daar denken sommigen heel anders over:quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:56 schreef Jaguarized het volgende:
Daar zal Eindhoven blij mee zijn inderdaad.
bronquote:Airport is prullenbak
Donderdag 15 juni 2006 - Ondanks dat er een nieuwe directe NS verbinding naar Schiphol is, ondanks het toverwoord ’Brainport’, vindt er weer een prijsvechter de open deuren van Eindhoven Airport als goedkope vluchthaven.
Wizz Air uit Oost- en Midden Europa gaat voor drollenprijzen de verbinding Boedapest-Eindhoven invullen. Alsof dat iets van de strategie van Eindhoven Airport ten goede komt, behalve volume- en herrie groei. Dit is zo’n goedkope groei, afval van Schiphol, waar weinig aan te verdienen is. Hiermee wordt Eindhoven Airport niet alleen de prullenbak van Schiphol, maar krijgt het ook een nieuwe functie naast zakelijke-, pret-, militaire vluchten nu ook overstapplaats. Dat gemeenten en provincie deze nieuwe functie als overstapplaats weer zo makkelijk toelaten is onbegrijpelijk. Zo een overstapfunctie geeft alleen de lasten, niet de lusten, geen economisch belang voor de regio.
L. BRANDS
http://www.stenadiscovery.nl/nl/images/krantbericht.jpgquote:STENA LINE GAAT FORS INVESTEREN OP HAAR NOORDZEE ROUTES
Stena Line, Europa's grootste ferrymaatschappij, gaat voor een bedrag van ongeveer ¤100 miljoen investeren in haar route Hoek van Holland - Harwich.
De vertrouwde 'Stena Hollandica' en 'Stena Britannica' worden spectaculair verlengd en verbeterd
In het voorjaar van 2007 worden zij met respectievelijk 52 en 28 meter verlengd tot 240 meter om meer capaciteit te kunnen bieden. Daarmee worden zij de langste Ropax schepen op de Noordzee. Beide schepen worden ook volledig gerestyled waarbij de faciliteiten voor zowel de zakelijke als de particuliere reizigers aanzienlijk worden uitgebreid en verbeterd.
De dienstregeling tussen Hoek van Holland en Harwich komt overigens niet in gevaar tijdens de werfbezoeken van de 'Stena Hollandica' en de 'Stena Britannica'. De schepen gaan om de beurt naar de werf en de 'Stena Seatrader', het voor een andere Noordzee route nieuw bestelde schip, wordt in die periode ingezet op de route Hoek van Holland - Harwich.
In een toelichting op de op handen zijnde investering, verklaarde Gunnar Blomdahl, CEO van Stena Line: "De route Hoek van Holland - Harwich is belangrijk voor ons. Met deze investering kunnen we aan de wensen van onze klanten voldoen door zowel aan de passagiers-, als vrachtklanten de juiste capaciteit te blijven bieden."
Ook Pim de Lange, Area Director North Sea bij Stena Line benadrukte: "Het is dus 'business as usual' en onze passagiers kunnen in de toekomst blijven rekenen op de goede service die wij bieden tussen Hoek van Holland en Harwich."
In aanvulling op de investering in de twee Superferries, investeert Stena Line ook in twee nieuwe schepen voor de vrachtroute Hoek van Holland - Killingholme. Door deze nieuwe schepen kunnen betere afvaarttijden en een grotere capaciteit aan de vrachtklanten worden geboden.
Gunnar Blomdhal, CEO van Stena Line. "In het geheel is met deze maatregelen een totale investering van ¤300 miljoen gemoeid. Hiermee onderschrijft Stena Line het strategische belang van haar routes op de Noordzee."
Tot 2007 blijft de 'Stena Discovery' varen. In de traditioneel rustige periode - 30 oktober tot en met 7 december - is er een aangepaste diensregeling. Dit vanwege de extreem hoge brandstofkosten, want om de hoge snelheid van 75 km per uur te kunnen varen verbruikt de 'Stena Discovery' maar liefst 180.000 liter brandstof per dag.
De ideale ligging van de Stena Line havens en de gunstige vertrektijden, belangrijke redenen voor passagiers om met Stena Line te reizen, blijven zoals het is. Het comfort aan boord, een andere belangrijke reden om met Stena Line te reizen, wordt verbeterd! Vanzelfsprekend blijven ook de uiterst concurrerende tarieven.
Mijn ouders hebben ze allebei en ze zijn echt mooi! Goede aankoopquote:Op maandag 24 april 2006 16:38 schreef Hik het volgende:
Na The Travel Book, met alle landen van de wereld, prachtige foto's en veel wegdromen...
[afbeelding]
The Travel Book
... zag ik dit weekend (bij Stanley en Livingstone natuurlijk) The City Book staan. 200 steden van over de hele wereld en gelukkig naast Parijs en Kaapstad ook minder voor de hand liggende steden als Sienna, Mendoza, Zanzibar-town en Bath.
The Cities Book
Erg lang in staan te bladeren, erg mooi....
Nog iemand mijn verjaardag vergeten misschien?
quote:Luchtvaart ontduikt vergoeding reizigers
Uitgegeven: 4 juli 2006 06:21
DEN HAAG - Luchtvaartmaatschappijen ontduiken vaak de verplichte financiële vergoeding die zij aan passagiers moeten betalen bij annulering of langdurige vertraging. De maatschappijen beroepen zich veelal op overmacht, wat ze vrijwaart van betaling. Vluchten worden ook minder vaak geannuleerd.
De luchtvaartinspectie constateert een kleine anderhalf jaar na invoering van de compensatieregeling voor reizigers dat deze niet goed werkt. "Ze is lastig voor iedereen", zei Helma Neppérus, hoofddirecteur burgerluchtvaart van de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW), in een vraaggesprek met het ANP. De inspectie heeft bijna zevenhonderd klachten ontvangen van passagiers die ontevreden zijn over de toepassing van de regeling.
Overmacht
De IVW beoordeelt de uitvoering van de regeling en zegt kritisch te kijken als maatschappijen bij vertraging spreken van overmacht, zoals slecht weer of stakingen. Het is een van de uitzonderingen waarop luchtvaartbedrijven zich kunnen beroepen om onder de vergoeding uit te komen. Afgelopen jaar is gebleken dat vervoerders hier veelvuldig gebruik van maken. "Luchtvaartmaatschappijen sputteren tegen omdat de regeling ze geld kost", lichtte Neppérus toe. "Een defecte motor geloof je een keer wel, maar niet meer als het meerdere keren voorkomt."
Discussies
Van de Nederlandse maatschappijen zijn het vooral KLM en Transavia die soms moeilijk doen. "Met deze maatschappijen zijn veel discussies geweest. Ze moeten eraan wennen dat wij zulke kritische vragen stellen." Martinair daarentegen presteert goed.
Volgens de Europese regeling hebben luchtreizigers bij een annulering recht op volledige terugbetaling van de ticketprijs of op een retourvlucht naar het vertrekpunt. Ook bij een vertraging van langer dan vijf uur kunnen passagiers hun ticket vergoed krijgen.
Klachten
De IVW kan momenteel niet veel doen met klachten van passagiers die ontevreden zijn over de wijze waarop maatschappijen de compensatieregeling in de praktijk brengen. "Wij gaan na wat er is gebeurd, stellen vragen en geven dan advies", zei Neppérus. Aan dat advies hoeven luchtvaartmaatschappijen zich niet te houden, maar in sommige gevallen leidt kritiek van de IVW alsnog tot een vergoeding. De enige andere optie voor reizigers is een gang naar de rechter. "Maar dat doen veel mensen niet, behalve advocaten."
Omdat de inspectie alleen adviezen aan luchtvaartmaatschappijen mag geven, zou het toezicht op de regeling volgens Neppérus in betere handen zijn bij een onafhankelijke geschillencommissie. "De inspectie is geen individuele klachtenbehandelaar maar toezichthouder." Zelf zal ze echter niet met het initiatief komen om die op te richten. "Het moet vanuit de sector zelf komen." De Consumentenbond heeft eerder al om een geschillencommissie gevraagd.
De moeizame opstelling van de luchtvaartmaatschappijen manifesteert zich niet alleen op vluchten van en naar Nederland, het werkterrein van de IVW. Neppérus: "Op een recente Europese vergadering bleek dat iedereen ermee te maken heeft." De hoofdinspecteur wil de problemen beteugelen door meer duidelijkheid te scheppen. Het is belangrijk dat goed wordt vastgelegd wanneer er sprake is van overmacht. Alles tot in detail omschrijven is echter onmogelijk, denkt Neppérus. In veel gevallen zal de rechter eraan te pas moeten komen om een oordeel te vellen. "En dat is helemaal niet erg."
Bronquote:The Explore Norway Ticket
Available for travel in two weeks within the period 25. June to 28. August!
Discover just how much Norway has to offer. Take off on an exciting adventure and experience the wonders of Norway for yourself.
With its breathtaking natural landscapes, fascinating historical sights, exhilarating activities and vibrant modern cities, Norway is an unforgettable country to visit.
With the Explore Norway Ticket, we’re offering you an unmissable chance to discover just how much it has to offer for yourself. The ticket gives you the freedom to spend two amazing weeks flying around a choice of 34 destinations, which means you can experience as many of the spectacular wonders as you choose. Norway is a country with unlimited possibilities! You'll be surprised!
Find out more, see:
Travelling in south of /north of Norway for information about our destinations.
Fares and terms for price and booking details.
Hints and tips for useful information when planning your itinerary.
>>>>>>>>>>>> Order your Explore Norway ticket here <<<<<<<<<<<<<<
For further information , please contact booking.support@wideroe.no ,
or by phone: +47 33 48 26 96 (Mon-Fri 0800-1600) or +47 81 00 12 00
For booking in Holland, please contact Norge Reiser, tel 023-5572923 or info@norgereiser.nl
Welcome on board!
Pålogget bruker har ikke leserettigheter på dokumenter i kategorien.quote:
Vaag, hier doet hij het gewoon.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:33 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Pålogget bruker har ikke leserettigheter på dokumenter i kategorien.
http://www.wideroe.no/modules/module_123/proxy.asp?iDisplayType=2&iCategoryId=45&iInfoId=1795
Dus je kan ook nog via Edinburgh met Easyjetquote:Transfer on our international flights included
UK: We have flights from Aberdeen to Bergen or Stavanger or from Newcastle to Bergen or Stavanger or from Edinburgh to Bergen are included in the fare!
Of goedkoop naar Kopenhagen of Stockholm en vanaf daar beginnen kan natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:38 schreef DutchTrain het volgende:
Zeker interessant:
[..]
Dus je kan ook nog via Edinburgh met Easyjet
Inclusief tax kom je uit op ruim 70 euro voor een retourtje London of 80 euro voor de overige bestemmingen. Niet al te duur voor de korte termijn, maar niet altijd het goedkoopste dat je kunt krijgenquote:Alleen op 11 juli vanaf 00.01 uur 1 dag boeken voor 1 euro* naar Berlijn, Kopenhagen, Londen** en Glasgow. www.transavia.com
Hmz, deze maar eens even onthouden.... 70eu voor retour londen is niet al te duur tochquote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:53 schreef DutchTrain het volgende:
Transavia Super Sale = Voor 1 euro naar Berlijn, London, Glasgow of Kopenhagen
[..]
Inclusief tax kom je uit op ruim 70 euro voor een retourtje London of 80 euro voor de overige bestemmingen. Niet al te duur voor de korte termijn, maar niet altijd het goedkoopste dat je kunt krijgen
Ware het niet dat je dan pas in Stansted bent en eerst naar Rotterdam Airport moet.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:57 schreef kikoooooo het volgende:
Hmz, deze maar eens even onthouden.... 70eu voor retour londen is niet al te duur toch
Da's een boot...quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:59 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ware het niet dat je dan pas in Stansted bent en eerst naar Rotterdam Airport moet.
Als je naar het centrum van London wil, dan blijft www.golondon.nl de goedkoopste oplossing. (70 euro all in retour Nederland - London)
Is dat incl. europees transfer ticket of alleen die pass? Hoe kom je aan die prijs, heb je die opgevraagd?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Of goedkoop naar Kopenhagen of Stockholm en vanaf daar beginnen kan natuurlijk ook.
Ongeveer 500¤ voor twee weken lang onbeperkt vliegen in Noorwegen vind ik echt geen geld!
Prijs is inclusief vlucht van de bovengenoemde steden.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:57 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Is dat incl. europees transfer ticket of alleen die pass? Hoe kom je aan die prijs, heb je die opgevraagd?
Ik wilde die link naar Transavia ook kosten, 70 Euro is niet heel duur, echter is wel vanaf Rotterdam, leuk als je er in de buurt woont, maar anders lastig te bereiken....quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:57 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Hmz, deze maar eens even onthouden.... 70eu voor retour londen is niet al te duur toch
Dat klopt, die H-pier is inderdaad goedkoper, maar daar zit geen 43,00 - 7,50 Euro = ¤ 35,50 Euro verschil tussen hoor! En dat is slechts het verschil op een enkele reis.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 19:12 schreef Poepoog het volgende:
Easyjet gaat vanaf een speciale gate alleen voor LowCost airlines, op een of andere manier mag of kan transavia daar niet van vliegen (meestal D-pier)
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |