Henk Vonhoffquote:Op woensdag 5 april 2006 15:46 schreef Peterselieman het volgende:
De buffel is nog niet in deze kleur verschenen op de baan, maar vast al wel op het internet.
[afbeelding]
Ik heb al wel enkele namen ingestuurd. Moet nog maar even nadenken over welke personen er ook een nominatie verdienen.
Bij mijn weten wel ja. Iets wat ik zeer betreur. Het zijn erg stille treinen die bovendien heerlijk zitten. Maar dan alleen als niet alle zitplaatsen in het blokje van 4 bezet zijn. Anders kun je nergens met je voeten heen. Ik denk dat de buffel wel eens minder lang mee kan gaan dan de bedoeling was. Waar moet de NS met de buffels heen als Nijmegen - Roermond en Zwolle - Kampen met lightrail gereden gaat worden? Ze hebben dan een overschot aan buffels, terwijl het goede treinen zijn.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
arriva gaat de buffels toch dr uit gooien?
simpel.. zwolle-wierden verdubbelen, en de frequentie omhoogquote:Op woensdag 5 april 2006 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij mijn weten wel ja. Iets wat ik zeer betreur. Het zijn erg stille treinen die bovendien heerlijk zitten. Maar dan alleen als niet alle zitplaatsen in het blokje van 4 bezet zijn. Anders kun je nergens met je voeten heen. Ik denk dat de buffel wel eens minder lang mee kan gaan dan de bedoeling was. Waar moet de NS met de buffels heen als Nijmegen - Roermond en Zwolle - Kampen met lightrail gereden gaat worden? Ze hebben dan een overschot aan buffels, terwijl het goede treinen zijn.
bekende mensen als treinnaam hebt syntus al..quote:Op woensdag 5 april 2006 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Henk Vonhoff
Marianne Timmer
nog een zooi andere schaatsers
Abe Lenstra
Syb van De Kast
vogels? wadloper etc.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:04 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
bekende mensen als treinnaam hebt syntus al..
ja dus?quote:Op woensdag 5 april 2006 16:04 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
bekende mensen als treinnaam hebt syntus al..
dat staat erquote:Arriva krijgt drieënveertig nieuwe treinen, die vanaf komend najaar in Groningen en Friesland gaan rijden. Elke trein krijgt de naam van een persoon die zich gedurende lange tijd verdienstelijk heeft gemaakt voor Friesland of Groningen.
"De Blauwe Haai" ga ik m noemenquote:Op woensdag 5 april 2006 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ze vragen ook om een naam voor het treintype. Dat zal nog wat lastiger zijn om die te bedenken.
Oh ik dacht dat het die buffels uit die banner warenquote:Op woensdag 5 april 2006 16:21 schreef Peterselieman het volgende:
Zal wat lastig worden he. Hier alvast even een plaatje
[afbeelding]
aah naapers van de syntus, gelukkig doet NS t niet, voor je t weet zijn alle bekende mensen op met al die treinenquote:
Het is veel effectiever om met 25 KV AC (wisselspanning) te rijden dan met 1,5 KV DC.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:18 schreef Duvel het volgende:
In 't vorige topic kwamen nog wat vragen langs over de bovenleiding. Volgens mij wordt bijna alles wat helemaal nieuw gebouwd wordt (Woerden - Harmelen, Amsterdam - Utrecht), 25kV-voorbereid ontworpen. Dus met isolatoren geschikt voor die spanning en de configuratie van de bovenleiding zodanig dat t.z.t. (over een jaar of 25 wellicht) op relatief eenvoudige manier kan worden overgeschakeld op 25kV. Er liggen geen concrete plannen om baanvakken op korte termijn op 25kV over te laten gaan (wel wazige rapporten die een mogelijke manier van ombouwen naar 25kV beschrijven).
Een leuke generale hiervoor is Randstadrail: op 3 juni wordt daar de treindienst gestaakt, en worden de Zoetermeerlijn en de Hofpleinlijn omgebouwd naar 600V en 750V (als ik me niet vergis).
quote:
Als je in een land van nul af aan begint. In Nederland schiet je er weinig mee op omdat je dan in een klap 300 onderstations waardeloos verklaart.quote:Op woensdag 5 april 2006 18:01 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het is veel effectiever om met 25 KV AC (wisselspanning) te rijden dan met 1,5 KV DC.
De weerstand van een bovenleiding voor 25kV is hoger dan die van 1500V omdat er minder koper in de lucht hangt. Toch is er een lager verlies omdat de stroom zoveel kleiner is.quote:1,5 KV DC heeft namelijk het probleem als je 4500 KW wilt trekken dat je bijna 3000 A trekt . Terwijl dit met de wisselspanning wat complexer, en met een beetje geluk 200 A trekt.
Dit zorgt ervoor dat de weerstand in de bovenleiding veel kleiner wordt, en daarbij het energie verlies afneemt.
Bij de HSL is 25kV logisch, omdat je geen 300km/h kunt rijden onder 1500V. Dat heeft niet alleen te maken met de hoeveelheid stroom, maar met het feit dat bij die snelheid het contact tussen de stroomafnemer en de bovenleiding niet goed genoeg meer is om die stromen af te nemen.quote:De keuze voor de betuwelijn en de HSL op 25 kV AC is logisch, je hebt minder onstations nodig, en de loc's kunnen met meer vermogen rijden . Geloof dat de HSL, drie onderstations had voor ongeveer 100 Km spoor.
Das een Blauwe Engel,quote:Op woensdag 5 april 2006 18:18 schreef Kolkie het volgende:
[..]
Wat doet die bejaarde diesel (2e van rechts) van syntus daar? Ik dacht dat die al wel als oud schroot bij Corus bijgemengd waren bij de staalproductie aldaar .
Pardon? Aan de 186 van de HSA kan maar weinig museummaterieel tippen....quote:Op woensdag 5 april 2006 18:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
staat nu schijnbaar weg te rotten op Zwolle ipv Winterswijk? :p
eens kijken als ik op korte termijn nog een ritje zwolle kan doen, met een echte camera ipv gsm cam..:X
op winterswijk stond niet de 186quote:Op woensdag 5 april 2006 18:39 schreef Tfz het volgende:
[..]
Pardon? Aan de 186 van de HSA kan maar weinig museummaterieel tippen....
De 186 staat in de regel in Winterswijk, nu even in Zwolle.quote:
Nee. Het spoorwegmausoleum heeft geen DE II. De DE II in Simpelveld is de 179 van de ZLSM.quote:dacht dat de 186 normaal int spoorweg museum stond?
hmzzzquote:Op woensdag 5 april 2006 19:38 schreef Tfz het volgende:
[..]
De 186 staat in de regel in Winterswijk, nu even in Zwolle.
[..]
Nee. Het spoorwegmausoleum heeft geen DE II. De DE II in Simpelveld is de 179 van de ZLSM.
goed idee wel, die Universal Connectorquote:Op woensdag 5 april 2006 20:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmzzz
Wat ik vandaag ook zag!
Was een V-IRM aan een PLAN V! gekoppeld!
Bijna al het materieel van de NS is mechanisch koppelbaar. Alleen elektronisch niet. Elke nieuwe trein heeft weer nieuwe elektronica, dat gaat niet samen. Je kan dus prima slepen, alleen leverd er maar een treintype dan traction!quote:Op woensdag 5 april 2006 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
goed idee wel, die Universal Connector
de V-IRM reed voorop, echter de Plan V had wel zn lampen aan? ( kon alleen niet zien als zn Panto omhoog was zat in de sprinter en hij reed langs )quote:Op woensdag 5 april 2006 20:33 schreef thatsme het volgende:
[..]
Bijna al het materieel van de NS is mechanisch koppelbaar. Alleen elektronisch niet. Elke nieuwe trein heeft weer nieuwe elektronica, dat gaat niet samen. Je kan dus prima slepen, alleen leverd er maar een treintype dan traction!
V was in opzending.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de V-IRM reed voorop, echter de Plan V had wel zn lampen aan? ( kon alleen niet zien als zn Panto omhoog was zat in de sprinter en hij reed langs )
treinen hebben ook beste accu's aan boord, dus dat de lampen branden is niet zo raar.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de V-IRM reed voorop, echter de Plan V had wel zn lampen aan? ( kon alleen niet zien als zn Panto omhoog was zat in de sprinter en hij reed langs )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |