 augustus). Met de huidige wisselkoers (ongeveer 1.24) is dat 780 euro.

Is het mogelijk om als Nederlander direct via Delta Airlines een vlucht te boeken? Verder vroeg ik mij af of het simpel te regelen is als ik mijn terugvlucht wil wijzigen (als ik al in de VS ben?)

EDIT: Ik ben gewoon scheel, het bedrag op delta was toch in euro's en niet in dollars. Ik heb er nu wel op vliegticketszoeken.nl gevonden 851 euro, vanaf amsterdam naar indianapolis. Ik denk dat ik die neem.

[ Bericht 19% gewijzigd door 455H07E op 28-04-2006 20:41:49 ]
pi_37342909
Dat ligt aan het soort ticket. Vaak kan je dat wel wijzigen maar dien je er wel voor te betalen en er moet natuurlijk plek zijn.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37421890
Ik baal echt als een stekker; ik had een reis gevonden om rond 24 juli te vertrekken naar de VS (Charlotte, maar Atlanta kan ook) en eind september weer terug te vliegen voor 640E bij Continental. Echter, ik moest even wachten met boeken ivm stufi en nu zijn die tickets met 200E gestegen naar ruim 800E. Iemand idee om alsnog daar te komen voor rond de 600E?
pi_37422268
26 juli - 23 september met Delta via vliegtarieven. nl naar Atlanta komt op het laagste tarief van 704 euro inclusief tax etc.
  zondag 30 april 2006 @ 11:50:04 #49
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37422313
Erg goedkoop krijg je het niet in die periode.

Dusseldorf - Atlanta - Dusseldorf met Delta.
Dusseldorf Atlanta, ga DL 25 24/07 09:40 13:40
Atlanta, ga Dusseldorf DL 24 30/09 16:10 07:25 (01/10)
Voor 783,15. Via vluchtzoeker.nl.

Amsterdam - London Gatwick - Atlanta met British Airways.
Amsterdam London, Gatwick BA 8110 21/07 07:00 07:10
London, Gatwick Atlanta, ga BA 2227 21/07 12:20 16:25
Atlanta, ga London, Gatwick BA 2226 26/09 18:25 07:35 (27/09)
London, Gatwick Amsterdam BA 8113 27/09 09:25 11:40 (27/09)
Voor 770,68 via vluchtzoeker.nl

Dit vind ik zo snel even.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 30 april 2006 @ 11:53:43 #50
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37422392
quote:
Op zondag 30 april 2006 11:47 schreef DutchTrain het volgende:
26 juli - 23 september met Delta via vliegtarieven. nl naar Atlanta komt op het laagste tarief van 704 euro inclusief tax etc.
Ik heb die vlucht ook voor me. Daar komt dan de security tax nog bij. Totaalplaatje wordt dan:

Prijs 1 volwassene : 629,00 EUR + 51,42 EUR tax / toeslagen = 680,42 EUR
Security tax / Fuel Charge 108,87 EUR
Ticket fee 15,00 EUR
US tax 24,36 EUR
Prijs ( 1 Volwassene ) = 828,65 EUR

Amsterdam New York, JF Kennedy Intl, ny DL 81 26/07 10:50 13:00
New York, La Guardia, ny Atlanta, ga DL 532 26/07 16:00 18:42

Atlanta, ga New York, JF Kennedy Intl, ny DL 998 23/09 12:29 14:44
New York, JF Kennedy Intl, ny Amsterdam DL 80 23/09 18:10 08:15 (24/09)

Verder komt hij dan op de heenweg om 13.00 op JFK aan en vertrekt ie om 16.00 vanaf LGA. Dat wordt dus een vlotte taxirit + opnieuw inchecken?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37422480
quote:
Op zondag 30 april 2006 11:53 schreef Jaguarized het volgende:

Prijs 1 volwassene : 629,00 EUR + 51,42 EUR tax / toeslagen = 680,42 EUR
Security tax / Fuel Charge 108,87 EUR
Ticket fee 15,00 EUR
US tax 24,36 EUR
Prijs ( 1 Volwassene ) = 828,65 EUR
Vliegtarieven valt dus ook al niet meer te vertrouwen op het quoten van de juiste prijs

3 uur voor JFK - LaGuardia is wel te doen met de directe bussen, maar niet ideaal ook
  zondag 30 april 2006 @ 11:59:43 #52
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37422523
Als je op "Reserveren" klikt dan krijg je de volledige prijs incl boekingskosten e.d. Misschien dat het wel te doen is maar het wordt ontzettend krap. Je bent toch al gauw meer dan een uur kwijt bij immigratie, dan de boel nog ophalen en een bus vinden die je naar LGA brengt + opnieuw inchecken.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37424003
Pfff, wat kan ik daar van balen zeg. Letterlijk 3 dagen te laat met boeken en dan meteen 250E meer kwijt zijn.
  zondag 30 april 2006 @ 15:09:56 #54
125524 sonnestraaltje
don't worry, be happy
pi_37427023
Ik wil van de zomer met mn vriend een weekje naar Porto (Portugal). Nu kunnen we daar in n appartementje van n vriendin van ons, dus we hoeven alleen ons ticket maar te regelen.

Nu vroeg ik mij af wat goedkoper was; Nu zo snel mogelijk boeken of op t laatst een last-minute regelen. We zitten namelijk ook niet echt aan bepaalde data vast. ( We kunnen op zn vroegst 26 juli weg en moeten uiterlijk 8 augustus terug zijn, maar verder maakt t niet uit)
  zondag 30 april 2006 @ 15:19:20 #55
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37427248
Hoe lang wil je?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 30 april 2006 @ 15:23:29 #56
125524 sonnestraaltje
don't worry, be happy
pi_37427347
1 week
  zondag 30 april 2006 @ 15:31:18 #57
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_37427530
Zo snel mogelijk noeken. Last minute vluchten zijn erg zeldaam
  zondag 30 april 2006 @ 15:32:19 #58
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37427555
Air Berlin
Amsterdam - Porto 3/8 en 8/8 voor 334 euro
Amsterdam - Porto 2/8 en 8/8 voor 354 euro
Amsterdam - Porto 26/7 en 8/8 voor 364 euro
Amsterdam - Porto 27/7 en 8/8 voor 364 euro
Keulen - Porto 1/8 en 8/8 voor 334 euro

Hapay-Lloyd Express
Keulen - Porto 26/7 en 2/8 voor 237,41 euro
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 30 april 2006 @ 15:35:24 #59
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_37427633
In dit geval zijn 'normale' maatschappijen voordeliger; TAP brengt je er zonder overstap voor 240 euro (meerdere data beschikbaar), en Portugalia doet het voor ongeveer dezelfde prijs.
  zondag 30 april 2006 @ 15:41:38 #60
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_37427755
Lufthansa is overigens boekbaar voor 225 euro in de door jou aangegeven periode, vanuit Amsterdam met een overstap in Frankfurt. Alleen is het misschien het overwegen waard dat je voor 15 euro meer een directe vlucht hebt
pi_37500711
Ik ga begin september naar Bonaire voor een half jaar. Nu kijk ik op KLM voor een studenten vlucht, staat dat ie excl. 470 is ongeveer, maar dan wil ik een vlucht selecteren en dan is er helemaal niets beschikbaar. Heel september niet en heel augustus niet.

Terwijl Aruba, Curacao en Sint maarten juist elke dag die vluchten hebben?

Iemand enig idee Of gewoon ff klm bellen en vragen?
O+ BlaBlub O+
  woensdag 3 mei 2006 @ 04:16:30 #62
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37501440
Op klm.nl kost een retourtje Bonaire met een studententarief 599 euro in de periode dat jij wil. Echter, omdat je langer gaat dan een maand wil de klm website nog wel eens melden dat er voor die periode nog geen studententarieven beschikbaar zijn.

Via de normale tarievenzoeker op de klm website kom je niet in aanmerking voor een Take Off fare aangezien deze voor Bonaire geldt voor een verblijfsduur van maximaal 3 maanden. Het goedkoopste ticket via klm.nl kost je 1051 euro inclusief taxes. Dat is op 1/9 weg en 1/3 terug.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37511213
klm net gebeld. Gasten zijn ook niet de slimste maar goed.. Schijnt dat er geen studentenseats meer zijn voor die data. Heb dus besloten om voor 640 incl. naar Curacao te vliegen en dan voor 50 naar Bonaire. Nog steeds geen 1050 iig
O+ BlaBlub O+
  woensdag 3 mei 2006 @ 14:42:24 #64
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37511711
Uiteraard, ik geef je ook advies voor Bonaire, niet naar Curacao. 640 met de KLM?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 3 mei 2006 @ 14:45:06 #65
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37511802
640 - 499 = 141 euro dus voor taxes.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37513863
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:45 schreef Jaguarized het volgende:
640 - 499 = 141 euro dus voor taxes.
Ja, ze weten het leuk te vertellen idd
O+ BlaBlub O+
pi_37536267
Ik wil graag naar Rome en Praag toe in juni.

Het lijkt mij dan slimmer om eerst naar Rome te gaan en daarna vanuit daar door naar Praag.

Wat is hiervoor de goedkoopste manier?
  donderdag 4 mei 2006 @ 10:27:55 #68
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37537184
Eindhoven - Rome met Ryanair op 6 juni kost je 63,64.
Dortmund - Rome met Easyjet op 8 juni kost je 53,49.

Rome - Praag met Smartwings op 11 juni kost je 41,00.
Rome - Praag met SkyEurope op 8 juni kost je 49,99 + tax die ik niet te zien krijg.

Praag - Amsterdam met Smartwings op 13 juni kost je omgerekend 33,85 euro.
Praag - Amsterdam met SkyEurope op 13 juni kost je omgerekend 21,24 euro + tax.


(Amsterdam - Praag in juni kan al vanaf 14 euro + tax.)

Misschien dat DT het nog lager kan krijgen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37537461
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 09:54 schreef Jeltje het volgende:
Ik wil graag naar Rome en Praag toe in juni.

Het lijkt mij dan slimmer om eerst naar Rome te gaan en daarna vanuit daar door naar Praag.

Wat is hiervoor de goedkoopste manier?
Dat is een beetje afhankelijk van de data waarop je wil vliegen;

Transavia brengt je van Rotterdam in Rome Fumicino voor 87 euro (op bijv 6 juni)
Ryanair brengt je van Eindhoven in Rome Ciampino voor 71 euro (op bijv 7 juni)

www.smartwings.net brengt je van Rome naar Praag voor 41 euro (op bijv 11juni)

www.smartwings.net brengt je van Praag naar Amsterdam voor 51 euro (op bijv 16 juni)
www.skyeurope.com brengt je van Praag naar Amsterdam voor 35 euro (op bijv 16 juni)

totaal kan het dus voor 147 euro

de genoemde prijzen zijn enkele reis inclusief tax, exclusief betaalkaarttoeslag (5 euro meestal). Het zijn ongeveer de laagste tarieven die je nu kan krijgen; een verschuiving van een dag kan er al voor zorgen dat een ticket meer dan honderd euro duurder is.
pi_37537518
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:27 schreef Jaguarized het volgende:
Misschien dat DT het nog lager kan krijgen.
niet dus. De verschillen zitten in de afronding en de bagagetax die ik er bij Ryanair bij opgeteld hebt.
Bij Skyeurope staat de tax in de kolom links
pi_37558290
OK ik heb het volgende reisplan voor ong 5 maanden, vertrek begin november:

-Amsterdam (goedkopere andere luchthaven mag ook natuurlijk)
-Singapore (1/2 dagen) (of een andere leuke stad als tussenstop)
-Nieuw Zeeland / Australie (Ik wil ongeveer 3 weken naar nieuw Zeeland en de rest in OZ doorbrengen, de volgorde maakt niet uit).
-Als afsluiting wil ik op de terugweg nog 2/3 weken naar Thailand of Bali.

Vorige keer heb ik via TunaFish geboekt, maar ik dacht laat ik hier eens kijken of er nog bruikbare tips zijn.

Vragen:
Scheelt het veel tussen een ticket met vaste data en een ticket met makkelijk te wijzigen vluchtdata?
Is een goedkoop 'round the world' ticket mischien een optie? dan zou ik ook nog wel Fiji of eventuele andere bestemmingen aan willen doen!
Registreer bij Betandgame.com en ontvang £25 bonus
Exchange en Normale Bookie in 1, Odds op alle voetbalwedstrijden gebaseerd op 95% payback
Dit is mijn Referall Code: 14804
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:02:02 #72
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37558404
WRC reizen had laatst een round-the-world ticket voor 973 euro in de aanbieding.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37559960
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:02 schreef Jaguarized het volgende:
WRC reizen had laatst een round-the-world ticket voor 973 euro in de aanbieding.
Klinkt interessant, maar ik kan er helaas niks meer over vinden
Registreer bij Betandgame.com en ontvang £25 bonus
Exchange en Normale Bookie in 1, Odds op alle voetbalwedstrijden gebaseerd op 95% payback
Dit is mijn Referall Code: 14804
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:54:19 #74
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37560373
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37562685
Houdt er rekening mee dat je met die tickets wél bij elk vliegveld departure tax betaalt. Er komt dus nog wat bovenop de prijs van het ticket.
pi_37567590
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:02 schreef Jaguarized het volgende:
WRC reizen had laatst een round-the-world ticket voor 973 euro in de aanbieding.
Of anders deze: http://www.killroy.nl voor een RTW ticket.

En die belastingen... reken grofweg op 100 - 150 euro per stuk vliegen.
pi_37587486
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:54 schreef Jaguarized het volgende:
Klik
Deze ziet er goed uit, maar alleen geen tussenstop in Australie. Is het een optie om zelf een retour NZ - australie te regelen via een lowcost airline als virginblue ofzo. Of zitten er dan weer haken en ogen aan m.b.t. visa enzo?
Registreer bij Betandgame.com en ontvang £25 bonus
Exchange en Normale Bookie in 1, Odds op alle voetbalwedstrijden gebaseerd op 95% payback
Dit is mijn Referall Code: 14804
  zaterdag 6 mei 2006 @ 02:39:06 #78
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37594700
Het goedkoopste retourtje NZ-AU kost je ongeveer 249 euro incl taxes. Je moet voor Australie een ETA visum aanvragen, buiten Australie en online. Dat kan je ook in NZ doen bij Flight Centre, ben je nog goedkoper uit. Waar je ook om moet denken is dat je je ticket terug naar Nederland mee moet nemen als je naar Australie gaat anders kom je het land niet uit. (ervaring) Wat ik alleen niet weet hoe het zit als je NZ weer binnen wil. Dat ligt aan je visa namelijk. Op mijn visum staat "Multiple entries" maar dit kan anders zijn als je een toeristenvisum aanvraagt voor NZ. Daarvoor zou je dus even moeten bellen met de ambassade in Den Haag.

[ Bericht 32% gewijzigd door Jaguarized op 06-05-2006 02:46:38 ]
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37621463
Iemand nog een goedkope vlucht naar Zuid-Afrika in de derde week juli?

Ik kom op 800 euro uit, terwijl een maand ervoor de prijzen vanaf 400 beginnen
  zondag 7 mei 2006 @ 08:33:52 #80
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37621568
Voor hoe lang?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37621880
Skyscanner werkt niet meer?
pi_37622996
quote:
Op zondag 7 mei 2006 08:33 schreef Jaguarized het volgende:
Voor hoe lang?
twee weken of zo. augustus is eveneens een optie.
pi_37623267
quote:
Op zondag 7 mei 2006 09:31 schreef k_man het volgende:
Skyscanner werkt niet meer?
ze hebben de site iets veranderd. Het adres voor de routekaart is nu: http://www.skyscanner.net/map.asp?langid=nl, waarbij je niet meer gelijk de bijbehorende airlines kunt zien, maar een stap verder wel de prijzen kun vergelijken.
pi_37623304
Nu werkt het weer ja, maar eerder vanochtend was er alleen een volledig wit scherm.
pi_37623411
quote:
Op zondag 7 mei 2006 07:37 schreef Poepoog het volgende:
Iemand nog een goedkope vlucht naar Zuid-Afrika in de derde week juli?

Ik kom op 800 euro uit, terwijl een maand ervoor de prijzen vanaf 400 beginnen
800 euro is een vrij realistische prijs. De tarieven vanaf 400 waren exclusief tax en via Frankfurt. Totale prijs kwam op iets van 700 euro.

Het maakt zo te zien vrij weinig uit of je naar Johannesburg of Kaapstad vliegt (voor het weer maakt het wel wat uit... in Kaapstad kan het best koud zijn in juli)
  zondag 7 mei 2006 @ 11:30:59 #86
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37623472
Vluchtzoeker kost 809,26 met British Airways op 17/8 en 31/8. Amsterdam - Kaapstad via Londen H'row.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37623524
quote:
Op zondag 7 mei 2006 11:28 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

800 euro is een vrij realistische prijs. De tarieven vanaf 400 waren exclusief tax en via Frankfurt. Totale prijs kwam op iets van 700 euro.

Het maakt zo te zien vrij weinig uit of je naar Johannesburg of Kaapstad vliegt (voor het weer maakt het wel wat uit... in Kaapstad kan het best koud zijn in juli)
In mei/juni kan je met KLM via Arke naar ZA voor 400 euro vandaar... Het zal dan natuurlijk lagerdanlaagseizoen zijn, maar om nou twee keer zoveel te betalen . Zullen de prijzen in september zijn gezakt?
  zondag 7 mei 2006 @ 11:36:54 #88
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37623618
Naar Johannesburg met de KLM rechtstreeks op dezelfde data kost je 789,48.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37623658
quote:
Op zondag 7 mei 2006 11:36 schreef Jaguarized het volgende:
Naar Johannesburg met de KLM rechtstreeks op dezelfde data kost je 789,48.
Ik wacht wel op een aanbieding rond die tijd, het zal dan met een beetje geluk ook wat warmer zijn
  zondag 7 mei 2006 @ 11:50:37 #90
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37623927
quote:
Op zondag 7 mei 2006 11:38 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Ik wacht wel op een aanbieding rond die tijd, het zal dan met een beetje geluk ook wat warmer zijn
Ik denk niet dat er een aanbieding komt maar toch veel plezier met plannen van je reis.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37626295
quote:
Op zondag 7 mei 2006 11:50 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er een aanbieding komt maar toch veel plezier met plannen van je reis.
we blijven optimistisch
  zondag 7 mei 2006 @ 14:18:02 #92
53770 mr.marcus
techneau!
pi_37627404
eind augustus wil ik naar alle waarschijnlijk naar colombia (nog niet helemaal zeker dat ik daar stage kan lopen) maar tickets schijnen goedkoper te zijn via bijvoorbeeld belgie of duitsland. Weet iemand hier iets van?
Als ik via de bekende ticketsites zoek, kom ik op akelig dure tickets...
Life sucks
  zondag 7 mei 2006 @ 14:19:07 #93
53770 mr.marcus
techneau!
pi_37627430
Nog een vraag, een maat van mij gaat naar Venezuela en hij heeft een ticket gekocht naar Curacao, om van daar naar Venezuela te gaan. Weten jullie of daar boten tussen gaan? En hoe het zit met een vlucht van Curacao naar Venezuela?
Life sucks
pi_37632658
quote:
Op zondag 7 mei 2006 14:18 schreef mr.marcus het volgende:
eind augustus wil ik naar alle waarschijnlijk naar colombia (nog niet helemaal zeker dat ik daar stage kan lopen) maar tickets schijnen goedkoper te zijn via bijvoorbeeld belgie of duitsland. Weet iemand hier iets van?
Als ik via de bekende ticketsites zoek, kom ik op akelig dure tickets...
Een Belgische site is bijvoorbeeld www.airstop.be, een Duitse site www. opodo.de. Misschien dat die je wat kunnen bieden?

Een vlucht van Curacao naar Caracas kun je boeken op alle bekende sites uit de openingspost, zoals www.atp.nl of www.vluchtzoeker.nl. Let wel: soms is het goedkoper om via Miami te vliegen. Een directe doorreis vanuit Nederland zal in veel gevallen goedkoper zijn. http://www.aeropostal.com is de luchtvaartmaatschappij van Venezuela.
  zondag 7 mei 2006 @ 23:55:35 #95
104956 DiegoArmandoMaradona
Argentina en PSV
pi_37645912
Ik wil graag me de trein van Malaga naar Alicante.

Ik heb op de Renfe site gekeken maar voor mij was ie niet echt duidelijk
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_37646152
quote:
Op zondag 7 mei 2006 23:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik wil graag me de trein van Malaga naar Alicante.

Ik heb op de Renfe site gekeken maar voor mij was ie niet echt duidelijk
de site zegt dat je niet direct kan reizen en dus moet overstappen, als je dan klikt op 'toon reis met overstap' zoiets staat er in het spaans, komt er een hele rij met reismogelijkheden uit.

Goedkoopste en snelste is met een overstap in: ALCAZAR DE SAN JUAN dat kost 59 euro en duurt 8u20min.
pi_37663392
Is al te lang, maar zoiets verwachtte ik al

Ik ga zeer waarschijnlijk met AirPlebs naar Malaga reizen morgen vanaf Rotjeknor voor 150 euro. Als iemand een goedkopere optie heeft hoor ik het graag binnen een uur of zo. Terugreis het liefst op zaterdag of zondag voor 5 uur
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 8 mei 2006 @ 18:00:01 #98
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_37663695
Ik 24 augustus 2006 in Maseru, Lesotho zijn. Ik wil er zo goedkoop mogelijk komen. Overstappen ed, maakt me niet uit, klasse maakt me ook niet uit. Ik wil best ergens vlakbij nar Zuid-Afrika vliegen en dan met de bus oid.
pi_37668457
quote:
Op maandag 8 mei 2006 18:00 schreef nickybol het volgende:
Ik 24 augustus 2006 in Maseru, Lesotho zijn. Ik wil er zo goedkoop mogelijk komen. Overstappen ed, maakt me niet uit, klasse maakt me ook niet uit. Ik wil best ergens vlakbij nar Zuid-Afrika vliegen en dan met de bus oid.
Ik denk dat vliegen naar Durban en van daar met de bus het goedkoopste is. Dat zal zo'n 900 euro zijn voor het vliegticket. Over busservices kan ik niet veel vinden. Bazbus, de grootste toeristen busvervoerder rijdt niet naar Lesotho. Welke bussen er wel komen zou je misschien kunnen vragen in Zuid-Afrika deel 2

Vliegen kan ook naar de luchthaven van Moshoeshoe nabij Maseru. Een luchthaven met 29 landingsbanen, waarvan er 4 geasfalteerd zijn
Een retourtje vanaf Johannesburg kost ongeveer 250 euro.
  maandag 8 mei 2006 @ 21:44:07 #100
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_37672042
quote:
Op maandag 8 mei 2006 20:15 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ik denk dat vliegen naar Durban en van daar met de bus het goedkoopste is. Dat zal zo'n 900 euro zijn voor het vliegticket. Over busservices kan ik niet veel vinden. Bazbus, de grootste toeristen busvervoerder rijdt niet naar Lesotho. Welke bussen er wel komen zou je misschien kunnen vragen in Zuid-Afrika deel 2

Vliegen kan ook naar de luchthaven van Moshoeshoe nabij Maseru. Een luchthaven met 29 landingsbanen, waarvan er 4 geasfalteerd zijn
Een retourtje vanaf Johannesburg kost ongeveer 250 euro.
Hoi, hartstikke bedankt voor deze nuttige informatie!

Ik hoef geen toeristenbus, misschien iets voor locals. Ik ben geen toerist, ga er voor een langere periode wonen en zal dus ook flink wat bagage met me meedragen.

Super zulke infomensen!
pi_37672590
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:44 schreef nickybol het volgende:
Ik hoef geen toeristenbus, misschien iets voor locals. Ik ben geen toerist, ga er voor een langere periode wonen en zal dus ook flink wat bagage met me meedragen.
Je gaat in Maseru wonen

Die bazbuz is eigenlijk de enige vorm van vervoer voor buitenlanders. Je ziet dat het overige busvervoer nauwelijks geregeld is.

Ik zie nu pas dat Maseru vrij nabij Bloemfontein ligt. Misschien dat je daarvandaan een busverbinding hebt. Bloemfontein is ook een iets fijnere stad om naar een bus te zoeken dan Johannesburg.

Het makkelijkste is eigenlijk een huurauto... liften zou ik je niet durfen aan te raden, alhoewel dat wel veel wordt gedaan voor kleine afstanden
  maandag 8 mei 2006 @ 22:18:24 #102
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_37673540
Huurauto lijkt me lastig, heb namelijk geen rijbewijs. Ik ga inderdaad in Maseru wonen. Lopen er geen minivans, de ozo beruchte?
pi_37673862
quote:
Op maandag 8 mei 2006 22:18 schreef nickybol het volgende:
Huurauto lijkt me lastig, heb namelijk geen rijbewijs. Ik ga inderdaad in Maseru wonen. Lopen er geen minivans, de ozo beruchte?
Die zullen er ongetwijfeld rijden. Het kost alleen wat moeite om uit te vinden waar ze naartoe gaan. Als je er eenmaal aan gewend bent (ik bedoel aan het feit dat er 16 mensen op 8 zitplaatsen passen en de muziek alleen op vol vermogen kan) dan wil niet anders

We gaan hierover maar verder hier => Zuid-Afrika deel 2
  dinsdag 9 mei 2006 @ 06:26:14 #104
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37681026
Omdat je er gaat wonen neem ik aan dat je een enkeltje wil?

Amsterdam - Londen - Johannesburg - Durban met BA kost 829,46 op 23/8.
Amsterdam - Londen - Johannesburg - Durban met Lufthsana/BMI/BA kost 1093 op 23/8.
Dusseldorf - Londen - Johannesburg - Durban met BA kost 957,73 op 23/8.
Frankfurt - Bahrain - Johannesburg - Durban met Gulf Air kost 590,56 op 23/8.

Frankfurt - Sanaa - Johannesburg met Yemenia Yemen Airways kost 520,60 op 24/8.
Frankfurt - Athene - Johannesburg met Olympic Airways kost 649,91 op 24/8.
Frankfurt - Bahrain - Johannesburg met Gulf Air kost 530,71 op 23/8.
Dussldorf - Athene - Johannesburg met Olympic Airways kost 626,67 op 22/8.
Dusseldorf - Parijs - Johannesburg met Air France kost 629,81 op 23/8 en 24/8.
Amsterdam - Athene - Johannesburg met Olympic Airways kost 572,40 op 22/8 en 24/8.

En duur maar wel dichtbij:
Frankfurt - Londen - Johannesburg - Bloemfontein met BMI/BA/SA kost 1414,97 op 23/8.

Een enkeltje Johannesburg - Maseru met SA kost je omgerekend zo'n 124 euro via www.flysaa.com.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37690077
Ik vertrek hopelijk rond 21/22/23 juni een tijdje naar Schotland om daar seizoenswerk te doen. Ik kom dan waarschijnlijk ergens begin augustus (rond de 8e) weer terug.
Ik moet dan vliegen op Dundee of Edinburgh (liefst Dundee maar dat is volgens mij geen groot vliegveld).

Wat is de beste optie?
Ach en wee, ik ben de klos, met mijn boog schoot ik een albatros.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 14:36:10 #106
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37690358
Amsterdam - Edinburgh met KLM kost 214,54 op 21/6 en 8/8.
Amsterdam - Edinburgh met Easyjet kost 137,78 op 23/6 en 8/8.
Keulen - Edinburgh met GermanWings kost 190,30 op 21/6 en 9/8.

Vanuit Edinburgh gaat er een trein naar Dundee. Dit duurt ongeveer 1 uur 15 minuten. Prijs onbekend aangezien je je daarvoor eerst moet registreren.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37690604
Bedankt!
Waar moet je je registreren dan om die treinprijs te zien?
Ach en wee, ik ben de klos, met mijn boog schoot ik een albatros.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 14:51:18 #108
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37690656
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37690688
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:48 schreef Avalanche.. het volgende:
Bedankt!
Waar moet je je registreren dan om die treinprijs te zien?
www.thetrainline.co.uk geeft je wel een prijs denk ik

ja dus.... vanaf GBP 15,50 tot 23,50

-edit- niet dus.. ik stond alleen nog ingelogd
  dinsdag 9 mei 2006 @ 14:55:57 #110
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37690790
Ook niet, werkt op dezelfde engine als eerder gegeven link.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 9 mei 2006 @ 16:45:24 #111
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_37693172
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 06:26 schreef Jaguarized het volgende:
Omdat je er gaat wonen neem ik aan dat je een enkeltje wil?

Amsterdam - Londen - Johannesburg - Durban met BA kost 829,46 op 23/8.
Amsterdam - Londen - Johannesburg - Durban met Lufthsana/BMI/BA kost 1093 op 23/8.
Dusseldorf - Londen - Johannesburg - Durban met BA kost 957,73 op 23/8.
Frankfurt - Bahrain - Johannesburg - Durban met Gulf Air kost 590,56 op 23/8.

Frankfurt - Sanaa - Johannesburg met Yemenia Yemen Airways kost 520,60 op 24/8.
Frankfurt - Athene - Johannesburg met Olympic Airways kost 649,91 op 24/8.
Frankfurt - Bahrain - Johannesburg met Gulf Air kost 530,71 op 23/8.
Dussldorf - Athene - Johannesburg met Olympic Airways kost 626,67 op 22/8.
Dusseldorf - Parijs - Johannesburg met Air France kost 629,81 op 23/8 en 24/8.
Amsterdam - Athene - Johannesburg met Olympic Airways kost 572,40 op 22/8 en 24/8.

En duur maar wel dichtbij:
Frankfurt - Londen - Johannesburg - Bloemfontein met BMI/BA/SA kost 1414,97 op 23/8.

Een enkeltje Johannesburg - Maseru met SA kost je omgerekend zo'n 124 euro via www.flysaa.com.
Super! Echt hartstikke bedankt! Lekker goedkoop, beter dan die 3000 euro die ik bij de KLM kwijt zou zijn.
pi_37696731
Een vraag voor een vriend van me.

Op 25 mei komt hij in London aan. Vanuit London wil hij na 5 dagen doorreizen naar Parijs. Vanuit Parijs vervolgens weer naar 5 dagen naar Nederland.

Wat is de beste en goedkoopste manier om dit te doen?
  dinsdag 9 mei 2006 @ 20:03:22 #113
67587 The_NiteAngyl
and Sylvaënor live forever
pi_37698018
Ik heb onlangs vliegtickets (retour) voor twee personen van Brussel naar Salzburg besteld; ¤57 totaal per persoon. Ryan Air is spotgoedkoop, alleen zijn de bestemmingen vrij gering om te kiezen.
"Onto the paper scribe I the words that fro my heart move -
With every dight letter, with the ebb of ink,
The point of the quill my penmanship doth mirror."
  dinsdag 9 mei 2006 @ 23:27:54 #114
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37700147
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 16:45 schreef nickybol het volgende:

[..]

Super! Echt hartstikke bedankt! Lekker goedkoop, beter dan die 3000 euro die ik bij de KLM kwijt zou zijn.
No worries, KLM rekent idd schandalig veel geld voor een enkeltje.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37700677
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 18:59 schreef Jeltje het volgende:
Een vraag voor een vriend van me.

Op 25 mei komt hij in London aan. Vanuit London wil hij na 5 dagen doorreizen naar Parijs. Vanuit Parijs vervolgens weer naar 5 dagen naar Nederland.

Wat is de beste en goedkoopste manier om dit te doen?
London Luton - Paris CdG kost 49 euro incl tax op 30 mei als je nu boekt op www.easyjet.com
Parijs - Rotterdam kost 85,50 op www.thalys.fr op 5 juni

En anders is er nog www.eurolines.nl als het echt goedkoop moet
pi_37704657
Beetje vreemde vraag maar ik ga volgend jaar zomer (2007 dus) naar Ghana, daarna wil ik nog door naar Kenia voor een korte vakantie en een oud project van mij bezoeken.
Daarom zoek ik dus een goedkope vlucht van Accra naar Nairobi of Mombasa, maar wat ik tot nu toe heb gevonden is allemaal >1000 euro en dat vind ik beetje te veel van het goeie
  woensdag 10 mei 2006 @ 10:39:19 #117
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37706514
Tarieven voor volgend jaar zomervakantie zijn nog niet of nauwelijks beschikbaar.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37713579
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 10:39 schreef Jaguarized het volgende:
Tarieven voor volgend jaar zomervakantie zijn nog niet of nauwelijks beschikbaar.
ja oke dat snap ik, maar ik wil graag weten of het (met de prijzen van nu) mogelijk is om voor +/- 600 a 700 euro die reis te maken...
  woensdag 10 mei 2006 @ 17:58:43 #119
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37713665
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 17:54 schreef Ko_9 het volgende:

[..]

ja oke dat snap ik, maar ik wil graag weten of het (met de prijzen van nu) mogelijk is om voor +/- 600 a 700 euro die reis te maken...
Wellicht als je vroeg boekt. Ik weet niet wat de normale "vanaf" prijzen zijn voor dit traject.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 10 mei 2006 @ 22:13:11 #120
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_37720999
Ja, dat kan. Het kan zelfs nog wel goedkoper, alleen zullen online boekingssites je die prijzen waarschijnlijk niet geven, maar zijn die alleen lokaal te boeken via een reisbureau.
pi_37745395
Vanuit Nederland (opstappunt maakt niet echt uit) naar Berlijn!

Ik heb al op de Ns site gekeken maar die tarieven gaan nergens over.. ¤195 voor een retourtje.. Er zal toch een goedkopere oplossing zijn
  Moderator donderdag 11 mei 2006 @ 21:47:32 #122
45833 crew  Fogel
pi_37748212
Met Air Berlin vanaf 67 EUR enkele reis, inklusief belasting.
http://www.airberlin.com/site/index.php?LANG=net
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 11 mei 2006 @ 22:24:51 #123
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_37749131
Wanneer wil je? Met Air Berlin kan het zelfs al vanaf 58 euro (vanuit Amsterdam), Transavia doet het voor enkele tientjes meer vanuit dezelfde plaats en vanuit luchthaven Maastricht kun je met EasyJet voor iets van 50 euro retour.
Met de trein is 58 euro overigens ook te doen, je moet dan echter wel een beetje flexibel zijn met zoeken
pi_37749431
Ik wil dan graag 01juni die kant op en 03 weer terug! Ik neem aan dat bovengenoemde ¤58 voor een enkeltje staat? Ik woon in Leeuwarden dusseuh.. Maastricht is dan weer nét iets te ver om vanuit te vertrekken
  vrijdag 12 mei 2006 @ 05:55:09 #125
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37751632
Geef bij je vraag duidelijk aan:
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel?
3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 13 mei 2006 @ 14:10:58 #126
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_37787145
Je kunt in het weekend in Duitsland voor een paar tientjes met een schones wochenende kaart treinen.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 19:21:24 #127
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_37794942
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:13 schreef d.n3rd het volgende:
Vanuit Nederland (opstappunt maakt niet echt uit) naar Berlijn!

Ik heb al op de Ns site gekeken maar die tarieven gaan nergens over.. ¤195 voor een retourtje.. Er zal toch een goedkopere oplossing zijn
Ik kom net terug van een week Berlijn, het was inclusief creditcardkosten en al die andere ongein 78 euro voor 2 personen, 39 euro pp!
Met Easyjet vanuit Maastricht.
Goed te doen
Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
Osten und Westen - Unser Berlin
Gemeinsam für Eisern Union
pi_37841258
Hoe zullen we het goedkoopst naar Middlesbrough kunnen reizen?

We willen vertrekken op vrijdag 16 juni ('s ochtends willen we daar aankomen) en komen terug op zondag 18 juni.

Ook zoeken we nog 2 goedkope overnachtingen.....

iemand tips?

1. waarvandaan Spijkenisse.
2. wanneer 16 t/m 18 juni
3. waarnaartoe Middlesbrough
4. hoe Maakt niet uit... zo goedkoop mogelijk
5. op welke manier zo goedkoopp mogelijk. 's ochtends 16 juni aankomen in middlesbrough en 's avonds 18 juni aankomen in Nederland.

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2006 12:35:21 ]
  maandag 15 mei 2006 @ 12:44:23 #129
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37841590
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:31 schreef charmed_angel het volgende:
Hoe zullen we het goedkoopst naar Middlesbrough kunnen reizen?

We willen vertrekken op vrijdag 16 juni ('s ochtends willen we daar aankomen) en komen terug op zondag 18 juni.

Ook zoeken we nog 2 goedkope overnachtingen.....

iemand tips?
Voor hotels kan je eens kijken op www.cheaphotels.co.uk.

Er gaat geen lowcostvlucht direct naar Middlesbrough. Je kan naar Newcastle, Leeds of Doncaster vliegen.

Amsterdam - Leeds Bradford op 16/6 en 18/6 kost 119,67 met Jet2.
Amsterdam - Doncaster Sheffield op 16/6 en 18/6 kost 85,69 met Thomsonfly.
Amsterdam - Newcastle op 16/6 en 18/6 kost 119,67 met Jet2.

Vanuit die plaatsen gaan er ongetwijfeld treinen, daar kan DT je misschien mee helpen. Via eurolines.nl kan ik geen opstapplaatsen selecteren.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 15 mei 2006 @ 12:47:39 #130
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37841696
Volgens http://www.nationalrail.co.uk/index.html kost een single ride 10 pond = ongeveer 16 euro. Zou dus 32 euro per retourtje zijn.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 15 mei 2006 @ 12:57:24 #131
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37841966
Van Doncaster naar Middlesbrough dus.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37843334
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:44 schreef Jaguarized het volgende:

Amsterdam - Doncaster Sheffield op 16/6 en 18/6 kost 85,69 met Thomsonfly.
dit is een retourtje? en hier zit alles bij? dit is het totaalprijs?

waar kunnen we die vlucht boeken?
pi_37844162
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:44 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Voor hotels kan je eens kijken op www.cheaphotels.co.uk.
ik heb even snel gekeken op die site maar 287 euro voor 2 nachten vind ik niet erg cheap voor 2 personen
  maandag 15 mei 2006 @ 15:07:08 #134
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37845524
quote:
Op maandag 15 mei 2006 14:17 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

ik heb even snel gekeken op die site maar 287 euro voor 2 nachten vind ik niet erg cheap voor 2 personen
Staat er niks anders bij?
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:44 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

dit is een retourtje? en hier zit alles bij? dit is het totaalprijs?

waar kunnen we die vlucht boeken?
Ja. www.thomsonfly.com
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37846305
Hey allemaal,

ik vroeg me af hoe wij (2 studenten van 19) gemakkelijk en goedkoop in Willemstad/Curacao aan kunnen komen voor een stage van 6 maanden.

Dus:

Waar:
Van: Schiphol, of ander goedbereikbaar vliegveld (vanuit Delft).
Naar: Curacao

Wanneer:
Van: +/- 1 augustus 2006 (iets vroeger of later mag ook, een marge van een week)
Tot: 20 of 21 januari 2007

Hoe:
Zo goedkoop mogelijk! We lazen het een en ander over studententarieven, maar kunnen deze niet op de website van KLM terug vinden. De goedkoopste prijs die wij tot nu toe vinden is 1150,00 pp voor een retour incl. alle toeslagen
tsja
  maandag 15 mei 2006 @ 15:43:39 #136
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37846681
KLM studententarieven gelden niet voor zo'n lange periode. Tevens zijn tickets voor een langere periode sowieso niet goedkoop.

De KLM wil 1169,11 hebben via klm.nl maar dat ticket zou niet boekbaar zijn wegens te lange verblijfsduur. KLM is de enige die er heen vliegt overigens. Via vluchtzoeker.nl betaal je 1164,22 voor een retourtje incl taxes en toeslagen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37846822
quote:
Op maandag 15 mei 2006 15:43 schreef Jaguarized het volgende:
KLM studententarieven gelden niet voor zo'n lange periode. Tevens zijn tickets voor een langere periode sowieso niet goedkoop.

De KLM wil 1169,11 hebben via klm.nl maar dat ticket zou niet boekbaar zijn wegens te lange verblijfsduur. KLM is de enige die er heen vliegt overigens. Via vluchtzoeker.nl betaal je 1164,22 voor een retourtje incl taxes en toeslagen.
hmm, dus ookal is het voor een stage, we worden niet als student gezien? Jammer

en hoe zit het met een open ticket? Waar valt deze te vinden, bijvoorbeeld?
dank!
tsja
  maandag 15 mei 2006 @ 15:54:16 #138
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37847100
Het maakt niet uit of je nou op stage gaat of er gaat studeren (wat niet aan te raden is overigens, studeren dus). Een studententarief is alleen voor een bepaalde periode en meestal niet langer dan een maand. Een open ticket zou ook kunnen maar ik denk dat dit niet goedkoper zal zijn, wellicht zelfs duurder omdat je dan flexibel bent. Neem daarvoor eens contact op met Kilroy via www.kilroytravel.nl
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37847134
Ik heb nogmaals een vraag:

Ik ga in italie rondtrekken (kamperen) van 12 t/m 29 juni. Ik vlieg met ryanair naar Milaan (Bergamo). Vanuit daar wil ik naar Pisa, Florence, Rome en Venetie.

Ik zou graag voor een gedeelte van de reis een auto willen huren.

Nu mijn vraag: Op welk moment van de rondreis kan ik het beste de auto huren? Waar is dit het goedkoopste?

Hoe kan ik verder het goedkoopste rondreizen? Ik heb al gekeken op www.trenitalia.com maar ik werd daar niet veel wijzer van eventuele abonnementen (was in het italiaans).

Iemand hier tips over?
  maandag 15 mei 2006 @ 15:58:18 #140
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37847212
Rechts bovenin staat een knop English.

http://www.trenitalia.com/en/index.html

Passen zijn idd in het italiaans.

Ik meende dat het niet duur was om losse kaartjes in Italie te kopen. Mijd alleen de hogesnelheidstrein aangezien deze weer relatief duur schijnt te zijn.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37857132
quote:
Op maandag 15 mei 2006 15:07 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Staat er niks anders bij?
[..]

Ja. www.thomsonfly.com
Room Type Fri Sat
Standard Twin/Double Room
¤207.46 Total
¤86.85 ¤86.85


207,46 is ook best wel prijzig nog
pi_37858660
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:35 schreef Blommie-Junior het volgende:
Van de zomer willen we naar italie, Riva del garda met de trein.

Met de duitse trein vanaf dusseldorf is het 12 uur in de trein en kost een retourtje 280 euro. Is er geen goedkopere manier of verbinding?
Voor 58 een retourtje vanuit Duitsland naar Bolzano via www.nachtzugreisen.de is zo'n beetje het goedkoopste wat er is
De trein doet er dan wel 13 uur over vanaf Keulen. Voor de meeste data is deze trein waarschijnlijk al wel volgeboekt. Twee enkeltjes boeken kan ook nog een hoop geld besparen.
  maandag 15 mei 2006 @ 22:11:14 #143
72108 Blommie-Junior
....:::: Release ::::....
pi_37859875
dat is al iets.. Verder nog opties
Weer in Nederland, duss....
  maandag 15 mei 2006 @ 22:14:32 #144
72108 Blommie-Junior
....:::: Release ::::....
pi_37860055
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:46 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Voor 58 een retourtje vanuit Duitsland naar Bolzano via www.nachtzugreisen.de is zo'n beetje het goedkoopste wat er is
De trein doet er dan wel 13 uur over vanaf Keulen. Voor de meeste data is deze trein waarschijnlijk al wel volgeboekt. Twee enkeltjes boeken kan ook nog een hoop geld besparen.
Waar heb je dat gevonden, op de site vind ik niet zo snel een routeplanner?!!
Weer in Nederland, duss....
pi_37860114
quote:
[b]Op maandag 15 mei 2006 22:14
Waar heb je dat gevonden, op de site vind ik niet zo snel een routeplanner?!!
https://buchung.nachtzugreise.de

[ Bericht 7% gewijzigd door DutchTrain op 15-05-2006 22:21:04 ]
  maandag 15 mei 2006 @ 22:26:24 #146
72108 Blommie-Junior
....:::: Release ::::....
pi_37860597
waarom is dat zo duur.. goeie grutjes.. de gewone stoelen zijn voor july heen en aug. terug al volgeboekt
Weer in Nederland, duss....
pi_37860872
Is vliegen geen optie?
Dusseldorf - Venetie met hlx.de voor ca. 140 euro pp incl tax etc. of
Keulen - Milaan met germanwings.de voor 96 euro pp of
Eindhoven - Milaan met ryanair.com voor 83 euro pp
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:37:49 #148
30777 snokky
Sono corridoro
pi_37910277
quote:
[b]Op maandag 15 mei 2006 15:55
Ik zou graag voor een gedeelte van de reis een auto willen huren.

Nu mijn vraag: Op welk moment van de rondreis kan ik het beste de auto huren? Waar is dit het goedkoopste?
check http://www.sixti.com super cheap!!
Come si dice questo in italiano?
pi_37912600
1. waarvandaan je wilt reizen,
amsterdam of belgie of parijs of duitsland
2. wanneer je wilt reizen
ben flexibel, rond de kerst en oudennieuw 2 a 3 weken 2006/2007
3. waarnaartoe je wilt reize
china, shanghai
4. hoe je wilt reizen
vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen
zo goedkoopmogelijk ben ook wel bereid om een paar keer over te stappen

goedkoopst wat ik heb gezien is

Prijs 1 volwassene : 514,00 EUR + 197,55 EUR tax / toeslagen = 711,55 EUR
Ticket fee 15,00 EUR
Nu tijdelijke AKTIE korting! -10,00 EUR
Prijs ( 1 Volwassene ) = 716,55 EUR
  woensdag 17 mei 2006 @ 14:13:53 #150
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37915520
Dat kan goedkoper.

Dusseldorf - Paris CDG - Shanghai op 27/12 en 17/1 met Air France voor 603,01 incl taxes.
Ook beschikbaar met terugvlucht op 22/1. Via www.vluchtzoeker.nl.

Fijne vlucht.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37919855
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:13 schreef Jaguarized het volgende:
Dat kan goedkoper.

Dusseldorf - Paris CDG - Shanghai op 27/12 en 17/1 met Air France voor 603,01 incl taxes.
Ook beschikbaar met terugvlucht op 22/1. Via www.vluchtzoeker.nl.

Fijne vlucht.
liefst rond de 23e..maar we zoeken nog rond.. als je wat heb.. hoor ik graag van je
  donderdag 18 mei 2006 @ 00:14:24 #152
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37938385
Voor de kerst is het altijd duurder. Goedkoper krijg ik het niet. Hoe heb je die 712 zelf gevonden? Voor welke data?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37942657
(514,00 + 197,55) 711,55 EUR 22 dec. vliegen via vliegtarieven

is het verstandiger om ticket nu al te halen of echt last minute
  donderdag 18 mei 2006 @ 10:25:40 #154
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_37942949
leiden - krakau
4 studenten in bezit van week-ov (dus niet weekend)

Ik zat zelf te denken aan met de trein tot enschede ofzo, dan zaterdag ochtend de trein pakken in Duitsland met schones-wochenende ticket. Geen idee hoe het zit met de treinen in Polen. Misschien is het zelfs goedkoper om gewoon bij budget een auto te huren voor een week.

Trein is dus een optie, maar als vliegen niet veel duurder is is vliegtuig natuurlijk beter.
Periode = na het WK

[ Bericht 15% gewijzigd door Whiteguy op 18-05-2006 11:11:09 ]
  donderdag 18 mei 2006 @ 10:52:24 #155
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37943631
Geef bij je vraag duidelijk aan
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 18 mei 2006 @ 10:59:41 #156
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37943870
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 10:12 schreef DancePlaza het volgende:
(514,00 + 197,55) 711,55 EUR 22 dec. vliegen via vliegtarieven

is het verstandiger om ticket nu al te halen of echt last minute
Ik reken niet op nog lagere tarieven eigenlijk. Ik heb mijn ticket NYC vorig jaar voor die periode ook in april gekocht en zag daarna de prijs alleen maar stijgen. Is dat die Alitalia vlucht btw via Milaan?

Die krijg ik hier voor 716,55.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:00:16 #157
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_37959752
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 10:25 schreef Whiteguy het volgende:
leiden - krakau
4 studenten in bezit van week-ov (dus niet weekend)

Ik zat zelf te denken aan met de trein tot enschede ofzo, dan zaterdag ochtend de trein pakken in Duitsland met schones-wochenende ticket. Geen idee hoe het zit met de treinen in Polen. Misschien is het zelfs goedkoper om gewoon bij budget een auto te huren voor een week.

Trein is dus een optie, maar als vliegen niet veel duurder is is vliegtuig natuurlijk beter.
Periode = na het WK
Treinen in Polen zijn goed, goed verspreid en heel goedkoop.
pi_37962704
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 10:25 schreef Whiteguy het volgende:
leiden - krakau
4 studenten in bezit van week-ov (dus niet weekend)

Ik zat zelf te denken aan met de trein tot enschede ofzo, dan zaterdag ochtend de trein pakken in Duitsland met schones-wochenende ticket. Geen idee hoe het zit met de treinen in Polen. Misschien is het zelfs goedkoper om gewoon bij budget een auto te huren voor een week.

Trein is dus een optie, maar als vliegen niet veel duurder is is vliegtuig natuurlijk beter.
Periode = na het WK
www.skyeurope.com al geprobeerd?
pi_37985404
Op 5 Juli ga ik vanaf Amsterdam met de trein naar Londen.
En dan vanuit Londen op 7 juli naar Edinburgh.

Iemand enig idee hoe ik het beste/goedkoopste vanuit Londen naar Edinburgh moet komen?
Het liefste doe ik het met de trein..
Ik weet dat het lang reizen is maar het lijkt me wel een leuke ervaring

Ik heb via Gner al geprobeerd tickets te bemachtigen maar dat lukte niet helemaal ivm met m'n adres.
zou het verstandig zijn om hiervoor vooraf tickets te regelen?
  vrijdag 19 mei 2006 @ 14:11:48 #160
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37988400
Vraag voor DT.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37990340
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 10:52 schreef Jaguarized het volgende:
Geef bij je vraag duidelijk aan
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.
Goedkoopste en beste manier van Brussel naar Estland (Tallinn of Tartu, dat weet ik nog niet zeker maar 90% zeker Tartu)
1) Brussel of Charleroi, dat maakt niet zoveel uit.
2) wanneer> zomer half juli t/m eind augustus hoelang ik daar blijf: weekje (+- 8 dagen)
3 waar: Tartu
4) Hoe...dat maakt niet zoveel uit: bus,vlliegtuig,trein, boot
5) goedkoop mogelijk

de manieren die ik al gevonden heb
1) rechtstreekse vlucht met Estonian Air: 199 -230 euri
2) Eurolines...... 140 of zo maar wat een lange busrit, 36 uur of zo

waar ik nog aan gedacht heb: Via Riga maar hoe?
Via Helsinki en dan bootje naar Tallinn>trein
naar Warsaw met vliegtuig en dan met de trein.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 15:19:19 #162
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37990587
Brussel - Tallinn is idd te doen met Estonian Air. Wel prijzig. Ik kom niet lager dan 293 euro voor een retourtje. Is vertrekken vanaf een van de Duitse steden of Amsterdam ook een optie?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 19 mei 2006 @ 15:25:16 #163
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37990772
Brussel - Tallinn met Air Baltic voor 222.62 op 18/8 en 25/8. Weet niet of die van Zaventem of Charleroi vliegt.

Brussel Charleroi - Warschau met Wizz Air voor 130.92 op 15/8 en 22/8.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37990841
quote:
Op maandag 15 mei 2006 15:43 schreef Jaguarized het volgende:
KLM studententarieven gelden niet voor zo'n lange periode. Tevens zijn tickets voor een langere periode sowieso niet goedkoop.

De KLM wil 1169,11 hebben via klm.nl maar dat ticket zou niet boekbaar zijn wegens te lange verblijfsduur. KLM is de enige die er heen vliegt overigens. Via vluchtzoeker.nl betaal je 1164,22 voor een retourtje incl taxes en toeslagen.
Ik ga je toch heel even corrigeren, niet omdat ik je wilt beledigen ofzo, maar voornamelijk voor de mensen die met hetzelfde probleem zaten, of voor de mensen die andere willen inlichten in de toekomst.

Je kan een studententicket boeken naar Curaçao. Ik heb er +/- 860,00 euro voor betaald, scheelt dus aardig wat! Hoe?

Bij de KLM via studententarieven (onder speciale aanbiedingen). Het is even zoeken wat er beschikbaar is, en het mag voor een periode van een jaar. Omdat de site niet al te intelligent is wat betreft jaartallen, zal het nauwelijks gaan om je retourdatum voor 2007 te boeken ("Je mag niet terug in de tijd"). Bij ons scheelde het dat alle stoelen vol zaten tot precies onze retourdatum, zodat we er vanzelf kwamen door op "volgende datum" te drukken.

Lukt dit niet, boek je je reis voor eind december en bel je gelijk op om de datum te veranderen. Dit hebben 4 studentes gedaan waarmeei k samen werk, die er 11 of 12 maanden blijven. Werkte perfect.

Dus gelukkig ben ik er alsnog "redelijk" goedkoop
tsja
  vrijdag 19 mei 2006 @ 15:31:34 #165
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37990989
Dat "volgende datum" heb ik natuurlijk ook geprobeerd. Het vinden van een studententarief gaat op een andere manier dan voor reguliere vluchten. En de studentenmanier is nogal omslachtig aangezien het het kleurenschema mist. Natuurlijk kan je voor een korte periode boeken en dan meteen wijzigen maar ik neem aan dat je dan ook wijzigingskosten betaalt? Tevens ken ik deze manier van boeken wel maar raad ik het niet aan omdat er geen ervaringen over bekend zijn.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37991045
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 15:31 schreef Jaguarized het volgende:
Dat "volgende datum" heb ik natuurlijk ook geprobeerd. Het vinden van een studententarief gaat op een andere manier dan voor reguliere vluchten. En de studentenmanier is nogal omslachtig aangezien het het kleurenschema mist. Natuurlijk kan je voor een korte periode boeken en dan meteen wijzigen maar ik neem aan dat je dan ook wijzigingskosten betaalt? Tevens ken ik deze manier van boeken wel maar raad ik het niet aan omdat er geen ervaringen over bekend zijn.
blijkbaar hebben deze meiden het al vaker gedaan, en werkt het elke keer perfect. Bij hun was er ook geen sprake van wijzigingskosten. Als er wijzigingskosten betaald moeten worden ,vallen deze op 25 euro, een fractie van wat je bespaart

Het valt alleen heel erg tegen dat de website van KLM op dit gebied zo slecht is. Maarja, op die manier wordt de drempel hoger, en zullen meer klanten een volledig tarief betalen. Sneu, maar waar.
tsja
  vrijdag 19 mei 2006 @ 15:38:21 #167
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37991169
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 15:33 schreef pinkelmans het volgende:

[..]

blijkbaar hebben deze meiden het al vaker gedaan, en werkt het elke keer perfect. Bij hun was er ook geen sprake van wijzigingskosten. Als er wijzigingskosten betaald moeten worden ,vallen deze op 25 euro, een fractie van wat je bespaart

Het valt alleen heel erg tegen dat de website van KLM op dit gebied zo slecht is. Maarja, op die manier wordt de drempel hoger, en zullen meer klanten een volledig tarief betalen. Sneu, maar waar.
Helaas waren die meningen dan niet bekend op FOK!.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37999157
Vraagjes: We willen met 4 personen (volw) rond vrijdag 5 januari 2007 (mag afwijken) van Amsterdam naar Nieuw Zeeland, liefst Wellington, omdat we naar Lochamara, Picton moeten (zuidereiland). In NZ blijven we ruim 3 weken en de laatste week (de 4e week, omstreeks de 24e of 25e januari 2007 willen we terug via de Pacific een week naar Fiji of naar een ander mooi eiland. Nu weten we dus dat zo'n stopover in de Pacific mogelijk is. Alleen in de reisgidsen van travel trend en Kuoni staat dan weer niet echt welke van die eilanden het makkelijkst en goedkoopst aanvliegen is, is dat het eiland Fiji, of de Cook islands, Hawaii of Tahiti en welke maatschappij vliegt dan naar dat gemakkelijkst en voordeligst aan te vliegen eiland? Want deze eilanden staan er allemaal in als optie voor een stopover. Ik zag bijv dat er 1 eiland bij stond, maar dan moest je om op dat eiland te komen weer een duur watervliegtuig nemen. Je kan het zo duur maken als je wilt, maar we willen het dus vooral voordelig en ook gemakkelijk wat die stopover voor de laatste week in de Pacific betreft. Ik heb nu gehoord via het reisburo bijvoorbeeld (met KLM en met Air New Zealand) heen van A'dam via Singapore naar Auckland en terug via Fiji en LA naar A'dam, tocket was om en nabij de 1050 euro.
Misschien heb je ook een idee voor een voordelig maar toch leuk verblijf op dat eiland en ook een voordelige verblijf in de buurt van Lochmara of Picton?? Ik hoor het graag van je, alvast hartelijk dank voor het uitzoeken!!
  zaterdag 20 mei 2006 @ 03:53:29 #169
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38009708
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 20:12 schreef emmela het volgende:
Vraagjes: We willen met 4 personen (volw) rond vrijdag 5 januari 2007 (mag afwijken) van Amsterdam naar Nieuw Zeeland, liefst Wellington, omdat we naar Lochamara, Picton moeten (zuidereiland). In NZ blijven we ruim 3 weken en de laatste week (de 4e week, omstreeks de 24e of 25e januari 2007 willen we terug via de Pacific een week naar Fiji of naar een ander mooi eiland. Nu weten we dus dat zo'n stopover in de Pacific mogelijk is. Alleen in de reisgidsen van travel trend en Kuoni staat dan weer niet echt welke van die eilanden het makkelijkst en goedkoopst aanvliegen is, is dat het eiland Fiji, of de Cook islands, Hawaii of Tahiti en welke maatschappij vliegt dan naar dat gemakkelijkst en voordeligst aan te vliegen eiland? Want deze eilanden staan er allemaal in als optie voor een stopover. Ik zag bijv dat er 1 eiland bij stond, maar dan moest je om op dat eiland te komen weer een duur watervliegtuig nemen. Je kan het zo duur maken als je wilt, maar we willen het dus vooral voordelig en ook gemakkelijk wat die stopover voor de laatste week in de Pacific betreft. Ik heb nu gehoord via het reisburo bijvoorbeeld (met KLM en met Air New Zealand) heen van A'dam via Singapore naar Auckland en terug via Fiji en LA naar A'dam, tocket was om en nabij de 1050 euro.
Misschien heb je ook een idee voor een voordelig maar toch leuk verblijf op dat eiland en ook een voordelige verblijf in de buurt van Lochmara of Picton?? Ik hoor het graag van je, alvast hartelijk dank voor het uitzoeken!!
De goedkoopste eilanden in de Pacific om naar toe te vliegen zijn van goedkoop naar duur: Tonga, Samoa, Fiji, Cook Islands, Tahiti, Hawaii. Voor Hawaii betaal je ongeveer 750 euro per retour en voor Tonga kan het al voor 180-190 euro per retour. Aanvlieghavens:
Tonga: Nuku'Alofa (TBU)
Samoa: Apia (APW)
Fiji: Nadi (NAN) of Suva
Cook Islands: Rarotonga (RAR)
Tahiti: Papeete (PPT)
Hawaii: Honolulu (HNL)

Vliegen naar NZ is goed te doen voor een lage prijs in januari. Wellinton is dan weer erg duur, Christchurch iets minder. Dat komt omdat er vanaf deze luchthavens gewoon minder internationale vluchten gaat. Ik zou overigens eerder Christchurch aanraden dan Wellington als je naar Picton moet. Vanaf Christchurch gaat er een bus die je voor omgerekend 5 euro naar Picton brengt. Vanaf Wellington moet je nog een boot nemen die 25-30 euro kost. Bus doet er wel wat langer over maar is dus goedkoper. Je kan ook naar Auckland gaan, er gaat van Auckland naar Wellington een 5 euro bus en vandaar pak je dan de boot naar Picton.

Wat voor ticket wil je? Een retourtje Wellington, Christchurch of Auckland? Of moet die stopover er persé bij zitten? Of koop je een los retourtje? Moet je visa wel toelaten natuurlijk.

Een retourtje Auckland via Kuala Lumpur op 9/1 en 7/2 kost 1055.59 via KLM.nl met KLM en Malaysian Airlines.
Een retourtje Auckland via Kuala Lumpur op 6/1 en 5/2 kost 1038.87 via vluchtzoeker.nl met Malaysian Airlines.

Veel goedkoper krijg ik het op het moment niet.

Voor het verblijf, dus niet ticket, kan je het beste eens rondvragen in Nieuw Zeeland Deel 2 .
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38011917
Hartstikke bedankt voor de info! En handig die eilanden in die volgorde van goedkoop naar duur!
Onze planning was inderdaad op de terugweg vanuit kiwiland die tussen stop vn 1 week om nog lekker ervan na te genieten op een vd eilanden in de pacific.
Wat we nu dus als mogelijkheid hadden gekregen was een retour inderdaad naar Auckland en dat was met KLM en die stopte dan op de heenweg in Kuala Lumpur of Singapore (ben ik ff kwijt). En volgens mij vanuit Singapore of Kuala Lumpur was het met air New Zealand. En terug was het vanuit Auckland naar Fiji -Nadi met tussenstop van 1 week. En dan via LA weer naar A'dam. Het mooie van deze route met die 2 maatschappijen, was dus de retour ticketprijs en de 7 overnachtingen in Fiji voor ¤1980. Het hotel in Fiji was ¤75 p.p.p.d. en die ticket vn KLM was idd net zoals jij al schreef die prijs, maar ja, dan komen er tax bij van bijna ¤260 en dan kom je met je transfer in Fiji en boekingskosten enz op die ¤1980 p.p. De hotels in Fiji liggen normaal nog veel hoger, rond de ¤100 of meer en bij die andere eilanden zoals Hawaii enTahiti dus ook, dus bij deze viel het dan nog mee. Ik denk niet dat we dan echt veel goedkoper uitkomen, want hier zitten al die vluchten en transfer op Fiji en overnachtingen vn 1 week in verwerkt. We zullen dan eens kijken wat Samoa dan brengt.
Goed idee dat van Christchurch, ik zag inderdaad weinig over een binnenlandse vlucht v Auckland naar Christchurch of Wellington staan. Dat is een prima optie om dan de bus te nemen, weet je ook hoe lang die rit dan ongeveer zal duren met de bus naar Picton?
Thanx en groetjes uit een regenachtig Delft...
  zaterdag 20 mei 2006 @ 11:22:04 #171
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38012253
Ik denk dat het Singapore was omdat op deze route KLM vaak combineert met Air New Zealand. Via Kuala Lumpur zouden ze combineren met Malaysian Airlines.

De prijs voor het KLM ticket dat ik gaf is inclusief de belasting overigens. Als ik nu een los ticket Fiji boek vanuit Auckland voor januari, zou ik 340 euro voor een retourtje incl taxes en toeslagen betalen overigens.

Intercity Coachlines heeft een aantal 10 dollar = 5 euro trajecten in Nieuw Zeeland waar je voor weinig geld grote afstanden kan afleggen. Het schema voor de bus:

Auckland v: 19:50
Wellington a: 06.50

Je bent dus 11 uur onderweg van Wellington naar Auckland. Je kan ook overdag met de trein, ben je ook 11 uur onderweg maar dan reis je dus overdag. Prijs ligt ook iets hoger, kaartjes zijn er vanaf 85 dollar.

Mocht je naar Christchurch willen vliegen en vandaar naar Picton willen dan kan je ook met de 5 euro bus:

Christchurch v: 07:15
Picton a: 12:35

Christchurch v: 16:45
Picton a: 21:44

Er gaat overigens ook nog een 5 euro bus van Picton naar Nelson. Kan je plaatsje Lochamara niet vinden op de kaart...

Je kan ook vanuit Auckland een binnenlandse vlucht nemen.

Auckland - Wellington: 115 dollar
Auckland - Christchurch: 121 dollar
Auckland - Nelson: 128 dollar

Tarieven zijn van Air New Zealand. Qantas vliegt ook van Auckland naar Wellington en Christchurch maar de tarieven verschillen niet veel van elkaar.

Groetjes vanuit zonnig Auckland!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38022656
Voor goedkope tickets naar Turkije is er TicketPot.
pi_38039272
Wat zou de snelste / goedkoopste manier zijn om in Stuttgart te geraken?
  zondag 21 mei 2006 @ 09:03:58 #174
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38039278
Trein / auto?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38039331
Auto heb ik niet.
pi_38039343
Met de trein (City Night Line) duurt 8 uur en kost 150 euro.
pi_38039392
Vliegen met Swiss voor circa 200 euro, via Zurich.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2006 09:25:00 ]
pi_38039735
Eurolines
  zondag 21 mei 2006 @ 10:45:29 #179
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38040084
Vanaf Dusseldorf kost het ongeveer 143 euro.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator zondag 21 mei 2006 @ 11:29:25 #180
45833 crew  Fogel
pi_38040841
quote:
Op zondag 21 mei 2006 09:02 schreef k_man het volgende:
Wat zou de snelste / goedkoopste manier zijn om in Stuttgart te geraken?
Hangt er een beetje aan wanneer en vanaf waar natuurlijk.
Vliegen vanaf Dusseldorf met Lufthansa kan al vanaf 45¤ + 75¤ belasting.

Liften is goedkoper dan vliegen, als dat een optie voor je is.
Een auto huren hoeft ook niet perse erg duur uit te vallen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 21 mei 2006 @ 11:30:42 #181
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38040864
quote:
Op zondag 21 mei 2006 11:29 schreef Fogel het volgende:

[..]

Vliegen vanaf Dusseldorf met Lufthansa kan al vanaf 45¤ + 75¤ belasting.
Dat zei ik, + boekingskosten.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator zondag 21 mei 2006 @ 11:44:24 #182
45833 crew  Fogel
pi_38041156
OK, die stonden er in mijn lijst nog niet bij.

Ik gebruik trouwens http://www.mcflight.de/ voor vluchten vanaf Duitsland, kan k_man ook zelf even kijken als hij de datum weet. Mits vluchten die vanaf Duitsland vertrekken relevant zijn natuurlijk.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_38042038
Hi Jaguarized, nogmaals bedankt voor je uitleg van de te nemen bus of vliegtuigen binnen Nieuw Zeeland. We gaan dan mijn schoonzus opzoeken en die werkt in het Lochmara resort. Moet je anders de site eens bekijken: http://www.lochmaralodge.co.nz/ Ziet er wel gaaf uit, heel het land trouwens.
We gaan eens de komende dagen ff brainstormen wat de route wordt en dan snel boeken!
Thanx en groetjes!
pi_38065699
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 15:25 schreef Jaguarized het volgende:
Brussel - Tallinn met Air Baltic voor 222.62 op 18/8 en 25/8. Weet niet of die van Zaventem of Charleroi vliegt.

Brussel Charleroi - Warschau met Wizz Air voor 130.92 op 15/8 en 22/8.
dank u.

wat is reizen naar Estland duur..pff......
naar Oekraine (Lviv) gaan is misschien een
beter alternatief

Brussel>Krakow>trein>Lviv
pi_38070359
Ik wil op 7 of 8 juli naar Praag vliegen vanaf Schiphol, Rotterdam of Eindhoven. Op 15 of 16 juli wil ik vervolgens weer terug naar Nederland. Ik ga in totaal met 5 personen en de goedkoopste totaalprijs die ik tot nu toe heb gevonden is 752 euro met de vliegmaatschappij Smart Wings vanaf Schiphol. Weet iemand nog een goedkopere mogelijkheid?
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  maandag 22 mei 2006 @ 07:48:05 #186
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38073951
Je kan vanaf Schiphol met SkyEurope naar Praag. Vertrek op 7/7 en terug op 15/7. Dit kost je 126,42 euro per persoon of 632,10 voor 5 personen.

Goedkoopste tarief krijg je als je 5/7 vertrekt en terug komt op 13/7. Dan kost een ticket je 106,42 oftewel 532,10 voor 5 personen.

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38080802
Waar zou ik dat kunnen boeken?
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  maandag 22 mei 2006 @ 13:00:45 #188
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38080857
www.skyeurope.com. Totaalprijs komt na het selecteren van de vluchten in de linkerkolom te staan.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 22 mei 2006 @ 13:27:25 #189
53770 mr.marcus
techneau!
pi_38081719
heeft er iemand ervaring met het boeken via www.brusselsairport.be ?


heb daar wel een goedkoop enkeltje gevonden naar bogotá waar ik heen wil
Life sucks
  maandag 22 mei 2006 @ 13:35:36 #190
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38081980
Heb het nog niet voorbij zien komen, je kan je vraag beter stellen in Reisorganisaties: ervaringen gezocht of Vragen over vliegen

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 22 mei 2006 @ 13:46:00 #191
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_38082358
Hallo!

Ik ga in augustus naar Rome toe (8 aug heen, 10 aug terug), de heenreis is met Ryanair (Duesseldorf-Weeze - Rome Ciampino) en de terugreis met EasyJet (Rome Ciampino - Dortmund).
Nu vraag ik mij af of de prijzen over een maand oid nog hetelfde zijn? Bij Ryanair staat wel steeds 'Boekingsperiode: 19.05.06 - 25.05.06', maar dat verschuift... Dus die zal ik dan nu alvast moeten boeken, maar bij EasyJet saat al een hele lange tijd ¤29.49 p/p. Kan ik bij EasyJet gerust wachten, of moet ik gewoon alles boeken?
  maandag 22 mei 2006 @ 13:50:49 #192
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38082540
Persoonlijk denk ik dat het niet goedkoper zal worden dan die 29,49. Is dat excl tax? Ryanair vliegt je op die data overigens vanuit Eindhoven voor een totaalbedrag van 96,19 euro heen en weer.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 22 mei 2006 @ 13:51:36 #193
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38082573
Oh vanaf Niederrhein is dat 62,62 incl zie ik net.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 22 mei 2006 @ 13:56:54 #194
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_38082754
Ik snap dat het niet goedkoper kan, maar ik zit met geld . Ik heb liever dat ik pas over een maandje ofzo boek
  maandag 22 mei 2006 @ 13:58:30 #195
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38082812
Waar kwam je nu zelf op uit dan voor een retourvlucht?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 22 mei 2006 @ 14:02:53 #196
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_38082949
quote:
Op maandag 22 mei 2006 13:58 schreef Jaguarized het volgende:
Waar kwam je nu zelf op uit dan voor een retourvlucht?
Ik heb ook gekeken naar tijden... Ryanair vliegt wel terug, maar dat is erg vroeg en dat wil ik niet .

Het gaat mij niet echt om de prijs dus, maar of de prijzen gaan stijgen als ik nog een klein maadje wacht?
  maandag 22 mei 2006 @ 14:24:27 #197
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38083693
Hmm je wil dus eigenlijk wat later op de dag terugvliegen. De vlucht van Easyjet gaat om 16.10. Als geld geen probleem is kan je ook voor 57 euro incl taxes van Rome naar Munster kunnen vliegen. Tijden zijn vertrekken om 21:40 en aankomen om 23:55. Met Air Berlin.

Ik denk dat de tarieven nog wel zullen stijgen. Je kan de gok nemen en wachten maar het is hoogseizoen en ik zou het risico niet nemen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38096022
Hoe zou ik zo goedkoop van Hongkong (of een plaats in de buurt) naar Taiwan kunnen komen? Met de boot lijkt me mooi maar ik heb dit samen met een Taiwanese ook al zitten te bekijken maar dat wordt lastig.
  maandag 22 mei 2006 @ 22:15:12 #199
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_38102646
quote:
Op maandag 22 mei 2006 14:24 schreef Jaguarized het volgende:
Hmm je wil dus eigenlijk wat later op de dag terugvliegen. De vlucht van Easyjet gaat om 16.10. Als geld geen probleem is kan je ook voor 57 euro incl taxes van Rome naar Munster kunnen vliegen. Tijden zijn vertrekken om 21:40 en aankomen om 23:55. Met Air Berlin.

Ik denk dat de tarieven nog wel zullen stijgen. Je kan de gok nemen en wachten maar het is hoogseizoen en ik zou het risico niet nemen.
Oké dankje!
pi_38105403
quote:
Op maandag 22 mei 2006 13:27 schreef mr.marcus het volgende:
heeft er iemand ervaring met het boeken via www.brusselsairport.be ?


heb daar wel een goedkoop enkeltje gevonden naar bogotá waar ik heen wil
volgens mij verwijzen die je gewoon door naar
de beste luchtvaartmaatschappij en moet je bij dat bedrijf
via hun website boeken.Dat heb ik zo gedaan toen
ik naar Slovakije ging.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 02:36:51 #201
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38110751
quote:
Op maandag 22 mei 2006 19:49 schreef WRDA6 het volgende:
Hoe zou ik zo goedkoop van Hongkong (of een plaats in de buurt) naar Taiwan kunnen komen? Met de boot lijkt me mooi maar ik heb dit samen met een Taiwanese ook al zitten te bekijken maar dat wordt lastig.
Enkeltje vliegen kost 241,14 met Dragonair via vluchtzoeker.nl
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38120204
Uh ..
2 personen
Rond 27 Juli van Schiphol naar Accra, Ghana
Rond 27 Augustus weer terug

Overstappen geen bezwaar, 3 dagen eerder of later ook niet, maar ik vind alleen vliegtickets van +1000 euro .. Ik heb laatst ergens een aanbieding gezien voor losse tickets retour van 400 euro, maar kan die niet meer vinden.. Weet iemand iets ?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:41:20 #203
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38120805
Take Off fares van de KLM in die periode kosten 1040 euro incl taxes. Vanaf Amsterdam krijg ik het niet goedkoop.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 23 mei 2006 @ 22:48:40 #204
94688 EagleJ
United will stand!
pi_38142317
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:20 schreef NiKos het volgende:
Uh ..
2 personen
Rond 27 Juli van Schiphol naar Accra, Ghana
Rond 27 Augustus weer terug

Overstappen geen bezwaar, 3 dagen eerder of later ook niet, maar ik vind alleen vliegtickets van +1000 euro .. Ik heb laatst ergens een aanbieding gezien voor losse tickets retour van 400 euro, maar kan die niet meer vinden.. Weet iemand iets ?
kijk hier eens... tarieven staan onder de schema's. alleen te boeken via het reisbureau, niet via internet (volgens mij i.i.g., ook op www.afriqiyah.aero lukt het me niet). retourvlucht al vanaf rond de 600 euro, en de maatschappij is een stuk betrouwbaarder dan bijv. Ghana International Airways (als die überhaupt nog bestaan, ze vlogen ooit Düsseldorf - Accra)
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
  dinsdag 23 mei 2006 @ 23:54:24 #205
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38145340
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:48 schreef EagleJ het volgende:

[..]

kijk hier eens... tarieven staan onder de schema's. alleen te boeken via het reisbureau, niet via internet (volgens mij i.i.g., ook op www.afriqiyah.aero lukt het me niet). retourvlucht al vanaf rond de 600 euro, en de maatschappij is een stuk betrouwbaarder dan bijv. Ghana International Airways (als die überhaupt nog bestaan, ze vlogen ooit Düsseldorf - Accra)
Die tarieven moeten dan wel beschikbaar zijn. Egypt Air vliegt ook vanaf 644 maar is niet beschikbaar in de periode dat hij wil.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jaguarized op 24-05-2006 07:15:35 ]
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38146751
Kan iemand mij vertellen hoe ik goedkoop naar Bonaire kom? Via Curacao ofzo is geen probleem.
Heen eind augustus en terug rond 31 januari. Als ik bij de KLM kijk kom ik voor een enkele reis al aan de 2000 Euro.... vind ik een beetje veel eigenlijk.

Heen en terugreis mogen wat mij betreft ook apart van elkaar geboekt worden.
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
But I can tell you this right now:
I'd rather see than be one.
  woensdag 24 mei 2006 @ 07:22:23 #207
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38150148
Via klm.nl zit je op 1051 euro. Via vluchtzoeker.nl kost deze vlucht je 1050. Vliegen op 31/8 en 31/7 met KLM. Je kan ook de eerder genoemde manier van pinkelmans proberen door een studententarief te boeken met terugvlucht in december/november ergens en dan opbellen en de datum wijzigen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38151849
Is Dutchtrain op reis?
Mijn treinvraag van Londen Naar Edinburgh staat nog steeds open nml
  donderdag 25 mei 2006 @ 07:25:00 #209
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38189640
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 09:22 schreef TheTh1ng het volgende:
Is Dutchtrain op reis?
Mijn treinvraag van Londen Naar Edinburgh staat nog steeds open nml
Nah dan doe ik wel een poging. London Kings Cross - Edinburgh is 5 uur.



Een GNER Standard Advance ticket is het goedkoopste ticket en kost 12,50 GBP = 18,31 euro.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38195859
Hm.. oké.. Had daar zelf ook al gekeken.. maar dacht misschien zijn er andere opties.
Maar die boek ik wel dan... 18 euro is wel te doen
Bedankt voor de moeite iig!
  donderdag 25 mei 2006 @ 13:15:57 #211
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38195905
No worries. Er staat een hele lijst met opties aan tickets en dit was de goedkoopste. Anders kan je altijd nog vliegen wat overigens wel wat duurder is.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38196072
OK ik heb besloten dat ik alleen Australie en Nieuw Zeeland ga doen vanaf begin november tot begin april. Had al wat opgevraagd bij reisbureau's maar kom niet onder de 1450,- EUR (incl. tax). Dit moet toch goedkoper kunnen volgens mij...
Registreer bij Betandgame.com en ontvang £25 bonus
Exchange en Normale Bookie in 1, Odds op alle voetbalwedstrijden gebaseerd op 95% payback
Dit is mijn Referall Code: 14804
  donderdag 25 mei 2006 @ 13:22:07 #213
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38196135
Van waar naar waar?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38198594
Van Nederland naar Nieuw Zeeland en dan naar Australie, dan weer terug naar Nederland.

Airports maken me niet veel uit, dus ongeveer dit:

Amsterdam - Auckland (begin november)
Wellington - Melbourne (eind november)
Sydney - Amsterdam (begin april)
Registreer bij Betandgame.com en ontvang £25 bonus
Exchange en Normale Bookie in 1, Odds op alle voetbalwedstrijden gebaseerd op 95% payback
Dit is mijn Referall Code: 14804
  donderdag 25 mei 2006 @ 14:47:31 #215
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38199061
1 maandje maar hier in NZ?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 25 mei 2006 @ 15:01:53 #216
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38199481
Wellington - Melbourne kost 317 dollar = 158,86 euro via www.qantas.com. Enkele reis eind november. Tarieven liggen hoger doordat het dan lente/zomer is. Air New Zealand doet het voor 313 dollar = 156,98 euro.

Je kan nog niet later boeken dan 20 april momenteel voor de terugvlucht. Als je nu zou boeken:

AMS-FRA-SYD-AKL op 1 november en SYD-LHR-AMS op 20 april zou je 1318,01 euro kosten.

Je kan ook even bellen met Skybreakers en vragen of zij iets kunnen doen met Korean Air via Seoul of iets flexibels hebben aangezien dit soort vluchten moeilijker zijn qua flexibiliteit. Vluchtzoeker heeft wellicht ook nog iets wat zo snel niet op internet te vinden is.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38210262
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 13:15 schreef Jaguarized het volgende:
No worries. Er staat een hele lijst met opties aan tickets en dit was de goedkoopste. Anders kan je altijd nog vliegen wat overigens wel wat duurder is.
Hm.. Bij de site van GNER kan ik met geen mogelikheid die ticket boeken.
Dit omdat ze een postcode seeker hebben ofzo en geen buitenlandse postcodes pakt..

3 weken geleden had ik hier ook al over gemailed met mijn boeking,
dan zouden hun het verder regelen volgens de faq.

Maar geen reactie.. Dus.. vraag me eigenlijk af of ik dat daar niet allemaal kan regelen..
Of heb ik dan kans dat de trein vol is..
pi_38212758
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 14:47 schreef Jaguarized het volgende:
1 maandje maar hier in NZ?
Ja wil eigenlijk wel langer naar Nieuw Zeeland, ook omdat ik al in Australie ben geweest. Probleem is dat ik met een vriendin ga en we Nieuw Zeeland in eerste instantie helemaal niet zouden bezoeken. Maar ja is toch zonde als je zo dichtbij bent. Vandaar.

Ik heb trouwens vandaag een mail gestuurd naar Skybreakers over dit reisplan, dus ik ben benieuwd wat ze kunnen regelen.
Registreer bij Betandgame.com en ontvang £25 bonus
Exchange en Normale Bookie in 1, Odds op alle voetbalwedstrijden gebaseerd op 95% payback
Dit is mijn Referall Code: 14804
  vrijdag 26 mei 2006 @ 10:36:16 #219
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38224453
Ik ben benieuwd. Ik had ze gebeld omdat Korean Air online niet te boeken was. Via de telefoon kon het ineens wel. Zo heb ik ook een domestic flight en stopover bijgeboekt.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 27 mei 2006 @ 12:31:02 #220
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_38263715
Weet iemand een handig linkje om een goedkoop ticket Barcalona te boeken? Ik woon in Eindhoven, dus reis het liefst vanaf daar, maar Amsterdam of Dusseldorf zou ook kunnen. Dank alvast!
pi_38265901
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 12:31 schreef renzell het volgende:
Weet iemand een handig linkje om een goedkoop ticket Barcalona te boeken? Ik woon in Eindhoven, dus reis het liefst vanaf daar, maar Amsterdam of Dusseldorf zou ook kunnen. Dank alvast!
http://www.vueling.com/NL/index.php?mode=
Registreer bij Betandgame.com en ontvang £25 bonus
Exchange en Normale Bookie in 1, Odds op alle voetbalwedstrijden gebaseerd op 95% payback
Dit is mijn Referall Code: 14804
  zaterdag 27 mei 2006 @ 16:06:44 #222
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38271141
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 12:31 schreef renzell het volgende:
Weet iemand een handig linkje om een goedkoop ticket Barcalona te boeken? Ik woon in Eindhoven, dus reis het liefst vanaf daar, maar Amsterdam of Dusseldorf zou ook kunnen. Dank alvast!
Naar Barcelona kan je vanaf ... met:

Amsterdam met Transavia, Air Berlin, Vueling
Brussel met Virgin Express, Vueling
Keulen met GermanWings, Air Berlin
Dusseldorf met Air Berlin
Dortmunt met Air Berlin, Easyjet
Munster met Air Berlin

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38275776
Ik las van de week in de spits/metro dat er vanaf 2 juni treinkaartjes naar parijs te koop waren voor 10 euro inclusief. Heb de advertentie niet goed gelezen dus ik vroeg me af of iemand me hier misschien wat meer over zou kunnen vertellen?
  zaterdag 27 mei 2006 @ 19:08:23 #224
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_38277268
Jaguarized; weet je of je ook goedkoop vanaf Eindhoven kunt? Moet haast wel, zou je denken.... Thanx in ieder geval voor de tips. Ik ga verder speuren in het kolossale web.

Crizzy; dank! Ik ga zo ff klikken op je linkje.
pi_38279370
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 18:25 schreef Jeltje het volgende:
Ik las van de week in de spits/metro dat er vanaf 2 juni treinkaartjes naar parijs te koop waren voor 10 euro inclusief. Heb de advertentie niet goed gelezen dus ik vroeg me af of iemand me hier misschien wat meer over zou kunnen vertellen?
Het gaat wel om enkeltjes he. Dus je kunt voor 20 euro (als je geluk hebt) heen en terug naar parijs in de maanden juli en augustus. In de nacht van 1 op 2 juni gaat die actie van start en dan moet je ze online kunnen bestellen. Volgens mij bij NS Internationaal.
Ik ben zelf ook meer info aan het zoeken hierover, leek mij echt geweldig. Maar veel meer info kan ik nergens vinden.
Ze doen 10.000 kaartjes in die actie en op is echt op.
pi_38289128
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 02:36 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Enkeltje vliegen kost 241,14 met Dragonair via vluchtzoeker.nl
Bedankt voor je informatie! Ik heb net ook even op vluchtzoeker.nl gekeken en het goedkoopste wat ik in oktober gevonden krijg is 341 euro retour. Dat vindt ik vrij prijzig voor een vlucht die niet al te lang duurt. Misschien dat ik nog wat anders gevonden krijg. Een boot is misschien een optie maar ik krijg daar geen informatie over gevonden (als iemand tips heeft lees ik ze graag!).
  zondag 28 mei 2006 @ 03:14:39 #227
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38292212
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 19:08 schreef renzell het volgende:
Jaguarized; weet je of je ook goedkoop vanaf Eindhoven kunt? Moet haast wel, zou je denken.... Thanx in ieder geval voor de tips. Ik ga verder speuren in het kolossale web.

Crizzy; dank! Ik ga zo ff klikken op je linkje.
Naar het echte Barcelona niet. Wel naar het wat noorderlijker gelegen Girona. Dit kan met Ryanair.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 28 mei 2006 @ 03:17:06 #228
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38292231
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 18:25 schreef Jeltje het volgende:
Ik las van de week in de spits/metro dat er vanaf 2 juni treinkaartjes naar parijs te koop waren voor 10 euro inclusief. Heb de advertentie niet goed gelezen dus ik vroeg me af of iemand me hier misschien wat meer over zou kunnen vertellen?
Wanneer stond dat in de Spits? Je kan de Spits namelijk online nalezen. Tenminste, dat kon altijd wel.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38305152
Ik heb mn vlucht naar Tsjechie geboekt bij Sky Europe! Jaguarized, bedankt voor je hulp!

Jeltje, dat verhaal hoorde ik vrijdag ook idd. Is vanwege het jubileum van de Thalys. 10 euro voor een enkeltje, 20 euro voor een retourtje, boekbaar vanaf begin juni. Een dagje groningen is voor veel mensen een stuk duurder...
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  zondag 28 mei 2006 @ 20:30:24 #230
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_38311398
Ah, dat is het dus, natuurlijk! Een vriend van mij is namelijk net terug uit Barca en is met Ryan Air vanaf Eindhoven gereist, maar ik kon niks vinden op internet. Ik snapte er al geen f*ck van.
Maar nu je het zegt; ja, hij is idd over Girona gevlogen. Goed idee. Is maar 65 km. Dank!
pi_38312473
Heeft iemand een idee voor een zo goedkoop mogelijke zonvakantie naar Kreta (Chersonissos of ergens in de buurt) voor drie personen in de eerste twee weken van augustus? Of iemand een idee waar ik goedkope vakanties kan vinden?
pi_38317573
quote:
Op zondag 28 mei 2006 03:17 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Wanneer stond dat in de Spits? Je kan de Spits namelijk online nalezen. Tenminste, dat kon altijd wel.
Het stond vrijdag iig in de metro.
Ik ga van de week toch maar even langs de NS infobalie voor meer informatie, kom er toch bijna iedere dag in de buurt.
  zondag 28 mei 2006 @ 23:10:26 #233
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38318648
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:54 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Heeft iemand een idee voor een zo goedkoop mogelijke zonvakantie naar Kreta (Chersonissos of ergens in de buurt) voor drie personen in de eerste twee weken van augustus? Of iemand een idee waar ik goedkope vakanties kan vinden?
Alleen een vlucht of een pakketvakantie? Voor een pakketvakantie kan je het beste in [Zomer 2006] Jongerenvakanties (deel 2) of [Zomer 2006] Kreta: Chersonissos even rondvragen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 29 mei 2006 @ 14:24:17 #234
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_38333026
quote:
Op maandag 22 mei 2006 14:24 schreef Jaguarized het volgende:
Ik denk dat de tarieven nog wel zullen stijgen. Je kan de gok nemen en wachten maar het is hoogseizoen en ik zou het risico niet nemen.
Ik heb gisteren geboekt, mijn heenvlucht met Ryanair is een stukje goedkoper: ik vlieg met z'n tweeen voor ¤0,02 excl. belastingen!
  maandag 29 mei 2006 @ 14:55:10 #235
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38333052
quote:
Op maandag 29 mei 2006 14:24 schreef WebForce het volgende:

[..]

Ik heb gisteren geboekt, mijn heenvlucht met Ryanair is een stukje goedkoper: ik vlieg met z'n tweeen voor ¤0,02 excl. belastingen!
Mazzel zeg! Hoeveel heb je nu totaal betaald?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 29 mei 2006 @ 15:35:52 #236
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_38334281
quote:
Op maandag 29 mei 2006 14:55 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Mazzel zeg! Hoeveel heb je nu totaal betaald?
Ik dacht ¤38,88 voor de heenreis, ¤83,48 voor de terugreis... (hier zitten ook toeslagen voor creditcard bij ).

2 personen, 2 nachten en 3 dagen in Rome voor ¤271,36
pi_38337727
Het volgende

Ik zou graag deze week naar Berlijn willen.. Donderdag heen (1 juni) en zaterdag (3 juni) weer terug. Per vliegtuig of per trein. Ik woon in Leeuwarden en wil best wat reizen om ergens op te stappen, maar het liefst niet al te ver. Vliegveld Maastrict oid is dus min of meer out of the question. Eerder zag ik op airberlin het magische tarief van E114 staan, en dat beter kunnen doen aangezien de tarieven nu nogal omhoog gegooid zijn. Ik hoop dat ik hier geholpen kan worden, ik wil namelijk mijn ex vriendinnetje opzoeken
pi_38345522
quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:10 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Alleen een vlucht of een pakketvakantie? Voor een pakketvakantie kan je het beste in [Zomer 2006] Jongerenvakanties (deel 2) of [Zomer 2006] Kreta: Chersonissos even rondvragen.
Een pakket
  dinsdag 30 mei 2006 @ 01:49:49 #239
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38356807
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:09 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Een pakket
Daarvoor kan je beter in een van de eerder genoemde topics informeren aangezien het hier meer over losse vluchten/treinritten/busritten e.d gaat.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 30 mei 2006 @ 02:12:39 #240
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38357143
quote:
Op maandag 29 mei 2006 17:14 schreef d.n3rd het volgende:
Het volgende

Ik zou graag deze week naar Berlijn willen.. Donderdag heen (1 juni) en zaterdag (3 juni) weer terug. Per vliegtuig of per trein. Ik woon in Leeuwarden en wil best wat reizen om ergens op te stappen, maar het liefst niet al te ver. Vliegveld Maastrict oid is dus min of meer out of the question. Eerder zag ik op airberlin het magische tarief van E114 staan, en dat beter kunnen doen aangezien de tarieven nu nogal omhoog gegooid zijn. Ik hoop dat ik hier geholpen kan worden, ik wil namelijk mijn ex vriendinnetje opzoeken
Op zo'n korte termijn krijg je geen lage tarieven meer. FlyDBA doet het vanaf Dusseldorf voor 180 euro op z'n goedkoopst. Eurolines gaat niet op de dagen dat jij wil. De NS zegt:

"Tot 3 dagen voor vertrek kunt u hier uw tickets online kopen."

En het Schönes-Wochenende-Ticket van de DB is ook al geen optie.

Is zelf rijden geen mogelijkheid?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38357704
www.eurolines.nl is misschien nog een optie.

Anders de trein nemen van Leeuwarden naar Groningen naar Nieuweschans naar Leer en daar een kaartje kopen naar Berlijn. Via bahn.de kom je dan op het goedkoopste retourtje Leer - Berlijn op 108 euro
  dinsdag 30 mei 2006 @ 04:01:26 #242
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38357731
Eurolines heb ik geprobeerd, vanaf Hengelo gaat er geen bus op de 1e. Vanaf Amsterdam dan weer wel. Zou iets van 87 euro moeten kosten maar ik krijg bij het dropdown menu geen beschrijving...
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38357740
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 04:01 schreef Jaguarized het volgende:
Eurolines heb ik geprobeerd, vanaf Hengelo gaat er geen bus op de 1e. Vanaf Amsterdam dan weer wel. Zou iets van 87 euro moeten kosten maar ik krijg bij het dropdown menu geen beschrijving...
Er gaat nog een Eurolines Groningen - Hamburg en dan verder met de trein of met Gulliver's ?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 06:29:45 #244
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38357841
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 04:06 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Er gaat nog een Eurolines Groningen - Hamburg en dan verder met de trein of met Gulliver's ?
Of met de bus van Groningen naar Oldenburg voor 19 euro per enkele reis. Vervolgens met de trein van Oldenburg - Berlijn via Bremen en Hannover voor 75 euro per enkele reis.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38363187
In oktober ga ik misschien naar Florence: ik heb al begrepen van het internet dat vliegen met Ryanair het goedkoopste is (met Transavia en SNS Brussels als goede tweede qua prijs). Alleen vlieg je dan op Pisa/Florence, iemand enig idee hoe ver het dan nog is naar Florence, hoe ik daar het makkelijkste kom en hoe duur dat ongeveer is?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_38363704
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 11:30 schreef Elefes het volgende:
In oktober ga ik misschien naar Florence: ik heb al begrepen van het internet dat vliegen met Ryanair het goedkoopste is (met Transavia en SNS Brussels als goede tweede qua prijs). Alleen vlieg je dan op Pisa/Florence, iemand enig idee hoe ver het dan nog is naar Florence, hoe ik daar het makkelijkste kom en hoe duur dat ongeveer is?
Vanaf de luchthaven van Pisa is het met een directe trein 1u20m naar Firenze SM (het hoofdstation) en kost ¤5,10.

bron: www.trenitalia.it

Je kan ook met de shuttlebus
pi_38363908
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 11:45 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Vanaf de luchthaven van Pisa is het met een directe trein 1u20m naar Firenze SM (het hoofdstation) en kost ¤5,10.

bron: www.trenitalia.it

Je kan ook met de shuttlebus
Oke, heel erg bedankt!
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_38405104
Hoe groot is de kans dat als ik morgen gewoon 'even' naar schiphol toega, dat ik dan een goedkope vlucht kan meepakken? Naar Berlijn dus.
  woensdag 31 mei 2006 @ 12:25:02 #249
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38405172
Last minute? Vrij klein denk ik. Last minute tarieven voor dat soort bestemmingen zijn vaak voor zakenmensen die perse daar heen moeten en dat tarief toch wel betalen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38405433
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 12:22 schreef d.n3rd het volgende:
Hoe groot is de kans dat als ik morgen gewoon 'even' naar schiphol toega, dat ik dan een goedkope vlucht kan meepakken? Naar Berlijn dus.
Als je het goedkoop wil hebben dan kun je beter thuis via internet wat boeken. Lagere prijzen dan dat krijg je op Schiphol zelf niet.
pi_38476569
Ik wil van zondag 23 juli t/m dinsdag 1 augustus vanaf amsterdam de volgende drie plaatsen bezoeken:

Praag
Wenen
Boedapest

Heb wel een ticket van amsterdam naar praag kunnen vinden en terug vanuit boedapest maar om van praag naar wenen en naar boedepast te komen is het wat lastiger.

Wie weet een goedkope manier om die tussenreis te doen?
pi_38477176
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 15:20 schreef Jeltje het volgende:

Wie weet een goedkope manier om die tussenreis te doen?
http://www.smartwings.net/home.php?lang=en is de enige low-cost maatschappij die daar vliegt
pi_38478918
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 15:37 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

http://www.smartwings.net/home.php?lang=en is de enige low-cost maatschappij die daar vliegt
Bedankt voor je reactie.

Echter, smartwings vliegt alleen vanuit praag naar boedapest. Hoe zou ik dan wenen het beste kunnen bereiken? Via trein?
pi_38479400
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:28 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie.

Echter, smartwings vliegt alleen vanuit praag naar boedapest. Hoe zou ik dan wenen het beste kunnen bereiken? Via trein?
Oh, Wenen ook.. even overheen gelezen.

Logische route zou zijn
Amsterdam - Wenen (Bratislava) met Skyeurope.com
Wenen - Praag met de trein (zie voor tijden http://bahn.hafas.de, prijs durf ik niet te zeggen)
Praag - Budapest met smartwings.net
Budapest - Amsterdam met skyeurope.com

Dat kan natuurlijk ook in omgekeerde volgorde of met een retourtje met de trein vanuit Praag (slapen in de trein, spaart weer een nacht in een hostel). Tussen Budapest en Praag en Wenen rijden ook nachttreinen.

Er is dus een hoop mogelijk... beetje afhankelijk of je ook met nachttreinen wil
pi_38480160
Hartstikke bedankt voor de reactie! Moet gaan lukken nu.
  zondag 4 juni 2006 @ 13:46:52 #256
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_38527578
Ik wil van de zomer graag naar Kiev (vanaf 17 juli ongeveer) het vertrekpunt in Nederland maakt me niet zo heel veel uit. Wat is de goedkoopste manier en is het ook goed te doen als je geen Russisch spreekt?
I don't shine if you don't shine
  FOK!fotograaf zondag 4 juni 2006 @ 15:53:21 #257
73911 ultra_ivo
pi_38530949
quote:
Op zondag 4 juni 2006 13:46 schreef Flipper01 het volgende:
Ik wil van de zomer graag naar Kiev (vanaf 17 juli ongeveer) het vertrekpunt in Nederland maakt me niet zo heel veel uit. Wat is de goedkoopste manier en is het ook goed te doen als je geen Russisch spreekt?
Het allergoedkoopst is met een of andere Poolse busmaatschappij naar Polen en van daar met bussen en regionale treinen verder. Ik weet iig dat vanaf Aken de bussen vertrekken vanaf de parkeerplaats t.o. het Allemania Aachen station.
Met z'n 2-en is een Sparpreis ticket ook al behoorlijk prima qua prijs. Tot Krakau betaalde ik dacht ik vorig jaar zo'n 200 Euro in m'n eentje, 2e persoon is half geld. Wordt dan 150 Euro pp heen en terug. Met Schönes Wochenende kun je ook door Duitsland, dat is dan bij 2 personen 15 Euro p.p. per rit. In Polen kost het ook al niet veel, dus mijn ruwe schatting is dat je met z'n 2en voor zo'n 100 Euro aan de Oekraïense grens staat.
Vanaf Krakau kun je met de trein verder of met de bus naar Lviv. Lviv kan ik je zeker aanraden voor een stopover. Vanaf Lviv gewoon treinkaartjes kopen. Lukt best zonder Russisch, bestemmingsnaam (in het Cyrillisch) en datum op een papiertje schrijven, gewenste tijd erbij (van tevoren even op bahn.de nakijken) en dat aan de lokettiste geven. Binnenlandse tickets kosten je zo 1-2 tientjes.
Een andere optie is via Wenen. Als je er erg vroeg bij bent kun je proberen een goedkoop ticket voor de trein van Keulen naar Wenen te regelen. Kost dan 29 Euro p.p. Vanaf Wenen via Slowakijke naar de Oekraïense grens kost je ongeveer 30 Euro p.p. Kun je dus met wat geluk voor een Euro of 60 van Keulen naar de Oekraïense grens sporen. Vanaf daar is het goedkoop, ik betaalde 30 Euro voor een enkeltje Moskou-Chop. Platzkart is de goedkoopste klasse waar je nog prima in kunt slapen.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 14:23:26 #258
104963 ETA
European Travel Author
pi_38590994
Ik ga op 1 of 2 juli naar Perugia, en ga terug op 29/30/31 juli. Vertrek het liefst uit NL.

Er zijn echt superveel wegen die naar Perugia leiden. Heb al uitgezocht via vliegen naar milaan en dan trein milaan -> Perugia en via rome vliegen en dan de trein naar perugia, en natuurlijk rechtstreeks met alitalia.

Via Rome ben ik voor ¤220,- klaar, inc vliegticket, trein en bus. MIlaan lijkt al duurder te zijn. Rechtstreeks kost me 293 euro met alitalia.

Wil het liefst niet midden in de nacht aankomen ivm sleutel halen appartement.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_38661087
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 14:23 schreef ETA het volgende:
Ik ga op 1 of 2 juli naar Perugia, en ga terug op 29/30/31 juli. Vertrek het liefst uit NL.

Er zijn echt superveel wegen die naar Perugia leiden. Heb al uitgezocht via vliegen naar milaan en dan trein milaan -> Perugia en via rome vliegen en dan de trein naar perugia, en natuurlijk rechtstreeks met alitalia.

Via Rome ben ik voor ¤220,- klaar, inc vliegticket, trein en bus. MIlaan lijkt al duurder te zijn. Rechtstreeks kost me 293 euro met alitalia.

Wil het liefst niet midden in de nacht aankomen ivm sleutel halen appartement.
Eindhoven - Pisa wellicht een optie 5 - 25 juli voor 102 euro een retourtje incl tax.

Vanaf vliegveld van Pisa kun je direct de trein nemen www.trenitalia.it met een overstap (of een nachtje) in Florence eventueel. Kost je 22 euro voor twee enkele reizen, dus totaal 124 euro
pi_38662720
Ik ben opzoek naar tickets naar Zuid-Amerika. De bestemming maakt me totaal niet uit (Rio, B. Aires, Lima etc etc mag allemaal). Waar het me wel om draait is de prijs. Wat ik nu al een beetje heb uitgezocht zijn tickets van 800+ euro met overstap in Londen/Madrid/Frankfurt etc. (vertrek schiphol). Volgens mij moet dit ook goedkoper kunnen. Dit is dat de prijs van een retour uiteraard. Is er iemand hier ook bekend met de prijzen van de zogenaamde open-tickets en wat dat dan zou moeten kosten ongeveer?
  donderdag 8 juni 2006 @ 17:43:31 #261
104963 ETA
European Travel Author
pi_38663885
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 16:27 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Eindhoven - Pisa wellicht een optie 5 - 25 juli voor 102 euro een retourtje incl tax.

Vanaf vliegveld van Pisa kun je direct de trein nemen www.trenitalia.it met een overstap (of een nachtje) in Florence eventueel. Kost je 22 euro voor twee enkele reizen, dus totaal 124 euro
Tnx, ik had al aardig wat opties verkend en kwam er gister diep in de nacht achter dat via Pisa de beste route was. Ik wil de net postten dat je niet meer hoefde te zoeken, toch bedankt

Normaal gesproken niet zo ingewikkelde search, maar dit keer was het een ramp. Stukkie van mijn Blog in Engels:
quote:
First option, flying to Perugia (duh!). This was only possible via Milano and was quite expensive, 300 euro for a return ticket. This is quite harsh, since flying to any other city in Italy is so cheap with the lowcostairlines.

So i explored the possibilities of flying to another city and going further with the train. Not very difficult it seemed, but looking at all the possibilities, it was a looong task. I could fly to Rome, Milano, Pisa, Bologna, or even Venice or Torino, and then continue with train to Perugia.

And flying direct to these cities are possible with a lot of airlines, but maybe i could find a cheaper flight via some Eastern European country. So even more possibilities. Hey, you can also combine different airlines to make it more complicated
But to increase the search, i could have different starting points too!! Rotterdam, Amsterdam, Eindhoven, Brussels, and even some airports in Germany.

Hey, not difficult enough?? What about making sure that the public transport to these airports are running at the moment i want to go there??

And the trains in Italy also have to connect in such a way that i am not arriving at 2:00 at night.

To add to this ordeal, the housing service could not help me in the weekend, so i had to plan a night in a hostel in Perugia. And i had to plan everything such that i would arrive on time to check in there.

Ofcourse i had to make sure that there was enough time between each leg in case of delays, etc.
Ik moest in het weekend vertrekken dus heb noodgedwongen een iets duurdere ticket genomen. Talencursus begint al op maandag... totale kosten net rond de 200 euro, inc een extra nachtje in hostel.

Dit is uiteindelijk de reis geworden:
Tram -> Delft train station * Train -> Eindhoven trainstation * Bus -> Eindhoven airport * Plane -> Pisa * Train -> Pisa central station * Train -> Firenze * Train -> Perugia train station * Bus -> Perugia center!!!!!!!!!
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_38675392
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 17:08 schreef StefanFM het volgende:
Ik ben opzoek naar tickets naar Zuid-Amerika. De bestemming maakt me totaal niet uit (Rio, B. Aires, Lima etc etc mag allemaal). Waar het me wel om draait is de prijs. Wat ik nu al een beetje heb uitgezocht zijn tickets van 800+ euro met overstap in Londen/Madrid/Frankfurt etc. (vertrek schiphol). Volgens mij moet dit ook goedkoper kunnen. Dit is dat de prijs van een retour uiteraard. Is er iemand hier ook bekend met de prijzen van de zogenaamde open-tickets en wat dat dan zou moeten kosten ongeveer?
Nog in een bepaalde periode?
  donderdag 8 juni 2006 @ 23:07:26 #263
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_38676229
Ik wil graag zondag 18 juni naar Munchen.. liefst vliegen, wie weet iets goedkoops op korte termijn? Kom zelf uit de buurt van Amsterdam, maar reizen met de trein naar 1 van de andere nederlandse airports is geen probleem.
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_38677141
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 23:07 schreef Hopey het volgende:
Ik wil graag zondag 18 juni naar Munchen.. liefst vliegen, wie weet iets goedkoops op korte termijn? Kom zelf uit de buurt van Amsterdam, maar reizen met de trein naar 1 van de andere nederlandse airports is geen probleem.
150 euro met de nachttrein via www.nachtzugreise.de of www.ns.nl/internationaal

Kaartje kopen naar Viersen uit de kaartautomaat en via http://bahn.hafas.de een kaartje Viersen - Munchen voor 99 euro

Via Venlo met de trein naar Keulen (kaartje uit kaartautomaat ca. 40 euro?) en daar verder met www.germanwings.com voor 80 euro.

Vliegen vanaf Brussel-Zaventem voor 140 euro met www.virginexpress.com

En anders is er altijd nog www.eurolines.nl.
  zondag 11 juni 2006 @ 17:41:24 #265
142044 voidmage
ad maiora natus sumus
pi_38754122
eey ik wil zondag 6 augustus naar wenen en dan donderdag 10 augustus (of een dagje eerder) terug naar nederland.

wat is het goedkoopst? trein en vliegtuig only!

en wat kost zo een retourtje om met trein te door de alpen te gaan (dus een trein die een heel mooie route rijdt)?

danke schon
Carpe Diem!
pi_38764979
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:41 schreef voidmage het volgende:
eey ik wil zondag 6 augustus naar wenen en dan donderdag 10 augustus (of een dagje eerder) terug naar nederland.

wat is het goedkoopst? trein en vliegtuig only!
Met skyeurope.com kom je op ongeveer 210 euro, met de normale airlines via www.vluchtzoeker.nl etc. zal het waarschijnlijk iets duurder zijn.
quote:
en wat kost zo een retourtje om met trein te door de alpen te gaan (dus een trein die een heel mooie route rijdt)?

danke schon
Welk deel van de Alpen... Wenen ligt niet echt in de Alpen en het is ook best nog een stuk met de trein. Als je wat van de Alpen wil zien zou je kunnen overwegen om met skyeurope.com naar Innsbruck te vliegen of met Easyjet.com naar Basel en daar de trein te nemen
  FOK!fotograaf maandag 12 juni 2006 @ 00:33:33 #267
73911 ultra_ivo
pi_38767533
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:41 schreef voidmage het volgende:
eey ik wil zondag 6 augustus naar wenen en dan donderdag 10 augustus (of een dagje eerder) terug naar nederland.

wat is het goedkoopst? trein en vliegtuig only!

en wat kost zo een retourtje om met trein te door de alpen te gaan (dus een trein die een heel mooie route rijdt)?

danke schon
ai, zondag vertrekken en donderdag terug, dan kun je niet profiteren van de goedkope Sparpreis kaartjes. Als je al op zaterdag kunt vertrekken kun je hier wel al van profiteren.
  maandag 12 juni 2006 @ 13:12:00 #268
142044 voidmage
ad maiora natus sumus
pi_38776839
quote:
Welk deel van de Alpen... Wenen ligt niet echt in de Alpen en het is ook best nog een stuk met de trein. Als je wat van de Alpen wil zien zou je kunnen overwegen om met skyeurope.com naar Innsbruck te vliegen of met Easyjet.com naar Basel en daar de trein te nemen

het hoeft niet perse door de alpen als het maar een mooie treinroute is een beetje meer betalen vind dan niet erg


ik heb zelf al gezocht op google maar kon niks concreets vinden en www.thalys.nl geeft geen route omdat ik meer dan 3* moet over stappen.

wie o wie weet hier meer van
Carpe Diem!
pi_38778182
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 22:48 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nog in een bepaalde periode?
vertrek zo rond november voor 4 maanden maar liever dus in een 'open' variant
  maandag 12 juni 2006 @ 14:10:48 #270
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38778397
quote:
Op maandag 12 juni 2006 14:01 schreef StefanFM het volgende:

[..]

vertrek zo rond november voor 4 maanden maar liever dus in een 'open' variant
Met andere woorden: Anytime, anywhere?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38786383
quote:
Op maandag 12 juni 2006 13:12 schreef voidmage het volgende:
ik heb zelf al gezocht op google maar kon niks concreets vinden en www.thalys.nl geeft geen route omdat ik meer dan 3* moet over stappen.

wie o wie weet hier meer van
http://bahn.hafas.de gebruiken als reisplanner

En dan een lijntje een treinreis zoeken naar Interlaken, Brig of Chur.

Een overzicht van mooie lijnen: http://www.rail-info.ch/index.en.html
  maandag 12 juni 2006 @ 22:25:48 #272
142044 voidmage
ad maiora natus sumus
pi_38794640
quote:
http://bahn.hafas.de gebruiken als reisplanner
die heb ik ook gebruikt maar die kan geen prijs aangeven: "outland fare not available".
dus klik ik op het vraagtekentje staat waar staat: "voor outland fares only for mainstations are prices available , amsterdam wien zurich etc."
dus doe ik amsterdam <-> wien als reisroute kan die weer geen prijs geven.... tough.


weet iemand wat het me ongeveer gaat kosten? retourtje?
Carpe Diem!
pi_38802635
quote:
Op maandag 12 juni 2006 22:25 schreef voidmage het volgende:
weet iemand wat het me ongeveer gaat kosten? retourtje?
Normale prijs is ongeveer 230 euro retour. In bahn.hafas.de kun je dit vinden door de reis in tweeën te knippen; van Amsterdam naar Keulen of Frankfurt en dan van daar naar Wenen.
Eerste deel is ook te vinden op de reisplanner van NS internationaal
pi_38939924
ik wil van 27 juli tot 31 juli in Frederikhavn(denemarken) zijn ik woon zelf in enschede.
nu zoek ik een maniet om er goed koop te komen.
auto = 100 euro
bus eurolines = 120 euro plus te trein ticket van enschede naar utrecht.
ik dacht dat de DB voor 25 euro een kaartje heeft waar je met de stoptein door heel duitsland mag
als dat zo is hoe zit het dan in denmarken ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_38940068
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 11:19 schreef daanski82 het volgende:
ik dacht dat de DB voor 25 euro een kaartje heeft waar je met de stoptein door heel duitsland mag
als dat zo is hoe zit het dan in denmarken ?
Kost dertig euro en is alleen in het weekend geldig: info

Vanaf Gronau doe je er dan zo'n 22 uur over... en daar komt nog wel een kaartje bij voor Denemarken

Een gewone trein kun je boeken vanaf 100 euro enkele reis op www.bahn.de (kies beginstation Gronau (Westf) Bhf)
pi_38940086
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 11:25 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Kost dertig euro en is alleen in het weekend geldig: info
mmmm dat is dat dus geen optie
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_39010052
Hoe komt een mens een beetje snel en betaalbaar doch zonder auto in Luxemburg?

Vliegen? Of is de trein goedkoper? luxemburg wordt niet aangeboden op de site van de NS
pi_39011105
quote:
Op maandag 19 juni 2006 19:10 schreef k_man het volgende:
Hoe komt een mens een beetje snel en betaalbaar doch zonder auto in Luxemburg?

Vliegen? Of is de trein goedkoper? luxemburg wordt niet aangeboden op de site van de NS
In de zomermaanden reed er altijd een rechtstreekse trein van Amsterdam naar Luxemburg. Weet niet of die dit jaar weer rijdt.

Anders via Brussel met één overstap vanuit Nederland http://www.b-rail.be

Bereid je dan wel voor op een trein vol met wandel, fiets en kampeervolk
  FOK!fotograaf maandag 19 juni 2006 @ 20:15:52 #279
73911 ultra_ivo
pi_39012219
En in België is treinen gewoon spotgoedkoop mits je een Railpass hebt.
pi_39012253
OK, maar met wat voor bedrag moet ik rekenen (vanaf Amersfoort)?
pi_39012910
quote:
Op maandag 19 juni 2006 20:16 schreef k_man het volgende:
OK, maar met wat voor bedrag moet ik rekenen (vanaf Amersfoort)?
In het weekend retour vanaf Brussel Noord voor 34,20 en normaal tarief retour 41 euro. Daar komt nog een kaartje Amersfoort Brussel bij, maar dat ligt er dus aan of je een enkele reis wil en of je in het weekend wil reizen.

bron

[ Bericht 2% gewijzigd door DutchTrain op 19-06-2006 20:38:50 ]
  FOK!fotograaf maandag 19 juni 2006 @ 20:36:36 #282
73911 ultra_ivo
pi_39013022
Vanaf Amersfoort? Zou je eventueel ook via Luik kunnen reizen.
Dat maakt qua tijd zowat niks uit. Even bahn.de aan het werk gezet voor morgenvroeg:

Amersfoort v 10.43
Utrecht CS a 10.57
Utrecht CS v 11.04
Maastricht a 13.03
Maastricht v 13.09
Luik a 13.42
Luik v 13.47
Namur a 14.27
Namur v 14.42
Luxemburg 16.36

via Rotterdam:

Amersfoort v 10.57
Rotterdam a 1156
Rotterdam v 12.24
Brussel-N. a 14.05
Brussel-N v 14.25
Luxemburg a 16.54

Amersfoort-Maastricht met korting: E: 15,10
Maastricht - Visé: ongeveer 4,50
1 strip Railpass: 6,40
Dus tot vlak voor de Luxemburgse grens 26 Euro
Dan schat ik een enkeltje zo op 35 Euro
pi_39013080
quote:
Op maandag 19 juni 2006 20:36 schreef ultra_ivo het volgende:
Amersfoort-Maastricht met korting: E: 15,10
Maastricht - Visé: ongeveer 4,50
1 strip Railpass: 6,40
Dus tot vlak voor de Luxemburgse grens 26 Euro
Dan schat ik een enkeltje zo op 35 Euro
Noot: de railpass kun je alleen per 10 strippen tegelijk kopen (= 64 euro) op een normaal station (=Luik)
  FOK!fotograaf maandag 19 juni 2006 @ 20:39:10 #284
73911 ultra_ivo
pi_39013127
Aangezien ie een vol jaar geldig is zorg je er gewoon voor dat je er altijd eentje inhuis hebt
pi_39013763
Zes uur reizen, vier keer overstappen... misschien dan toch maar vliegen.
  donderdag 22 juni 2006 @ 18:23:27 #286
106150 Zoku
Somewhere Else
pi_39119492
Ik wil begin juli (ma 10-7) graag zo goedkoop mogelijk naar Tallinn reizen.

De beste optie tot nu toe lijkt te zijn: met Air Baltic vanaf Brussel naar Riga voor 153 euro en dan de bus naar Tallinn.

De boot vanaf Kiel of Rostock is al helemaal volgeboekt en valt qua prijs ook nog tegen. Heeft iemand nog een mooie verbinding die ik over het hoofd zie?
pi_39126392
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 18:23 schreef Zoku het volgende:
Ik wil begin juli (ma 10-7) graag zo goedkoop mogelijk naar Tallinn reizen.

De beste optie tot nu toe lijkt te zijn: met Air Baltic vanaf Brussel naar Riga voor 153 euro en dan de bus naar Tallinn.

De boot vanaf Kiel of Rostock is al helemaal volgeboekt en valt qua prijs ook nog tegen. Heeft iemand nog een mooie verbinding die ik over het hoofd zie?
Blue1.com voor 155 euro incl van Amsterdam naar Helsinki dan met de bus (3,20) en de boot (ca 23 euro) verder. (of met Germanwings van Keulen naar Helsinki voor dezelfde prijs)

De bus van Riga naar Tallinn kost iets van 9 euro.
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:03:23 #288
106150 Zoku
Somewhere Else
pi_39128449
Wauw bedankt DutchTrain! Helsinki lijkt me ook nog eens een mooie toevoeging aan de reis. Alleen het tijdstip is wat discutabel. Wanneer we zondag zouden vertrekken, zitten we tijdens de wk-finale in de lucht...
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:44:55 #289
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_39130758
Weet iemand hoe ik aan tarieven van de Poolse spoorwegen kan komen? De prijsmodule in hun routeplanner doet het nog niet.
pi_39131051
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:44 schreef nickybol het volgende:
Weet iemand hoe ik aan tarieven van de Poolse spoorwegen kan komen? De prijsmodule in hun routeplanner doet het nog niet.
Op de Poolse site van pkp.pl werkte die vorige maand nog wel.

Voor langere afstanden kun je http://www.intercity.pl/main gebruiken met wat basiskennis Pools kom je daar wel uit. Normaal tarief incl reservering is het Razem / N tarief. (bijvoorbeeld Krakau - Warszawa voor 89 zloty enkele reis)
pi_39286387
Hallo, ik moet begin augustus voor 2 weken naar Thessaloniki.
Via vliegtarieven.nl heb ik een retourtje gevonden voor (198,00 + 120,94) 318,94 EUR pp
Maar kan het nog goedkoper?

1. waarvandaan Amsterdam/Rotterdam is beide niet zo ver weg voor me
2. wanneer ongeveer 7 tot 25 augustus, precieze data weet ik nog niet precies
3. waarnaartoe Thessaloniki Griekenland
4. hoe goedkoop, en niet te lastig met tevaak overstappen
5. op welke manier goedkoop, tijden maakt niet superveel uit

[ Bericht 47% gewijzigd door Beach op 27-06-2006 15:39:35 ]
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_39296690
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:32 schreef Beach het volgende:
Hallo, ik moet begin augustus voor 2 weken naar Thessaloniki.
Via vliegtarieven.nl heb ik een retourtje gevonden voor (198,00 + 120,94) 318,94 EUR pp
Maar kan het nog goedkoper?

1. waarvandaan Amsterdam/Rotterdam is beide niet zo ver weg voor me
2. wanneer ongeveer 7 tot 25 augustus, precieze data weet ik nog niet precies
3. waarnaartoe Thessaloniki Griekenland
4. hoe goedkoop, en niet te lastig met tevaak overstappen
5. op welke manier goedkoop, tijden maakt niet superveel uit
Vanaf Brussel is het iets goedkoper met www.jetairfly.com. De heenreis komt op 99 euro incl, de terugreis op 199 euro. (beide met gunstige vertrek en aankomsttijden in Brussel)
De terugreizen zitten met vrijwel alle goedkope airlines bijna vol en zijn dus duur en ook de luchthavens in de omgeving zijn niet veel goedkoper.
pi_39333294
ok... mijn vraag.... op 3 of 4 augustus met de trein van rome nr pisa

hoeveel, hoelaat welk spoor.... hihihihihihi

brand los!
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_39333446
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 21:08 schreef soares het volgende:
ok... mijn vraag.... op 3 of 4 augustus met de trein van rome nr pisa

hoeveel, hoelaat welk spoor.... hihihihihihi

brand los!
www.trenok.it => Rome - Florence (voor 9 euro met de hogesnelheidstrein) en dan daar een kaartje Florence - Pisa

EDIT: Er is ook zelfs een rechtstreekse trein voor 26 euro

Als je de tijden en sporen wil weten: http://bahn.hafas.de
Als je de prijzen wilt weten: http://www.trenitalia.it
pi_39333987
ik heb denk ik wel blonde plukken ofzo want bij rome richting milaan staat geen florence....:$
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_39334072
ik heb het gevonde

en ja ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeek blond.... hihihihih
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_39372255
hey,

13 juli moet ik Chamonix zijn voor een cursus alpine klimmen , maar ik heb nog niet echt een idee hoe ik hier het goedkoopst kan komen. Zelf heb ik al ff bij easyjet gekeken, en dan kom je op 91 euro voor Geneve. Ik zou dan nog naar Chamonix moeten met de bus of de trein. Iemand enig idee wat ik het beste kan doen . Alvast bedankt.

Van: Amsterdam / Utrecht
Naar: Chamonix
Datum: 8 / 9 Juli
Soort: Enkele reis
Vervoer: maakt niet uit
Voorwaarde: Goedkoop
pi_39374074
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 22:34 schreef Roel_spaarndam het volgende:
hey,

13 juli moet ik Chamonix zijn voor een cursus alpine klimmen
Ik gok dat Geneve je beste kans is. Eventueel kun je ook nog via Turin of Lyon, maar die liggen verder van Chamonix af. Meer info vind je hier:

http://info.chamonix.com/infoAcces.php?ling=F.
  zondag 2 juli 2006 @ 10:25:30 #299
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_39443550
Wat zou de goedkoopste optie zijn voor Bangkok in de maand augustus? Laten we zeggen: 01 augustus heen, 01 september terug? Vliegen vanaf Eindhoven, A'dam, Brussel of Dusseldorf... Dank alvast!
pi_39459311
quote:
Op zondag 2 juli 2006 21:51 schreef Schum1 het volgende:
Stel nou dat ik 8 of 9 juli naar Berlijn wil, en dan 10 juli weer terug naar Amsterdam wil...
..en dan ook nog eens voor heel weinig geld dat voor elkaar wil krijgen...

..wat dan te doen?
90 euro retour op www.eurolines.nl
  Moderator zondag 2 juli 2006 @ 22:38:29 #301
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_39460464
quote:
Op zondag 2 juli 2006 10:25 schreef renzell het volgende:
Wat zou de goedkoopste optie zijn voor Bangkok in de maand augustus? Laten we zeggen: 01 augustus heen, 01 september terug? Vliegen vanaf Eindhoven, A'dam, Brussel of Dusseldorf... Dank alvast!
Kijk hier eens.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')