abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 maart 2006 @ 22:16:45 #1
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_36311194
We hebben sinds een week een paar kittens van 8 weken in huis.
Eén van de twee, een katertje, gaat keurig op de kattenbak, maar het poesje plast en poept overal behálve op de bak!
Nu heb ik al een extra bak weggezet, op de plaats waar ze ook haar behoefte doet, maar dan gaat ze erachter zitten....
Wie weet raad?
Pimp my Daf!
  vrijdag 24 maart 2006 @ 08:09:54 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_36318787
Je moet het haar leren. Zet haar geregeld op de bak. Let op haar gedrag: zodra ze aanstalten maakt om het elders te doen: op de bak. Net gegeten? Op de bak. En als ze dan iets op de bak doet: uitvoerig prijzen.

Kan even wat inspanning kosten, maar dan zou ze het door moeten krijgen.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 08:11:31 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36318796
en als extra steuntje wat valeriaandruppels in de kattenbak druppelen , ze zijn namelijk dol op dat luchtje zo kregen wij niet zindelijke katjes ook altijd op de bak.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_36324543
Wat Lienekien zegt Zit er een kap op de bak ? Zo ja, even zonder kap proberen. Inderdaad af en toe op de bak zetten, wanneer ze wakker wordt, wanneer ze gegeten heeft, etc. Pak voorzichtig haar pootje vast en graaf er even mee in het grit.

Succes!
  vrijdag 24 maart 2006 @ 12:43:58 #5
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_36324968
Thanks!
De kap heb ik al van de bak af, want ik was al bang dat ze er dan niet op durfde.
We zetten haar nu regelmatig even in de bak.
Het valt mij wel op dat haar poep niet stevig is, geen diarrree, maar wel heel plakkerig.
Haar broertje heeft wel echte drolletjes. Even in de gaten houden.
Pimp my Daf!
pi_36343670
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 22:16 schreef Dafje33 het volgende:
We hebben sinds een week een paar kittens van 8 weken in huis.
Eén van de twee, een katertje, gaat keurig op de kattenbak, maar het poesje plast en poept overal behálve op de bak!
Nu heb ik al een extra bak weggezet, op de plaats waar ze ook haar behoefte doet, maar dan gaat ze erachter zitten....
Wie weet raad?
Het kan zijn dat de bak te hoog voor dr is, dat ze er niet in kan of durft te klimmen. Een dienblad met iets opstaande randjes wil ook nog wel eens helpen als kattenbak. Verder haar na elke eet en drink beurt op de bak zetten, ongelukjes niet straffen. Als het goed is leert je kater het poesje wel op de bak zitten uiteindelijk, maar ongelukjes horen erbij met die leeftijd.
pi_36343751
ik heb nu elk jaar een nestje kittens, en ik vind het geweldig leuk! wordt nu derde keer, maar jeeh die onzindelijke kittens die er soms bij zitten
In de meest onmogelijke hoeken en gaten gaan ze zitten schij...
Ik was eens zo moe van al dat kittenschijt dat ik een kitten zo wegbracht naar een vriendin, ik kon er gewoon niet meer tegen!!!
lol, beestje zou drie dagen later oid ernaartoe maar , maar ineens had ik zoiets van arghhhhhhhhhhhhhh *harenuithoofdtrek*
Later leren ze dat wel natuurlijk en het ligt zeker ook aan de moederpoes, ik heb vorig jaar een zwerfkat in huis gehad en die jongen waren ook niet zindelijk,...
tip gewoon veel op de bak zetten zeker na het slapen, alles goed schoon houden, maar niet schoonmaken met chloor.
Maak desnoods de bak schoon met chloor!
Vinden ze zalig en als het echt niet anders kan even een tijdje in de douche met kattebak!
In het dierenasiel doen ze dat ook vaak zo, zodat een kat die weggebracht werd wegens onzindelijkheid opeens weer wel zindelijk wordt!

succes ( BTW ik haat katteschijtlucht en pis)
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_36343787
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 23:15 schreef MM-Luna het volgende:

[..]

Het kan zijn dat de bak te hoog voor dr is, dat ze er niet in kan of durft te klimmen. Een dienblad met iets opstaande randjes wil ook nog wel eens helpen als kattenbak. Verder haar na elke eet en drink beurt op de bak zetten, ongelukjes niet straffen. Als het goed is leert je kater het poesje wel op de bak zitten uiteindelijk, maar ongelukjes horen erbij met die leeftijd.
deksel op een kattenbak vinden ze ook mega eng
ff tijdje eraf tot ze zindelijk zijn en dan pas die deksel erop doen
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_36344156
Kattenpislucht gaat weg als je de plek schoonmaakt met schoonmaak azijn. Allesreiniger en bleek vinden katten nogal prettig ruiken en dat nodigt uit tot weer overheen zeiken enzovoorts hehe. En inderdaad een kattenbak met kap erop of een luikje vinden die kleintjes vaak erg eng.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 09:54:15 #10
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_36348577
Ja, gisteren heeft ze gepoept in de bak, die nu zonder kap midden in de kamer staat.
Maar vanmorgen weer twee keer achter de bank
ik dacht dat kittens altijd zindelijk waren, dus ben ik het hier gaan vragen.
Gelukkig kennen er meer het probleem en gaat het dus wel over!
Pimp my Daf!
pi_36348913
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 09:54 schreef Dafje33 het volgende:
Ja, gisteren heeft ze gepoept in de bak, die nu zonder kap midden in de kamer staat.
Ghehe nee kittens zijn niet meteen altijd zindelijk. Maar indien het een hardnekkig probleem is kun je ook gaan werken met een bench, maar zoals ik het nu lees is dat nog niet nodig. Soms is de afstand van de bak en het kitten te groot, zijn ze druk aan het spelen en willen ze snel naar de bak.. maar voor zo'n klein ding is dat lastig om op te houden en is een ongelukje dus zo gebeurt.
pi_36367416
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 09:54 schreef Dafje33 het volgende:
nou zomaar gaat dat niet over!
misschien in kleinere ruimte houden met kattebak in bereik
  zondag 26 maart 2006 @ 22:03:41 #13
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_36389667
Mijn 2 kittens waren meteen zinderlijk met hun 8 weken.
Zo hebben het eigenlijk nooit (zijn nu 9 mnd) naast de bak gedaan
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
  maandag 27 maart 2006 @ 19:35:12 #14
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_36413552
Ik heb eerder twee kittens gehad, die nooit naast de bak iets deden.
Nu woon ik in een erg groot huis en vermoedelijk moesten ze ook te ver lopen!
De bak staat nu wat centraler, en ja hoor, die kleine gaat nu ook keurig erop
Pimp my Daf!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')