abonnement Unibet Coolblue
pi_36316370
quote:
PvdA wil aanpak happy slapping

den haag/coevorden - Er moet een internetsofinummer komen, waardoor mensen die misbruik maken van internet kunnen worden opgespoord. De Kamerfractie van de PvdA vraagt minister Donner (Justitie) om dit wettelijk mogelijk te maken.

Volgens PvdA er Aleid Wolfsen moet er een eind gemaakt worden aan de trend dat jongeren vechtpartijen (happy slapping), pesterijen, roddels, scheldpartijen en vernielingen met hun mobieltje vastleggen en via internet verspreiden. "Daders zijn nu moeilijk te achterhalen, omdat ze op internet anoniem kunnen opereren. Met een internetsofinummer komt daar een eind aan. Ook wordt het gemakkelijker om vervelende filmpes van internet te laten verwijderen. Dat is nu erg moeilijk. Het veroorzaakt veel leed bij de slachtoffers", zegt Wolfsen.

De PvdA reageert op incidenten in Coevorden, Maarssen en Amsterdam, waar jongeren werden misbruikt en mishandeld, terwijl anderen dat filmden.
bron

van Kettingloos

OMG

Zeg dan meteen dat je alles op het internet wil kunnen verwijderen.. Eigen mening telt dus blijkbaar niet meer mee. Benieuwd hoeveel er dan van FOK! wordt gecensureerd..

Wel leuk is de link tussen dit, Piet-Hein 'Justice is Served' Donner, de verkiezingen in 2007 en PvdA. Dit is natuurlijk de prijs die de PvdA moet 'betalen' (want wat maakt de PvdA de privacy en de gevoelens van mensen nog uit als je dit leest) om het komende kabinet te mogen leiden..

Let op mijn woorden: De PvdA heeft nu denk ik veel partijen mee: de meeste partijen zullen dit voorstel waarschijnlijk wel steunen . En de PvdA zal de macht in 2007 grijpen. Als Partij van de Allochtonen wil ik nog wel eens zien wat voor vreemde voorstellen en/of wetten zal opleveren..

Benieuwd trouwens of je dit ook in de Volkskrant, NRC of het Telegraaf kunt vinden.. Tis nogal delicaat als je het mij vraagt namelijk
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_36316512
Nutteloos voorstel, de moeite van de discussie niet eens waard.

Technisch zo goed als niet haalbaar, ivm privacy wetgeving zal een dergelijke wet op z'n minst omstreden zijn en hoogstwaarschijnlijk veeeels te duur voor wat t doet.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_36316785
Slachtoffers van happyslapping hebben naar mijn mening het recht om te verlangen dat deze filmpjes van het internet worden verwijderd. De daders van happyslapping mogen van mij in alle opzichten keihard worden aangepakt en de identiteit van deze hufters mag van mij op alle mogelijke manieren achterhaald worden. Het gaat tenslotte om ernstige misdaden.
pi_36317189
De technische kennis van Wolfsen is werkelijk om te huilen. Wat is precies het verschil tussen een ip adres en een 'internetsofinummer' en op welke manier denkt Wolfsen een dergelijk nummer te implementeren en verifiėren?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Donald Duck held vrijdag 24 maart 2006 @ 01:32:59 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_36317224
Ze willen dus dat iedereen op internet identificeerbaar is. Dit is technisch gezien zo goed als onmogelijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_36317233
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 01:31 schreef Monolith het volgende:
De technische kennis van Wolfsen is werkelijk om te huilen. Wat is precies het verschil tussen een ip adres en een 'internetsofinummer' en op welke manier denkt Wolfsen een dergelijk nummer te implementeren en verifiėren?
Een IPadres is niet vast Analoge inbellers krijgen iedere keer een nieuw IP adres en ook veel kabelaars en ADSLers hebben last van wisselende IP adressen. Geen waterdicht systeem dus.

Hoe Wolfsen het in denkt te gaan voeren blijft voor mij een vraag maar een manier zou zijn om iedereen bij het inloggen op internet te vragen om een naam/nummer + wachtwoord. Nadeel daarvan is dat alles eerst geverifieerd moet worden bij een centrale server en op het moment dat die server plat ligt kan niemand in Nederland het internet op Daarnaast zouden zulke dingen eenvoudig te ontwijken zijn door het gebruiken van een proxy in het buitenland, stuk trager maar voor kwaadwillenden zeker een oplossing. Conclusie, mediageilheid. Nothing more, nothing less.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_36317245
nou pvda dat wordt weer een stem minder hoor als jullie zo doorgaan
tssss
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 24 maart 2006 @ 01:37:27 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_36317275
In de oppositie wil de PVDA altijd van alles.

Maar als ze eenmaal in de regering zitten gebeurt er helemaal niks.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_36317363
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 01:34 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Een IPadres is niet vast Analoge inbellers krijgen iedere keer een nieuw IP adres en ook veel kabelaars en ADSLers hebben last van wisselende IP adressen. Geen waterdicht systeem dus.
Nee, maar over het algemeen wel traceerbaar en dat is waar het in dit geval om gaat volgens mij.
quote:
Hoe Wolfsen het in denkt te gaan voeren blijft voor mij een vraag maar een manier zou zijn om iedereen bij het inloggen op internet te vragen om een naam/nummer + wachtwoord. Nadeel daarvan is dat alles eerst geverifieerd moet worden bij een centrale server en op het moment dat die server plat ligt kan niemand in Nederland het internet op Daarnaast zouden zulke dingen eenvoudig te ontwijken zijn door het gebruiken van een proxy in het buitenland, stuk trager maar voor kwaadwillenden zeker een oplossing. Conclusie, mediageilheid. Nothing more, nothing less.
Inderdaad. Daarbij kun je al aantekenen dat het feit dat iemand inlogt met een bepaalde naam / wachtwoord combinatie niets zegt over de identiteit van deze persoon. Iemand die gebruik maakt van dezelfde PC zou dit ook makkelijk kunnen doen. Het gebruik van proxy's is overigens meer iets dat registratie door middel van IP adressen in de weg staat. Een 'internetsofinummer' zou dit wel kunnen verhinderen, maar dan moet sprake zijn van een universele conventie en niet het simpelweg invoeren van een wetje in Nederland. Het zal dan vervolgens natuurlijk absoluut niet onmogelijk zijn om met kennis van zaken je nummer te maskeren als een ander 'internetsofinummer'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_36317463
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 01:44 schreef Monolith het volgende:
Nee, maar over het algemeen wel traceerbaar en dat is waar het in dit geval om gaat volgens mij.
Nope, punt is dat je iemand er niet op kunt veroordelen. Wie zegt dat iemand niet toevallig mijn IP adres toegewezen heeft gekregen toen m'n modem er uit lag ?. Bewijs dat maar eens, daarnaast moet je nog bewijzen dat ik het filmpje online geplaatst heb en niet m'n zusje die met m'n telefoon aan het kloten was en me op deze wijze wilde pesten.

Een plugin maken voor in IE of Firefox gaat natuurlijk niet werken want dan wordt het gewoon niet geinstalleerd. Buitenlandse website e.d. gaan echt geen NL IP-adressen weigeren omdat een PvdA miep dat als regel instelt, kortom ik kan gewoon op internet. Dan zou je in kunnen stellen dat NL website dat wel moeten controleren maar dan werk ik via Amerikaanse proxy waardoor de NL website denkt dat ik een Amerikaan ben en krijg ik dus gewoon toegang.
-edit-
Hmm ik bedenk me net dat je dan misschien de providers verplicht moet stellen om te controleren of een dergelijke plugin geinstalleerd is voor de internetpijp opengaat.

Ik zie het al bijna gebeuren Zoals ik al aangaf: mediageilheid.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_36335068
Joepie, de PvdA komt weer eens met een inkopactie die praktisch gezien niet uitvoerbaar is. Wat ben ik enorm onder de indruk. Tsja, ik zie niet wat er in de huidige wetgeving "mist". Altijd leuk om de publiciteit te zoeken met je proefballon. Hoeveel gevallen van happy slapping hebben we in NL eigenlijk gehad? Is die sufknuppel van de PvdA niet juist mensen op een idee aan het brengen?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 20:06:51 #12
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_36338148
quote:
"Daders zijn nu moeilijk te achterhalen, omdat ze op internet anoniem kunnen opereren. Met een internetsofinummer komt daar een eind aan.
Hoi, hoi nog een identificatienummer. En natuurlijk weer een heel leger ambtenaren die dat allemaal moeten gaan controleren. Ik sta er soms werkelijk van te kijken dat de politiek het internet heeft toegestaan, burgers die massaal met elkaar kunnen comminiceren moet toch een doorn in het oog zijn van "onze" leiders.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_36339874
kut plan
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_36340383
Ik denk dat dit wel een beetje verwoord, wat er de laatste tijd allemaal gaande is in de wereld en in een stroomversnelling is geraakt sinds 11 september ons leven voorgoed veranderde.

"Every democracy should be based on active civil participation. Otherwise you find yourself ending in Totalitarianism."
Boswachtertje 2006-24-03
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  vrijdag 24 maart 2006 @ 21:59:18 #15
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36341565
Er zijn pedofielen.

Dat is smerig.

Laten we iedereen een antenne in de reet proppen, even 'na het zuur komt het zoet' zeggen, en dan kunnen we die hele akelige misdaad oplossen.

En dan gaan we fijn ganzeborden.

Als dat het PvdA is van tegenwoordig, weet ik wel waar ik alvast niet op ga stemmen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_36341662
Raar plan. Hoewel ik wel van mening ben dat verspreiders van dit soort media makkelijker aangepakt moeten kunnen worden. Zo'n GeenStijl zou zich eens voor de rechtbank moeten verantwoorden voor het doelbewust schenden van de privacy van personen. Met journalistiek heeft het iig niks te maken.
pi_36342098
PvdA
pi_36342266
Overigens mis ik even de link tussen het verwijderen van ongewenste filmpjes en een internetsofinummer. Denkt Wolfsen dat filmpjes alleen maar in Nederland gehost kunnen worden?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 24 maart 2006 @ 22:23:57 #19
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36342310
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 22:22 schreef Monolith het volgende:
Overigens mis ik even de link tussen het verwijderen van ongewenste filmpjes en een internetsofinummer. Denkt Wolfsen dat filmpjes alleen maar in Nederland gehost kunnen worden?
Gezien sommige hooggeplaatsten niet eens van Kazaa gehoord hebben, denk ik het jammerlijk genoeg van wel ja.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_36343518
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 01:51 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Nope, punt is dat je iemand er niet op kunt veroordelen. Wie zegt dat iemand niet toevallig mijn IP adres toegewezen heeft gekregen toen m'n modem er uit lag ?. Bewijs dat maar eens, daarnaast moet je nog bewijzen dat ik het filmpje online geplaatst heb en niet m'n zusje die met m'n telefoon aan het kloten was en me op deze wijze wilde pesten.
Dat is gewoon traceerbaar hoor. Op ieder moment is het na te gaan wel ip bij welk modem/mac adres etc hoort. Je bent dus zowiezo niet anoniem op internet. Dus het is een nutteloos voorstel.

Het wordt wel tijd dat zaken als happy slapping hard worden aangepakt. Het wordt tijd dat pubertjes van 16 eens leren wat wel en wat niet kan. Het wordt tijd dat die kleutertjes leren dat de wet net zo hard geldt op internet als in het echte leven.
pi_36343548
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 22:22 schreef Monolith het volgende:
Overigens mis ik even de link tussen het verwijderen van ongewenste filmpjes en een internetsofinummer. Denkt Wolfsen dat filmpjes alleen maar in Nederland gehost kunnen worden?
Wat boeit dat. Het gaat erom wie het geplaatst heeft. En ja dat is wel traceerbaar. Sterker nog ALLES is traceerbaar op het internet.
pi_36343592
Ik wil de implementatie van zo'n internetsofinummer wel eens zien...
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 23:09 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Wat boeit dat. Het gaat erom wie het geplaatst heeft. En ja dat is wel traceerbaar. Sterker nog ALLES is traceerbaar op het internet.
Hoe is dat traceerbaar dan? Net of een buitenlandse server die nummers gaat opslaan
Of alle providers afgaan wie er allemaal geupload heeft naar die server oid?
pi_36343724
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 23:09 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Wat boeit dat. Het gaat erom wie het geplaatst heeft. En ja dat is wel traceerbaar. Sterker nog ALLES is traceerbaar op het internet.
Mail een filmpje naar een blog dat vanuit de VS opereert. Zij publiceren het. Mailtje valt natuurlijk te traceren, maar de inhoud van mails zonder geldige reden controleren gaat in de rechtszaal problemen opleveren. Ik doelde niet direct op het huren van webspace die niet in Nederland gehost wordt. Bovendien was dat mijn punt niet. Het punt van die post was het ontbreken van een voordeel van een internetsofinummer.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_36343841
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 23:11 schreef 14.gif het volgende:
Ik wil de implementatie van zo'n internetsofinummer wel eens zien...
[..]

Hoe is dat traceerbaar dan? Net of een buitenlandse server die nummers gaat opslaan
Of alle providers afgaan wie er allemaal geupload heeft naar die server oid?
Nou zowiezo komen alle ip pakketjes van hier naar een willekeurig ander land langs divers routers. Als je een mailtje stuurt gaat dat mailtje via de mailserver van jouw provider naar een andere mailserver. Nou wil dat niet zeggen dat alles eenvoudig te achterhalen is maar neem van mij aan dat bepaalde instanties als de nood echt hoog is echt wel weten te achterhalen wie wat verstuurd heeft waarvandaan etc. Het is echt heel naief om te denken dat je op internet anoniem bent.

Nou kan dat allemaal wel maar daar komt wel wat meer bij kijken dan lullig vanuit je huis via je internet account het internet op gaan.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 23:38:57 #25
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36344158
Ik heb een idee.
Laten we het eerst internetsofinummer noemen, en dan na een jaar of 5 a 10 hernoemen naar InternetServiceBurgerNummer, net als ISBN, voor de duidelijkheid.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')