abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_39078975
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:52 schreef Elefes het volgende:

[..]

De 18-55 van Canon is ook helemaal geen macrolens Bij een SLR heb je daar een aparte lens voor nodig; heb knopje op je camera wat normaal voor macro is, heeft bij een SLR vrij weinig nut (het zit bij de Canon op het draaiwieltje).

Toch een best aardig resultaat er uit weten te krijgen Voor "echt" macro, zou je nog iets dichterbij mogen gaan (maar dat gaat waarschijnlijk niet met deze lens, dan heb je of een echte macrolens, of een ander hulpmiddel/filter nodig).
Wist ik ook eigenlijk wel maar je wil toch effe kijken tot hoever je kan gaan met het standaard spul he (dichter dan 15cm kom ik echt niet)? Eerst maar eens leren omgaan met dit speelgoed (laat de basis-modi dus ook fijn voor wat ze zijn) en later op zoek naar wat betaalbare occasies misschien?
Ned Nederlander: Tell us we will die like dogs.
El Guapo: Eh?
Ned Nederlander: Tell us we will die like dogs.
El Guapo: You *will* die like dogs.
pi_39079189
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:34 schreef G-string het volgende:

[..]

Mocht je het leuk vinden om te weten:

Dit is de Lythria cruentaria (ook wel de Zuringspanner).
Een dagactieve nachtvlinder die vliegt vanaf begin mei tot half augustus.
Voedt zich met bloemen en vruchten van schapenzuring en veldzuring.

Gea.
Aha, weet ik dat ook weer, bedankt voor de info
  woensdag 21 juni 2006 @ 17:40:36 #278
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39082745
Begin pas met fotograferen dus spare me


grote versie


grote versie


grote versie


grote versie



grote versie

Jammer dat de foto van de slak een beetje mislukt is, hij focust op de steentje ipv op de slak, iemand suggesties hoe ik dit kan voorkomen?

Verder graag tips, suggesties ed


edit: foto's verkleind

[ Bericht 20% gewijzigd door Metro2005 op 21-06-2006 21:49:19 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 21 juni 2006 @ 20:45:58 #279
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_39089886
Suggestie #1: lees de FOT FAQ even, met name het stukje over resizen.

Dat is geen hint
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_39091266
zelfde plantje als van nednederlander

pi_39092612
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:40 schreef Metro2005 het volgende:
Begin pas met fotograferen dus spare me

Jammer dat de foto van de slak een beetje mislukt is, hij focust op de steentje ipv op de slak, iemand suggesties hoe ik dit kan voorkomen?

Verder graag tips, suggesties ed
Ik wilde net zeggen, dat ik de slak juist de beste plaat vind die er bij zit Die is volgens mij wél op het koppie scherp, maar idd niet op de hele slak, wat imho een fijn beeld geeft omdat je dan een veel minder storende achtergrond hebt.
Verder zou ik willen zeggen; probeer wat op je compositie te letten. En probeer nog veel dichterbij te komen (het ligt aan je camera of je dit kunt doen of niet).
De vlinder bijvoorbeeld vind ik wel mooi, maar hij is zo klein.. En de achtergrond is vrij storend, met dat grote witte vlak er in. Bij d eerste foto is helaas weinig van het beestje te zien: probeer ze van voren te fotograferen (of om een bepaalde reden vanuit een andere hoek, maar niet omdat je er niet bij kunt komen anders).
De tweede foto is wel grappig, mooie schuine lijnen wel in de foto van de vingers Verder ben ik persoonlijk nooit zo gecharmeerd van die grote handen .
De slak zoals gezegd vind ik de beste, en de vlinder erg jammer van de achtergrond.. Als laatste de vlieg, die is imho het minste macro van allemaal (hij is wel heel klein op de foto) en ook niet echt interessant om naar te kijken; het ziet er een beetje viezig uit allemaal, het licht valt net niet op het beestje en door de vuiligheid er omheen wordt je blik afgeleid.

Blijf vooral posten verder .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 21 juni 2006 @ 22:17:32 #282
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39093105
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 22:04 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik wilde net zeggen, dat ik de slak juist de beste plaat vind die er bij zit Die is volgens mij wél op het koppie scherp, maar idd niet op de hele slak, wat imho een fijn beeld geeft omdat je dan een veel minder storende achtergrond hebt.
Verder zou ik willen zeggen; probeer wat op je compositie te letten. En probeer nog veel dichterbij te komen (het ligt aan je camera of je dit kunt doen of niet).
De vlinder bijvoorbeeld vind ik wel mooi, maar hij is zo klein.. En de achtergrond is vrij storend, met dat grote witte vlak er in. Bij d eerste foto is helaas weinig van het beestje te zien: probeer ze van voren te fotograferen (of om een bepaalde reden vanuit een andere hoek, maar niet omdat je er niet bij kunt komen anders).
De tweede foto is wel grappig, mooie schuine lijnen wel in de foto van de vingers Verder ben ik persoonlijk nooit zo gecharmeerd van die grote handen .
De slak zoals gezegd vind ik de beste, en de vlinder erg jammer van de achtergrond.. Als laatste de vlieg, die is imho het minste macro van allemaal (hij is wel heel klein op de foto) en ook niet echt interessant om naar te kijken; het ziet er een beetje viezig uit allemaal, het licht valt net niet op het beestje en door de vuiligheid er omheen wordt je blik afgeleid.

Blijf vooral posten verder .
Dank je
Vind het altijd lastig om dieren van dichtbij te fotograferen omdat ze dan weglopen of vliegen

Heb hier nog een makro van een bloem uit mijn tuin. was even probeersel op handmatige mode:


Grote versie

En nog 1 op automatische mode:


Grote versie
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_39093806












en dan toch nog iets anders als spinnen..

(sjonnie mijn hoornkikker.. )
  woensdag 21 juni 2006 @ 23:33:44 #284
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_39096360
Sjonnie is cool. Dat groen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Isegrim op 22-06-2006 07:46:44 ]
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 22 juni 2006 @ 06:14:55 #285
55396 Gose
doelloos
pi_39101020
Stoer die spinnen waarbij ik 5 (volgende x ff nummeren) de beste plaat vind. Probeer erop te letten dat je niet je eigen schaduw (van je lens?) op de foto krijgt (nr 2 en 6). Is 3 door glas heen gemaakt? die glinstering kan je proberen met photoshop weg te halen en volgende keer kan een pola filter helpen om geen reflecties van glas meer te krijgen
  donderdag 22 juni 2006 @ 07:22:21 #286
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39101238
Mooi die spinnen
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_39102821
hum,ja nr 3 is door het glas heengemaakt,als een spin zo zit,en zeker deze,wil jij niet met je vinger het bakje in...

en het is heel moeilijk geen schaduw te krijgen..ik haal die ring er al af,maar dan nog krijg je vaak toch schaduw..maar ik blijf oefenen,en sjonnie is gaaf,toen hij klein was,was ie nog veel groener..
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:27:32 #288
55396 Gose
doelloos
pi_39107856
schaduw is afhankelijk waar je licht vandaan komt, als je of inflitst of een lichtbron van de zijkant laat komen heb je al meer kans op een foto zonder schaduw
pi_39123394
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 23:21 schreef RonaldV het volgende:

[..]


[..]

Los daarvan: op FOT hebben we de goede gewoonte om de foto's op 550 pixels te resizen.
Ik ga kijken wat ik kan doen .
  vrijdag 23 juni 2006 @ 23:27:59 #290
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39165835

grote versie



grote versie








grote versie


Wat nieuwe foto's gemaakt. Wat vinden jullie ervan? Tips, verbeteringen.

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_39173448
Ben net even de tuin ingelopen

1.


2.


3.


4.


5.


De hommel in 6. wou niet scherper, vloog erg rap van bloempje naar bloempje.
En ik maar er achter aan rennen...
6.


Opmerkingen /commentaar hoor ik graag (kan ik weer van leren).
Beauty is in the eye of the beholder and it may be necessary from
time to time to give a stupid or misinformed beholder a black eye...
  zaterdag 24 juni 2006 @ 12:12:26 #292
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_39173805
ik heb ook spinnen.... foto's, helaas zijn ze niet van mij.



"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_39179988
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 23:27 schreef Metro2005 het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat nieuwe foto's gemaakt. Wat vinden jullie ervan? Tips, verbeteringen.

Ik snap dat je foto's wilt posten, maar er zijn verschillende topics voor verschillende onderwerpen/thema's hier in FOT. De eerste en de laatste foto horen helemaal niet in dit topic thuis; dit gaat over macrofotografie (dus fotografie van heel dichtbij, als het ware). Je andere foto's vallen wel (redelijk) in deze categorie.
En als je echt commentaar wilt, kun je ze beter in het "help me mijn foto verbeteren" topic plaatsten

Goed, een paar dingen:
#2 vind ik wel leuk, jammer van de erg witte achtergrond, maar verder doet het lichte van de foto het wel leuk met de schelpjes.
#3 zou ik er niet bij zetten; praktisch hetzelfde als nummer 2 maar dan vind ik 'm minder.
#4 vind ik leuk, fijne kleuren Je had nog een groter gebied scherp mogen nemen van mij (een kleiner diafragma pakken: groter f-getal)
#5 is een leuk idee, mindere uitovering. De afdrukken zijn niet duidelijk, en er zitten teveel oneffenheden in het zand om het effect echt mooi over te laten komen.

Oh enne, ajb je foto's even nummeren voortaan, dat praat wat makkelijker
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 11:57 schreef G-string het volgende:
Ben net even de tuin ingelopen

2.
[afbeelding]

4.
[afbeelding]

5.
[afbeelding]

Opmerkingen /commentaar hoor ik graag (kan ik weer van leren).
Vooral nummer 2, 4 en 5 vind ik leuk.
#2 heeft een leuke achtergrond, misschien had er nog net een tikkie meer horizon bij gekund en de plant links in de achtergrond stoort een beetje; misschien had ie er met een ietsje ander standpunt niet op gestaan.
#4 vind ik leuk door de schuine lijnen die er in zitten, dat doet het lekker Ook de kleuren passen goed bij elkaar; de mot/vlinder (wat het ook moge zijn) loopt een beetje over in de achtergrond, wat wel een leuk effect geeft.
Bij #5 vind ik de lijnen in de achtergrond/grond mooi, een fijn patroontje geven met de paardebloem. Die bloem licht imho ook precies goed op de ondergrond. Misschien kan er nog iets meer contrast #4 en #5 .

Verder kun je voor "echt" macro misschien nog dichterbij je onderwerp gaan zitten bij sommige foto's.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_39180699
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:11 schreef Kroekroek het volgende:
[afbeelding]

alles ziet er zo sappig uit van dichtbij

(hele foto: http://www.slibe.com/image/618fbec2-P1060609_JPG/ )
ik zie nogsteeds niet wat het is
pi_39191686
Dankjewel Elefes voor je opmerkingen, daar heb ik echt iets aan.
Fotograferen is echt heel erg leuk en ik wil graag meer leren vandaar!
(ik heb m'n camera tenslotte ál 2 weken, hihi)
Gea.

Edit:
Ik heb foto 4. en 5. even aangepast. Is dit wat je bedoelt misschien?

4. origineel

4. bewerkt

5. origineel

5. bewerkt


PS Ik hoor je denken, volgende keer zal ik het niet meer in dit topic doen!
Gea.

[ Bericht 49% gewijzigd door G-string op 24-06-2006 23:00:27 ]
Beauty is in the eye of the beholder and it may be necessary from
time to time to give a stupid or misinformed beholder a black eye...
pi_39193157
#1

#2

#3
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_39201866
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 22:43 schreef G-string het volgende:
Dankjewel Elefes voor je opmerkingen, daar heb ik echt iets aan.
Fotograferen is echt heel erg leuk en ik wil graag meer leren vandaar!
(ik heb m'n camera tenslotte ál 2 weken, hihi)
Gea.

Edit:
Ik heb foto 4. en 5. even aangepast. Is dit wat je bedoelt misschien?

4. origineel
[afbeelding]
4. bewerkt
[afbeelding]
5. origineel
[afbeelding]
5. bewerkt
[afbeelding]

PS Ik hoor je denken, volgende keer zal ik het niet meer in dit topic doen!
Gea.
Vooral die tweede (#5) vind ik zo sterker worden Leuke foto hoor.

@ PdeHoog: Prachtige foto's! Vooral van de eerste ben ik erg gecharmeerd.. Is dat met die 100mm f2.8 van Canon? (Die wil ik ook, die wil ik ook )
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_39202995
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 23:17 schreef PdeHoog het volgende:
#1
[afbeelding]
#2
[afbeelding]
#3
[afbeelding]
Mooi!. Mierenneukerijmode:

Bij 1 vind ik de scherptediepte een beetje krap. Het laat mij iets te veel zoeken naar het focuspunt. Compo is wel mooi.

2 heeft fijne zachte kleuren, maar hier storen de onderste drie knopjes mij een beetje.

3 Is gewoon lekker.
pi_39205140
Ships het lukt me niet om foto's online te krijgen. Resizen is een crime. Kan iemand me een paar tips geven welke software 2 use? En waar ik mijn foto's kan uploaden. Heb een aantal mooie plaatjes geschoten en die zou ik hier graag willen laten zien. Maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar.
pi_39206934
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:49 schreef NoXxa het volgende:
Ships het lukt me niet om foto's online te krijgen. Resizen is een crime. Kan iemand me een paar tips geven welke software 2 use? En waar ik mijn foto's kan uploaden. Heb een aantal mooie plaatjes geschoten en die zou ik hier graag willen laten zien. Maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar.
Ik gebruik zelf Photoshop voor het resizen, maar heb ook een (freeware) tooltje Powerbatch waarmee je meerdere foto's tegelijk kunt verkleinen (en tevens andere bewerkingen kunt doen).

Ik plaats mijn foto's bij Picserver

Ontopic:
De eerste knop van mijn passiebloem is open!!!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')