abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_36452894


Wie ken de beste man niet? Voor mij is hij op het moment één van de grootste en beste muziek componisten van Hollywood.

de 55 jarige James Newton Howard werd pas echt bekend bij het grote publiek, zo rond 1994 na de muziek van de serie ER en de film Wyatt Earp. Na die periode heeft hij o.a. nog muziek gecomponeerd voor films als; Waterworld, The Fugitive, The Juror, Metro, Dante's Peak, The Devils advocate etc. Mooie muziek scores maar muziek die niet echt bleef hangen bij het grote publiek.

in 1998 kwam de beste man in contact met de wel bekende regisseur; M Night Shyamalan, die hem vroeg samen te werken aan zijn film project de The Sixth Sense, iedereen kent het resultaat, een fenomenale film met zeer passende, emotionele maar vooral spannende muziek. Sinds dien zijn de twee niet meer los van elkaar te denken. Na The Sixth Sense vroeg Shyamalan hem wederom voor zijn film uit 2000 'Unbreakable' Daarna in 2002 verzorgde hij wederom de muziek voor de film van Shyamalan; 'Signs' en in 2004 heeft Howard gezorgt voor prachtige muziek in The Village.

Mocht je de muziek niet kennen, bezitten, dan raad ik je aan om hier enkele samples te beluisteren zodat je een indruk krijgt van de prachtige muziek van deze componist

Soundtracks van de M Night Shyamalan films, King Kong & Batman Begins



The Village

Signs

Unbreakable

The Sixth Sense

Overige:

King Kong

Helaas heeft Amazon geen samples van Batman Begins...

Na The Village is het even rustig geweest voor de componist in de tussen tijd heeft hij nog de soundtrack gedaan voor de film Collateral, totdat hij samen met een andere grote componist; Hans zimmer bekend van o.a. grote films als Gladiator, Pearl Harbor, samen ging werken voor de film Batman Begins. Wonderlijk nieuws want nog nooit hadden twee grote componisten met elkaar samen gemerkt voor zo'n grote film. Het resultaat mag er zeker zijn,

Afgelopen jaar kwam het wonderlijk bericht dat JNH, de bekende componist Howard Shore zou gaan vervangen voor de film van Peter Jackson, King Kong. De oscar bekroonde componist Howard Shore bekend van o.a. muziek van The Lord of the Rings trilogy besloot vorig jaar de samenwerking met Peter Jackson op te zeggen omdat beide een andere visie hadden over de betreffende film.

Maar ook dit jaar is JNH weer volop actief bezig, over een half jaar komt Shyamalans nieuwste film uit; Lady In The Water, uiteraard verzorgt James hier de muziek voor...

Mijn Favoriete Soundtracks: Bijna alle nummers uit de Shyamalan films, uit de film Wyatt earp – Going To Town , Batman begins i.s.m Hans zimmer, en één van zijn laatste album, alle tracks van Peter Jackson's King Kong en nog wel wat enkele nummers,

JNH heeft onlangs de muziek gedaan voor de film die nog moet uit komen in Nederland: 'Freedomland', met Julianne Moore & Samuel L Jackson maar ik begreep al dat deze film tegenvalt dus ik ben bang dat ik deze oversla en dat ik een paar maanden moet wachten op de film & soundtrack van, Lady in The Water.

Hier overigens meer over deze film, wederom een topic by my self
Lady in the Water ( M Night Shyamalan )


Hier meer info over James Newton Howard

http://www.james-newton-howard.com/ > Officiele homepage
http://www.imdb.com/name/nm0006133/

[ Bericht 1% gewijzigd door 7eVeNL op 29-03-2006 01:59:50 ]
pi_36993834
ja goeie vent ik heb thuis de Unbreakable en de Batman begins albums echt super
----
pi_36993997
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 23:48 schreef robnettie het volgende:
ja goeie vent ik heb thuis de Unbreakable en de Batman begins albums echt super
Batman Begins is inderdaad erg mooi en wat anders dan anders (ook de naamgeving) en the 6th Sense is waar ik hem als eerste van kende. Deed hij nou ook de muziek van "the Green Mile" of was dat die ander (kan even niet op de naam komen)?
pi_37031443
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 23:55 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Batman Begins is inderdaad erg mooi en wat anders dan anders (ook de naamgeving) en the 6th Sense is waar ik hem als eerste van kende. Deed hij nou ook de muziek van "the Green Mile" of was dat die ander (kan even niet op de naam komen)?
Thomas Newman, daar hoor je echt te weinig van, maar als hij iets maakt dan is het ook wel erg goed, zijn muziek uit films als, American Beauty, Road to perdition hoor je dan ook vaak terug komen op TV bij bijvoorbeeld emotionele momenten
pi_37037397
Batman Begins
Collateral
pi_37037891
quote:
Op maandag 17 april 2006 14:05 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

Thomas Newman, daar hoor je echt te weinig van, maar als hij iets maakt dan is het ook wel erg goed, zijn muziek uit films als, American Beauty, Road to perdition hoor je dan ook vaak terug komen op TV bij bijvoorbeeld emotionele momenten
Thomas Newman ja... Ik moet dan altijd denken aan Randy Newman Maar hij en James Newton Howard zijn toch wel de beste in de business op dit moment.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 22:22:34 #8
72709 StefSOFT-NL
Caravanshaker Nr. 1
pi_41109842
Score van Dinosaur vind ik persoonlijk erg leuk om naar te luisteren, maar ook muziek van de Shyamalan films zijn goed te verteren, vooral Hand of Fate Part 1 van Signs.
Jeffrey Murdoch: I am nearly thirty you know. I am not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying nipples or gusset. Or, or, Did you know you can make candles out of human fat
pi_41137427
Ondanks dat Lady in the water behoorlijk geflopt is in the states qua inkomsten, doet de CD van de soundtrack erg goed, en hij is ook gewoon steen goed, het bewijst maar weer dat Shyamalan & Howard een top duo zijn
pi_41813871
hier een interessante podcast over de soundtracks van shyamalan & howard, in het midden gaan ze over over het onderwerp minimaliism, maar daarna gaan ze verder met de soundtrack van Lady in the water

[ Bericht 34% gewijzigd door 7eVeNL op 14-09-2006 21:11:39 ]
  vrijdag 15 september 2006 @ 17:34:59 #11
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_41839366
Die vent kan echt goede muziek maken, inderdaad. Gisteren Lady in the Water gekeken en ik vond de OST weer geweldig. Net zoals die van Unbreakable . Woah, da's pas een soundtrack.
pi_42793721
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 17:34 schreef BlaatschaaP het volgende:
Die vent kan echt goede muziek maken, inderdaad. Gisteren Lady in the Water gekeken en ik vond de OST weer geweldig. Net zoals die van Unbreakable . Woah, da's pas een soundtrack.
The Village soundtrack is echt een aanrader, bijna alle fans van zowel howard en shyamalan, vinden The village soundtrack de allerbest, Lady in the water, komt daar overigens dicht bij in de buurt!, prachtige, magische, sfeervolle melodieeen....je blijft je verbazen hoe iemand zo iets kan crëeren, kippenvel...(luistert naar the vote - the village.mp3)

[ Bericht 6% gewijzigd door 7eVeNL op 19-10-2006 01:42:30 ]
  zondag 15 juli 2007 @ 14:39:42 #13
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_51489156
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:47 schreef 7eVeNL het volgende:
Niet veel animo?
De Batman Begins OST is echt prachtig

Met name Eptesicus, Antrozous & Molossus, deze zijn afgelopen jaar ook veelvuldig te horen geweest in Expeditie Robinson en ik geloof dat ik ze ook een keer voorbij heb horen komen in X-factor.
  zondag 15 juli 2007 @ 15:08:11 #14
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_51489961
De muziek van JNH als zowel Thomas Newman bijvoorbeeld, komt zo vaak voor op TV, in serie's of reality show's, omdat het zulke krachtige soundtracks zijn, vol emotie... Hans zimmer dan weer net iets minder want die maakt dan weer meestal muziek die echt getekend zijn voor de films, Gladiator, PotC, 2/3, Pearl Harbor, The Rock, etc

[ Bericht 2% gewijzigd door 7eVeNL op 15-07-2007 15:32:18 ]
pi_55259120
Wederom weer schitterende muziek van JNH tegen gekomen op het net, dit keer van een film genaamd The Waterhorse - Legend of the deep. Erg mooie muziek, het is beetje een combinatie mix van al zijn werk, Melodieen uit Lady in the water, The Village, maar ook herkenbare stukjes uit de King Kong score, maar 't doet mij ook weer denken aan Newman, erg interessant en vooral erg mooi; de eerste samples van deze score zijn hier te beluisteren:

http://sonybmgmasterworks.com/waterhorse/

Nu nog wachten op de eerste klanken van muziek voor Shyamalan's film; The Happening! Maar ook Batman The Dark Knight komt eraan, ik zeg genieten!
  woensdag 4 juni 2008 @ 20:27:31 #17
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_59126590
Inmiddels zijn de soundtrack samples van The Happening te beluisteren via iTunes! Voor alsnog alleen via de amerikaanse iTunes site, ff omschakelen om te luisteren dus.

hij is wel weer erg goed, moest er heel ff aan wennen, maar de score is echt mooi, zwaar, donker, grauw, spannend, eng, vreemd, mooi, echt weer pareltje die JNH onder zijn naam kan zetten.
  zondag 8 juni 2008 @ 23:58:28 #18
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_59235595
Ondertussen de complete score binnen gehaald, en hij is echt goed, donker, eng, geladen, en ook weer erg mooi,

verder ga ik zelf pas 15 juni naar de bioscoop, helaas kan ik de 12e nog niet en heb ik de andere dagen geen tijd... to be continued
pi_62882523
Ik zit nu te kijken naar een film op RTL4, een drama/komedie genaamd; Uncondential Love, en wat mij opviel was de schitterende muziek, drie maal raden wie de componist is

Nu op RTL4, een film met Kathy Bates & Dan akroyd
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')