abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 april 2006 @ 16:47:53 #1
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_36712252
Hallo beste fokkers!!

Ik heb al heel lang last van rode plekken in mijn gezicht die vaak erger worden maar dan ook weer minder worden. Ze zitten precies ter hoogte van mijn jukbeenderen, dus een stukje onder mijn ogen.
Het rood is altijd aanwezig en vaak dan wordt het veel erger met veel plekken op die plaats, het blijft enkel ter hoogte van mijn jukbeenderen.
Ik heb er ook altijd een wam en branderig gevoel maar jeuken doet het niet, net alsof het ook heel gevoelig is.

Wanneer wordt het erger?


  • Met sporten, dan worden de plekken nog roder en het zweet wat er op komt brand er dan flink op. Het lijkt wel of mijn zweet dan chemisch is zo voelt het aan.
  • Vaak met eten dan krijg ik van die rode plekken
  • Vaak in de weekenden

    Voor de rest heb ik er vaak last van maar kan niet een directe link leggen naar iets.

    Hier onder zie je een foto ervan, op zich valt het nu wel mee maar over het algemeen is dit gebied dus altijd roder. Ook zie je enkele plekjes.



    Ik heb er al heel lang last van, vaak was het alleen maar erger tijdens sport of zonnen. Dit kwam voornamelijk door het zweet wat erop komt en de branderige reactie erop. Nu is het alleen maar erger geworden.

    Ik weet eigenlijk niet meer wat ik er mee moet en denk erover om eens naar een dokter ofzo te gaan. Ik heb al vanalles geprobeerd, vooral creme maar niks helpt.

    Wat kan dit nu zijn? Misschien een bepaalde allergie voor iets wat ik dagelijks binnen krijg/in aanraking met kom. Maar het jeukt niet, tis alleen warm en branderig gevoel..Of eczeem?

    Ik heb verder geen idee misschien dat iemand van jullie me verder op weg kan helpen.

    Thanks!
  • Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
    pi_36712602
    Misschien best even langs een arts of huidarts gaan, denk dat die het beste advies kan geven.
    pi_36712654
    ga eens langs je huisarts die kan je vaak meer vertellen.
    Nothing's what it seems to be,
    I'm a replica, I'm a replica
    Empty shell inside of me
    I'm not myself, I'm a replica of me...
    pi_36712976
    Gewoon bloedvaatjes die wat beter zichtbaar zijn door plekken waar de huid wat dunner is?? door de zon beschadigde huid?
    pi_36713130
    Ga ermee naar een dermatoloog. Het kan wellicht voeding-, stress- of inspanningsgerelateerd zijn. Psoriasis is, bijvoorbeeld, een huidaandoening die in vele vormen kan voorkomen en dezelfde symptomen kan vertonen... Het kan ook te maken hebben met een intolerantie voor diverse zeep-, huid- en andere verzorgingsproducten.
    pi_36713176
    quote:
    Op donderdag 6 april 2006 16:47 schreef denka het volgende:
    Hallo beste fokkers!!

    Ik heb al heel lang last van rode plekken in mijn gezicht die vaak erger worden maar dan ook weer minder worden. Ze zitten precies ter hoogte van mijn jukbeenderen, dus een stukje onder mijn ogen.
    Het rood is altijd aanwezig en vaak dan wordt het veel erger met veel plekken op die plaats, het blijft enkel ter hoogte van mijn jukbeenderen.
    Ik heb er ook altijd een wam en branderig gevoel maar jeuken doet het niet, net alsof het ook heel gevoelig is.

    Wanneer wordt het erger?


  • Met sporten, dan worden de plekken nog roder en het zweet wat er op komt brand er dan flink op. Het lijkt wel of mijn zweet dan chemisch is zo voelt het aan.
  • Vaak met eten dan krijg ik van die rode plekken
  • Vaak in de weekenden

    Voor de rest heb ik er vaak last van maar kan niet een directe link leggen naar iets.

    Ik heb er al heel lang last van, vaak was het alleen maar erger tijdens sport of zonnen. Dit kwam voornamelijk door het zweet wat erop komt en de branderige reactie erop. Nu is het alleen maar erger geworden.

    Ik weet eigenlijk niet meer wat ik er mee moet en denk erover om eens naar een dokter ofzo te gaan. Ik heb al vanalles geprobeerd, vooral creme maar niks helpt.

    Wat kan dit nu zijn? Misschien een bepaalde allergie voor iets wat ik dagelijks binnen krijg/in aanraking met kom. Maar het jeukt niet, tis alleen warm en branderig gevoel..Of eczeem?

    Ik heb verder geen idee misschien dat iemand van jullie me verder op weg kan helpen.

    Thanks!
  • ALLERGIE!!! Ik heb zelf ook last van een gevoelige huid. Vooral in de winter moet ik goed opletten. Waarschijnlijk heb je ook extra last rond bepaalde tijd in de maand? Jouw geval is ietwat extremer helaas. Gewoon bezoekje huisarts en vragen om verwijzing voor de dermatoloog in ziekenhuis. Zijn zat oplossingen, is alleen even uitzoeken wat voor jouw huid de beste is.

    Voorlopig ook geen make-up (foundation). Niet te hard boenen maar met lauw water rustig schoondeppen. Creme mag pas als je huid beetje is afgekoeld na het wassen. Creme voor overdag gebruiken die licht is op je huid. Dus niet te vet. Gelcreme op waterbasis is niet genoeg overigens.
    Als je superveel last hebt dan helpt Purol. Dit is een supervette creme die ik voor slapen gaan op de plekjes doe. Kalmeert enorm. Voor slapen gaan (dus niet overdag omdat je huid dan opwarmt en het gaat broeien.)!!

    Succes meid!
    pi_36713212
    Heb je het alleen in je gezicht?

    Ikzelf heb vanaf mijn 17de ong. dat ik overal knalrood wordt als ik er enigzins hard overheen ga.

    Volgens de dokter komt dit door een overvloed aan een bepaalde stof in mijn huid (ben de naam even kwijt). Het gaat om dezelfde stof die vrijkomt als je wordt gestoken door een bij/wesp.

    Er is medicatie voor te krijgen maar om nou elke dag pilletjes te gaan slikken omdat je op je huid kunt schrijven is mijns inziens ook een beetje overdreven.

    [ Bericht 0% gewijzigd door SmokeyThaBandit op 06-04-2006 17:16:04 (typo) ]
    pi_36713256
    Kan het niet zijn dat je gewoon een gevoelige huid hebt? ik heb een er zo ééntje en die vertoont heel dikwijls zulke rode vlekjes... huisarts en dermatoloog kunnen daar bij mij niks aan doen. Ik kreeg enkel als advies zo weinig mogelijk zeep en cremes gebruiken.
    Psoriasis zal het wel niet zijn, het ziet er helemaal niet zo uit en bovendien krijg je dat niet snel in je gezicht, dat komt eerst voor op ellebogen, knieën. (dat heb ik nl. ook)
    Ik zou als je even langs de arts gaat het eens vragen... maar ik zou wel niet te veel zorgen maken als k jou was.
    pi_36713319
    Misschien is naar een dermatoloog gaan de beste oplossing,
    ik heb er zelf ook last van gehad, en ik had een allergie voor alle rode vruchten en rood vlees..
    sterkte ermee, hoop dat je er snel achter komt wat het is.
    meestal kan een bloedtest aantonen of je een allergie hebt voor bepaalde voedingsstoffen
    If you had a life, you'd stop talking about mine ><
    pi_36713556
    quote:
    Op donderdag 6 april 2006 17:14 schreef Bijou-volant het volgende:

    [..]

    -- Knip --

    Succes meid!
    Volgens mij is het een man
    pi_36714251
    quote:
    Op donderdag 6 april 2006 17:23 schreef SmokeyThaBandit het volgende:

    [..]

    Volgens mij is het een man
    Damn... my bad....dat stukje over 'foundation' kun je bij mij dan schrappen...
      donderdag 6 april 2006 @ 22:00:12 #12
    118784 denka
    Vrijheid! Blijheid!
    pi_36722561
    Idd ben een man, toen ik in Rusland was noemden ze me altijd denka/denja ipv dennis dus vandaar..

    Maargoed, bedankt voor de tips allemaal denk dat een bezoekje aan de huisarts geen kwaad kan en perhaps ben ik gewoon voor een bepaalde stof allergisch..dus ff een testje doen

    Psoriasis zal het wel niet zijn, ziet er toch heel anders uit enzo..Ik maak me er niet zorgen over maar het is gewoon erg vervelend, hoe het eruit ziet en het gevoel.
    De creme die ik er momenteel op smeer is die ouderwetse blauwe nivea creme en ik gebruik ook wel eens zwitsal producten maar weet niet of dat goed is. Ik denk dan wat goed is voor een baby huid moet zeker goed zijn voor mij..

    [ Bericht 32% gewijzigd door denka op 06-04-2006 22:05:47 ]
    Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')