abonnement Unibet Coolblue
pi_2406507
Okee ik kom er in 2002 niet aan toe maar het zit al een tijdje in mijn hoofd en ga me er toch eens in verdiepen.

Ik wil naar Suriname op vakantie.

Ik heb daar een aantal persoonlijke redenen voor maar wat ik me nu afvraag, zijn daar wel eens mensen geweest, wat hebben zij daar gedaan? Was de trip niet extreem duur, vanwege de grote vraag naar bijv. vluchten naar Paramaribo, wat is de beste tijd, kan je naast de jungle ook luieren op het strand. Wat zijn de beste reisorganisaties die een reis voor je kunnen uitstippelen? Hoe veilig is het

Dit zijn dingen die ik zelf ook wel op de 1 of andere manier kan uitzoeken en dat ga ik ook doen maar het liefst hoor ik hier persoonlijke ervaringen.


Dus maak me maar lekker

fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 13:45:22 #2
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2406525
Het spreekt me niet echt aan Suriname Kimmie

de anderen zullen je moeten opvrolijken

[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
  vrijdag 7 december 2001 @ 13:46:23 #3
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2406532
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 13:43 schreef Kimmie het volgende:
Dus maak me maar lekker
Maar dat ben je toch al?

Sorry, maar dit was een schot voor open doel ne ik voelde me niet te beroerd om 'm 'r maar gelijk in te knallen

pi_2406535
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 13:45 schreef aa het volgende:
Het spreekt me niet echt aan Suriname Kimmie

de anderen zullen je moeten opvrolijken


De meeste mensen zal het niet zo aanspreken met name omdat je Suriname toch kent als het land van de Surinamers en het land waar vage politiek heerst. Mgoed, ik wil er graag eens naar toe en horen wie er wel eens geweest is als toerist.
fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 13:47:12 #5
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2406536
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 13:46 schreef Vork het volgende:

[..]

Maar dat ben je toch al?

Sorry, maar dit was een schot voor open doel ne ik voelde me niet te beroerd om 'm 'r maar gelijk in te knallen


[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
pi_2406545
Jezus jongens kan het ook inhoudelijk
fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 13:48:17 #7
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2406548
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 13:47 schreef Kimmie het volgende:

[..]

De meeste mensen zal het niet zo aanspreken met name omdat je Suriname toch kent als het land van de Surinamers en het land waar vage politiek heerst. Mgoed, ik wil er graag eens naar toe en horen wie er wel eens geweest is als toerist.


Nee niet daarom, het spreekt me gewoon niet aan omdat mij die regio niet zo heel erg interesseert denk ik.
Ik zie niet in wat ik in Suriname zou moeten zoeken.
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
  vrijdag 7 december 2001 @ 13:48:48 #8
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2406556
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 13:48 schreef Kimmie het volgende:
Jezus jongens kan het ook inhoudelijk
What have I done?
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
  vrijdag 7 december 2001 @ 13:49:17 #9
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2406561
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 13:48 schreef Kimmie het volgende:
Jezus jongens kan het ook inhoudelijk
Dat kan. Maar niet door mij. Ik heb namelijk compleet geen ervaring met suriname Als vakantielanmd en ik zou ook geen idee hebben hoe het daar is eigenlijk,

Ik trek mij daarom terug uit dit topic in de hoop dat er serieuze reacties volgen.

  vrijdag 7 december 2001 @ 13:52:23 #10
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2406587
Kimmie, houd je mij verantwoordelijk voor het verpesten van al jouw topics en het degraderen van al jouw posts?
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
  vrijdag 7 december 2001 @ 13:52:41 #11
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2406590
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 13:49 schreef Vork het volgende:


Ik trek mij daarom terug uit dit topic in de hoop dat er serieuze reacties volgen.


Ik vrees het ergste...

dag Vork

fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 13:53:08 #12
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2406596
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 13:52 schreef aa het volgende:
Kimmie, houd je mij verantwoordelijk voor het verpesten van al jouw topics en het degraderen van al jouw posts?
Nee, zei ik dat?
fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 13:56:19 #13
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2406642
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 13:53 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Nee, zei ik dat?


Nee, ik vroeg het me gewoon af.
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
  vrijdag 7 december 2001 @ 13:57:35 #14
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2406652
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 13:56 schreef aa het volgende:

[..]

Nee, ik vroeg het me gewoon af.


pffffff


Ik voel me bijna genoodzaakt die hele openingspost te herhalen, maar dat doe ik niet.

Mensen, iets over Suriname als vakantie land? (ik krijg er steeds meer zin in)

fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 13:58:32 #15
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2406659
Hey Kimmie,

Nee, weer geen inhoudelijke post, helaas. Alleen maar de mededeling dat het bij mij ook al een poosje door m'n hoofd spookt. Overigens zijn de Surinamers hier voor mij júist een reden voor mij om daar eens te gaan kijken. Het lijkt me waarzinnig interessant om te zien hoe Suriname zich dankzij en ondanks de Nederlandse invloed heeft ontwikkeld. Qua natuurschoon schijnt het ook geweldig te zijn.

Maargoed, je bent niet de enige dus...

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 7 december 2001 @ 14:02:11 #16
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2406696
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 13:58 schreef Hik het volgende:
Hey Kimmie,

Nee, weer geen inhoudelijke post, helaas. Alleen maar de mededeling dat het bij mij ook al een poosje door m'n hoofd spookt. Overigens zijn de Surinamers hier voor mij júist een reden voor mij om daar eens te gaan kijken. Het lijkt me waarzinnig interessant om te zien hoe Suriname zich dankzij en ondanks de Nederlandse invloed heeft ontwikkeld. Qua natuurschoon schijnt het ook geweldig te zijn.

Maargoed, je bent niet de enige dus...


Ja eigenlijk zijn de Surinamers hier ook een reden om te gaan, ik hoor verschillende verhalen en zou er gewoon wel eens willen kijken.
De natuur lijkt me overweldigend, ik hou wel van een beetje jungle en afzien maar het moet niet een al te zware expeditie worden.
Of gewoon lanterfanteren en naar de markt in Paramaribo, lijkt me heel leuk

Leuk dat er nog iemand is die het interessant lijkt, er zijn zo weinig mensen (Nederlanders) die ik spreek die het een goed idee vinden.

fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 14:03:39 #17
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2406707
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 7 december 2001 @ 14:03:53 #18
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2406711
Is Aernout hier toevallig al eens geweest
fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 14:06:30 #19
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2406736
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 14:03 schreef Kimmie het volgende:
Is Aernout hier toevallig al eens geweest
Ik geloof dat ie andere bezigheden heeft op het moment
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
pi_2406760
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 14:02 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Ja eigenlijk zijn de Surinamers hier ook een reden om te gaan, ik hoor verschillende verhalen en zou er gewoon wel eens willen kijken.
De natuur lijkt me overweldigend, ik hou wel van een beetje jungle en afzien maar het moet niet een al te zware expeditie worden.
Of gewoon lanterfanteren en naar de markt in Paramaribo, lijkt me heel leuk

Leuk dat er nog iemand is die het interessant lijkt, er zijn zo weinig mensen (Nederlanders) die ik spreek die het een goed idee vinden.


Hier nog één. De Surinamers, die ik ken, zijn leuke mensen. Bovendien lijkt het me een interessant land, onder meer vanwege de link met Nederland.

En Surinaams eten kan heeeeeeeel lekker zijn.

  vrijdag 7 december 2001 @ 14:14:41 #21
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2406823
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 14:02 schreef Kimmie het volgende:
Ja eigenlijk zijn de Surinamers hier ook een reden om te gaan, ik hoor verschillende verhalen en zou er gewoon wel eens willen kijken.
De natuur lijkt me overweldigend, ik hou wel van een beetje jungle en afzien maar het moet niet een al te zware expeditie worden.
Of gewoon lanterfanteren en naar de markt in Paramaribo, lijkt me heel leuk

Leuk dat er nog iemand is die het interessant lijkt, er zijn zo weinig mensen (Nederlanders) die ik spreek die het een goed idee vinden.


Ja, zelf ben ik echt een stadsmens tijdens reizen hoor. Ik vind jungles tof (afgelopen jaar op een jungletour in Venezuela geweest) maar op zo'n marktje zitten en een beetje naar de mensen kijken is echt ultiem!

De combinatie van Latijnsamerikaanse met Nederlandse invloeden moet ook heel speciaal zijn.

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 7 december 2001 @ 14:24:04 #22
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2406893
Hmmmmm Surinaams eten inderdaad! Broodje Bakeljauw, Halinalle?

Ben trouwens een paar weken geleden naar de Surinaamse bedrijvendagen geweest. Eens gekeken of ze daar niet nog een leuke baan hebben ofzo...

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_2406958
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 14:24 schreef Hik het volgende:
Hmmmmm Surinaams eten inderdaad! Broodje Bakeljauw, Halinalle?
Jaah, of pom of kouseband met garnalen of ...
pi_2406978
Vliegen naar Suriname is inderdaad wel heel duur. KLM en SLM hebben er een monopolie op vanuit NL.
(Ex-)Surinamers schijnen zelf wel eens met Air France te vliegen. Die vliegen vanaf Parijs naar Frans-Guyana. Van daar kun je met een klein vliegtuigje naar Zanderij, het vliegveld van Paramaribo. Een vriend van mij doet dat wel eens.

Ik ben er zelf nooit geweest maar ik zit er wel over te denken, ik zou er best graag een keer heen willen.
Mooie natuur, vriendelijke mensen en inderdaad een aparte mengeling van Nederlandse en Zuid-Amerikaanse cultuur.

  vrijdag 7 december 2001 @ 14:36:33 #25
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2407000
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 14:32 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Jaah, of pom of kouseband met garnalen of ...


Loempia met van die héle hete Surinaamse sambal!

Yummie en au!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')