abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_36618731
Hoi!

As zomer willen wij graag met de trein naar San Sebastian (spanje), nu hebben we goed rondgekeken maar kunnen op de site van de NS helemaal nergens de kosten vinden van die treinreis. Heeft iemand misschien enig idee wat een retourtje kost, en op welke site dat te vinden is?

En via welke site/organisatie kunnen wij het beste kaarten regelen voor het binnenlands treinvervoer (San Sebastian-Barcelona)

Alvast bedankt!!!
pi_36619201
De NS site is wat dat betreft zwaar kut. Prijsopgaven zijn bijna alleen maar mogelijk naar de standaard bestemmingen vanaf Nederland. Zoals Berlijn, Hamburg, Keulen Frankfurt, Brussel, Antwerpen, Parijs en Londen. Verder dan dat snappen ze niet... Ik denk dat je t beste eerst je volledige reis planned op http://bahn.hafas.de

Dit print je uit en neem je mee naar een NS Internationaal balie op een groot station

Succes !
pi_36619291
Ik heb het ook proberen uit te zoeken, conclusie: vliegen is de helft goedkoper. Treinkaartje zou ongeveer uitkomen op 300 euro (ietsje minder).
Vliegen kun je vanaf 120 ongeveer.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_36619388
kaarten voor in het land zelf koop je het makkelijkst gewoon daar, zijn gewoon reguliere diensten daar
pi_36619473
Ik geloof dat de NS met zogenaamde zones werkt, of je naar spanje 1 of 2 zones nodig hebt weet ik niet, naar frankrijk is het er in ieder geval 1. Je koopt een kaartje voor 1 zone (een x aantal aan elkaar grenzende landen) voor ongeveer 200 euro als ik me niet vergis, en daarmee mag je 1 week lang onbeperkt van het OV in die landen gebruik maken.. best prijzig.
-
pi_36619518
Al zou het vliegen bijna gratis zijn, dan nog zou ik voor de trein kiezen (maar dat is tenslotte meer mn eigen keus). Vanaf de NL-Thalys lijn ben je met maar 3x overstappen in 13 uur in San Sebastian... valt best mee toch. Kost inderdaad wel wat meer dan een vliegticket maarja... Ieder zn eigen keus
pi_36619599
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:30 schreef splendor het volgende:
Ik geloof dat de NS met zogenaamde zones werkt, of je naar spanje 1 of 2 zones nodig hebt weet ik niet, naar frankrijk is het er in ieder geval 1. Je koopt een kaartje voor 1 zone (een x aantal aan elkaar grenzende landen) voor ongeveer 200 euro als ik me niet vergis, en daarmee mag je 1 week lang onbeperkt van het OV in die landen gebruik maken.. best prijzig.
Euro Domino is dat inderdaad (voor 3 tot 8 dagen). Ook heb je voor 1 2 of 3 weken InterRail.

Maarrrr...

Nadeel: Het is niet zo maar geldig in de hogesnelheidstreinen. En laat je daar nu net mee in Spanje komen. Je zal dan eerst speciale toeslag tickets erbij moeten kopen. Of die duur zijn weet ik niet
pi_36619688
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:32 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Euro Domino is dat inderdaad. Nadeel: Het is niet zo maar geldig in de hogesnelheidstreinen. En laat je daar nu net mee in Spanje komen. Je zal dan eerst speciale toeslag tickets erbij moeten kopen. Of die duur zijn weet ik niet
Ik gok van wel (maar zeker weten doe ik het niet) .
Kan me heel goed voorstellen hoor, dat je met de trein wilt reizen. Vind het zelf ook de meest fijne manier van reizen, heel fijn zelfs .

Toch wint vliegen het in dit geval van mij, omdat het veel goedkoper en sneller is (al valt dat laatste ook nog wel een beetje mee, totaal gerekend).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_36619769
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:10 schreef KansloosForEver het volgende:
Hoi!

As zomer willen wij graag met de trein naar San Sebastian (spanje), nu hebben we goed rondgekeken maar kunnen op de site van de NS helemaal nergens de kosten vinden van die treinreis. Heeft iemand misschien enig idee wat een retourtje kost, en op welke site dat te vinden is?

En via welke site/organisatie kunnen wij het beste kaarten regelen voor het binnenlands treinvervoer (San Sebastian-Barcelona)

Alvast bedankt!!!
Volgens mij moet je dan met de TGV naar Biarritz en dan met de trein of bus.
pi_36619875
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:36 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Volgens mij moet je dan met de TGV naar Biarritz en dan met de trein of bus.
Amsterdam Centraal ab 08:56 THA 9324 THALYS
Paris Nord an 13:05

metro 4 richting Porte d'Orleans

Paris Montparnasse ab 15:50 TGV 8543 TGV
Irun an 21:25

Irun ab 22:00 D 313 Nacht-Schnellzug
San Sebastian an 22:18

is een mogelijkheid
pi_36620348
Ga je er surfen?
pi_36627975
Als je er met NS internationaal niet uitkomt is er altijd nog de Treinreiswinkel, www.treinreiswinkel.nl .

Als je advies wil over je (vlieg-) reis kun je ook nog terecht in: Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #4
  dinsdag 4 april 2006 @ 01:44:06 #13
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36630021
Trein naar Spanje is relatief duur. Vliegen is een stuk goedkoper. Mocht je toch met de trein willen vanwege de ervaring dan kan je het beste bij de Treinreiswinkel zoals hierboven beschreven langsgaan en informeren naar de kosten.

@ Zug-Chef: Spanje zit vol met hogesnelheidstreinen en treinen waar je een toeslag voor moet betalen. En die toeslagen kunnen behoorlijk oplopen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator dinsdag 4 april 2006 @ 13:28:04 #14
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_36638323
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Euro Domino is dat inderdaad (voor 3 tot 8 dagen). Ook heb je voor 1 2 of 3 weken InterRail.
Van de site van de treinreiswinkel:
quote:
Euro Domino tickets Spanje, Frakrijk en Italië vervallen per 1 april 2006.
Dat is dan wel weer jammer.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_36641556
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:28 schreef UIO_AMS het volgende:
Dat is dan wel weer jammer.
Dat is alleen maar goed; met Eurodomino betaalde je in die landen over het algemeen veel te veel. Zeker nu je in bijvoorbeeld Italië al voor 9 euro van noord naar zuid kan reizen.

De treinen in Spanje zijn ook niet al te duur. Kijk voor meer info over treinreizen in Spanje op www.renfe.es.
  woensdag 5 april 2006 @ 10:17:37 #16
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_36665725
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:32 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Euro Domino is dat inderdaad (voor 3 tot 8 dagen). Ook heb je voor 1 2 of 3 weken InterRail.

Maarrrr...

Nadeel: Het is niet zo maar geldig in de hogesnelheidstreinen. En laat je daar nu net mee in Spanje komen. Je zal dan eerst speciale toeslag tickets erbij moeten kopen. Of die duur zijn weet ik niet
Met een interrail ticket betaal je 10 euro toeslag voor de Thalys naar parijs. De TGV van parijs naar Biarritz betaalde ik van de zomer 1,50 euro toeslag.
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_36674698
OK thnx allemaal!!! Zal de sites eens langsgaan op zoek naar nuttige informatie....


@ Konniekippie

ga er idd o.a. surfen, maar heb er ook stagegelopen vorig jaar dus ik ga ook vrienden van daar weer ontmoeten
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')