abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 maart 2006 @ 22:46:15 #101
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36449155
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 22:33 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Is dat toch al zeker dan, want in t artikel staat dat ze nog in overleg zijn met de provincie Friesland...
Fryslân heet de provincie.

Maar ze zijn nog in overleg omdat Fryslân niet instemt met het twee-sprinter model, intercity klinkt natuurlijk wel lekker.
Voordeel van twee sprinters is in mijn ogen (in de avonduren) de betere aansluitingen op de bussen; de reistijdwinst die je pakt met de IC sta je extra te wachten op de bussen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 28 maart 2006 @ 23:12:34 #102
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36449927
Een volledige lijst met aanpassingen trouwens op http://www.minvenw.nl/cen(...)2007_tcm61-98837.pdf
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 maart 2006 @ 23:38:03 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36450742
Ik las op railserver dat de aanpassingen ook flink gevolgen voor de materieelinzet hebben. Zo gaat een deel van de sprinter 2'tjes niet aan de kant zoals eerst de bedoeling was. Verder lijkt het erop dat al het ICK materieel nodig is om de dienstregeling uit te voeren.

Overigens lijkt Arriva lichtelijk met materieel tekort te kampen. Zo zijn enkele treinen korter dan normaal. Verder staan er bij mijn weten minstens 3 DH2 en 1 DM'90 in Zwolle. Verder was er op Leeuwarden-Groningen afgelopen vrijdag een DM'90 op de stopdienst, terwijl deze normaal ingezet worden in de sneltrein. De ene sneltrein werd gereden door een wadloper, terwijl de andere wel gewoon DM'90 was.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36451002
Gewoon 2 InterCIty's richting Randstad en een aparte losse stoptrein voor tot Zwolle, of desnoods tot Meppel voor overstappen op de stoptrein uit Groningen... Voor overdag dan, iedereen blij
  dinsdag 28 maart 2006 @ 23:46:06 #105
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36451022
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las op railserver dat de aanpassingen ook flink gevolgen voor de materieelinzet hebben. Zo gaat een deel van de sprinter 2'tjes niet aan de kant zoals eerst de bedoeling was. Verder lijkt het erop dat al het ICK materieel nodig is om de dienstregeling uit te voeren.
Dat wordt vooral veroorzaakt door de verhuur van aardig wat ICR aan HSL.
quote:
Overigens lijkt Arriva lichtelijk met materieel tekort te kampen. Zo zijn enkele treinen korter dan normaal. Verder staan er bij mijn weten minstens 3 DH2 en 1 DM'90 in Zwolle. Verder was er op Leeuwarden-Groningen afgelopen vrijdag een DM'90 op de stopdienst, terwijl deze normaal ingezet worden in de sneltrein. De ene sneltrein werd gereden door een wadloper, terwijl de andere wel gewoon DM'90 was.
Dat komt omdat ze daar -met het oog op de leveringen van de GTW's- behoorlijk aan bezuinigen zijn op onderhoud, met als resultaat een hoge defectstand.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 28 maart 2006 @ 23:55:11 #106
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36451268
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 23:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon 2 InterCIty's richting Randstad en een aparte losse stoptrein voor tot Zwolle, of desnoods tot Meppel voor overstappen op de stoptrein uit Groningen... Voor overdag dan, iedereen blij
Gewoon IC's splitsen, deel Gn, deel Lw. Als die weg zijn direct de stoppers er achter aan. En wel elk halfuur.
Die komen dan plm. 15 minuten later aan in Gn en Lw, wat daar ruimte schept voor strakke 15-min busdiensten.

En andersom de stoptreinen net voor de IC's aan laten komen in Zwolle, net zoals nu ook met stoptrein uit Ut gebeurt, voor prima overstap. Of eventueel zelfs de vier treinen combineren als gezamenlijk als IC naar Amf ev. raggen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 28 maart 2006 @ 23:59:14 #107
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36451396
Hmm... dat hele ProRail/NS samenvoeg verhaal... klinkt leuk hoor... maar vind het een beetje vreemd dat ik er dan nog totaal niets van gehoord heb.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 maart 2006 @ 00:00:53 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36451456
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 23:55 schreef MREn het volgende:

[..]

Gewoon IC's splitsen, deel Gn, deel Lw. Als die weg zijn direct de stoppers er achter aan. En wel elk halfuur.
Die komen dan plm. 15 minuten later aan in Gn en Lw, wat daar ruimte schept voor strakke 15-min busdiensten.

En andersom de stoptreinen net voor de IC's aan laten komen in Zwolle, net zoals nu ook met stoptrein uit Ut gebeurt, voor prima overstap. Of eventueel zelfs de vier treinen combineren als gezamenlijk als IC naar Amf ev. raggen.
Goed plan op zich, maar ik denk dat het voor de NS te duur is, vanwege de inzet van personeel. Verder is het reizigersaanbod in de daluren in het noorden niet zodanig dat het de inzet van die hoeveelheid materieel rechtvaardigt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 29 maart 2006 @ 00:08:12 #109
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36451570
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 00:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Goed plan op zich, maar ik denk dat het voor de NS te duur is, vanwege de inzet van personeel. Verder is het reizigersaanbod in de daluren in het noorden niet zodanig dat het de inzet van die hoeveelheid materieel rechtvaardigt.
Klopt, ik reageerde ook op Zug-Chef, voor wat het plan overdag betreft.
's Avonds (na 19:00 uit Lw/Gn, na 20:00 uit Zl) gewoon alles (2x p. uur) als stoptrein laten rijden.

Verder zijn er niet echt daluren, ook midden op de dag zitten de treinen behoorlijk vol. Als zo rond 15:00 een ICM-IV'tje aan komt zetten in Hr is dat echt veel te weinig.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36452840
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 21:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, precies. Dat heeft wel nut. Maar waarom NS zich verder moet bezighouden met onderhoud en vernieuwing, dat ontgaat me.
Mij ook, maar ook zo goed als zeker een flauwekulverhaaltje, dus niks om je druk over te maken. Dat bijsturing van NSR samen gaat zitten met verkeerleiders van ProRail is al langer bekend. Ook alleen een oplossing omdat er maar één reizigersvervoerder van de omvang van NSR is.
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 23:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon 2 InterCIty's richting Randstad en een aparte losse stoptrein voor tot Zwolle, of desnoods tot Meppel voor overstappen op de stoptrein uit Groningen... Voor overdag dan, iedereen blij
Drie treinen per uur daar? Dat is natuurlijk extreem overbemeten....
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las op railserver dat de aanpassingen ook flink gevolgen voor de materieelinzet hebben. Zo gaat een deel van de sprinter 2'tjes niet aan de kant zoals eerst de bedoeling was. Verder lijkt het erop dat al het ICK materieel nodig is om de dienstregeling uit te voeren.
Klopt, maar dat is het gevolg van drgl 2007 en niet van de aanpassingen die daar nog eens bovenop zijn gekomen. Kan goed zijn dat je dat ook bedoelt, is me niet geheel duidelijk.
pi_36452972
Misschien een stomme vraag, want ben er nooit geweest. Maar waarom combineren en splitsen ze eigenlijk niet in meppel want dat ligt verder op de route.
En heb ff de dienstregeling bekeken naar Leeuwarden en Groningen.
Het ene halfuur een stoptrein en het andere een intercity.
Dus als ik de plannen goed begrijp verandert er niks
  woensdag 29 maart 2006 @ 02:11:13 #112
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36453111
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 01:48 schreef Willy84 het volgende:
Misschien een stomme vraag, want ben er nooit geweest. Maar waarom combineren en splitsen ze eigenlijk niet in meppel want dat ligt verder op de route.
Omdat er in Zwolle storingsmonteurs zijn, omdat Zwolle het belangrijkste knooppunt is, waardoor er meer reizigers zijn. In Meppel wordt niet zo vaak gestopt.
quote:
En heb ff de dienstregeling bekeken naar Leeuwarden en Groningen.
Het ene halfuur een stoptrein en het andere een intercity.
Dus als ik de plannen goed begrijp verandert er niks
Naar Lw: IC+S, naar Gn IC+S uit Amersfoort en nog een losse S Zwolle-Groningen eens per uur.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36454498
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 01:32 schreef Tfz het volgende:

Drie treinen per uur daar? Dat is natuurlijk extreem overbemeten....
[..]
Je zou ns moeten kijken hoeveel mensen er nog tussendoor in en uitstappen. Laat die met die stopper gaan (die dus net na de IC vertrekt uit Leeuwarden als Zwolle).

De InterCity gewoon in een keer door laten rijden zonder tussenstops. Moet je ns kijken hoeveel mensen er vanuit Zwollle als Leeuwarden niks te zoeken hebben op de tussenstations. (En dus toch altijd in 1x doorrijden naar de eindplaats).

Daarom zou ik dus zeggen, en eigenlijk met mrEN eens, twee IC's per uur direct naar Zwolle of Leeuwarden. En twee stoptreinen die overal stopt.
  woensdag 29 maart 2006 @ 08:40:23 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36454599
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 08:33 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Je zou ns moeten kijken hoeveel mensen er nog tussendoor in en uitstappen. Laat die met die stopper gaan (die dus net na de IC vertrekt uit Leeuwarden als Zwolle).

De InterCity gewoon in een keer door laten rijden zonder tussenstops. Moet je ns kijken hoeveel mensen er vanuit Zwollle als Leeuwarden niks te zoeken hebben op de tussenstations. (En dus toch altijd in 1x doorrijden naar de eindplaats).

Daarom zou ik dus zeggen, en eigenlijk met mrEN eens, twee IC's per uur direct naar Zwolle of Leeuwarden. En twee stoptreinen die overal stopt.
Als ik op station Rotterdam in de trein naar Amsterdam stap, heb ik negen van de tien keer ook niets te doen op de tussenstations, maar om dan maar een non-stop trein Rotterdam - Amsterdam te vragen is gaat ook weer wat ver hè?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36454617
omg hulde voor de op.

Maar... waarom staan al die stoelen zo vertieft dicht op elkaar.
Ik ben niet extreem lang, maar ik kan niet zonder pijn zitten op zo'n enkelbank.
5cm per stoel meer, hoeveel is dat nou gevraagd?
  woensdag 29 maart 2006 @ 08:45:30 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36454686
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 01:32 schreef Tfz het volgende:

[..]

Mij ook, maar ook zo goed als zeker een flauwekulverhaaltje, dus niks om je druk over te maken. Dat bijsturing van NSR samen gaat zitten met verkeerleiders van ProRail is al langer bekend. Ook alleen een oplossing omdat er maar één reizigersvervoerder van de omvang van NSR is.
En dan maar hopen dat ze niet zo uit elkaar zijn gegroeid dat het nog niet gaat werken... ProRail is een ambtenarenbende volgens mij, ik weet niet hoe dat momenteel bij NSR bijsturing is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 29 maart 2006 @ 08:46:13 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36454691
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 08:41 schreef mg794613 het volgende:
omg hulde voor de op.

Maar... waarom staan al die stoelen zo vertieft dicht op elkaar.
Ik ben niet extreem lang, maar ik kan niet zonder pijn zitten op zo'n enkelbank.
5cm per stoel meer, hoeveel is dat nou gevraagd?
Ja. Dat scheelt toch al snel zitplaatsen. En je zit toch, weliswaar me je knieën tegen je voorhoofd, maar je zit. En dat is wat we willen: meer zitplaatsen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36454794
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 08:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja. Dat scheelt toch al snel zitplaatsen. En je zit toch, weliswaar me je knieën tegen je voorhoofd, maar je zit. En dat is wat we willen: meer zitplaatsen.
doe er 5cm bij en een kar extra aan
iedereen tevreden
  woensdag 29 maart 2006 @ 10:28:03 #119
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36456397
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 08:53 schreef mg794613 het volgende:

doe er 5cm bij en een kar extra aan
iedereen tevreden
Ik ben zelf 1m94 maar ik heb eigenlijk alleen last van te krappe ruimte in een aantal Mat'64 series, waarvan iedereen hier wel zal weten dat de stoelen vertieft krap op elkaar staan.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_36457914
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 08:53 schreef mg794613 het volgende:
[..]

oe er 5cm bij en een kar extra aan
iedereen tevreden
Net of zoveel mensen niet tevreden zijn. Hooguit plan T is te krap.
  woensdag 29 maart 2006 @ 11:52:38 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36458147
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 11:40 schreef Tfz het volgende:

[..]

Net of zoveel mensen niet tevreden zijn. Hooguit plan T is te krap.
Ja die bedoel ik ook. Dat is compleet verneukt bij z'n revisie. Jammer. Vroeger was alles beter, toen je nog gewoon in de restauratiebak van Plan T kon zitten, met van die grote tafels. Alleen jammer dat dat een rookcoupé was.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 29 maart 2006 @ 11:57:04 #122
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36458252
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 11:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja die bedoel ik ook. Dat is compleet verneukt bij z'n revisie. Jammer. Vroeger was alles beter, toen je nog gewoon in de restauratiebak van Plan T kon zitten, met van die grote tafels. Alleen jammer dat dat een rookcoupé was.
Bij ons op school staat daar volgens mij een onderdeel van. Tweemaal twee rode banken met een tafel er tussen, een sticker dat consumptie verplicht is, en bagagerekken die in de breedterichting boven de banken langs lopen. De ramen doen in elk geval erg "Mat'64" aan.

Helaas is het de laatste tijd erg aan slijtage (en vandalisme ) onderhevig, dus ik vind dat er binnenkort maar een nieuw moet komen... stukje Koploper interieur ofzo
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_36458683



Combino thv rokin

[ Bericht 32% gewijzigd door Willy84 op 29-03-2006 14:04:59 ]
pi_36459597
Hé, een onscherpe halve tram! Plaatje gelijk tonen gaat d.m.v. [img*]adres[/img*] waarbij je de *-tekens moet weglaten.
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 11:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja die bedoel ik ook. Dat is compleet verneukt bij z'n revisie. Jammer. Vroeger was alles beter, toen je nog gewoon in de restauratiebak van Plan T kon zitten, met van die grote tafels. Alleen jammer dat dat een rookcoupé was.
Ach ja, de nieuwe sprinters krijgen een interieur dat er alleen al comfortabeler uitziet dan de Duitse variant. 2,5 uur in BR425 van Mönchengladbach naar Koblenz Hbf. ist nur einfach Hölle.
pi_36460158
Ik ga zo ff de stad in en nog een paar knappe foto;s maken. Hoop dat trams, metro'"s ook welkom zijn in dit topic. Want daar een ander topic voor openen zal miss niet zo lopen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')