abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 april 2006 @ 11:39:16 #226
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36602765
quote:
Op maandag 3 april 2006 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, en wat blijkt er een hoop van die punctualiteit
De Noordoost rijdt doorgaans aardig op tijd hoor!
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 3 april 2006 @ 12:10:26 #227
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36609731
weer wat plaatjes op mn telefoon gevonden bij gebrek aan een camera die je altijd mee sleept !



Creatief met de bovenleiding


2 Plan Vtjes ( 806 en 451 ) op Den Bosch CS


een 1700 eloc(?) met een enorme bak wagons dr achter aan ook op Den Bosch CS


inside van 1 van de wagonnetjes van de bovenstaande trein (welke zjin dat nou?)
  maandag 3 april 2006 @ 15:41:41 #229
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36609791
leuke foto's vind zo dubbel trein toch mooist
pi_36609827
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:41 schreef jorienvdherik het volgende:
leuke foto's vind zo dubbel trein toch mooist
dubbel trein?

jebedoelt een dubbeldekkertrein?
  maandag 3 april 2006 @ 15:47:50 #231
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36609988
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
weer wat plaatjes op mn telefoon gevonden bij gebrek aan een camera die je altijd mee sleept !
[afbeelding]
een 1700 eloc(?) met een enorme bak wagons dr achter aan ook op Den Bosch CS
Rijtuigen
quote:
[afbeelding]
inside van 1 van de wagonnetjes van de bovenstaande trein (welke zjin dat nou?)
ICRm
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_36610047
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:47 schreef JDude het volgende:

[..]

Rijtuigen
[..]

ICRm
wagons werkt net zo goed maar rijtuigen staat wel moderner / netter
  maandag 3 april 2006 @ 16:04:11 #233
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36610513
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:48 schreef SNArky het volgende:
Volgens mij zijn die koppen inmiddels zelfs dichtgelast.
Nog niet, dat gebeurt pas bij de aanstaande revisie. Nieuwe stoelen, meer stoelen, airco enzo.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36610569
quote:
Op maandag 3 april 2006 16:04 schreef MREn het volgende:

[..]

Nog niet, dat gebeurt pas bij de aanstaande revisie. Nieuwe stoelen, meer stoelen, airco enzo.
Airco! aah dat is voor de zomer wel nodig ja,

wat ik ook wel zou waarderen is een ietsjes grotere wc..

zo als in de IRMs ofzo
  maandag 3 april 2006 @ 16:08:50 #235
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36610683
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:46 schreef JDude het volgende:

Op sommige dagen worden enkele treinen op de Noordoost zelfs al niet eens meer gecombineerd.
Jammer, het had wel wat om door zo'n schier eindeloze Koploper te wandelen .
Dat heeft weinig met de deuren te maken natuurlijk, maar meer met het feit dat er maximaal 15 bakken ICM mogen rijden in één trein. En in de spits is het zo druk tussen Ut-Zl dat daar niet gecombineerd wordt gereden opdat je bijv. 8 bakken hebt voor Lw en 12 voor Gn. Dat is natuurlijk veel te lang voor de perrons.

Richting Enschede gebeurt dat niet, hier is gekozen om een paar minuten voor de 'echte' IC (dus die in normale patroontijd rijdt) een zgn. voortrein te laten rijden die alle/veel reizigers meeneemt voor de 'echte' IC er is. Er vertrekt dus bijv. om 16:49 een IC Utrecht-Deventer, om 16:51 gevolgd door een IC Utrecht-Enschede.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 3 april 2006 @ 16:12:15 #236
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36610820
quote:
Op maandag 3 april 2006 16:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Airco! aah dat is voor de zomer wel nodig ja,
Voordeel van airco vind ik vooral dat het rijgeluid door de toegenomen stroomlijn enorm afneemt.
Maar as het net zo'n airco is als in ICRm, prima hoor! In IRM staat ie nog wel eens op standje diepvries, dat is niet erg handig als je in de zomer na een uur in de diepvries op een snikheet perron uitstapt.
quote:
wat ik ook wel zou waarderen is een ietsjes grotere wc..

zo als in de IRMs ofzo
Waarvoor heb je meer ruimte nodig dan? Ik heb altijd ruimte zat
IRM heeft trouwens niet alleen grote wc-ruimtes, maar ook kleine.
Als je de ruimte wil in de plee, moet je DM'90 hebben. Of nog groter: wc in een BDs-rijtuig.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 3 april 2006 @ 16:13:55 #237
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36610877
quote:
Op maandag 3 april 2006 16:08 schreef MREn het volgende:

Dat heeft weinig met de deuren te maken natuurlijk, maar meer met het feit dat er maximaal 15 bakken ICM mogen rijden in één trein. En in de spits is het zo druk tussen Ut-Zl dat daar niet gecombineerd wordt gereden opdat je bijv. 8 bakken hebt voor Lw en 12 voor Gn. Dat is natuurlijk veel te lang voor de perrons.
Ik twijfel er ook absoluut niet aan dat het in dat opzicht een nuttige, noodzakelijke beslissing is geweest .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 april 2006 @ 16:50:43 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36612183
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

vraag me strax af waar die berg DH-1/2tjes heen gaan ipv weggroesten op groningen / leeuwarden
Ze kunnen die treinen in Hengelo stallen of in Zwolle. In Hengelo hebben de 3101, 3102 en 3103 een tijdje gestaan voordat ze weer op dienst gingen. In Leeuwarden en in Groningen is te weinig ruimte om ze allemaal te stallen, dit omdat de nieuwe treinen ook een plaatsje moeten hebben.

Overigens is vorige week de 3447 na de aanrijding bij Buitenpost weer teruggekeerd in het noorden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36612756
quote:
Op maandag 3 april 2006 16:12 schreef MREn het volgende:

[..]

Voordeel van airco vind ik vooral dat het rijgeluid door de toegenomen stroomlijn enorm afneemt.
Maar as het net zo'n airco is als in ICRm, prima hoor! In IRM staat ie nog wel eens op standje diepvries, dat is niet erg handig als je in de zomer na een uur in de diepvries op een snikheet perron uitstapt.
[..]

Waarvoor heb je meer ruimte nodig dan? Ik heb altijd ruimte zat
IRM heeft trouwens niet alleen grote wc-ruimtes, maar ook kleine.
Als je de ruimte wil in de plee, moet je DM'90 hebben. Of nog groter: wc in een BDs-rijtuig.
vind de wc van de ICM gewoon te klein, je kan amper keren in dat hok
  maandag 3 april 2006 @ 17:23:46 #240
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36613195
quote:
Op maandag 3 april 2006 16:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze kunnen die treinen in Hengelo stallen of in Zwolle. In Hengelo hebben de 3101, 3102 en 3103 een tijdje gestaan voordat ze weer op dienst gingen.
De 3101 en 3102 staan 's avonds en 's nachts standaard in Hengelo
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36613397
quote:
Op maandag 3 april 2006 16:12 schreef MREn het volgende:

[..]

Voordeel van airco vind ik vooral dat het rijgeluid door de toegenomen stroomlijn enorm afneemt.
Maar as het net zo'n airco is als in ICRm, prima hoor! In IRM staat ie nog wel eens op standje diepvries, dat is niet erg handig als je in de zomer na een uur in de diepvries op een snikheet perron uitstapt.
[..]
Ik heb wel eens midden in de zomer in een IRM-bak met kapotte airco gezeten.. dan baal je toch wel dat je geen raampjes hebt. Kennelijk was ik de enige die zo slim was om te kijken of de airco het 1 bak verder wel deed, want daar was het een stuk rustiger dan in de eerste
  maandag 3 april 2006 @ 17:38:19 #242
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36613592
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:31 schreef Bigs het volgende:

[..]

Ik heb wel eens midden in de zomer in een IRM-bak met kapotte airco gezeten.. dan baal je toch wel dat je geen raampjes hebt. Kennelijk was ik de enige die zo slim was om te kijken of de airco het 1 bak verder wel deed, want daar was het een stuk rustiger dan in de eerste
Bij volledig falen van de airco gaat IRM ook aan de kant in de zomer.

Ik heb ook wel eens een ICM met defecte verwarming gehad in de herfst, dat is ook lekker fris Gelukkig was het hier ook maar één bak, en kwam de conducteur nog even speciaal langs om iedereen er op te wijzen dat er in de rest van de trein wel verwarming was.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36613942
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:38 schreef MREn het volgende:

[..]

Bij volledig falen van de airco gaat IRM ook aan de kant in de zomer.

Ik heb ook wel eens een ICM met defecte verwarming gehad in de herfst, dat is ook lekker fris Gelukkig was het hier ook maar één bak, en kwam de conducteur nog even speciaal langs om iedereen er op te wijzen dat er in de rest van de trein wel verwarming was.
of wat dacht je van die klaplopers die midden in de winter met een griepje in de trein zitten en zonodig omdat HUN het warm hebben het raampje open te zetten, de rest van de bak verrekken van de kou en er iets van zeggen was not done :/
  maandag 3 april 2006 @ 17:58:45 #244
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36614179
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

of wat dacht je van die klaplopers die midden in de winter met een griepje in de trein zitten en zonodig omdat HUN het warm hebben het raampje open te zetten, de rest van de bak verrekken van de kou en er iets van zeggen was not done :/
Hun?
Dat is hun probleem, maar zij hebben het warm.
Nederlands op school tegenwoordig

Maar gewoon iets van zeggen, iedereen doet het raampje dan weer dicht.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36614244
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:58 schreef MREn het volgende:

[..]

Hun?
Dat is hun probleem, maar zij hebben het warm.
Nederlands op school tegenwoordig

Maar gewoon iets van zeggen, iedereen doet het raampje dan weer dicht.
ach, schijnbaar was ik de enige die besloot om bij zwolle over te stappen naar een andere trein.. en die was ook heerlijk rustig
pi_36614324
Die ramen in de Koplopers laten ook wel erg veel wind binnen. Een beetje het tegenovergestelde van de gehalveerde Mat '64 raampjes.. het enige effect dat die hebben is dat je NOG meer herrie krijgt
pi_36614388
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:02 schreef Bigs het volgende:
Die ramen in de Koplopers laten ook wel erg veel wind binnen. Een beetje het tegenovergestelde van de gehalveerde Mat '64 raampjes.. het enige effect dat die hebben is dat je NOG meer herrie krijgt
ja en dan in de winter... als het vriest dan kan je de rijtuigverwarming nog zo hoog opstoken.(als dat kan?) maar warm wordt het niet
  maandag 3 april 2006 @ 18:09:13 #248
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36614542
Mijn ervaring is juist dat het in koplopers bijna onmogelijk is om het koud te krijgen met werkende verwarming.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36614580
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:09 schreef MREn het volgende:
Mijn ervaring is juist dat het in koplopers bijna onmogelijk is om het koud te krijgen met werkende verwarming.
wees er blij mee dan
  maandag 3 april 2006 @ 18:35:52 #250
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36615351
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:09 schreef MREn het volgende:
Mijn ervaring is juist dat het in koplopers bijna onmogelijk is om het koud te krijgen met werkende verwarming.
Inderdaad... het klimaat is daar vaak zo dat je haast wel in slaap móet vallen, en dat samen met het rijgedrag van die karretjes...
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')