abonnement Unibet Coolblue
pi_36571565
Hellow. Ik zit nu in Peurto de Santa María in Cádiz (Zuid Spanje). Het weer is goed, de mensen zijn aardig. Lekker een beetje au-pairen, spaans leren. Waarom dit topic? Het is toch een beetje vreemd om in een keer in een vreemd gezin te komen met een andere taal. Ik wil aandacht! Dat was het
pi_36572452
"Weg uit dit land. Weg van de mensen. Weg van hier."...

Noou doeiii
pi_36572613
lukt het een beetje met je spaans dan? volgens mij spreken ze daar slecht engels.
pi_36573115
Cadiz is best een leuk stadje!
Hoe lang zit je daar? En heb je nog een beetje kans om wat van de omgeving te zien?
  zondag 2 april 2006 @ 13:50:11 #5
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36575688
Spreken ze nog een beetje Engels?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36577930
Heel erg veel mensen spreken een klein klein klein beetje Engels. Een paar spreken wel redelijk Engels. En sommige, echt sommige spreken goed Engels. Grappige is dat ik beter Engels kan dan twee leraressen die les geven in Engels Misschien kan ik daar wel een baantje vinden

Het spaans is best lastig, omdat ze zo snel praten. Ik ben dus Au-pair ben een gezin en het is tot nu wel allemaal wel leuk en gezellig. Toch is het moeilijker dan ik had gedacht. We gaan vrolijk nog even door
  zondag 2 april 2006 @ 14:56:22 #7
145006 -DizzeL-
een schiets-o-freen is nooit a
pi_36578018
voor hoeveel kinderen moet je zorgen ?...en mag ik vragen hoe je dag indeling eruit ziet ??
loodgieters zijn vieze mensen ze denken alleen maar aan pijpen
  zondag 2 april 2006 @ 14:57:09 #8
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36578050
9 maanden las ik?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 2 april 2006 @ 14:59:36 #9
145006 -DizzeL-
een schiets-o-freen is nooit a
pi_36578150
quote:
Op zondag 2 april 2006 14:57 schreef Jaguarized het volgende:
9 maanden las ik?
waar las jij dat ~?
loodgieters zijn vieze mensen ze denken alleen maar aan pijpen
  zondag 2 april 2006 @ 15:19:08 #10
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36578773
Fotoboek.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 2 april 2006 @ 15:19:56 #11
145006 -DizzeL-
een schiets-o-freen is nooit a
pi_36578807
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:19 schreef Jaguarized het volgende:
Fotoboek.
Ff kijken
loodgieters zijn vieze mensen ze denken alleen maar aan pijpen
pi_36582044
ik heb in 2005 een tijd in Sevilla gezeten om de spaanse taal te leren. Toen ben ik met de bus naar Cádiz gegaan om te kijken hoe het daar zou zijn.
Leuk om een strand te hebben daar, maar wat was dat daar verder pauper..
Vertel mij waarom t daar wel relaxt is..?
No offence..
R.
pi_36594340
De reisgids zegt hier op pagina 888 dat Cádiz één van de oudste nederzettingen in Spanje is en vroeger de belangrijkste havenstad was. In de 18e eeuw was het dé stad van de handel met de Amerikas in goud en zilver.

Je bent helaas net te laat voor het jaarlijkse carnaval, dat een groots feest is eind februari / begin maart.

Heb je misschien ook nog wat leuke foto's... ? Volgens de reisgids moet het er erg sfeervol zijn
pi_36602625
Ik moet zeggen het bevalt me hier erg goed. Even een kleine dag indeling:
Om 8 uur opstaan. Jaime aankleden, ontbijt maken en dan voor de tv zetten om Marco te kijken.
Dan ga ik snel even douchen en scheren en meer van dat soort dingen.
Om 8:40 breng ik hem op de fiets naar school. Dat is 5 min. fietsen.
Daarna ben ik "vrij". Ik kan doen wat ik wil. Lekker naar de stad, het strand, internetten, lezen, gitaar spelen. Goed, wat ik dus maar wil.
Om 13:50 haal ik Jaime weer op van school en dan gaan we lunchen. Dit is erg uitgebreid (zeg maar de hoofd maaltijd van de dag). Hierna is het zo warm dat het een beetje luieren en slapen is. Ik kan hier nog niet aan wennen dus ik ben dan aan het gitaar spelen.
Rond 17:00 ga ik met Jaime leuke dingen doen. Naar het strand, naar het park. Een beetje voetballen etc. etc. Gewoon actief bezig zijn.
Rond 19:00 gooi ik hem in bad en doen ik zijn pyjama aan.
Rond 20:00 uur krijgt hij nog iets te eten en daarna is het slapen.
Hierna ben ik dus weer vrij om te doen wat ik wil.

Het is allemaal best wel vrijblijvend. Net heb ik bijvoorbeeld wel geholpen met even de vaatwasser uitpakken en dweilen. Maar het is niet zo dat ik alleen het hele huis moet schoonmaken. Het is gewoon een gezin en de taken worden een beetje verdeeld.

Ik woon bij hun in huis en zij betalen ook mijn eten en drinken (behalve in de kroeg natuurlijk ). Ik krijg 50 euro per week en ben minimaal 1 dag in de week vrij. Als ik een keer een weekend weg wil is dat ook geen probleem, als we het maar even overleggen.

Ik moet alleen wel zeggen dat het wel erg graag is dat je niet meer in Nederland zit. Allemaal vreemde mensen met een vreemde taal met een vreemde (maar erg relaxde) cultuur. Het strand is erg lekker, de mensen zijn super vriendelijke. Sevilla ben ik zo met de bus.

Foto's heb ik nog niet. ik ben niet zo'n foto maker. Ik zal wel eens kijken

Ze stellen me aan erg veel mensen voor en het is nog even kijken of ze me wat leuke plekken kunnen laten zien. Ik begin me alleen wel af te vragen of ik dit hier 9 maanden wil blijven doen. Het is wel lekker, maar echt er iets mee opschieten. Ik kijk het nog wel even aan

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2006 11:35:15 ]
  maandag 3 april 2006 @ 12:05:15 #15
145006 -DizzeL-
een schiets-o-freen is nooit a
pi_36603497
quote:
Op maandag 3 april 2006 11:34 schreef CoiCrow het volgende:
Ik moet zeggen het bevalt me hier erg goed. Even een kleine dag indeling:
Om 8 uur opstaan. Jaime aankleden, ontbijt maken en dan voor de tv zetten om Marco te kijken.
Dan ga ik snel even douchen en scheren en meer van dat soort dingen.
Om 8:40 breng ik hem op de fiets naar school. Dat is 5 min. fietsen.
Daarna ben ik "vrij". Ik kan doen wat ik wil. Lekker naar de stad, het strand, internetten, lezen, gitaar spelen. Goed, wat ik dus maar wil.
Om 13:50 haal ik Jaime weer op van school en dan gaan we lunchen. Dit is erg uitgebreid (zeg maar de hoofd maaltijd van de dag). Hierna is het zo warm dat het een beetje luieren en slapen is. Ik kan hier nog niet aan wennen dus ik ben dan aan het gitaar spelen.
Rond 17:00 ga ik met Jaime leuke dingen doen. Naar het strand, naar het park. Een beetje voetballen etc. etc. Gewoon actief bezig zijn.
Rond 19:00 gooi ik hem in bad en doen ik zijn pyjama aan.
Rond 20:00 uur krijgt hij nog iets te eten en daarna is het slapen.
Hierna ben ik dus weer vrij om te doen wat ik wil.

Het is allemaal best wel vrijblijvend. Net heb ik bijvoorbeeld wel geholpen met even de vaatwasser uitpakken en dweilen. Maar het is niet zo dat ik alleen het hele huis moet schoonmaken. Het is gewoon een gezin en de taken worden een beetje verdeeld.

Ik woon bij hun in huis en zij betalen ook mijn eten en drinken (behalve in de kroeg natuurlijk ). Ik krijg 50 euro per week en ben minimaal 1 dag in de week vrij. Als ik een keer een weekend weg wil is dat ook geen probleem, als we het maar even overleggen.

Ik moet alleen wel zeggen dat het wel erg graag is dat je niet meer in Nederland zit. Allemaal vreemde mensen met een vreemde taal met een vreemde (maar erg relaxde) cultuur. Het strand is erg lekker, de mensen zijn super vriendelijke. Sevilla ben ik zo met de bus.

Foto's heb ik nog niet. ik ben niet zo'n foto maker. Ik zal wel eens kijken

Ze stellen me aan erg veel mensen voor en het is nog even kijken of ze me wat leuke plekken kunnen laten zien. Ik begin me alleen wel af te vragen of ik dit hier 9 maanden wil blijven doen. Het is wel lekker, maar echt er iets mee opschieten. Ik kijk het nog wel even aan
Ik denk dat er heel wat mensen is jouw schoenen willen staan
loodgieters zijn vieze mensen ze denken alleen maar aan pijpen
pi_36614371
Als ze mijn maat hebben ;+
  woensdag 5 april 2006 @ 21:08:01 #17
5541 DarkHelmet
Cant breath in this thing!
pi_36688455
Hmm, verdient niet grandioos (je hebt uiteraard wel weer prachtige secundaire)
maar voor het geld doe je het dus duidelijk niet

kende je het gezin al?
heb nog nooit van een vent gehoord dat die au pair was, leuk!

kan me wel voorstellen dat 9 maanden lang is hoor
zeker omdat je vrijheid beperkt is, je bent toch 6 dagen in de week papa!

maar de ervaring van andere cultuur en omgeving is wel heel goed, veel plezier in iedergeval
pi_36701801
Nou ja, ligt eraan hoe je het bekijkt. Ik werk in totaal 4 a 5 uur per dag (soms iets meer, soms iets minder). Minimaal 1 dag in de week vrij, maar meestal toch wel 2. Ik hoef geen huur te betalen, geen eten en drinken, geen tandpasta etc. etc. Dus die 50 euro per week is echt puur voor leuke dingen. Da's beter dan toen ik student was
  maandag 10 april 2006 @ 08:42:03 #19
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_36813494
Cadiz is super! Mn moeder komt uit de provincie en ben elk jaar 2 keer per jaar naar Cadiz geweest. In de zomer is het heel gaaf omdat je er goed kan stappen en het strand een van de mooiste in Spanje is.

Wat is er allemaal in PdSM te doen? Das toch behoorlijk klein? Al tripjes gemaakt?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  maandag 10 april 2006 @ 08:46:21 #20
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_36813536
quote:
Op zondag 2 april 2006 17:18 schreef R0bbert het volgende:
ik heb in 2005 een tijd in Sevilla gezeten om de spaanse taal te leren. Toen ben ik met de bus naar Cádiz gegaan om te kijken hoe het daar zou zijn.
Leuk om een strand te hebben daar, maar wat was dat daar verder pauper..
Vertel mij waarom t daar wel relaxt is..?
No offence..
R.
Cadiz is mooi omdat het bijna een eiland is. Het is alleen in 1 lange strook van zo{n 5 km verbonden met San Fernando en is verder met 1 brug te bereiken (2de is op komst!). Het is, zeggen ze, de oudste stad van Europa. De oude binnenstad is even mooi als alle andere oude steden in Andalucia. Het strand wordt jaarlijks uitgeroepen tot 1 van de 3 mooiste stranden van Spanje. De mensen zijn de vriendelijkste van heel Spanje. Het leven is er relaxt. De zon schijnt altijd.

Wat wil een mens nog meer?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_36843870
Ik vond het in november niet veel, maar het zal best leuk zijn van maart tot oktober
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 11 april 2006 @ 20:29:20 #22
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_36866483
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 00:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vond het in november niet veel, maar het zal best leuk zijn van maart tot oktober
Ben dat wel met je eens. In de wintermaanden is er weinig te beleven maar in de zomer..
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  woensdag 26 april 2006 @ 21:41:54 #23
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37325616
Hoe gaat het met Coicoi?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')