Het kan zijn dat de bak te hoog voor dr is, dat ze er niet in kan of durft te klimmen. Een dienblad met iets opstaande randjes wil ook nog wel eens helpen als kattenbak. Verder haar na elke eet en drink beurt op de bak zetten, ongelukjes niet straffen. Als het goed is leert je kater het poesje wel op de bak zitten uiteindelijk, maar ongelukjes horen erbij met die leeftijd.quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:16 schreef Dafje33 het volgende:
We hebben sinds een week een paar kittens van 8 weken in huis.
Eén van de twee, een katertje, gaat keurig op de kattenbak, maar het poesje plast en poept overal behálve op de bak!
Nu heb ik al een extra bak weggezet, op de plaats waar ze ook haar behoefte doet, maar dan gaat ze erachter zitten....
Wie weet raad?
deksel op een kattenbak vinden ze ook mega engquote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:15 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Het kan zijn dat de bak te hoog voor dr is, dat ze er niet in kan of durft te klimmen. Een dienblad met iets opstaande randjes wil ook nog wel eens helpen als kattenbak. Verder haar na elke eet en drink beurt op de bak zetten, ongelukjes niet straffen. Als het goed is leert je kater het poesje wel op de bak zitten uiteindelijk, maar ongelukjes horen erbij met die leeftijd.
Ghehe nee kittens zijn niet meteen altijd zindelijk. Maar indien het een hardnekkig probleem is kun je ook gaan werken met een bench, maar zoals ik het nu lees is dat nog niet nodig. Soms is de afstand van de bak en het kitten te groot, zijn ze druk aan het spelen en willen ze snel naar de bak.. maar voor zo'n klein ding is dat lastig om op te houden en is een ongelukje dus zo gebeurt.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 09:54 schreef Dafje33 het volgende:
Ja, gisteren heeft ze gepoept in de bak, die nu zonder kap midden in de kamer staat.
Maar vanmorgen weer twee keer achter de bank![]()
ik dacht dat kittens altijd zindelijk waren, dus ben ik het hier gaan vragen.
Gelukkig kennen er meer het probleem en gaat het dus wel over!![]()
nou zomaar gaat dat niet over!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 09:54 schreef Dafje33 het volgende:
Ja, gisteren heeft ze gepoept in de bak, die nu zonder kap midden in de kamer staat.
Maar vanmorgen weer twee keer achter de bank![]()
ik dacht dat kittens altijd zindelijk waren, dus ben ik het hier gaan vragen.
Gelukkig kennen er meer het probleem en gaat het dus wel over!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |