abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:44:40 #1
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_36492792
Zo hier maar weer verder

Lees deel 1 voor vele leuke berichtjes.
Mooiste of leukste omroepbericht n de trein
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:58:11 #2
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_36493204
In de Intercity Amsterdam - Haarlem:

Haarlem is het eindpunt van deze trein, denkt u bij het verlaten van de trein aan uw eigendommen, dit op verzoek van de conductrice, het scheelt haar weer een loopje naar de gevonden voorwerpen.

tevens tvp
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
pi_36493440
Stoptrein Rosmalen - Den Bosch:

"Dames en Heren, gelieve uw oma's uit de ballenbak te halen, over enkele ogenblikken station 's-Hertogenbosch eindbestemming van deze trein"
pi_36493518
Trein Zwolle - Heerenveen

*boem*

"Auw, dat deed volgens mij pijn."
  donderdag 30 maart 2006 @ 15:12:53 #5
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_36493676
Hoorde vanmiddag ook weer met een Amsterdams-Limburg-Twents accent:

'Goeiemiddaag menjes... wij naderen met een sneltreinvaart station Almeloooooo'
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_36493807
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:12 schreef L-IS het volgende:
Hoorde vanmiddag ook weer met een Amsterdams-Limburg-Twents accent:

'Goeiemiddaag menjes... wij naderen met een sneltreinvaart station Almeloooooo'
  donderdag 30 maart 2006 @ 15:36:33 #7
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36494536
Hij is al eens langsgekomen maar inderdaad:

Zuid WTC - Schiphol --> na vertrek uit Zuid WTC al Schiphol aankondigen (rit duurt 7 minuten) en die 7 minuten volpraten met: U kunt hier overstappen voor de richtingen, London, parijs, timboektoe, ghana, maleisie etc etc en dat zo'n 100 landen lang. En dan vervolgens in het engels hetzelfde. Op schiphol was hij net klaar
pi_36494613
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:36 schreef Grumpey het volgende:
Hij is al eens langsgekomen maar inderdaad:

Zuid WTC - Schiphol --> na vertrek uit Zuid WTC al Schiphol aankondigen (rit duurt 7 minuten) en die 7 minuten volpraten met: U kunt hier overstappen voor de richtingen, London, parijs, timboektoe, ghana, maleisie etc etc en dat zo'n 100 landen lang. En dan vervolgens in het engels hetzelfde. Op schiphol was hij net klaar
! heb zelf niet zo heel veel leuke meegemaakt ondanks heel wat trein kilometers.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36497901
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:36 schreef Grumpey het volgende:
Hij is al eens langsgekomen maar inderdaad:

Zuid WTC - Schiphol --> na vertrek uit Zuid WTC al Schiphol aankondigen (rit duurt 7 minuten) en die 7 minuten volpraten met: U kunt hier overstappen voor de richtingen, London, parijs, timboektoe, ghana, maleisie etc etc en dat zo'n 100 landen lang. En dan vervolgens in het engels hetzelfde. Op schiphol was hij net klaar
en noemde hij precies dezelfde plaatsen in het Engels?
All the ducks are swimming in the water, fal de ral de ral da, fal de ral de ral da
  donderdag 30 maart 2006 @ 17:38:16 #10
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36498367
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:22 schreef WetLips het volgende:

[..]

en noemde hij precies dezelfde plaatsen in het Engels?
Ja, dat was het sufste
pi_36498959
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:36 schreef Grumpey het volgende:
Hij is al eens langsgekomen maar inderdaad:

Zuid WTC - Schiphol --> na vertrek uit Zuid WTC al Schiphol aankondigen (rit duurt 7 minuten) en die 7 minuten volpraten met: U kunt hier overstappen voor de richtingen, London, parijs, timboektoe, ghana, maleisie etc etc en dat zo'n 100 landen lang. En dan vervolgens in het engels hetzelfde. Op schiphol was hij net klaar
Wel leuk verzonnen.
  donderdag 30 maart 2006 @ 18:58:36 #12
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_36500597
ik wilde een keer als jong jongetje naar arnhem.

Vanuit Barneveld, dan moet je dus over stappen in Ede-Wageningen. Wist ik veel, ik vraag bij station Ede in paniek of ik moest overstappen. Hij lachen: nee, jongen bij het volgende station mag je overstappen.

Omroepbericht als we station Ede-Wageningen naderen:

Dames en Heren we naderen sation Ede-Wageningen, Hier kunt u overstappen......

Ik bleef met een rood hoofd en lachend als een boer met kiespijn zitten tot we er waren...
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_36501168
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:38 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ja, dat was het sufste
Doet me denken aan eentje uit het vorige topic:

And now in English : GET OUT!!!

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 30 maart 2006 @ 19:55:17 #14
88233 Steve
Still the best.
pi_36502167
Leuk als conducteurs ook iets in het Engels moeten zeggen maar niet weten hoe bv. een technische storing vertaald moet worden, of heel erg kromme zinnen gaat maken. .
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_36502405
Zelf genoeg grappige omroepberichten meegemaakt maar ook ooit een grappige situatie.

Ben een paar jaar geleden 's nachts met de laatste stoptrein van Boxtel naar Vught gereden. Is een ritje van zo'n 10 minuten. Mijn vader zou mij en wat vrienden daar ophalen dus die stond daar met de auto te wachten.
Wij zitten in de trein en rijden op een gegeven moment station Vught langs. Waarop ik dus al heel verbaasd zat te kijken "huh we waren toch in de stoptrein gestapt"?

Wordt er omgeroepen: "Sorry dames en heren, zoals u ziet zijn wij vergeten te stoppen op station Vught, maar wij zullen dit voor u goedmaken".

De trein stopt en rijdt ineens achteruit, terug naar station Vught. Je snapt wel dat mijn vader zich kapot heeft gelachen. Die zag een trein voorbij rijden en ineens weer terug rijden!!
pi_36505432
"dames en heren wegens een seinstoring rijd de trein niet door naar harlingen haven, Mogelijk dat er binnen een uur bussen zijn" Hij ging niet verder dan harlingen

Lopen is 10minuten
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_36506186
Wat ook vaak komisch is, eerst doet de machinist omroepen welk station er komt (en welke daarna) en 10 seconden later herhaalt de conducteur hetzelfde

Ben je dan doof of niet
pi_36506409
'Dames en heren dit is het eindpunt van deze trein. Denkt u bij het verlaten van deze trein niet alleen aan uw bagage, maar neemt u het ook mee'
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_36506971
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:04 schreef SNArky het volgende:

[..]

Die is echt zo deel 1 .

Tevens TVP...
Oh, whatever. Ik vind em tof.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_36507120
"Hallo reizigers, dit is de conducteur. We zijn zometeen in Amsterdam."

-

"Goedemiddag dames en heren, wij naderen station Eindhoven. Voordat ik het vergeet wil ik alle PSV-fans nog even feliciteren met hun overwinning van twee dagen geleden."
Toch aardig, van een Rotterdammer

-

Het is ook altijd geweldig als je in Den Haag al een Twent hoort in de trein naar Groningen. Of in Amsterdam al een Limburger Of in Maastricht een gigantische Rotturdammurrrrt
  donderdag 30 maart 2006 @ 22:33:33 #21
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_36508137
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:23 schreef MasterDisaster het volgende:
"dames en heren wegens een seinstoring rijd de trein niet door naar harlingen haven, Mogelijk dat er binnen een uur bussen zijn" Hij ging niet verder dan harlingen

Lopen is 10minuten
dit was vandaag op de radio.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  donderdag 30 maart 2006 @ 22:42:40 #22
145225 Aapje91
I know what I want, I say what
pi_36508528
Trein van Zwolle naar Roosendaal:

'Dames en heren, het volgende station is..... euh...
*passagiers op de achtergrond: ZUTPHEN!!!!!*
'..... oja, Zutphen!"

En een keer in de late trein in het weekend, trein van Arnhem-Winterswijk:
'Euhm.... Wil die jongeman even uit het bagagerek komen?'

Melige vrienden van ondergetekende...

[ Bericht 3% gewijzigd door Aapje91 op 30-03-2006 23:30:06 ]
pi_36510190
Nu de vraag aan de mensen hier:

wat zou jij nou wel eens door dat omroepding willen schreeuwen?
Een mop, schunnige grap of een leuke imitatie ..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_36510878
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:06 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Oh, whatever. Ik vind em tof.
ik ook hoor
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  vrijdag 31 maart 2006 @ 00:03:53 #25
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_36511511
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Nu de vraag aan de mensen hier:

wat zou jij nou wel eens door dat omroepding willen schreeuwen?
Een mop, schunnige grap of een leuke imitatie ..
Lijkt me dat je daar een nieuw topic voor moet openen. Hou dit topic lekker waargebeurd!
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:49:41 #26
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_36516342
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Nu de vraag aan de mensen hier:

wat zou jij nou wel eens door dat omroepding willen schreeuwen?
Een mop, schunnige grap of een leuke imitatie ..
Dames en heren, u bevindt zich in de intercity richting de gevangenis, u gaat niet langs start en u ontvangt geen ¤ 200,-
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:01:53 #27
61221 Alchemila
Über mein dead body
pi_36517818
Hoe het precies zat weet ik niet meer, het is al een tijdje terug en ik weet niet meer in welke trein, dacht die van Enschede naar Utrecht. Op een gegeven moment hield die contuctrice een heel verhaal:
"Dames en heren, excusus voor de vertraging, wij moesten wachten op de trein vanuit ... Deze trein zal te Utrecht worden gesplitst, treindeel zoveel zal doorgaan naar ... en treindeel zoveel naar... Ook kunt u hier overstappen voor de richtingen ..."
Dit zei de twee keer, en daarna herhaalde ze het in het Duits en in het Engels, ook allebei twee keer. Toen we het station naderden, wilde ze het hele verhaal weer opnieuw beginnen, maar ze onderbrak zichzelf en zei:
"Nou ja, dat weet u vast allemaal nog wel, en anders komt u maar even langs, dan leggen we het nog een keer uit. En help de toeristen even op weg!"
Education is an admirable thing, but it is well to remember from time to time that nothing that is worth knowing can be taught. (Oscar Wilde)
  zondag 2 april 2006 @ 16:10:26 #28
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_36580349
Gisteren in de trein van Utrecht naar Enschede:

Bij vertrek uit Utrecht:

Mevrouw, als U de trein wilt verlaten moet U even op de knop drukken. Nee, niet die, die andere. Ja, goed zo!

Even later:

Ik moet helaas een spijtige mededeling doen (Cheesecake kijkt verschrikt om zich heen en zoekt naar eventuele terrorristen, lichaamsdelen en aanverwanten). Mevrouw Boenstra, uw tas is niet gevonden in Amsterdam. Wat een bummer

Vlak voor Deventer:

Dames en heren, jongens en meisjes, over enkele ogenblikken zullen wij arriveren te Deventer. Alleen het treinstel van het nummer 4070 zal verder reizen richting Enschede, de andere treinstellen zullen wij helaas in Deventer moeten achterlaten. Ik mag van de baas niet meer treinstellen meenemen naar Enschede, ik heb het nog wel geprobeerd maar het wou niet lukken.
pi_36583065
Dat ik dit topic nog niet eerder gezien heb

Was eentje van 16.00 uur:
Goedemorgen dames en heren... ik bedoel goedemiddag, het was nogal vroeg vanochtend.
Over enkele minuten...
pi_36583884
TVP´s weg

En dat houden we hopelijk zo.
  zondag 2 april 2006 @ 20:16:22 #31
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_36587366
Niet in de trein, maar op het station te Eindhoven: "Dames en heren, de vertraagde intercity in de richting Helmond en Venlo komt over enkele minuten binnen op spoor 2." Uiteraard reed deze trein net weg uit het station op het moment dat dit bericht klonk .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  zondag 2 april 2006 @ 20:24:27 #32
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_36587643
omroepbericht van een aanrijding is nooit grappig.. vooral niet als je een uur stilstaat bij barendrecht op een zaterdag om 2200.. behalve als eer dan uiteindelijk gemeld wordt dat " De KLPD heeft het spoor een heel stuk afgezocht en niet kunnen vinden dan een fietswrak.. wij zullen zodra de verkeersleiding ons vrijgeeft doorrijden naar rotterdam waar deze trein uit de dienstregeling gehaald wordt"

Dan heb je toch wel een soort ontlading van spanning in de coupe.. je zit daar een uur te denken dat je net over iemand heen gereden bent... blijkt het dus een fietswrak te zijn.. gelukkig
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_36590961
Sommige zijn echt meesterlijk
Ik moet toch eens vaker met de trein...
pi_36591448
quote:
Op zondag 2 april 2006 20:24 schreef nixxx het volgende:
omroepbericht van een aanrijding is nooit grappig.. vooral niet als je een uur stilstaat bij barendrecht op een zaterdag om 2200.. behalve als eer dan uiteindelijk gemeld wordt dat " De KLPD heeft het spoor een heel stuk afgezocht en niet kunnen vinden dan een fietswrak.. wij zullen zodra de verkeersleiding ons vrijgeeft doorrijden naar rotterdam waar deze trein uit de dienstregeling gehaald wordt"

Dan heb je toch wel een soort ontlading van spanning in de coupe.. je zit daar een uur te denken dat je net over iemand heen gereden bent... blijkt het dus een fietswrak te zijn.. gelukkig
Zelfde soort situatie, met een brandblusser "de bijhorende brandweerman is niet gevonden, wij zullen zo verder rijden richting amersfoort".
pi_36593544
Was laatst in de trein stond ie stil omdat er iemand van het peron af was gevallen..

Half uur later hoor je de conducteur heel melig: nou ze hebben de beste man net opgeveegd dus we kunnen weer verder

Toen even later: de man makeerde trouwens niets, het volgende station is (weet niet meer )
......Signature-loos......
  zondag 2 april 2006 @ 23:50:25 #36
131561 Nega
AFC AJAX
pi_36595429
Het mooiste is als die omroepers zo gebrekkig Engels gaan praten, dat klinkt totaal niet gewoon.
All we know is rocks and presidents like Mount Rushmore
pi_36596666
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:50 schreef Nega het volgende:
Het mooiste is als die omroepers zo gebrekkig Engels gaan praten, dat klinkt totaal niet gewoon.
Een keer een conducteur die praatte een beetje als keith van spuiten en slikken, of die homo's van "het blok" Die sprak wel goed engels beter als nederlands..
  maandag 3 april 2006 @ 01:02:22 #38
145665 Iljadepilja
ik ben 3 5 8
pi_36597089
Op een avond van Lelystad naar Almere. We waren nog geen 3 minuten weg of we horen een knal en de trein remt af. Dit alles midden in de oostvaardersplassen:
"Goedenavond dames en heren. Wij hebben zojuist een aanrijding gehad. Nu wil het zo dat wij verplicht zijn te "schouwen". We maken hier noge ven ruzie over wie dat mag gaan doen. We houden u op de hoogte."

Na twee minuten lopen er twee heel erg zenuwachtige mannen langs mijn raampje waarop mijn buurman het raampje open doet en ze succes wenst.

Na 5 minuten keren ze weer terug en horen we: "Hopelijk bent u niet l te erg geschrokken, wij kunnen in ieder geval weer rustig ademhalen. Het was een hert."
  maandag 3 april 2006 @ 01:03:48 #39
145665 Iljadepilja
ik ben 3 5 8
pi_36597109
Trein van Amsterdam naar Maastricht. Laatste trein: "Goedenavond dames en heren. Zoals u heeft gemerkt staan wij stil. Nu zult u zich afvragen waarom. Tegenwoordig staan niet alleen auto's in de file, maar ook treinen. Wij hebben momenteel 5 wachtende treinen voor ons, er staat een koe op de rails."
  maandag 3 april 2006 @ 01:05:23 #40
145665 Iljadepilja
ik ben 3 5 8
pi_36597124
Op het station Lelystad rond een uurtje of 7: "Dames en heren. De intercity van Amsterdam centraal naar Den-Haag (?) centraal zal vandaag vertekken van spoor 7b (?) herhaling... "
  maandag 3 april 2006 @ 01:06:56 #41
145665 Iljadepilja
ik ben 3 5 8
pi_36597142
Op een station in Almere: *ding dong* " ja maar toch snap ik niet dat mensen dat zomaar doen. Welk bericht moet ik nu eigenlijk omroepen? Oh shit..." *ding dong*
  maandag 3 april 2006 @ 01:08:00 #42
145665 Iljadepilja
ik ben 3 5 8
pi_36597152
En de leukste vond ik geen omroep maar wat een conductrice zei bij binnenkomst in het treinstel: "Wie van jullie heeft hier geen vervoersbewijs? Ja zeg maar eerlijk, dan ben ik sneller klaar... Iedereen? Mooi, fijne dag verder!"
  Moderator maandag 3 april 2006 @ 01:11:57 #43
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36597209
Ik heb wel eens centraal stationnetje dalen gehoord en gramshill ipv gramsbergen

verder nog wel wat leuke bagege niet vergeten grappen die ik alweer vergeten ben
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 3 april 2006 @ 01:14:07 #44
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36597245
herhalingen die niet hetzelfde zijn zijn ook altijd wel grappig

dames en heren de intercity zal vertrekken van spoor 3 (de helft van het perron loopt weg) Herhaling de intercity zal vertrekken van spoor 2 (dat stond dus ook op de borden) en toen weer herhaling de intercity zal vertrekken van spoor 2
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!fotograaf maandag 3 april 2006 @ 02:15:17 #45
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_36597958
Meesterlijk ik lig in een scheur hier!!

[ Bericht 31% gewijzigd door fraubitch op 03-04-2006 02:29:53 ]
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_36597995
In de bus (okay telt niet, tvp dan):

C = chauffeur incl. surinaams accent
ik ben ik.

C: HALLOOOOOOOOOOOOOOOOOOhoooooo! Goeiemorrrrge meisje! Waar gaan we heen?
Ik: Surinamestraat alstublieft
C: Lekker naar school?
Ik: Helaas
C: Dacht ik al. Sterkte!

In de surinamestraat:

C: HALTE PANAMARIBO voor de mooie blonde jongedame! Het zonnetje schijnt, het is hier net echt suriname.
Ik loop langs de chauffeur
C: Laat die school maar zitten, gauw de zon in jij!

Bus 15 in Leiden. Geweldige man.
  maandag 3 april 2006 @ 02:49:31 #47
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_36598185
"Hoerendaal, station Hoerendaal".
De NS vertikt het om het zo in de trein om te roepen. Gelukkig is er altijd wel 1 alerte reiziger in de coupé die het WEL doet, in de stoptrein Heerlen - Maastricht.

Het is de langstlopende local running gag, maar moet toch altijd weer lachen
  maandag 3 april 2006 @ 10:37:12 #48
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36601326
quote:
Op maandag 3 april 2006 02:20 schreef Lotte. het volgende:
In de bus (okay telt niet, tvp dan):

C = chauffeur incl. surinaams accent
ik ben ik.

C: HALLOOOOOOOOOOOOOOOOOOhoooooo! Goeiemorrrrge meisje! Waar gaan we heen?
Ik: Surinamestraat alstublieft
C: Lekker naar school?
Ik: Helaas
C: Dacht ik al. Sterkte!

In de surinamestraat:

C: HALTE PANAMARIBO voor de mooie blonde jongedame! Het zonnetje schijnt, het is hier net echt suriname.
Ik loop langs de chauffeur
C: Laat die school maar zitten, gauw de zon in jij!

Bus 15 in Leiden. Geweldige man.
Deze buschauffeur is beroemd in leiden, je komt altijd vrolijk op je werk, vaak zingt ie keihard..volgens mij had ie ook een eigen website van fans geloof ik maar dat kan ook verzinsel zijn.
prachtige man, zijn er te weinig van
pi_36604914
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:42 schreef Aapje91 het volgende:
Trein van Zwolle naar Roosendaal:

'Dames en heren, het volgende station is..... euh...
*passagiers op de achtergrond: ZUTPHEN!!!!!*
'..... oja, Zutphen!"
In die trein zat ik ook!
  maandag 3 april 2006 @ 13:13:13 #50
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_36605331
Utrecht Centraal -> Ede-Wageningen (sneltrein)

Toen we net vertrokken: "Er zit helaas een stoptrein voor ons maar we zullen proberen hem in te halen"
Bijna in Ede: "Jaja wat een geweldige man is die machinist he! We hebben de stoptrein in kunnen halen dus we naderen op tijd Ede-Wageningen. Ik zal niet met de pet rondgaan maar..." ...verder weet ik niet meer wat hij allemaal zei maar hij prees zichzelf helemaal de hemel in
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_36606531
Gisteravond rond 10 uur ergens tussen Nijmegen en Deventer:
"Goedenavond dames en heren, we komen nu bij station Deventer, deze trein zal verdergaan als stoptrein richting [weetiknietmeer]. *kuchkuch* Dat was mijn collega, die zal zometeen langskomen met thee, koffie en limonade voor de kleintjes. *gegiechel op de achtergrond*"
pi_36619175
vanmiddag in de stoptrein naar Weert:
goedemiddag dames en heren, jongens en meisjes, peuters en kleuters. dit is station Weert. eindpunt van deze trein
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_36620819
Vandaag: Dames en heren, station Eindhoven. U wordt allen verzocht om hier vriendelijk uit te stappen.

  Moderator maandag 3 april 2006 @ 21:05:55 #54
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36620992
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:02 schreef linda22222 het volgende:
Vandaag: Dames en heren, station Eindhoven. U wordt allen verzocht om hier vriendelijk uit te stappen.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_36625841
Ik kan me zo ergeren aan
'Dames en heren, zometeen naderen we station ...'

Of je nadert het station, of je bent er zometeen.
  maandag 3 april 2006 @ 23:19:42 #56
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_36626765
Laatst ging ik bij een vriend op bezoek in Rotterdam, maar omdat het treinstel niet helemaal in orde was deden ze een extra stop in Gouda (zo werd ons uitgelegd) in plaats van dat het voorste deel naar Den Haag ging en het achterste deel naar Rotterdam... Toen de machinist het later wilde herhalen en zo reizigers voor Gouda behoedde voor een langere rit kwam hij er zelf niet meer uit wat er nu eigenlijk afgesproken was...

en dan voel je je best wel ...

[ Bericht 26% gewijzigd door donroyco op 03-04-2006 23:27:55 ]
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_36638078
Leuk topic!

Had laatst een mooie. We vertrokken te laat uit Zwolle ri Amersfoort. Komen we bij Amersfoort, roept de conducteur de treinstellen etc. Maar hij begon: "Omdat onze machinist zo afschuwelijk hard gereden heeft, komen we nu zonder vertraging binnen op Station Amersfoort. Dames en Heren, u kunt bij het verlaten van de trein een applausje geven vooraan de trein"

Machinist: Dank je!
Conducteur: Je bent de beste, alleen dat sjaaltje staat je niet

Kon er wel om lachen, was niet de enige. Moeten ze vaker doen die NS-sers! Fleurt de dag nog wat op :-)
pi_36638724
pi_36640615
Sneltrein Leeuwarden - Amsterdam , we hadden op een gegeven moment 20 minuten vertraging.
Machinist :'' Goedemiddag dames en heren, we hebben een vertraging van 20 minuten, en ik zal deze proberen wat te verminderen, prettige rit verder.''
Halte Amersfoort, conducteur:''Goedemiddag, doordat de machinist zo hard gereden heeft, moet de trein gecontroleerd worden, er kan namelijk iets stuk zijn gegaan, dit gaat ongeveer 20 minuten duren, prettige reis verder.''

pi_36642951
In de sneltrein van Breda naar Zwolle; was er net voordat de trein vanuit Breda vertrok een goederentrein met auto's voorbijgekomen. Dus zat die sneltrein daar achter. Zo'n autotrein gaat niet zo snel, dus reed de sneltrein ook maar met een slakkegangetje daar achter. Conducteur op een gegeven moment: "hallo dames en heren, zoals U wel merkt rijden we momenteel niet zo snel en lopen we dus een vertraging op. Dit komt omdat er een trein met nieuwe Mazda's voor ons rijdt. Die Mazda's moeten nog ingereden worden, en dus gaat het allemaal niet zo snel. Mazda, ProRail en de Nederlandse Spoorwegen verontschuldigen zich voor dit ongemak"...

En in dezelfde trein: "Hallo dames en heren, zodadelijk station 's-Hertogenbosch. Deze trein gaat verder naar Oss, Nijmegen, blabla, blabla èn Olst/Wijhe, da's daar net Hollywood, joehoe!"...
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:45:06 #61
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_36644648
ben je ooit in Olst of Wijhe geweest? Daar is echt niets te beleven

Laatst op station Dalen

"Deze trein gaat verder als sneltrein en maakt een extra stop in Bargeres"

Je hebt drie station nog over dan. Nieuw Amsterdam, sneltreinstation, Bargeres, stoptreinstation en Emmen, eindstation.

Ofwel, hij ging verder als stoptrein
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_36645032
quote:
Op maandag 3 april 2006 02:20 schreef Lotte. het volgende:
In de bus (okay telt niet, tvp dan):

C = chauffeur incl. surinaams accent
ik ben ik.

C: HALLOOOOOOOOOOOOOOOOOOhoooooo! Goeiemorrrrge meisje! Waar gaan we heen?
Ik: Surinamestraat alstublieft
C: Lekker naar school?
Ik: Helaas
C: Dacht ik al. Sterkte!

In de surinamestraat:

C: HALTE PANAMARIBO voor de mooie blonde jongedame! Het zonnetje schijnt, het is hier net echt suriname.
Ik loop langs de chauffeur
C: Laat die school maar zitten, gauw de zon in jij!

Bus 15 in Leiden. Geweldige man.
Haha, die buschauffeur is alom bekend in Leiden. Normaal gesproken zijn lijn 15/17 vrij nieuwe bussen. Maar een keer reed deze vrolijke Surinamer met een erg oude verragde bus. Nadat iedereen in was gestapt op Leiden Centraal, begon hij:
"Dames en heren, het zonnetje schijnt net zoals in Suriname en de bus is ook net als in Suriname. Houdt u goed vast. Daar gaan we dan!"

Een vriendin maakte nog iets mooiers mee bij hem. 's Nachts pakte ze de laatste bus van Leiden Centraal richting De Vink. Zij was de enige in de bus op dat moment. Bij het uitstappen vroeg hij:
"Meisje, hoe ga je naar huis?" Zij antwoordde dat ze met de fiets naar huis ging en dat het vlakbij was. Waarop hij weer zei: "Zet je fiets maar in de bus, dan rijd ik je wel naar huis!" En zo geschiedde...hehe. Mooie vent.
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:09:14 #63
96581 Manneke_Pils
Deus. ['de:us]
pi_36645485
Roosendaal - Vlissingen.

Dames en heren, hier spreekt de machinist. Helaas ben ik net Kruiningen-Yerseke voorbij gereden en zult u dus moeten overstappen op station Goes richting Roosendaal. Excuses voor het ongemak..

Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_36646058
Volgens mij zijn ze bij de NS zelf ook verbaast als een trein op tijd aankomt.. of op zijn minst erg trots..

Gisteren in de trein naar Haarlem, Dames en heren, over enkele minuten station Haarlem, we arriveren op tijd, nee we zullen zelfs 1,5 minuut te vroeg aankomen!

[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:14:27 #65
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36647446
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:56 schreef Citroentje het volgende:

[..]

Haha, die buschauffeur is alom bekend in Leiden. Normaal gesproken zijn lijn 15/17 vrij nieuwe bussen. Maar een keer reed deze vrolijke Surinamer met een erg oude verragde bus. Nadat iedereen in was gestapt op Leiden Centraal, begon hij:
"Dames en heren, het zonnetje schijnt net zoals in Suriname en de bus is ook net als in Suriname. Houdt u goed vast. Daar gaan we dan!"

Een vriendin maakte nog iets mooiers mee bij hem. 's Nachts pakte ze de laatste bus van Leiden Centraal richting De Vink. Zij was de enige in de bus op dat moment. Bij het uitstappen vroeg hij:
"Meisje, hoe ga je naar huis?" Zij antwoordde dat ze met de fiets naar huis ging en dat het vlakbij was. Waarop hij weer zei: "Zet je fiets maar in de bus, dan rijd ik je wel naar huis!" En zo geschiedde...hehe. Mooie vent.
Zoals ik al zei, mooie vent met zijn enthousiasme
pi_36647480
Gouda Goverwelle - Den Haag
Was geen omroep maar wel grappig;

toen de conducteur de deur opendeed bij station Den Haag Ypenburg stapte daar 1 passagier in;

- conduc: "Zo! U bent altijd degene die als enigste instapt bij Ypenburg!
- passagier: "ehhh .. ja"
(naar de machinist roepend): "We hebben hem gevonden hoor, hijs binnen!"
- conduc: "Nou laat ik me dan maar ff voorstellen, want ja, persoonlijk te woord staan kan wel als u de enige bent... Ik ben ....... "

Who is it?
pi_36652231
Volgens mij wel meer grappige dingen gehoord,maar kan ze me niet herinneren.

Weet nog wel de mededeling: Dames en heren, u bevind zich in de trein.
Een minuut later gevolgd door de bestemming van de trein.

En een melige conducteur die bij vertrek "tjoeke tjoeke " ging zeggen en nog meer van dat soort dingen tijdens die rit
pi_36654342
Vanmorgen, Amersfoort-Rotterdam, aangekomen in utrecht, na een minuut of 5:

"Dames en heren u bevindt zich in de intercity naar Rotterdam Alexander, en Rotterdam Centraal station. Ik herhaal, dit is de intercity naar Rotterdam Alexander, en Rotterdam Centraal station. De trein naar Den Haag vertrekt van spoor 8. Dit bericht is speciaal voor de meneer die ik zojuist geinformeerd heb."
pi_36656793
Internationale trein Amsterdam - Brussel Midi
"We naderen station Den Haag HS. We zullen nog stoppen in Rotterdam, Dordrecht, Roosendaal en Belgie"

(Blijkbaar vond hij het niet nodig om de 5 stationnetjes in Belgie individueel te noemen)
Don't hurry, be crappy!
pi_36658512
(stop)trein naar ehv

"Dames en heren, wij naderen stoeprand Eindhoven Beukenlaan"

even later was het gewoon station eindhoven (cs dan)
pi_36658564
In de intercity Vlissingen - Amsterdam, tussen Leiden en Schiphol:

"Dames en heren, over enkele ogenblikken station Nieuw Vennep"
Reizigers: - de trein rijdt op volle snelheid door station Nieuw Vennep
"Dat was station Nieuw Vennep"
Reizigers: !
Your mom is hot, your dad is crazy
pi_36659000
Tvp'tje Cool topic!
I will not mention Dean in this topic.
I will not mention Dean in this topic.
I Will not mention Dean in this topic.
....
pi_36659021
"Kgrgrgrggrgr" "Kraaaaak" "LUL!!!"

ik zat in zo'n hele lange onderste coupe, en toen keek ik om me heen of er iemand anders zat want ik moet een beetje lachen en toen keek ik prompt mn zus recht aan!! was echt heel grappig. We zaten al die tijd met onze ruggen naar elkaar toe in de zelfde coupe
pi_36659431
Vanmiddag: Dames en heren, hier spreekt de conducteur met een extra mededeling voor Gerjan uit Gramsbergen. Beste Gerjan, je vriendin anouk wacht achterin de trein op je!. Bedankt voor uw aandacht.

pi_36660038
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:39 schreef kikoooooo het volgende:
Vanmiddag: Dames en heren, hier spreekt de conducteur met een extra mededeling voor Gerjan uit Gramsbergen. Beste Gerjan, je vriendin anouk wacht achterin de trein op je!. Bedankt voor uw aandacht.

Voor die Gerjan te hopen dat ie op dat moment niet vreemd aan het gaan was! "Schat, wie is Anouk?"
Don't hurry, be crappy!
  woensdag 5 april 2006 @ 00:23:47 #76
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_36660843
leuk tvpic
When all else fails, you always have delusion.
  woensdag 5 april 2006 @ 00:38:14 #77
136780 Nosh
hurpdurp
pi_36661229
Tijdje terug in de stoptrein van Amersfoort naar Zwolle.
Een proleet denkt zwart te mogen rijden, hangt een uitgebreid lulverhaal op aan de conducteur, maakt ongelooflijk veel , en zorgt ervoor dat iedereen z'n college's, afspraken en aansluitingen mist.

Toen we bijna bij Zwolle waren:
'Doordat mensen niet in staat zijn om zich te houden aan regels, en onbetaald van diensten gebruik denken te kunnen maken, hebben we 15 minuten vertraging. Als u wilt mag u de man bedanken die verantwoordelijk is voor uw gemiste aansluiting.'
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_36661287
quote:
Op woensdag 5 april 2006 00:38 schreef Nosh het volgende:
Tijdje terug in de stoptrein van Amersfoort naar Zwolle.
Een proleet denkt zwart te mogen rijden, hangt een uitgebreid lulverhaal op aan de conducteur, maakt ongelooflijk veel , en zorgt ervoor dat iedereen z'n college's, afspraken en aansluitingen mist.

Toen we bijna bij Zwolle waren:
'Doordat mensen niet in staat zijn om zich te houden aan regels, en onbetaald van diensten gebruik denken te kunnen maken, hebben we 15 minuten vertraging. Als u wilt mag u de man bedanken die verantwoordelijk is voor uw gemiste aansluiting.'
Als ik na dat soort geintjes de conducteur tegen kom spreek ik hem er op aan. Is toch belachelijk? Laat ze zo'n vent lekker zn gang gaan ipv letterlijk 100den reizigers te duperen
pi_36661859
'Het volgende station is Rotterdam Centraal u wordt vriendelijk verzocht uit- of over te stappen. Hier is Rotterdam Centraal. Dit is het einde, ik herhaal: DIT is het einde!'

En op een stralende zomerdag, geen wolkje aan de lucht, zegt die omroepmeneer hetvolgende:
'Dames en Heren wij naderen het station Rotterdam Centraal, dit station is tevens het eindpunt van deze trein. Vergeet u bij het verlaten van de trein niet uw paraplu mee te nemen'.

Klein beetje flauw

hmmm op dat moment was het grappig
pi_36675609
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:15 schreef Metus het volgende:
In de intercity Vlissingen - Amsterdam, tussen Leiden en Schiphol:

"Dames en heren, over enkele ogenblikken station Nieuw Vennep"
Reizigers: - de trein rijdt op volle snelheid door station Nieuw Vennep
"Dat was station Nieuw Vennep"
Reizigers: !
pi_36678635
Machinist: 'dames en heren, er staat helaas iemand op het spoor, schrikt u niet van de klap'

wij :

Machinist:'......o gelukkig, het is een sneeuwpop zo te zien'

trein: boem.

machinist: '....was een sneeuwpop bedoel ik'
  woensdag 5 april 2006 @ 16:50:19 #82
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_36679424
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:31 schreef anneja het volgende:
Machinist: 'dames en heren, er staat helaas iemand op het spoor, schrikt u niet van de klap'
wij :
Machinist:'......o gelukkig, het is een sneeuwpop zo te zien'
trein: boem.
machinist: '....was een sneeuwpop bedoel ik'
LOL
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 6 april 2006 @ 14:34:42 #83
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_36708088
Hebben de conducteurs allemaal een offday vandaag?
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
  donderdag 6 april 2006 @ 14:59:56 #84
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36708868
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:34 schreef Dr.Aart het volgende:
Hebben de conducteurs allemaal een offday vandaag?
ze moesten toch vergaderen over de rol van de conducteur in de toekomst? of was dat gisteren
pi_36731584
Gisteravond een van de klassiekers:

Stoptrein Nijmegen-Zutphen ' Ja dames en heren, over enkele ogenblikken station Zutphen, tevens het eindpunt van deze trein. U wordt allen vriendelijk verzocht hier uit te stappen, denkt u bij het verlaten van de trein aan uw bagage en neem deze ook mee'

Vond 'm wel leuk :-)
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:20:24 #86
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_36738231
Vanochtend om 8:30; trein uit Venlo komt aan in Eindhoven: "goede.... ehm.... (hier was een pauze van ruim 20 tellen)... morgen, dames en heren, etc. etc."

tja... t was nog erg vroeg he
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:28:32 #87
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_36738466
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:56 schreef Citroentje het volgende:

[..]

Haha, die buschauffeur is alom bekend in Leiden. Normaal gesproken zijn lijn 15/17 vrij nieuwe bussen. Maar een keer reed deze vrolijke Surinamer met een erg oude verragde bus. Nadat iedereen in was gestapt op Leiden Centraal, begon hij:
"Dames en heren, het zonnetje schijnt net zoals in Suriname en de bus is ook net als in Suriname. Houdt u goed vast. Daar gaan we dan!"

Een vriendin maakte nog iets mooiers mee bij hem. 's Nachts pakte ze de laatste bus van Leiden Centraal richting De Vink. Zij was de enige in de bus op dat moment. Bij het uitstappen vroeg hij:
"Meisje, hoe ga je naar huis?" Zij antwoordde dat ze met de fiets naar huis ging en dat het vlakbij was. Waarop hij weer zei: "Zet je fiets maar in de bus, dan rijd ik je wel naar huis!" En zo geschiedde...hehe. Mooie vent.
whehehe relaxt.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_36740398
1 januari, 's ochtends,
Zaten met een paar meiden in de trein, praatje met de conducteur gemaakt en verteld dat we gingen nieuwjaarsduiken.
Later het omroepbericht:
"Dit is station Den Haag Centraal (..), en dames, veel succes met de nieuwjaarsduik"
You gotta learn to live
and live and learn
pi_36740569
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vanmorgen, Amersfoort-Rotterdam, aangekomen in utrecht, na een minuut of 5:

"Dames en heren u bevindt zich in de intercity naar Rotterdam Alexander, en Rotterdam Centraal station. Ik herhaal, dit is de intercity naar Rotterdam Alexander, en Rotterdam Centraal station. De trein naar Den Haag vertrekt van spoor 8. Dit bericht is speciaal voor de meneer die ik zojuist verkeerd geinformeerd heb."
Als ik woorden ga vergeten dan wordt de zin een beetje raar....
  vrijdag 14 april 2006 @ 21:49:45 #90
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_36966739
En vandaag waren de meeste conducteurs zo aardig om om te roepen dat de week-OV niet geldig is vandaag. Dit roepen ze uiteraard pas om als de trein net wegrijdt
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
pi_36968870
"Dames en heren we naderen station Maastricht, dit is tevens het eindpunt van de trein denkt u bij het verlaten van de trein aan uw eigendommen en kinderen "
pi_36969195
Op Utrecht CS:

In de trein

Trein hoort richting Deventer te vertrekken, maar gaat een klein stuk de andere kant op, stopt, en gaat de goede kant uit.

"Dames en heren, U had vast onze schijnbeweging opgemerkt, waar menig voetballer trots geweest op zou zijn, maar wees gerust, we vertrekken gewoon richting het Oosten van het land."

.
pi_36969288
quote:
Op maandag 3 april 2006 02:20 schreef Lotte. het volgende:
In de bus (okay telt niet, tvp dan):

C = chauffeur incl. surinaams accent
ik ben ik.

C: HALLOOOOOOOOOOOOOOOOOOhoooooo! Goeiemorrrrge meisje! Waar gaan we heen?
Ik: Surinamestraat alstublieft
C: Lekker naar school?
Ik: Helaas
C: Dacht ik al. Sterkte!

In de surinamestraat:

C: HALTE PANAMARIBO voor de mooie blonde jongedame! Het zonnetje schijnt, het is hier net echt suriname.
Ik loop langs de chauffeur
C: Laat die school maar zitten, gauw de zon in jij!

Bus 15 in Leiden. Geweldige man.
Waar is die man toch gebleven? Ik zie hem nooit meer op de bus in Leiden. Zong inderdaad altijd liedjes ("it's getting hot in here, so take of all your clothes" in de zomer ), of hij stopte bij een ijsco-winkel, gooide de deur open en riep "ijsjes voor iedereen!"
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  vrijdag 14 april 2006 @ 23:22:23 #94
46794 Berkery
Fat bastard
pi_36969581
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 21:49 schreef Dr.Aart het volgende:
En vandaag waren de meeste conducteurs zo aardig om om te roepen dat de week-OV niet geldig is vandaag. Dit roepen ze uiteraard pas om als de trein net wegrijdt
Grappig dat dit nog steeds voor zoveel verwarring zorgt. Een jaar of tien geleden stapte ik op goede vrijdag de tram in, liet mijn OV-kaart zien aan de tramconducteur, die knikte dat het goed was, vervolgens hetzelfde verhaal op het metrostation en een batterij kaartcontroleurs (ze zijn altijd met z'n vieren - waarom is dat?). Maar in de trein moest ik een kaartje kopen . Ik heb me er toen gelukkig wel uit kunnen lullen, dat kan anno 2006 niet meer denk ik.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_36969732
Gisteren, trein Utrecht-Rhenen. Eerst was al een trein uitgevallen, dus de volgende zat stampvol, maar ging niet weg:
'dames en heren, wegens gebrek aan personeel heeft deze trein een nog onbekende vertraging. We hebben de begeleidingsorganisatie gebeld, en die komen er zo snel mogelijk aan. Hij was nog niet uitgepraat en we gingen alsnog.

die begeleidingscommissie is blijkbaar de reserveploeg? Kijkje in de keuken van de NS...
Eva
pi_36969959
Op weg naar Rotterdam. Bij Utrecht ging het splitsen van de treinen niet goed. 10 minuten later:

"Het splitsen is gelukt, we kunnen vertrekken."

(alsof mij dat kan schelen, schiet nou maar op...)

Minuutje later:
"Dames en heren,we wachten nog even tot het deel naar Den Haag is vertrokken".

Naja niet leuk of grappig dit keer, maar irritant. Leuke berichten mogen van mij veel vaker komen, heb ik nog een beetje lol in het OV.
  vrijdag 14 april 2006 @ 23:38:20 #97
46794 Berkery
Fat bastard
pi_36970068
Jaren geleden ging ik met de boot vanuit Vlissingen naar Engeland. In de trein naar Vlissingen zat een erg vrolijke conducteur die met verve elk station aankondigde.

  • Krrrrrrrrrrrabbendijke!
  • Arrrrrrnemuuiden!
  • RRRRRRRRRRRiland-bath!

    De NS moet die stations niet sluiten, al was het alleen maar om die conducteur te eren.
  • Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
    pi_36976085
    In de bus ging gisteren een telefoon vrij duidelijk af. Roept de chauffeur om: Telefoon!
    pi_36976415
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 23:35 schreef mv-lootje het volgende:
    Op weg naar Rotterdam. Bij Utrecht ging het splitsen van de treinen niet goed. 10 minuten later:

    "Het splitsen is gelukt, we kunnen vertrekken."

    (alsof mij dat kan schelen, schiet nou maar op...)

    Minuutje later:
    "Dames en heren,we wachten nog even tot het deel naar Den Haag is vertrokken".

    Naja niet leuk of grappig dit keer, maar irritant. Leuke berichten mogen van mij veel vaker komen, heb ik nog een beetje lol in het OV.
    Heb je nog mazzel gehad dat ze hem niet in 1x hebben laten vertrekken, om een extra stop in gouda te maken en daar te splitsen.
    pi_36981146
    quote:
    Waar is die man toch gebleven? Ik zie hem nooit meer op de bus in Leiden. Zong inderdaad altijd liedjes ("it's getting hot in here, so take of all your clothes" in de zomer ), of hij stopte bij een ijsco-winkel, gooide de deur open en riep "ijsjes voor iedereen!"


    Of de zaterdagavond bus naar noordwijk vol feestbeesten, hij zet het liedje "hee buschauffeur we gaan je busje slopen" in.
    Does the name Dr Pavlov ring a bell?
      zaterdag 15 april 2006 @ 15:10:16 #101
    65351 B_BOY
    De kater komt later.
    pi_36981216
    wij hadden een touringcar buschauffeur en die ging voor ons nmaar de mac-drive telt dat ook.
    Remlof is een Spellings Nsb'er
    pi_37002417
    *Schop*
    En hij zei: "Ik ben de trotse bezitter van een lege ondertitel."
      woensdag 19 april 2006 @ 12:42:45 #103
    109693 Dr.Aart
    Grolsch Royce
    pi_37092368
    Utrecht - Eindhoven gisteren:

    'Dames en heren, er schijnen problemen te zijn rond Den Bosch maar we weten niet waarom. we zullen het u zeggen wanneer we het weten.'
    20 min. te laat aangekomen in Eindhoven: 'Dames en heren, nu dan toch Eindhoven. De reden van de vertraging is ons nog steeds onbekend!'
    Brakmanschap is Meesterschap
    Ja,wij zijn ons er eentje!
    pi_37092491
    Dit is niet een leuke, maar vond ik gewoon erg apart:

    Maandagavond zat ik in de trein van Leeuwarden naar Zwolle, en er zat een man in de trein die geen kaartje had. Bij station Heerenveen werd hij na een gevecht met de politie, uit de trein gezet, maar die politieagenten bleven nog aanboord (om te vragen of wij geen pepperspray in onze ogen hadden gehad enzo).
    Toen ging de trein rijden, om vervolgens na een meter of 100 weer stil te gaan staan..

    Riep de machinist om: "Willen de agenten naar voren komen, zodat ik weer verder kan rijden?"

    Dus die agenten liepen weg.. naar voren toe. Een paar minuten later ging de trein weer rijden, en zagen we die agenten langs het spoor lopen
    Het was mij in ieder geval niet duidelijk waarom de machinist dat omriep.. Moesten ze eruit omdat ze geen kaartje gekocht hadden?
    pi_37092544
    Owja, wat ik wel altijd grappig vind:

    "Dames en heren, wij staan op dit moment stil voor een rood sein, ik weet niet wat er aan de hand...........*.trein gaat weer rijden*........... laat maar, hij is al weer groen. Dames en heren, het volgende station is Deventer, station Deventer!"

    Zulke berichten als dit komen wel vaak voor..
    pi_37093416
    Gisteren een of ander haastmiepje die op schiphol wat om wilde roepen maar blijkbaar nog niet wist wat:

    Oooooo......... -ver enkele ogenblikken komt binnen op spoor <blablabla>
    Don't hurry, be crappy!
      woensdag 19 april 2006 @ 13:52:23 #107
    44609 MrFl0ppY
    So Fucking What
    pi_37094076
    Hehe leuk topic dit. Ikzelf heb ook wel een aardige: staan we op een dag stil in Den Bosch (trein naar roosendaal) wordt er omgeroepen:

    We wachten op dit moment op de machinist die met de vertraagde trein vanuit ... moet komen, ja ook de machinisten hebben last van de NS. Onze excuses voor het ongemak
    He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
    pi_37094103
    Gister op zuid WTC

    Let op uw eigendommen, er stappen zometeen zakkenrollers in

    Stond een groep mocro's op het perron
    hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
    pi_37094256
    In de Intercity naar Maastricht

    Conducteur1: 'We rijden zometeen station Sittard binnen, hier kunt u overstappen naar Heerlen, dank u voor uw aandacht'
    Conducteur2: *sarcastisch toontje* 'Dat meent ie!
    Conducteur1: Hou je bek lul

    Zondagochtend in de trein
      woensdag 19 april 2006 @ 14:00:36 #110
    118784 denka
    Vrijheid! Blijheid!
    pi_37094283
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 13:54 schreef stFz het volgende:
    Gister op zuid WTC

    Let op uw eigendommen, er stappen zometeen zakkenrollers in

    Stond een groep mocro's op het perron
    Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
      woensdag 19 april 2006 @ 14:22:11 #111
    12958 BOKA
    Kung Pow!
    pi_37094802
    Afgelopen donderdag, in de trein naar Nijmegen. We kwamen bij Arnhem en blijkbaar dacht de conducteur dat we bij het eindstation waren, want hij zei:
    "Dames en heren, we komen nu aan in Arnhem, Arnhem is....(hier herstelde hij zich ) een hele mooie stad."
    Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
      woensdag 19 april 2006 @ 14:29:07 #112
    29605 Faceoff
    Sapperdedosiejo
    pi_37094996
    tussen leeuwarden en groningen ligt hardegarijp, veel inwoners daarvandaan hebben lopen klagen dat de officiele naar hurdegaryp (in het fries is), en dat ze graag willlen dat de conducteur/machinisten dat ook zo zegt.

    Vervolgens een aantal dagen daarna een aantal keren een groninger gehoord die het proberde uit te spreken, en een aantal anderen die gewoon riepen dat de zeikerd uit hardegarijp niet zo moesten zeuren en het in het nederlands ook maar moesten snappen.
    pi_37095092
    Hey Faceoff

    Toen ik nog tussen Leeuwarden en Groningen treinde was dat indd al zo.. de gekste friese plaatsnamen komen dan voorbij!
      woensdag 19 april 2006 @ 21:38:34 #114
    67316 J-DOGG
    eeeeh ja?
    pi_37109214
    ooit jaren geleden van Schagen naar anna paulowna:
    "Mart Smeetsis een homo!"
    dit was inderdaad niet de conducteur maar een stel jonge lui in het conducteurs hokje.


    mart smeets die niet geheel toevallig ook in de trein zat vond het niet zo leuk. hij melde dit later nog op tv.
    And than you wake up dead and your dick falls off!!
    pi_37122258
    Leuk topic!

    Ik weet zo geen treinverhaal, maar ik moet wel denken aan die trambestuurder en -conducteur die altijd samen opera's aan het zingen waren over de intercom op Lijn 4 in Amsterdam, eind jaren '90
    You cannot discover new oceans unless
    you have the courage to lose sight of
    the shore
    pi_37122765
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 13:54 schreef stFz het volgende:
    Gister op zuid WTC

    Let op uw eigendommen, er stappen zometeen zakkenrollers in

    Stond een groep mocro's op het perron
    schitterend
    Too much is never enough!
    pi_37122958
    "Dames en heewren, het volgende station is den haag holland spuwwwwrrr, u kunt hiewr overstappen voor [bladiebla], volgende station is den haag holland spuwwwwwrrrrrrrrrr" (zo ultra bekakt dus)

    de hele coupé lag dubbel

    ook een keer:
    "Dames en heren, hier spreekt de hoofdconducteur. Ondanks een vertraging van 15 minuten bij vertrek zijn wij toch optijd in utrecht aangekomen, hiervoor vraag ik een applaus voor de machinist, die dit mogelijk heeft gemaakt!!"
    pi_37125961
    Op het traject Arnhem - Zwolle zit ook regelmatig een machinist of conducteur die het volgende roept: "Aan uw rechterkant ziet u Zutphen, zonder twijfel de mooiste stad van Nederland. We zullen hier kort stoppen, om daarna door te reizen richting Deventer, een goeie nummer twee. Nu dus eerst Zutphen, nogmaals, de mooiste stad van Nederland."

    Tijdens de spits wilde een jongen maar niet doorlopen naar het middenpad, zodat nieuwe reizigers konden instappen. Dus iedereen er langs, na een dikke 5 min. ging de trein weer verder: "En we zijn onderweg. Deze trein stopt hier, daar en daar. Oja, voor die jongen in het rode shirt: bedankt hè?"

    Met EK 2004 kwam er een ICE-trein langsrijden richting Duitsland, en Oranje was door naar de tweede ronde ten koste van Duitsland. "Het volgende station is Arnhem. Hier kunt u overstappen en zwaaien naar de trein aan de andere kant van het perron."

    Vorig jaar met de Nijmeegse vierdaagse: "Dames en heren, station Nijmegen. Vergeet bij het verlaten van de trein uw schoonmoeder, maar niet uw eigendommen."
    pi_37138168
    quote:
    "Dames en heren, hier spreekt de hoofdconducteur. Ondanks een vertraging van 15 minuten bij vertrek zijn wij toch optijd in utrecht aangekomen, hiervoor vraag ik een applaus voor de machinist, die dit mogelijk heeft gemaakt!!"
    Geen applaus waardig, is z'n plicht.

    Vandaag een leuk omroepbericht, de vrouwelijke NS-ser noemde het zo zacht op dat niemand het kon horen. De gezichten van de reizigers...
      donderdag 20 april 2006 @ 20:23:09 #120
    88418 _Xbox_Master_
    Low frequency specialist
    pi_37138422
    Stoptrein Arhnem - Nijmegen bij station Arhnem Zuid:

    Nog even wachten met uitstappen dames en heren, de machinist remde iets te laat en reed het station half voorrbij. Even geduld zodat we de trein een stukje terug kunnen zetten.

    Ik vond het wel grappig klinken
    ~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
    pi_37152779
    vlak voor station utrecht cs.
    "Het staat boven water als een paal, we naderen utrecht Centraal....."
    pi_37166785
    "De machinst is een station vergeten en we zullen nu terug rijden"
    (2 keer gehad; 1 keer vergaten ze heemstede-aerdenhout en een keer laan van NOI)

    en deze was nog mooier:

    "Door een foutje van de <vage term, iets met planning ofzo> zijn we op een zijspoortje terecht gekomen. We zullen nu terug rijden om de juiste afslag te pakken"
    (was bij denhaag HS)

    Ook leuk hoe letterlijk sommige conducteurs 'Aerdenhout' uitspreken
    pi_37166838
    quote:
    Op zaterdag 15 april 2006 15:10 schreef B_BOY het volgende:
    wij hadden een touringcar buschauffeur en die ging voor ons nmaar de mac-drive telt dat ook.
    dat past toch niet? er staat altijd zo'n poortje bij de ingang
      zaterdag 22 april 2006 @ 20:43:02 #124
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_37194621
    (Met verveelde stem): 'Dames en heren, jongens en meisjes, zodadelijk komen we aan op station Alkmaar, dacht ik... daarna kan je verder naar Den Helder, en als je dat niet wilt kun je uitstappen en een andere trein nemen richting Hoorn of Amsterdam... je kan eigenlijk alle kanten op.'
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
    pi_37254723
    Dames en Heren, conducteur Joop is hier voor het laatst en wij vragen u hem allemaal even te feliciteren en uw kaartje te laten zien.

    (even offtopic verder)

    Aan de de overkant van de bank begint een maat van mij te lachen en ik aliseer me al snel waarom dus ik zeg: SHIT!
    Idd, vandaag was ik de "zwart" rijder.
    En ondertussen een hoop gejuich en daar kwam onze vriend Joop
    pi_37256380
    [quote]Op maandag 3 april 2006 01:11 schreef Bosbeetle het volgende:
    Ik heb wel eens centraal stationnetje dalen gehoord en gramshill ipv gramsbergen

    Die wou ik ook net posten. Hij blijft leuk
    pi_37358543
    of verkeerde treinstel nummers opnoemen bij t delen van de trein @ utrecht of zwolle
    pi_37361565
    goedemiddag in deze slaaptrein...we naderen station ede-wageningen, station ede-wageningen...
      vrijdag 28 april 2006 @ 04:48:18 #129
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_37367178
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 20:41 schreef Crizzz_ het volgende:
    [quote]Op maandag 3 april 2006 01:11 schreef Bosbeetle het volgende:
    Ik heb wel eens centraal stationnetje dalen gehoord en gramshill ipv gramsbergen

    Die wou ik ook net posten. Hij blijft leuk
    Station Veenoord

    Nieuw Amsterdam

    daarna

    station Emmen

    Bargeres.

    en nog meer van die geintjes. kon het wel waarderen op de druilerige vrijdagavond
    Heel veel groetjes, Catch22
    En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
      vrijdag 28 april 2006 @ 11:14:19 #130
    128493 Slicky
    Dé Gangster Nigger
    pi_37370955
    Toen die bommelding was in die internationalen trein, was een puinhoop op Centraal, conducteurs wisten het ook niet helemaal meer.

    Het volgende, (snel?)trein van Amsterdam CS naar Enkhuizen.

    De trein was al gestopt in A'dam Sloterdijk, laatste station voor de trein stopt waarna ie in een keer doorrijdt en niet meer stopt bij de "tussengelegen stations".

    Iedereen dacht dat het een stoptrein was, dus iedereen stapt ook in.
    Dan rij je, zegt die conducteur:

    Dames en heren, u bevindt zich in de SNELtrein naar Enkhuizen, helft van de trein AAaaah

    5minuten later, correctie, stoptrein naar Enkhuizen, helft van de tein WHOEI!

    Weer n paar minuten later:

    Nogmaals correctie, dit is de sneltrein naar Enkhuizen...

    Oh, die gezichten van de mensen waar de trein hun station voorbij reedt, priceless
    You wanna smoke one with the ol' boy Slicky?
    The stickiest of the icky.
    pi_37371628
    Mijn trein moest stoppen omdat ze een koe uit een slootje aan het vissen waren!
    pi_37376597
    Niet echt een oproep maar conducteurenhumor:

    Spring ik nog net de trein in die richting Hoorn gaat. Staat de conducteur op mij te wachten en terwijl de trein begint te rijden zegt hij "ook naar Amsterdam?" (de andere kant op).....
    Hele coupe lachen....
    If you only walk on sunny days, you will never reach you're destination.
    pi_37377184
    zat in tram 17 van lelylaan naar centraal, was een surinaamse conducteur die bij de halte westerkerk ging uitleggen wat er met anne frank is gebeurt, dat deed ie ook in het engels en in het frans! hij was iedere halte aan het omroepen in het engels en frans, vind het toch wel knap
    rijden we op de nieuwezijds word er omgeroepen, "de volgende halte is zandvoort aan zee"
    en het regende die dag pijpestelen!
      vrijdag 28 april 2006 @ 15:26:34 #134
    128493 Slicky
    Dé Gangster Nigger
    pi_37378388
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 14:27 schreef noon het volgende:
    Niet echt een oproep maar conducteurenhumor:

    Spring ik nog net de trein in die richting Hoorn gaat. Staat de conducteur op mij te wachten en terwijl de trein begint te rijden zegt hij "ook naar Amsterdam?" (de andere kant op).....
    Hele coupe lachen....
    Snap m niet Of wel, maar dan snap ik de humor niet
    You wanna smoke one with the ol' boy Slicky?
    The stickiest of the icky.
    pi_37378677
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 15:26 schreef Slicky het volgende:

    [..]

    Snap m niet Of wel, maar dan snap ik de humor niet
    de conducteurt doet je denken dat je in de verkeerde trein zit, en de rest van de coupe weet wel dat de conducteur je voor de gek houd
      vrijdag 28 april 2006 @ 15:43:48 #136
    128493 Slicky
    Dé Gangster Nigger
    pi_37378934
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 15:36 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    de conducteurt doet je denken dat je in de verkeerde trein zit, en de rest van de coupe weet wel dat de conducteur je voor de gek houd
    Oh das wel grappig ja

    jou ava's trouwens ook Ik had m bij me msn ingesteld als smiley onder de naam "grootebroek" (daar springen ze hier allemaal voor de trein, nieuwe rage ofzo) toen was ik met n meisie aan t lullen (die zo iemand kwijt was geraakt) over grootebroek en kwam die smiley, zegt ze; die smiley, wat doe je
    You wanna smoke one with the ol' boy Slicky?
    The stickiest of the icky.
    pi_37379458
    quote:
    Op dinsdag 4 april 2006 17:09 schreef Manneke_Pils het volgende:
    Roosendaal - Vlissingen.

    Dames en heren, hier spreekt de machinist. Helaas ben ik net Kruiningen-Yerseke voorbij gereden en zult u dus moeten overstappen op station Goes richting Roosendaal. Excuses voor het ongemak..

    Dat heb ik 2x meegemaakt Gelukkig moest ik daar niet wezen toen.
      vrijdag 28 april 2006 @ 16:03:51 #138
    65351 B_BOY
    De kater komt later.
    pi_37379606
    quote:
    Op vrijdag 21 april 2006 18:14 schreef menesis het volgende:

    [..]

    dat past toch niet? er staat altijd zo'n poortje bij de ingang
    het was in belgie en daar stond wonderwel niet zo'n poortje wel moest de chauffeur goed sturen om overal tussendoor te komen maar het was hem gelukt.
    Remlof is een Spellings Nsb'er
      vrijdag 28 april 2006 @ 16:13:20 #139
    78309 WurM
    Minder dan 1% vet
    pi_37379915
    Kerstvakantie 2004, op weg naar Tilburg, vrouwelijke machinist met normaal accent:

    "Dames en heren, over enkele ogenblikken station [zuiderlijk accent] TILBURGGGGG [/zuiderlijk accent]"

    Ladidadida: Trusten WurMpie!
    fraubitch: truste WurM :*
    yvonne: Trusten WurM
    Meer van dit
    pi_37660198
    Gisteravond, een compleet vrouwelijk rugbyteam wat lallend in de bagagerekken hing en chagerijnige medereizigers die er last van hebben. Komt de conductrice, die overziet het slagveld, en zegt: 'dames, ik krijg klachten dat jullie vals zingen. De rest van de reis ietsje zuiverder graag'. En vertrekt weer.
      maandag 8 mei 2006 @ 16:20:45 #141
    39632 ikbeneenkiwi
    De fruitigste
    pi_37660417
    "beste mensen, wij staan op dit moment eventjes stil, omdat wij niet rijden"



    "Beste reizigers, momenteel rijden wij zo langzaam, omdat voor ons onverwacht een goederentrein rijdt. Deze zal over ongeveer 20 minuten op een ander spoor geleid worden."



    "Dames en heren, het volgende station is Breda, de mooiste stad van heel Nederland, de stad met karakter, nogmaals het volgende station is de mooie stad Breda "



    "piep kraak GIL -stilte-"

    ik en medereizigers in coupe:
    [b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
    Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
      maandag 8 mei 2006 @ 16:50:48 #142
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_37661458
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 16:20 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

    "Dames en heren, het volgende station is Breda, de mooiste stad van heel Nederland, de stad met karakter, nogmaals het volgende station is de mooie stad Breda "
    Wat een held!
    In mijn trein werd Breda laatst nog aangekondigd als "De Bierstad"... zou die conducteur wel eens uit het raam hebben gekeken ter hoogte van de Oranjeboom?
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
      maandag 8 mei 2006 @ 18:11:22 #143
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_37663998
    MWUAHAHA
      maandag 8 mei 2006 @ 18:53:31 #144
    112339 MPG
    Slaverplaatser / Koffiemanager
    pi_37665264
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 16:20 schreef ikbeneenkiwi het volgende:


    "piep kraak GIL -stilte-"

    ik en medereizigers in coupe:
    Zeker zo'n oude ICK (rijtuigen met 6-persoons coupes) meuk
    KSC JUBILEUM topic
    "Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
    #TeamHumbug
    Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
    pi_37693208
    Vandaag riepen ze treinstelnummers om die niet van onze trein waren!

    Ook zo dom: vrouwtje roept om: Reizigers voor de richting Emmen kunnen hier overstappen.

    3seconden later: "Ik moet naar Emmen, kan ik dan blijven zitten?". Vervolgens was het 2 tegen 1 andere reiziger die stug met "ja" antwoordde...
      woensdag 10 mei 2006 @ 01:57:59 #146
    109693 Dr.Aart
    Grolsch Royce
    pi_37702772
    tijdens de dodenherdenking (4 mei 20:00) heeft de conductrice op de lijn Enschede-Zwolle zovaak omgeroepen dat we tussen raalte en heino stil zouden houden, oorlog bla bla vrijheid bla ba. Dat ze om 20:00 uur spontaan niets meer kon zeggen:P

    Het was trouwens wel een bijzondere ervaring en een erg mooie stilte tussen Raalte en Heino in de weilanden.
    Brakmanschap is Meesterschap
    Ja,wij zijn ons er eentje!
      woensdag 10 mei 2006 @ 01:58:49 #147
    109693 Dr.Aart
    Grolsch Royce
    pi_37702778


    [ Bericht 100% gewijzigd door Dr.Aart op 10-05-2006 01:59:33 ]
    Brakmanschap is Meesterschap
    Ja,wij zijn ons er eentje!
    pi_37732121
    Ik zit in de trein van Enschede richting Amersfoort (moest naar Apeldoorn). Maar had al ruime vertraging opgelopen in Hengelo, waar ook al een ander treinstel stond te wachten om richting Amersfoort te gaan. De treinstellen werden gekoppeld en zou uiteindelijk als stroptrein vertrekken richting Amersfoort. Goed, zo gezegd zo gedaan. Alleen op het station Deventer Colmschate kwam het volgende bericht uit de speakers: “ Dit is een bericht voor de mensen die op dit station uitstappen; het perron op dit station is te kort voor deze trein, pas dus op bij het uitstappen” Trein was dus zo lang geworden dat de mensen in de achterste treinstellen geen perron meer hadden om uit te stappen.

    Verder op het traject Enschede-Zwolle het station Enschede Centraal in het plat Twents aangekondigd krijgen. Of op hetzelfde traject dat de conducteur zijn nieuwste ringtoon wilde delen met alle passagiers. Keihard “heb je even voor mij, van Frans B” door de speakers.

    Ach ja, al deze zaken met het treinen wel aangenaam hoor.
    "Snelwandelen is zoiets als een wedstrijd wie het hardst kan fluisteren."
    - Bob Q. Costas
    pi_37741395
    Ik zat een keer in de trein traject Enschede - Zwolle
    en we hadden blijkbaar een Surinamer ofzo als conducteur/machinist die met een ONTZETTEND accent omriep:
    "Dames en heren...........en kinderen ook........... wij naderen nu station Zwoellie, hier kan je overstappen naar Schiphol via Spoor ... Je kan ook naar Amersfoort, dan moet je met diezelfde trein, je kan ook naar Groningen, vanaf Spoor...." En zo ging hij een aantal steden af... FANTASTISCHE man!

    Ik zat ook een keer in de trein van Zwolle naar Schiphol, toen werd er omgeroepen:
    "Dames en heren, Station Schiphol, eindpunt van deze trein... Wij verzoeken u vriendelijk uit of over te stappen, want je kunt hier overstappen naar de rest van de wereld!"
    Brutal. Fucking. Metal.
    pi_37742369
    "Dames en heren, wij vertrekken enkele minuten later omdat we nog op 2 passagiers wachten"
    pi_37742869
    Ik stond 2 weken terug op Leiden Centraal te wachten op de trein naar Den Haag CS toen er ineens werdt omgeroepen:

    'Dames en heren, wil de jongen met het t-shirt aan met de tekst: Believe It. Im a Virgin. Zich alstublieft melden bij de servicebalie, U heeft 5 euro te veel betaald'
    pi_37752192
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      vrijdag 12 mei 2006 @ 11:56:24 #153
    39632 ikbeneenkiwi
    De fruitigste
    pi_37756843
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 18:29 schreef Mieks het volgende:
    Ik stond 2 weken terug op Leiden Centraal te wachten op de trein naar Den Haag CS toen er ineens werdt omgeroepen:

    'Dames en heren, wil de jongen met het t-shirt aan met de tekst: Believe It. Im a Virgin. Zich alstublieft melden bij de servicebalie, U heeft 5 euro te veel betaald'
    [b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
    Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
      vrijdag 12 mei 2006 @ 12:47:13 #154
    146480 Spees_Eend
    in mijn nopjes
    pi_37758147
    Gisteren (ok, geen trein) in de tram: dames en heren, halte Kurhaus. Vergeet uw tas en uw handdoek alstublieft niet, ik heb er al twaalf.
    pi_37761375
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 18:29 schreef Mieks het volgende:
    Ik stond 2 weken terug op Leiden Centraal te wachten op de trein naar Den Haag CS toen er ineens werdt omgeroepen:

    'Dames en heren, wil de jongen met het t-shirt aan met de tekst: Believe It. Im a Virgin. Zich alstublieft melden bij de servicebalie, U heeft 5 euro te veel betaald'
    haha die jongen balen dat hij net die dag niet gewoon zijn WE of H&M shirt had aangedaan
      vrijdag 12 mei 2006 @ 15:38:11 #156
    112737 Sgele
    The Innovator of Violence
    pi_37762995
    gisteren op station Tilburg:

    ' de stoptrein richting Den Bosch en zwolle komt over 5 minuten binnen '

    paar seconden later
    ' Dit bericht was niet voor dit Station, onze excuses' [/]

    5 minuten later
    [/]' De stoptrein richting den Bosch komt over 5 minuten binnen'


    paar seconden later
    ' *ZUCHT!!!!* ook dat bericht was niet voor dit station'

    arm omroepstertje...
    Te Koop: Kekke, kopere armbanden! Met sjiek kleurtje! *O*
    Op 22-02-2009 22:26 schreef Bellerophon het volgende:
    Sterf een pijnlijke dood, trut :')
    pi_37763058
    Paar weken geleden in de trein: "Over enkele ongenblikken het station Utrecht Centraal. Bij deze wil ik even zeggen dat de machinist goed zijn best heeft gedaan, het is namelijk zijn eerste trienrit"

    .
    pi_37843975
    Offtopic:
    Vanochtend met de HV6874 van Berlijn naar Adam: dames en heren wij hebben zojuist de landing ingezet. Verwachte lokale aankomsttijd op mijn horloge is 9:55...

    Serviceknopje indrukken: "mevrouw, op mijn horloge is het.....
    pi_37844801
    quote:
    Op vrijdag 12 mei 2006 15:40 schreef Beroepsgokker het volgende:
    Paar weken geleden in de trein: "Over enkele ongenblikken het station Utrecht Centraal. Bij deze wil ik even zeggen dat de machinist goed zijn best heeft gedaan, het is namelijk zijn eerste trienrit"

    .
    Arme trien!
    pi_37848071
    Gister, op het busstation. Bus is er nog niet. Even wachten, tot na vertrektijd, maar nog steeds geen bus. Vijf minuten later, nog steeds geen bus. Mensen mopperen en lopen weg. Tien minuten later, nog altijd geen bus maar vanaf het busparkeerterrein komt wel een chauffeur aanlopen. Naar onze halte.
    'ja, wacht u op lijn 54? Tja, ik ben uw chauffeur, maar mijn bus is zoek'.

    Vijf minuten later ofzo was de bus weer terecht gelukkig. Wel aardig van hem dat hij het even kwam melden, wisten we dat we niet voor niks stonden te wachten.

    Die Surinamer van Leiden hebben we ook wel eens gehad trouwens, daar mocht mijn zoontje bij voorin komen staan om de deuren open en dicht te doen en te helpen sturen
      maandag 15 mei 2006 @ 16:22:50 #161
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_37848112
    die man verdient een fanclub
    pi_37849428
    quote:
    Op maandag 15 mei 2006 14:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

    [..]

    Arme trien!
    Het was gelijk de ontmaagding van Trien
    pi_37870049
    Tussen Den Haag en Utrecht (IC) reed er een stoptrein voor ons.

    Conductrice: aangezien er een stoptrein voor ons zit en we er niet overheen kunnen, moeten we er achter blijven rijden. Excusus voor het ongemak.

    Bij station Gouda: jaaah! we hebben hem ingehaald...

    Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
      dinsdag 16 mei 2006 @ 12:15:07 #164
    63404 depax
    Straus Op Speedcore
    pi_37874373
    Intercity Haarlem - Maastricht:
    Ter hoogte van Beek-Esloo Dames en heren over enkele ongeblikken naderen wij station Maastricht. (er was toen nog 15 minuten)
    Bij Maastricht : Dames en Heren ik kom terug op mijn vorige bericht blijkbaar hebben ze in Maastricht het Maastrichts kwartiertje .Waardoor wij dus 15 minuten achter liggen op mijn horloge.
    Al het goede komt van sony koeien.
    Bertha zal er blij mee zijn.
      dinsdag 16 mei 2006 @ 12:36:28 #165
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_37874969
    We reden weg uit Arnhem, en even buiten het station stonden we ineens stil
    "dames en heren, we staan stil. De machinist verteld me net dat er een wisselpomp stuk is, Wat dat is weet ik ook niet, maar goed. Sorry voor het ongemak"

    10 minuten later:
    "Hier spreekt de hoofdconducteur, mag ik even onze machinist bedanken? hij heeft zo hard gereden dat we de opgelopen vertraging kwijt zijn."
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
    pi_37884758
    Doorgebrande wisselpomp, met gezwinde pas naar "huis"
    pi_37887573
    "Dames en heren, over enkele meters station Utrecht Centraal"

    Mwah... 't waren op z'n minst nog enkele honderden meters, zo niet kilometers
    pi_37887677
    Beste heren, we gaan eventjes een extra stop maken als extra service voor het vrouwelijk schoon...

    Dames, over enkele ogenblikken station Almere Strand, misschien beter bekend als Station Libelle-zomerweek!
    Don't hurry, be crappy!
    pi_37887894
    Op weesp stond van de week een defecte trein langs het perron. En mensen werden heen en weer gestuurd tussen spoor 5 en spoor 2.

    Wat die trein mankeerde weet ik niet, maar ik vermoed dat de motor het niet helemaal jovel deed. Want, de NS plakte er een dubbele trein achter en na wat prutsen (de trein reed enkele malen een paar centimeters vooruit) gingen de deuren open en mocht iedereen instappen.

    Tussen Weesp en Schiphol werd bij elk station omgeroepen:
    "Dames en Heren we naderen station ...., houdt u er rekening mee dat de deuren van de achterste 2 treindelen niet bij het perron kunnen komen" -- gek heh, met een 3 dubbelle trein bestaande uit 3 koplopers. Alleen Weesp en Schiphol waren (net) groot genoeg voor deze trein.
    Don't hurry, be crappy!
      woensdag 17 mei 2006 @ 11:34:46 #170
    109693 Dr.Aart
    Grolsch Royce
    pi_37910164
    Gisteren tussen Deventer en Nijmegen: Aankomende in Nijmegen rijden we op de Waalbrug. Plotseling staan we stil. Dit duurt een paar minuten, dan roept de conducteur om: 'Dames en heren, op het spoor waarop wij binnen moeten komen staat nog een trein waar politie bij moet komen...De politie staat echter in de file dus we weten niet hoelang dit gaat duren. Er wordt gekeken of ze een ander spoor voor ons vrij kunnen maken.'
    10 min. later reden we op het gewone aankomstspoor binnen, en nergens politie te zien
    Brakmanschap is Meesterschap
    Ja,wij zijn ons er eentje!
      woensdag 17 mei 2006 @ 14:38:22 #171
    79837 Lemming22
    Rik Elfrink maakt ons kampioen
    pi_37916287
    Paar dagen geleden, 20 minuten vertraging: "Dames en heren, station Helmond. En denkt u maar zo, u heeft lekker droog en warm kunnen zitten."

    Ja, maar wel eerst 20 minuten moeten wachten op de trein in Eindhoven, buiten (Niet dat het koud was of regende, maar dat terzijde...)
    pi_37927653
    Gisteren nog in intercity Den Bosch - Eindhoven. We vertrokken 5 minuten te laat en iedereen zat natuurlijk om zich heen te kijken wat er nu aan de hand was. Toen kwam het bericht: "Dames en heren, er is zojuist een erg mooie zonnebril gevonden op het perron. Of het een speciale zonnebril is, weet ik niet, er zitten wel aparte glazen in. Het is een erg mooie, gevlamde bruine zonnebril. Als de zonnebril van u is, kunt u hem in Eindhoven bij de hoofdconducteur op komen halen."
    Vooral het stukje dat hij niet wist of het een zonnebril op sterkte was bracht gelach teweeg in de coupé. En het gedeelte dat het wel een 'erg mooie, gevlamde bril is'. Ik vond het ook erg grappig maar ook wel heeeeeeel lief van meneer de conducteur.
    pi_37927712
    quote:
    Op woensdag 17 mei 2006 11:34 schreef Dr.Aart het volgende:
    Gisteren tussen Deventer en Nijmegen: Aankomende in Nijmegen rijden we op de Waalbrug. Plotseling staan we stil. Dit duurt een paar minuten, dan roept de conducteur om: 'Dames en heren, op het spoor waarop wij binnen moeten komen staat nog een trein waar politie bij moet komen...De politie staat echter in de file dus we weten niet hoelang dit gaat duren. Er wordt gekeken of ze een ander spoor voor ons vrij kunnen maken.'
    10 min. later reden we op het gewone aankomstspoor binnen, en nergens politie te zien
    Hahaha in die trein zat ik dus ook maar ik hoorde het niet goed........aha het was dus de politie die in de file stond, dat ene woordje had ik dus niet gehoord....
    pi_37929346
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 17:25 schreef -_Guitarist_- het volgende:

    Ik zat ook een keer in de trein van Zwolle naar Schiphol, toen werd er omgeroepen:
    "Dames en heren, Station Schiphol, eindpunt van deze trein... Wij verzoeken u vriendelijk uit of over te stappen, want je kunt hier overstappen naar de rest van de wereld!"
    Afgelopen zondag werd dit weer gezegd
    ......Signature-loos......
    pi_37940196
    ik zat een keer in de trein....

    Een vrolijke stem: 'Dames en heren, er is iemand voor de trein gesprongen'

    Wij:

    Een dom meisje: maar we hebben eigenlijk helemaal niks gevoeld.

    Ik bijmezelf: wtf?!


    Maar wat bleek nou, een paar Marokkaanse jongens waren op de een of andere manier bij die 'microfoon' (noem het maar zoals je wilt) gekomen en zaten toen nog meer onzin uit te kramen. Dus op een gegeven moment had iedereen het gewoon door dat dit flauwekul was. En je zag die conducteurs met een rood hoofd naar die jongens stormen.
    Priceless
    4
      donderdag 18 mei 2006 @ 09:07:59 #176
    79837 Lemming22
    Rik Elfrink maakt ons kampioen
    pi_37941630
    quote:
    Op donderdag 18 mei 2006 02:45 schreef Brunette het volgende:

    Maar wat bleek nou, een paar Marokkaanse jongens waren op de een of andere manier bij die 'microfoon' (noem het maar zoals je wilt) gekomen en zaten toen nog meer onzin uit te kramen. Dus op een gegeven moment had iedereen het gewoon door dat dit flauwekul was. En je zag die conducteurs met een rood hoofd naar die jongens stormen.
    Priceless
    Ik heb ook wel eens een keer zo'n deurtje open zien staan waar je bij zo'n omroeptelefoon kon komen. Maar niet op de gedachte gekomen om domme dingen om te roepen. Wel erg dom van de conducteurs om dat open te laten staan
    pi_37941706
    gister voor utrecht CS een snuggere conducteur

    na 5 minuten stilstaan: "I.v.m. een file staan we stil" joh
    Too much is never enough!
      donderdag 18 mei 2006 @ 11:46:12 #178
    12958 BOKA
    Kung Pow!
    pi_37945513
    quote:
    Op donderdag 18 mei 2006 02:45 schreef Brunette het volgende:
    ik zat een keer in de trein....

    Een vrolijke stem: 'Dames en heren, er is iemand voor de trein gesprongen'

    Wij:

    Een dom meisje: maar we hebben eigenlijk helemaal niks gevoeld.

    Ik bijmezelf: wtf?!


    Maar wat bleek nou, een paar Marokkaanse jongens waren op de een of andere manier bij die 'microfoon' (noem het maar zoals je wilt) gekomen en zaten toen nog meer onzin uit te kramen. Dus op een gegeven moment had iedereen het gewoon door dat dit flauwekul was. En je zag die conducteurs met een rood hoofd naar die jongens stormen.
    Priceless
    Dat heb ik ook eens meegemaakt, alleen riepen ze toen om dat de trein verkeerd gereden was en dat we ipv in Tilburg in Amsterdam waren aangekomen.
    Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
    pi_37945810
    quote:
    Op donderdag 18 mei 2006 11:46 schreef BOKA het volgende:

    [..]

    Dat heb ik ook eens meegemaakt, alleen riepen ze toen om dat de trein verkeerd gereden was en dat we ipv in Tilburg in Amsterdam waren aangekomen.
    Hahaha

    In het begin dacht ik:
    Daarna dacht ik:
    4
    pi_37946060
    Denkt u bij het verlaten van de trein aan uw eigendommen. Zo ja, neemt u deze dan ook mee.
    pi_37950089
    quote:
    Op donderdag 18 mei 2006 09:11 schreef The6thgate het volgende:
    gister voor utrecht CS een snuggere conducteur

    na 5 minuten stilstaan: "I.v.m. een file staan we stil" joh
    Ohja, zoiets heb ik ook wel eens gehoord. 'dames en heren, we staan stil omdat we niet rijden'

    Heel informatief, ja.
    pi_38007941
    Toen ik een keer op Eindhoven CS mijn vriendin op de trein zette en we in de deuropening nog stonden te zoenen, floot de conducteur op zijn fluit om aan te geven dat hij ging vertrekken en de deuren dicht ging doen.

    Ik stap dus terug en hij schreeuwt: Nog het laatste rondje dan. Kon ik haar nog snel nog een laatste kus geven
    There are only 10 types of people in the world. Those who know binary and those who don't.
    pi_38008354
    quote:
    Op zaterdag 20 mei 2006 01:22 schreef ---Mickey--- het volgende:
    Toen ik een keer op Eindhoven CS mijn vriendin op de trein zette en we in de deuropening nog stonden te zoenen, floot de conducteur op zijn fluit om aan te geven dat hij ging vertrekken en de deuren dicht ging doen.

    Ik stap dus terug en hij schreeuwt: Nog het laatste rondje dan. Kon ik haar nog snel nog een laatste kus geven
    Wat lief
    4
    pi_38042693
    quote:
    Op zaterdag 20 mei 2006 01:22 schreef ---Mickey--- het volgende:
    Toen ik een keer op Eindhoven CS mijn vriendin op de trein zette en we in de deuropening nog stonden te zoenen, floot de conducteur op zijn fluit om aan te geven dat hij ging vertrekken en de deuren dicht ging doen.

    Ik stap dus terug en hij schreeuwt: Nog het laatste rondje dan. Kon ik haar nog snel nog een laatste kus geven
    conducteur is vast ook jong geweest en vast t zelfde gedaan
    pi_38444839
    Vandaag in de stoptrein van Nijmegen naar Oss:

    Op een gegeven moment naderen we Nijmegen Dukenburg;

    ''Nij meee Guhhhh Duuu ken burrugggh!!''

    Aan de stem was duidelijk te horen dat het hier om een kind ging en even later werd dan ook duidelijk dat de conducteur vergezeld werd door een 5 jarige die, bewapend met zo'n kaartjesstempelaar, iedereen netjes afging. Echt lachen om te zien dat zoiets toch ook gewoon kan bij een doorgaans serieus en saai beroep als dat van een conducteur bij de NS
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_38446194
    De buschauffeurneger Uithoorn - Utrecht

    Zingt altijd liedjes waarna de hele bus applaudisseert
      donderdag 1 juni 2006 @ 18:59:20 #187
    121913 Exciter101
    Not leaving in silence!!
    pi_38446724
    Geen trein, wel tram. Volgens mij was het lijn 7 die langs de Erasmus Universiteit rijdt in Rotterdam:
    'halte Sesamstraat!'
    Never want to come down, never want to put my feet back down on the ground.
    pi_38447287
    Afgelopen zaterdag in de intercity Tilburg-Den Haag:

    "Dames en heren, wij naderen station Dordrecht, (ik weet niet precies meer wat er te doen was, maar een paar voetbalfans waren flink uitgedost in hun favoriete kleuren).

    Dus toen die conducteur net 'Dordrecht' had uitgesproken begonnen een paar van die gasten door door de microfoon "HOLLAND, HOLLAND" te brullen.

    Was wel grappig, want die conducteur maakte netjes zijn verhaaltje af: "Zoals is al zei, we naderen dus station Dordrecht, waarna we verder gaan naar de andere stations"
    Don't shoot me, i'm just the guitar player
    HOME
    OTOO
    pi_38447785
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 19:14 schreef Bigfoot414 het volgende:
    "Dames en heren, wij naderen station Dordrecht, (ik weet niet precies meer wat er te doen was, maar een paar voetbalfans waren flink uitgedost in hun favoriete kleuren).
    Dordrecht is laat maar zeggen 1 station vóór het station bij de Kuip.
    pi_38448435
    Ok, thnx. 't Is niet zo dat ik elke dg met de trein die kant op ga...
    Don't shoot me, i'm just the guitar player
    HOME
    OTOO
    pi_38449975
    Omg man ik lig hier echt te huilen van het lachen hopelijk krijg ik ook allemaal van zo'n melige dinge te horen wanneer ik met de trein naar Venlo iedere dag ga
      donderdag 1 juni 2006 @ 23:10:40 #192
    112339 MPG
    Slaverplaatser / Koffiemanager
    pi_38457749
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 20:24 schreef Wouser het volgende:
    Omg man ik lig hier echt te huilen van het lachen hopelijk krijg ik ook allemaal van zo'n melige dinge te horen wanneer ik met de trein naar Venlo iedere dag ga
    Vast wel, eindhoven-venlo vv hoor ik ze vaker.... en roermond-venlo vv ook, maar iets minder vaak, maar daar reis ik ook minder vaak

    [ Bericht 8% gewijzigd door MPG op 01-06-2006 23:20:03 ]
    KSC JUBILEUM topic
    "Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
    #TeamHumbug
    Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
    pi_38458001
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 18:45 schreef Rens_Wilders het volgende:
    De buschauffeurneger Uithoorn - Utrecht

    Zingt altijd liedjes waarna de hele bus applaudisseert
    Jaaaaaa
    ......Signature-loos......
    pi_38458756
    quote:
    Op zaterdag 20 mei 2006 01:22 schreef ---Mickey--- het volgende:
    Toen ik een keer op Eindhoven CS mijn vriendin op de trein zette en we in de deuropening nog stonden te zoenen, floot de conducteur op zijn fluit om aan te geven dat hij ging vertrekken en de deuren dicht ging doen.

    Ik stap dus terug en hij schreeuwt: Nog het laatste rondje dan. Kon ik haar nog snel nog een laatste kus geven
    Zo ben ik eens per ongeluk meegegaan..
    pi_38462679
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 23:37 schreef Beroepsgokker het volgende:

    [..]

    Zo ben ik eens per ongeluk meegegaan..
    * Ou-Tannu ziet nickname..

    hmm verkeerd gegokt toen

    niet in de trein maar thuis horen via de telefoon dat de trein Station leeuwarden berijkt heeft
      vrijdag 16 juni 2006 @ 08:55:38 #196
    79837 Lemming22
    Rik Elfrink maakt ons kampioen
    pi_38909465
    Gisteren in de trein van Tilburg naar Eindhoven riep Johan Cruyff het bericht om in de trein dat we in Eindhoven aangekomen waren!
      vrijdag 16 juni 2006 @ 14:52:04 #197
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_38919232
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 19:29 schreef mcDavid het volgende:

    Dordrecht is laat maar zeggen 1 station vóór het station bij de Kuip.
    Zitten Zwijndrecht, Barendrecht en Lombardijen nog tussen!
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
    pi_38920005
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 08:55 schreef Lemming22 het volgende:
    Gisteren in de trein van Tilburg naar Eindhoven riep Johan Cruyff het bericht om in de trein dat we in Eindhoven aangekomen waren!
    "Maar dat is logisch."
    pi_38979861
    gister in de intercity voor vertrek uit maastricht: "dit is een mededeling voor de meneer die net is ingestapt waarvan zijn vrouw nog buiten staat...of u weer even naar buiten kunt komen"
    Too much is never enough!
    pi_39007782
    Trein van Utrecht CS naar Amersfoort.

    "Dames en heren, wij zijn genoodzaakt nog enkele ongeblikken op het station te blijven omdat de machinist door zijn stoel is gezakt. Onze excuses voor het ongemak"

    En ja hoor 2 minuten latern kwam er een monteur met een nieuwe stoel voorbij.
    pi_39007982
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 17:46 schreef NoXxa het volgende:
    Trein van Utrecht CS naar Amersfoort.

    "Dames en heren, wij zijn genoodzaakt nog enkele ongeblikken op het station te blijven omdat de machinist door zijn stoel is gezakt. Onze excuses voor het ongemak"

    En ja hoor 2 minuten latern kwam er een monteur met een nieuwe stoel voorbij.
    Brutal. Fucking. Metal.
      maandag 19 juni 2006 @ 18:27:43 #202
    88418 _Xbox_Master_
    Low frequency specialist
    pi_39008793
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 17:46 schreef NoXxa het volgende:
    Trein van Utrecht CS naar Amersfoort.

    "Dames en heren, wij zijn genoodzaakt nog enkele ongeblikken op het station te blijven omdat de machinist door zijn stoel is gezakt. Onze excuses voor het ongemak"

    En ja hoor 2 minuten latern kwam er een monteur met een nieuwe stoel voorbij.

    Geweldig
    ~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
    pi_39009292
    Zaterdag van Almelo naar Utrecht, hoor je bij het overstappen de conducteur:

    "Dames en heren dit is station Amersfoort, overstappen voor <stations>. Vergeet bij het verlaten van de trein uw bagage en kinderen niet."

      maandag 19 juni 2006 @ 19:26:09 #204
    120647 BadKeukenTegel
    Heer ende Meester
    pi_39010567
    In een overvolle trein van Almere richting Lelystad Centrum:

    Een mede-passagier is een briefje van 100 euro verloren in de trein, zou degene die hem heeft gevonden zich willen melden in de 1e klas coupé ?

    Welke slinkse vlegel gaat nou een verloren briefje van 100 euro teruggeven als je het zelf ook goed kunt gebruiken?

    [ Bericht 2% gewijzigd door BadKeukenTegel op 19-06-2006 19:32:45 ]
    Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
      maandag 19 juni 2006 @ 19:28:54 #205
    151768 Kinderlokker
    Ja, ik lok het uit.
    pi_39010670
    Dit is een topic.
    Zalig zijn zij die het klein grut van het schoolplein lokken. Aan pleinwachters een broertje dood!
      maandag 19 juni 2006 @ 22:25:37 #206
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_39018110
    Op dit moment arriveren we op centraal station Borne.. ik herhaal centraal station Borne..

    Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_39020025
    weet niet of ie al langs is geweest maaree,

    Dames en heren ik heb slecht en goed nieuws, Het slechte nieuws is dat er 1motor is uitgevallen, en het goede nieuws is dat we geen boeing747 zijn. Kon er wel om lachen op dat moment
    People are strange , When you are a stranger.....
      dinsdag 20 juni 2006 @ 00:00:43 #208
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_39022059
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 19:28 schreef Kinderlokker het volgende:
    Dit is een topic.
    oh echt!!
      dinsdag 20 juni 2006 @ 00:18:22 #209
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_39022641
    Laatst stopte de trein ineens.

    Iemand heeft aan de noodrem getrokken, 1 moment alstublieft

    even later

    het was een valse bingo, ook de trein heeft last van het warme weer
    Heel veel groetjes, Catch22
    En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
    pi_39027594
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 23:01 schreef SanyaN het volgende:
    weet niet of ie al langs is geweest maaree,

    Dames en heren ik heb slecht en goed nieuws, Het slechte nieuws is dat er 1motor is uitgevallen, en het goede nieuws is dat we geen boeing747 zijn. Kon er wel om lachen op dat moment
    haha, te droog
    pi_39028973
    De laatste trein vanuit amsterdam/ rotterdam naar groningen is ook altijd wel lachen. Ik heb daarin heel wat vreemde berichten gehoord, maar kan ze me niet meer herinneren helaas.

    [ Bericht 0% gewijzigd door liquid-orange op 20-06-2006 11:12:05 ]
    The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
      dinsdag 20 juni 2006 @ 11:34:23 #213
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_39029801
    quote:
    Dat is echt zo'n kutsite. Op zich leuke quotes, maar de meesten zijn ingestuurd door treinofielen die graag pimpen met hun treinkennis (HC, meester, Amf) maar ondertussen te bescheten zijn voor een baan als machinist of conducteur.
    pi_39032468
    Laatst op station Apeldoorn. Het duurde nogal lang voor de trein vertrok, werd er ineens omgeroepen dames en heren een pasagier was haar portomonee verloren in de trein en wist niet meer waar ze zat. Maar inmiddels is ie weer gevonden. Dit oponthoud zal verder geen consequenties hebben voor de verdere reis.
    pi_39034216
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 11:34 schreef Slarioux het volgende:

    Dat is echt zo'n kutsite. Op zich leuke quotes, maar de meesten zijn ingestuurd door treinofielen die graag pimpen met hun treinkennis (HC, meester, Amf) maar ondertussen te bescheten zijn voor een baan als machinist of conducteur.
    niet 'te bescheten', maar 'te contactgestoord'.
    pi_39045666
    Pas een melige buschauffeur:
    Jongen die binnenstapt: Lelystad.
    Buschauffeur: Oké, die kant moet ik toch al uit.
    pi_39046664
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 19:24 schreef Daantke het volgende:
    Pas een melige buschauffeur:
    Jongen die binnenstapt: Lelystad.
    Buschauffeur: Oké, die kant moet ik toch al uit.
    pi_39106841
    Ik reis veeel veeeeeel met de trein. prachtige verhalen van een conducteur die het liefst in zijn blote kont wilde rondlopen, de machinist bij wie ik voorin mag zitten en de keer dat ik de stations mocht omroepen van de machinisten en conducteurs. best wel dronken overigens, laatste trein. Dus werd dat iets als DAMES (er zaten enkel nog 2 oudere dames in de trein), wilt u bij het verlaten van de trein bier halen bij de Kiosk om vervolgens mij te volgen voor het verdere verloop van de kroegentocht!

    Zowieso veel bier in treinen geregeld.

    maar goed, mijn favo conducteur was 'de neger'. fantastische kerel, op het station gaf ie me zijn nummer (voor als ik een feestje wilde bouwen, ik was 15 !!!!).
    Niet op ingegaan overigens. ik zat niet in die trein, een vriend van me wel. toen de trein vertrok (apeldoorn - amsterdam/schiphol) met een vet Surinaams accent: DAMES EN HEREN, voor de sufferds die vannacht moeten reizen, ga in dat en dat treinstel zitten, want dan komt u op tijd aan op Schiphol. Maar voor de echte feestbeesten, we gaan Amsterdam op zijn kop zetten! (tussendoor heel hard zingen) En via de intercom nog proberen mensen over te halen zich bij hem en zijn vrienden te voegen om de nacht door te trekken."
    Die vriend van me is er niet op ingegaan maar heeft wel de hele reis dubbelgelegen om de zingende conducteur.
    Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
    pi_39109380
    In de bus: 'Wij naderen Den Haag Centraal Station, waar u kunt overstappen op andere busjes, trammetjes, treintjes of natuurlijk de wandelwagen.'
    pi_39117534
    quote:
    De stoptrein vanuit Gouda naar Utrecht nadert Utrecht CS en de conducteur roept om "Dames en heren, waar ik heen ga weet ik wel, maar waar komt U-terecht?"
    quote:
    Een passagierende machinist gaat in een coupé bij de reizigers zitten: "Ik kom maar hier zitten. Het is buiten zo mistig, ik zie toch niets."
    Hahaha! Toch echt wel leuke dingen op die omroephumor site hoor
    En hij zei: "Ik ben de trotse bezitter van een lege ondertitel."
      donderdag 22 juni 2006 @ 17:39:35 #221
    151456 Tokamak
    Bad shrooms...
    pi_39118353
    Tijdje geleden, stoptrein van rijswijk naar rotterdam, trein kwam aan op Rotterdam Cs een leerling moest voor de eerste keer omroepen:

    * Dames en heren wij naderen station Rotterdam. deze trein gaat verder in de richting van, rotterdam blaak en ehhhh... Dordrecht. Op Rotterdam kunt u overstappen in de richting ehhhh.. utrecht... enn... (stilte)... Het eerstvolgende station is Rotterdam Centraal*

    (paar tellen later)

    *vergeet uw bagage niet mee te nemen zodra u de trein verlaat*

    Het toeval wilde, dat deze leerling in dezelfde coupé zat waar ik ook in zat. Ik hoorde zijn mede-conducteuren tijdens deze omroep steunen en zuchten. Achteraf *de eerste keer is altijd moeilijk*
    pi_39118528
    quote:
    Op donderdag 22 juni 2006 17:39 schreef Tokamak het volgende:
    Tijdje geleden, stoptrein van rijswijk naar rotterdam, trein kwam aan op Rotterdam Cs een leerling moest voor de eerste keer omroepen:

    * Dames en heren wij naderen station Rotterdam. deze trein gaat verder in de richting van, rotterdam blaak en ehhhh... Dordrecht. Op Rotterdam kunt u overstappen in de richting ehhhh.. utrecht... enn... (stilte)... Het eerstvolgende station is Rotterdam Centraal*

    (paar tellen later)

    *vergeet uw bagage niet mee te nemen zodra u de trein verlaat*

    Het toeval wilde, dat deze leerling in dezelfde coupé zat waar ik ook in zat. Ik hoorde zijn mede-conducteuren tijdens deze omroep steunen en zuchten. Achteraf *de eerste keer is altijd moeilijk*
    Ik denk dat de gemiddelde reiziger anders uit z'n hoofd een flink rijtje kan opnoemen hoor
      donderdag 22 juni 2006 @ 17:52:02 #223
    151456 Tokamak
    Bad shrooms...
    pi_39118710
    quote:
    Op donderdag 22 juni 2006 17:44 schreef ChrisJX het volgende:

    [..]

    Ik denk dat de gemiddelde reiziger anders uit z'n hoofd een flink rijtje kan opnoemen hoor
    Dat klopt, maar op zo'n moment, voor de 1e x, klap je gewoon dicht...
    pi_39123271
    quote:
    Op donderdag 22 juni 2006 17:44 schreef ChrisJX het volgende:
    Ik denk dat de gemiddelde reiziger anders uit z'n hoofd een flink rijtje kan opnoemen hoor
    Ja maar de gemiddelde reiziger neemt vaak dezelfde route en begint en/of eindigt waarschijnlijk in zijn of haar woonplaats. En een conducteur gaat het hele land door.
    Don't hurry, be crappy!
      vrijdag 23 juni 2006 @ 01:14:24 #225
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_39136177
    Ik maak nooit zoiets mee he
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
      vrijdag 23 juni 2006 @ 02:11:01 #226
    12648 Fallen
    135335 and rising...
    pi_39137002
    Inmiddels een jaar of 6 geleden denk ik, maar goed:

    Intercity Nijmegen - Den Helder
    "Dames en heren, zo dadelijk komen we aan bij station Ede-Wageningen. De bovenste helft van deze trein zal direct doorrijden als InterCity naar Utrecht Centraal, herhaling... de bovenste helft zal direct doorrijden als InterCity naar Utrecht Centraal...... geintje..."

    Je kon me opvegen... ik kwam niet meer bij!
    He didn't set up the rhyme with meaningless words.
    As you predicted or assumed everything was calculated
    Every word had purpose just not always on the surface.
    But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
      woensdag 28 juni 2006 @ 14:52:51 #227
    78309 WurM
    Minder dan 1% vet
    pi_39322010
    Groningen --> Winschoten
    Zaterdagavond laat, paar maanden geleden.
    We stopten op station Kropswolde, maar de allerachterste deuren gingen niet open. Toevallig stond daar een conductrice, die aan de noodrem trok op het moment dat de trein verder wilde rijden.

    "Machinist, er willen hier nog mensen uit"
    "Sorry"
    Deuren gingen open
    "Dank je"
    En we konden weer verder
    Ladidadida: Trusten WurMpie!
    fraubitch: truste WurM :*
    yvonne: Trusten WurM
    Meer van dit
      woensdag 28 juni 2006 @ 16:16:32 #228
    2661 KWAKje
    in dr eendje of als Hekje
    pi_39324978
    gisteren:
    er was een passagier onwel geworden, om aan deze dame de nodige hulp te verlenen stonden we dus eenn half uurtje langer stil dan in het spoorboekje stond. over de intercom:"blabla vertraging blabla dame onwel blabla... ze is afgev... weggebracht naar het ziekenhuis blabla dank voor geduld blabla". (enja, het is goed met haar afgelopen.)

    lang geleden:
    tussen twee stations in liep ik achter de conducteurs aan naar het balkon. en ja hoor, ik mocht van de conducteur over de intercom mn jarige reisgenoot feliciteren met haar verjaardag. dinsdagmorgen, half 8. toen ik de coupé weer binnenliep zag ik een heleboel forenzen glimlachen, dwars door hun ochtendhumeur heen. wellicht dat het pijngrimassen waren; een andere vriendin en ik zongen namelijk ook nog een verjaarsliedje! nee, niet over de intercom, gewoon in de coupé. en niemand zong spontaan mee trouwens, ze werd door enkele medepassagiers wel gefeliceerd.
    " 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
    pi_39492637
    quote:
    Op donderdag 30 maart 2006 20:01 schreef seeya_40 het volgende:
    Zelf genoeg grappige omroepberichten meegemaakt maar ook ooit een grappige situatie.

    Ben een paar jaar geleden 's nachts met de laatste stoptrein van Boxtel naar Vught gereden. Is een ritje van zo'n 10 minuten. Mijn vader zou mij en wat vrienden daar ophalen dus die stond daar met de auto te wachten.
    Wij zitten in de trein en rijden op een gegeven moment station Vught langs. Waarop ik dus al heel verbaasd zat te kijken "huh we waren toch in de stoptrein gestapt"?

    Wordt er omgeroepen: "Sorry dames en heren, zoals u ziet zijn wij vergeten te stoppen op station Vught, maar wij zullen dit voor u goedmaken".

    De trein stopt en rijdt ineens achteruit, terug naar station Vught. Je snapt wel dat mijn vader zich kapot heeft gelachen. Die zag een trein voorbij rijden en ineens weer terug rijden!!
      FOK!fotograaf dinsdag 4 juli 2006 @ 00:06:32 #230
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_39492694
    We reden A'dam centraal binnen, die vent zo:
    " Dames en heren over enkele ogenblikken Amsterdam Centraal station. Denkt U bij het verlaten van de trein aan uw eigendommen..... Nouja, denkt u er niet alleen aan, maar neem ze ook mee... Over enkele ogenblikken Amsterdam Centraal Station eindpunt van deze trein"

    Ik kon er wel om lachen
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
    pi_39514370
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 00:06 schreef Xilantof het volgende:
    We reden A'dam centraal binnen, die vent zo:
    " Dames en heren over enkele ogenblikken Amsterdam Centraal station. Denkt U bij het verlaten van de trein aan uw eigendommen..... Nouja, denkt u er niet alleen aan, maar neem ze ook mee... Over enkele ogenblikken Amsterdam Centraal Station eindpunt van deze trein"

    Ik kon er wel om lachen
    had ik ook een keer, beetje flauw
      dinsdag 4 juli 2006 @ 19:01:30 #232
    67103 Caspian
    Sneaky fucker, dont you think?
    pi_39514705
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 18:50 schreef roze-meisje het volgende:

    [..]

    had ik ook een keer, beetje flauw
    Inderdaad, die heb ik al meerdere keren gehoord. Niet echt een vermelding waard.
    Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
    pi_39515312
    Gisteravond in de trein van Leiden naar Hilversum, tussen Schiphol en Amsterdam remt de trein plotseling af.

    "Dames en Heren, helaas moeten we even stoppen voor een open brug. U zult het vast niet op prijs stellen als we door zouden rijden!"

    Die klotebrug heeft ons een minuut of 10 vertraging gegeven, maar die was aan het einde van de reis weer ingelopen (ze kunnen het wel ! )
    Don't hurry, be crappy!
    pi_39520519
    quote:
    Dames en heren, zoals u merkt rijden we erg langzaam. We rijden namelijk achter een stoptrein en ja... die stopt nou eenmaal wat vaker
    pi_39731546
    Vanmiddag, ongeveer kwart voor vier. Vlak voor de we de tunnel onder Schiphol inrijden gaat de trein vol in de remmen en komt net in de tunnel tot stilstand. Volgt het volgende bericht: "De reden dat we stilstaan is een conflict tussen de machinist en de techniek aan boord van deze trein."

    Bananenyoghurt...
    pi_39732829
    Laatst trein tussen R'dam - Eindhoven.....

    Dames en heren, we zijn in eindhoven beland, alle voetbalfans veel plezier met de wedstrijd vanavond (nl eftal speelde) en de mensen die niet van voetbal houden.....eh....ook een leuke avond!

    Ik stond toevallig naast zo'n andere omroep installatie en had rijtuigsleutel bij de hand, dus ffies de conducteur bedankt voor deze vriendelijke mededeling. Hoop rare blikken van mede reizigers en een suf om zich heen kijkende conducteur op het peron
    His masters voice...
    pi_39736551
    ik heb 1 keer een huwelijksaanzoek meegemaakt middels een omroepbericht, de ene conducteur vroeg de ander ten huwelijk

    het aanzoek werd positief beantwoord en iedereen in de trein begon opeens hard te klappen!
      woensdag 12 juli 2006 @ 05:57:28 #238
    152583 Schlumberger
    Voeten niet op de bank a.u.b.
    pi_39743509
    quote:
    Op dinsdag 11 juli 2006 22:38 schreef xenophoniac het volgende:
    ik heb 1 keer een huwelijksaanzoek meegemaakt middels een omroepbericht, de ene conducteur vroeg de ander ten huwelijk

    het aanzoek werd positief beantwoord en iedereen in de trein begon opeens hard te klappen!
    Mooi, zou ik graag bijgeweest willen zijn

    Nog eentje van een jaartje geleden. Station Apeldoorn, mijn eindstation.
    "Goedemiddag dames en heren, over enkele ogenblikken station Apeldoorn. Na een korte stop rijdt deze trein verder als intercity naar Deventer... en euh... hrmrm.. euh.. Twente. Dames en héren, station Apeldoorn."

    Damn, als ik dit topic lees, baal ik ervan dat ik ervoor heb gekozen om met de auto naar Utrecht te reizen
    pi_39743523
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 11:34 schreef Slarioux het volgende:

    [..]

    Dat is echt zo'n kutsite. Op zich leuke quotes, maar de meesten zijn ingestuurd door treinofielen die graag pimpen met hun treinkennis (HC, meester, Amf) maar ondertussen te bescheten zijn voor een baan als machinist of conducteur.
    Idd , van die gastjes die met een portofoon alles afluisteren , get a life .....
    Vandaag met de metro op WTC
    "dames en heren door vele storingen vandaag gaat deze metro niet verder en terug naar het centraal. U kunt in de metro hierachter stappen"
    Waarna uiteraard die metro kapot ging en de metro erachter het station niet in kon
    niet leuk , wel typisch .....
    &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”&lt;/a&gt;
    pi_39743548
    [trein rijdt langs station Diemen, terwijl het daar moest stoppen]

    Omroeper: "Oeps! Ja sorry, ik lag te slapen!"
      woensdag 12 juli 2006 @ 10:14:44 #241
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_39745820
    Vanochtend, weliswaar niet ín maar naast de trein (stationsomroep):

    "Er is een vervoersbewijs naar Den Haag gevonden in de kaartautomaat. Deze is af te halen aan het loket."

    Ben benieuwd hoeveel enthousiastelingen zich gemeld hebben .
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
    pi_39745917
    Gevonden vervoersbewijzen worden altijd opgeroepen. En bij het loket mag je vertellen of het een eerste of tweede klas, met of zonder korting etc was.
      woensdag 12 juli 2006 @ 13:01:14 #243
    96372 lone_wolf
    bijdehansje
    pi_39750523
    Op station Groningen, 13:50:
    "De volgende trein richting Leeuwden vertrekt om 2 uur (14.00) vanaf spoor 3....Voor de friezen onder ons: .......Dat is als de grote wijzer op de 12 staat en de kleine wijzer op de 2...."
    Ook JIJ hebt recht op mijn mening!!
      donderdag 13 juli 2006 @ 13:29:04 #244
    88418 _Xbox_Master_
    Low frequency specialist
    pi_39786491
    quote:
    Op woensdag 12 juli 2006 13:01 schreef lone_wolf het volgende:
    Op station Groningen, 13:50:
    "De volgende trein richting Leeuwden vertrekt om 2 uur (14.00) vanaf spoor 3....Voor de friezen onder ons: .......Dat is als de grote wijzer op de 12 staat en de kleine wijzer op de 2...."


    Vorige week woensdag in Enschede:
    Dames en heren, we vertrekken iets later dan gepland omdat er lucht uit de trein stroomt. Pas als dit probleem veholpen is kunnen we weer rijden
    ~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
      donderdag 13 juli 2006 @ 15:44:05 #245
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_39790715
    Nog uit mijn studententijd....traject eindhoven tilburg

    We ariveren op station Eindhoven eindpunt van deze trein wil u vriendelijk uitstappen
    ...ipv wilt u zo vriendelijk zijn om uit te stappen.
    pi_39827029
    Traject Deventer naar Apeldoorn, 15:15.

    "Mensen aan de rechter zijde van de rijrichting, zou u zo vriendelijk willen zijn de raampjes te sluiten. Eén of andere agrariër heeft zijn sproeier te dicht op het spoor staan en ik neem aan dat u geen nat pak wil halen. Ik herhaal, één of andere agrariër...".
    Din jävla kuk!
      Moderator vrijdag 14 juli 2006 @ 18:04:08 #247
    90910 crew  Drizzt_DoUrden
    Rawr
    pi_39827811
    Al een jaar of wat geleden, Borne - Enschede:

    Conductrice:
    "Dames en Heren, u bevind zich in een trein."
    "Leu, ie sit in 'n tjoektjoek. Leuk, onnie?"

    Verder niks meer van haar gehoord
    Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
    Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
    pi_39829313
    Ook al een paar keer gehad dat ie dacht in een vliegtuig te zitten.

    'Dames en heren, over enkele minuten zullen wij de stilstand te ... inzetten. Het is buiten broeirig weer, met een graden of 25. De plaatselijke tijd is 2 uur en 5 minuten. En dan een hele zooi over de plaats van aankomst erbij doen.'
    pi_39830268
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 19:09 schreef JeroenV het volgende:
    Ook al een paar keer gehad dat ie dacht in een vliegtuig te zitten.

    'Dames en heren, over enkele minuten zullen wij de stilstand te ... inzetten. Het is buiten broeirig weer, met een graden of 25. De plaatselijke tijd is 2 uur en 5 minuten. En dan een hele zooi over de plaats van aankomst erbij doen.'
    Whehe Jammer genoeg nog nooit gehoord
    pi_39832076
    Ook altijd leuk: Tassen, paraplu's en andere eigendommen verlies niet jullie eigenaar uit het oog bij het uitstappen.

    En een keer richting Schiphol: "We naderen station Schiphol, Schiphol Airport. Kan iemand even de slapende meneer wakker maken in het laatste treinstel en zeggen dat we bij Schiphol zijn?"

    En we hadden laatst een droge tramchauffeur, was na Italie- Duitsland. Bij de dam: "De Dam, Dam square, Damplatz....das duits *hierop riep iemand in de tram: NU op zn Italiaans!* Piazzo della Dammo...vidi vini vici!" en toen we bij Amsterdam centraal waren beland: "Eindhalte, allemaal uitstappen, last stop please get out, RAUS!" Waarna ie over de buitenspeakers nog een rondje "het is stil aan de overkant" weggaf.
    pi_39833777
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 17:35 schreef ehqo het volgende:
    Traject Deventer naar Apeldoorn, 15:15.

    "Mensen aan de rechter zijde van de rijrichting, zou u zo vriendelijk willen zijn de raampjes te sluiten. Eén of andere agrariër heeft zijn sproeier te dicht op het spoor staan en ik neem aan dat u geen nat pak wil halen. Ik herhaal, één of andere agrariër...".
    Ik zat daar ook in!!!

    20 seconden later: "De raampjes kunnen weer open!!"
      dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:10:07 #252
    109693 Dr.Aart
    Grolsch Royce
    pi_41057242
    iedereen al weer aan het werk/studeren zodat er weer nieuwe omroepberichten komen?
    Brakmanschap is Meesterschap
    Ja,wij zijn ons er eentje!
    pi_41058064
    Geen omroepbericht, maar wel vermakelijk.

    in de trein Naarden-Bussem richting Amsterdam, op een van de tussen gelegen stations stopte de trein, en aan de andere kant van het perron stond ook een trein.
    Ik zat voor in de trein, en de raampjes stonden open.
    Onze machinist stapte uit om met de andere machinist te praten, en opeens begint onze trein te rijden. In mijn coupe keken we elkaar al aan omdat de machinist nog buiten stond...

    Hoor je de andere machinist ineens keihard schreeuwen EY JE TREIN!, waarop onze machinist als een gek achter de trein aan rent ( ) en net op tijd de trein in springt, waarna de trein weer tot stilstand komt
    [Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
    pi_41058210
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 12:34 schreef lucky_birdie het volgende:
    Geen omroepbericht, maar wel vermakelijk.

    in de trein Naarden-Bussem richting Amsterdam, op een van de tussen gelegen stations stopte de trein, en aan de andere kant van het perron stond ook een trein.
    Ik zat voor in de trein, en de raampjes stonden open.
    Onze machinist stapte uit om met de andere machinist te praten, en opeens begint onze trein te rijden. In mijn coupe keken we elkaar al aan omdat de machinist nog buiten stond...

    Hoor je de andere machinist ineens keihard schreeuwen EY JE TREIN!, waarop onze machinist als een gek achter de trein aan rent ( ) en net op tijd de trein in springt, waarna de trein weer tot stilstand komt
    Geloof je dit nou zelf ....
    pi_41058277
    ermm ik zat in die trein.. en ja.. het was erg warm buiten, maar nee, ik had geen zonnesteek opgelopen

    heb geen verstand van treinen, maar is het technisch gezien niet mogelijk dat de trein op een heuvel stond, en daarom naar beneden "gleed" ?

    de trein reed niet met tig kilometer per uur weg ofzo
    [Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
    pi_41059780
    "Wil de man die zojuist op het laatste moment nog in de trein sprong dit niet meer doen. U kunt ernstig gewond raken, maar wat nog veel erger is, de deuren kunnen beschadigd raken."
      maandag 28 augustus 2006 @ 12:53:00 #258
    112339 MPG
    Slaverplaatser / Koffiemanager
    pi_41253158
    Ik werd vandaag weer eens verzocht om vriendelijk uit te stappen
    KSC JUBILEUM topic
    "Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
    #TeamHumbug
    Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
    pi_41253600
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 13:27 schreef BabyNuke het volgende:
    "Wil de man die zojuist op het laatste moment nog in de trein sprong dit niet meer doen. U kunt ernstig gewond raken, maar wat nog veel erger is, de deuren kunnen beschadigd raken."
      maandag 28 augustus 2006 @ 13:35:08 #260
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41254509
    paar geleden in de tram (soort van trein)

    was op kerstavond en de tramchauffeur was een beetje melig blijkbaar:

    licht gaat uit, paar seconden stil en vervolgens: halte Donkersingel

    The line is a dot to you!
    pi_41336339
    quote:
    Op dinsdag 11 juli 2006 20:39 schreef Murphy22x het volgende:
    Laatst trein tussen R'dam - Eindhoven.....

    Dames en heren, we zijn in eindhoven beland, alle voetbalfans veel plezier met de wedstrijd vanavond (nl eftal speelde) en de mensen die niet van voetbal houden.....eh....ook een leuke avond!

    Ik stond toevallig naast zo'n andere omroep installatie en had rijtuigsleutel bij de hand, dus ffies de conducteur bedankt voor deze vriendelijke mededeling. Hoop rare blikken van mede reizigers en een suf om zich heen kijkende conducteur op het peron
    Hoe kom jij aan een rijtuigsleutel? En wat doe je daar normaal mee?
    pi_41340689
    "(..) station Zwolle dames en heren, station Zwolle. En ik ga nu met de 2 gezellige collegas die op het perron lopen een lekker kop koffie drinken, mijn college brengt u verder.."

      woensdag 30 augustus 2006 @ 22:58:57 #263
    134944 Hi_flyer
    Van alles te melden
    pi_41344768
    Twee conducteurs komen binnen om kaartjes te controleren: "Hier zijn de knippendales!!"

    pi_41346477
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 10:37 schreef Grumpey het volgende:

    [..]

    Deze buschauffeur is beroemd in leiden, je komt altijd vrolijk op je werk, vaak zingt ie keihard..volgens mij had ie ook een eigen website van fans geloof ik maar dat kan ook verzinsel zijn.
    prachtige man, zijn er te weinig van
    Deze man is idd een held, ik heb hem ook een keer gehad. Toen begon ie met buckle up, ready for take of in 5, 4, 3, 2,1 we have lift off. In 3 minutes we will reach halte blalba

    wat een vent echt geweldig
    pi_41350807
    Op een rit van Rotterdam naar Goes, hij klonk ook redelijk van zn padje af, wat het alleen maar hilarischer maakte.

    "Goedenmiddag lieve dames en heren, wij naderen station .... ik geloof dat het Dordrecht is. In ieder geval staan hier meer van die gele dingen klaar waarin u uw reis kan vervolgen naar bijvoorbeeld Breda, of gewoon gezellig weer terug naar Rotterdam. Ook staan hier bussen om uw reis voort te zetten. Mocht u daar helemaal geen zin in hebben, wij reizen gezellig door naar Roosendaal! En wat er dan komt? Ik geloof Bergen op Zoom en daarna Goes, of nee wacht daarvoor zit nog Kruiningen-Yerseke. Na Goes komen nog plaatsen als middelburg en vlissingen. Nog een prettige reis"

    We komen aan in Roosendaal
    "Alweer een goedemiddag dames en heren, wij naderen station Bergeeeee op Zoo.... o wacht! Roosendaaal! Hierna gaan wij nog verder down under en dat wil zeggen: *noemt rits stationen op die nog komen in verkeerde volgorde en verbeterd een aantal keer*. En dan precies hetzelfde nog een keer in het engels .

    Na Roosendaal kwam er (niet geheel ontoevallig) een andere gast die alles gewoon saai aankondigde . Had net dikke pret
    pi_41369863
    dit topic moet ik onthouden ik werk nu zelf op de trein koffie etc verkopen dus hoor vaak genoeg iets of als wij omgeroepen worden: dames en heren hut en tut bevinden zich op deze trein en verkopen koffie
    pi_41370208
    Geen trein omroepen omdat ik daar niet vaak mee reis, wel tram oproepen.

    Pas geleden was er uitmarkt op de Dam in Amsterdam en ik zat in een stampvolle tram. Conducteur riep halte om met het verzoek of iedereen hier wilde uitstappen, terwijl Centraal Station de eindhalte is, iedereen bleef dus lekker zitten. Trambestuurder probeerde ook nog een poging om de mensen eruit te krijgen door te vertellen dat er gratis bier voor iedereen was.

    Ook riep er een conducteur om bij de halte waar het hoofdbureau van politie zit: ''halte [blabla] met hoofdbureau van politie voor al uw feestpartijen''.
    Tok.
    pi_41402524
    Vanmiddag in de Intercity naar Leeuwarden: 'Dames en heren, het volgende station is Leeuwarden. We zijn eens mooi op tijd.'
    Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
      vrijdag 1 september 2006 @ 19:24:28 #269
    36304 Christine
    Da's toch ideaal?!
    pi_41402534
    Maandag ging een conductrice heel hard door de intercom schreeuwen:

    "DAMES EN HEREN! Nou moeten jullie eens even goed luisteren!!!! Door een STO-RING kunnen we niet naar Den Haag. De GE-HE-LE trein gaat naar Rotterdam. HERHALING!!!! DOOR EEN STO-RING kunnen we niet naar Den Haag. De GE-HE-LE trein gaat naar Rotterdam".

    En de toon waarop, alsof ze een klein, jengelend kind aan het toespreken was .
    Iedereen lag blauw van het lachen. .
      vrijdag 1 september 2006 @ 19:25:57 #270
    36304 Christine
    Da's toch ideaal?!
    pi_41402595
    En een keer op 5 december eentje die het op rijm deed .
    pi_41402973
    Met een lage 'zwoele' mannenstem Nij-me-gen Heyen-dàààl.
    pi_41408633
    Ok deze week 4 keer naar breda en 2 keer ene lomp bericht

    Eerste dag we rijden breda binnen met de sneltrein vanuit tilburg.
    De melding:
    Dames en heren over enkele ogenblikken station tilburg, deze trein zla verder rijden naar breda, etten leur (als ik me niet vergis) en op het einde:
    Ik bedoel dus station breda dames en heren.

    2de dag:
    we rijden weer station breda binnen dit keer met de stoptrein
    hoor je een vrouwen stem:
    dames en heren station breda (en de hele ratte plan erachteraan)
    je hoort dat ze hem oplegt, hoor je nog geen seconde laten een mannen stem:
    dames en heren we naderen station breda (en het zelfde verhaal opdreunen als die vrouw :x)
    You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
    Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
    Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
    Ik luister NL-Talig
      zaterdag 2 september 2006 @ 14:31:36 #273
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_41423097
    Ok daar heb ik er ook een paar van ik weet niet of ze al genoemd zijn maar toch

    Ik reed vorig jaar met de sneltrein van Delft naar Rotterdam, en die trein scheurde dus keihard langs Schiedam, waar ie had moeten stoppen. Conductrice: "Ehm dames en heren, dat was station Schiedam-centrum "
    In de bus in Delft nadat de chauffeur door rood rijdt en bijna een ongeluk veroorzaakt: "Ach dat doen ze in Marokko ook "
    In de trein van Tilburg naar Dordrecht:"Dames en heren, we naderen station Dordrecht. En we zijn voor de verandering eens op tijd!"
    In de trein van Rotterdam naar Nieuwerkerk a/d IJssel:"De meneer die nu de marathon aan het lopen is mag volgend station ook gewoon uitstappen hoor"
    In dezelfde trein na Rotterdam-Noord: "Onze marathonloper is zojuist uitgestapt, we gaan weer verder"
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
    pi_41470138
    Geweldig topic!
    Alleen wel jammer dat er niet zoveel gepost word.
    pi_41471606
    Uit het concert van Guus Meeuwis zaten ik en een vriendin met een paar mensen in de trein die ook bij dat concert waren geweest. Vroeg 1 van die gasten he mag ik voorin kijken. Conducteur ja hoor is goed kom maar mee. Werd er vervolgens een nummer van Guus Meeuwis door de speakers gezongen ...welke ben ik even vergeten.
      FOK!fotograaf maandag 4 september 2006 @ 02:12:33 #276
    92797 fraubitch
    Heeft een Pwny!!
    pi_41471734
    vandaag in de trein naar heerlen:

    "Zucht....roermond...."
    Seconde later "Sorry dames en heren mijn collega heeft er niet zoveel zin in vandaag, als ie zo chagerijnig blijft gooien we hem bij roermond gewoon eruit. We naderen nu station roermond (en de standaardverhaal erachteraan) "
    They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
    Screw worldpeace! I want a Pony!
    pi_41472341
    Laatst moest ik van Groningen naar Sneek met de trein, was er tussen Mantgum en Sneek een seinstoring door blikseminslag, de treinen mochten daar maar 40 km/h rijden. Dus op station Mantgum moesten we wachten op de tegemoetkomende trein. Zegt de machinist: 'Als u wil roken kunt u buiten wel ff een sjaggie draaien, want het duurt nog wel even!' Om vervolgens met een paar passagiers buiten te gaan roken
    pi_41473203
    In tram 1 in Amsterdam zat een grappige (en leuke!) kaartjesknipper die met de halte-omroepstem in discussie ging. Dus elke keer als die robotstem een halte noemde zei hij er iets achteraan. *Pling* 'De Dam' "Dames en heren, De Dam. Dam Sweere. Le Dam. Los Dammos. Madam Toessoo.. Ja.. eeh.. nu zijn we er al voorbij.."

    En toen het druk werd in de tram riep de bestuurder om of iedereen even door wilde lopen. Reactie kaartjesknipper: "Ja dames en heren, loop maar door. Of nee, alle lelijke vrouwen en mannen mogen blijven staan.. Jij daar, loop maar door hoor"
    Mon 'en!
    pi_41476050
    In de trein van Utrecht richting Rosendaal, waar een hoop mensen moesten overstappen (en we hadden een dikke vertraging.

    Dames en heren, we hebben een vertraging van ca 15 minuten. We doen er alles aan om deze achterstand in te lopen. We hebben contact opgenomen met de verkeersleiding en de trein in Roosendaal gaat nog op ons wachten.........., maar misschien ook niet [pling]
    pi_41479317
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 13:27 schreef BabyNuke het volgende:
    "Wil de man die zojuist op het laatste moment nog in de trein sprong dit niet meer doen. U kunt ernstig gewond raken, maar wat nog veel erger is, de deuren kunnen beschadigd raken."
    pi_41479348
    tvptjes doe ik niet aan
    wie zaait zal oogsten.....
    pi_41479678
    Ik mocht ooit zelf een keer omroepen. We zaten met zn 2en in een 1e klas coupe, toen de conducteuren bij ons kwamen zitten. erg leuke mensen. en toen mocht ik dus mee met de neger-conductuer.

    leuk verhaal he
    wie zaait zal oogsten.....
    pi_41479954
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 02:04 schreef Mark_a het volgende:
    Uit het concert van Guus Meeuwis zaten ik en een vriendin met een paar mensen in de trein die ook bij dat concert waren geweest. Vroeg 1 van die gasten he mag ik voorin kijken. Conducteur ja hoor is goed kom maar mee. Werd er vervolgens een nummer van Guus Meeuwis door de speakers gezongen ...welke ben ik even vergeten.
    Kedeng kedeng?
    pi_41494274
    (ik weet niet of ie al is langsgeweest)

    Intercity Den Helder - Nijmegen

    'Dames en Heren, Wij naderen Station Amsterdam Centraal.
    Dit is tevens................... een hele móóie stad!'
    Find your prince, before you start kissing frogs
    pi_41510516
    Amsterdam - Maastricht (vorig jaar)

    "Dames en heren, ik ben een machinist in opleiding, en om te slagen voor mijn examen moet ik voor u het prachtige lied 'op een klein stationnetje' ten gehore brengen. (waarna 'ie het dus echt deed, ik weet de tekst niet)"
    All your cookies are belong to us!
    pi_41512158
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 13:06 schreef cohen het volgende:
    Ik mocht ooit zelf een keer omroepen. We zaten met zn 2en in een 1e klas coupe, toen de conducteuren bij ons kwamen zitten. erg leuke mensen. en toen mocht ik dus mee met de neger-conductuer.

    leuk verhaal he
    Toen ik nog wat kleiner was mocht ik ook een keer het Centraal Station omroepen van een conductrice. Helaas wilde ik dat ook in het engels doen dus riep ik om ''Central Station Endpoint .
    Of is dat nou wel een goed engels woord?
    Tok.
    pi_41513920
    Endpoint is wel een goed engels woord wat ook eindpunt betekent, maar in het engels gebruiken ze het woord eindpunt niet als aanduiding voor het laatste station. 'Terminal Station', 'the trains final destination' of 'Last Stop' was denk ik beter geweest.
    Don't hurry, be crappy!
    pi_41514735
    Bij het vertrekken van een station:
    "Dames en heren, als u nu naar buiten kijkt ziet u een man op het perron staan, die helaas niet meer op tijd was om in te stappen. Laten we hem met z'n allen uitzwaaien!"

    "Dames en heren, gaat u even zitten voor deze schokkende mededeling: We zijn aangekomen op Leiden Centraal... 3 minuten te vroeg!!"

    "Dit is Den Haag Centraal. Ziet u de trein aan de overkant van het perron? Die mooie dubbeldekker? Met de verleidelijke gele kleur? Met die uitnodigende open deuren? Daar niet instappen, die wordt schoongemaakt."
    The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
      donderdag 21 september 2006 @ 07:28:45 #289
    109693 Dr.Aart
    Grolsch Royce
    pi_42006191
    De conducteurs zijn blijkbaar in een saaie bui?
    Brakmanschap is Meesterschap
    Ja,wij zijn ons er eentje!
    pi_42011534
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 14:09 schreef Sabryas het volgende:
    Bij het vertrekken van een station:
    "Dames en heren, als u nu naar buiten kijkt ziet u een man op het perron staan, die helaas niet meer op tijd was om in te stappen. Laten we hem met z'n allen uitzwaaien!"
    werd dit ook nog gedaan?
    Haleloeja
    pi_42011591
    quote:
    Op zondag 26 maart 2006 20:38 schreef kikoooooo het volgende:
    Tussen emmen en zwolle was er altijd een hele oude conducteur met een hele zachte schelle stem. Deze vent was altijd supergrappig met zijn omroepberichten.

    "Dames en heren, station emmen, eindpunt van deze attractie. Voor nog een ritje wordt u verzocht om een nieuw kaartje te kopen en weer achteraan in de rij aan te sluiten"

    "Dames en heren, station emmen, eindpunt van deze reis. Bij deze wil ik even de machinist bedanken voor de prima rit. Ik had het natuurlijk zelf ook kunnen doen, alleen ben ik conducteur geworden"

    Helaas is ie met pensioen volgens mij... alleen mag ie volgens mij soms nog wel eens een ritje doen, zie hem heel zelden nog
    FREEK
    zonde dat we die niet meer hebben

    zit je in de eerste klas met z'n allen als het druk is, komt hij eraan, laat je je 2e klas kaart zien (allemaal)... zegt ie opeens: ik schiet jullie allemaal dood! en loopt ie door

    ik heb z'n laatste rit meegemaakt, een superkerel!
    pi_42012269
    Misschien is het wel 1 dezelfde vent die door heel nederland leuke omroepberichten in de trein vertelt
    wie zaait zal oogsten.....
    pi_42015078
    Almelo - Zwolle trein van half 7. In Zwolle "Zo allemaal de oogjes weer open en in de benen, wij zijn in Zwolle aangekomen en het werk moet weer beginnen".
      donderdag 21 september 2006 @ 16:41:17 #294
    88418 _Xbox_Master_
    Low frequency specialist
    pi_42018706
    Syntus humor:
    Het volgende station is Goor
    ~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
      donderdag 21 september 2006 @ 16:48:21 #295
    65870 Eddie__
    ja.......dus?
    pi_42018931
    Na pinkpop 98 met de trein richting huis gegaan. Heel lang ding, stopte op alle tussengelegen stations. Elke keer werd er omgeroepen als er iemand nog iets wil vragen moet hij/zij naar voren komen. De conducteur zit bij de machinist.

    Wij dus toen de trein weer een keer stopte helemaal naar voren gelopen. Daar even gevraagd of we een mop mochten vertellen. Dus conducteur pakt die telefoon en zegt: "er zijn hier een aantal mensen die een mop willen vertellen" Wij alle 3 een mop vertellen, je hoorde gewoon echt de hele coupe daarachter lachen. Was een leuke ervaring.

    Ook een keer gehoord: "eerst allerlei spookgeluiden van ooooeeeehhh, aaaaaahhhh, dit is de geest van de trein" vond ik ook wel sterk.
    Het moeilijkste van alles is net te doen alsof je het druk hebt wanneer dat niet zo is
    pi_42023340
    quote:
    Op donderdag 21 september 2006 16:41 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
    Syntus humor:
    Het volgende station is Goor
    De Syntus is saai. Daar hebben ze volgens mij gewoon een bandje die ze elke keer afdraaien.
      donderdag 21 september 2006 @ 20:40:33 #297
    112339 MPG
    Slaverplaatser / Koffiemanager
    pi_42026227
    Vanavond gehoord:

    Dames en heren, wij naderen station Venlo, eindpunt van deze trein. En voor de dame die naar Tegelen reist, helaas is uw trein zojuist vertrokken. De eerstvolgende trein naar tegelen vertrekt over een uur vanaf spoor 4. Station Venlo, eindpunt van deze trein.

    ( Mooiste of leukste omroepbericht in de trein deel 3 )

    [ Bericht 18% gewijzigd door MPG op 22-09-2006 09:20:09 ]
    KSC JUBILEUM topic
    "Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
    #TeamHumbug
    Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
    pi_42027652
    een keer in de tram in amsterdam

    ging de conducteur bij alle haltes opnoemen wat er bij de halte te doen was en welke toeristische dingen er waren enzo......
    pi_42027844
    Een keer toen met het wk ofzo weet nie meer precies.. ging ik met de trein naar amsterdam met me vriend hoor je:

    Volgende Station Is Station Hoorn, Even Tussendoor Voor De Voetbal Fans Nederland Staat Voor Met 2-1..
    pi_42030454
    Voetbalfans zitten op zo'n moment écht niet in de trein hoor....
    pi_42034136
    Deze week terwijl ik zat te wachten tot de trein vertrok vanaf Utrecht CS:

    "Dames en heren, zoals U ongetwijfeld gemerkt zult hebben zijn wij nog niet vertrokken. Dit komt omdat wij onze machinist kwijt zijn. Wij zijn hard voor U op zoek naar een andere machinist."

    Paar minuten later:

    "Dames en heren, wij hebben een machinist gevonden! Over enkele ogenblikken zullen wij dan ook vertrekken."

    Zal niet helemaal kloppen maar het was in ieder geval behoorlijk komisch
    The best there is, the best there was, the best there ever will be!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')