abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 5 april 2006 @ 15:54:39 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36677093
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:46 schreef Peterselieman het volgende:
De buffel is nog niet in deze kleur verschenen op de baan, maar vast al wel op het internet.

[afbeelding]

Ik heb al wel enkele namen ingestuurd. Moet nog maar even nadenken over welke personen er ook een nominatie verdienen.
Henk Vonhoff
Marianne Timmer
nog een zooi andere schaatsers
Abe Lenstra
Syb van De Kast
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 april 2006 @ 16:01:35 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36677382
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
arriva gaat de buffels toch dr uit gooien?
Bij mijn weten wel ja. Iets wat ik zeer betreur. Het zijn erg stille treinen die bovendien heerlijk zitten. Maar dan alleen als niet alle zitplaatsen in het blokje van 4 bezet zijn. Anders kun je nergens met je voeten heen. Ik denk dat de buffel wel eens minder lang mee kan gaan dan de bedoeling was. Waar moet de NS met de buffels heen als Nijmegen - Roermond en Zwolle - Kampen met lightrail gereden gaat worden? Ze hebben dan een overschot aan buffels, terwijl het goede treinen zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36677501
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bij mijn weten wel ja. Iets wat ik zeer betreur. Het zijn erg stille treinen die bovendien heerlijk zitten. Maar dan alleen als niet alle zitplaatsen in het blokje van 4 bezet zijn. Anders kun je nergens met je voeten heen. Ik denk dat de buffel wel eens minder lang mee kan gaan dan de bedoeling was. Waar moet de NS met de buffels heen als Nijmegen - Roermond en Zwolle - Kampen met lightrail gereden gaat worden? Ze hebben dan een overschot aan buffels, terwijl het goede treinen zijn.
simpel.. zwolle-wierden verdubbelen, en de frequentie omhoog
dag
  woensdag 5 april 2006 @ 16:04:41 #79
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_36677503
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Henk Vonhoff
Marianne Timmer
nog een zooi andere schaatsers
Abe Lenstra
Syb van De Kast
bekende mensen als treinnaam hebt syntus al..
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_36677584
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:04 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

bekende mensen als treinnaam hebt syntus al..
vogels? wadloper etc.
of elf-steden-namen..
dag
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 5 april 2006 @ 16:07:55 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36677638
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:04 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

bekende mensen als treinnaam hebt syntus al..
ja dus?
quote:
Arriva krijgt drieënveertig nieuwe treinen, die vanaf komend najaar in Groningen en Friesland gaan rijden. Elke trein krijgt de naam van een persoon die zich gedurende lange tijd verdienstelijk heeft gemaakt voor Friesland of Groningen.
dat staat er
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 april 2006 @ 16:17:17 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36678009
Ze vragen ook om een naam voor het treintype. Dat zal nog wat lastiger zijn om die te bedenken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 5 april 2006 @ 16:18:29 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36678061
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ze vragen ook om een naam voor het treintype. Dat zal nog wat lastiger zijn om die te bedenken.
"De Blauwe Haai" ga ik m noemen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 april 2006 @ 16:21:14 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36678177
Zal wat lastig worden he. Hier alvast even een plaatje

Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 5 april 2006 @ 16:22:03 #85
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36678203
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:21 schreef Peterselieman het volgende:
Zal wat lastig worden he. Hier alvast even een plaatje

[afbeelding]
Oh ik dacht dat het die buffels uit die banner waren

naja, wel iets met haai wordt het
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 5 april 2006 @ 16:24:12 #86
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_36678293
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja dus?
[..]

dat staat er
aah naapers van de syntus, gelukkig doet NS t niet, voor je t weet zijn alle bekende mensen op met al die treinen
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_36681985
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 20:18 schreef Duvel het volgende:
In 't vorige topic kwamen nog wat vragen langs over de bovenleiding. Volgens mij wordt bijna alles wat helemaal nieuw gebouwd wordt (Woerden - Harmelen, Amsterdam - Utrecht), 25kV-voorbereid ontworpen. Dus met isolatoren geschikt voor die spanning en de configuratie van de bovenleiding zodanig dat t.z.t. (over een jaar of 25 wellicht) op relatief eenvoudige manier kan worden overgeschakeld op 25kV. Er liggen geen concrete plannen om baanvakken op korte termijn op 25kV over te laten gaan (wel wazige rapporten die een mogelijke manier van ombouwen naar 25kV beschrijven).
Een leuke generale hiervoor is Randstadrail: op 3 juni wordt daar de treindienst gestaakt, en worden de Zoetermeerlijn en de Hofpleinlijn omgebouwd naar 600V en 750V (als ik me niet vergis).
Het is veel effectiever om met 25 KV AC (wisselspanning) te rijden dan met 1,5 KV DC.
1,5 KV DC heeft namelijk het probleem als je 4500 KW wilt trekken dat je bijna 3000 A trekt . Terwijl dit met de wisselspanning wat complexer, en met een beetje geluk 200 A trekt.
Dit zorgt ervoor dat de weerstand in de bovenleiding veel kleiner wordt, en daarbij het energie verlies afneemt.
Het mooie is dan ook als alles in Europa geleidelijk fasseert naar 25 kV AC dat je gewoon overal door kan rijden zonder problemen.

De keuze voor de betuwelijn en de HSL op 25 kV AC is logisch, je hebt minder onstations nodig, en de loc's kunnen met meer vermogen rijden . Geloof dat de HSL, drie onderstations had voor ongeveer 100 Km spoor.

V-IRM (VI) zijn ook "gereed" gemaakt voor 25 KV maar ik zie dit niet gebeuren, het kost inmens veel om het hele spoornet over te schakelen naar dit soort grapjes . En dan heb ik nog niet eens over de problemen die allemaal kunenn ontstaan.
Eigenlijk is het nu wachten op wat de sprinter wordt, wordt dat ook 25 kV gereed gemaakt dan zou het nog wel gebeuren als de laatste Loc's het land verlaten .
  woensdag 5 april 2006 @ 18:18:26 #88
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_36682417
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[afbeelding]


beetje wazig


Wat doet die bejaarde diesel (2e van rechts) van syntus daar? Ik dacht dat die al wel als oud schroot bij Corus bijgemengd waren bij de staalproductie aldaar .
Life is too short don't stress every day
  woensdag 5 april 2006 @ 18:20:11 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36682468
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:01 schreef Brembo het volgende:

[..]

Het is veel effectiever om met 25 KV AC (wisselspanning) te rijden dan met 1,5 KV DC.
Als je in een land van nul af aan begint. In Nederland schiet je er weinig mee op omdat je dan in een klap 300 onderstations waardeloos verklaart.
quote:
1,5 KV DC heeft namelijk het probleem als je 4500 KW wilt trekken dat je bijna 3000 A trekt . Terwijl dit met de wisselspanning wat complexer, en met een beetje geluk 200 A trekt.
Dit zorgt ervoor dat de weerstand in de bovenleiding veel kleiner wordt, en daarbij het energie verlies afneemt.
De weerstand van een bovenleiding voor 25kV is hoger dan die van 1500V omdat er minder koper in de lucht hangt. Toch is er een lager verlies omdat de stroom zoveel kleiner is.
quote:
De keuze voor de betuwelijn en de HSL op 25 kV AC is logisch, je hebt minder onstations nodig, en de loc's kunnen met meer vermogen rijden . Geloof dat de HSL, drie onderstations had voor ongeveer 100 Km spoor.
Bij de HSL is 25kV logisch, omdat je geen 300km/h kunt rijden onder 1500V. Dat heeft niet alleen te maken met de hoeveelheid stroom, maar met het feit dat bij die snelheid het contact tussen de stroomafnemer en de bovenleiding niet goed genoeg meer is om die stromen af te nemen.

De Betuweroute had gemakkelijk op 1500V kunnen rijden. Alleen in de haven van Rotterdam werden ze wat zenuwachtig van gelijkstroom in de grond, omdat dat leidingen aan kan tasten. Bedenk dat naast de onderstations op 60km afstand er op de Betuweroute ook nog eens zg. autotrafostations staan (google maar even om uit te vinden wat dat is, lang verhaal). Je bent dus niet noodzakelijk minder geld kwijt met 25kV.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36682628
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:18 schreef Kolkie het volgende:

[..]



Wat doet die bejaarde diesel (2e van rechts) van syntus daar? Ik dacht dat die al wel als oud schroot bij Corus bijgemengd waren bij de staalproductie aldaar .
Das een Blauwe Engel,

staat nu schijnbaar weg te rotten op Zwolle ipv Winterswijk? :p

eens kijken als ik op korte termijn nog een ritje zwolle kan doen, met een echte camera ipv gsm cam..:X
pi_36682964
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
staat nu schijnbaar weg te rotten op Zwolle ipv Winterswijk? :p

eens kijken als ik op korte termijn nog een ritje zwolle kan doen, met een echte camera ipv gsm cam..:X
Pardon? Aan de 186 van de HSA kan maar weinig museummaterieel tippen....
  woensdag 5 april 2006 @ 18:43:37 #92
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_36683105
Ik wist dat 1 van de beiden naar het museum gegaan is maar dat is dus deze? Waarom (vraag ik mij dan af) staat dat ding daar dan? Da's toch niet echt een plek waar je je museumstuk wilt neerzetten.

Zo'n 'blauwe engel' (?) staat (of stond vorig jaar rond deze tijd tenminste) er ook nog in Simpelveld, Limburg trouwens.
Life is too short don't stress every day
pi_36683329
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:39 schreef Tfz het volgende:

[..]

Pardon? Aan de 186 van de HSA kan maar weinig museummaterieel tippen....
op winterswijk stond niet de 186

dacht dat de 186 normaal int spoorweg museum stond?
pi_36684916
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Op winterswijk stond niet de 186
De 186 staat in de regel in Winterswijk, nu even in Zwolle.
quote:
dacht dat de 186 normaal int spoorweg museum stond?
Nee. Het spoorwegmausoleum heeft geen DE II. De DE II in Simpelveld is de 179 van de ZLSM.
pi_36686627
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:38 schreef Tfz het volgende:

[..]

De 186 staat in de regel in Winterswijk, nu even in Zwolle.
[..]

Nee. Het spoorwegmausoleum heeft geen DE II. De DE II in Simpelveld is de 179 van de ZLSM.
hmzzz

Wat ik vandaag ook zag!


Was een V-IRM aan een PLAN V! gekoppeld!
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 5 april 2006 @ 20:28:01 #96
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_36686805
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:23 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hmzzz

Wat ik vandaag ook zag!


Was een V-IRM aan een PLAN V! gekoppeld!
goed idee wel, die Universal Connector
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 5 april 2006 @ 20:33:45 #97
86072 thatsme
and That's you!
pi_36687035
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

goed idee wel, die Universal Connector
Bijna al het materieel van de NS is mechanisch koppelbaar. Alleen elektronisch niet. Elke nieuwe trein heeft weer nieuwe elektronica, dat gaat niet samen. Je kan dus prima slepen, alleen leverd er maar een treintype dan traction!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_36687101
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:33 schreef thatsme het volgende:

[..]

Bijna al het materieel van de NS is mechanisch koppelbaar. Alleen elektronisch niet. Elke nieuwe trein heeft weer nieuwe elektronica, dat gaat niet samen. Je kan dus prima slepen, alleen leverd er maar een treintype dan traction!
de V-IRM reed voorop, echter de Plan V had wel zn lampen aan? ( kon alleen niet zien als zn Panto omhoog was zat in de sprinter en hij reed langs )
pi_36688320
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

de V-IRM reed voorop, echter de Plan V had wel zn lampen aan? ( kon alleen niet zien als zn Panto omhoog was zat in de sprinter en hij reed langs )
V was in opzending.
  woensdag 5 april 2006 @ 21:33:13 #100
86072 thatsme
and That's you!
pi_36689388
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

de V-IRM reed voorop, echter de Plan V had wel zn lampen aan? ( kon alleen niet zien als zn Panto omhoog was zat in de sprinter en hij reed langs )
treinen hebben ook beste accu's aan boord, dus dat de lampen branden is niet zo raar.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')