abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 30 maart 2006 @ 22:51:51 #26
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_36508939
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:09 schreef FaceWash het volgende:

[..]

Razor bumps zijn zeker niet enkel ingegroeide haartjes. Het is ook irritatie welke sterk op puisten lijken, maar dan zonder het witte topje, gewoon een rode "bump".
Het zijn kleine ontstekingen in de huid. Meestal ontstaan deze ontstekingen ten gevolge van ingegroeide haartjes. Als dat niet de oorzaak is, dan scheer je gewoon te ruw of gebruik je de verkeerde scheerproducten.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_36519021
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:46 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Een douchegel/facewash gebruiken met Alpha Hydroxy Acid (AHA's), zoals glycolic acid en lactic acid en Beta Hydroxy Acid (BHA's), zoals salicylic acid. Tevens 2 of 3 keer in de week scrubben, aangezien de huid op je rug een stuk dikker is kan je deze ook vaker scrubben. Je kan eventueel ook tea tree oil proberen, eventueel icm een jodiumscrub.
[..]

De wel bekende vraag . Wat wil je kwijt zijn qua prijs?
[..]

De verpakkingen zien er idd cool uit, maar tering zeg wat is dat spul duur!

http://www.laprairie.com
Majah rond de 50 a 60 euro... voor een soort van totaal paket.

Lush aan te raden btw?
pi_36519418
Ik ga me toch even inlezen. Sta je in de V&D voor een rek met tig van die verzorgingsspullen. Ehh iene miene mutte..dan maar?
pi_36520463
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 20:38 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
ff een linkje naar een topic van schatje en dan met name naar het beauty gedeelte en het drogisterij gedeelte:

Online Shopping Nieuwe Stijl (beauty gedeelte)

Online Shopping Nieuwe Stijl (drogisterij gedeelte)

Ja, ik heb jouw linkjes uit de OP ook toegevoegd .
pi_36526753
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:45 schreef davidvt het volgende:

[..]

Majah rond de 50 a 60 euro... voor een soort van totaal paket.

Lush aan te raden btw?
pi_36526811
Ik ondervind dat men moisturizers de laatste tijd veel minder snel intrekken, er blijft vaker een laagje achter en ik gebruik nog steeds even veel/weinig.

Hoe komt dit?
pi_36527697
Iemand ervaring met Tendskin? AANRADER ?
  vrijdag 31 maart 2006 @ 18:42:31 #33
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_36530946
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:45 schreef davidvt het volgende:

[..]

Majah rond de 50 a 60 euro... voor een soort van totaal paket.

Lush aan te raden btw?
Over Lush wordt veel geschreven en gezegd en de meningen zijn zeer verdeeld, er wordt soms geschreven dat veel Lush produkten huidirriterende plantenextracten bevatten die meer kwaad dan goed doen. Dat neemt niet weg dat veel mensen zeer lovende woorden over Lush hebben, dus het is het proberen waard. Check anders ff het Lush topic hier op Fok!

Over je budget: 60 euro voor een totaal pakket. Als je een facewash, creme en scrub koopt dan kom je denk ik bij Biotherm Homme, Labseries for Men of Zirh uit voor die prijs

[ Bericht 1% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 31-03-2006 18:48:50 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  vrijdag 31 maart 2006 @ 18:46:48 #34
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_36531070
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 16:13 schreef FaceWash het volgende:
Ik ondervind dat men moisturizers de laatste tijd veel minder snel intrekken, er blijft vaker een laagje achter en ik gebruik nog steeds even veel/weinig.

Hoe komt dit?
- Ben je recent een andere creme gaan gebruiken?
- Ligt het misschien aan het warmere weer?

Anders gebruik je gewoon wat minder creme en misschien dat je ivm het aankomende warmere weer moet overstappen op een wat lichtere creme.


Kijk ook eens op deze site: http://www.nisim.nl daar staat ook een middel tegen ingegroeide haartjes.

[ Bericht 11% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 31-03-2006 18:52:42 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_36538613
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 18:46 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

- Ben je recent een andere creme gaan gebruiken?
- Ligt het misschien aan het warmere weer?

Anders gebruik je gewoon wat minder creme en misschien dat je ivm het aankomende warmere weer moet overstappen op een wat lichtere creme.


Kijk ook eens op deze site: http://www.nisim.nl daar staat ook een middel tegen ingegroeide haartjes.
Ok, perfect.. Wat raad jij aan van de door jou 3 genoemde producten?
pi_36541344
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 00:47 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik denk dat ik binnenkort deze scrub ga proberen: Skin Refinisher van Lab Series for Men.
Ze vergelijken het met een Do-it-yourself microdermabrasion.

[afbeelding]

Waar is dit te verkrijgen?
  zaterdag 1 april 2006 @ 16:35:04 #37
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_36553586
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 01:11 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Waar is dit te verkrijgen?
Douglas, ICI Paris XL, internet.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zaterdag 1 april 2006 @ 16:39:35 #38
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_36553737
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 18:42 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Over je budget: 60 euro voor een totaal pakket. Als je een facewash, creme en scrub koopt dan kom je denk ik bij Biotherm Homme, Labseries for Men of Zirh uit voor die prijs
Het zijn alle drie van horen en zeggen goede merken, kijk eens in de openingspost naar de websites van deze drie en ga dan kijken bij jou huidtype. Je had een droge huid, dus moet je naar de produkten kijken die voor een droge tot normale huid geschikt zijn.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_36576531
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 18:46 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

- Ben je recent een andere creme gaan gebruiken?
- Ligt het misschien aan het warmere weer?

Anders gebruik je gewoon wat minder creme en misschien dat je ivm het aankomende warmere weer moet overstappen op een wat lichtere creme.


Kijk ook eens op deze site: http://www.nisim.nl daar staat ook een middel tegen ingegroeide haartjes.
Heeft een warmer klimaat hier dan echt een invloed op? De temperatuur is trouwens amper gestegen, op een paar piekdagen na. Dus dit zal de reden wel niet zijn. Heb gewoon de indruk dat de produkten die ik voordien gebruikte, nu minder snel intrekken, en dit in dezelfde omstandigheden. Ik breng even veel aan als voordien, maar een blijft een laagje op m'n huid dat moeilijk (of niet) intrekt. Dit laagje hecht zich dan vast aan m'n huid en droogt op. Resultaat: uitdroging. Vooral bij gel-emulsies heb ik deze indruk. Ik denk dat een te dikke gel-emulsie moeilijker intrekt dan een luchtige crème. Maar deze crèmes zijn dan mss weer te vettig.. Mja.
pi_36577199
Ik lees vaak dat een scheerapparaat minder irritatie veroorzaakt dan een scheermes, en daardoor dus ook minder 'razor bumps' zal veroorzaken. Misschien is het dus inderdaad beter als ik overstap naar een scheerapparaat ipv mes. Maar wat ik me af vraag is of je bij zo'n apparaat ook scheergel ofzo mag gebruiken, zodat ik mogelijke irritatie echt uitsluit.

Ik ben ook niet thuis in deze produkten. Welke merken van scheerapparaten worden het meest aanbevolen. En neem je best zo ééntje met drie rondingen, of een gewoon recht? Is deze manier van scheren ook werkelijk minder irriterend voor je huid? Of is dit weer een marketing-strategie..
pi_36579416
quote:
Op zondag 2 april 2006 14:33 schreef FaceWash het volgende:
Ik lees vaak dat een scheerapparaat minder irritatie veroorzaakt dan een scheermes, en daardoor dus ook minder 'razor bumps' zal veroorzaken.
Als het gaat om razor bumps / ingegroeide haren is een scheerapparaat niet echt een aanrader denk ik. Teminste ik had zelf na de eerste keer meteen last van erg veel ingegroeide haren. Daarna heb ik het nooit meer gebruikt. Het schijnt dat je huid eraan moet wennen, maar ik heb geen zin om daarop te wachten.
quote:
Misschien is het dus inderdaad beter als ik overstap naar een scheerapparaat ipv mes.
Op buitenlandse forums wordt meestal aangeraden om een single-blade mesje te gebruiken, ipv. mach3 zooi met 3 of meer mesjes etc (als het gaat om ingegroeide haren). Single blade wegwerp mesjes heb je van sommige merken ook in NL. Een straight razor is ook een optie.

Maar belangrijk tegen ingegroeide haren is dat je de haren niet te kort afscheert, en altijd met de haargroeirichting mee scheert. Kijk dus goed in welke richting je haren groeien, laat ze er eventueel iets langer voor groeien.
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 16:37 schreef FaceWash het volgende:
Iemand ervaring met Tendskin? AANRADER ?
Heb zelf wel eens een monstertje aangevraagt bij tendskin.nl. Heb het te kort gebruikt om een goed oordeel te geven. Wel is Tendskin internationaal gezien vrij bekend.
Sommigen beweren dat het agressief voor de huid is. Maarja ingegroeide haren er met een pincet/naald uit moeten halen, is ook agressief.
Omdat er geen parfum of geurmaskering in Tendskin zit, ruikt het wel een beetje chemisch. Maar de geur verdwijnt na een tijdje.
pi_36579519
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:38 schreef mwuhaha het volgende:

Maar belangrijk tegen ingegroeide haren is dat je de haren niet te kort afscheert, en altijd met de haargroeirichting mee scheert. Kijk dus goed in welke richting je haren groeien, laat ze er eventueel iets langer voor groeien.
Tja, helaas heeft het scheren dan weinig effect bij donkere baardharen, en kun je net zo goed een electrisch apparaat pakken.
pi_36579856
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:42 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Tja, helaas heeft het scheren dan weinig effect bij donkere baardharen, en kun je net zo goed een electrisch apparaat pakken.
(Heb zelf puur zwart haar.)
Als je met de haargroeirichting mee scheert, wordt het sowieso al minder kort dan tegen de haargroeirichting in scheren. En het betekend iig elke ochtend scheren.
Maar het ziet er inderdaad niet zo glad uit dan bij tegen de haargroeirichting in scheren.
Maarja sommige mensen moeten nou eenmaal helaas een keuze maken tussen: 1) glad & verneukt of 2) iets minder glad, maar normaal.
pi_36580683
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:38 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Als het gaat om razor bumps / ingegroeide haren is een scheerapparaat niet echt een aanrader denk ik. Teminste ik had zelf na de eerste keer meteen last van erg veel ingegroeide haren. Daarna heb ik het nooit meer gebruikt. Het schijnt dat je huid eraan moet wennen, maar ik heb geen zin om daarop te wachten.
[..]
Is het niet zo dat een scheerapparaat de haartjes minder kort afscheert waardoor je minder kans hebt op ingegroeide haren? Of ik nu echt last heb van ingegroeide haartjes weet ik niet. Ik zie ze alleszins zelden zitten. Het zijn eerder gewoon (soms grote) rode bumps. Denk wel dat een scheeraparraat hiervoor mss beter is. Maar wil eerst zeker zijn.
pi_36581016
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:23 schreef FaceWash het volgende:
[..]
Is het niet zo dat een scheerapparaat de haartjes minder kort afscheert waardoor je minder kans hebt op ingegroeide haren?
Mijn (korte) ervaring is dat een scheerapparaat, door de rotatie (misschien afhankelijk van welk scheerapparaat), meerdere malen over eenzelfde plek van de huid gaat, en daardoor die plek steeds korter afscheert. Bij een roterend scheerapparaat zou het daarbij ook nog eens tegen de haargroeirichting in kunnen roteren. Dit itt een scheermes, waarbij je maar 1 of 2 keer over een plek gaat, en zelf de richting kan bepalen.
Bij niet-roterende scheerapparaten is het misschien anders.
Maar ik heb te weinig ervaring met die dingen om conclusies te kunnen trekken.
Misschien dat de huid wel gewoon moet wennen.
quote:
Of ik nu echt last heb van ingegroeide haartjes weet ik niet. Ik zie ze alleszins zelden zitten. Het zijn eerder gewoon (soms grote) rode bumps.
Rode bumps kunnen ontstaan doordat haartjes richting de huid buigen, en daar een kleine ontstekingsreactie veroorzaken. Vooral bij korte haartjes kan dit gemakkelijker gebeuren.
Maar het kan ook andere oorzaken hebben.
quote:
Denk wel dat een scheeraparraat hiervoor mss beter is. Maar wil eerst zeker zijn.
Anders ergens kopen en daarna ruilen ofzoiets. Dat had 2Low dacht ik ook wel eens gedaan. Of van iemand lenen.
  zondag 2 april 2006 @ 17:32:15 #46
3185 Adelante
To let it go now
pi_36582451
Vandaag bij Douglas naast de Biotherm Homme Age Fitness ook de nieuwe Age Fitness Night Recharge meegenomen. Ben benieuwd of het nog een andere werking heeft als dat je de dagcreme ook 's nachts gebruikt



vraagje: kun je dit 's avonds gewoon opmseren of is het beter eerst je gezicht volledig te reinigen? Ik denk dat ik het antwoord wel weer, maar heb eigenlijk geen zin in een heel badkamer ritueel 's avonds en effe 'n beetje creme na het tandenpoetsen gaat dan nog wel
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_36586552
quote:
Op zondag 2 april 2006 17:32 schreef Adelante het volgende:
Vandaag bij Douglas naast de Biotherm Homme Age Fitness ook de nieuwe Age Fitness Night Recharge meegenomen. Ben benieuwd of het nog een andere werking heeft als dat je de dagcreme ook 's nachts gebruikt

[afbeelding]

vraagje: kun je dit 's avonds gewoon opmseren of is het beter eerst je gezicht volledig te reinigen? Ik denk dat ik het antwoord wel weer, maar heb eigenlijk geen zin in een heel badkamer ritueel 's avonds en effe 'n beetje creme na het tandenpoetsen gaat dan nog wel
Ik denk dat het beter is om eerst je gezicht te reinigen, omdat als je gezicht nog 'vuil' is, dat erop blijft zitten en je daardoor dus oneffenheden krijgt of zulk soort verschijnselen. En het is gewoon beter voor je huid
I'm dead Pete. Dead people don't like company. (Johnny Quid)
pi_36586747
@Lorrie, welcome to ZirhWorld
Ja de fles is beetje onhandig in gebruik, ik geef je de tip als de fles beetje leeg aan het worden is eerst gewoon op zn kop bewaren, en als je um gelijk open maakt als je um omkeert blijft er genoeg zirh achter in de dop. Ook een klein beetje water in de fles doen werkt goed.

Dat je gezicht trekkering aanvoelde vind ik apart, heb je wel direct na CLEAN de PROTECT gebruikt, of heb je daar lang tussen laten zitten? Want als je er ff tussen laat zitten heb ik daar ook last van.


Trouwens een opmerkelijk feit wat niets met Zirh te maken heeft, is dat sinds ik om de dag klein beetje whiskey nuttig mijn gezicht mooier en nog meer puistloos geworden is. Misschien de alcohol die je bloed zuivert.
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
  zondag 2 april 2006 @ 23:30:31 #49
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_36594821
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:34 schreef mwuhaha het volgende:
Anders ergens kopen en daarna ruilen ofzoiets. Dat had 2Low dacht ik ook wel eens gedaan. Of van iemand lenen.
Idd, dat was toen zo'n aktie "niet goed, geld terug", maar deze aktie is inmiddels niet meer geldig. Ik ben toch weer teruggegaan naar nat scheren. Ik was eerst van plan om de Braun 360 nog te proberen, maar dit heb ik uiteindelijk niet meer gedaan. Ik heb inmiddels het bedrag van mijn Philips Smarttouch weer teruggekregen.

Alhoewel droogscheren best handig is, vind ik nat scheren uiteindelijk toch prettiger, het scheert gladder en beter. Sinds ik mijn scheertechniek voor natscheren heb aangepast heb ik een stuk minder tot praktisch geen irritatie meer. Ik gebruik nog wel steeds Mach 3 mesjes, want dit blijven de beste scheermesjes voor nat scheren in mijn visie.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zondag 2 april 2006 @ 23:35:02 #50
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_36594975
quote:
Op zondag 2 april 2006 17:32 schreef Adelante het volgende:
vraagje: kun je dit 's avonds gewoon opmseren of is het beter eerst je gezicht volledig te reinigen? Ik denk dat ik het antwoord wel weer, maar heb eigenlijk geen zin in een heel badkamer ritueel 's avonds en effe 'n beetje creme na het tandenpoetsen gaat dan nog wel
Voordat je een creme opsmeert is het het beste dat je je gezicht eerst gaat reinigen, hierdoor trekt de creme beter in en werkt het ook beter omdat andere onzuiverheden niet in de weg zitten.

De dagcreme bevalt dus prima als ik jou zo begrijp?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')