abonnement Unibet Coolblue
  Admin vrijdag 10 december 1999 @ 19:46:00 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_175164
hallo, ik ben Yvonne.Bezitster van 12! katten . mijn hele leven heb ik al katten gehad en met en voor katten gewerkt.Ik heb dus enige ervaring met deze schatjes.Heb je vragen of wil je gewoon je hart luchten over deze "lieve schattige" beestjes dan kan dat hier! Ik ben geen biologe ofzo, meer een soort "ervaringsdeskundige"(bestaat dat?),maar zal je vragen naar eer en geweten beantwoorden.Zie jullie reacties tegemoet
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_175165
JA!!!! Ik heb dus een kat, en mn vriendin ook. 1tje is een katertje van 2 jaar oud, en de ander een poesje van ongeveer 4 jaar oud. We willen deze twee graag bij elkaar zetten in mijn huis, maar:

A. Mijn katertje is een binnenkat en kan zich een andere poes echt niet meer voor de geest halen.

B. Het poesje is een buitenpoes en (vrees ik) echt een vechtersbaas.

Mijn vraag, serieus, heb je nog tips om dit goed te laten komen?

Thnx in advance!

Later bijgevoegd: De kat is geholpen, dus wat dat betreft komen er geen nestjes, hier maak ik me dus geen zorgen over, meer het knokwerk. Wil dit graag een beetje voorkomen.

Cam Clown of the Week:

http://www.camclown.cjb.net

  Admin vrijdag 10 december 1999 @ 20:57:00 #3
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_175166
antw. Als je die katten aan elkaar wil laten wennen.doe het dan zo vlug mogelijk,vechten doen ze in het begin toch ,want er moet er een de baas worden,dus vechten voorkom je niet.Alle adviezen over de katten eerst apart in een kamer zetten kun je overboord gooien ,zo gauw ze elkaar zien gaan ze toch knokken.Dus mijn advies ,blijf erbij als ze aan elkaar wennen.Wordt het te dol, gebruik dan een plantenspuit.Vermoorden doen ze elkaar heus niet,ook al lijkt het eropEn je ziet ...na een dag of 2 liggen ze bijelkaar bij je op schoot ofdat ze elkaar al jaren kennen
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_175167
Thnx

Hee Yvonne,
Bedankt voor je antwoord, ik denk dat mijn vriend en ik het dus maar moeten proberen en ze gewoon ff bij elkaar laten. Op dit moment ben ik nog de hele tijd heen en weer aan het reizen om voor mijn kat te zorgen, maar dat is ook een beetje sneu voor haar, is ze net zo blij dat ik er weer ben en dan ga ik er weer vandoor

Ik hoop dat het niet te erg wordt met het knokken, we zullen er allemaal even doorheen moeten denk ik

anyway, thnx, grtz,
Puck

Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_175168
Hoi,

Misschien ken je mijn site al, maar ik wil je nog even tippen! Het adres is http://katten.huisdier.net

Als je het wilt kun je ook meehelpen.


Groetjes

Paul Hermans
Kattenweb Webmaster

Kattenweb, alles over katten en katachtigen.
http://katten.huisdier.net

  Admin zaterdag 11 december 1999 @ 13:36:00 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_175169
hai... heb je al een e-mail gestuurd ben benieuwd naar je reaktie
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 8 oktober 2001 @ 21:47:40 #7
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1848436
Onze kat heeft de laatste tijd de kuren..
Ze wilt steeds naar het raam toe.

Probleem is alleen dat het raam vrij hoog zit en een smal richeltje(?) heeft om op te landen. Als ze springt dan gaat gaat dat regelmatig fout en klauwt ze de vitrage kapot..

  maandag 8 oktober 2001 @ 21:48:46 #8
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1848444
Ik zie het nu pas: 12 katten?

Wow
Word je niet helemaal dol van zoveel katten?

pi_1848487
Lieve mona..^H^H^H^H^H^Hyvonne..

Wij hebben een kat, Clarence..
Deze kat vindt het grappig op z'n rug onder onze bank
rondjes te rennen..

Dit wordt door ons liefkozend "moonwalken" genoemd.

Mijn vraag is,

Is mijn kat soms een premature reincarnatie van M. Jackson?

Alvast bedankt,

CaPS.

(PS. hehe, eerste deel is nog waar ook )

  maandag 8 oktober 2001 @ 22:09:01 #10
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1848678
Ieder geval weinig animo voor dit topic.

* Bastard heeft er 4

The truth was in here.
  Admin maandag 8 oktober 2001 @ 22:11:16 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_1848706
Ow mijn god, ik dacht dat dit topic in de krochten verdwenen was

Bedankt Nipeng

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 8 oktober 2001 @ 22:14:54 #12
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1848749
quote:
Op maandag 08 oktober 2001 22:11 schreef yvonne het volgende:
Ow mijn god, ik dacht dat dit topic in de krochten verdwenen was

Bedankt Nipeng


Je aller eerste post is ook wel grappig trouwens.. Echt zo zo nieuwbie

[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 08-10-2001 22:16]

  maandag 8 oktober 2001 @ 22:16:37 #13
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1848776
quote:
Op maandag 08 oktober 2001 22:11 schreef yvonne het volgende:
Ow mijn god, ik dacht dat dit topic in de krochten verdwenen was

Bedankt Nipeng


Nou nieuw leven ingeblazen
The truth was in here.
  Admin maandag 8 oktober 2001 @ 22:21:27 #14
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_1848842
quote:
Op maandag 08 oktober 2001 21:48 schreef nipeng het volgende:
Ik zie het nu pas: 12 katten?

Wow
Word je niet helemaal dol van zoveel katten?


2 jaar later zijn het er nog 10, en nee, ik word er niet dol van
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_1849956
Heerlijk toch zoveel van dat kattenschoon om je heen.
Ik heb er nu 9 en over een week of 9 heb ik er weer kleine metalen miauwtjes bij. YESS!!!! Ze is gedekt en nu hopen dat het allemaal goed gaat.
Ik heb er zo'n zin in, van dat heerlijke grut wat door je huis heen sjeest.
Groetjes van mij.
knuffs van alle metalen miauwen
  dinsdag 9 oktober 2001 @ 02:25:12 #16
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1850954
Oe! Dan heb ik hier een vraag:
Wat kan je het beste doen als een jong katje bang is voor mensen en steeds wegrent, hoe kalm en voorzicht je het beestje ook benaderd?
The Internets, I needs it..
  dinsdag 9 oktober 2001 @ 03:08:01 #17
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1851017
quote:
Op maandag 08 oktober 2001 22:11 schreef yvonne het volgende:
Ow mijn god, ik dacht dat dit topic in de krochten verdwenen was

Bedankt Nipeng


Gna gna gna (dacht zal ff een 'peng zetten).

Ik heb zelf 1 sphynx maar als we weer in NL zijn dan komen er een paar bij.

  dinsdag 9 oktober 2001 @ 03:09:48 #18
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1851021
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2001 02:25 schreef Dr_Crouton het volgende:
Oe! Dan heb ik hier een vraag:
Wat kan je het beste doen als een jong katje bang is voor mensen en steeds wegrent, hoe kalm en voorzicht je het beestje ook benaderd?
Is ze bang omdat je het beestje aankijkt?
Als je jezelf nou kleiner maakt (hurken)?
  dinsdag 9 oktober 2001 @ 03:10:57 #19
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1851022
quote:
Op maandag 08 oktober 2001 22:21 schreef yvonne het volgende:

[..]

2 jaar later zijn het er nog 10, en nee, ik word er niet dol van


Laat je grind per pallet aanvoeren?
pi_1851046
Kun je misschien de namen van je katten in alfabetische volgorde hier plaatsen?
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_1851048
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2001 02:25 schreef Dr_Crouton het volgende:
Oe! Dan heb ik hier een vraag:
Wat kan je het beste doen als een jong katje bang is voor mensen en steeds wegrent, hoe kalm en voorzicht je het beestje ook benaderd?
Het katje is duidelijk niet gesteld op benaderingen uwerzijds, ik mag me dan wel niet beroepen op de ervaringsdeskundigheid van Yvonne, maar het is toch wel overduidelijk dat u zich behoorlijk opdringt aan dit jonge dier, laat het met rust!
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_1851564
Ik heb zelf geen kat, maar ik vraag me toch wel eens iets af over die beesten.

Waarom zitten ze nou altijd in mijn achtertuin hun behoefte te doen? Ze hebben toch thuis een kattenbak? Ben je lekker in de tuin bezig (nou ja.. ik niet mijn ma dan) en dan hoor je op eens weer gatverdamme, weer zo'n drol.

Zit dit in de genen van zo'n beesie of is het gewoon een lekkere tuin om je behoefte in te doen?

Is hier iets tegen te doen behalve dan met je tuinlang in de hand rustig liggen wachten in een tuinstoel en dan de eerste kat die gaat zitten eens een volle straal water te verassen?

En wat is dat met gras eten? Soms zie ik wel eens een hoop uitgekotst gras liggen op straat, ga je je toch afvragen of dat voer wel goed is wat ze krijgen.

En toch ben ik ook niet helemaal vriendelijk geweest tegen een kat ooit eens, zat bij iemand thuis en die had een kat beest zat de hele tijd bij me, dus ik denk eens kijken hoe het reageerd op mijn honden imitatie. Nou.. dat ging nogal goed, het beest zat letterlijk op de kast en kwam daar ook een hele tijd niet meer vanaf.

Nou ja, hopelijk kan iemand mij nog wat info verschaffen over dat rare gedrag af en toe van een kat.

  Moderator dinsdag 9 oktober 2001 @ 10:05:58 #23
8781 crew  Frutsel
pi_1851585
heb er twee nu...
eentje miauwt echter de hele dag door......en ook RAAR...
loopt het huis door...mauw mauw mauw... van hard naar zacht...en als je hem dan aankijkt enzegt: "doe es normaal" kijkt ie met die grote bruine onschuldige oogjes en komt er een heel kort "piepje"
en dan half uurtje later gaat ie weer...
Is dat normaal ofzo dat zo'n beest zoveel schreeuwt? vind het niet erg ofzo...

Die andere is half jaar...kan ik niet echt miauwen noemen wat ie doet...of hij heeft de baard nog in de keel..

pi_1851656
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2001 10:02 schreef -R-a-v-e-n- het volgende:
Ik heb zelf geen kat, maar ik vraag me toch wel eens iets af over die beesten.

Waarom zitten ze nou altijd in mijn achtertuin hun behoefte te doen? Ze hebben toch thuis een kattenbak? Ben je lekker in de tuin bezig (nou ja.. ik niet mijn ma dan) en dan hoor je op eens weer gatverdamme, weer zo'n drol.

Zit dit in de genen van zo'n beesie of is het gewoon een lekkere tuin om je behoefte in te doen?


Katten zijn gewoon slim, en zorgen dat het eigen terrein zo schoon mogelijk blijft. Dus de keus tussen eigen tuin, kattebak en een andere tuin is snel gemaakt.
quote:
Is hier iets tegen te doen behalve dan met je tuinlang in de hand rustig liggen wachten in een tuinstoel en dan de eerste kat die gaat zitten eens een volle straal water te verassen?
Niet meer in de tuin graven. Maar zeg nou zelf, heb jij liever van die hondedrollen overal door je tuin heen, of een keurig begraven drol van een kat?
quote:
En wat is dat met gras eten? Soms zie ik wel eens een hoop uitgekotst gras liggen op straat, ga je je toch afvragen of dat voer wel goed is wat ze krijgen.
Om makkelijker binnengekregen haren kwijt te kunnen. Katten hebben nu eenmaal geen vingers die ze in hun keel kunnen steken
quote:
En toch ben ik ook niet helemaal vriendelijk geweest tegen een kat ooit eens, zat bij iemand thuis en die had een kat beest zat de hele tijd bij me, dus ik denk eens kijken hoe het reageerd op mijn honden imitatie. Nou.. dat ging nogal goed, het beest zat letterlijk op de kast en kwam daar ook een hele tijd niet meer vanaf.
Als iemand die een keer of 20 groter/zwaarder is dan jij tegen je begint te schreeuwen als een idioot, zou jij dan ook niet maken dat je wegkwam?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_1851674
Deze kat heeft nu waarschijnlijk last van een chronische honden trauma.
Heb je al overwogen je excuses aan te bieden? Dan wel psychiatrische kosten te vergoeden?
  dinsdag 9 oktober 2001 @ 10:23:30 #26
3498 Barb
Graduated Fool
pi_1851701
Tally, de ene kat klets gewoon wat meer dan de andere. Of hij/zij verveelt zich net wat meer dan de andere.

Ook vraag: mijn katten drinken steevast uit de bloemenvazen. Daar zit vaak zo'n zakje Chrysal bij en dat is dus echt niet goed voor ze. Weet iemand een andere oplossing hiervoor dan simpelweg de Chrysal weglaten? Ze natspuiten met de plantenspuit werkt uiteraard alleen maar als ik erbij ben, maar als ik wegben is die vaas ook steevast een stuk leger.

Voor die ene die katten in zijn tuin heeft: diverse planten- en tuincentra hebben plantjes waar katten absoluut niet van houden. Zet de in je tuin, en weg kat. Ook hebben dierenspeciaalzaken flesjes met spray die je op de omheining kunt sprayen, katten blijven daar ook kilometers van uit de buurt. (Werkt overigens ook op je favorieten stoel).

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_1851842
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2001 10:23 schreef Barb het volgende:
Ook vraag: mijn katten drinken steevast uit de bloemenvazen. Daar zit vaak zo'n zakje Chrysal bij en dat is dus echt niet goed voor ze. Weet iemand een andere oplossing hiervoor dan simpelweg de Chrysal weglaten? Ze natspuiten met de plantenspuit werkt uiteraard alleen maar als ik erbij ben, maar als ik wegben is die vaas ook steevast een stuk leger.
quote:
Voor die ene die katten in zijn tuin heeft: diverse planten- en tuincentra hebben plantjes waar katten absoluut niet van houden. Zet de in je tuin, en weg kat. Ook hebben dierenspeciaalzaken flesjes met spray die je op de omheining kunt sprayen, katten blijven daar ook kilometers van uit de buurt. (Werkt overigens ook op je favorieten stoel).
Hm, beantwoord jij nou niet zelf je eigen vraag
  Moderator dinsdag 9 oktober 2001 @ 11:45:55 #28
8781 crew  Frutsel
pi_1852289
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2001 10:23 schreef Barb het volgende:
Tally, de ene kat klets gewoon wat meer dan de andere. Of hij/zij verveelt zich net wat meer dan de andere.
wies Tally?
Badeendje tally?

Duurt wel lang eer Yvonne es antwoord

  dinsdag 9 oktober 2001 @ 14:36:26 #29
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_1854046
Ah ja, Yvonne mijn katten-probleem-oploster!
Ik heb een heel vreselijk probleem. Aangezien mijn geliefde ergens vandaan een kitten heeft meegenomen in een mayonaise-emmertje, kom ik regelmatig met een specimen dezer diersoort in aanraking.
Erg letterlijk ook, want het organisme doet herhaaldelijke aanvallen naar mijn (blote) tenen.
Het liefste als ik in bed lig, en het allerliefste op ongeschikte ogenblikken. Hij haalt uit, en klauwt met veel hartstocht zijn nageltjes in mijn voeten.
Vreemd genoeg doet hij dit alleen bij mijn voeten.
Terugkrabben helpt niet, en ik draag niet graag kaplaarzen in bed.
Wat te doen?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_1854076
Dwing het z'n nagels uit te leveren..
pi_1854383
Waar blijft de deskundige???
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_1859584
Katten kunnen soms inderdaad vreemd zijn en helaas weet ik ook niet alles(zou wel fijn zijn als ze konden praten).
Dr Crouton : Jammer dat het katje zo bang is, een kat is van nature juist erg nieuwsgierig. De meeste katten vinden het niet zo fijn als je zelf toenadering zoekt(of direct aankijken). Dus als jij je kat met rust laat komt hij/zij waarschijnlijk vanzelf naar je toe.
RAVEN : Wat dat tuinverhaal, katten zullen nooit hun eigen plek viesmaken dus het bij iemand anders doen. Er zijn idd bepaalde plantjes en spray's waarvan ze de geur niet lekker vinden. Koffieprut wil ook nog wel eens helpen.
Gras bevat bepaalde stoffen die ze soms nodig hebben, maar wordt meestal gebruikt om haarballen makkelijker uit te braken.
Frutsel : Sommige katten kunnen enorme kletskousen zijn, wij hebben er ook een paar lopen. Het kan idd ook verveling zijn. In dat geval een leuke krabpaal of(piep)muis kopen.
Het duurt altijd even voor een kat goed kan "praten", net als mensen. Een kastraat zal meestal een hoge stem(klein piepje) houden.
Barb : Tja dat is een goede, ik vraag het mezelf ook wel eens af waarom het water in de (bloemen)vaas nu lekkerder smaakt als het water wat ik 3 á 4 keer per dag ververs. Waarschijnlijk omdat het niet mag is het extra leuk. En katten zijn gek op bloemen.
sataN : Tenen zijn altijd een graag gezien slachtoffer. Je beweegt ze onbewust en dat is natuurlijk erg leuk. Heel hard maar het werkt wel, elke keer als het kitten je tenen aanvalt(of als je ziet dat hij/zij dit wil gaan doen) hardop FOEI (of iets anders wat makkelijk in de mond ligt)zeggen. Of wegduwen met je voet. Het zal even duren, maar het hummeltje zal heel snel door hebben dat dit niet mag. Je kan natuurlijk ook de nageltjes knippen, dat vind je kleding(en dekbed) ook veel fijner.
Succes en groetjes van mij.
knuffs van alle metalen miauwen
  Admin dinsdag 9 oktober 2001 @ 23:56:03 #33
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_1859623
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2001 15:02 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Waar blijft de deskundige???
Die werkt ook weleens
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 10 oktober 2001 @ 00:09:11 #34
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_1859759

leuk!, ik heb ook zo'n gedrocht....een sport modelletje met vlekken (rood wit cypers en zwart) een schildpad heet dat dan..Maar ondertussen gaat ze als een speer!

Deze doos heeft het beste leven van alle kattenbeesten op de wereld. Naast mij als haar nederige dienaar, heeft ze ook 3 fans (de meiden boven) Ze zit dan ook vaker boven bij die meiden, want daar krijgt ze nog meer aandacht.

Een probleemje, deze verwende bitch (tis echt een wijf! )
reageert nogal allergisch op vlooienbeten. Zoals we weten ontkom je nooit helemaal aan vlooien. 1 keer per jaar in het voorjaar ga ik dan ook met de bazin naar de diernarts voor een injectie. Hierdoor blijft de allergische reactie uit. Dit werkt een maand of 4, genoeg om door de zomer te komen. Nu begint het gekras en gebijt weer en je kunt zien dat ze geirriteerd raakt. Ik kam haar en dat vindt ze wel lekker. kan alleen geen vlo vinden, wat kunnen die jeukend bultjes aan de achterkant van haar rug (bij de staart ) no meer zijn???

suggesties graag Yvonne

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_1859830
wij hebben 2 katten, maar nu doet de oudste wel moeilijk

dies al iets van 16 of 17

  woensdag 10 oktober 2001 @ 00:26:58 #36
3498 Barb
Graduated Fool
pi_1859925
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2001 10:43 schreef gepparidoga het volgende:

[..]


[..]

Hm, beantwoord jij nou niet zelf je eigen vraag


Nee Bloemen kunnen niet tegen die spray helaas.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  woensdag 10 oktober 2001 @ 00:28:01 #37
3498 Barb
Graduated Fool
pi_1859932
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2001 11:45 schreef Frutsel het volgende:

[..]

wies Tally?
Badeendje tally?

Duurt wel lang eer Yvonne es antwoord


Ough, wat suf van me! Ik dacht dat ik Tally haar usericon had gezien, maar ik bedoel natuurlijk jou Frutsel. Excusi.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  woensdag 10 oktober 2001 @ 00:29:07 #38
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1859943
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 00:26 schreef Barb het volgende:

[..]

Nee Bloemen kunnen niet tegen die spray helaas.


Dan spuit je toch op de buitenkant van de vaas?
  woensdag 10 oktober 2001 @ 02:23:22 #39
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1860491
Barb, mijn katten zijn ook erg dol op bloemenwater, maar blijken als ze mogen kiezen de voorkeur te geven aan water in het schoteltje onder een plant. Zolang we maar zorgen dat daar voldoende van is gaat het allemaal goed.

[volledig offtopic] Wat nou Nipeng, gaan jullie weer terug naar 't kikkerlandje? [/volledig offtopic]

  woensdag 10 oktober 2001 @ 11:10:33 #40
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_1861673
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2001 14:36 schreef sataN het volgende:
Ah ja, Yvonne mijn katten-probleem-oploster!
Ik heb een heel vreselijk probleem. Aangezien mijn geliefde ergens vandaan een kitten heeft meegenomen in een mayonaise-emmertje, kom ik regelmatig met een specimen dezer diersoort in aanraking.
Erg letterlijk ook, want het organisme doet herhaaldelijke aanvallen naar mijn (blote) tenen.
Het liefste als ik in bed lig, en het allerliefste op ongeschikte ogenblikken. Hij haalt uit, en klauwt met veel hartstocht zijn nageltjes in mijn voeten.
Vreemd genoeg doet hij dit alleen bij mijn voeten.
Terugkrabben helpt niet, en ik draag niet graag kaplaarzen in bed.
Wat te doen?
van je slaapkamer verboden terrein maken?
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_1861844
Nee, want dan liggen ze voor de slaapkamerdeur te janken.. Ander vraagje: ik heb drie katten, waarvan er eentje te dik is, en een ander te dun...die te dunne heeft geen zin in eten, die ander eet mij nog op, als ik te stil lig in bed....rara, wat nu?
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  woensdag 10 oktober 2001 @ 12:21:00 #42
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_1862191
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2001 23:51 schreef Sioux het volgende:
, elke keer als het kitten je tenen aanvalt(of als je ziet dat hij/zij dit wil gaan doen) hardop FOEI (of iets anders wat makkelijk in de mond ligt)zeggen.
[ontevredengemompelmode]nu moet ik ook al leren praten in mijn slaap[/ontevredengemompelmode]

(slaapkamer verboden terrein maken is ook geen oplossing, zolang er geen aparte slaapkamer is, hou even rekening met de huisvesting van arme studentjes!)

Frankly, my dear, I don't give a damn.
  woensdag 1 mei 2002 @ 22:05:13 #43
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_4031253
*stoft topic af*

Vraagje...............

Wie kan mij vertellen hoe ik kan voorkomen dat de kat op het aquarium springt/gaat zitten?
Voor de mensen die zich af vragen waarom? Omdat ik het niet wil hebben.

Hij is al wel zo ver dat 'ie weet dat als 'ie het doet als ik er bij ben, dat 'ie dan met de plantenspuit krijgt.
Dus doet 'ie het alleen als ik er niet ben.
Hoe ik dat weet? Het beest laat ooooveral haar achter, dus ik kan precies zien waar 'ie is geweest....

Voor de goede orde; Ik heb natuurlijk niets aan adviezen als dat ik het bovenop mijn aquarium vol moet gaan bouwen ofzo.

Anyone?

Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  woensdag 1 mei 2002 @ 22:08:13 #44
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_4031294
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 22:05 schreef Sjaakman het volgende:
*stoft topic af*

Vraagje...............

Wie kan mij vertellen hoe ik kan voorkomen dat de kat op het aquarium springt/gaat zitten?
Voor de mensen die zich af vragen waarom? Omdat ik het niet wil hebben.

Hij is al wel zo ver dat 'ie weet dat als 'ie het doet als ik er bij ben, dat 'ie dan met de plantenspuit krijgt.
Dus doet 'ie het alleen als ik er niet ben.
Hoe ik dat weet? Het beest laat ooooveral haar achter, dus ik kan precies zien waar 'ie is geweest....

Voor de goede orde; Ik heb natuurlijk niets aan adviezen als dat ik het bovenop mijn aquarium vol moet gaan bouwen ofzo.

Anyone?


Yvonne heeft in die 2 jaar nog geen vraag beantwoord

Kom op!! belofte maakt schuld

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  woensdag 1 mei 2002 @ 22:13:10 #45
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_4031378
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 22:08 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Yvonne heeft in die 2 jaar nog geen vraag beantwoord

Kom op!! belofte maakt schuld


Misschien wilde ze dat ook niet meer, gezien onderstaande reaktie...
quote:
Op maandag 08 oktober 2001 22:11 schreef yvonne het volgende:
Ow mijn god, ik dacht dat dit topic in de krochten verdwenen was

Bedankt Nipeng


Maar anders weet misschien iemand anders het...
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  woensdag 1 mei 2002 @ 22:16:05 #46
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_4031429
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 22:13 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Misschien wilde ze dat ook niet meer, gezien onderstaande reaktie...
[..]

Maar anders weet misschien iemand anders het...


SGOP!!!

Yvonne!!!

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  Admin woensdag 1 mei 2002 @ 23:33:17 #47
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_4032675
Neeeeeej

Nouw goed, tegen dat zitten op een aquarium is niets te doen, is nu eenmaal lekker warm, onze katten doen het ook.

Als je het niet wilt hebben als je er niet bent zul je de kat ergens anders moeten zetten.
Suc6

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 1 mei 2002 @ 23:34:17 #48
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_4032691
Ik heb ook een vraag: Hoe lang duurt het voor een kat zindelijk is? En is daarbij verschil tussen mannetjes en vrouwtjes?
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  Admin woensdag 1 mei 2002 @ 23:38:43 #49
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_4032752
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 23:34 schreef Marble het volgende:
Ik heb ook een vraag: Hoe lang duurt het voor een kat zindelijk is? En is daarbij verschil tussen mannetjes en vrouwtjes?
Als de kittens nog bij hun moeder zijn, leren ze van de moeder waar de kattenbak is, als ze in een nieuwe omgeving komen, nieuw huis bijv, moet jij ze leren waar de kattenbak is, meestal zijn ze dezelfde dag al zindelijk.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 1 mei 2002 @ 23:40:01 #50
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_4032770
Jeetje zo snel al?
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_4032823
Yvonne,

Weet je misschien hoe ik kan zorgen dat onze katten niet de hele tijd op de leunen van onze nieuwe banken gaan zitten. Eentje is nogal oud (16 jaar) en kwijlt daardoor. De nieuwe banken (de leuningen waar ze altijd op zitten) zien er na een aantal weken al niet meer uit!

Ik heb gehoord dat er een middeltje is dat je erop kan spuiten waardoor de kat er niet meer gaat zitten. Weet jij hier iets van?

Voor de oude kat hebben wij een stoeltje van lekker zachte stof gekocht, hier gaat hij echter niet op zitten! Nog tips daarvoor?

En tot slot, heb je misschien een antwoordje op deze vraag van mij (even een URL naar de topic waarin mijn vraag staat, anders een dubbelpost):
Allergisch voor lief klein schattig poesje... :{

Alvast heeeeeel hartelijk bedankt voor je hulp!

Strijd tegen de Mc Donaldisering van de media
  Admin woensdag 1 mei 2002 @ 23:44:25 #52
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_4032830
Katten zijn zeer zindelijke beestjes
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin woensdag 1 mei 2002 @ 23:47:05 #53
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_4032859
Morgen verder
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 1 mei 2002 @ 23:50:07 #54
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_4032894
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 23:33 schreef yvonne het volgende:
Neeeeeej

Nouw goed, tegen dat zitten op een aquarium is niets te doen, is nu eenmaal lekker warm, onze katten doen het ook.

Als je het niet wilt hebben als je er niet bent zul je de kat ergens anders moeten zetten.
Suc6


Dank voor je antwoord.

Sjaakman gaat op "kruistocht" en zal iets vinden/bedenken/regelen waardoor HIJ en NIET de kat zijn zin krijgt.
Op het moment dat ik iets voor elkaar gekregen heb, zal ik hier verslag uitbrengen.
"Fight the power"

Mochten er evengoed nog mensen zijn met goede ideeën, dan hoor ik die graag.

Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_4032969
Sjaakman,

Even wachten op het antwoord van Yvonne op deze vraag van mij:

quote:
Ik heb gehoord dat er een middeltje is dat je erop kan spuiten waardoor de kat er niet meer gaat zitten. Weet jij hier iets van?
Misschien is dat ook een goede oplossing voor jou?
Strijd tegen de Mc Donaldisering van de media
  donderdag 2 mei 2002 @ 00:05:21 #56
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_4033135
Belonen!!
Belonen is het beste redmiddel voor het afleren van ongewenst gedrag. Niet alleen bij katten overigens.

Als je de kat van het aquarium afhaalt en m vervolgens een snoepje geeft en dit de komende tijd consequent volhoudt, dan onthoudt hij (of zij) dit veel beter dan welke straf dan ook. Een warm aquarium of een leuning van een bank is nou eenmaal een lekker plekje en er moet wel iets heel fijns tegenover staan wil dat niet meer kunnen....

Na verloop van tijd kun je, door het uitspreken van dezelfde woorden (Goedzo! Jahh, heel goed! ed ) en af en toe het geven van een snoepje of andere beloning inclusief aai het gewenste gedrag (van het aquarium af!) in stand houden.

Succes!

prrrrr

If you're not confused, you're not paying attention
  † In Memoriam † donderdag 2 mei 2002 @ 00:13:07 #57
7074 moussy
kuttekop
pi_4033267
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 23:55 schreef snoeki het volgende:
Sjaakman,

Even wachten op het antwoord van Yvonne op deze vraag van mij:
[..]

Misschien is dat ook een goede oplossing voor jou?


Het lijkt mij niet zo slim om met spuitmiddeltjes in de buurt van je bak te komen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † donderdag 2 mei 2002 @ 00:16:14 #58
7074 moussy
kuttekop
pi_4033305
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 00:05 schreef Pridemeid het volgende:
Belonen!!
Belonen is het beste redmiddel voor het afleren van ongewenst gedrag. Niet alleen bij katten overigens.
Ik heb nog nooit een kat gezien met honden-gedrag (op deze manier dan)

Volhouden met de plantenspuit, het duurt ff , maar dan zie je wel resultaat.

Of als je het er voor over hebt, maak een ander warm plekje voor je kat. Met bijvoorbeeld die mini electrische dekentjes voor alleen je ruggedeelte.

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_4033356
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 23:43 schreef snoeki het volgende:

Voor de oude kat hebben wij een stoeltje van lekker zachte stof gekocht, hier gaat hij echter niet op zitten! Nog tips daarvoor?


Een oude trui erin leggen; hoeft niet schoon te zijn want poes houdt van lichaamsgeurtjes.
Ze hebben een hekel aan nieuwe dingen, zo geef je het iets bekends.

Succes.

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  donderdag 2 mei 2002 @ 01:21:48 #60
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_4034280
Ik moet zo slapen

Maar ik heb toch een vraag, Ik heb een kater die gisteren 2 jaar is geworden. Ja, ja, Tink ik ben het vergeten, maar de knuffels die jij hem gisteren hebt gegeven is zeker zijn verjaardag waard

Neway, Solo heeft de neiging om op de bank te plassen als ik boodschappen ga doen, als ik hem opsluit in de hal is er niet aan de hand maar ik wil Solo alle ruimte geven die hij kan krijgen. Heeft iemand hier een verklaring voor dat hij op de bank plast en nergens anders ??. Overigens als ik gewoon thuis ben gaat hij op de bak en die verschoon ik heel veel...

I'm getting too old for this....
pi_4035104
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2001 23:51 schreef Sioux het volgende:
Je kan natuurlijk ook de nageltjes knippen, dat vind je kleding(en dekbed) ook veel fijner.
Maar de kat niet.
Als je dit wilt doen dan wel naar de dierenarts en niet zelf gaan doen.
  Jubileum moderator donderdag 2 mei 2002 @ 10:36:28 #62
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4036123
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 04:25 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Maar de kat niet.
Als je dit wilt doen dan wel naar de dierenarts en niet zelf gaan doen.


Ik zou niet weten waarom je het niet zelf kan doen? Ik heb een speciaal schaartje gehaald bij de dierenarts, ik heb hem mij haarfijn laten uitleggen hoe het moet en ik doe het nu al jaren zelf hoor.
Het is niet zo moeilijk, je moet alleen niet in het leven knippen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 2 mei 2002 @ 14:14:46 #63
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_4039220
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 23:55 schreef snoeki het volgende:
Sjaakman,

Even wachten op het antwoord van Yvonne op deze vraag van mij:

Ik heb gehoord dat er een middeltje is dat je erop kan spuiten waardoor de kat er niet meer gaat zitten. Weet jij hier iets van?

Misschien is dat ook een goede oplossing voor jou?


Was ik vergeten te zeggen...
Dat spul ken ik, en heb ik.
Dat is een spuitbus met een vloeistof met een bepaalde geur.
Het nadeel van dat spul is dat een kat minder goed ruikt dan de mens, en het dus een aardig doordringend luchtje moet zijn, wil een kat er zich wat van aantrekken.
Daarbij komt dat de lucht zich niet kan beperken tot alleen maar dat ene ingespoten object, maar die lucht door de hele kamer hangt, waardoor de kat zich niet echt welkom voelt.

Thanx anyway.

Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  donderdag 2 mei 2002 @ 14:17:28 #64
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_4039266
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 00:05 schreef Pridemeid het volgende:
Belonen!!
Belonen is het beste redmiddel voor het afleren van ongewenst gedrag. Niet alleen bij katten overigens.

Als je de kat van het aquarium afhaalt en m vervolgens een snoepje geeft en dit de komende tijd consequent volhoudt,
< KNIP >


...dan denkt 'ie... Als ik een snoepje wil... Dan moet ik effe op het aquarium gaan zitten.
Of denk ik nu te simpel?
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  donderdag 2 mei 2002 @ 14:18:53 #65
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_4039287
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 00:16 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een kat gezien met honden-gedrag (op deze manier dan)

Volhouden met de plantenspuit, het duurt ff , maar dan zie je wel resultaat.


Die indruk heb ik ook...
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  donderdag 2 mei 2002 @ 14:36:39 #66
3498 Barb
Graduated Fool
pi_4039558
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 14:17 schreef Sjaakman het volgende:
...dan denkt 'ie... Als ik een snoepje wil... Dan moet ik effe op het aquarium gaan zitten.
Of denk ik nu te simpel?
Nee hoor, dat denkt ie inderdaad Maar ja, katten zitten gewoon graag de hoogte in en zeker als het een lekker warm plekje is.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  † In Memoriam † donderdag 2 mei 2002 @ 16:09:34 #67
7074 moussy
kuttekop
pi_4041165
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 14:14 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Was ik vergeten te zeggen...
Dat spul ken ik, en heb ik.
Dat is een spuitbus met een vloeistof met een bepaalde geur.
Het nadeel van dat spul is dat een kat minder goed ruikt dan de mens, en het dus een aardig doordringend luchtje moet zijn, wil een kat er zich wat van aantrekken.
Daarbij komt dat de lucht zich niet kan beperken tot alleen maar dat ene ingespoten object, maar die lucht door de hele kamer hangt, waardoor de kat zich niet echt welkom voelt.

Thanx anyway.


Ik vind dit net zoals de tijgerpoep in je tuin stooien klinken.

Als er steeds katten in je mooie tuintje zitten, waar jij in de zomer van wilt genieten zou je tijgerpoep ( te halen bij een circus of een chemish nagemaakt goedje bij het tuincentrum) in je tuin moeten strooien. Wedden dat jij je tuin ook uitvliegt en dan niet omdat de geur dominant is aan jouw poepie die je laat, nee omdat je gewoon vergaat van de meur !!

Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 2 mei 2002 @ 21:07:09 #68
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4045440
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 01:21 schreef Havoc het volgende:
Heeft iemand hier een verklaring voor dat hij op de bank plast en nergens anders ??. Overigens als ik gewoon thuis ben gaat hij op de bak en die verschoon ik heel veel...
Omdat ie ook op de vorige bank zeek, schatje.... Beest is geconditioneerd, die denkt, bank, baas weg, plassen maar!

* Leah is bang dat je dat er niet meer uit krijgt.

En die bank hoef ik niet meer terug

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 21 juli 2002 @ 22:41:36 #69
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_5103542
Wij hebben ook een zindelijkheidsprobleempje met onze poes. Zo'n 90% van de tijd doet ze haar behoefte op de bak. Maar zo'n één keer per dag doet ze haar behoefte buiten de bak, wel consequent op dezelfde plek.

Straffen (de plantenspuit als je haar betrapt), belonen, laten zien waar de bak staat, de bak op die plek neerzetten, kat regelmatig op de bak zetten, uitwerpselen in de bak leggen zodat deze 'haar' lucht krijgt etc. etc. Het heeft allemaal een dag of twee effect en dan ligt er weer een plasje.

Ik las in deze, en in andere topics, nog wat andere suggesties zoals het strooien van peper en het neerleggen van zilverfolie. Dat gaan we nu ook proberen.

Heeft iemand anders hier echter ervaring mee? En, nog interessanter, een eventuele oplossing?

Eventuele relevante informatie. we hebben één gecastreerde kater van twee jaar. De andere, degene waar het om gaat, is een poesje van 12 weken oud. We hebben twee kattenbakken, maar ze gebruiken beiden allebei de bakken.

And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  zondag 21 juli 2002 @ 22:46:21 #70
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_5103625
Mijn kat kan niet meer miauwen :S
Ze probeert het wel, maar dan komt er geen geluid, of soms een heel klein ietsie pietsie beetje.
Gisteren moest ze ook half kokhalzen of zoiets, alsof er zeg maar een haarbal uitmoest, kwam alleen niks.

Is ze nu gewoon schor ofzo?

Ze eet ook de snoepjes niet meer waar ze normaal op is, maar verder merk ik niks raars aan d'r.

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 22 juli 2002 @ 07:28:36 #71
2165 Sanseveria
Op de uitkijk
pi_5106589
quote:
Op zondag 21 juli 2002 22:46 schreef texelonia het volgende:
Mijn kat kan niet meer miauwen :S
Ze probeert het wel, maar dan komt er geen geluid, of soms een heel klein ietsie pietsie beetje.
Gisteren moest ze ook half kokhalzen of zoiets, alsof er zeg maar een haarbal uitmoest, kwam alleen niks.

Is ze nu gewoon schor ofzo?

Ze eet ook de snoepjes niet meer waar ze normaal op is, maar verder merk ik niks raars aan d'r.


Onze poes heeft precies hetzelfde gehad en toen had ze een keelontsteking. Morgen even naar de dierenarts, dan weet je het zeker en krijg je antibiotica mee.
  maandag 22 juli 2002 @ 07:36:17 #72
8372 Bastard
Persona non grata
pi_5106596
quote:
Op zondag 21 juli 2002 22:46 schreef texelonia het volgende:
Mijn kat kan niet meer miauwen :S
Ze probeert het wel, maar dan komt er geen geluid, of soms een heel klein ietsie pietsie beetje.
Gisteren moest ze ook half kokhalzen of zoiets, alsof er zeg maar een haarbal uitmoest, kwam alleen niks.

Is ze nu gewoon schor ofzo?

Ze eet ook de snoepjes niet meer waar ze normaal op is, maar verder merk ik niks raars aan d'r.


Ik weet niet hoe oud je poes is maar bij mijn poes hield het kunnen mauwen op bij een jaar of 12.. Alleen maar een beetje lucht wat er uit kwam.
The truth was in here.
  Admin maandag 22 juli 2002 @ 07:54:43 #73
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_5106633
Mijn god, loopt dit topic nog?
Het lijkt op een keelontsteking, even naar de dierenarts gaan
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 22 juli 2002 @ 08:15:28 #74
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_5106698
quote:
Op maandag 22 juli 2002 07:54 schreef yvonne het volgende:
Mijn god, loopt dit topic nog?
Nu je dit topic toch weer gevonden hebt, heb je ook nog een antwoord op mijn vraag? (zie een paar posts terug)

Overigens heeft het strooien van peper vannacht geholpen. Ben benieuwd of 't nog steeds droog is als we vanaaf uit 't werk komen.

And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  Admin maandag 22 juli 2002 @ 08:21:55 #75
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_5106724
Ja, heb ik een oplossing voor, idd peper helpt, zilverpapier helpt ook, maar wat echt effectief is en blijft is het middel:
Feliway.
Beetje duur maar zeer effectief, wij hebben er een her en der piesende kater mee heropgevoed!!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 22 juli 2002 @ 08:23:43 #76
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_5106732
quote:
Op maandag 22 juli 2002 08:21 schreef yvonne het volgende:
Feliway.
Beetje duur maar zeer effectief, wij hebben er een her en der piesende kater mee heropgevoed!!
Wat voor middel is dat?
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_5111598
quote:
Op maandag 22 juli 2002 07:54 schreef yvonne het volgende:
Mijn god, loopt dit topic nog?
Het lijkt op een keelontsteking, even naar de dierenarts gaan
Ik had een lol vanacht om je openings post!! NEWBIE!!
twee dochters
  maandag 22 juli 2002 @ 17:47:13 #78
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_5112213
Handig topique!

Moet zondag een poesie laten integreren in het huis van Sjaak. Ben benieuwd.

  dinsdag 23 juli 2002 @ 09:35:39 #79
1687 poep
praat geen poep
pi_5118929
nog een vraagje: mijn kater van 7 is al jaren gesterriliseerd en het is een binnenkat. Hoe krijg ik hem dikker? hij rent niet als een gek door mijn flat, brokjes krijgt hij genoeg, vlees af en toe want als hij daar teveel van krijgt gaat hij spugen... Verder is het een vreselijke snoepert, hij schooit verschrikkelijk nog erger dan een hond, hij vreet alles, van rauwe aardappels tot chips!
Maar dik worden lukt niet!
houdt van spannend...
  Admin dinsdag 23 juli 2002 @ 09:38:03 #80
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_5118945
Hoeft ook niet, een dikke kat is net als dikke mensen niet gezond.
Weeg hem eens?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 23 juli 2002 @ 09:38:32 #81
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_5118947
quote:
Op maandag 22 juli 2002 17:47 schreef micha het volgende:
Handig topique!

Moet zondag een poesie laten integreren in het huis van Sjaak. Ben benieuwd.


Jonge kat, oude kat?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 23 juli 2002 @ 09:53:41 #82
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_5119020
quote:
Op maandag 22 juli 2002 16:50 schreef Rooiegrapjas het volgende:

[..]

Ik had een lol vanacht om je openings post!! NEWBIE!!


Ja, lach maar
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 23 juli 2002 @ 11:03:43 #83
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_5119410
Oke .. onze katten zijn dus voor het eerst van hun leven buiten geweest en wel op het balkon . Ja sinds we verhuist zijn mogen ze op het balkon. Nu lijkt de ene kat wel een hond ,aangezien hij als hij buiten is direct over de vloer gaat rollen.. Is dit normaal ..(dat beest spoorde sowieso al niet)

Mike &
Tyson
Het valt trouwens wel mee dat ze niet weglopen maar gewoon netjes in de buurt blijven en geen gekke dingen uitvreten. Sterker nog na een tijdje zijn ze het zat en gaan gewoon naar binnen of liggen gewoon in de zon te slapen.

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Dreamer op 23-07-2002 18:50]

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  dinsdag 23 juli 2002 @ 14:13:04 #84
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_5121432
quote:
Op dinsdag 23 juli 2002 11:03 schreef Lord Dreamer het volgende:
Oke .. onze katten zijn dus voor het eerst van hun leven buiten geweest en wel op het balkon . Ja sinds we verhuist zijn mogen ze op het balkon. Nu lijkt de ene kat wel een hond ,aangezien hij als hij buiten is direct over de vloer gaat rollen.. Is dit normaal ..(dat beest spoorde sowieso al niet)

Het valt trouwens wel mee dat ze niet weglopen maar gewoon netjes in de buurt blijven en geen gekke dingen uitvreten. Sterker nog na een tijdje zijn ze het zat en gaan gewoon naar binnen of liggen gewoon in de zon te slapen.


Mijn kat doet dat ook altijd Lekkerdoor het zand, en dan ga je d'r 'schoonaaien' en even later doet ze het weer
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 23 juli 2002 @ 14:26:22 #85
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_5121650
Ik heb hier nu al anderhalve week 2 katten thuis, 1 ervan is niet van mij (het zijn broertjes) en die gaat vandaag terug naar z'n baasje (die was op vakantie).
Maar ze spelen heel veel met elkaar en hebben het erg naar hun zin, hij kan niet naar buiten want ik zit op een flat, gaat dat nou wel goed als hij op z'n 1tje is, of gaat hij z'n broertje erg missen?

[Dit bericht is gewijzigd door Spina1 op 23-07-2002 14:26]

  dinsdag 23 juli 2002 @ 14:26:41 #86
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_5121656
-foutje-
pi_5122676
hee wat een leuk topic zeg!!
dan ga ik ook maar even een vraagje stellen

Zouden die vlooiendruppeltjes nou écht werken??
Ik heb er zo mijn twijfels over...

  dinsdag 23 juli 2002 @ 20:43:03 #88
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_5126219
vlooiendruppeltjes ?? inwendig gebruik of druppeltjes voor op de huid ?
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  Admin dinsdag 23 juli 2002 @ 22:10:55 #89
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_5127543
quote:
Op dinsdag 23 juli 2002 15:53 schreef Freaky_pauwie het volgende:
hee wat een leuk topic zeg!!
dan ga ik ook maar even een vraagje stellen

Zouden die vlooiendruppeltjes nou écht werken??
Ik heb er zo mijn twijfels over...


Er is maar 1 middel wat geweldig helpt!! Duur, maar zeer werkzaam!
Frontline spray.
Kat in nekvel, buik 1x sprayen, en rug 1x sprayen, vlooien vallen er gelijk af. Superspul.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_5130640
quote:
Op dinsdag 23 juli 2002 22:10 schreef yvonne het volgende:

[..]

Er is maar 1 middel wat geweldig helpt!! Duur, maar zeer werkzaam!
Frontline spray.
Kat in nekvel, buik 1x sprayen, en rug 1x sprayen, vlooien vallen er gelijk af. Superspul.


gelijk dood neem ik aan, of zijn ze nog levend??
Maar het helpt dus echt?
Kheb nu inwendig, dat ie in zn bekje moet nemen 2x in de week ofzo.. maar vroeg me af of het helpt
  Admin woensdag 24 juli 2002 @ 08:40:06 #91
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_5130650
Dood of bijna dood, helpt echt perfect!!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 24 juli 2002 @ 10:03:38 #92
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_5131048
Yup, helpt niets beters tegen vlooien dan frontline,
die kleine van mij zat onder, binnen een uur had ze geen vlo meer
doei
  donderdag 25 juli 2002 @ 05:18:17 #93
8372 Bastard
Persona non grata
pi_5142622
quote:
Op dinsdag 23 juli 2002 22:10 schreef yvonne het volgende:

[..]

Er is maar 1 middel wat geweldig helpt!! Duur, maar zeer werkzaam!
Frontline spray.
Kat in nekvel, buik 1x sprayen, en rug 1x sprayen, vlooien vallen er gelijk af. Superspul.


Euhm, mijn rooie 12 kilo wegende Gijs kun je niet bij zn nekvel oppakken laat staan onder spuiten, of je moet een doodswens hebben....

Maar ff langs de sportschool gaan en een brede gast inhuren denk ik .

The truth was in here.
  donderdag 25 juli 2002 @ 05:53:20 #94
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_5142628
quote:
Op vrijdag 10 december 1999 19:46 schreef yvonne het volgende:
hallo, ik ben Yvonne.Bezitster van 12! katten . mijn hele leven heb ik al katten gehad en met en voor katten gewerkt.Ik heb dus enige ervaring met deze schatjes.Heb je vragen of wil je gewoon je hart luchten over deze "lieve schattige" beestjes dan kan dat hier! Ik ben geen biologe ofzo, meer een soort "ervaringsdeskundige"(bestaat dat?),maar zal je vragen naar eer en geweten beantwoorden.Zie jullie reacties tegemoet[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Agossie...

Je interpunctie is er in de tussentijd wel op vooruit gegaan.

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_5143075
Wij hebben een nieuw poesje heel lief enz
En die heeft vannacht bij mij op bed geslapen wel zo veilig want er loopt ook nog een andere kat rond.....

Maja nu heeft ie 2x op me bed gezeken en kan ie niet gewoon naar z'n bak lopen
Ik heb em ook al een paar keer in z'n bak gezet maar dat helpt niet

Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_5143091
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 09:26 schreef MasterDisaster het volgende:
Wij hebben een nieuw poesje heel lief enz
En die heeft vannacht bij mij op bed geslapen wel zo veilig want er loopt ook nog een andere kat rond.....

Maja nu heeft ie 2x op me bed gezeken en kan ie niet gewoon naar z'n bak lopen
Ik heb em ook al een paar keer in z'n bak gezet maar dat helpt niet


Misschien iets te jong nog ? 6 weken is imho wel jong om z'n nestje te verlaten, misschien heeft hij/zij niet alles meegekregen van moeder ?
  donderdag 25 juli 2002 @ 09:29:39 #97
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_5143099
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 09:28 schreef gepparidoga het volgende:

[..]

Misschien iets te jong nog ? 6 weken is imho wel jong om z'n nestje te verlaten, misschien heeft hij/zij niet alles meegekregen van moeder ?


Ja, volgens mij was het 8 weken (in ieder geval wel bij honden).
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 25 juli 2002 @ 09:30:37 #98
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_5143109
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 09:26 schreef MasterDisaster het volgende:
Wij hebben een nieuw poesje heel lief enz
En die heeft vannacht bij mij op bed geslapen wel zo veilig want er loopt ook nog een andere kat rond.....

Maja nu heeft ie 2x op me bed gezeken en kan ie niet gewoon naar z'n bak lopen
Ik heb em ook al een paar keer in z'n bak gezet maar dat helpt niet


Maar lees het topic ff door, volgens mij zijn dit soort problemen al behandeld door dr. Pippie Yvonne..
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_5143740
Weet je ook iets over blaasgruis of kan ik daarvoor beter bij een dierenarts zijn?

1 van mijn katten is 1,5 jaar geleden bijna overleden door blaasgruis. Gelukkig waren we er op tijd bij. Nu eten alle katten speciaal voer tegen blaasgruis (IAMS).

Maarrrr, hoe zit het met vlees? Krijgen katten daar ook blaasgruis van? Kan ik ze evt. 's avonds een klein beetje vlees geven (vorkje of zo).

Als je het niet zeker weet zeg het dan, want ik neem liever geen risico's.

  dinsdag 30 juli 2002 @ 08:27:07 #100
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_5198866
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 23:38 schreef yvonne het volgende:
Als de kittens nog bij hun moeder zijn, leren ze van de moeder waar de kattenbak is, als ze in een nieuwe omgeving komen, nieuw huis bijv, moet jij ze leren waar de kattenbak is, meestal zijn ze dezelfde dag al zindelijk.
Micha heeft sinds zondagavond een nieuw beest erbij, en heb d'r af en toe op de bak gezet, maar ze wist niet hoe gauw ze daar weer uit moest komen. Net heeft ze op bed geplast En ik wil dus niet weten waar ze nog meer "iets" gedaan heeft...
Dus hoe kan zij leren dat ze d'r behoefte in die bak moet doen dan?
  dinsdag 30 juli 2002 @ 08:47:28 #101
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_5198928
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 08:27 schreef micha het volgende:
Micha heeft sinds zondagavond een nieuw beest erbij, en heb d'r af en toe op de bak gezet, maar ze wist niet hoe gauw ze daar weer uit moest komen. Net heeft ze op bed geplast En ik wil dus niet weten waar ze nog meer "iets" gedaan heeft...
Dus hoe kan zij leren dat ze d'r behoefte in die bak moet doen dan?
Blijkbaar is af en toe niet genoeg in dit geval. Met onze jongste aanwinst had ik de ervaring dat als ik haar op de bak zette dat ze niet wist hoe snel ze weer weg moest komen. Als ik haar continu terug op de bak zette dan kon ze na een keer of 3 à 4 opeens wel haar behoefte doen.

Belangrijk is ook dat je haar regelmatig op de bak zet. Indien mogelijk, één of meerdere keren per uur. Zelf deed ik het in ieder geval voor ik naar mijn werk ging, direct als ik thuis kwam en vlak voor ik ging slapen.

Mocht ze ondanks alles toch haar behoefte op andere plekken doen, bestrooi deze plekken dan met peper. (niet echt relekst als het je bed is ) Bij ons werkte dat perfect.

Als je er achter komt dat ze ergens 'iets' meer heeft gedaan, wil het ook nog wel eens helpen als je dit 'iets' in de bak legt. Met een beetje geluk herkent ze haar eigen lucht en doet ze de keer daarop haar behoefte in de bak.

Succes!

And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  dinsdag 30 juli 2002 @ 08:55:46 #102
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_5198954
Kan ook zijn dat de vorige eigenaars een ander merk kattebakvulling gebruikten, en de kat "jouw" merk niet herkent als kattebak of niet prettig vindt ruiken/voelen.

Probeer er achter te komen welk merk zij gebruikten en meng dat in steeds kleiner wordende porties door het nieuwe spul.

Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  dinsdag 30 juli 2002 @ 08:59:44 #103
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_5198965
Okay bedankt voor jullie reacties. D'r loopt hier ook een andere kat rond, dus misschien helkpt het als ik de kattenbak verschoon, ga ik ook even proberen..
  dinsdag 30 juli 2002 @ 09:45:42 #104
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_5199235
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!! Ze is op de bak geweest!!!!!!
pi_5200074
Handig zo'n kattentopic..
Ik heb ook een vraagje. Mijn vriend en ik wonen in een appartement op de eerste verdieping. We hebben ook sinds een jaar of vier een kat. Schat van een beest. Alleen sinds een tijdje heeft ie de vervelende neiging om 's nachts rond een uur of vier heel erg vervelend te gaan doen. Miauwen, rondrennen, bij je op bed springen om geaait te worden, en als je dan aait krijg je een haal...

Iemand enig idee wat er aan de hand is? Hij heeft een schone bak, genoeg eten en drinken, dus daar kan het niet aan liggen.. Als iemand wat tips heeft wat we kunnen doen dan graag, slaap toch graag een nachtje lekker door

  dinsdag 30 juli 2002 @ 11:41:08 #106
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_5200322
Sjaak was eerst ook zo. Maar op een gegeven moment was ie door het raam naar buiten gegaan (ook 1e verdieping) en was ie tijdje weg maar kwam dus wel weer terug. Sindsdien gaat ie regelmatig naar buiten en daar raakt ie blijkbaar al aardig wat energie kwijt, want nu issie altijd heel rustig 's nachts.
Nou zit er hier niet echt een drukke weg in de buurt, weet niet hoe dat bij jullie zit.
pi_5200378
Ik wou dat onze kat naar buiten kon.. We hebben op de begane grond een eigen kantoor, met tuin, dus de kat kan in principe zo naar buiten.. Maar.... Onze buurvrouw heeft 4 katten (of 3 poezen en een kat, ik weet het niet precies) en onze kat en haar katten kunnen niet met elkaar opschieten. Onze kat is een tijdje naar buiten geweest, maar dat was dus altijd vechten. Nu had ik zoiets van jullie zoeken het maar uit, maar de buurvrouw vond het altijd zo erg, dus hebben we besloten onze kat dan maar binnen te houden. Hij kan wel op de eerste verdieping op het balkon, maar da's ook niet erg groot.
Dus helaas, naar buiten om zijn energie kwijt te raken is geen optie.
  donderdag 1 augustus 2002 @ 20:40:54 #108
11502 nipeng
The last ride is free
pi_5233437
We hebben sinds kort een 2e kat.

Buggrit heet ze.
Het is ook een sphynx net als Batcat.

  vrijdag 2 augustus 2002 @ 03:06:10 #109
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_5237979
Na de vakantie van Iteejer en Yvonne ben ik het bezit van 2 jonge katjes. Zindelijk zijn ze al..
Dat hebben ze van mams geleerd.
Maar... Gaan ze bij mij dan ook op de bak?
Is het mss slim om wat oud (ruikend) grid mee te nemen naar hun nieuw huisje? Iets als oude vertrouwde geur?
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  Moderator / Miss SHO vrijdag 2 augustus 2002 @ 03:12:00 #110
22592 crew  Ole
pi_5238016
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 11:47 schreef Hezhi het volgende:
Ik wou dat onze kat naar buiten kon.. We hebben op de begane grond een eigen kantoor, met tuin, dus de kat kan in principe zo naar buiten.. Maar.... Onze buurvrouw heeft 4 katten (of 3 poezen en een kat, ik weet het niet precies) en onze kat en haar katten kunnen niet met elkaar opschieten. Onze kat is een tijdje naar buiten geweest, maar dat was dus altijd vechten. Nu had ik zoiets van jullie zoeken het maar uit, maar de buurvrouw vond het altijd zo erg, dus hebben we besloten onze kat dan maar binnen te houden. Hij kan wel op de eerste verdieping op het balkon, maar da's ook niet erg groot.
Dus helaas, naar buiten om zijn energie kwijt te raken is geen optie.
Ik zou ook zeggen: laat ze het maar even een paar weekjes uitzoeken hoor! als jou kat wel bij jullie naar binnen kan!
Mijn kat is ook zo geweest (wakker maken en zo..) toen hij nog niet naar buiten kon.. Toen heb ik er een kleine bijgenomen, maar wel omdat ik wist dat ze binnen een jaar (verhuizing) wel naar buiten konden.


Maar katten zullen elkaar echt niet doodmaken! laat ze maar uitvechten wie de baas is lijkt me.

Succes iig

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_5238042
Mijn kat..doet t volgende:

Brengt mij de muis..begint te miauwen en vraagt daarmee of ik de muis weg wil gooien.
Zodra ik de muis weggooi, sprint ie erachteraan en brengt hem terug bij me.
Dit kan hij een aantal keer achtermekaar doen
Ik vind dit nogal apart gedrag..aangezien alleen honden dit doen,lijkt mij?
Heeft iemand dit gedrag eerder bij katten gezien?

“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  Moderator / Miss SHO vrijdag 2 augustus 2002 @ 03:21:26 #112
22592 crew  Ole
pi_5238068
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 03:16 schreef Brennie het volgende:
Mijn kat..doet t volgende:

Brengt mij de muis..begint te miauwen en vraagt daarmee of ik de muis weg wil gooien.
Zodra ik de muis weggooi, sprint ie erachteraan en brengt hem terug bij me.
Dit kan hij een aantal keer achtermekaar doen
Ik vind dit nogal apart gedrag..aangezien alleen honden dit doen,lijkt mij?
Heeft iemand dit gedrag eerder bij katten gezien?


yep!, doet één van mijn katten ook, maar dan met plastic ringetjes van melkflessen! beter dan een hond die ik ooit had!

Komt het echt naar me toe brengen, of als ik in bed lig dan legt hij het gewoon in mijn hand! Leuk spel vindt ie dat! Dat kan hij echt meer dan een kwartier volhouden...

Een kat van een vriendin van mij doet dat ook (zij wees mij erop dat mijn kat ook zat te wachten tot ik zijn speeltje weggooide!)

[Dit bericht is gewijzigd door Ole op 02-08-2002 03:27]

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_5238201
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 03:21 schreef Ole het volgende:

[..]

yep!, doet één van mijn katten ook, maar dan met plastic ringetjes van melkflessen! beter dan een hond die ik ooit had!

Komt het echt naar me toe brengen, of als ik in bed lig dan legt hij het gewoon in mijn hand! Leuk spel vindt ie dat! Dat kan hij echt meer dan een kwartier volhouden...

Een kat van een vriendin van mij doet dat ook (zij wees mij erop dat mijn kat ook zat te wachten tot ik zijn speeltje weggooide!)


Leuk om te horen dat meer katten dit doen
Ik wist niet wat ik zag..toen de kat t voor t eerst deed
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 09:49:52 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_5239042
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 03:16 schreef Brennie het volgende:
Mijn kat..doet t volgende:

Brengt mij de muis..begint te miauwen en vraagt daarmee of ik de muis weg wil gooien.
Zodra ik de muis weggooi, sprint ie erachteraan en brengt hem terug bij me.
Dit kan hij een aantal keer achtermekaar doen
Ik vind dit nogal apart gedrag..aangezien alleen honden dit doen,lijkt mij?
Heeft iemand dit gedrag eerder bij katten gezien?


Ja, mijn kleine zwarte monster doet dit idd ook. Ik wist niet wat ik zag.
***
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 18:00:50 #115
11502 nipeng
The last ride is free
pi_5244887
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 03:16 schreef Brennie het volgende:
Mijn kat..doet t volgende:

Brengt mij de muis..begint te miauwen en vraagt daarmee of ik de muis weg wil gooien.


Wij hebben ooit eens een kat gehad die dat deed met propjes.
Erg leuk is dat.
pi_5316565
Ik heb een vraag: mijn kat komt me af en toe miauwend halen..als ik er dan achteraan ga, gaattie brokjes zitten eten En als ik dan weer wegloop, begint het hele gedoe weer van voren af aan. Waarom doen katten dat?
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_5316735
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2002 09:56 schreef Catootje het volgende:
Ik heb een vraag: mijn kat komt me af en toe miauwend halen..als ik er dan achteraan ga, gaattie brokjes zitten eten En als ik dan weer wegloop, begint het hele gedoe weer van voren af aan. Waarom doen katten dat?
Catoot!
Dat doet onze Gijs ook!
Alleen moet ik 'm zelfs eerst vastpakken/aaien voordat 'ie begint te eten; of eerst met m'n vingers door de brokjes graaien.
En dan zittie nageltjes-in-nageltjes-uit tevreden te smullen.

Volgens mij is het 'babygedrag', want hij eet nóoit alleen, als z'n moeder gaat eten hobbelt hij er altijd achteraan.

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_5323639
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2002 10:17 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Catoot!
Dat doet onze Gijs ook!
Alleen moet ik 'm zelfs eerst vastpakken/aaien voordat 'ie begint te eten; of eerst met m'n vingers door de brokjes graaien.
En dan zittie nageltjes-in-nageltjes-uit tevreden te smullen.

Volgens mij is het 'babygedrag', want hij eet nóoit alleen, als z'n moeder gaat eten hobbelt hij er altijd achteraan.


WOman! (misschien zijn we surrogaatmoeders?)
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_5324631
YESSSSSSSSS Het ziet er naar uit dat het gekriebel, pijn, gesjaggerijn voor mijn poezebeest voorbij is !!!

Tnx to Yvonne en haar gouden tip : Frontline
Ik raad het iedereen aan.

shine on you crazy diamond
pi_5324657
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2002 09:56 schreef Catootje het volgende:
Ik heb een vraag: mijn kat komt me af en toe miauwend halen..als ik er dan achteraan ga, gaattie brokjes zitten eten En als ik dan weer wegloop, begint het hele gedoe weer van voren af aan. Waarom doen katten dat?
Dat doen allebei mijn katten. Het liefst zouden ze alles op eten waar ik bij sta (ja ik ben niet gek ).
pi_5343780
De kat van mijn ouders (4 maanden oud) vind het leuk om het bakje met brokjes overhoop te gooien en de brokjes dan van de grond te eten. Waarom doet ze dat?

O(+&gt; There's so much hate goin' round. Hard to not let it get you down. Least we can do is make a joyful sound.
pi_5343816
Hallo, over zo'n 4 a 5 weken krijgen we gezinsuitbreiding. Er komt dan namelijk een nieuw katje bij. We hebben er nu al één, die is nu ongeveer 9 maanden. Hoe kunnen we het nieuwe katje nu het beste introduceren bij de 'oude' kat?
  zondag 11 augustus 2002 @ 21:50:41 #123
2297 Rhiannon
The Witches Voice
pi_5343830
Mijn kat heeft zich een grote vuilniszak toegeeigend.
Hier gaat hij steeds in liggen.

Wil hij me daar iets mee vertellen?

With innocence within ourselves we sing the same old song
And you will take my hand and make believe it's wonderland.
Je m'en fou, petit chou.
  zondag 11 augustus 2002 @ 22:19:29 #124
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_5344191
quote:
Op zondag 11 augustus 2002 21:47 schreef Bigsmile het volgende:
De kat van mijn ouders (4 maanden oud) vind het leuk om het bakje met brokjes overhoop te gooien en de brokjes dan van de grond te eten. Waarom doet ze dat?


Misschien vindt ze het bakje te diep/te scherpe randjes/niet lekker ruiken - kreeg ze bij de vorige eigenaar misschien haar eten op een schoteltje?
quote:
Op zondag 11 augustus 2002 21:50 schreef Rhiannon het volgende:
Mijn kat heeft zich een grote vuilniszak toegeeigend.
Hier gaat hij steeds in liggen.

Wil hij me daar iets mee vertellen?


Waarschijnlijk vindt hij het geritsel gewoon leuk. Sommige katten vinden het ook fijn om op kranten te gaan liggen. In de dierenwinkel heb je wel speciale "ritselzakken" die natuurlijk en stuk veiliger (maar wel duurder) zijn dan vuilniszakken!
quote:
Op zondag 11 augustus 2002 21:50 schreef Sonho het volgende:
Hallo, over zo'n 4 a 5 weken krijgen we gezinsuitbreiding. Er komt dan namelijk een nieuw katje bij. We hebben er nu al één, die is nu ongeveer 9 maanden. Hoe kunnen we het nieuwe katje nu het beste introduceren bij de 'oude' kat?
Verschillende manieren mogelijk.
1) Langzame methode - zet ze allebei in een aparte kamer. Wissel de katten na een dag om (laat mandjes en dergelijke achter). Na nog een dag weer wisselen zodat ze aan elkaars geur gewend raken. Na een paar dagen de deuren open zetten.
2) Snelle methode a) Zet de katten op voor beiden neutraal terrein - dus een ruimte waar ze geen van beiden ooit eerder zijn geweest en laat ze kennis met elkaar maken
3) Snelle methode b) Zet de katten gewoon bij elkaar. Over het algemeen worden kittens wel geaccepteerd door oudere katten.

In alle gevallen geldt:
Ze moeten zelf de hierarchie bepalen. Niet mee bemoeien tenzij er echt veel bloed gaat vloeien. Vooral niet het kitten in bescherming nemen, de oude kat voelt dat er een indringer op zijn territorium is en als het baasje dan ook nog eens partij kiest voor de nieuwe voelt' ie zich extra onzeker.

Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 11 augustus 2002 @ 22:46:15 #125
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_5344608
quote:
Op zondag 11 augustus 2002 21:50 schreef Rhiannon het volgende:
Mijn kat heeft zich een grote vuilniszak toegeeigend.
Hier gaat hij steeds in liggen.

Wil hij me daar iets mee vertellen?


Ritselen is gewoon leuk! Je kunt hem voor de veiligheid een papieren zak of tas geven. In het laatste geval wel even de hengsels doorknippen, zodat hij daar niet in verstrikt kan raken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 12 augustus 2002 @ 06:58:44 #126
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_5347402
Oke, dit is echt een serieuze vraag...

Mijn vriend heeft twee katten, een echte binnenkat een een aanloop-buiten-vechtersbaas.
Maar mijn vriend moet zijn huis uit en heeft nog geen ander huis. Hijzelf logeert nu overal en nergens, en hij heeft zijn katten ondergebracht bij zijn ouders. Echter, die doen nogal moeilijk.
Hij heeft ze gevraagd de katten voor dat maandje gewoon binnen te houden, omdat hij erg bang is dat ze terug naar huis gaan lopen. (en dan weg zijn, omdat straks het huis gesloopt gaat worden en ze niets terug kunnen vinden, of onderweg geschept worden door een auto)
Hij dacht dat hij alles goed had geregeld, maar nu willen zijn ouders ze per se toch naar buiten doen.
Ze hebben al een tuigje gekocht en daarin laten ze nu de ene kat uit. (de andere kat verzet zich zo heftig tegen het tuigje dat ze hem niet uit kunnen laten)
Volgende week willen ze ze sowieso naar buiten doen omdat ze hebben gehoord dat een kat na 10 dagen al helemaal gewend is aan zijn nieuwe adres.
Maar ze hebben niet eens een kattenluik! Hoe moet dat beest weer binnenkomen?

Goed, konden we ze maar ergens anders brengen, maar dat lukt dus niet. (ik ben in het bezit van rat en honden, we matchen niet echt qua dieren)

Is hier iemand die ervaring heeft met katten verhuizen? Hoe lang binnenhouden?
Ik hoop echt maar dat het goed gaat...

Frankly, my dear, I don't give a damn.
  maandag 12 augustus 2002 @ 17:01:35 #127
14790 EvilFaith
zie signature
pi_5352969
Hoi vraagje, kheb sinds eergister een jong katje gekregen, hij is 8weken en echt heel lief enzo maar nu zit er steeds allemaal groen spul bij zijn ogen, hij traant veel en afentoe lijkt he net of ze oogjes niet meer open kunnen, kvind het best eng, iemand hier ervaring mee en weet wat het is?


Kga ook naar de dierenarts mar kben toch best bang dus misschien dat iemand hier alvast iets weet...?

sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_5353014
je moet met je jonge katje sowieso even naar de dierenarts. Vanwege de prikjes voor katten- en niesziekte. En ik denk ook dat hij/zij ontwormd moet worden.

Je kunt proberen met wat steriel water en een compresje die oogjes schoon te maken. Maar toch ermee naar de dierenarts.

pi_5354774
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 06:58 schreef sataN het volgende:
Oke, dit is echt een serieuze vraag...
Is hier iemand die ervaring heeft met katten verhuizen? Hoe lang binnenhouden?
Ik hoop echt maar dat het goed gaat...
je moet ze minimaal 2 weken binnenhouden, en daarna erg langzaam laten wennen aan de nieuwe omgeving. Na een week of twee huisarrest kun je beginnen je kat elke dag even buiten te laten - onder toezicht. Zorg ervoor dat hij van te voren een bandje om heeft met je telefoonnummer en het nieuwe adres. Als hij aan een tuigje is gewend kun je hem eerst aan een lange lijn de tuin en de directe omgeving laten verkennen...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_5354800
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 17:04 schreef Sanshine het volgende:
je moet met je jonge katje sowieso even naar de dierenarts. Vanwege de prikjes voor katten- en niesziekte. En ik denk ook dat hij/zij ontwormd moet worden.
inderdaad, zo snel mogelijk naar de dierenarts voor een standaard checkup, inentingen etc. En die oogjes zouden inderdaad op niesziekte kunnen duiden, dan is het al helemaal van belang dat je er snel bij bent...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 12 augustus 2002 @ 19:31:27 #131
2297 Rhiannon
The Witches Voice
pi_5355147
quote:
Op zondag 11 augustus 2002 22:19 schreef lizardtattoo het volgende:

Waarschijnlijk vindt hij het geritsel gewoon leuk. Sommige katten vinden het ook fijn om op kranten te gaan liggen. In de dierenwinkel heb je wel speciale "ritselzakken" die natuurlijk en stuk veiliger (maar wel duurder) zijn dan vuilniszakken!


quote:
Op zondag 11 augustus 2002 22:46 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ritselen is gewoon leuk! Je kunt hem voor de veiligheid een papieren zak of tas geven. In het laatste geval wel even de hengsels doorknippen, zodat hij daar niet in verstrikt kan raken.


Maar hij doet er nix mee... Echt nul,noppes. Hij gaat erin liggen, draait zich een keer om, en dondert in slaap.....

Gelukkig knabbelt ie er niet aan, dan zou die zak heel erg ver uit z'n buurt verdwijnen!

With innocence within ourselves we sing the same old song
And you will take my hand and make believe it's wonderland.
Je m'en fou, petit chou.
pi_5362138
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 19:05 schreef TearSong het volgende:

[..]

je moet ze minimaal 2 weken binnenhouden, en daarna erg langzaam laten wennen aan de nieuwe omgeving. Na een week of twee huisarrest kun je beginnen je kat elke dag even buiten te laten - onder toezicht. Zorg ervoor dat hij van te voren een bandje om heeft met je telefoonnummer en het nieuwe adres. Als hij aan een tuigje is gewend kun je hem eerst aan een lange lijn de tuin en de directe omgeving laten verkennen...


Ik hoor ook wel es drie maanden. Het hangt denk ik een beetje af wat voor soort katten je hebt: als ze binenn al veel stress en veranderingen hebben ist misschien verstandiger om ze wat langer binnen te houden. Je hoort wel es dat katen uit nijd weglopen van huis als er een nieuwe kat bijkomt. Als ze dan nog niet gewend zijn aan je woning.. ook als er veel woningen in de omgeving zijn waar ze binnen kunnen lopen (op binnenplaatsen bijv), zou ik nog effe wachten> Zo woonde ik in de stad in een soort woningkring, waar alle tuintjes op elkaar aansloten. Toen heb ik de katten een aantal weken binenngehouden (ook omdat er een nieuwe bij was gekomen). Hier in het dorp zijn ze na twee dagen (okee, wat vroeg misschien) al naar buiten gegaan...ging goed.
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_5365162
toen ik mijn kat uit het asiel haalde, kreeg ik te horen dat ze 6 weken binnen moest blijven.
pi_5365866
Toch nog even een vraagje

Mn vriendje heeft dus een kat, hij woont nu nog bij zijn ouders dus de kat verblijft daar totdat wij een huisje samen hebben. De kat wordt vergezeld door 2 kleine hondjes.

Ik vroeg me eigenlijk af...
Stel wij hebben een huisje.. we willen er graag 2 honden en nog 2 katten bij.. Maar zou dat goed gaan?
Met die honden ben ik niet zo bang, dat ie die wel gewend denk ik, maar die katten.. ik wil het liefst eigenlijk al die beesten tegelijk nemen zodat ze allemaal aan elkaar kunnen wennen, maar is dat wel een goed idee??

Ik ben een beetje bang dat die kat die we nu hebben zich achtergesteld gaat voelen omdat er gelijk 2 honden en 2 katten nieuw zijn...

Weet iemand hier meer over ofzo? Alvast bedankt!

  donderdag 15 augustus 2002 @ 18:52:26 #135
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_5394028
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 14:53 schreef Freaky_pauwie het volgende:
Toch nog even een vraagje
[knip]
Ik zou zelf niet alles te gelijk doen, maar dat is bij mij een gevoelskwestie. Ik zou eerst de honden doen, of eerst de katten zodat die kunnen wennen. En dan de volgende "lichting" in huis halen. Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt mij wat rustiger voor de kat, en word hij niet al te diep in het diepe gegooid.
Het lijkt makkelijker om alle dieren in huis te halen, maar naar mijn idee word dat wel heel druk in een keer om voor je kat te verwerken.
Ik denk zelf dat de kat minder moeite met de honden zou hebben als met de katten. Want in een kat's ogen is een hond een hond, maar een kat een indringer.
Ik denk niet echt dat er een echte juiste keuze is. Wat jou gevoel zegt over hoe je kat zou reageren lijkt mij het best. Ook omdat jij je kat het beste kent. Is ie niet vreemd aan andere honden en katten? Is ie niet bang voor andere dieren?
Dat zijn vragen die jij kan beantwoorden. Ik denk dat een leeftijd van de kat ook mee speelt.
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  maandag 26 augustus 2002 @ 23:23:26 #136
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_5549216
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 14:10 schreef Sanshine het volgende:
toen ik mijn kat uit het asiel haalde, kreeg ik te horen dat ze 6 weken binnen moest blijven.
Waarom? Om te wennen?

Belofte maakt schuld, Yvonne..

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Admin maandag 26 augustus 2002 @ 23:24:14 #137
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_5549235
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 23:23 schreef static het volgende:

[..]

Waarom? Om te wennen?

Belofte maakt schuld, Yvonne..


muts
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_5695694
Probleempje.
Sinds gisteren hebben we er een katje bij. Deze is 6 weken. We hadden al een kat van bijna een jaar. Ik heb ze bij elkaar gezet, maar die grote gaat die kleine echt opjagen, bijten, slaan enzovoort.
Vannacht heb ik ze dan ook apart gezet, maar nu (vanochtend dus) is de situatie nog steeds hetzelfde. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik ermee aan moet. Moet ik ze uit laten vechten, ook al heeft die kleine geen partij, of moet ik ze iedere keer even apart zetten?
  FOK!fossiel zaterdag 7 september 2002 @ 10:49:25 #139
2628 Karin
pi_5696048
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 08:33 schreef Sonho het volgende:
Probleempje.
Sinds gisteren hebben we er een katje bij. Deze is 6 weken. We hadden al een kat van bijna een jaar. Ik heb ze bij elkaar gezet, maar die grote gaat die kleine echt opjagen, bijten, slaan enzovoort.
Vannacht heb ik ze dan ook apart gezet, maar nu (vanochtend dus) is de situatie nog steeds hetzelfde. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik ermee aan moet. Moet ik ze uit laten vechten, ook al heeft die kleine geen partij, of moet ik ze iedere keer even apart zetten?
Kitten bij twee oudere katten plaatsen...
Hier staan wat tips. Ze moeten het toch echt uitvechten wie de baas is, dat kan wel eventjes duren. Bij mij in huis was het ook een week of 3 herrie maar sindsdien zijn het dikke vriendjes. En als je het niet vertrouwd zou ik ze 's nachts en als je niet thuis bent uit elkaar houden.
pi_5696453
Bedankt voor de tip. Ik moet hier zelf denk ik ook even doorheen. Het is hard tegen zacht eigenlijk en daar wil je dan toch tussen springen. We houden nu maar een beetje afstand en laten ze het maar uitvechten. 's Nachts en als wij er niet zijn gaan ze zeker apart!
pi_5697039
Ook seriueze vraag

Wij hebben een kat, een echte buitenkat.

Het probleem is dat zij zich de hele tijd krabt en dat er allemaal een soort van schilfers op zijn huid zitten.

We hebben een vlooienbandje gekocht maar deze helpt niet echt volgens mij.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem.

Doe es Rustig!!!
  FOK!fossiel zaterdag 7 september 2002 @ 13:16:08 #142
2628 Karin
pi_5697179
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 12:57 schreef Marcelopschool het volgende:
Ook seriueze vraag

Wij hebben een kat, een echte buitenkat.

Het probleem is dat zij zich de hele tijd krabt en dat er allemaal een soort van schilfers op zijn huid zitten.

We hebben een vlooienbandje gekocht maar deze helpt niet echt volgens mij.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem.


De dierenarts. Dit kan van alles wezen en de dierenarts heeft er hopenlijk een middeltje tegen. Jeuk is zo vervelend.
pi_5697262
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 13:16 schreef Karin het volgende:

[..]

De dierenarts. Dit kan van alles wezen en de dierenarts heeft er hopenlijk een middeltje tegen. Jeuk is zo vervelend.


Klopt best zielig voor Katje.
Maar ik neem even contact op met dierenarts, alvast bedankt
Doe es Rustig!!!
  dinsdag 17 september 2002 @ 15:10:20 #144
14790 EvilFaith
zie signature
pi_5844610
*schopje*

Ik heb een jong katje van 12 weken nu, maar sinds een paar dagen hoest hij best veel, beetje rare hoest is het, hij heeft ook een nat neusje, iemand enig idee?

sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_5844796
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 15:10 schreef EvilFaith het volgende:
*schopje*

Ik heb een jong katje van 12 weken nu, maar sinds een paar dagen hoest hij best veel, beetje rare hoest is het, hij heeft ook een nat neusje, iemand enig idee?


Inentingen gehad?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  dinsdag 17 september 2002 @ 15:22:38 #146
14790 EvilFaith
zie signature
pi_5844825
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 15:20 schreef MUUS het volgende:

[..]

Inentingen gehad?


ja, 2 weekjs geleden
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_5844867
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 15:22 schreef EvilFaith het volgende:

[..]

ja, 2 weekjs geleden


Ik blijf nog ff doorvragen
Uit een asiel of van een particulier (zo ja,had deze meerdere katten)?
Eet het beestje nog wel?
Zit het neusje verstopt?
Heb jij nog andere katten?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_5857561
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 15:26 schreef MUUS het volgende:

[..]

Ik blijf nog ff doorvragen
Uit een asiel of van een particulier (zo ja,had deze meerdere katten)?
Eet het beestje nog wel?
Zit het neusje verstopt?
Heb jij nog andere katten?


particulier en had meerdere kattn
ja eet goed
zover ik weet zit het neusje niet erstopt, zie er niks raar aan, hoe zou ik dat moeten merken?
Ik heb verder geen katten..

Ik ga vanavond sowieso ff naar het spreekuur van de dierenarts want het wordt alleen maar erger....

sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_5857585
Mn kat is als de dood voor de glazenwasser, wat kan ik daar tegendoen?
To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 september 2002 @ 12:21:04 #150
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_5857932
quote:
Op woensdag 18 september 2002 11:58 schreef The_Wanderer het volgende:
Mn kat is als de dood voor de glazenwasser, wat kan ik daar tegendoen?
Waarom wil je daar iets tegen doen (tenzij de glazenwasser een dagtaak heeft bij je natuurlijk)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_5878563
quote:
Op woensdag 18 september 2002 11:56 schreef EvilFaith het volgende:

[..]

particulier en had meerdere kattn
ja eet goed
zover ik weet zit het neusje niet erstopt, zie er niks raar aan, hoe zou ik dat moeten merken?
Ik heb verder geen katten..

Ik ga vanavond sowieso ff naar het spreekuur van de dierenarts want het wordt alleen maar erger....


Hoe is het afgelopen?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  vrijdag 20 september 2002 @ 00:52:52 #152
36593 Jez
Incommunicado
pi_5888463
Ik ben nieuw in de katten/poezen wereld daarom dit vraagje:

Wij willen een Engelse korthaar kitten "nemen", en zijn op zoek naar catteries in de omgeving van Den Haag die er een "in de aanbieding" hebben. Bij voorkeur een kitten die rond kerst al z'n wormkuren en inentingen heeft gehad.

Kan iemand mij op weg helpen? Dat zou helemaal toppie zijn.

The main cause of problems is solutions
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 september 2002 @ 08:19:33 #153
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_5889670
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 00:52 schreef Jez het volgende:
Ik ben nieuw in de katten/poezen wereld daarom dit vraagje:

Wij willen een Engelse korthaar kitten "nemen", en zijn op zoek naar catteries in de omgeving van Den Haag die er een "in de aanbieding" hebben. Bij voorkeur een kitten die rond kerst al z'n wormkuren en inentingen heeft gehad.

Kan iemand mij op weg helpen? Dat zou helemaal toppie zijn.


http://www.ming-mang.com kan ik je van harte aanbevelen! Ik heb er zelf mijn kat vandaan (zie icoontje). Echt een prima cattery. Kittens worden in huiselijke kring opgevoed. Geen idee of ze nu kittens hebben maar daar kom je snel genoeg achter
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 20 september 2002 @ 08:22:37 #154
14790 EvilFaith
zie signature
pi_5889684
aardig dat je het vraagt! Hij heeft dus niesziekte...
Het komt doordat een andere dierenart hem had ingeent terwijl hij nog klein beetje verkouden was, daardoor werd het dus alleen maar erger en kreeg hij niesziekte...
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_5896562
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 08:22 schreef EvilFaith het volgende:
aardig dat je het vraagt! Hij heeft dus niesziekte...
Het komt doordat een andere dierenart hem had ingeent terwijl hij nog klein beetje verkouden was, daardoor werd het dus alleen maar erger en kreeg hij niesziekte...
maar ik neem aan dat het niet al te erg is aangezien je er erg vroeg bij was?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_5896714
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 08:22 schreef EvilFaith het volgende:
aardig dat je het vraagt! Hij heeft dus niesziekte...
Het komt doordat een andere dierenart hem had ingeent terwijl hij nog klein beetje verkouden was, daardoor werd het dus alleen maar erger en kreeg hij niesziekte...
Ja,dat dacht ik wel
Ff wat tips voor als het beestje echt beroerd gaat worden (hoeft niet,maar als!) :

Als die kleine erg verstopt gaat zitten,spray dan het neusje af en toe door met neusspray voor babietjes.En het neusje goed schoonmaken,soms wil het snot nog wel eens gaan aankoeken.
Als het eten allemaal niet meer leukt,haal dan AD-voer bij je dierenarts (misschien dat een goede dierenwinkel het ook wel heeft),en maak hier een dun prutje van met kattenmelk.Ze vinden dit heel erg lekker.Eventueel met een spuitje steeds wat in z'n bekkie spuiten.
In dit voer zit ontzettend veel en met een klein beetje krijgen ze al een hele hoop binnen.
Zorg ook voor een lekker warm plekkie,een mandje met een handdoek bij de verwarming ofzo
Sjo,ff wat huis-tuin en keukentips van het asiel

Hopelijk heb je die tips niet nodig

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_5924691
Mijn kat Thomas heeft door oormijt een bloed oor gekregen.
Met hem al 4 keer bij de dierenarts geweest omdat oortje leeg te halen
Ook krijg ik de special;e zalf niet in zijn oortjes.
Het vervelende van alles is nu dat zijn oortje aan het krimpen is
Hij is jammer genoeg nu buiten zodat ik geen foto kan maken, maar tis geen prettig gezicht. Nu is mijn vraag hoe krijg ik die zal in zijn oortjes zonder dat thomas weer gaat schudden met zijn hoofd
Liefde is net een mummy. Te Ingewikkeld
  † In Memoriam † zondag 22 september 2002 @ 22:17:20 #158
7074 moussy
kuttekop
pi_5924882
quote:
Op zondag 22 september 2002 22:07 schreef druide10 het volgende:
Mijn kat Thomas heeft door oormijt een bloed oor gekregen.
Met hem al 4 keer bij de dierenarts geweest omdat oortje leeg te halen
Ook krijg ik de special;e zalf niet in zijn oortjes.
Het vervelende van alles is nu dat zijn oortje aan het krimpen is
Hij is jammer genoeg nu buiten zodat ik geen foto kan maken, maar tis geen prettig gezicht. Nu is mijn vraag hoe krijg ik die zal in zijn oortjes zonder dat thomas weer gaat schudden met zijn hoofd
Als het goed is zit er bij de zalf (otiderm?) een rubberen tuitje die je op de opening van de tube zalf kan plaatsen. Steek dat rubberen ding goed diep genoeg in zn oor. Even zalven, goed de schelp van zn oor masseren en heel snel (buiten?) loslaten. Dan zit de zalf er wel goed in
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_5925122
Klopt, alleen krijg ik het wel in het ene oor, maar jammer genoeg niet in het andere oor, zodra ik het andere oor wil doen, begint tie meteen tegen te spartelen, en omdat ik helemaal alleen ben is het moeilijk om hem vast te houden....
Liefde is net een mummy. Te Ingewikkeld
  † In Memoriam † zondag 22 september 2002 @ 22:31:58 #160
7074 moussy
kuttekop
pi_5925143
quote:
Op zondag 22 september 2002 22:30 schreef druide10 het volgende:
Klopt, alleen krijg ik het wel in het ene oor, maar jammer genoeg niet in het andere oor, zodra ik het andere oor wil doen, begint tie meteen tegen te spartelen, en omdat ik helemaal alleen ben is het moeilijk om hem vast te houden....
Probeer het eens door hem in een badlaken te rollen. Dan ga jij op je knieën op de grond zitten. Tussen je onderbenen klem je de kat en met je kont (niet er op gaan zitten natuurlijk) kan je hem dan ook weer klemmen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_5925406
Thnx dat gaan we straks eens proberen.
Hij is mij te lief om er zomaar op te gaan zitten

je hoort wel hoe het gegaan is

Liefde is net een mummy. Te Ingewikkeld
pi_5928605
quote:
Op zondag 22 september 2002 22:31 schreef moussy het volgende:

[..]

Probeer het eens door hem in een badlaken te rollen. Dan ga jij op je knieën op de grond zitten. Tussen je onderbenen klem je de kat en met je kont (niet er op gaan zitten natuurlijk) kan je hem dan ook weer klemmen.


Nou tis niet gelukt hoor, meneer begon een beetje erg tegen te spartelen en te klagen, en aangezien zijn pootje ooit gebroken is geweest durf ik niet veel meer te doen
Liefde is net een mummy. Te Ingewikkeld
pi_5930831
Wij zijn onlangs naar een nieuw huis gegaan. En 1 van onze katten heeft nu een groot kattenbak probleem. Het is een oude kat, die niet zo heel erg kan opschieten met de andere katten, hij wordt regelmatig achterna gezeten door die andere. Hierdoor is hij wat schichtig geworden. Nu heeft hij onze slaapkamer als zijn eigen slaap/kattenbak kamer gekozen. We zijn niet van plan in de slaapkamer een kattenbak neer te zetten, want we hebben niet voor niets een kattenkamer, maar daar durft hij niet heen, terwijl het naast de slaapkamer is. Hij gaat van zijn kussen af en zeikt op de vloer. Ik wil hem niet weg doen en ook niet in laten slapen, wat kunnen we hier aan doen?
pi_5931040
1 van mijn drie katten had laatst een tandvlees ontsteking. Zag er heel erg gemeen uit, vuurrood en helemaal opgezwollen

Hup mee naar de arts, en ze is al heel fel (vroeger mishandeld, stuk staart afgeknipt, zwanger en babies dood in haar buik al 1 week toen de dierenbescherming een inval deed in het huis waar ze met 50 katten op een twee kamer flat zat (meerdere katten al dood;( ), gelukkig heb ik haar nu en kan ik haar vertroetelen maar vertrouwen in anderen buiten mij is erg moeilijk) en daar kreeg ze een ontstekingsremmer. Ook moesten we een afspraak maken voor een behandeling in het ziekenhuis

Die week erop moest ze onder narcose, gebitsreiniging, tandvlees reiniging en enten, oren uitspuiten (ook ooronsteking) en nagels knippen meteen. Ze heeft er erg veel last van gehad maar nu gelukkig niet meer.

Ze trekt alleen weer raar met haar mondje als ze te weinig aandacht krijgt, volgens haar dan.

Heb me best zorgen gemaakt om mijn kleine dondertje, maar alles is weer goed.

Wilde ik gewoon vertellen.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_5934044
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 15:10 schreef EvilFaith het volgende:
*schopje*

Ik heb een jong katje van 12 weken nu, maar sinds een paar dagen hoest hij best veel, beetje rare hoest is het, hij heeft ook een nat neusje, iemand enig idee?


Misschien wat intensiever stofzuigen? Kleine katjes kunnen op plekken komen waar je met de stofzuiger minder makkelijk bijkomt en krijgen de stof die daar ligt binnen. Kleine longetjes > in verhouding boel stof > kuchend katje.
Het zou me niet verbazen als het zoiets simpels is...
Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
pi_5959077
quote:
Op maandag 23 september 2002 11:56 schreef bibi het volgende:
Wij zijn onlangs naar een nieuw huis gegaan. En 1 van onze katten heeft nu een groot kattenbak probleem. Het is een oude kat, die niet zo heel erg kan opschieten met de andere katten, hij wordt regelmatig achterna gezeten door die andere. Hierdoor is hij wat schichtig geworden. Nu heeft hij onze slaapkamer als zijn eigen slaap/kattenbak kamer gekozen. We zijn niet van plan in de slaapkamer een kattenbak neer te zetten, want we hebben niet voor niets een kattenkamer, maar daar durft hij niet heen, terwijl het naast de slaapkamer is. Hij gaat van zijn kussen af en zeikt op de vloer. Ik wil hem niet weg doen en ook niet in laten slapen, wat kunnen we hier aan doen?
Je kan de kattenbak (extra kattenbak) tijdelijk in je slaapkamer zetten.
Deze verplaats je dan steeds na 2 daagjes steeds verder richting kattenkamer.
Je hebt kans dat hij er gewoon intrapt

Het kan ook zijn dat hij het gewoon niet wil doen op dezelfde bak als de anderen.
Extra bak erbij wil nog wel eens helpen.

Btw..ben je niet ineens andere kattenkorrels gaan gebruiken?Of gebruik je een ander schoonmaakmiddel om de bak schoon te maken?
Kan dat ze de korrels dan helemaal niet lekker vinden of de geur van het schoonmaakmiddel staat ze niet aan.

De plek waar hij plast in de slaapkamer wel steeds erg goed schoonmaken! Dit zodat hij zijn eigen geur niet meer ruikt,anders blijft hij het doen.
Koffieprut er neer kwakken wil nog wel eens helpen!

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_6176444
Hoe kan je drie volwassen katten aan een volwassen hond laten wennen? 1 van onze katten heeft wel wat ervaring met honden, de andere twee niet....
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_6179087
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 21:04 schreef Catootje het volgende:
Hoe kan je drie volwassen katten aan een volwassen hond laten wennen? 1 van onze katten heeft wel wat ervaring met honden, de andere twee niet....
Als je een dekentje van de nieuwe hond/kat hebt (kweet niet wie er nieuw bijkomt),leg dat dan van te voren in huis.

Je kunt de hond eerst in een bench laten.
Zo kunnen ze elkaar ruiken,maar geen schade aanrichten.

Kan dit niet dan moet je er wel bijblijven.
Laat de hond binnen en ga zelf rustig zitten.
Besteed er niet teveel aandacht aan,want ze voelen de spanning en zonder die van jou is het al eng genoeg
De katten zullen wsl wel gaan slaan of ze kruipen weg.
Kijk ook uit dat de hond niet gaat 'jagen'.
Blijf er dus wel bij en grijp in als het nodig is.
Een beetje blazen etc. kan geen kwaad.
Sommige katten wennen nooit aan honden,maar kunnen toch redelijk met ze samenleven.Ze laten duidelijk hun grens merken aan de hond en dan negeren ze elkaar meestal.
Hoewel er natuurlijk altijd katten zijn,die blijven slaan.(daarmee kunnen ze grote schade aanrichten aan ogen ,dus let goed op!)
Als de hond jaag-gedrag vertoont moet je echt goed opletten,dit is er ook moeilijk uit te krijgen.

Na een aantal dagen moet de rust toch wel weer weder gekeerd zijn.

Succes!

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  Moderator / Miss SHO zaterdag 28 december 2002 @ 17:55:02 #169
22592 crew  Ole
pi_7583127
Kunnen poezen ook koortslippen hebben???
(serieus hoor..)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 1 januari 2003 @ 03:58:08 #170
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_7647955
Ik heb een poes van 2 1/2 jaar en ik wil er graag een tweede kat bij. De peos heeft 2 jaar op een heel klien flatje gewoond, maar sinds oktober zijn we verhuisd en gaat ze ook naar buiten. Dat vindt ze wel leuk maar nooit lang (is ook niet echt mooi weer nu natuurlijk).
Ik ben dus ook wel bang voor vechten als er een kleine bij komt, maar goed zoals ik hierboven al heb gelezen zal dat uitgevochten moeten worden. Maar wat is verstandig; er een poes of een kater bij nemen ??

P.S. de poes is gesterilliseerd.

klerkje
pi_7730121
quote:
Op vrijdag 10 december 1999 19:46 schreef yvonne het volgende:
hallo, ik ben Yvonne.Bezitster van 12! katten . mijn hele leven heb ik al katten gehad en met en voor katten gewerkt.Ik heb dus enige ervaring met deze schatjes.Heb je vragen of wil je gewoon je hart luchten over deze "lieve schattige" beestjes dan kan dat hier! Ik ben geen biologe ofzo, meer een soort "ervaringsdeskundige"(bestaat dat?),maar zal je vragen naar eer en geweten beantwoorden.Zie jullie reacties tegemoet[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Lees maar aub Kan iemand ons vertellen...
pi_8633911
Hallo, even een vraagje. Twee weken geleden zijn wij met onze 2 katten verhuisd van een flat naar een rijtjeshuis. En nu kunnen de katten dus ook naar buiten. Maar vanaf wanneer mogen ze dat eigenlijk? Ik heb altijd gedacht na 3 weken, maar geld dat ook als katten nog nooit buiten zijn geweest? En het is nu zo'n heerlijk weer....
pi_8634026
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 17:19 schreef Sonho het volgende:
Hallo, even een vraagje. Twee weken geleden zijn wij met onze 2 katten verhuisd van een flat naar een rijtjeshuis. En nu kunnen de katten dus ook naar buiten. Maar vanaf wanneer mogen ze dat eigenlijk? Ik heb altijd gedacht na 3 weken, maar geld dat ook als katten nog nooit buiten zijn geweest? En het is nu zo'n heerlijk weer....
Hou ze een week of 7 binnen voordat je ze naar buiten laat. . Ook zij moeten wennen aan het nieuwe huis. Anders kunnen ze het misschien niet meer terugvinden. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  dinsdag 4 maart 2003 @ 18:29:19 #174
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8864970
Ik ben sinds vandaag ook de kattenmamma van een heel lief poezebeestje uit het asiel. Helaas heeft ze blaasgruis en dat is geen probleem, ik wil graag dieetvoer voor haar halen en haar liefde geven. Ik vraag me echter af wat ik nog meer voor haar kan doen dan water geven en speciaal dieetvoer en blikvoer geven. Zal ze door het voer ook geen last meer krijgen van haar blaasgruis? En moet ik nog op speciale dingen letten?
Verder is het een heerlijk beestje en ik ben er erg blij mee
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_8865595
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 18:29 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben sinds vandaag ook de kattenmamma van een heel lief poezebeestje uit het asiel. Helaas heeft ze blaasgruis en dat is geen probleem, ik wil graag dieetvoer voor haar halen en haar liefde geven. Ik vraag me echter af wat ik nog meer voor haar kan doen dan water geven en speciaal dieetvoer en blikvoer geven. Zal ze door het voer ook geen last meer krijgen van haar blaasgruis? En moet ik nog op speciale dingen letten?
Verder is het een heerlijk beestje en ik ben er erg blij mee
Gefeliciteerd met je nieuwe poezebeestje, goed van je dat je haar uit het asiel hebt gehaald!!
Hoe oud is ze, wat voor kleurtjes en hoe heet ze en wanneer maak je een foto?
En alsjeblieft, geef haar voor de rest van haar leven alleen maar dieetvoer wat je bij de dierenarts haalt, het is te koop in grootverpakkingen.
Er is genoeg keus, dus er zit altijd iets bij wat ze lekker zal vinden.
Als je namelijk gaat experimenteren met voer, gaat het hoogstwaarschijnlijk weer mis
Heel veel plezier!!
  dinsdag 4 maart 2003 @ 19:09:07 #176
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8865779
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:00 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je nieuwe poezebeestje, goed van je dat je haar uit het asiel hebt gehaald!!
Hoe oud is ze, wat voor kleurtjes en hoe heet ze en wanneer maak je een foto?
En alsjeblieft, geef haar voor de rest van haar leven alleen maar dieetvoer wat je bij de dierenarts haalt, het is te koop in grootverpakkingen.
Er is genoeg keus, dus er zit altijd iets bij wat ze lekker zal vinden.
Als je namelijk gaat experimenteren met voer, gaat het hoogstwaarschijnlijk weer mis
Heel veel plezier!!


Ik heb een foto + haar naam neergezet in het centrale kattenfototopic
In het asiel hebben ze me haar 'kwaaltje' uitgelegd en heb ik de naam van haar voer meegekregen. Ook is er een dierenwinkel in de buurt die 15% korting geeft aan nieuwe kattenbezitters. Daar gaan we het voer eerst halen. Ik weet dat ze voor de rest van haar leven dieetvoer nodig heeft, ik vroeg me trouwens ook af of poesjes met blaasgruis kattenmelk of gewone melk mogen hebben..
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_8911081
O.K. vraagje:

Ik ben van plan om ook een kat aan te schaffen. Na lang nadenken heb ik besloten om zelfs 2 te nemen omdat ik het leuk vind hoe dieren met elkaar interactief zijn .

Mijn idee is dus om binnen een paar maanden 2 zusjes/broertjes (dus 2 katten met dezelfde moeder) te nemen. IK wil ze wel zo jong mogelijk want ik wil ze wel graag zien opgroeien enz. Ennuhh... ze moeten goed met elkaar omgaan maar dat zal toch lukken met 2 familieleden ?

Ik woon in een appartement op 1 hoog, achter is een katteluik en ik weet wel dat ze buiten kunnen lopen want ik zie veel volwassen katten op de dakken lopen, dus ik weet dat er wel een "katteroute" is.

Mijn vragen:

1. Is mijn idee een goeie ?
2. Is deze periode (herfst/zomer) een goeie periode om jonge katjes te nemen ?
3. Hoe oud moeten ze minimaal zijn ?
4. Moet ik het gewoon bij particulieren halen/kopen of een asiel ?
5. Hoeveel gaat dit allemaal ongeveer per maand kosten ?
6. Verder nog iets ?

Wees gerust: bij mij zijn katten en honden in goeie handen

...
pi_8937357
Niemand ?

...
pi_8938047
quote:
Mijn vragen:

1. Is mijn idee een goeie ?
Tuurlijk!

2. Is deze periode (herfst/zomer) een goeie periode om jonge katjes te nemen ?
De beste katjes worden in het voorjaar geboren

3. Hoe oud moeten ze minimaal zijn ?
6 tot 8 weken dacht ik, maar 12 weken kan ook?

4. Moet ik het gewoon bij particulieren halen/kopen of een asiel ?
Ga eerst bij het asiel kijken, en anders bij particulieren via advertenties

5. Hoeveel gaat dit allemaal ongeveer per maand kosten ?
Naast kattenbakgrit, kan je het voer zo duur maken als je zelf wilt, reken ook op kosten bij de dierenarts voor inentingen, een precies bedrag kan ik je niet geven

6. Verder nog iets ?
Zorg dat je je van te voren e.e.a. al weet zoals:
Heb je oppas als je op vakantie gaat.
Hou rekening met meer werk in je huis, kattenbak, stofzuigen, ze kunnen erg verharen.
Wees geduldig, katten kun je in principe niets leren, en 1 kat heeft het net zo naar zijn zin als 2.

Verder wens ik je veel plezier met je toekomstige vriendjes, enneh....hou ons op de hoogte he


Wees gerust: bij mij zijn katten en honden in goeie handen


pi_8986302
quote:
Op maandag 8 oktober 2001 21:48 schreef nipeng het volgende:
Ik zie het nu pas: 12 katten?

Wow
Word je niet helemaal dol van zoveel katten?


Geen chinees in de buurt zeker.
  zondag 9 maart 2003 @ 20:23:00 #181
35026 belu
zie joeee
pi_8988126
hallo kattenliefhebbers .
mijn naam is belu en vind dit en de katten foto topic fantastisch!
heb er zelf 2 waar ik erg gek mee ben ,en niks mee te doen heb
ze doen het erg goed
ze zijn lief ,schattig ,ondeugend ,mooi en wijs ,want ze luisteren erg goed
het zijn 2 geholpen mannetjes
nl Buddy en bandit
buddy kreeg ik als kitten samen met zijn zusje ,maar zijn zusje is helaas aangereden ,en er niet meer
toen was hij erg alleen en heb ik een kitten er bij gehaald en dat gaat fantastisch!
bandit is het beschermelingetje van buddie
als ik iets met bandit doe bv vlooien druppels geven ,en die piept ,dan staat buddy tegen me op van :wat doe je met hem?: lief he ?
bandit heeft wel een naar trekje hij (plukt ) trekt zichzelf een beetje kaal vlak boven zijn staard
de dierenarts zegt dat dat een zenuw trekje is voor als hij wat gestrest is
het is nl wel een schrikachtig katje
bij het minste geringste schrikt hij en rent hij weg
ik stel hem wel gerust en dat helpt
we houden het nu zo stress vrij mogelijk voor hem (niet te harde muziek, niet van boven naar beneden roepen,en niet er naar toe lopen als hij eet )en zijn erg knuffelig met ze (vinden ze heerlijk)
ik weet wel je kunt ze aan veel dingen laten wennen ,maar dit krijg je er niet uit ,hoe lief en geduldig je ook bent (weet iemand hier iets over?)
nou dit was even een begin praatje van een newbee
mijn vriend is net bezig foto,s van de 2 te maken dus ik probeer die vanavond als het lukt nog op de foto topic te zetten (weet nog niet hoe dat moet) maar dat vogel ik wel uit
groeten en veel knuffels voor alle lieve poeze beesten
graag of heel niet thats my motto
pi_9321189
willen misschien een katje...

wil dan wel een kat die het niet erg vind om binnen te blijven..
en zou graag een katje willen dat zo klein mogelijk blijft..

iemand tips??

[...............................................................................]
pi_9330504
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 16:54 schreef Bluezz het volgende:

[..]


6 tot 8 weken is te jong hoor, het beste is te wachten tot 10-12 weken. (jaja, dan zijn ze net iets minder en klein, maar je wilt nou eenmaal het beste voor je katje he? )
...
pi_9330526
quote:
Op zondag 23 maart 2003 18:19 schreef Reignman het volgende:
willen misschien een katje...

wil dan wel een kat die het niet erg vind om binnen te blijven..
en zou graag een katje willen dat zo klein mogelijk blijft..

iemand tips??


Je bent hopelijk niet van plan om het katje uit te hongeren zodat het klein blijft.
Je kan dan beter een kleiner ras nemen.

Een munchkin bv.

...
  maandag 24 maart 2003 @ 01:31:09 #185
3498 Barb
Graduated Fool
pi_9330539
quote:
Op zondag 23 maart 2003 18:19 schreef Reignman het volgende:
willen misschien een katje...

wil dan wel een kat die het niet erg vind om binnen te blijven..
en zou graag een katje willen dat zo klein mogelijk blijft..

iemand tips??


Poes ipv kater, want die zijn zowieso wat kleiner over het algemeen.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_9332860
quote:
Op maandag 24 maart 2003 01:24 schreef The_Lizard_Queen het volgende:

[..]

6 tot 8 weken is te jong hoor, het beste is te wachten tot 10-12 weken. (jaja, dan zijn ze net iets minder en klein, maar je wilt nou eenmaal het beste voor je katje he? )


klopt. tot 12 weken leren ze nog belangrijke dingen van de moederpoes, o.a. socialisatie. dus als je graag een sociale kat wil die ook goed met andere mensen en dieren om kan gaan en zich misschien makkelijker aanpast kun je maar beter wat langer wachten.

Dat wil niet zeggen dat alle katten die met 8 weken bij de moederpoes zijn weggehaald asociaal zijn hoor soms gaat dat ook heel goed natuurlijk, hangt ook af van de aard van het beestje...

She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 24 maart 2003 @ 08:55:39 #187
34156 Mirage
Smile !!!
pi_9332969
quote:
Op maandag 24 maart 2003 08:38 schreef TearSong het volgende:

[..]

klopt. tot 12 weken leren ze nog belangrijke dingen van de moederpoes, o.a. socialisatie. dus als je graag een sociale kat wil die ook goed met andere mensen en dieren om kan gaan en zich misschien makkelijker aanpast kun je maar beter wat langer wachten.

Dat wil niet zeggen dat alle katten die met 8 weken bij de moederpoes zijn weggehaald asociaal zijn hoor soms gaat dat ook heel goed natuurlijk, hangt ook af van de aard van het beestje...


daarnaast scheelt het hier dat het katje niet alleen geplaats wordt..
Hij wilde toch twee katjes ?
Het belangrijkste om op te letten is in ieder geval dat het katjes zelfstandig en goed eet.

Heel veel plezier iig !!

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_9336606
Zo'n Munchkin... vindt die het ook niet erg om veel (lees: bijna altijd) binnen te zijn?? En blijft die altijd zo klein.. ziet er nl. wel heel mooi uit!
quote:
Op maandag 24 maart 2003 01:28 schreef The_Lizard_Queen het volgende:

[..]

Je bent hopelijk niet van plan om het katje uit te hongeren zodat het klein blijft.
Je kan dan beter een kleiner ras nemen.

Een munchkin bv.

[afbeelding]


[...............................................................................]
pi_9337337
quote:
Op maandag 24 maart 2003 12:49 schreef Reignman het volgende:
Zo'n Munchkin... vindt die het ook niet erg om veel (lees: bijna altijd) binnen te zijn?? En blijft die altijd zo klein.. ziet er nl. wel heel mooi uit!
[..]
munchkins zijn hele aanhankelijke maar ook speelse katten. Als hij genoeg te spelen en te rennen heeft binnen hoeft de kat niet naar buiten. In principe is de munchkin qua grootte een 'medium' kat. Ze verschelen echt niet veel van gewone katten alleen de poten zijn een stukje korter!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_9337381
iemand dan een idee welk(e) ras(sen) tot de "small-size" poezen behoort??
[...............................................................................]
  maandag 24 maart 2003 @ 13:31:04 #191
50807 the_predator
the man with a plan!
pi_9337447
katten? bah!
zeker die huis tuin en keuken beestjes, geen lol aan!
Er is maar 1 ras die het bij mij nog een klein beetje goed kan doen.
De Main Coon, dat zijn pas katten groot,stoer,onafhankelijk en harig
En zelfs honden worden er bang van!
hahaha
kijk, dan ben je sapdrinkerdewijs goed bezig!!
pi_9338798
Main Coon:

Inderdaad enorm beest

pi_9343401
Wij hebben ook een Main Coon. Inderdaad geweldige katten! Ze moet wel iedere dag gekamt worden, want de vacht klit enorm snel.
pi_9403197
en wat vind je dan van de noorse boskat? Ook groot, lijkt veel op de main coon, met het verschil dat de mannetjes een soort manen hebben...erg stoer!!


meer op: http://www.skogkatt.co.uk/maelstrom/

Beati Pauperus Spiritu
pi_9403539
quote:
Op maandag 24 maart 2003 13:28 schreef Reignman het volgende:
iemand dan een idee welk(e) ras(sen) tot de "small-size" poezen behoort??
Heb even gegoogled, en de Singapura is een 'klein' ras. Ik weet niet of ze in Nederland te koop zijn, maar als je even naar Singapore vliegt kun je ze zo van de straat pakken. Heb ze zelf gezien daar.

Er schijnen in de VS ook mini-persjes en -siameesjes gefokt te worden: http://www.messybeast.com/dwarfcats.html
Die zijn achterlijk klein, maar ook achterlijk duur.

...
  zaterdag 5 april 2003 @ 21:02:39 #196
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_9606573
Vraagje: Polle heeft voor 't eerst in lange tijd weer 's blikvoer gehad. Ze heeft het smakelijk opgegeten, vond het echt heerlijk. Maar ineens moest ze vanavond ook weer overgeven, iets wat ze al lange tijd niet meer gedaan heeft. Het waren geen haarballen, het was gewoon het eten wat ze daarvoor gegeten heeft. Nou vraag ik me cht af: is het gewenning en kan ze gewoon niet tegen dit blikvoer? Moet ik doorgaan met dit blikvoer geven? Er is nog zoveel over. Of moet ik stoppen zodat ze ons kleed niet meer onderkotst? Ik weet het niet..
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_9606967
quote:
Op zaterdag 5 april 2003 21:02 schreef SEMTEX het volgende:
Vraagje: Polle heeft voor 't eerst in lange tijd weer 's blikvoer gehad. Ze heeft het smakelijk opgegeten, vond het echt heerlijk. Maar ineens moest ze vanavond ook weer overgeven, iets wat ze al lange tijd niet meer gedaan heeft. Het waren geen haarballen, het was gewoon het eten wat ze daarvoor gegeten heeft. Nou vraag ik me cht af: is het gewenning en kan ze gewoon niet tegen dit blikvoer? Moet ik doorgaan met dit blikvoer geven? Er is nog zoveel over. Of moet ik stoppen zodat ze ons kleed niet meer onderkotst? Ik weet het niet..
Zoals je zelf al zegt: voor het eerst sinds lange tijd, en ze heeft er flink van zitten smullen, te snel ook ms?
Haar ingewanden moeten er even weer aan wennen; geef het haar dus in kleine porties, dan gaat het vast beter.

Knuf voor Polle.

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  zaterdag 5 april 2003 @ 21:28:13 #198
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_9607015
quote:
Op zaterdag 5 april 2003 21:25 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Zoals je zelf al zegt: voor het eerst sinds lange tijd, en ze heeft er flink van zitten smullen, te snel ook ms?
Haar ingewanden moeten er even weer aan wennen; geef het haar dus in kleine porties, dan gaat het vast beter.

Knuf voor Polle.


Ok, dan doe ik 't maar in kleine stukjes oid.
HDN heeft het idee dat ze er gewoon niet tegen kan en ik dus wel
En tja, van die kots overal word je ook niet blij

Knuf terug van Polle en bedankt

In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_9650548
Vraagjes:

Die kitten van ons he (nu ruim 9 weken), die is uiteraard erg speels. Af en toe is ze helemaal hyper, prachtig om te zien. Ik ga dan vaak met d'r op bed zitten, om te 'vechten'. Hierbij gebruik ik mijn hand, daar sluipt ze dan naartoe, om er op te springen, waarna ik haar omgooi, op d'r buik kriebel enzo, affijn, u snapt het.

Kan het kwaad om haar zo te fixeren op mensen-handen? Of is het beter om toch met touwtjes enzo te spelen? Of gaat dat spelerige d'r vanzelf wel weer af? Niet dat ze tot d'r 20e elke hand die voorbij komt bespringt enzo .

Owja, en wat kun je een kitten als snoepje geven? De meeste snoepjes die je in de dierenwinkel koopt, zijn erg hard en daar kan ze nog niet zoveel mee geloof ik, die legt ze gewoon weer op de grond.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9650719
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 08:58 schreef Jarno het volgende:
Vraagjes:

Die kitten van ons he (nu ruim 9 weken), die is uiteraard erg speels. Af en toe is ze helemaal hyper, prachtig om te zien. Ik ga dan vaak met d'r op bed zitten, om te 'vechten'. Hierbij gebruik ik mijn hand, daar sluipt ze dan naartoe, om er op te springen, waarna ik haar omgooi, op d'r buik kriebel enzo, affijn, u snapt het.

Kan het kwaad om haar zo te fixeren op mensen-handen? Of is het beter om toch met touwtjes enzo te spelen? Of gaat dat spelerige d'r vanzelf wel weer af? Niet dat ze tot d'r 20e elke hand die voorbij komt bespringt enzo .

Owja, en wat kun je een kitten als snoepje geven? De meeste snoepjes die je in de dierenwinkel koopt, zijn erg hard en daar kan ze nog niet zoveel mee geloof ik, die legt ze gewoon weer op de grond.


Onze jongste hebben we ook altijd 'geplaagd' met handen en dat heeft geen obsessie veroorzaakt. Wel veel krassen in de handen Verder spelen die kleintjes met alles wat beweegt, maar ik heb wel gemerkt dat ze het erg leuk kunnen vinden om 1 bepaald speeltje te hebben. Wij hebben een balletje waar de kleine verzot op is.

En de snoepjes: Whiskas heeft KitBits. Ook een zachte veriant. Mama poes heeft een slecht gebitje en die snoepjes zijn zo zacht dat ze ze gewoon kan eten, dan kan een kleintje dat denk ik ook wel. De snoepjes kopen wij gewoon in de supermarkt. De zachte snoepjes zitten niet is een doosje, maar een hersluitbaar 'zakje' om ze vers te houden.

This is way beyond my remote concern of being condescending.
Anders of Niets
Luister Live
pi_9650893
Thanks. .

Mijn handen zitten idd ook onder de krassen, de vellen hangen d'r nog net niet bij. Vind ik verder niet erg hoor, kan ik wel hebben. . Alles wat beweegt is idd leuk voor ze, zelfs hun eigen schaduw!

Die snoepjes zal ik eens proberen! Ze heeft niet echt behoefte aan zoiets denk ik, maar het is wel leuk om d'r wat te kunnen geven. Ze krijgt nu Royal Canin Baby, vindt ze echt heel lekker en ze heeft geen enkel interesse in 'ons' eten. .

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9650928
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 09:28 schreef Jarno het volgende:
Thanks. .

Mijn handen zitten idd ook onder de krassen, de vellen hangen d'r nog net niet bij. Vind ik verder niet erg hoor, kan ik wel hebben. . Alles wat beweegt is idd leuk voor ze, zelfs hun eigen schaduw!

Die snoepjes zal ik eens proberen! Ze heeft niet echt behoefte aan zoiets denk ik, maar het is wel leuk om d'r wat te kunnen geven. Ze krijgt nu Royal Canin Baby, vindt ze echt heel lekker en ze heeft geen enkel interesse in 'ons' eten . .


Wauw! Wacht maar tot ze kaas ontdekt...
En een snoepje is een extraatje, wees blij dat ze het niet nodig heeft!
This is way beyond my remote concern of being condescending.
Anders of Niets
Luister Live
pi_9650974
We hebben eigenlijk vanaf het begin besloten haar niks te geven van ons bord, of van tafel. Ten eerste is ze nog erg jong, en geven we aardig wat uit aan goed en gezond kattenvoer (nou niet bepaald het goedkoopste merk, dat RC), dat wil ik niet teniet doen door haar allerlei zooi te geven. En als ze er aan wennen, is het helemaal ellende.

Maar vinden ze kaas lekker? Grappig!

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9650995
Vanaf welke leeftijd kun je ze eigenlijk wat (verse) vis geven, en welke soort vis is aan te raden? Dat lijkt me dan nog wel okay, als alternatief.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9651086
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 09:37 schreef Jarno het volgende:
Vanaf welke leeftijd kun je ze eigenlijk wat (verse) vis geven, en welke soort vis is aan te raden? Dat lijkt me dan nog wel okay, als alternatief.
Vis kan volgens mij als ze vast voedsel eten.
Als je het geen punt vindt om vis te ontgraten na het koken: wijting. Ikzelf heb daar een hekel aan dus ik koop stukken kabeljauwfilet (of een andere witvis) uit de diepvries. Of een blikje tonijn op water, worden ze helemaal gek van...
Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
pi_9651098
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 09:35 schreef Jarno het volgende:
...
Maar vinden ze kaas lekker? Grappig!
Eén van mijn katten eet spruitjes...
Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
pi_9651159
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 09:46 schreef qube808 het volgende:

Of een blikje tonijn op water, worden ze helemaal gek van...


Ah, dat gebruiken we zelf ook vaak, voor door een salade ofzo. Ik zal d'r eens een stukje laten proeven. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 8 april 2003 @ 10:29:55 #208
17061 mvt
blame Canada
pi_9651605
Jarno : Ik weet niet of je toen bij Yvonne mijn arm en handen gezien hebt, maar die poes van ons is nog steeds iemand die snel van knuffelen in vechten overgaat. Tevens valt ze nogal snel mijn benen aan, maar dat is omdat er perongeluk wel eens iemand op haar gestaan heeft of dat er een schoen op haar viel (weet niet meer welke vd 2) Dus benen zijn niet altijd veilig voor haar als ze in een agressieve bij is. Dus als het kan is het volgens mij het beste om nu te zorgen dat Gizmo niet teveel zijn nagels in je zet.

Verder is onze poes nog al dol op slagroom. Als we ijs hebben na het eten met slagroom staat ze al klaar voor een beetje. Ze heeft het ook nog wel eens geflikt dat ze het direct van een taart at.

We were to understand there would be pie and punch?
pi_9651631
Dat gebruiken van de nageltjes proberen we af te leren door dan acuut te stoppen met spelen, en wat anders te gaan doen. En even streng 'NEE' roepen. Daar baalt ze dan van, en dan komt ze, zonder nageltjes, weer terug bij je.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9653235
Kaas, vlees, vis, spaghetti, banaan, chips, knoflook saus, tsja, ze eten de vreemdste dingen.
Vis (tonijn uit blik of een gekkokt stukje wit vis) worden ze helemaal totaal gestoord van als ze dat ruiken, de kleine wordt zelfs zo gek dat hij met z'n pootjes gaat "kluwen" in het bordje met vis

Maar heel goed dat jullie haar niet laten wennen aan 'jullie' eten, anders krijg je zo'n bedel kat...

This is way beyond my remote concern of being condescending.
Anders of Niets
Luister Live
pi_9653277
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 11:43 schreef on_air het volgende:

of een gekkokt stukje wit vis


Dat moet gekookt zijn zeker he? Ipv bakken, dus?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9656352
Misschien een tip: wij hebben echt briljant kattebakspul. 't Is niet goedkoop, maar je doet er echt lang mee. We hebben nu 2 weken dezelfde lading erin zitten, en je ruikt echt 0,000000. Volgens de verkoper doe je er een maand mee en ik denk dat dat niet gelogen is. 't Ziet er allemaal nog schoon en fris uit! Uiteraard moet je wel elke dag even scheppen, maar dat hou je toch.

Het merk is me even ontschoten. 't Zit in redelijk kleine blauwe zakjes (eerste keer denk je, he, is dat alles?), precies genoeg voor 1 keer vullen. Kost ongeveer 7 euro.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9674301
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 14:15 schreef Jarno het volgende:
Misschien een tip: wij hebben echt briljant kattebakspul. 't Is niet goedkoop, maar je doet er echt lang mee. We hebben nu 2 weken dezelfde lading erin zitten, en je ruikt echt 0,000000. Volgens de verkoper doe je er een maand mee en ik denk dat dat niet gelogen is. 't Ziet er allemaal nog schoon en fris uit! Uiteraard moet je wel elke dag even scheppen, maar dat hou je toch.

Het merk is me even ontschoten. 't Zit in redelijk kleine blauwe zakjes (eerste keer denk je, he, is dat alles?), precies genoeg voor 1 keer vullen. Kost ongeveer 7 euro.


Catsan misschien?
Heb ik hier ook, ideaal spul.

Nog even over Gizmo's nageltjes: dat afleren doen jullie goed; maar dan moet er wel een krabpaal of i.d. tegenover staan , voordat je straks moet knippen en da's zielig.

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_9674367
CW, die krabpaal snapt ze niet echt. 't Is ook niet dat ze krabt om haar nagels te scherpen, maar 't is gewoon puur the enthousiast spelen denk ik. Ze heeft eigenlijk nog nergens haar nageltjes willen scherpen, tenminste, niet dat wij gezien hebben. Ik heb d'r al een paar keer met d'r pootjes tegen de krabpaal gezet, maar 't wil niet echt doordringen geloof ik! .

Kan het zijn dat ze gewoon nog geen behoefte heeft om te krabben? Dat dat nog komt?

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9674625
quote:
Op woensdag 9 april 2003 12:10 schreef Jarno het volgende:
CW, die krabpaal snapt ze niet echt. 't Is ook niet dat ze krabt om haar nagels te scherpen, maar 't is gewoon puur the enthousiast spelen denk ik. Ze heeft eigenlijk nog nergens haar nageltjes willen scherpen, tenminste, niet dat wij gezien hebben. Ik heb d'r al een paar keer met d'r pootjes tegen de krabpaal gezet, maar 't wil niet echt doordringen geloof ik! .

Kan het zijn dat ze gewoon nog geen behoefte heeft om te krabben? Dat dat nog komt?


Ja, dat kan heel goed.
Ik bedenk net dat Gizmo nog maar 9 weken oud is, pas na 10 weken is de motorische coördinatie volledig ontwikkeld, nog maar even geduld hebben.
De handigste manier is een touwtje langs de krabpaal laten bungelen, dan springt ze er vanzelf in en volgt het 'Eureka!'-moment vanzelf.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_9674670
Vandaar dat ze nog wel eens van het buro of de bank aflazert. .

. Thanks iig!

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9674808
Ze is trouwens nog wel redelijk 'schrikkerig'. Maar op een gekek manier, ze komt echt MEGA enthousiast op je af rennen, zodat je denkt, ha! spelen! om dan op het laatste moment zich echt kapot te schrikken en een afslag te nemen. Of, als je opstaat, dat ze niet weet hoe snel ze weg moet komen richting een beschut plekje.

Is dat nog gewenning? Ja he?

Ze zoekt je namelijk wel op, om te spelen en ook om te knuffelen. Dus het zal wel meevallen denk ik.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9804020
Is er een middeltje om katten minder/niet te laten kwijlen.. Elke keer zit me tshirt onder
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 15 april 2003 @ 22:38:53 #219
28560 toska
Let's All Chant
pi_9804181
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 22:32 schreef Atreidez het volgende:
Is er een middeltje om katten minder/niet te laten kwijlen.. Elke keer zit me tshirt onder
Ja, daar is een heel goed middeltje tegen.En het kost je ook nog eens niks. De iets meer begaafde mensen hebben dit waarschijnlijk al zelf uitgevonden.

Pak de kat op en zet hem naast je neer , of op de grond.

Normaal zing ik de sterren van de hemel
pi_9804889
Dat je t nog moet vermelden

Alleen serieuse antwoorden aub

Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 15 april 2003 @ 23:06:09 #221
28560 toska
Let's All Chant
pi_9804932
De vraag was te stupide om er een serieus antwoord op te geven!!!!!!!
Normaal zing ik de sterren van de hemel
  dinsdag 15 april 2003 @ 23:07:18 #222
45963 Kiezel
Niet van steen, wel een kei!
pi_9804965
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 23:04 schreef Atreidez het volgende:
Dat je t nog moet vermelden

Alleen serieuse antwoorden aub


Meestal hebben ze last van ontstoken tandvlees als ze kwijlen. Even goede gebitsreiniging bij de dierenarts laten doen?
wOOps
pi_9804992
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 23:06 schreef toska het volgende:
De vraag was te stupide om er een serieus antwoord op te geven!!!!!!!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Toen tig jaar geleden iemand naar een medicijn voor kanker vroeg kreeg ie t zelfde antwoord zeker Of je bent een dierenarts, of je hebt t zelf al een keer gevraagd of je werkt in een medicijnfabriek voor dieren, en als dat het geval is had je dat kunnen zeggen. Any other case, gewoon niet antwoorden.
Where facts are few, experts are many.
pi_9805018
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 23:07 schreef Kiezel het volgende:

[..]

Meestal hebben ze last van ontstoken tandvlees als ze kwijlen. Even goede gebitsreiniging bij de dierenarts laten doen?


Kan ik dat ergens aan herkennen?
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 15 april 2003 @ 23:11:20 #225
28560 toska
Let's All Chant
pi_9805054
Hmz, stupide zal ik niet meer zeggen , maar mensen die gelijk naar middeltjes gaan vragen omdat hun huisdier kwijlt ,of iets dergelijks. *zucht*
Normaal zing ik de sterren van de hemel
  dinsdag 15 april 2003 @ 23:15:00 #226
28560 toska
Let's All Chant
pi_9805124
Maar je vraaag is en blijft niet correct op deze manier, zeg dan: ik heb een kat en die heeft nog nooit gekwijld en ineens doet hij het wel , wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Want zoals jij de vraag stelde kwam het op mij over dat je kat gewoon kwijlde , en dat jij daar een middeltje tegen wilde.

Snap u?

Normaal zing ik de sterren van de hemel
  dinsdag 15 april 2003 @ 23:16:57 #227
45963 Kiezel
Niet van steen, wel een kei!
pi_9805164
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 23:09 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Kan ik dat ergens aan herkennen?


Zwart tandvlees, ongewoon ernstig uit hun bek meuren
Tandsteen zie je zelf niet snel, daar moet de dierenarts even goed naar kijken.
wOOps
pi_9805201
Ik zal zelf eens kijken en anders gaan we eens op bezoek bij een dierenarts. Heb niks geroken eigenlijk.

En de vraagstelling was wat haastig maar niet lollig bedoelt. Ze kwijlt weleens maar nu kon ik me tshirt gewoon uitwringen. Dat was minder prettig

Where facts are few, experts are many.
pi_9808972
't Is trouwens GEEN CatSan, wat wij gebruik voor in de kattenbak. Iets met Litter's Pearls ofzo? Klein blauw zakje.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 16 april 2003 @ 13:30:27 #230
38913 Corvette
Waren we maar wild gebleven ..
pi_9814551
Hoi ik had wat vraagjes ........

Ik ben zelf zeker geen katten persoon , maar we hebben er nu 2 thuis. Best leuke beestjes alleen ze zijn een beetje lastig af en toe.

- Het geschooi om eten wordt ik gek van. Bij de vorige mensen kregen ze altijd van alles als ze zaten te schooien. Ik wil dat niet.

- 1 kat heeft problemen met de baas in huis zijn. Voorheen was zij de baas bij de vorige eigenaren. Maar nu ben ik dat , dat weten ze allebei inmiddels ook. Maar 1 van die katten is zelf zeer bazig en die heeft er moeite mee volgens mij. Zo gauw ze mij maar ziet gaat ze gelijk in haar mand liggen.

Ik heb totaal geen ervaring met die beesten , maar ik probeer gewoon net te doen als met honden. Harde hand maar rechtvaardig.

  woensdag 16 april 2003 @ 13:46:57 #231
11309 Pavane
Legendary
pi_9814946
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:30 schreef Corvette het volgende:
Hoi ik had wat vraagjes ........

Ik ben zelf zeker geen katten persoon , maar we hebben er nu 2 thuis. Best leuke beestjes alleen ze zijn een beetje lastig af en toe.

- Het geschooi om eten wordt ik gek van. Bij de vorige mensen kregen ze altijd van alles als ze zaten te schooien. Ik wil dat niet.

- 1 kat heeft problemen met de baas in huis zijn. Voorheen was zij de baas bij de vorige eigenaren. Maar nu ben ik dat , dat weten ze allebei inmiddels ook. Maar 1 van die katten is zelf zeer bazig en die heeft er moeite mee volgens mij. Zo gauw ze mij maar ziet gaat ze gelijk in haar mand liggen.

Ik heb totaal geen ervaring met die beesten , maar ik probeer gewoon net te doen als met honden. Harde hand maar rechtvaardig.


Katten zijn geen honden, dat werkt dus niet .

Over katten kan je nu eenmaal geen baas zijn zoals dat met honden gaat. Het hele roedelidee gaat bij katten gewoon niet op. Van dat idee moet je echt af, anders gaat het niet werken.
Een kat die voor je wegkruipt is bang van je en dat is wat anders dan dat ze je als baas ziet. Met katten ben je samen en je bent er de baas niet van. Natuurlijk kan je voor jezelf stellen wat wel en niet mag maar een harde hand werkt vaak averechts bij een kat. Er zijn zelfs mensen die zeggen dat jij in diens komt bij een kat ipv de kat bij jou. Zover wil ik zelf niet gaan, ze mogen niet de dienst uitmaken hier in huis, maar als je dit in je hoofd houdt kom je al ver met katten.

Hier in huis mogen de katten bepaalde dingen niet. Ze mogen niet op de tafel en het aanrecht bijvoorbeeld. Ze luisteren redelijk, ze weten iig dat het niet mag. Bij mij helpt in mijn handen klappen al, sommige mensen gebruiken een plantenspuit of zo. Dat moet je uitproberen.

Mijn katten schooien niet om eten (alleen 1 kat wil als ze een gekookt eitje ruikt wel eens komen schooien), en ze horen dat m.i. ook niet te doen dus dat heb je helaas aan de eerdere eigenaars te danken.
Ik weet niet wat en wanneer je ze te eten geeft, maar probeer ze eens eten te geven voordat je zelf gaat eten, Misschien dat dat helpt .

Pink Dot
  woensdag 16 april 2003 @ 13:50:16 #232
38913 Corvette
Waren we maar wild gebleven ..
pi_9815011
Owke bedankt.
Maar als ik ze eerst eten geef , krijgen ze te vroeg eten. Met als nadeel dat ze s' ochtends om 4 uur al gaan zitten mauwen voor de slaapkamer deur voor eten. Heeeeeeel irritant.
  Admin woensdag 16 april 2003 @ 13:50:47 #233
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_9815022
Sjezus, loopt deze nog
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 16 april 2003 @ 13:53:17 #234
11309 Pavane
Legendary
pi_9815074
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:50 schreef Corvette het volgende:
Owke bedankt.
Maar als ik ze eerst eten geef , krijgen ze te vroeg eten. Met als nadeel dat ze s' ochtends om 4 uur al gaan zitten mauwen voor de slaapkamer deur voor eten. Heeeeeeel irritant.
Over welk eten heb je het dan? Natte brokjes?
Ik heb altijd een bakje harde brokjes en een bakje water staan waar ze ten alle tijde bij kunnen. Dat voorkomt gemiauw op rare tijden .

Tip: Katten houden wel van gewoonten he, dus ze kunnen wennen aan een bepaald tijdstip om te eten. Ze hebben echt een ingebouwd klokje .

Pink Dot
  woensdag 16 april 2003 @ 14:05:42 #235
38913 Corvette
Waren we maar wild gebleven ..
pi_9815356
Ze krijgen harde brokjes vanwege tandplak.
Maar het zijn binnen katten , dus een bak voer neer zetten is ook geen optie. Anders worden die beesten veel te zwaar.
  woensdag 16 april 2003 @ 14:28:00 #236
11309 Pavane
Legendary
pi_9815918
quote:
Op woensdag 16 april 2003 14:05 schreef Corvette het volgende:
Ze krijgen harde brokjes vanwege tandplak.
Maar het zijn binnen katten , dus een bak voer neer zetten is ook geen optie. Anders worden die beesten veel te zwaar.
Haha welnee . Katten eten namelijk precies wat ze nodig hebben en zijn zelden overeters. Ook houden katten juist van kleine beetjes eten per keer door de dag heen ipv 1 bak per dag. Ze regelen dat helemaal zelf. Wel zorgen voor vers water .

Nogmaals: katten zijn geen honden

Pink Dot
pi_9815998
Ter info: er zijn ook light brokjes, van Royal Canin.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 16 april 2003 @ 15:01:39 #238
38913 Corvette
Waren we maar wild gebleven ..
pi_9816729
Soms als we weg gaan meerdere dagen zetten we flink volle bakken neer , zo groot als mijn etensbord. Dat is al nu 1 uur op.
Heb het idee dat onze katten zich gewoon vol vreten.
Ze krijgen normaal 's ochtend en 's avonds een klein handje.
  woensdag 16 april 2003 @ 15:03:00 #239
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_9816758
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:50 schreef yvonne het volgende:
Sjezus, loopt deze nog
hij loopt nog
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 16 april 2003 @ 15:16:56 #240
11309 Pavane
Legendary
pi_9817146
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:01 schreef Corvette het volgende:
Soms als we weg gaan meerdere dagen zetten we flink volle bakken neer , zo groot als mijn etensbord. Dat is al nu 1 uur op.
Heb het idee dat onze katten zich gewoon vol vreten.
Ze krijgen normaal 's ochtend en 's avonds een klein handje.
Hoe weet je dat dat na 1 uur op is? Je bent toch weg?

Je hebt lastige katten misschien, maar zelf ben je ook wel lastig hoor

Zet dan 's avonds als je naar bed gaat de brokjes neer. Dan kunnen ze de hele nacht eten in hun eigen tempo (of dat nu snel of langzaam is) en dan maken ze jou niet wakker om 4 uur 's nachts .

Katten doen toch niet wat jij wilt, dus een beetje creativiteit is gewenst

Pink Dot
  woensdag 16 april 2003 @ 15:25:37 #241
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_9817392
Je kunt ook van die katten etensbakjes kopen met een tijdklokje erin... dan heb je vier vakjes waar je één portie brokjes in kan doen, en je stelt in hoe laat elk vakje open moet gaan. Bijv. vakje 1 om 8 uur 's ochtends, vakje 2 om 21.00 uur 's avonds, vakje 2 om 8 uur de volgende ochtend, etc.

Zoiets is wel duur maar dan heb je ook wat.

  woensdag 16 april 2003 @ 16:51:36 #242
38913 Corvette
Waren we maar wild gebleven ..
pi_9819850
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:16 schreef Pavane het volgende:

[..]

Hoe weet je dat dat na 1 uur op is? Je bent toch weg?

Je hebt lastige katten misschien, maar zelf ben je ook wel lastig hoor

Zet dan 's avonds als je naar bed gaat de brokjes neer. Dan kunnen ze de hele nacht eten in hun eigen tempo (of dat nu snel of langzaam is) en dan maken ze jou niet wakker om 4 uur 's nachts .

Katten doen toch niet wat jij wilt, dus een beetje creativiteit is gewenst


We waren wat vergeten ..........

Het is wel erg wennen hoor die katten. Onze persoonlijkheden botsen , maar ik probeer wel om hun een beetje te ontzien. Nu zij mij nog

Kan niet wachten tot ik eindelijk weer eens een hond heb ....

pi_9821054
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:50 schreef yvonne het volgende:
Sjezus, loopt deze nog
We koesteren dit topic, Yvonne, en blijven geduldig wachten tot we antwoord krijgen op alle vragen die hier aan jou gesteld zijn
pi_9836240
Volgende week zaterdag krijg ik van mijn ouders een jong katje voor mijn verjaardag, nu vroeg ik mij dus wat dingen af. (dit is vooral zodat ik even een lijstje kan opstellen en niks aan de eigenaar vergeet te vragen)

1) Als de kat nog niet ingeënt is wat voor spuitjes heeft ze dan allemaal nodig en vanaf welke week etc?

2) Wat is goed kattenvoer, wat gaat me dat ongeveer kosten en is het bij de dierenarts alleen te krijgen of ook in de dierenwinkel?

3) Wat is goed kattenbakgrid, iets wat zo min mogelijk stinkt, want het kamertje dat ze krijgt heeft namelijk continu de zon er op staan en straks wil ze dr eigen kamer niet meer in. Ik weet dat ik zoveel mogelijk moet scheppen, maar luchtjes hou je toch.

Als er nog mensen zijn die een gewone tip hebben graag, want ik ben met katten opgegroeid maar toen die klein waren was ik ook nog klein dus heeft mijn moeder het allemaal verzorgd en ik ben erg bang dat ik het fout ga doen.....

;)
pi_9836763
Ben geen specialist, maar ik wil wel een gooi doen hoor! .
quote:
Op donderdag 17 april 2003 12:55 schreef Ms_Furious het volgende:

1) Als de kat nog niet ingeënt is wat voor spuitjes heeft ze dan allemaal nodig en vanaf welke week etc?


Onze kitten hebben we met 9 weken in laten enten. Dat was een cocktail, voor kattenziekte en niesziekte tegelijk. Over 2 weken moeten we weer, en dan weer over 2 weken. Dan is het geloof ik (!) weer als ze een jaar is, en dan om het jaar. Inenten kostte 40 euro.
quote:
2) Wat is goed kattenvoer, wat gaat me dat ongeveer kosten en is het bij de dierenarts alleen te krijgen of ook in de dierenwinkel?
Royal Canin of Iams wordt over het algemeen gezien als het beste voer dat vrij verkrijgbaar is. Wij geven onze kitten Royal Canin Babycat, dat mag ze tot ze 4 maanden is en dan is er een Kitten versie. RC heeft ook light, persian, senior en nog meer speciale uitvoeringen. Ze vindt het geloof ik erg lekker, bakje gaat altijd leeg. RC Babycat is 3,50 euro per zak en daar doen we een week mee.

Maar, misschien vindt jouw kat Whiskas of Aldi voer net zo lekker, en dat is een stuk goedkoper. 't Is maar net wat je uit wilt geven. Ik vind blikvoer er echt walgelijk uitzien (bleeech) dus dat geef ik niet, brokjes dus. Let alleen wel op dat RC (en die andere dure merken) toch wat meer in huis hebben, er is net ff wat meer over nagedacht. Haal anders wat folders bij de betere dierenzaak!

quote:
3) Wat is goed kattenbakgrid, iets wat zo min mogelijk stinkt, want het kamertje dat ze krijgt heeft namelijk continu de zon er op staan en straks wil ze dr eigen kamer niet meer in. Ik weet dat ik zoveel mogelijk moet scheppen, maar luchtjes hou je toch.
Wij hebben dus Litter's Pearls ofzo (?) en dat bevalt prima. 't Zijn kleine blauwe zakjes, die in 1 keer op gaan. Je hebt 1 zak per kattenbak nodig. Het kost, hou je vast, bijna 8 euro, MAAR je doet er een maand mee. En dat is dus geen overdrijving. Het zit nu 3 weken in de bak bij ons, en het ruikt gewoonweg NIET. Echt gewoon niks. Elke dag even scheppen, maar dat hou je idd. Erg goed spul, ben er zeer tevreden over.

Succes!

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9836922
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9837139
Mijn dank is groot

Ik ben nl. zo zenuwachtig ik heb net het idee alsof ik moeder word en bang ben een slechte moeder te worden...

;)
pi_9837171
http://www.litterpearls.nl bedoel jij dit grid?
;)
pi_9837193
quote:
Op donderdag 17 april 2003 13:37 schreef Ms_Furious het volgende:

Ik ben nl. zo zenuwachtig ik heb net het idee alsof ik moeder word en bang ben een slechte moeder te worden...


Gewoon 't beessie op tijd eten geven, lief voor zijn en alles komt goed. . Wat voor 1 ga je krijgen?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9837229
quote:
Op donderdag 17 april 2003 13:38 schreef Ms_Furious het volgende:
http://www.litterpearls.nl bedoel jij dit grid?
Juist! Hm, nou weet ik wat ze voor die 8 euro per zak doen, beetje trendy websites maken. . Maar geloof me, 't is echt geweldig spul. Als je zo'n korrel in het waters gooit, HOOR je 'm gewoon sissen van het opzuigen.

En dat aparte schepje ziet er goed uit! . Ook maar eens voor kijken.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9837307
quote:
Op donderdag 17 april 2003 13:39 schreef Jarno het volgende:

[..]

Gewoon 't beessie op tijd eten geven, lief voor zijn en alles komt goed. . Wat voor 1 ga je krijgen?


Een gewone huis tuin en keuken kat, hij/zij is blauw met wit
;)
pi_9837455
Blauw? WTF??
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 17 april 2003 @ 13:55:20 #253
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_9837558
quote:
Op donderdag 17 april 2003 13:51 schreef Jarno het volgende:
Blauw? WTF??
Blauw als in een grijs-blauwe kleur... is heel normaal voor een kat hoor!

Edit: een paar voorbeeldfotootjes van blauwe katten:


[Dit bericht is gewijzigd door Christine op 17-04-2003 13:57]

pi_9837592
quote:
Op donderdag 17 april 2003 13:55 schreef Christine het volgende:

[..]

Blauw als in een grijs-blauwe kleur... is heel normaal voor een kat hoor!


Oooohja. Dat grijzige. . Ik zat aan blauw-blauw te denken, zeg maar.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9837597
quote:
Op donderdag 17 april 2003 13:51 schreef Jarno het volgende:
Blauw? WTF??
Ja hahaha niet felblauw ofzo
Donkergrijs met een blauwe gloed dat noemen ze blauw.

(Rewimo heeft ook een blauwe kat in haar icoon geloof ik)

;)
  donderdag 17 april 2003 @ 13:58:47 #256
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_9837635
Ojee... vol!
  Admin donderdag 17 april 2003 @ 13:58:58 #257
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_9837638
*snif*

Dit was het langstlopende topic op FOK!

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')