abonnement Unibet Coolblue
pi_36673763
Ik wil een Dat-test doen om toegelaten te worden op een HBO opleiding.

Mijn vraag aan degene die de test al eens gemaakt hebben, hoe hebben jullie deze test ervaren?
moeilijk, zwaar..........?
As I said before: I NEVER REPEAT MYSELF!
  woensdag 5 april 2006 @ 16:27:35 #2
105263 Litso
Interlectueel.
pi_36678431
Misschien wil je in de tussentijd even uitleggen wat het is? Ik ben wel benieuwd
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_36680634
Toelatingtest voor 21 plussers

Bent u niet in het bezit van een VWO-(profielen), Havo-(profielen) of Mbo-diploma (niveau) 4 dan geeft de wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek WHW u een mogelijkheid om toch toegelaten te worden tot een opleiding in het hoger beroepsonderwijs. U kunt daarvoor deelnemen aan de toelatingstest. Hiervoor gelden de volgende twee voorwaarden: U bent op het moment dat u met het onderwijs wilt beginnen 21 jaar of ouder.
U beheerst in voldoende mate de Nederlandse taal (NT 2).

De DAT-test toetst studenten op aanleg en capaciteiten, er zal getoetst worden op taal aanleg (woordbeeld, zinnen en analogieėn), exacte aanleg (figuren-reeksen, ruimtelijk inzicht, technisch inzicht en rekenvaardigheid) en daarnaast wordt snelheid en nauwkeurigheid getoetst.
De toelatingstest toetst uw niveau van algemene ontwikkeling. Dit niveau is vergelijkbaar met dat van de kandidaten met een diploma dat rechtstreeks toegang geeft tot het Hbo, dus vergelijkbaar met het Havo eindniveau.
U kunt zich voor deze toelatingstest niet voorbereiden, maar om een idee te krijgen van de vorm van de test, kunt u kijken op www.iq-test.nl/testjezelf.php.
As I said before: I NEVER REPEAT MYSELF!
pi_36685450
Hoi Frambo,
Toevallig wil ik zelf ook zo'n test gaan doen voor een hbo-opleiding. Ik krijg als het goed is een dezer dagen wat opgestuurd. Ik doe hem voor een opleiding op de Hogeschool van Utrecht. Wat ze tegen mij zeiden, was dat de toets bestond uit een Nederlandse toets en een vakgerichte toets. Mocht je meer willen weten, dan moet je me anders maar even mailen over een paar dagen als ik die informatie binnen heb. Ik kom hier niet zo heel erg vaak, dus dikke kans dat ik vergeet het hier neer te zetten.
"Wat moeten we dan doen?” vroeg Pangloss. “Zwijgen”, antwoordde de derwisj."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')