De Noordoost rijdt doorgaans aardig op tijd hoor!quote:Op maandag 3 april 2006 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, en wat blijkt er een hoop van die punctualiteit
dubbel trein?quote:Op maandag 3 april 2006 15:41 schreef jorienvdherik het volgende:
leuke foto's vind zo dubbel trein toch mooist
Rijtuigenquote:Op maandag 3 april 2006 15:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
weer wat plaatjes op mn telefoon gevonden bij gebrek aan een camera die je altijd mee sleept !
[afbeelding]
een 1700 eloc(?) met een enorme bak wagons dr achter aan ook op Den Bosch CS
ICRmquote:[afbeelding]
inside van 1 van de wagonnetjes van de bovenstaande trein (welke zjin dat nou?)
wagons werkt net zo goed maar rijtuigen staat wel moderner / netterquote:
Nog niet, dat gebeurt pas bij de aanstaande revisie. Nieuwe stoelen, meer stoelen, airco enzo.quote:Op maandag 3 april 2006 10:48 schreef SNArky het volgende:
Volgens mij zijn die koppen inmiddels zelfs dichtgelast.
Airco! aah dat is voor de zomer wel nodig ja,quote:Op maandag 3 april 2006 16:04 schreef MREn het volgende:
[..]
Nog niet, dat gebeurt pas bij de aanstaande revisie. Nieuwe stoelen, meer stoelen, airco enzo.
Dat heeft weinig met de deuren te maken natuurlijk, maar meer met het feit dat er maximaal 15 bakken ICM mogen rijden in één trein. En in de spits is het zo druk tussen Ut-Zl dat daar niet gecombineerd wordt gereden opdat je bijv. 8 bakken hebt voor Lw en 12 voor Gn. Dat is natuurlijk veel te lang voor de perrons.quote:Op maandag 3 april 2006 10:46 schreef JDude het volgende:
Op sommige dagen worden enkele treinen op de Noordoost zelfs al niet eens meer gecombineerd.
Jammer, het had wel wat om door zo'n schier eindeloze Koploper te wandelen .
Voordeel van airco vind ik vooral dat het rijgeluid door de toegenomen stroomlijn enorm afneemt.quote:Op maandag 3 april 2006 16:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Airco! aah dat is voor de zomer wel nodig ja,
Waarvoor heb je meer ruimte nodig dan? Ik heb altijd ruimte zatquote:wat ik ook wel zou waarderen is een ietsjes grotere wc..
zo als in de IRMs ofzo
Ik twijfel er ook absoluut niet aan dat het in dat opzicht een nuttige, noodzakelijke beslissing is geweest .quote:Op maandag 3 april 2006 16:08 schreef MREn het volgende:
Dat heeft weinig met de deuren te maken natuurlijk, maar meer met het feit dat er maximaal 15 bakken ICM mogen rijden in één trein. En in de spits is het zo druk tussen Ut-Zl dat daar niet gecombineerd wordt gereden opdat je bijv. 8 bakken hebt voor Lw en 12 voor Gn. Dat is natuurlijk veel te lang voor de perrons.
Ze kunnen die treinen in Hengelo stallen of in Zwolle. In Hengelo hebben de 3101, 3102 en 3103 een tijdje gestaan voordat ze weer op dienst gingen. In Leeuwarden en in Groningen is te weinig ruimte om ze allemaal te stallen, dit omdat de nieuwe treinen ook een plaatsje moeten hebben.quote:Op zondag 2 april 2006 23:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vraag me strax af waar die berg DH-1/2tjes heen gaan ipv weggroesten op groningen / leeuwarden
vind de wc van de ICM gewoon te klein, je kan amper keren in dat hokquote:Op maandag 3 april 2006 16:12 schreef MREn het volgende:
[..]
Voordeel van airco vind ik vooral dat het rijgeluid door de toegenomen stroomlijn enorm afneemt.
Maar as het net zo'n airco is als in ICRm, prima hoor! In IRM staat ie nog wel eens op standje diepvries, dat is niet erg handig als je in de zomer na een uur in de diepvries op een snikheet perron uitstapt.
[..]
Waarvoor heb je meer ruimte nodig dan? Ik heb altijd ruimte zat
IRM heeft trouwens niet alleen grote wc-ruimtes, maar ook kleine.
Als je de ruimte wil in de plee, moet je DM'90 hebben. Of nog groter: wc in een BDs-rijtuig.
De 3101 en 3102 staan 's avonds en 's nachts standaard in Hengeloquote:Op maandag 3 april 2006 16:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze kunnen die treinen in Hengelo stallen of in Zwolle. In Hengelo hebben de 3101, 3102 en 3103 een tijdje gestaan voordat ze weer op dienst gingen.
Ik heb wel eens midden in de zomer in een IRM-bak met kapotte airco gezeten.. dan baal je toch wel dat je geen raampjes hebt. Kennelijk was ik de enige die zo slim was om te kijken of de airco het 1 bak verder wel deed, want daar was het een stuk rustiger dan in de eerstequote:Op maandag 3 april 2006 16:12 schreef MREn het volgende:
[..]
Voordeel van airco vind ik vooral dat het rijgeluid door de toegenomen stroomlijn enorm afneemt.
Maar as het net zo'n airco is als in ICRm, prima hoor! In IRM staat ie nog wel eens op standje diepvries, dat is niet erg handig als je in de zomer na een uur in de diepvries op een snikheet perron uitstapt.
[..]
Bij volledig falen van de airco gaat IRM ook aan de kant in de zomer.quote:Op maandag 3 april 2006 17:31 schreef Bigs het volgende:
[..]
Ik heb wel eens midden in de zomer in een IRM-bak met kapotte airco gezeten.. dan baal je toch wel dat je geen raampjes hebt. Kennelijk was ik de enige die zo slim was om te kijken of de airco het 1 bak verder wel deed, want daar was het een stuk rustiger dan in de eerste
of wat dacht je van die klaplopers die midden in de winter met een griepje in de trein zitten en zonodig omdat HUN het warm hebben het raampje open te zetten, de rest van de bak verrekken van de kou en er iets van zeggen was not done :/quote:Op maandag 3 april 2006 17:38 schreef MREn het volgende:
[..]
Bij volledig falen van de airco gaat IRM ook aan de kant in de zomer.
Ik heb ook wel eens een ICM met defecte verwarming gehad in de herfst, dat is ook lekker fris Gelukkig was het hier ook maar één bak, en kwam de conducteur nog even speciaal langs om iedereen er op te wijzen dat er in de rest van de trein wel verwarming was.
Hun?quote:Op maandag 3 april 2006 17:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
of wat dacht je van die klaplopers die midden in de winter met een griepje in de trein zitten en zonodig omdat HUN het warm hebben het raampje open te zetten, de rest van de bak verrekken van de kou en er iets van zeggen was not done :/
ach, schijnbaar was ik de enige die besloot om bij zwolle over te stappen naar een andere trein.. en die was ook heerlijk rustigquote:Op maandag 3 april 2006 17:58 schreef MREn het volgende:
[..]
Hun?
Dat is hun probleem, maar zij hebben het warm.
Nederlands op school tegenwoordig
Maar gewoon iets van zeggen, iedereen doet het raampje dan weer dicht.
ja en dan in de winter... als het vriest dan kan je de rijtuigverwarming nog zo hoog opstoken.(als dat kan?) maar warm wordt het nietquote:Op maandag 3 april 2006 18:02 schreef Bigs het volgende:
Die ramen in de Koplopers laten ook wel erg veel wind binnen. Een beetje het tegenovergestelde van de gehalveerde Mat '64 raampjes.. het enige effect dat die hebben is dat je NOG meer herrie krijgt
wees er blij mee danquote:Op maandag 3 april 2006 18:09 schreef MREn het volgende:
Mijn ervaring is juist dat het in koplopers bijna onmogelijk is om het koud te krijgen met werkende verwarming.
Inderdaad... het klimaat is daar vaak zo dat je haast wel in slaap móet vallen, en dat samen met het rijgedrag van die karretjes...quote:Op maandag 3 april 2006 18:09 schreef MREn het volgende:
Mijn ervaring is juist dat het in koplopers bijna onmogelijk is om het koud te krijgen met werkende verwarming.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |